ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در حیطه تحصیلی می‌توانند پس از انتشار اطلاعیه فرخوان جذب هیات علمی، ثبت نام کنند.

در سال گذشته زمان ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد از 8 الی 28 اسفند ماه سال 1402 بوده است. علاقه‌مندان به اطلاع از شرایط ثبت نام و تکمیل فرم آن برای سال 1403 باید اخبار و اطلاعیه‌هایی که منتشر می‌شود را پیگیری کنند تا در موعد مقرر شده به سامانه جامع دانشگاه آزاد یا sajed.iau.ir مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام هیئت علمی دانشگاه آزاد 1403

زمان ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم، باتوجه به نیازهای واحدهای مختلف، متفاوت است. تمامی اطلاعیه‌ها و فراخوان‌های ثبت نام و جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، در سامانه جامع دانشگاه آزاد یا به اختصار ساجد به آدرس sajed.iau.ir منتشر می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از مطالعه لیست رشته‌های مورد نیاز و شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، نسبت به ثبت نام در این فراخوان اقدام نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی در سال پیش دو فراخوان جذب هیئت علمی را منتشر کرده است. طبق فراخوان نوبت اول جذب هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی سال 1402، متقاضیان می‌توانستند تا تاریخ چهارشنبه 1402/04/14، نسبت به ثبت نام هیئت علمی پیوسته دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

و طبق فراخوان دوم، متقاضیان می‌توانستند از تاریخ 8 الی 28 اسفند ماه 1402 وارد سامانه شوند و مراحل لازم برای تکمیل فرم ثبت نام را طی کنند. چنانچه اطلاعیه جدیدی مبنی بر ثبت نام جذب هیات علمی آزاد در سال 1403 اعلام شود، اطلاعات این مطلب به‌روزرسانی می‌شود.

قابل توجه است که دانشگاه آزاد اسلامی، قصد دارد تا با هدف تحقق اهداف عالیه مندرج در سند تحول و تعالی، در کنار اعضای هیئت علمی پیوسته، اقدام به جذب همکاران و فرهیختگان علمی کشور، تحت عنوان “هیئت علمی وابسته” نماید.

❓ چه کسانی می توانند در فراخوان هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد ثبت نام کنند؟

☑️ اعضای هیئت علمی بازنشسته با رتبه علمی دانشیار و یا بالاتر

☑️ اعضای هیئت علمی تمام وقت (پیوسته) با رتبه علمی دانشیار و بالاتر (به شرط موافقت دانشگاه محل تمام وقت)

☑️ متخصصان دارای مدرک دکتری تخصصی (رشته متقاضی باید با گروه علمی انتخاب شده برای تدریس تطابق داشته باشد.)

☑️ متخصصان فاقد مدرک دکتری و غیر هیئت علمی (درجه تخصص و خبرگی این افراد باید به تایید کمیسیون مرکزی جذب و بورس دانشگاه آزاد اسلامی برسد.)

 

اطلاعیه

متقاضیان ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی آزاد، می‌توانند از تاریخ 8 الی 28 اسفند ماه 1402، نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه ساجد sajed.iau.ir، اقدام کنند.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد 1403

برای اینکه از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشید، لازم است از شرایطی خاص برخوردار بوده و مراحلی را بگذرانید. بنابراین در این بخش به شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، عمومی و اختصاصی خواهیم پرداخت. چنانچه آشنایی با این شرایط جذب هیات علمی ندارید، به مواردی که در ادامه آمده است توجه نمایید.

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد ، مشابه با شرایط عمومی استخدام در بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

✔️ تابعیت ایرانی

✔️ تعهد عدم تغییر تابعیت در طول خدمت

✔️ سلامت روانی و جسمانی

✔️ عدم اعتیاد

✔️ نداشتن سوءسابقه

✔️ تعهد به قانون اساسی و ولایت فقیه

✔️ کارت پایان خدمت برای آقایان

✔️ عدم محرومیت از خدمات دولتی به صورت دائم بر اساس رای قطعی صادر شده از سوی مراجع مربوطه

✔️ حداقل درک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای و یا مدرک سطح 3 حوزوی

✔️ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان قابل قبول در جمهوری اسلامی

✔️ عدم سابقه عضویت یا وابستگی به گروه‌‎های سیاسی مخالف با نظام اسلامی ایران

✔️ عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال و رفتار خلاف اخلاق و شئون شغلی

چگونه استاد دانشگاه شویم؟ برای کسب اطلاع از شرایط این موضوع روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد تعیین شده است که این شرایط عبارتند از:

✔️ مدرک مورد نیاز برای تمامی رشته‌های دکتری الزامی است.

✳️ نکته: ثبت‌نام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در گروه هنر و یا گروه‎‌هایی که فاقد سرفصل‌های مصوب هستند، امکان پذیر است.

✳️ نکته: افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند و در حال حاضر دانشجوی رشته‌های های پرستاری، مامایی، هماتولوژی و اتاق عمل، مشروط به نداشتن تعهد خدمت متقاضیان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، نیز امکان پذیر است.

✔️ شرط سنی که ذکر شده است، با مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 30 و با مدرک دکتری حداکثر 40 می‌باشد.

✳️ نکته: برای متقاضیان زیرگروه پزشکی، با مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 35 و با مدرک دکتری تخصصی حداکثر 45 می‌باشد.

تبديل وضعيت كاركنان دانشگاه به هیات علمي مطابق بخشنامه شماره 351146/35 مورخ 92/10/21 امكان پذير می‌باشد.

✔️ رشته تحصيلي متقاضي در دو مقطع آخر تحصيل هم خوانی داشته باشد.

✳️ نکته: برای متقاضیان در رشته‌های پرستاری، معارف و هنر همگونی رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملاک نخواهد بود.

✔️ حداقل معدل مورد نیاز برای فارغ التحصیلان تمام وقت حضوری، در مقطع کارشناسی 14، در کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای 16 و دکتری تخصصی 17 است.

✔️ تنها فارغ التحصیلان حضوری مجاز به شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد را دارند. بنابراین کسانی که به صورت غیرحضوری آموزش دیده‌اند، نمی‌توانند به عنوان یکی از اعضا دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت شوند.

✔️ داوطلبان گروه پزشکی جذب عضای هیات علمی، لازم است دانشنامه و گواهی تحصیلی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا مسئولین دانشگاه از سابق تحصیلی آنان استعلام بگیرند.

✳️ نکته: متقاضیان می‌توانند حداقل سه استان را به عنوان اولویت اصلی خود انتخاب کنند.

✳️ نکته: دانشگاه آزاد موظف است حدود 20 درصد از نیروی جذب هیات علمی خود را از بین خانواده ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگان برگزیند. بنابراین کسانی که جز این دسته از داوطلبان هستند، لازم است مدارک ایثارگری، جانبازی و سهمیه‌شان را در سامانه جذب هیات علمی بارگذاری کنند.

✔️کارکنان رسمی دانشگاه می‌توانند در آزمون جذب هیاتت علمی دانشگاه آزاد، به شرط داشتن مدرک دکتری شرکت کنند. البته اولویت اصلی پذیرش با نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور است که با معدل بالا فارغ التحصیل شده‌اند.

✳️ نکته: داوطلبینی که جز کارکنان رسمی دانشگاه آزاد هستند و می‌خواهند بازنشسته شوند، باید به اندازه 10 سال سابقه عضو هیات علمی داشته باشند. راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد و رشته‌های مورد نیاز هیات علمی در سامانه ساجد ذکر شده است.

شرایط اختصاصی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

مراحل جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1403

مراحل جذب هیات علمی دانشگاه آزاد مطابق با مراحل زیر است:

✔️ پس از دریافت اطلاعات متقاضیان، فرایند اعتبار سنجی اطلاعات آغاز می‌گردد.

✔️ پس از اعتبار سنجی، فهرست اسامی به واحدهای مورد نظر اعلام خواهد شد.

✔️ واحدها به مرکزیت بزرگ‌ترین واحد استان مراحل بررسی اولیه را آغاز می‌کنند.

✔️ بررسی توسط هیات مرکزی دانشگاه آزاد آغاز می‌گردد. در حال حاضر 0 تا 100 عملیات بررسی توسط دانشگاه آزاد انجام می‌شود؛ زیرا این مرکز از وزارت علوم جدا شده است.

✔️ زیر نظر هیات مرکزی جذب، هیات اجرایی به صورت استانی فعالیت می‌کند. این هیات تشکیل شده از رئیس بزرگ‌ترین واحد استان (رئیس هیأت)، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بزرگ‌ترین واحد استان هستند.

✔️ برای تایید نهایی و تایید اولیه، سه تا پنج عضو هیأت علمی بنا به پیشنهاد رئیس بزرگ‌ترین واحد استان ، انتخاب می‌شوند.

✔️ براساس اعلام هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی، دبیر هیأت از میان اعضای هیأت علمی با حکم و انتخاب رئیس بزرگترین واحد استان، منصوب می‌شوند.

✔️ پس از بررسی پرونده‌های جذب، نتایج به هیات مرکزی اعلام خواهد شد و بررسی‌‌های نهایی نیز انجام می‌گیرد.

برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور، کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام هیئت علمی دانشگاه آزاد

فرآیند ثبت نام هیئت علمی دانشگاه آزاد، شامل 20 گام است.  بنابراین شما می‌توانید با دنبال کردن راهنمای تصویری زیر، به صورت گام به گام نسبت به ثبت نام هیئت علمی اقدام نمایید.

⏪ ابتدا عبارت سامانه ساجد و یا آدرس sajed.iau.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.

پیشنهاد می‌شود پیش از شروع مراحل ثبت نام، لیست کامل رشته های مورد نیاز واحد دانشگاهی استان خود و شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

⏪ در صورت دارا بودن شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد و کسب اطمینان از وجود رشته خود در لیست نیازمندی‌ها، بر روی گزینه ثبت نام، در منوی سمت راست صفحه (همانند تصویر زیر) کلیک کنید.

⏪ صفحه شرایط هیئت علمی برای شما به نمایش درخواهد آمد، مطالب صفحه را مطالعه کرده و تیک “مطالب فوق را مطالعه کردم” را فعال کنید؛ سپس بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام هیات علمی

 

⏪ در این بخش گزینه “بعدی” را پس از مطالعه قوانین ذکر شده در سامانه ساجد، انتخاب کرده و به بخش بعدی بروید.

مرحله دوم ثبت نام هیئت علمی

 

⏪ در این مرحله کد ملی و کد امنیتی تصویر را درج کرده و بر روی گزینه “بررسی” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام هیئت علمی

 

⏪ در صورتی که برای اولین بار در سامانه ساجد ثبت نام می کنید، این صفحه را مشاهده خواهید کرد. اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید و به مرحله بعدی بروید.

مرحله چهارم ثبت نام هیئت علمی

 

⏪ پس از تکمیل مراحل فوق، وارد پروفایل شخصی خود در سامانه ساجد می شوید. در این صفحه، بر روی گزینه “جذب اعضای هیئت علمی” کلیک کنید. در صفحه بعد عبارت “ثبت درخواست جدید” را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت نام هیئت علمی

 

⏪ اکنون باید در 20 مرحله، اطلاعات خود را در فیلد های مربوطه وارد کنید. در صورتی که پیش از این در فراخوان های جذب هیئت علمی شرکت کرده باشید، اطلاعات شما به نمایش در خواهد آمد. در غیر این صورت، بر روی گزینه “ثبت سوابق تحصیلی جدید” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت نام هیئت علمی

 

رشته های مورد نیاز هیئت علمی دانشگاه آزاد

یکی از شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، تطابق رشته تحصیلی و رشته انتخابی متقاضی است. رشته های مورد نیاز جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، بر اساس نیاز واحد های دانشگاهی استان های مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد. هر ساله تغییرات زیادی در لیست این رشته ها اعمال می‌شود. از این رو در ادامه فایل کامل لیست رشته های مورد نیاز هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد 1403، جهت دانلود قرار گرفته است.

 

 لیست کامل نیازمندی بر اساس استان، رشته و مقطع دانلود فایل

 

رشته های مورد نیاز هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد (واحد های خاص)
دانشگاه رشته گرایش جنسیت حداقل مدرک تحصیلی توضیحات
1 واحد هنرهای اسلامی – ايرانی استاد فرشچيان معماری مهندسی معماری هر دو دکتري تخصصی با پيشينه کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری داخلي و تمرکز بر معماری داخلی ايرانی
2 واحد هنرهای اسلامی – ايرانی استاد فرشچيان هنر پژوهش هنر هر دو دکتري تخصصی با پيشينه کارشناسی و کارشناسی ارشد صنايع دستی
3 واحد هنرهای اسلامی – ايرانی استاد فرشچيان هنر پژوهش هنر هر دو دکتري تخصصی با پيشينه کارشناسی و کارشناسی ارشد فرش
4 واحد هنرهای اسلامي – ايرانی استاد فرشچيان هنر تاريخ تحليلی-تطبيقی هنر اسلامی هر دو دکتري تخصصی با پيشينه کارشناسی و کارشناسی ارشد کتابت و نگارگری
5 واحد هنرهای اسلامي – ايرانی استاد فرشچيان هنر هنر اسلامی هر دو دکتري تخصصی با پيشينه کارشناسی و کارشناسی ارشد کتابت و نگارگری
6 واحد بين المللی فرشتگان تربیت بدنی و علوم ورزشی علوم ورزشی هر دو کارشناسي ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
7 واحد بين المللی فرشتگان حسابداری حسابداری هر دو دکتری تخصصی و دانشجوی دکتری تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
8 واحد بين المللی فرشتگان زبانشناسی کاربردی آموزش زبان انگلیسی هر دو دکتري تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
9 واحد بين المللی فرشتگان زبانشناسی کاربردی زبانشناسی کاربردی و مطالعات ناشنوایان زن دکتري تخصصی و دانشجوي دکتری تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
10 واحد بين المللی فرشتگان عمران مهندسی عمران مرد کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
11 واحد بين المللی فرشتگان فیزیک فیزیک کاربردی هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
12 واحد بين المللی فرشتگان معماری مهندسی معماری – معماری داخلی هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
13 واحد بين المللی فرشتگان مکانیک مهندسي مکانيک – بيومکانيک هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
14 واحد بين المللی فرشتگان مکانیک مهندسی مکاترونیک هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
15 واحد بين المللی فرشتگان هنر طراحی لباس و پوشاک هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
16 واحد بين المللی فرشتگان هنر طراحی و ساخت طلا و جواهر هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
17 واحد بين المللی فرشتگان هنر عکاسی تبلیغات هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
18 واحد بين المللی فرشتگان هنر عکاسی حرفه ای هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
19 واحد بين المللی فرشتگان هنر فلسفه هنر – نقاشی زن کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
20 واحد بين المللی فرشتگان کامپیوتر مهندسی کامپیوتر – فناوری اطلاعات هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان
21 واحد بين المللی فرشتگان کامپیوتر مهندسی کامپیوتر- نرم افزار هر دو کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری و دکتری تخصصی تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايان

 

نکات مهم در رابطه با شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

متقاضیان باید در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی که در لیست 500 دانشگاه برتر قرار دارند، دانش‌آموخته باشند و یا مقالات علمی آن‌ها در این مجلات به چاپ رسیده باشد. توجه داشته باشید دانشگاه محل تحصیل در خارج از کشور، باید حتما در لیست دانشگاه‌‌های معتبر دانشگاه آزاد باشد.

✔️ رشته تحصیلی داوطلبان با رشته مورد نیاز در دانشگاه برای هیئت علمی شدن، مطابقت داشته باشد.

✔️ اولویت جذب با متقاضیان بومی همان استان می‌باشد.

✔️ ثبت‌نام در سامانه جذب هیچ امتیازی را در بر نخواهد داشت و گزینش نهایی پس از تایید صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

✔️ اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي (اعم از قراردادی، پیمانی یکساله، پیمانی، رسمی آزمایشی، رسمی قطعی و …) مجاز به شركت در فراخوان جذب دانشگاه نمي‌باشند.

✔️ بازنشسته‌های دیگر سازمان‌ها، ارگا‌ن‌ها و … مجاز به شرکت در فراخوان نمی‌باشند.

✔️ مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده به عهده متقاضی بوده و در هر مرحله‌ای که هرگونه مغایرت مشاهده گردد، درخواست وی منتفی می‌گردد.

✔️ متقاضیان گروه پزشکی در صورت داشتن هرگونه تعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باشند.

✔️ هر متقاضی نهایتا می‌تواند 3 استان را جهت اولویت در محل خدمت انتخاب نماید.

نکته : اگر در بیش از 1 استان شرایط جذب وجود داشته باشد، استان نهایی توسط هیات مرکزی جذب انتخاب می‌گردد.

✔️ متقاضیان واجد شرایط هنگام ثبت نام در فراخوان ملزم به بارگذاری مدارک و مستندات ایثارگری در سامانه جذب مي باشند.

✔️ تنها راه جذب در هیئت علمی دانشگاه آزاد، شرکت در فراخوان‌ها است.

✔️ در طی فرایند جذب، اگر دو نفر شرای جذب مساوی داشته باشند، اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است.

چه افرادی شانس بیشتری در پذیرفته شدن  هیئت علمی دانشگاه آزاد دارند؟

طبیعتا افرادی که امتیاز علمی بالاتری دارند، شانس بیشتری نیز در پذیرفته شدن خواهند داشت. یکی از شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، امتیاز علمی است. امتیاز علمی در موارد متعددی می‌تواند خلاصه شود، مقالات علمی، افتخارات علمی، کسب رتبه در جشنواره‌های علمی، افرادی که جزء رتبه‌های برتر کنکور هستند، دانشجویان المپیادی و یا مخترعان و… این افراد نسبت به رقبای خود می‌توانند یک گام فراتر باشند.

خلاصه مقاله شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

بسیاری از فارغ التحصیلان علاقه‌مند به اطلاع از شرایط جذب هیات علمی دانشگاه آزاد هستند تا برای ثبت نام در یکی از رشته‌های مورد نیاز اقدام کنند. از این رو در این مقاله شرایط شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد را بررسی کردیم.

همانطور که گفتیم زمان ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد، آخرین بار از 8 الی 28 اسفند ماه سال 1402 بوده است. در صورتی که مجدد هیات علمی دانشگاه آزاد به نیرو احتیاج داشته باشد، اطلاعیه آن منتشر شده و زمان دقیق آن در این مقاله به‌روزرسانی می‌‎شود.

برای دانلود PDF این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد چگونه است؟

برای جذب در هیئت علمی دانشگاه آزاد، یک سری شرایط عمومی و شرایط اختصاصی وجود دارد که داوطلب بایستی آن‌ها را دارا باشد.

مراحل جذب هیات علمی دانشگاه آزاد چگونه انجام می‌شود؟

پس از فرستادن اطلاعات اولیه، صحت و سقم آن‌ها بررسی شده و در نهایت نتیجه در سامانه ساجد اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد چه تارخی است؟

برای اطلاع از زمان دقیق جذب هیات علمی دانشگاه آزاد که هربار برای یکی از رشته‌های مورد نیاز، نیرو جذب می‌کند، اطلاعیه‌ها را پیگیری نمایید.

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo یلدا گفت:

    سلام
    من در فراخوان اول هیت علمی دانشگاه ازاد تیرماه ۴۰۲ شرکت کردم ولی هیچ اطلاعیه ای نزدن ک اسامی پدیرفته شدگان اعلام شده یا نه ؟ ایا اون فراخوان بررسی هاش تموم شده؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر پذیرفته شوید پیامک می شود

  2. Avatar photo مریم گفت:

    سلام میبخشید اینکه میگن تمام وقت حضوری یعنی من که کاردانی پیام نوربودم نمیتونم هیئت علمی دانشگاه آزاد بشم؟ من فقط کاردانی پیام نوربودم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر
      هیئت علمی حداقل مدرک فوق لیسانس لازم دارد

  3. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام، من در فراخوان هیات علمی دانشگاه آزاد شرکت کردم، و دو سه ماه پیش باهام تماس گرفتن که مرحله غربالگری اولیه قبول شدم، و مدارک رو براشون حضوری ببرم که به تهران ارسال کنن، ولی بعد از دو ماه هنوز برای مصاحبه با من تماس نگرفتن، و وضعیت در سامانه ی ساجد ارسال شده به استان هست، کلا روند جذب دانشگاه آزاد به چه شکل هست؟ و منتظر مصاحبه باشم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام با مرکز دانشگاه ازاد تماس بگیرید راهنمایی تون میکنند

  4. Avatar photo احمد گفت:

    سلام وعرض ادب ایا سن در هیات علمی وابسته تاثیر دارد ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله جذب در هیئت علمی شرایط سنی و … دارد که باید برای شما برسی شود

  5. Avatar photo سارا گفت:

    سلام وقت به خیر
    یه سوال دارم از حضورتون . بنده نمره کامل مصاحبه رو آوردم و اسمم جز پذیرفته شدگان هیات علمی وابسته به دانشگاه تهران غرب ارسال شده اما مدیر گروه نه تنها زنگ نزده به من بلکه تصمیم به اعلام عدم نیاز هم زده از طرفی شخص دیگری رو که اصلا تو مصاحبه رد شده بود آورده و بهش درس داده برای تدریس! سوالم اینه من چطوری می تونم از حقم دفاع کنم؟ آیا من حق این رو نداشتم که حداقل مدیر گروه تماس می‌گرفت می‌گفت شما پذیرفته شدید اما ما نیاز نداریم ؟ پس تکلیف کد تدریسم چی میشه؟ من خیلی برای یه همچین روزی تلاش کردم از مقالات علمی پژوهشی و تألیف و تدریس و طرح پژوهشی و افتخارات و تقدیرنامه و رتبه برتر و عضویت در باشگاه پژوهشگران و نخبگان ووووووو داشتم و دارم و امتیازش رو هم کامل گرفتم …آیا نباید ناراحت باشم یا دنبال حقم؟ آیا کسی هست منو راهنمایی کنه؟

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      به مراکز ذیربط درخواست بزنید.

  6. Avatar photo نهال گفت:

    سلام ،،،این ک میگن قانون جدید هیات علمی اینه که لیسانس فوق لیسانس و دکتری حتما باید دولتی باشه تا بتونی آزمون هیات علمی رو شرکت کنی این درسته یا این رو اشتباه پخش کردن ؟؟؟یعنی میگن اگه آزاد یا پیام نور باشه نمیشه شرکت کرد

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر خیر این شرایط صحت ندارد و مانعی برای ثبت نام هیئت علمی نمیباشد

  7. Avatar photo محمد گفت:

    سلام الان دعوت به تشکیل پرونده در دانشگاه آزاد شدیم . مصاحبه هم دارد یا فقط تشکیل پرونده است؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر رشته های دانشگاه ازاد مصاحبه ندارد

      1. Avatar photo Komeil گفت:

        سلام، برای هیات علمی دانشگاه آزاد سه ماه قبل مدارک رو خواستن،و ارسال کردن به تهران، ولی همچنان در سامانه ساجد نوشته شده ارسال به استان، یعنی کلا هیچ مصاحبه ای انجام نمیدن برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام دوست عزیز در این مور باید با روابط عمومی دانشگاه ازاد مربوطه در ارتباط باشید.

  8. Avatar photo مینا خوشروان گفت:

    سلام
    نوه شهید هستم میخوام ببینم جزو شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد امتیازی قائل میشن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معمولا با توجه به شرایط امتیازی برای شما محاسبه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)