ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد 1403 + آزاد و دولتی | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۸۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ مهر ۱۴۰۲
قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با روش انتخاب واحد موازی رشته های پیش نیاز تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پیش از شروع ترم تحصیلی، هر دانشجو باید براساس چارت درسی و دروس ارائه شده در ترم خود انتخاب واحد کنند. مهم ترین نکته ای که هر دانشجو باید در زمان انتخاب واحد بداند و به آن عمل کند، قوانین پیش نیاز و هم نیاز در انتخاب واحد می باشد. دانشگاه ها موظف هستند تمامی برنامه های درسی مصوب شده را اجرا کنند و دانشجویان نیز موظف به رعایت پیش نیاز و هم نیاز در دروس ترمی خود می باشند. جهت راهنمایی هر چه بیشتر شما دانشجویان گرامی در این مقاله به بررسی تمامی قوانین مربوط به این دروس در این مقاله خواهیم پرداخت.

آن دسته از دانشجویانی که در رابطه با انتخاب واحد، انتخاب رشته و یا تحصیل در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد نیاز به مشاوره تخصصی دارند، می توانند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کرده و با مشاوران مجرب تحصیلی ایران تحصیل ارتباط برقرار کنند.

قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد دانشگاه آزاد و سراسری

در طول دوران دانشجویی، هر یک از دانشجویان موظف هستند تا برای هر ترم خود براساس چارت تحصیلی دانشگاه، واحد های درسی وابسته و مستقلی را انتخاب کنند. دروس مستقل همانطور که از نامشان پیداست بدون هیچ گونه درس وابسته ای قابل انتخاب هستند اما دروس وابسته دارای برخی پیش نیاز ها و هم نیاز ها هستند. قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد بسیار مهم است که دانشجویان باید در زمان انتخاب واحد به تمامی آنها دقت کنند.

قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد دانشگاه آزاد و سراسری

پیش از توضیح هر نکته ای، به تعاریف هم نیاز و پیش نیاز می پردازیم:

دروس هم نیاز: برخی از دروس دانشگاهی لازم است تا باهم گرفته شوند یا دانشجو قبلا یک درس مرتبط را پاس کرده باشد تا بتواند آن درس هم نیاز را بردارد. به چنین دروس وابسته ای، دروس هم نیاز می گویند. به طور مثال اگر درس ریاضی هم نیاز درس آمار باشد، باید دانشجو قبلا درس ریاضی را پاس کرده باشد یا همراه با ریاضی، درس آمار را نیز انتخاب کند. 

دروس پیش نیاز: برخی از واحد های درسی مقدمه ای برای آموزش سایر واحد های درسی می باشند. به چنین دروسب، دروس پیش نیاز گفته می شود. به عنوان مثال درس ریاضی 1، پیش نیاز درس ریاضی 2 است. یعنی دانشجو باید اول ریاضی 1 را پاس کرده باشد تا بتواند ریاضی 2 را در انتخاب واحد خود لحاظ کند. (بدون پاس کردن درس پیش نیاز هیچ گاه نمی توان درس بعدی را برداشت.) 

در صورتی که دانشجویان دروس پیش نیاز را انتخاب کرده و در آن مردود شوند می توانند درس پیش نیازش را همراه با آن انتخاب کنند و هر دو را در یک ترم امتحان دهند. در صورت مردود در درس پیش نیاز دانشجو برای ترم بعد تنها می تواند همان درس را انتخاب واحد کند و نیاز نیس درس پیش نیازش را که در آن قبول شده است را دوباره انتخاب کند.

از جمله قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد رعایت نظم در انتخاب واحد های هر رشته را می توان بیان کرد. دانشجویان باید انتخاب واحد خود را مطابق سرفصل و برنامه و واحد های ارائه شده انجام دهند. در صورتی که در درسی مردود شود باید آن درس را دوباره انتخاب کرده و نمره قبولی در آن درس را کسب کند. و نمی تواند بدون گذراندن آن درس دانش آموخته و یا فارغ التحصیل شود. 

تبصره ای وجود دارد مبنی بر این که در صورتی که دانشجویی در ترم آخر می باشد ترم قبل معدلش کمتر 12 است او می تواند برای اتمام کل درس هایش 24 واحد را در نیم سال آخرش اخذ کند. رعایت تمامی موارد و قوانین و تبصره های پیش نیاز در هنگام انتخاب واحد بسیار ضروری می باشد که دانشجویان باید از تمامی موارد اطلاع داشته باشند.

برای رعایت بیشتر و بهتر دروس پیش نیاز و هم نیاز آیین نامه هایی در این رابطه به تصویب رسیده است.

جهت اطلاع از قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ماده دو قوانین مربوط به رعایت پیش نیاز و هم نیاز

رعایت تمامی موارد و قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد برای دروس که این دو مورد را دارند اجباری بوده و تمامی دانشجویان کارشناسی مطابق با چارت درسیشان باید رعایت کنند.

دروسی که پیش نیاز و یا هم نیاز آن ها در هنگام ثبت نام رعایت نشده باشد، در هر زمان می تواند توسط آموزش دانشگاه و یا دانشکده حذف گردد.

در صورتی که دانشجویی در درس پیش نیاز نمره حداقل 8 را کسب کرد، رابطه پیش نیازی آن درس با درس دیگرش به رابطه هم نیازی تبدیل می شود.

دانشجویی اگر در نیم سال آخر می باشد می تواند دروس پیش نیازش را به دروس هم نیاز تبدیل کند.

در صورتی که دانشجو درس هم نیاز را با درس دیگرش در یک نیم سال انتخاب واحد کرده باشد امکان حذف درس هم نیازش ممکن نخواهد بود.

اگر دانشجویی درس پیش نیاز درس دیگر را حذف کند رابطه پیش نیازی آن دو همان طور باقی می ماند و ثبت نام انتخاب واحد درس دیگرش امکان ندارد

اگر نمره درس پیش نیاز تا اوایل نیم سال بعد مشخص نشده باشد، آن درس در هنگام انتخاب واحد به عنوان پاس شده و گذرانده شده در نظر گرفته می شود. اگر نمره کسب کرده عدم قبولی در آن درس باشد قوانین فوق اعمال می گردد.

در صورتی که دانشجویان در زمان انتخاب واحد اصول هم نیازی و پیش نیازی دروس را رعایت نکنند منجر به حذف آن درس از طرف آموزش دانشکده و یا دانشگاه می شوند و همچنین جزو تخلف دانشجویی در سابقه تحصیلی شان ثبت می گردد.

قوانین مربوط به رعایت پیش نیاز و هم نیاز

👈 تبصره 1: روابط پیش نیازی و هم نیازی که در برخی از دانشکده های دیگر به عنوان درس اختیاری اخذ می گردد، توسط آموزش دانشکده بررسی نخواهد شد. تصمیم گیری در خصوص آن درس در اختیارات دانشکده ای می باشد که آن درس را ارائه داده در حالت کلی مجری آن درس می باشد.

اگر در چارت درسی به صورت هم نیاز با درس دیگری تعریف شده باشد در این صورت بدین ترتیب است:

امکان انتخاب واحد دو درس با هم به طور هم زمان در یک نیم سال وجود دارد. در یک ترم درس اولی را نمی تواند حذف کند ولی درس هم نیازش را که دومین درس می باشد می تواند در یک ترم که با هم اخذ کرده است حذف کند و در صورت مردودی در هر یک از این دو درس برای درس بعدی مشکلی به وجود نمی آید.

لازم به ذکر است که درس اول را فقط و تنها در یک ترم می توان اخذ کرد و حتما نباید درس هم نیازش را هم در همان ترم اخذ کرد. ولی امکان اخذ درس دوم بدون انتخاب و گذراندن درس اول ممکن نیست و نمی تواند انتخاب کند.

این قوانین شامل تمامی دروس هم نیاز می باشد و تمامی دروس هم نیاز باید مطابق این اصل اخذ گردند در غیر این صورت تخلف دانشجو می باشد و در سوابق تحصیلی ثبت می گردد.

برای مشاهده قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

اگر در چارت درسی به صورت پیش نیاز درس دیگری تعریف شده باشد بدین صورت است:

 دانشجو در صورتی می تواند قوانین پیش نیازی را در هنگام انتخاب واحد رعایت نکند که درس پیشنیاز را دو بار برداشته باشد و هر دو بار مردود شده باشد در این صورت در ترم سوم می تواند دو درس را به طور هم زمان با هم انتخاب واحد کند.

در ترم سوم نیز اگر دانشجو در درس پیش نیاز مردود شود درس دیگر را قبول شود. آن درس به طور پیش فرض حذف خواهد شد.

در ترم سوم امکان حذف تک درس پیش نیاز وجود ندارد.

دانشجویان گرامی چنانچه در رابطه با هر یک از قوانین و تبصره های فوق نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و سوالات خود را با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به اشتراک بگذارید. ما به بهترین نحو پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

برای مشاهده زمان بندی و راهنما جامع انتخاب واحد سامانه هم آوا در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

شرایط هم نیاز دروس چیست؟

براساس ماده 23 آیین نامه دانشگاه های آزاد در صورتی که دانشجو در یک یا چند درس پیش نیاز نمره قبولی را کسب نکرده باشد، و یا در کلاس های این دروس حاضر شده باشد ولی در آخر درس را حذف کند، شرایط وی بدین صورت خواهد بود:

شرایط هم نیاز دروس

شرکت در امتحانات و کسب نمره مردود.

غیبت در جلسه امتحان درس. دروس را با دروس پیش نیازش با هم و به طور همزمان انتخاب کرده و در امتحانات درس و دروس پیش نیازش شرکت کند در این صورت مورد قبول است.

تبصره ای وجود دارد مبنی بر این که در نیمسال آخر این قانون متفاوت می باشد. اگر درس دانشجو در صورتی که در کلاس ها غیبت داشته باشد توسط استاد حذف شده باشد، نمره مردودی که با رای کمیته انضباطی ثبت شده است مشمول این ماده نمی باشد.

شرایط هم نیاز دروس چیست؟

ماده 10: دانشگاه ها موظف هستند که انتخاب واحد و چارت درسی را طوری تنظیم کنند که دانشجو ها بتوانند پیش نیاز دروس را قبل از دروس انتخاب کنند. انتخاب درس ها و قرار دادن در چارت برای انتخاب واحد دانشجو ها به عهده آموزش دانشگاه می باشد.

دروس پیش نیاز در یک صورت به هم نیاز تبدیل می گردد، که اگر دانشجو در آخر ترم در درس پیش نیاز مردود شود ترم بعد می تواند آن دو را با هم انتخاب کند در این صورت به هم نیاز تبدیل می گردد.

برای اطلاع از شرایط و مراحل انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

عواقب عدم رعایت قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد

ماده 25: اگر تا پایان ترم معلوم گردد که دانشجو قوانین و مقررات حق تقدم و سقف انتخاب واحد را رعایت نکرده است، آموزش باید قبل از شروع امتحانات آن نیم سال نسبت به حذف آن دروس اقدام کند. در صورتی که این شرایط به وجود آمده به دلیل شرایط خاص و مورد قبول باشد موجه واقع می شود.

عواقب عدم رعایت قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد

اگر در زمان فارغ التحصیلی دانشجو کارنامه و وضعیت تحصیلی آن توسط کارشناس آموزش بررسی شود و او متوجه شود بدون رعایت پیش نیاز و هم نیاز دروس را انتخاب کرده است دانشجو بایستی تمامی آن دروس را دوباره انتخاب کند و بگذراند.

دانشگاه ها برای مساعدت به دانشجو ها قوانینی را وصف کرده اند.

در صورتی که دانشجویان در هنگام انتخاب واحد در آخر سال در یک با دو درس پیش نیاز و هم نیاز را رعایت نکرده باشند اشکالی ندارد.

اخذ دروس معارف برای این افراد حداکثر دو عنوان درسی می باشد.

برای مشاهده قوانین و راهنما جامع انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آشنایی با مقررات انتخاب واحد

تمامی دانشجویان موظف می باشند در زمان و بازه زمانی تعیین شده از سمت آموزش دانشگاه اقدام به انتخاب واحد کنند و با ورود به سامانه آموزش می توانند این کار را انجام دهند. (سامانه انتخاب واحد برای دانشگاه های سراسری سامانه گلستان و برای دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار می باشد.)

آشنایی با مقررات انتخاب واحد

دانشجویان می توانند برای جلوگیری از تداخل واحد های درسی اصول و قوانین موجود را رعایت کنند تا در هنگام فارغ التحصیلی دچار مشکل نشوند. انتخاب واحد دانشجویان باید طبق چارت درسی که برای آن ها در نظر گرفته شده است باشد تا تمامی قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد را رعایت کنند تا در هنگام بررسی موجب حذف دروسی توسط آموزش نشوند.

کارشناسان ایران تحصیل همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده راهنمایی شما کاربران گرامی هستند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و سوالات خود را بیان کنید.

برای مشاهده راهنما جامع انتخاب واحد سامانه سیدا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

اخبار پیرامون انتخاب واحد

✅ جزئیات برنامه زمان بندی انتخاب واحد تکمیلی نیمسال اول سال تحصیلی 1403 ـ 1403 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات برنامه زمان بندی انتخاب واحد تکمیلی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1403 ـ 1403 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

براساس برنامه زمان‌ بندی شده، انتخاب واحد تکمیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیم سال اول توسط سامانه آموزشیار انجام می شود و از 26 شهریور ماه آغاز می شود و تا 30 شهریور ماه ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب واحد در نیمسال اول باید به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

برنامه زمان بندی انتخاب واحد تکمیلی نیمسال اول سال تحصیلی 1403 ـ 1403 دانشگاه آزاد اسلامی به شرح جدول زیر است:

برنامه زمان بندی انتخاب واحد تکمیلی نیمسال اول دانشگاه آزاد اسلامی

خلاصه مطلب

هر دانشجویی براساس رشته انتخابی خود می بایست تعدادی واحد درسی را در طی سنوات مجاز تحصیلی خود بگذراند. برخی از این واحد ها به یکدیگر مربوط بوده و دارای ترتیب خاصی می باشند و برخی بی ارتباط به یکدیگر هستند. به همین دلیل هم باید دانشجویان پیش از آغاز تحصیلات خود از قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد در دانشگاه محل قبولی مطلع شوند. در مقاله بالا به بررسی کامل این قوانین به همراه تبصره ها و ماده های مهم آن پرداختیم.

آن دسته از دانشجویانی که در رابطه با دروس پیش نیاز و هم نیاز رشته تحصیلی خود سوالی دارند و یا نیاز به مشورت با یک مشاور تحصیلی دارند، می توانند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند. مشاوران ایران تحصیل همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما کاربران گرامی خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها نوشته و برای ما ارسال کنید. 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.2/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با روش انتخاب واحد موازی رشته های پیش نیاز تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دروس پیش نیاز و هم نیاز چه تفاوتی باهم دارند؟

هر دو دروس پیش نیاز و هم نیاز جز واحد های وابسته هستند. دروس پیش نیاز را باید حتما قبل از دروس وابسته به آن ها پاس کرد اما دروس هم نیاز را می توان همزمان یا قبل از دروس وابسته به خود انتخاب کرد. 

چنانچه دانشجویی در درس پیش نیاز مردود شود در ترم آینده چه کاری باید بکند؟

در چنین شرایطی دانشجو می تواند درس پیش نیاز و درس وابسته خود را به صورت همزمان یا هم نیاز اخذ کند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

آیا می توان درس پیش نیاز را ابتدا انتخاب کرد و گذراند؟

خیر؛ تمامی دانشجویان باید ابتدا درس وابسته را طی کنند و سپس درسی را که نیازمند آن پیش نیاز است، انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

384 دیدگاه دربارهٔ «قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد 1403 + آزاد و دولتی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مهران گفت:

    سلام ممکنه درسی رو همراه با پیش نیازش هر دو رو در یک ترم اخذ کرد
    من این کارو کردم اندیشه اسلامی یک و اندیشه اسلامی دو رو بدون اینکه ترم قبل مردود شده باشم باهم اخذ کردم و پاس کردم نمره در کارنامه ثبت شده آیا الان که می‌خوام فارغ تحصیل بشم ممکن هست آموزش ایراد بگیره و حذف کنه

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید با خوده مدیر اموزش رشته خودتان صحبت کنید.

  2. Avatar photo سارا گفت:

    من یکی از درسامو نرفتم سر جلسه امتحان امضا نزدم ترم پیش
    این ترم اون درسو‌با سه تا درسی ک پیش نیازشون اون بود برداشتم (همنیاز کردم)
    مشکلی پیش نمیاد؟ یا ممکنه حذف بشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگه نمره درس مذکور ثبت شده مشکل نداره

  3. Avatar photo سام گفت:

    سلام اگر دوتا درس همنیاز باشن و یکی رو بیوفتیم و یکی رو قبول شیم باید دوباره اونیرو هم که قبول شدیم برداریم؟مثلا انتقال حرارت همنیاز انتقال جرمه من حرارتو افتادم ولی جرمو پاس کردم باید دوباره جرم هم بردارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله مجدد باید این درس را بردارید

      1. Avatar photo علیرضا محمودی گفت:

        با سلام و خسته نباشید رشته من مهندسی مواد و متالورژی در در دانشگاه روزانه بودم و بعد به دانشگاه غیر انتفاعی شهر که ساکن هستم انتقالی گرفتم درس فیزیک یک که در زمانی که دانشگاه روزانه بودم الان را 10 گرفتم و بعد درس ایستایی مواد را گرفتم با نمره 12 نیم گرفتم و الان در دانشگاه که انتقالی گرفتم درس های بالای نمره 12 رو تطبیق میدن و الان مجدد باید فیزیک 1 رو بگذرونم بعد مدیر آموزش گفتن باید مجدد درس ایستایی مواد رو بگذرونید چون پیش نیازش فیزیک 1 بوده ولی الان درس ایستایی مواد رو 12 نیم گرفته بودم الان تکلیف این درس ایستایی مواد چی میشه لطفاً یه راهنمایی کنید باتشکر از شما.

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          در نقل و انتقال واحد هایی که دانشگاه صلاح بداند برای شما تطبیق میخورد
          یعنی با وجود شرایط تطبیق دانشگاه میتواند با تطبیق واحد شما مخالفت کند

  4. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام درود من رشته روانشناسی هستم
    توی هر ترم یه سری دروس اختیاری داریم باید حتما تمام این دروس اختیاری پاس کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به رعایت چارت واحد تان دارد

  5. Avatar photo یلدا گفت:

    سلام ،معماری کامپیوتر و آزمایشگاه مدار منطقی و معماری همنیازن و من قبلا هیچ کدوم رو برنداشتم .
    الان آزمایشگاه رو برداشتم ولی خود معماری رو برنداشتم .
    میخواستم بدونم مشکلی داره یا نه ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت عدم رعایت هم نیاز و پیش نیاز های دورس ممکن است زمان فارغ التحصیلی واحد اضافه پاس کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)