ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط و نحوه استخدام مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + قوانین جدید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۲
استخدام مدرس دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استخدام مدرس دانشگاه آزاد یکی از مسائلی است که معمولا از سوی دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبین اعلام می‌شود. بسیاری از افراد واجد شرایط می‌خواهند تدریس در دانشگاه را به صورت شغل خود انتخاب کنند، به همین علت باید به زمان انتشار این اطلاعیه از سوی دانشگاه آزاد توجه داشته باشند.

یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور، دانشگاه آزاد است که معمولا در زمان نیاز به مدرس و یا استاد برای تدریس دروس مدنظر با استفاده از انتشار اطلاعیه این موضوع را اعلام می‌کنند و داوطلبین پس از آشنایی با شرایط استخدام مدرس دانشگاه آزاد، در صورتی که واجد شرایط مذکور بودند می‌توانند در بازه زمانی مشخص شده ثبت نام کنند.

زمان استخدام دانشگاه آزاد 1403

مهم‌ترین مرحله در فرآیند جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بعد از انتشار فراخوان است که به دلیل نیازهای مختلف آموزشی، به صورت اطلاعیه توسط دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. فراخوان استخدام دانشگاه آزاد ممکن است چند بار در طول یکسال و در رشته‌ها و واحدهای مختلف دانشگاهی اعلام گردد؛ بنابراین زمان دقیق آن قابل تعیین نیست.

به عنوان مثال، زمان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۶ تا ۲۶ آبان ماه اعلام‌ شده‌ است. همچنین از استخدام حراست دانشگاه آزاد در حال حاضر اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما بازه زمانی آن در همان آبان ماه 1402 انجام گردیده است.

داوطلبان باید طبق زمانبندی اعلام‌ شده‌ توسط دانشگاه آزاد، به سامانه فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مراجعه کرده و اطلاعیه مربوطه را مطالعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

از این رو بهتر است علاقه‌مندان به استخدام دانشگاه آزاد در روزهای ابتدایی این بازه زمانی، به سامانه مربوطه مراجعه نمایند تا از شلوغی و اختلال سایت جلوگیری شود. همچنین، زمان ثبت نام ممکن است به مدت محدودی تمدید گردد. پس در صورت اعلام زمان دقیق، اطلاعیه مربوطه در این مقاله گذاشته می‌شود.

شرایط استخدام دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام برای استخدام مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شامل شرایط معتبر دانشگاهی و شرایط آزمون مربوط به رشته اعلامی است. جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی از طریق سامانه ثبت نام و اطلاعیه‌های منتشر‌شده‌ مشخص می‌شود.

مطلع شدن از شرایط استخدام مدرس دانشگاه آزاد از طریق سامانه فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ امری ضروری است. شرایط ممکن است بر اساس رشته، واحد دانشگاهی و سال انتشار فراخوان متفاوت باشد.

در بخش زیر برخی از شرایط ثبت نام فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در دو بخش عمومی و اختصاصی به‌طور کلی عنوان‌ شده‌ است:

شرایط عمومی استخدام دانشگاه آزاد

شرایط عمومی فراخوان استخدام مدرس دانشگاه آزاد شامل موارد زیر می‌شود:

  • اعتقاد به دین اسلام
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد و پیروی از قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به موارد مخدر
  • عدم سابقه کیفری و فساد اخلاقی
  • عدم عضویت در گروه‌های ضد نظام و یا گروه‌های تروریستی
  • عدم داشتن مشکل سربازی برای آقایان

شرایط اختصاصی استخدام دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی فراخوانی جذب و استخدام مدرس دانشگاه آزاد، به شرح زیر است:

☑️ داشتن مدرک دانشگاهی معتبر و تایید‌ شده‌ دکتری یا کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر الزامی است. همچنین، برخی فراخوان‌ها برای استخدام مدرس دانشگاه آزاد ممکن است شرایط سنی خاصی داشته باشند.

☑️ متقاضیان باید توجه داشته باشند که شرایط مختلفی ممکن است برای هر فراخوان متفاوت باشد یا دارای تبصره‌های خاصی باشند.

☑️ افرادی که تمامی شرایط اعلامی در فراخوان مذکور را دارا می‌باشند مجاز به ثبت نام هستند.

☑️ همچنین، در صورت عدم احراز شرایط مورد نیاز، داوطلب از آزمون محروم می‌شود و تمامی مسئولیت‌های ناشی از این امر بر عهده خود او خواهد بود. برخی شرایط فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی نیز همانند فراخوان جذب و استخدام مدرس دانشگاه آزاد  است.

شرایط استخدام دانشگاه آزاد

دفترچه استخدام مدرس دانشگاه آزاد 1403

متقاضیان استخدام مدرس دانشگاه آزاد برای اطلاع از شرایط، مدارک و مراحل ثبت نام می‌بایست دفترجه فراخوان جذب و استخدام مدرس دانشگاه آزاد را از سایت iau.nahad.ir دانلود کرده و پس از مطالعه برای نام نویسی به صورت اینترنتی اقدام کنند.

البته شایان ذکر است که بیشتر به جای انتشار دفترچه، این شرایط و مدارک در قالب اطلاعیه منتشر می‌شود. از آنجایی که رشته‌های متعددی برای استخدام مدرس دانشگاه آزاد وجود دارد، هنوز دفترچه منسجم و مشخصی برای رشته‌ها در سامانه بارگذاری نشده است.

با این حال برای آشنایی با فراخوان شرایط و نحوه استخدام مدرس دانشگاه آزاد می‌توانید از لینک زیر اطلاعیه مورد نظر را دانلود کنید:

دانلود فراخوان جذب و استخدام مدرس دانشگاه آزاد
لینک دانلود 

نحوه استخدام مدرس دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

استخدام مدرس دانشگاه آزاد به دو صورت استخدام دانشگاه آزاد به عنوان عضو هیأت علمی و استخدام در قالب کارمند حق التدریسی صورت می‌پذیرد.

در ادامه توضیحاتی را در رابطه با این دو نوع از استخدام مدرس دانشگاه آزاد یعنی استخدام عضو هیأت علمی و جذب استاد حق التدریس دانشگاه آزاد خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

رشته های استخدام مدرس دانشگاه آزاد

درخواست‌های ثبت نام برای فراخوان جذب مدرسان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، شامل انواع گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی می‌شود که با توجه به فراخوان منتشر‌ شده‌ و عنوان شغلی متفاوت خواهد بود.

لیست رشته‌های موجود در هر فراخوان از طریق اطلاعیه‌هایی که در سایت ثبت نام منتشر می‌شود قابل دسترسی است و داوطلبان می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

برای ثبت نام در هر عنوان شغلی اعلام شده، افراد باید مدارک لازم را بارگذاری و اصل مدارک را به صورت حضوری ارائه دهند. برای اطلاع از شرایط استخدام دانشگاه امام صادق سپاه نیز باید همین مراحل را انجام دهید.

رشته های استخدام مدرس دانشگاه آزاد

 

سامانه فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

سامانه فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد  از طریق سایت  ساهم به نشانی sahem.iau.ir به این فراخوان قابل دسترسی است و افراد متقاضی باید با رعایت زمانبندی اعلام شده، ثبت نام خود را انجام داده و مراحل مربوط به این فرآیند را طی کنند.

اطلاعات مربوط به این فراخوان و همچنین نتایج آن از طریق سامانه  iau.nahad.ir اعلام می‌شود. افراد متقاضی باید به سامانه فراخوان مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام داده و کد رهگیری خود را دریافت کنند.

نحوه ثبت نام در جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از بررسی و مطالعه شرایط مورد نیاز در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، متقاضیان باید به سایت اعلام‌ شده‌ برای ثبت نام مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند. لازم به ذکر است که سایت ثبت نام و نحوه آن در فراخوان‌ها ممکن است متفاوت باشد.

در ادامه، نحوه انجام ثبت نام همراه با راهنمای تصویری ارائه‌ شده‌ است.

☑️ در مرحله اول، داوطلبان باید به سایت پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس اینترنتی iau.nahad.ir در مرورگر خود جست و جو کرده و وارد صفحه اصلی‌ شده‌ و روی اطلاعیه مربوط به فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به ثبت نام این آزمون شوند.

☑️ در صفحه ثبت نام فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی، افراد می‌توانند اطلاعیه و شرایط و مراحل مورد نیاز برای این آزمون را مشاهده کرده و در صورت تایید، روی لینک ورود کلیک نمایند.

☑️ در گام اول، داوطلبان باید فرم اطلاعات هویتی و محل سکونت خود را تکمیل کرده و سپس روی گزینه گام بعدی کلیک کنند.

مرحله 1 ثبت نام در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد

 

☑️ در مرحله دوم، داوطلب موظف است اطلاعات مربوط به شغل و محل اشتغال خود را وارد نماید. حتما توجه کنید که این آزمون فقط برای اعضای هیات علمی (پیوسته یا وابسته) و دستیاران آموزشی این دانشگاه که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند تعریف‌ شده‌ است و ممکن است در فرآیند ثبت نام دیگر فراخوان‌ها وجود نداشته باشد.

ثبت نام در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد مرحله 2

☑️ در مرحله نهایی، افراد باید فایل اسکن‌ شده‌ مدارک خواسته‌شده‌را در فرم ثبت نام بارگزاری نموده و ثبت نام را تایید نهایی نمایند. پس از تایید نهایی، فایل قابل ذخیره و چاپ از فرم ثبت نام توسط سایت ارائه خواهد شد و داوطلب باید آن را چاپ کند.

مرحله سوم ثبت نام در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد
☑️ در زمان ثبت نام، افراد باید اطلاعات خواسته‌شده‌را با دقت تکمیل کنند، زیرا در صورت عدم تطابق فایل اسکن‌ شده‌ و اصل مدارک داوطلب، از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.

☑️ در صورت مشکل، سامانه فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، مرورگر خود را کامل بسته و مجدد وارد لینک شوید. همچنین در صورت فراحوان در خصوص استخدام حراست دانشگاه آزاد این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه امام علی کلیک نمایید.

مصاحبه فراخوان استخدام مدرس دانشگاه آزاد

در پی برگزاری آزمون کتبی جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، فراخوانی صادر‌ شده‌ است که متقاضیان باید در ابتدا با توجه به زمان اعلام‌ شده‌ برای دریافت نتایج اولیه، به سامانه ثبت نام آزمون مربوط به فراخوان مراجعه کرده و پس از مشاهده نتیجه خود، در صورت کسب نمره مناسب، به مرحله بعدی یعنی آزمون شفاهی یا مصاحبه دعوت خواهند شد.

زمان و مکان مصاحبه از طریق اطلاعیه و یا تماس تلفنی به داوطلبان اعلام می‌شود. در این مرحله سوالات مربوط به عقیدتی و سیاسی، علمی و تحصیلی در خصوص رشته شغلی انتخابی، و سوالات روانشناسی از داوطلبان پرسیده خواهد شد.

در نهایت، پس از تایید حراست، گزینش و واحد دانشگاهی، داوطلب در عنوان شغلی خود مشغول به تدریس خواهد شد.

نتایج فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نتایج فراخوان استخدام دانشگاه آزاد به دو مرحله اعلام خواهد شد.

ابتدا، نتایج اولیه آزمون با توجه به آزمون کتبی برگزار‌شده‌چند هفته پس از برگزاری آزمون توسط سایت ثبت نامی منتشر می‌شود. افرادی که موفق به کسب حد نصاب و نمره مورد نیاز‌ شده‌ باشند، باید در مرحله دوم یا همان آزمون شفاهی شرکت نمایند. حد نصاب ممکن است با توجه به فراخوان اعلام شده، متفاوت باشد.

لینک مشاهده نتیجه اولیه در سامانه فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ قرار داده خواهد شد. نتایج مرحله دوم که همان مصاحبه یا آزمون شفاهی فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ است، معمولا چند هفته پس از برگزاری مراحل مصاحبه اعلام خواهد شد و افراد در صورت کسب نمره کافی در این مرحله نهایی قبول خواهند شد. لیست پذیرفته شدگان در سامانه قرار داده‌ شده‌ برای ثبت نام این فراخوان قرار داده خواهد شد.

پس از قبولی در آزمون شفاهی، به داوطلبان مجوز تدریس ارائه داده خواهد شد. این مجوز صرفا به منزله تایید توانایی علمی و مهارتی است و افراد تنها زمانی می‌توانند شروع به تدریس کنند که تاییدیه حراست و گزینش و اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی را داشته باشند.

استخدام مدرس دانشگاه آزاد به عنوان عضو هیأت علمی

عضویت در هیأت علمی از جمله بهترین گزینه‌ها برای افراد فارغ التحصیل علاقمند به پژوهش و تدریس است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از همان دانشگاه‌‎هایی است که هر ساله اطلاعیه درخواست تدریس در دانشگاه آزاد را جهت استخدام اعضاء هیأت علمی در سایت خود منتشر می‌کند.

استخدام مدرس دانشگاه آزاد به عنوان عضو هیات علمی

 

برای استخدام به عنوان عضو هیأت علمی آزاد چه زمانی باید اقدام کرد؟

به طور معمول فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد هر ساله دو بار به وسیله معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به عرض داوطلبان می‌رسد.

پس از اعلام فراخوان هر فرد باید اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهد. برای اطلاع از زمان استخدام مدرس دانشگاه آزاد  برای جذب هیأت علمی با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

زمان ثبت نام استخدام دانشگاه علمی دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

زمان ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1403
 ثبت نام خرداد 1403
تمدید مهلت ثبت نام تیرماه 1403

 

اطلاعیه

برای ثبت نام در طرح استخدام مدرس دانشگاه آزاد باید گوش بزنگ اعلام فراخوان دانشگاه‌ها باشید.

نحوه ثبت درخواست استخدام هیأت علمی آزاد چگونه است؟

همزمان با اعلام فراخوان استخدام مدرس دانشگاه آزاد جهت جذب اعضاء هیأت علمی کلیه داوطلبان باید با ورود به سامانه جذب اعضاء هیأت علمی آزاد وارد شوند.

در این سامانه هر فرد باید اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کند و مدارک مورد نیاز را جهت بررسی به واحد دانشگاهی مورد نظر ارسال نماید. پس از طی مراحل و فرآیندهای لازم فرد باید تا زمان دعوت دانشگاه جهت انجام مصاحبه عمومی و علمی صبر نماید.

در حال حاضر، زمان ارسال درخواست تدریس در دانشگاه آزاد برای استخدام هیأت علمی در سال آینده فرا نرسیده است و باید منتظر اعلام دانشگاه‌ها بود.

☑️ برای آغاز فرآیند ثبت‌نام در فراخوان، ابتدا باید به سامانه جامع دانشگاه آزاد به نشانی sajed.iau.ir مراجعه نمایید.

☑️ پیش از شروع فرآیند ثبت‌نام، لازم است به بخش «لیست رشته‌های مورد نیاز» مراجعه کرده و مطابقت رشته آخرین مقطع تحصیلی خود را با رشته‌های ارائه شده، بررسی نمایید.

☑️ در صورت عدم تطابق رشته گرایش تحصیلی شما با جداول گرایش‌های مورد نیاز دانشگاه، انجام مراحل پایانی ثبت‌نام شما امکان‌پذیر نخواهد بود. در صورت مطابقت اعلام نیاز استان‌ها با رشته تخصصی شما، از طریق منوی جذب هیات علمی، کلید «ثبت‌نام» را فشار دهید.

مرحله 1 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

☑️ لطفا شرایط فراخوان را دقیق مطالعه و تایید کنید و بر روی گزینه «بعدی» کلیک نمایید.

مرحله 2 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

☑️ در این مرحله، کد ملی خود را وارد نموده و بر روی گزینه «بررسی» کلیک کنید.

مرحله 3 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

☑️ مشخصات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه تکمیل کرده و سپس دکمه «بعدی» را فشار دهید. در این قسمت، کدملی را وارد نموده و گزینه «ورود» را انتخاب نمایید.

مرحله 5 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

☑️ در این بخش، کد فعال‌سازی به شماره ثبت‌ شده در سامانه ارسال می‌شود. لطفا با وارد کردن این کد، به گزینه «ورود» نمایید. لطفا توجه داشته باشید که برای ورود به سامانه، از کد ملی و یک شماره تلفن همراه فعال و منحصر به فرد استفاده نمایید تا رمز عبور از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال شود.

☑️ پس از تایید شماره همراه و ورود به سامانه، لطفا بر روی گزینه «جذب اعضای هیئت علمی» کلیک کنید.

☑️ در این بخش، شما باید درخواست جدید خود را ثبت نمایید. پس از مطالعه نکات مربوطه و فعال کردن تیک عبارت نشان داده‌ شده‌ در تصویر، لطفا گزینه «مرحله بعد» را فعال کنید.

مرحله 6 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

☑️ پس از ادامه مراحل نام‌نویسی، لطفا اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

مرحله 7 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

☑️ در پایان، بعد از پرداخت هزینه ثبت نام، نام نویسی شما قطعی می‌شود و وارد لیست بررسی خواهید شد. باید توجه داشت که اگر جزو حق التدریسان دانشگاهی باشید یا قبلا در فراخوان‌های قبلی نام نویسی کرده باشید، امکان ویرایش اطلاعات قدیمی خود را ندارید و باید از طریق بخش «ثبت سوابق تحصیلی جدید» فرآیند نام نویسی خود را ادامه دهید.

مرحله 8 ثبت درخواست استخدام هیات علمی آزاد

 

برای مشاهده فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی روی لینک کلیک کنید.

شرایط درخواست تدریس در دانشگاه آزاد برای اعضاء هیأت علمی

شرایط استخدام مدرس دانشگاه آزادجهت استخدام اعضاء هیأت علمی دانشگاه در دو دسته مهم شرایط اختصاصی و عمومی قرار می‌گیرند.

در ادامه به ذکر شماری از شرایط لازم برای دادن درخواست تدریس در دانشگاه آزاد برای شما می‌پردازیم. برای آشنایی و اطلاع از کلیه شرایط استخدام استاد هیأت علمی دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی با شرایط درخواست حق التدریس دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

شرایط عمومی استخدام استخدام کارمند اداری در دانشگاه آزاد

شرایط عمومی استخدام مدرس دانشگاه آزاد جهت جذب اعضاء هیأت علمی به شرح زیر است:

  •  اعتقاد و باور فرد به فناوری برتر
  • آشنایی با احکام شرعی، انجام واجبات و پرهیز از محرمات
  • وفاداری و اعتقاد به ساحت مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوابق محکومیت انتظامی و کیفری و عدم اشتهار به گناه و فسق و فجور
  • پرهیز از وارد کردن خطوط سیاسی ناسازگار در زمینه فعالیت‌های علمی

شرایط اختصاصی استخدام هیأت علمی دانشگاه آزاد

شرایط اختصاصی استخدام مدرس دانشگاه آزادمطابق با مدرک داوطلبان، شرایط سنی و مرتبه مورد نظر، شرایط اختصاصی متفاوت است.

✔️ برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد، حداقل مدرک مورد نیاز دکتری تخصصی است.

✔️ همچنین، حداقل معدل برای استخدام در مقاطع مختلف تحصیلی مشخص‌ شده‌ است.

✔️ متقاضیان تنها می‌توانند سه استان را به عنوان محل خدمت خود انتخاب کنند.

✔️ جذب هیات علمی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور انجام می‌شود و متقاضیان واجد شرایط ملزم به بارگذاری مدارک و مستندات ایثارگری در سامانه جذب می‌باشند.

✔️ فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی و به چاپ رسیدن محصولات علمی در مجلات علمی معتبر، یکی از شرایط لازم برای شرکت در فراخوان است.

✔️ بازنشستگان دیگر سازمان‌ها، ارگان‌ها و… مجاز به شرکت در فراخوان نمی‌باشند. همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به ثبت نام در فراخوان مذکور نیستند.

شرایط سنی به شرح زیر است:

– دارندگان مدرک کارشناسی ارشد باید حداکثر ۳۰ سال سن داشته باشند.

– دارندگان مدرک دکتری تخصصی باید حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند.

– متقاضیان زیر گروه پزشکی با مدرک کارشناسی ارشد و دانشجویان دوره دکتری تخصصی باید حداکثر ۳۵ سال سن داشته باشند.

– دارندگان مدرک دکتری تخصصی باید حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند.

شرایط اختصاص استخدام هیات علمی دانشگاه آزاد

 

لیست رشته‌های فراخوان جذب هیئت‌علمی‌ دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در زمانبندی‌های مختلف، دانشگاه آزاد برای جذب هیئت‌علمی‌ خود فراخوان منتشر می‌کند. باید توجه داشت که هر فراخوان شامل رشته‌ها و مقاطع مختلفی برای واحدهای خاصی از دانشگاه آزاد است. اطلاعات مربوطه در اطلاعیه‌ای که از سوی سایت دانشگاه منتشر می‌شود، مشخص‌شده‌است که می‌توانید از فایل زیر برای اطلاع از آن استفاده کنید.

لیست رشته‌های فراخوان جذب هیئت‌علمی‌ دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
دانلود لیست رشته‌های فراخوان

میزان حقوق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی 1403

در سال جدید، میزان حقوق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس وضعیت عضویت در هیات علمی یا حق التدریسی متغیر است.

علاوه بر این، مقدار حقوق هر فرد بر اساس سوابق خدمتی و مرتبه علمی اعضای هیات علمی مشخص می‌شود. بنابراین، میزان حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عوامل گوناگونی وابسته است.

البته، حقوق اعضای هیات علمی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از کارمندان حق التدریسی است.

علاوه بر این، اعضای هیات علمی به عنوان کارمندان تمام وقت دانشگاه آزاد محسوب می‌شوند، در حالی که مدرسان حق التدریسی ممکن است تنها برای مدت محدودی در دانشگاه تدریس کنند. برای اطلاع دقیق از حقوق افرادی که استخدام مدرس دانشگاه آزاد می باشند با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

اخبار پیرامون استخدام مدرس دانشگاه آزاد

📢تمدید مهلت فراخوان ثبت نام استخداخم مدرس دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا محمد صادق ضیائی باتوجه به ظرفیت خالی برخی رشته‌ها و نیاز جوانان متخصص و نخبه برای ورود به بخش آموزشی دانشگاه آزاد، داوطلبان می‌توانند به سامانه sajed.iau.ir  مراجعه نمایند. زمان ثبت نام استخدام دانشگاه آزاد تا 28 اسفند ماه تمدید شد.

خلاصه مطلب استخدام مدرس دانشگاه آزاد

برای ثبت نام در استخدام مدرس دانشگاه آزاد باید با شرایط و ضوابط این دانشگاه به صورت کامل آشنا شوید، به همین سبب ما در مطلب بالا به صورت کامل و واضح شرایط جذب مدرس دانشگاه آزاد را کاملا توضیح داده‌ایم. در این فقره افرادی که دارای کارت ایثارگری هستند در اولویت ثبت نام هستند.

زمان استخدام دانشگاه آزاد باتوجه به نیاز آن دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت بوده و هیچ مهلت ثابت و تعیین شده‌ای برای آن وجود ندارد. به همین خاطر واجدین شرایط باید به صورت منظم اطلاعیه‌ها و فراخوان‌های منتشر شده دانشگاه آزاد را پیگیری کنند تا در صورت نیاز مراحل ثبت نام آن را تکمیل نمایند.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

 

3.5/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان استخدام مدرس دانشگاه آزاد 1403 مشخص است؟

خیر. این زمان را نمی‌توان از قبل مشخص کرد. زیرا براساس نیاز دانشگاه به اساتید تعیین می شود.

درخواست تدریس در دانشگاه آزاد در سامانه جذب حق التدریس دانشگاه آزاد ثبت میشود؟

بله در سامانه جذب حق التدریس دانشگاه آزاد درج می شود.

جذب استاد حق التدریس دانشگاه آزاد با توجه به شرایطی انجام می‌گردد؟

بله. هر فرد در صورت داشتن شرایط لازم می‌تواند اقدام به ثبت نام کند و گزینش وی نیز براساس این شرایط صورت می‌گیرد.

نظرات

72 دیدگاه دربارهٔ «شرایط و نحوه استخدام مدرس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + قوانین جدید»

  1. Avatar photo Goli گفت:

    باسلام حق الزحمه تدریس در دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی برای اساتید حق التدریس چقدر هست ؟ ( با در نظر گرفتن برای فردی که سابقه کار نداره .)
    همه میگن کم هست ولی کسی مقدار نمیگه لطفا رنج عددی بگید. باتشکر .

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. هیچ رقم مشخصی برای این سمت وجود ندارد و باید در روز مصاحبه مورد سوال قرار بدید.

  2. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام فراخوان جدید برای استخدام مدرس دانشگاه آزاد الان نیست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام خیر هنوز اعلام نشده

  3. Avatar photo مهناز گفت:

    با سلام بنده مدرک ارشد حقوق خصوصی دارم آیا میتونم در رشته ی حقوق در دانشگاه آزاد یا علمی کاربردی یا دانشگاه دولتی تدریس کنم ؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می توانید رزمه خود را به صورت اینترنتی به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید در صورت نیازمندی یا فراخوان حق التدریس اطلاعات شما مورد بررسی قرارمی گیرد

      1. Avatar photo حمیده سلیمانی گفت:

        سلام وقت بخیر
        بنده دانشجوی ترم اخر ارشد طراحی پارچه و لباس هستم
        موسس و مربی اموزشگاه و مدرس دانشگاه هستم
        رزومه از طریق کدوم سایت ارسال کنیم؟
        لطفا سایت معرفی کنیدو بیشتر راهنمایی بفرمایید

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          باید از طریق خود سایت دانشگاه ازاد اقدام کنید
          به نشانی azmoon.org

  4. Avatar photo هلیا گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده خانمی هستم که در رشته تحصیلی هنر و دارای مدرک کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه آزاد (تهران مرکزی) بوده؛ و این که متولد 1360 هستم. با توجه به مقطع تحصیلی و تاریخ تولدم و این که سوابق کاری بنده بیمه ای نبوده؛ آیا امکان تدریس در دانشگاه های دولتی و یا آزاد برای بنده میسر هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما با مدرک ارشد این امکان را ندارید به عنوان استاد در این دانشگاه ها تدریس داشته باشید مگر این که برای دانشگاه های علمی کاربردی اقدام کند و همینطور برای دانشگاه های ازاد و دولتی ها حتما باید یا مدرک دکتری داشته باشید ویا دانشجوی دکتری باشید

  5. Avatar photo بی نام گفت:

    آیا بعد از گرفتن ارشد یا هنگام دانشجوی ارشد میتونم تدریس کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حین تحصیل در مقطع ارشد امکان تدریس ندارید متاسفانه.

  6. Avatar photo غفاری گفت:

    بنده دانشجوییم اول ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی هستم.درضمن درحال حاضر ۴۰ساله هستم.ایا ارشد تمام کنم می توانم داخل دانشگاه ازاد تدریس کنم.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      در صورتیکه رزومه ی خوبی داشته باشید و فراخوان داده شود بله میتونید.

  7. Avatar photo Mahsa گفت:

    با سلام بنده دانشجوی دکتری هستم میخاستم بدونم می توانم درخواست حق التدریس بدهم. (بدون سابقه). با مشاورین هم میخاستم صحبت کنم اما تماس برقرار نشد لطفا راهنمایی بفرمائید

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام از طریق سایت بسته مشاوره ای تهیه کنید تاما باهاتون تماس بگیریم

  8. Avatar photo Mahsa گفت:

    با سلام بنده دانشجوی ترم ۷ دکتری هستم میخاستم برای حل التدریس درخواست بدم آیا امکانش هست؟ شماره تماس شهرستان ها برقرار نیست چندین بار تماس گرفته ام لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      در حال حاضر امکان ثبت نام حق التدریس برای برخی از دانشگاه ها فعال می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 داخلی 104(رفیعی) تماس بگیرید.

    2. Avatar photo علیمرادی گفت:

      سلام شما میتونید به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه آزاد تدریس کنید لازم است علاوه بر مراجعه به سایت به صورت حضوری هم به مدیر گروه رشته مربوطه مراجعه نمایید

  9. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من در سامانه دوبار درخواست دادم و هر دوبار وضعیت من نیازمند اصلاح نوشت . ایا برای تدریس با مقطع کارشناسی ارشد هستم ایراد گرفته یا اینکه مقاله پژوهشی نداشتم بوده

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز شرایط شما میتواند به دلایل اشاره شده باشد اما بطور قطع نمیتوان گفت تنها این موارد باعث باشد.

  10. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام. چطوری درخواست استخدام حق التدریس برای دانشگاه آزاد همدان را بدهم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      ثبت نام حق التدریسی دانشگاه آزاد از طریق سامانه ساجد انجام می شود.

    2. Avatar photo علیمرادی گفت:

      سلام حضوری مراجعه کنید به مدیر گروه رشته مربوطه بهتر راهنمایی میکنند

  11. Avatar photo زهرا.د گفت:

    سلام. برای درخواست استادی وتدریس در دانشگاه آزاد مد نظر خودم باید کجا وبه چه صورت ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه ساجد میتوانید پیگیری نمایید.

      1. Avatar photo مهدی خزایی زوزنی گفت:

        باسلام من ترم قبلی در دانشگاه تدریس کردم ولی متاسفانه در سامانه آموزشیار ثبت نیستم در سامانه ساجد مدارک رو بارگذاری کردم آیا مجدد لازم است ثبت نام کنم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          از طریق سازمان مرکزی دانشگاه آزاد پیگیری نمایید.

  12. Avatar photo امید گفت:

    سلام من حدودا ۶ سال سابقه تدریس دانشگاه آزاد دارم ولی دو ساله بعد کرونا قط ارتباط کردم ودارای مدرک کارشناسی ارشد هستم.من دوباره باید درخواست تدریس بدم و تاثیری داره داره برای جذب

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . مجدد دخواست استخدام حق التدریسی بدهید

    2. Avatar photo علیمرادی گفت:

      درحال حاضر برخی رشته های خاص یا برای دروس عمومی میتونید اقدام کنید

  13. Avatar photo مریم فرهمند گفت:

    کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی و ارشد ادبیات انگلیسی از دانشگاه خوارزمی هر دو مقطع معدل بالای نوزده ،شانس جذب بعنوان مدرس در دانشگاه آزاد را دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      دانشگاه آزاد از بین متقاضیانی که دارای مدرک دکتری هستند پذیرش مدرس دارد.

  14. Avatar photo مهناز گرجی گفت:

    دارای دکترای کسب وکار و پست دکتراگرایش ارتباطات هستم.سابقه تدریس هم دارم.۳مقاله علمی چاپ شده ودارای سیلویکا و یک مقاله در جشنواره علمی آلمان مورد تایید و منتشر شده است. نویسنده و مترجم و در زمینه های کوچینگ فردی و بیزینس کوچینگ فعالیت دارم.دارای کارت isic هستم.امادگی تدریس در مدارس و دانشگاه را نیز دارم.۰۹۱۶۶۰۹۷۵۷۸ و همچنین تدریس وآموزش مهارتهای فردی و کتابنویسی را دارم. ایا امکان حق التدریسی دارم

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه ساجد اقدام به ثبت نام نمایید.

  15. Avatar photo زرین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برا یکی از شهرستانها در دانشگاه آزاد به تازگی کد مدرسی گرفتم ، حالا میگن برا مصاحبه باید به مرکز استان برید ، خواستم ببینم این مصاحبه ، مصاحبه عمومی و اعتقادی هست یا مصاحبه علمی ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید به دقت برسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور