ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

عدم مراجعه سرباز زمان اعزام + مراحل بعد از پست شدن دفترچه

عدم مراجعه سرباز زمان اعزام
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

می خواهیم بدانیم در صورت عدم مراجعه سرباز زمان اعزام چه اتفاقی برای او می افند. وقتی پسران جوان مشمول خدمت ، دفترچه اعزام خود را در دفاتر پلیس ۱۰ + تکمیل کرده ،  بعد ۲۰ روز از ارسال مدارک و تکمیل فرم های مربوطه برگه اعزام به خدمت فرد مورد نظر ارسال می شود که در آن تاریخ اعزام قید شده است و اگر تا ۲۰ روز این برگه ارسال نشد بایستی به اداره وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه و به دریافت برگه حضوری اقدام کند .

فرد مشمول پس از دریافت برگه اعزام که در آن تاریخ و ساعت و مکان  کد مرکز آموزش درج شده  اوضاعش تغییر کند مثلا واجد شرایط دریافت معافیت ها از جمله معافیت کفالت شود و یا در دانشگاه قبول شود باید پس از تاریخ اعزام به سازمان وظیفه عمومی محل خود مراجعه و موضوع را در میان بگذارد . فرد مورد نظر نمی‌تواند بدون هماهنگی و سرخود در روز اعزام به خدمت غیبت کند اگر اینکار را انجام دهد وارد دوران غیبت می شود و اضافه خدمت به او تعلق می گیرد . این فرد می‌تواند بر اساس مدارک تحصیلی خود در دوره های بعدی به خدمت اعزام شود مثلا ابتدای ماه های زوج و یا نوزدهم هر ماه در هرصورت به او ۳ ماه اضافه خدمت تعلق می  گیرد .

توجیه عدم مراجعه سرباز زمان اعزام

غیبت در روز اعزام به خدمت غیبت اولیه به حساب می آید و امکان توجیه غیبت برای فرد وجود دارد . در صورت داشتن شرایط مناسب برای غیبت با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم می تواند غیبت خود را توجیه کند و از تنبیهات و محدودیت ها و اضافه خدمتهایی که برای این نوع غیبت در نظر گرفته شده منع شود .

 

نرفتن خدمت سربازی در روز اعزام

درخواست اعزام به خدمت در سامانه ای تحت عنوان سامانه وظیفه عمومی ثبت می گردد. در صورتی که در موعد مقرر این عملیات صورت نگیرد غایب خطاب می شوید.

کلا دو گروه مشمول غایب داریم:

  • گروه اول گروهی هستند که هنوز برای انجام خدمت سربازی اقدام نکرده اند این دسته باید به پلیس ۱۰+ مراجعه و تقاضای اعزام به خدمت بکنند .
  • گروه دوم کسانی هستند که حین خدمت مرتکب فرار شده اند اینها باید برای تعیین تکلیف و ادامه خدمت خود به یگان خدمتی محل سکونت خود مراجعه و خود را معرفی کنند سپس طبق فرآیند اداری به پرونده اتهامی آن رسیدگی و وارد خدمت می شود .

اعزام به خدمت

سرباز فراری

سربازی که در حین خدمت بیش از ۱۵ روز غیبت کند فراری محسوب می شود اگر برای بار اول اینکار انجام شود و تا ۶۰ روز ادامه پیدا کند خود یگان خدمتی به این مسئله رسیدگی می کند کمیسیون تشکیل داده و وضعیت و مدارک سرباز فراری را بررسی و تکلیف ایشان را روشن می‌کنند.  اما اگر فرار بیش از دو بار و بیش از ۶۰ روز باشد فرد مشمول به مراجع قضایی ارجاع داده شده تا به پرونده وی رسیدگی شود و عمدتا جریمه نقدی را در پی خواهد داشت .

 

مشمول غایب کیست

مشمول غایب فردی می باشد که در موعد مقرر تعیین شده خود را به پلیس ۱۰+ معرفی نکرده و نسبت به گرفتن دفترچه سربازی اقدام نکند مثلا دانشجویان و یا دانش آموزانی که ۱ سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد و اگر اقدام نکنند در دسته غیبت از سربازی جای می گیرند .  محرومیت هایی که برای مشمولان غایب در نظر گرفته شده است .

 

شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه

  • دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی
  • کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی ، و شورا ، و مجلس
  • تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر  از وزارتخانه مربوطه
  • صدور پروانه کسر و اجاره  و اشتغال و عضویت شرکت های تعاونی
  • ثبت هرگونه نقل و انتقال غیر قهری اموال به طور مستقیم و غیر مستقیم در دفاتر اسناد رسمی
  • دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی وابسته به نهادهای قانونی
  • استخدام به هر صورت رسمی ، پیمانی ، روزمزد،  خرید خدمت ، در وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به به نهادهای قانونی و شرکت های دولتی

 

شرایط پست دفترچه خدمت سربازی

پس از تحویل مدارک اعزام به خدمت از سوی فرد واجد شرایط سربازی به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ حداکثر بعد ۲۰ روز برگه اعزام به خدمت که تاریخ اعزام در آنها مشخص شده توسط پست به آدرس فرد ارسال می شود . یک هفته قبل از اعزام برگه ای که در آن اعلام محل مراجعه مشمول که کد مرکز آموزش در آن نوشته شده هم از طریق پست به آدرس منزل فرد ارسال می شود .

فرد در صورت عدم دریافت این برگه باید در ساعت مقرر روز اعزام به همراه برگه اعزام به معاونت وظیفه عمومی استان مربوطه مراجعه و برگه فوق را دریافت کند و پس در سازمان وظیفه عمومی ناجا تمدید موعد اعزام و تغییر کد محل آموزش وجود ندارد . به جز موارد خاص و مقادیر قانونی چنانچه فرد قبل از دریافت برگه اعزام و یا برگه محل آموزش شرایط جدیدی برایش بوجود بیاورد باید به وظیفه عمومی شهرستان محل خود اعلام کند. چون عدم حضور او در روز و تاریخ و محل اعزام غیبت به حساب می آید و فرد سه ماه اضافه خدمت تنبیهه می شود .

 

اضافه خدمت سربازی در صورت عدم مراجعه سرباز زمان اعزام

مشمولان غایب خدمت سربازی به گروهی از افراد اتلاق می شود که بعد از رسیدن به سن مشمولیت از رفتن به خدمت امتناع کنند که غیبت اینها می‌تواند دلایل خاصی داشته باشد تا زمانی که دلایل منطقی به تایید سازمان وظیفه نرسیده مطابق قوانین ، غیبت سربازی در انتظار آنهاست . اگر محصل و یا دانشجو هستید بلافاصله بعد از اتمام دوره ی تحصیل خود برای مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه برای استعلام غیبت سربازی اقدام کنند . افرادی که می‌خواهند ادامه تحصیل دهند می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند .

 

غیبت قبل از اعزام به سربازی ( عدم مراجعه سرباز زمان اعزام)

کلیه دانش آموزان و دانشجویان داخل و خارج کشور که در مهلت یکسال از زمان فراغت از تحصیل برای خدمت اقدام نکنند مشمول غیبت به حساب می آیند . اگر فردی قبل از ۱۸ سالگی از تحصیل انصراف دهد و پس از رسیدن به سن قانونی ظرف ۶ ماه اقدامات لازم را جهت اعزام به خدمت انجام ندهد جز غایبین از سربازی محسوب می شود .

افرادی که اقدامات اولیه برای اعزام به خدمت را انجام داده ولی به هر علتی در زمان و مکان تعیین شده حضور نداشته اند غیبت کرده اند . افرادی که به دلایلی برای معافیت قانونی اقدام و از آن استفاده نموده اند پس از پایان مدت معافیت فقط ۱ ماه فرصت دارند تا برای معرفی خود اقدام کنند در غیر اینصورت جز غایبین سربازی به حساب می آیند.

افرادی که تابعیت خارجی دارند و تحصیل می کنند ولی ۶ ماه پس از دریافت تابعیت خود را جهت معرفی خدمت سربازی نکنند در زمره غایبین جای می گیرند . غایبین مشمول افرادی هستند که بیش از حد مجاز ادامه تحصیل داده در عین حال خود را برای خدمت معرفی نکرده‌اند در غیبت سربازی به سر می برند .

غیبت قبل از اعزام به سربازی

غیبت در حین انجام خدمت و عدم مراجعه سرباز زمان اعزام

افرادی سرباز فراری به حساب می آیند که بدون هماهنگی از محل خدمت خود خارج شده و دیگر باز نگردد و همچنین افرادی که با اخذ مرخصی برای مدت معین از محل خدمت خارج و پس از اتمام مرخصی به یکان باز نگردند سرباز فراری به حساب می آیند. همچنین کسانی که مقدمات خدمت  را انجام داده ولی در روز مقرر حضور نداشته اند مشمول غایب به حساب می آیند .

 

مطالب مرتبط

محاسبه غیبت سربازی

دفترچه سربازی از کجا بگیرم؟ + راهنما گام به گام

بهترین زمان پست دفترچه سربازی + دوره طلایی اعزام

2.3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چه کسانی سرباز فراری گویند؟

افرادی سرباز فراری به حساب می آیند که بدون هماهنگی از محل خدمت خود خارج شده و دیگر باز نگردد و همچنین افرادی که با اخذ مرخصی برای مدت معین از محل خدمت خارج و پس از اتمام مرخصی به یکان باز نگردند سرباز فراری به حساب می آیند.

آیا امکان توجیه غیبت برای سرباز وجود دارد؟

غیبت در روز اعزام به خدمت غیبت اولیه به حساب می آید و امکان توجیه غیبت برای فرد وجود دارد . در صورت داشتن شرایط مناسب برای غیبت با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم می تواند غیبت خود را توجیه کند و از تنبیهات و محدودیت ها و اضافه خدمتهایی که برای این نوع غیبت در نظر گرفته شده منع شود .

نظرات

348 دیدگاه دربارهٔ «عدم مراجعه سرباز زمان اعزام + مراحل بعد از پست شدن دفترچه»

  1. Avatar photo علی رحیمی گفت:

    سوال من اینه که من فقط برگه سربازی گرفتم برج ۲ امسال نوشته باید پست کنی بهم گفت ۱ هفته قبلش بیا تا دفتر چه بهت بدیم که کجا افتادی ،بعد من سوالم اینه که نمیخوام برم سربازی اگه نرم چه اتفاقی میوفته

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      غیبت میخورید

  2. Avatar photo Sajad گفت:

    سلام من دفترچه رو پست کردم الان میخوام برم واسه ثبت نام دانشگاه امکان داره یا نمیشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر لیسانی داشته باشین بله

  3. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر ، من ارشد‌میخوندم و از سنوات تحصیلی استفاده کردم و الان پایان نامم رو به اتمام رسوندم ، فارغ التحصیل هستم در واقع ولی تا یک سال طبق قانون معافیت تحصیلی دارم .
    خواستم بپرسم من که فارغ التحصلیم ۶/۸ هست ،باید برج پنج برگه اعزام به خدمت پر کنم ؟ یا اخرین روز فارغ اتحصیلیم هم میشه ؟ مثلا اگه ۶/۸ پست کنم غیبت میخورم تا روزی که اعزام بشم سر خدمت؟
    باتشکر از راهنماییتون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما تا قبل از 6.8 باید دفترچه پست کنید

    2. Avatar photo علی گفت:

      سلام من دفترچه رو پست کردم ولی میخوام برم به دانشگاه امکان داره یا نه؟

      1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

        سلام اگر قبل از اعزام پذیرش از دانشگاه رو بیارید میتونید اعزام رو عقب بندازید

  4. Avatar photo محمد حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من کارهای اعزام رو انجام دادم و فرم اینا پر کردم ولی هنوز دفترچه رو پست نکردم میخواستم بدونم میشه انصراف داد و در دانشگاه ثبت نام کنم
    قصد ادامه تحصیل دارم
    هنوز دفترچه رو پست نکردم ایا هنوز وقت برای انصراف و ثبت نام در دانشگاه رو دارم ؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز اگر وارد غیبت نشید و معافیت تحصیلیتون ادامه داشته باشه بله میتونید.

  5. Avatar photo عالم گفت:

    سلام من رفتم پلیس بعلاوه ۱۰ درخواست تعیین وضعیت خدمت دادم بعد باید مراحل اعزام به خدمت انجام می‌دادم و سه فرم پر میکردم که یکیش واکسیناسیون بود ولی دیگه بیخیال شدم الان میخوام معافیت ۱ ساله بعد فارغ‌التحصیلی بگیریم مشکلی پیش میاد؟؟؟ هنوز ۱۸ سال تمام نشدم و تازه امسال فارغ‌التحصیل شدم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مانعی ندارد. می‌توانید مهلت یکساله را دریافت کنید.

  6. Avatar photo اعزام 1402/12/1 گفت:

    با سلام بنده اول اسفند اعزامم و الان ویروس گرفتم دکتر بهم استراحت داده که من تا یک هفته اسنتراحت کنم اگر یک اسفند نرم پادگان اضافه میزنن و بعد اینکه اون استراحتی که دکتر نوشته اونو نظام وظیفه قبول میکنه؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر برای شما مشکلی پیش نخئاهد آمد اما بهتر هست به پلیس +10 مراجعه کنید و برگه ی تمدید اعزام ارسال کنید.

  7. Avatar photo حسین گفت:

    سلام‌ من مشمول غایب هستم
    اگر دفترچه پست کنم‌ و نرم و خودمو معرفی نکنم برای هر روز نرفته اضافه خدمت میگیرم؟

  8. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من اول ماه بعد اعزام میشم . الان متوجه شدم چون تک پسرم و خواهر معلول دارم میتونم معاف شم چیکار کنم به نظرتون

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز به دفتر پلیس +10 مراجعه کنید و پرونده ی معافیت رو به جریان بندازید.

      1. Avatar photo پیام گفت:

        سلام من برا برج ۲ اعزامم میخوام نرم خدمت
        ایا سرباز فراری میشم یا فقط غیبت میخورم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          چون دفترچه پست کردین سرباز فراری خواهید شد

  9. Avatar photo کمال نقشی گفت:

    باسلام بنده 40سال دارم 2فرزند وحدود5مریضی ازجمله افسردگی اساسی،اتک پانیک که بدنم مقاوم به داروست،مشکلات سایکولوژیک ناشی از ساپستام که روز به روز قوای جسمانی وجنسیم تحلیل میره.نارسایی کلیه.بیماری دهان ودندان،نابود ی پریودنتال 5 دندانم.چربی خون وکبد چرب وغیره….کمیسیون فقط نگام کرد گفت برو ومعاف از رزم کردند درحالیکه راه رفتن برام عذاب آوره.خلاصه نرفتم خدمت بعضی میگن یارانتو قطع میکنند آیا ربطی دارد. ممنون میشم جواب بدید. کمیته امام هم بودم بخاطر عدم کارت پایان خدمت ازم قطع کردند.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      یارانه شما قطع نخواهد شد مشکلی نیست

  10. Avatar photo .... گفت:

    سلام وقت بخیر نامزد من حدودن ۴ ماه فرار کرده میخاسم ببینم اگه بره پادگان دوباره باید دفترچه پست کرد

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر به تازگی فرار کرده به همان یگان خدمتی شون مراجعه کنند

  11. Avatar photo علیرضا گفت:

    من تا الان ۲ بار پست کردم نرفتم میخوام برای بار سوم پست چه مشکلاتی ممکنه پیش بیاد ؟ و اینکه برای اون های اضافه خدمت دارن امکانش هست که برای برج ۱۲ پست کنند؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مشکلی بای شما پیش میاد فقط اضافه خدمت برای شما لحاظ میشود

      1. Avatar photo محمد علوی گفت:

        سلام

        من یک اسفند تاریخ اعزامم بوده و روز اعزام هم تو محلی که اعلام شده حضور داشتم ولی بلیتی که برای رفتن دادن دو اسفند هستش،میخواستم بدونم اگه روز دوم تو محل حاضر نشم و به پادگان نرم وارد غیبت میشم و باز هم میتونم بعدا دفترچه پست کنم؟؟ چون نیروی انتظامی هست و دوست ندارم برم و میخوام ارگان رو عوض کنم،میخوام ببینم امکانش هست بعد چند روز دفترچه رو پست کنم؟ اگه هست و دنبالم نمیان چند روز بعد میشه دوباره دفترچه پست کرد؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام برای بررسی بیشتر تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • معافیت سربازی چشم

    معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

    معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا...
تماس با مشاور