ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) + معدل لازم

شرایط قبولی در رشته خلبانی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها)، هدف از ایجاد گرایش خلبانی تربیت متخصصان هوانوردی است که توانایی لازم را در زمینه شناخت، بهره برداری، و مدیریت در سیستم های مختلف هوایی را داشته باشند. دانشجویان گرایش هوانوردی خلبانی برای بررسی، تجزیه و تحلیل، طراحی عملیات، راه اندازی و کاربرد تجهیزات هوانوردی موجود در سازمان های کشوری و لشگری ( مثل هواپیماها، سیستم های آفندی و پدافندی، سیستم های ناوبری هوایی، و کامپیوترها) آماده می شوند. گرایش خلبانی شامل: خلبانی هلیکوپتر، خلبانی هواپیمای نظامی، و غیرنظامی می شود.

شرایط پذیرش در رشته هوانوردی (گرایش خلبانی)

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری از میان داوطلبان رشته هوانوردی با توجه به شرایط زیر دانشجو می پذیرد. داوطلبان رشته هوانوردی باید قبل از پذیرش معاینه پزشکی، و مصاحبه عقیدتی و امنیتی انجام دهند.

شرایط پذیرش در رشته هوانوردی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری:

● حداقل سن 16 سال و حداکثر سن 20 سال
● حداقل قد 165 سانتیمتر و داشتن وزن مناسب
● برخورداری از سلامت جسمی و روانی
● امکان پذیرش داوطلب متاهل وجود ندارد.
● افراد دارای معافیت پزشکی پذیرفته نمی شوند.
● داوطلبانی پذیرفته شده ای که دانشجوی سایر دانشگاه هستند، با در دست داشتن برگه انصراف از تحصیل می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
● داوطلبان نباید هیچ گونه تعدی به ارگان های خصوصی و دولتی دیگر داشته باشند.
● اولویت استخدام با فرزندان شهدا، جانبازان، نظامیان، بسیجان فعال و حافظین کل قرآن کریم است.
● محصلین رشته های ریاضی فیزیک و تجربی با داشتن حداقل معدل کل دیپلم 14 و رشته های علوم انسانی و معارف با داشتن حداقل معدل 16 پذیرفته می شوند.
● داشتن حداقل معدل کتبی 11 برای تمامی رشته های داوطلبان سوم دبیرستان الزامی است. در هنگام ثبت نام نهایی مدرک پیش دانشگاهی باید ارائه شود.
● اولویت استخدام با افرادی است که در یک زمینه دارای مدرک قهرمانی کشوری و مدارج بالاتر هستند.

جهت اطلاع از رشته خلبانی بدون کنکور  کلیک نمایید.

برای قبولی در رشته هوانوردی چه درس هایی را باید بخوانم؟

رشته هوانوردی در زیرگروه یک گروه آزمایشی ریاضی – فیزیک قرار دارد و درس های مهم آن ریاضی و فیزیک است که دانش آموزان می بایست درصد خوبی را در آن کسب کنند. ضریب دروس اختصاصی کنکور ریاضی برای رشته هوانوردی عبارتند از:
▪︎ریاضی با ضریب 4
▪︎فیزیک با ضریب 3
▪︎شیمی با ضریب 2

برای آشنایی با شرایط مهمانداری هواپیما روی لینک کلیک کنید.

گرایش های رشته هوانوردی

گرایش های رشته هوانوردی عبارتند از:
■ رشته هوانوردی – مراقبت پرواز
■ رشته هوانوردی – ناوبری هوایی
■ رشته هوانوردی – خلبانی ( هلیکوپتر، هواپیمای نظامی، و هواپیمای غیرنظامی)

شرایط خلبانی برای خانم ها

شرایط خلبانی برای خانم ها

شرایط رشته خلبانی برای خانم ها

در صنعت هواپیمایی که در اصل مرد محور می‌باشد، یک زن چگونه می‌تواند خلبان شود؟ و شرایط قبولی در رشته خلبانی چیست؟

آمارهای معتبر از اتحادیه بین المللی خلبانان شرکت‌های هواپیمایی نشان می دهد که از میان ۱۳۷۶۲ خلبان، تعداد خلبان زن ۶۲۶ نفر می‌باشد.

با این شرایط آیا رشته خلبانی برای خانم‌ها مناسب است؟

آما‌رها نشان می‌دهند تعداد خلبان‌های مرد بیشتر از خانم ها می باشند. به عنوان مثال در آمریکای شمالی، تنها ۵ درصد کل خلبانان زن هستند. این درحالی است که در مشاغل نوعی دیگر نظیر جراحی یا فیزیوتراپی حدود ۴۰ درصد شاغلان این رشته را زن‌ها تشکیل می‌دهند. رشته خلبانی برای خانم‌ها، در مورد تحصیل در آن باید گفت که هیچ تفاوت خاصی در نحوه خلبان شدن یک مرد با نحوه خلبان شدن یک خانم وجود ندارد. به همین جهت در صورتی که یک زن بخواهد خلبان شود، باید مراحلی دقیقا مشابه مردان را طی کند و شرط خاصی برای او وجود نخواهد داشت.
اولین قدم در خلبان شدن این است که به یک مدرسه خلبانی بروید و فرم ثبت نام اولیه را پر کند. در ادامه آدرس و مشخصات چند مدرسه خلبانی آورده شده است:
۱) مدرسه خلبانی آرتا کیش واقع در اکباتان
۲) مرکز آموزش خلبانی معراج واقع در اکباتان
۳) مرکز آموزش هوانوردی پارسیس واقع در بلوار آیت الله کاشانی

 

جهت مشاهده برای خلبان شدن چه رشته ای بخوانیم؟ کلیک نمایید.

 

تست پزشکی خلبانی:

اولین قدم برای خلبانی تست پزشکی می‌باشد که بعد از ثبت نام اولیه، از طرف مرکز آموزش خلبانی به یک مرکز پزشکی معرفی می‌شوید و آزمایشات پزشکی را انجام می‌دهید و اغلب شامل موارد زیر می باشد:
نوار قلب، نوار مغز، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، آزمایش خون و ادرار و …
نکاتی نیز در بین وجود دارد، به عنوان مثال در صورت ضعف بینایی شما نمره عینک شما نباید بیشتر از ۲ باشد. یک چکاب کلی بدن نیز وجود دارد که در آن وضعیت قد، وزن و وضعیت اندام‌های حرکتی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت وجود مواردی که غیرنرمال و خاص باشد، به پزشک معتمد سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می‌شوید و نظر نهایی بعد از بررسی این قسمت اعلام خواهد شد ولی به طور کلی اگر بیماری خاصی ندارید و قد و وزن‌ شما در حد متوسط جامعه می‌باشد، نیازی به نگرانی در مورد تست‌ها و آزمایشات پزشکی مربوطه نباشید.

هزینه آموزش خلبانی

در سال ۹۹ تحصیل در رشته خلبانی حداقل ۳۰۰ ملیون تومان هزینه داشت. این عدد در ابتدای شروع دوره محاسبه می گردد و اغلب با توجه به نرخ تورم موجود در ایران در پایان دوره هزینه تمام شده دوره بیشتر از این عدد می‌باشد. به دلیل نوسان داشتن هزینه آموزش خلبانی بسیار مهم است که دوره آموزش خلبانی را هر چه زودتر طی نمایید.
به عنوان مثال اگر امروز هزینه پرواز به ازای هر ساعت، یک ملیون تومان باشد، ممکن است تا سال آینده این عدد به یک ملیون ونیم و حتی تا دو ملیون در ساعت هم برسد. به همین خاطر مهم است که پول زیادی در اختیار داشته باشید و ساعت پرواز بخرید و زودتر دوره را به اتمام برسانید. به اتمام رساندن دوره وابستگی زیادی به انجام دادن تعداد ساعات پروازی شما می‌باشد. بنابراین مهم است که پول کافی برای تامین هزینه‌های پرواز را داشته باشید.
مرکز فنون و خدمات هوایی ایران که به دلیل قدمت طولانی می توان از آن به عنوان دارالفنون هوایی ایران نام برد، روزگاری برای توسعه صنعت وارداتی هوانوردی وارد ایران شد اما امروز شرایط تحصیل برای همه کسانی که مستعد آموزش این رشته بودند با محدودیت بسیار مواجه شده و عطای این رشته را به لقایش بخشیده‌اند.

 

جهت اطلاع از رشته مهمانداری بدون کنکور کلیک نمایید.

 

تا چندی پیش مبلغ آموزش خلبانی در مرکز فنون و خدمات هوایی ارزان‌تر از بخش خصوصی تمام می‌شد اما امروزه گفته می شود قیمتی بیش از 400 هزار تومان برای هر ساعت آموزش عملی برای دانشجویان از سوی مرکز فنون و بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. مدیر ایمنی مرکز فنون و خدمات هوایی ایران در به CHN، روال تحصیل دانشجویان رشته خلبانی را این گونه تشریح می کند: هر دانشجویی برای تحصیل در این رشته به مدت 6 ماه باید در 12 یا 13 درس نمره قبولی حاصل کند، سپس برای پرواز 50 ساعت با هواپیما به خط پروازی معرفی می‌شود که مدت زمان آن با توجه به شرایط آب و هوا، مدت زمان سوخت‌رسانی و مشکلات هواپیما از 6 ماه تا یک سال مد نظر قرار می گیرد. دانشجو ساعت 51 را امتحان داده و در صورت قبولی موفق به اخذ گواهینامه می‌شود.
اگر همه شرایط طبق روال پیش رود در حدود 4 ماه زمان برای آموزش دانشجویان نیاز است. پس از اخذ نمره قبولی، فرد موردنظر برای امتحان نهایی به سازمان هواپیمایی کشور معرفی شده و در صورت قبولی، گواهینامه PPL یا کسب گواهینامه برای پرواز تنها ( هواپیمای کمتر از 5700 کیلوگرم) را اخذ خواهد کرد.
مدیر ایمنی مرکز فنون و خدمات هوایی اضافه کرد: اگر دانشجوی مورد نظر تمایل به ادامه رشته خلبانی برای خدمت در ایرلاین‌ها داشته باشد باید 12 یا 13 درسی که در گذشته خوانده با مباحث وسیع تر خوانده و 100 ساعت دیگر نیز آموزش عملی پرواز ببیند، پس از آن می‌تواند در امتحان سازمان هواپیمایی کشور شرکت کرده و در صورت قبولی مدرک CPL را کسب کند.
پیش از این، هزینه دریافتی آموزش خلبانی در مراکز آموزش خلبانی در بخش خصوصی با هزینه‌ای بیشتر نسبت به مرکز فنون و خدمات هوایی برخوردار بود اما امروز طی حکمی اخذ هزینه از مراکز آموزش خلبانی یک نرخ مصوب اعلام شده به عبارت دیگر پیش از این، مبلغ اخذ شده از دانشجو بین 18 تا 20 میلیون نسبت به بخش خصوصی کمتر بود.

 

جهت مشاهده رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه علمی کاربردی کلیک نمایید.

 

بازار کار خلبانی برای خانم ها

مدیران شرکت‌ های هواپیمایی در بکارگیری پرسنل خلبان، مردان را نسبت به زنان در اولویت قرار می‌دهند اما در یک توضیح مختصر می‌توان گفت کار خلبان تنها درون کابین خلبان نیست. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که خلبان در شهر دیگری که هواپیما فرود می‌آید و پرسنل فنی نیز حضور ندارند، خود مجبور باشد که به پای هواپیما بیاید و موارد فنی را مورد بررسی قرار دهد و این گونه موارد ممکن است در شرایط مختلف جوی (گرما – سرما – بارندگی و …) رخ دهد. به همین جهت در چنین شرایطی خلبان مرد نسبت به یک خلبان زن که از توان بدنی بالاتری برخوردار است و می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد. این موضوع در رشته خلبانی برای خانم‌ها در ایران نیز صادق است.
همچنین چک‌های قبل از پرواز توسط خلبان صورت می‌گیرد. چک قبل از پرواز یا (Preflight Check) به مجموعه بازدید‌ هایی گفته می‌شود که خلبان قبل از پرواز از قسمت‌ های بیرونی بدنه هواپیما انجام می‌دهد و وضعیت چرخ‌ها، بدنه، تایر‌ها و انواع ابزارآلات و سیستم‌های نصب شده بر روی بال و بدنه هواپیما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شرايط ثبت نام P.P.L , C.P.L برای خانم ها وآقايان:

• حداقل سن برای آموزش خلبانی 16 سال و برای دريافت گواهينامه 18 سال مي باشد.
• حداقل مدرک تحصيلی ديپلم ( برای دريافت گواهينامه )
• داشتن کارت پايان خدمت يا معافيت غير پزشکی يا داشتن برگه اشتغال به تحصيل جهت دريافت گواهينامه برای آقايان الزامی است.
• داشتن سلامت جسمی وروانی طبق نظر پزشک هوایی

مدت دوره :
مدت دوره .P.P.L ، پنج ماه ( حدود 300 ساعت کلاس زمينی و 40 ساعت پرواز و 5 ساعت سیمولاتور ) می باشد.
مدت دوره .C.P.L ، ده ماه ( حدود 300 ساعت کلاس زمينی و 90 ساعت پرواز و 10 ساعت سیمولاتور) می باشد.
مدت دوره .I.R ، سه ماه ( 40 ساعت پرواز) می باشد.

به هنرجويان پس از پايان هر دوره گواهينامه بین المللی توسط اداره استاندارد سازمان هواپيمائی کل کشور اعطاء مي شود.

شرايط ثبت نام دوره های آموزشی UL ( هواپيمای فوق سبک ) برای خانم ها وآقايان :

• داشتن سلامت جسمی وروانی طبق نظر پزشک هوایی
• دارا بودن صلاحيت اخلاقی
• داشتن حداقل قد 160 سانتی متر

دوره های آموزشی فوق سبک شامل: سه دوره مقدماتی، متوسط و پيشرفته به شرح زير می باشد:

• دوره مقدماتی تا پرواز مستقل ( Solo ) حدود 24 ساعت کلاس زمينی و 10 ساعت پرواز
• دوره متوسط حدود 36 ساعت کلاس زمينی و 13 ساعت پرواز
• دوره پيشرفته حدود 36 ساعت کلاس زمينی و 23 ساعت پرواز

 

جهت اطلاع از شرایط پذیرش در رشته مهمانداری هواپیما  کلیک نمایید.

 

بهترین آموزشگاه های خلبانی در ایران

اگر علاقه مند به گذراندن دوره های خلبانی هستید می توانید، پس از بررسی یکی از آموزشگاه های خلبانی زیر را جهت گذراندن دوره های زمینی و پروازی جهت خلبان شدن انتخاب کنید. لازم به ذکر است که معرفی مراکز مذکور به معنی تایید یا عدم تایید سطح کیفیت این آموزشگاه ها نمی باشد.

۱) مرکز آموزش خلبانی آرتاکیش
مرکز آرتا کیش یکی از بزرگترین مدارس خلبانی در ایران و خاورمیانه بوده که از سال ۱۳۸۱با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری و با مجهز شدن به شش فروند هواپیمای آموزشی شروع به کار کرد. دانشجویان و علاقه مندان به رشته خلبانی می توانند برای ۴ دوره خلبانی گواهینامه شخصی (PPL)، گواهینامه بازرگانی (CPL)، گواهینامه پرواز با دستگاه (IR)  و گواهینامه استاد خلبانی در این مرکز ثبت نام کنند. همچنین تاکنون بیش از 600 دانشجوی خلبانی در این مرکز فارغ التحصیل شده اند. برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه می توانید به سایت apts.ir مراجعه کنید.

آدرس: تهران، بلوار اصلی شهرک اکباتان، روبروی ورودی A1 پلاک ۱۹

شماره تماس آموزشگاه: ۶ – ۴۴۶۶۹۹۳۵(021)

آدرس: کرج، مهر شهر، فرودگاه پیام 

شماره تماس‌ دفتر فرودگاه پیام: ۳۳۲۹۰۴۵۳(026)

۲) مرکز آموزش خلبانی و علوم هوانوردی معراج
مرکز معراج یکی دیگر از مراکز آموزش خلبانی در ایران بوده که از سال ۱۳۸۴ در ایران و با کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری شروع به کار کرده است. در این مرکز دوره‌های مختلف خلبانی (PPL، CPL ،IR ،IP ،ATPL)، مهمانداری، معلم مهمانداری کلیه هواپیماها و دوره های تخصصی عملیات پرواز (دیسپچری) برگزار می شود. دفتر مرکزی این شرکت در جاده مخصوص کرج بوده اما محل اجرای آموزش های عملی آن فرودگاه ویژه قزوین و فرودگاه بین‌المللی رشت می باشد.
برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه به سایت merajaviation.com مراجعه کنید.

آدرس: تهران، جاده مخصوص کرج، خیابان بیمه ۴، انتهای کوچه یکم هدایتی، پلاک ۴۳، ساختمان معراج

شماره تماس: ۸ – ۴۴۶۳۱۹۱۶(021)

۳) مرکز آموزش هوانوردی پارسیس
آموزشگاه خلبانی پارسیس از سال ۱۳۸۹ به طور حرفه ای با داشتن بهترین اساتید مجرب شروع به برگزاری انواع دوره های خلبانی، عملیات پرواز (دیسپچری) و مهمانداری هواپیما کرده است. براساس آخرین آمارها این مرکز در حال حاضر دارای تعداد 448 دانشجو بوده و این درحالی است که تاکنون نزدیک به ۹۲% از فارع التحصیلان این مرکز در شرکت‌های پروازی مشغول به پرواز بوده یا در آموزشگاه‌های خلبانی به‌عنوان معلم و استاد پرواز مشغول به کار هستند.
برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه به سایت parsisaviation.com مراجعه کنید.

آدرس: تهران – بلوار کاشانی؛ جنت آباد جنوبی، بلوار لاله، خیابان مجاهد کبیر شمالی، نبش کوچه نهم پلاک 14

شماره تماس: 47289(021)

۴) مركز آموزش مجازی فنون هوایی
این آموزشگاه تنها مرکز آموزش مجازی علوم هوانوردی کشور بوده که در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده و هم اکنون یکی از بهترین مراکز آموزش خلبانی در ایران می باشد. یکی از بزرگترین مزایای این مرکز، ارائه آموزش های آنلاین و زنده است که به شما اجازه می دهد از هر کجا که هستید در این کلاس ها شرکت کنید. این مرکز علاوه بر مجهز بودن به روزترین فناوری های روز دنیا، از بهترین اساتید کشور برای دوره های آموزش از راه دور خود استفاده می کند. برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه به سایت irancatsc.com مراجعه کنید.

آدرس : تهران – بزرگراه شهید ستاری – ابتدای بلوار فردوس شرق – پلاک 432 – واحد 19

شماره تماس: 4 -44950802(021) و 3-44963782(021)

۵)مرکز آموزش خلبانی بوتیا ماهان
این مرکز آموزشی از سال ۱۳۸۱ با کسب مجوز از سازمان هواپیمائی کشوری و با هدف آموزش نسل جوان فعالیت خود را شروع کرد بگونه ای که تاکنون موفق به آموزش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خلبانی در مقاطع مختلف، شده است. تعداد هواپیماهای این مرکز آموزشی در ابتدا شش فروند بوده که طی گذشت زمان توانسته با توسعه ناوگان پروازی خود تعداد آن ها را به ده فروند ارتقا دهد. تعداد دانشجویان فارغ التحصیل رشته خلبانی و ساعت‌های پرواز آموزشی آن ها می توان گواهی بر توانمندی این آموزشگاه در کادر فنی و آموزشی آن باشد.​ برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه به سایت botia-mahan.ir مراجعه کنید.

آدرس : تهران، بلوار جمهوری، فرودگاه کرمان

شماره تماس: 48386593(021) و 48386594(021)

۶) مرکز آموزش‌های هوایی هما
مرکز ایران هما يكی از زيرمجموعه‌های شركت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران بوده كه به صورت تخصصی و با رعایت بالاترین سطح استانداردهای جهانی شروع به برگزاری دوره‌های آموزشی خلبانی کرده است. در این آموزشگاه ها دوره‌های تخصصی به صورت تئوری و عملی و زیر نظر بهترین اساتید هوانوردی به كليه متقاضيان واجد شرايط ارائه می شود. در این مرکز علاوه بر رشته خلبانی برای سایر رشته ها و تخصص ها همچون: مهمانداری هواپیما، مهندسی پرواز، تعمیر و نگهداری و … دوره های تخصصی برگزار می شود. همچنین اين مركز، اولين مركز آموزشی مورد تأييد ياتا (IATA-ATC) در ايران می باشد.دبرای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه به سایت homaatc.com مراجعه کنید.

آدرس : تهران ، جاده مخصوص کرج خیابان بیمه پنجم ، کوچه دوم، ساختمان بهاران طبقه اول

شماره تماس: 80-44672278(021)

۷) مؤسسه آموزشی هوانوردی دانش پژوهان ۱۱۰
این مؤسسه هوانوردی در سال 1382 توسط یکی از خلبان های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نام کاپیتان هومان صالحی شفا و مهندس کرمعلی شیرازی کارشناس مراقبت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس شده است و در حوزه‌های آموزش زمینی خلبانی شخصی و بازرگانی، مهمانداری، عملیات پرواز (دیسپچری) و تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت می‌کند. دفتر این مرکز آموزشی در استان تهران، شهرک اکباتان، خیابان شهید نفیسی واقع شده است. برای آشنایی بیشتر با این آموزشگاه به سایت ati-110.com مراجعه کنید.

آدرس : تهران، شهرک اکباتان بلوار نفیسی تقاطع خیابان نفیسی و حنانی، روبروی مرکز

شماره تماس: 45101(021)

پیش از آنکه قصد ورود به این رشته را داشته باشید، توصیه می‌کنیم روی دو مورد زیر تامل بیشتری داشته باشید:
۱) هزینه‌های بسیار بالای این رشته: هزینه این رشته نسبت به سایر رشته‌ها به طرز چشم گیری بالاست و این موضوع در در تصمیم گیری خود لحاظ کنید. هزینه ای که روز به روز در حال افزایش است وتضمینی هم برای اشتغال و بازگشت آن وجود ندارد.
۲) بازار کار بسیار رقابتی و مرد محور: واقعیت این است که افراد دارای مدرک خلبانی زیادی هستند که نتوانسته اند وارد بازار کار این رشته شده و مشغول به کار شوند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) + معدل لازم برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) + معدل لازم برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) + معدل لازم با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

استخدام ارتش ۱۴۰۳

شرایط استخدام ارتش ۱۴۰۳

دریافت کد سخا از طریق پیامک 

شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) + معدل لازم

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

120 دیدگاه دربارهٔ «شرایط قبولی در رشته خلبانی (آقایان و خانم ها) + معدل لازم»

  1. Avatar photo Z.N گفت:

    سلام ببخشید توی کامنتا شرایط قد رو یک جا 165 گفتین یه جا 175 میخواستم بدونم کدومه بعد من دخترم امسال دوازدهم هستم دیپلم ریاضی دارم چطور باید وارد رشته خلبانی بشم چون دانشگاه شهید ستاری فقط از اقایان پذیرش داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بانوان 165 می باشد

  2. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام من کلاس یازدهم انسانی هستم و تمام شرایط جسمانی را هم دارم. آیا می شود از طریق دیپلم انسانی در دانشگاه ستاری تحصیل کرد و خلبان هواپیمای مسافربری شد.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای پذیرش خلبانی دانشگاه افسری می بایست در آزمون داخلی شرکت نمایید و نمره جشم 10/10 لازم می باشد و معمولا بیشتر از گروه علوم تجربی و ریاضی در رشته خلبانی پذیرش صورت می گیرد

  3. Avatar photo سورا گفت:

    سلام روزتون بخیر من خانمم تازه فارغ التحصیل شدم و 18 سالمه . میخواستم بدونم برای خلبانی هواپیما های غیر نظامی شرایط تا جه سنی هست و هزینه برای شرکت در خلبانی و دانشگاه چه شرایطی داره .

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به موسسات ازاد مراجعه کنید تحصیلات دانشگاهی ندارد

  4. Avatar photo داریوش گفت:

    سلام عرض ادب و احترام دارم خدمتتون ؛ کلاس یازدهمم رشته من ریاضی هستش و همه درسام ب غیر از ادبیات و تاریخ خیلی خوبه . قد بنده ۱۷۰ هستش وزن هم ۷۰ … یک دندون خراب دارم فقط ، و چشم پزشکی رفدم گفد دیدم خلبانیه .
    میخاستم ببینم خلبانی قبول میشم یا خیر؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید اما باید تمامی دندان ها سالم باشد که اقدام به درمان بفرمایید

  5. Avatar photo آزرمیدخت نیک‌زاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر… ببخشید من دخترم و دبیرستان رشته تجربی میخونم…آیا میتونم برای خلبانی غیر نظامی از طریق تحصیل تو دانشگاه اقدام کنم؟؟؟یا فقط از طریق مدارس غیردولتی آموزش آزاد میتونم خلبان بشم؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر از هر دو طریق میتوانید اقدام به ثبت نام و در نهایت استخدام بشوید

  6. Avatar photo Mohadeseh گفت:

    سلام خاتم هستم قدم ۱۶۷ میتونم خلبان جنگنده ارتش بشم؟ درحال حاظر دوازدهم رشته تجربی هستم اما نامزد دارم ولی مدرسه عادی درس میخونم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز فعلا برای بانوان در این شغل پذیرش وجود ندارد. بعد از انتشار فراخوان جذب میتونید از شرایط عمومی و اختصاصی مطلع بشید.

    2. Avatar photo سارا گفت:

      سلام خانم هستم ۲۱ سالمه قدم ۱۶۲ هستش و دانشگاه پرستاری خوندم آیا راهی برای ورود به رشته خلبانی هست شرایطم همشون اکیه معدل ام ۱۹:۸۰ بوده ؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        از شرایط ورود به این رشته داشتن قد 165 برای خانم ها است.

  7. Avatar photo ZA گفت:

    سلام وقت بخیر من یه دخترم قدم ۱۶۶هست برای قبولی در رشته خلبان جنگنده دندونم مشکل داره ایا میشه دندونام رو تو سازمان هوا فضا با مواد خوب پر کنم دندان کشیده ندارم اما خرابی دارم
    و اینکه باید به زبان انگلیسی مسلط باشیم یا حتما قد باید ۱۷۵به بالا باشه.
    یا میشه با سن ۲۱وارد دانشگاه شد

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام چون معاینات دندان خیلی مهمه و نباید بیشتر از سه دندان خراب شده داشته باشید برای همین باید شرایط تون رو بررسی کنند

  8. Avatar photo Mariya گفت:

    سلام من خانمم قدم ۱۵۷
    وبینیمو عمل کردم برا خلبانی ارتش میتونم اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز شرایط قدی برای این رشته 175 به بالا میباشد.

  9. Avatar photo Nooria Nayab گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک افغان هستم من فارغ صنف دوازدهم استم
    آیا می‌توانم
    در رشته خلبانی به تحصیل ادامه بدهم ؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر متاسفانه.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور