ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شماره دانشجویی سامانه آموزشیار

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۳ دی ۱۴۰۲
شماره دانشجویی سامانه آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این روزها بسیاری از فعالیت ها در بستر اینترنت انجام می شود و این مسئله طبیعی است که یک دانشجو بتواند در فضای اینترنت و به صورت آنلاین انتخاب واحد، پرداخت شهریه و غیره را انجام دهد. توجه داشته باشید دانشگاه آزاد اسلامی بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا تصمیم به راه اندازی سامانه آموزشیار گرفت تا دانشجوهای این دانشگاه بتوانند به صورت آنلاین کارهای خود را انجام دهند. که این مسئله با باز خورد فوق العاده مثبت روبه رو شد زیرا دانشجویان دانشگاه آزاد در سراسر کشور از این سامانه استقبال کردند. این نکته را در نظر داشته باشید برای ورود به سامانه آموزشیار باید ثبت نام کنید و  شماره دانشجویی سامانه آموزشیار در اختیار داشته باشید.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم که به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله اطلاعات دقیقی نسبت به دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار، پرداخت شهریه به صورت آنلاین، بازیابی رمز عبور و غیره را با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید به ساده ترین روش ممکن از این سامانه استفاده کنید. در نهایت پیشنهاد می کنیم برای دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

شماره دانشجویی موقت سامانه آموزشیار دانشجویان جدیدالورود

دانشجویانی که به تازگی وارد دانشگاه شده اند، برای انجام امور تحصیلی خود نیازمند داشتن شماره دانشجویی هستند. دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد به تازگی و به دلیل شیوع کرونا دیگر جهت دریافت شماره دانشجویی خود نمی توانند به صورت حضوری عمل کنند و بایستی برای این منظور به سایت آموزشیار مراجعه نمایند.

البته توجه داشته باشد که اصل مدارک نیز می بایست از طریق پست برای دانشگاه ارسال گردد. اما در وهله اول یک شماره دانشجویی موقت به هر کدام از ورودی ها تعلق می گیرد که بعد از طی مراحل خاصی لازم است آن را به شماره دانشجویی دائم خود تبدیل نمایند. ابتدا با نحوه اخذ شماره دانشجویی موقت آشنا خواهیم شد.

شماره دانشجویی و رمز عبور برای دسترسی به سامانه آموزشیار، ضروری است. دانشجویان همچنین می‌بایست از فراموشی رمز آموزشیار و نحوه بازیابی آن مطلع شوند تا در زمان انتخاب واحد با مشکل ورود به سامانه مواجه نشوند.

مراحل دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار

در گام اول باید وارد سامانه آموزشیار شوید توجه داشته باشید برای این کار باید آدرس سامانه آموزشیار را به آدرس اینترنتی  edu.iau.ac.ir در موتور جستجوگر خود وارد نمایید.

شماره دانشجویی سامانه آموزشیار را چگونه دریافت کنیم

بر روی پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ کلیک کرده و در کادرهای مربوطه شماره دانشجویی و کد امنیتی را وارد کنید.

نحوه دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار

در صفحه بعد می توانید رشته های پذیرفته شده خود و شماره دانشجویی موقت سامانه آموزشیار را در مقابل آن ها مشاهده نمایید. با کلیک بر روی ورود به سامانه آموزشیار وارد سایت خواهید شد.

دریافت شماره دانشجویی موقت در سامانه آموزشیار

در این قسمت از مراحل دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار کادری به نمایش در می آید که حاوی نکاتی است. توجه داشته باشید پس از مطالعه آن می بایست گزینه ” موارد فوق را مطالعه کرد و پذیرفتم” را انتخاب و بر روی دکمه ” تائید مطلب و ورود به آموزشیار” را بزنید.

روش دریافت شماره دانشجویی در سامانه آموزشیار

حال می توانید نام کاربری و کلمه عبور را به همراه شماره دانشجویی درج نموده و بر روی گزینه ” ورود به سیستم” کلیک کنید.

دریافت شماره دانشجویی در سایت آموزشیار

وقتی که به صفحه بعد می روید، با کلیک بر روی منوی پذیرش و سپس ” پذیرش برخط توسط داوطلب” وارد صفحه دیگری خواهید شد.

بهترین روش برای دریافت شماره دانشجویی در سایت آموزشیار

در پنجره دیگر، فرم اطلاعات شخصی دانشجو درج گردیده و لازم که شخص برای تکمیل آن گزینه های دیگر را نیز پر کند. در این فرم، مواردی همچون اسکن کارت ملی و شناسنامه، تکمیل فرم تعهدنامه دانشجو، مدارک تکمیلی کارشناسی، و فرم توانمندی ها، مهارت ها و علایق باید تکمیل گردد.

اسانترین راه برای بهترین روش برای دریافت شماره دانشجویی در آموزشیار

با به ثبت رساندن همه موضوعات بالا، در صورت درستی و تائید، دانشجو در سیستم آموزشیار به طور موقت پذیرفته و شماره دانشجویی موقت به وی تعلق خواهد گرفت.

مراحل دریافت شماره دانشجویی در آموزشیار

اطلاعیه

برای دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار باید وارد سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir شوید و بر روی گزینه پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان کلیک نمایید.

دریافت شماره دانشجویی جدید سامانه آموزشیار برای دانشجویان جدیدالورو

دانشجویان ورودی باید بدانند که از این پس بسیاری از اقدامات آموزشی آن ها از طریق ورود به سامانه آموزشیار قابل انجام است. برای این منظور سپری کردن مراحل زیر ضروری می باشد. بعد از اینکه وارد سامانه آموزشیار شدید، در صفحه اصلی با سه گزینه اصلی دانشجو، پرسنل و اساتید روبرو خواهید شد که به منظور استفاده از خدمات دانشجویی لازم است منوی دانشجو را انتخاب کنید.

  1. شماره دانشجویی از کد محل تحصیل و شماره دانشجویی فعلی تشکیل شده است.
  2. به منظور به دست آوردن کد محل تحصیل لازم است که در صفحه اصلی سایت آموزشیار بر روی منوی راهنمای دانشجویان کلیک کنید.
  3. سپس در صفحه بعدی، گزینه کد و نام استان را انتخاب نمایید. با این کار به صفحه ایی هدایت خواهید شد که در آن لیست تمامی واحد و کد آن ها به نمایش درآمده است.
  4. کد واحد تحصیلی خود را لیست موجود انتخاب و به ذهن بسپارید.
  5. حال کد استان را به شماره دانشجویی قبلی خود اضافه نمایید تا شماره دانشجویی سامانه آموزشیار را به دست آید. به عنوان مثال، اگر واحد دانشگاهی شما دانشکده دماوند باشد، کد آن 250 است. حال بایستی عدد 250 را به قبل از شماره دانشجویی فعلی اضافه و شماره نهایی را بسازید.

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد وارد سامانه مربوطه شوید.

اطلاعات لازم برای ورود دانشجویان به سامانه آموزشیار

بعد از آنکه شماره دانشجویی را به دست آورید، می توانید به راحتی کارهای تحصیلی خود را از این سامانه انجام دهید. اما برای این منظور، داشتن دو مورد اعم از رمز عبور، نام کاربری و شماره دانشجویی یا نام کاربری ضروری است.

رمز عبور: زمانی که دانشجو برای اولین بار وارد سایت می شود، با وارد کردن شماره تلفن خود، یک کد اعتبار سنجی برای وی ارسال می شود. بعد از آن می توان رمز را تعیین کرد. این رمز باید حداقل 5 کاراکتر داشته و ترکیبی از حروف انگلیسی و اعدا باشد.

نام کاربری: نام کاربری ثابت بوده و همان شماره دانشجویی می باشد. در مراحل اولیه نام کاربری عبارت است از شماره دانشجویی جدید + edu@. رمز عبور نیز همان شماره دانشجویی جدید خواهد بود. اما در مراجعات بعدی، دیگر نام کاربری همان شماره دانشجویی خواهد بود.

به منظور آشنایی بانحوه ورود به سامانه وادانا  به آدرس  vadamp.iauec.ac.ir وارد لینک قرمز شوید.

پرداخت شهریه با شماره دانشجویی سامانه آموزشیار

یکی از امکانات سایت آموزشیار، پرداخت شهریه به صورت اینترنتی می باشد. اگر قصد دارید تا شهریه خود را واریز کنید می بایست بعد از آنکه وارد سامانه شدید، ابتدا روی گزینه ” ثبت نام دروس دانشجو ” و سپس “مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو ” کلیک کنید. این موارد در تصویر زیر قابل مشاهده است.

زمانی که به صفحه بعد رفتید، می توانید منوی ” پرداخت الکترونیکی شهریه” را لمس و سپس یکی از درگاه های بانکی موجود را انتخاب نمایید. با این کار وضعیت مالی نیمسال تحصیلی قابل مشاهده خواهد بود و دانشجو می بایست گزینه ” پرداخت الکترونیک” را کلیک کند.

در این مرحله از کار شما با یک صفحه جدید مانند تصویر زیر مواجه می شود. توجه داشته باشید در این قسمت باید یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب کنید تا بتوانید عملیات پرداخت را انجام دهید. شایان ذکر است بدانید تمامی درگاه های موجود در این صفحه امن هستند و به شبکه شاپرک متصل می باشند در نتیجه هیچ خطری حساب بانکی شما را تحدید نمیکند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به یکی از درگاههای پرداخت متصل شده اید و یتوانید عملیات پرداخت به صورت آنلاین را انجام دهید. در نهایت بهتر است به این نکته اشاره کنیم بعد از پرداخت بهتر است از فیش یک اسکرین شات بگیرید تا در صورت بروز مشکل در سایت بتوانید از آن استفاده کنید.

 

به منظور آشنایی با نحوه ارتباط با پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد لینک قرمز را انتخاب نمایید.

انتخاب واحد با شماره دانشجویی در سامانه آموزشیار

یکی از کاربردهای شماره دانشجویی سامانه آموزشیار ، انتخاب واحد می باشد. توجه داشته باشید با استفاده از سامانه آموزشیار شما میتوانید با سادگی با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود به واحد های درسی مورد نظرتان را انتخاب کنید. این مسئله باعث می شود شما برای انتخاب واحد به دانشگاه یا کافی نت مراجعه نکنید در نتیجه در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. توجه داشته باشید انتخاب واحد در این سامانه 4 مرحله دارد که در ادامه مراحل انتخاب واحد با شماره دانشجویی در سامانه آموزشیار را با استفاده از متن به شما آموزش خواهیم داد.

  1. در گام اول بابد وارد سامانه شوید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. بعد از ورود به این سامانه با یک صفحه مواجه می شوید که میتوانید از طریق آن برای انتخاب واحد اقدام نمایید. شایان ذکر است بدانید در منوی درخواست/مجوز، زیر منوی ” ارسال/پیگیری درخواست دانشجو” را انتخاب تا ثبت درخواست انجام شود.
  2.  در بخش ” ارسال درخواست جدید ” ، بر روی منوی ” عملیات آموزشی دانشجو” و سپس ” مجوز انتخاب واحد” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که حتما نیمسال درخواست درست باشد. اگر این مورد به درستی درج نشده بود، نسبت به تصحیح آن اقدام نمایید.
  3.  زمانی که گزینه ” ثبت ” را انتخاب کردید، درخواست مجوز انتخاب واحد ترم مربوطه برایتان ثبت خواهد شد.
  4. با استفاده از ” ثبت نام دروس دانشجو” و زیر منوی انتخاب واحد می توانید دروس را اخذ و انتخاب واحد کنید. در صفحه مربوطه لیست دروس ارائه شده قابل مشاهده می باشد که می توان از بین آن ها دروس خود را انتخاب و ثبت نماید.

برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بازیابی رمز فراموش شده در سامانه آموزشیار

در برخی از موارد امکان دارد که شخص شماره دانشجویی سامانه آموزشیار را داشته باشد، اما رمز عبور خود را فراموش نموده باشد. برای چنین مواقعی می توان به صورت رمز خود را بازیابی نمود. همچنین این مراحل برای داشجویانی که با پیغام اشتباه بودن شناسه کاربری یا رمز عبور مواجه می شوند، نیز کاربرد دارد.

در گام اول باید وارد سامانه اموزشیار شوید. توجه داشته باشید در صفحه ورود باید بر روی گزینه ” فراموشی/ باز شدن قفل رمز عبور” کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در این قسمت از کار باید شماره موبایل و نام کاربری را در کادرهای مورد نظر درج نمایید. چنانچه برای نخستین بار است که به این سامانه وارد می شوید، شماره موبایلی که قبلا ذخیره شده است برایتان نمایش داده می شود. در صورتی که مایل به ثبت شماره موبایل جدید هستید، باید آن را در کادر مربوطه وارد و گزینه ارسال کد را کلیک کنید. وقتی که کد فعالسازی برای شماره موبایلتان ارسال گردید، می بایست ان را محل مربوطه ثبت نمایید.

بازیابی شماره دانشجویی

حال باید کلمه عبور جدید را تعیین و به ذهن بسپارید. این رمز عبور را لازم است که یک بار دیگر مجدد وارد و سپس دکمه تایید را بفشارید. در صفحه بعدی دکمه ” صفحه ورود” را لمس کنید. از اینجا به بعد با درج رمز عبور جدید قادر به انجام عملیات های مختلف در سامانه خواهید بود.

برای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید.

اخبار پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ارشد گروه غیرپزشکی در دانشگاه آزاد آغاز شد

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، ثبت نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه غیرپزشکی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (دوشنبه ۱۴ شهریورماه) آغاز شد و تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.

ثبت‌نام دوره‌های فراگیر ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد آغاز شد

با استناد به گزارش ایسنا سنجش ثبت‌نام پذیرفته شدگان دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه آغاز شد.

فرآیند انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

دانشجویان دانشگاه آزاد میتوانند از روز شنبه ۱۲ شهریورماه انتخاب واحد خود را انجام دهند.

خلاصه مطلب

برای استفاده از سامانه آموزشیار نیاز به شماره دانشجویی دارید. توجه داشته باشید برای دریافت شماره دانشجویی در گام اول باید وارد سایت edu.iau.ac.ir شوید در ادامه بر روی گزینه پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان کلیک کنید و به راحتی تمام مراحل را برای دریافت شماره دانشجویی پیش بروید. این نکته را در نظر داشته باشید سامانه آموزشیار امکان انتخاب واحد، پرداخت شهریه به صورت آنلاین و بسیاری از خدمات دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. در نتیجه این سامانه بسیار کاربردی است.

این نکته را در نظر داشته باشید برای دریافت شماره دانشجویی اصلا نیاز نیست به کافی نت مراجعه کنید زیرا میتوانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود برای دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار اقدام نمایید. در ادامه بهتر از ذکر کنیم در صورت فراموش کردن رمز عبور به راحتی می توان آن را بازیابی کرد. برای انجام این کار بعد از وارد شدن به سامانه آموزشیار باید بر روی گزینه فراموشی/ باز شدن قفل رمز عبور کلیک کنید، در ادامه با وارد کردن نام کاربری و شماره موبایل برای بازیابی رمز فراموش شده در سامانه آموزشیار اقدام نمایید.

اگر دانشجوی جدیدالورود هستید برای وارد شدن به سامانه آموزشیار در گام اول بعد از این که وارد صفحه اصلی سایت رسمی آموزشیار شدید باید بر روی منوی راهنمای دانشجویان کلیک کنید زیرا در این صورت می‌توانید تمام مراحل را مشاهده کرده و مطابق با آن مراحل را پیش بربرید. این نکته را در نظر داشته باشید هر دانشگاه دارای یک کد می باشد برای اینکه بتوانید با استفاده از شماره دانشجویی وارد سامانه آموزشیار شوید باید کد دانشگاه را به قبل از شماره دانشجویی فعلی خود اضافه کنید و آن را در سامانه وارد نمایید. در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند در هنگام دریافت یا بازیابی شماره دانشجویی سامانه آموزشیار به شما کمک شایانی کند.

برای دانلود فایل pdf بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شماره دانشجویی سامانه آموزشیار را چگونه دریافت کنیم؟

در این مقاله می توانید راهنمای ورود شماره دانشجویی در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد را مطالعه فرمایید.

شماره دانشجویی موقت سایت آموزشیار را چگونه به شماره دانشجویی جدید و دائم تبدیل کنیم؟

برای ساخت شماره دانشجویی جدید لازم است که کد استان دانشگاه محل تحصیل را قبل از شماره دانشجویی موقت ذکر می کنیم.

آیا امکان بازیابی رمز عبور در سامانه آموزشیار وجود دارد؟

بله. برای این امر می بایست در صفحه ورود بر روی گزینه " فراموشی/ باز شدن قفل رمز عبور" کلیک کنید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان

    ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان – nesha.saorg.ir

    کلیه دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند، با استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی می‌توانند به صورت الکترونیک کلیه اقدامات لازم را به صورت غیرحضوری انجام دهند. خدمات سامانه نشا به نشانی nesha.saorg.ir برای آن دسته از متقاضیانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
تماس با مشاور