ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه ثبت نام کارت ایثارگران ۱۴۰۳

سامانه ثبت نام کارت ایثارگران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت کارت ایثارگری ارتش و سپاه از طریق سامانه ثبت نام کارت ایثارگران امکان پذیر است. متقاضیان برای اسم نویسی جهت دریافت کارت ایثارگری ارتش باید از طریق سامانه این سازمان به آدرس aja.ir اقدام کنند و آن دسته از افرادی که مایل به دریافت کارت ایثارگری سپاه می باشند، باید از طریق سایت isaarit.isaar.ir مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. در حال حاضر ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران از طریق سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران امکان پذیر می باشد.

با راه اندازی سامانه ثبت نام کارت ایثارگران افراد می توانند حتی در صورت گم شدن کارت خود، برای ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران اقدام کنند و دوباره از خدمات مختلف ارائه شده، استفاده نمایند. ایثارگران محترم توجه داشته باشند که کارت ایثار قبلی آن ها فاقد اعتبار می باشد و می بایست هر چه سریع تر به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران مراجعه کرده و درخواست دریافت کارت هوشمند دهند. چنانچه در هر یک از مراحل سامانه ثبت نام کارت ایثارگری با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل فرمایید.

کارت ایثارگری چیست؟

در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان بسیاری برای دفاع از خاک کشور به جبهه های جنگ اعزام شدند؛ با توجه به اینکه در طول این هشت سال از سرتاسر کشور و در تاریخ های مختلف، رزمندگان به جبهه می رفتند و یا بازمی گشتند، به مرور تعداد اسناد و پرونده ها بیشتر می گردید و خطرات از بین رفتن و یا گم شدن اطلاعات و … نیز افزایش می یافت.

به همین دلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه بستری مناسب اقدام به جمع آوری اطلاعات رزمندگان به صورت یک جا کرد. از آن پس رزمندگان می‌توانستند با مراجعه به سامانه ایثار، ثبت نام کارت ایثارگری، نسبت به دریافت کارت و کد ایثارگری اقدام کنند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر کارت ایثارگری هوشمندی تحت عنوان “کارت من” ارائه می‌گردد و چنانچه کارت هوشمند شما از نوع قدیمی باشد، فاقد اعتبار خواهد بود. در این حالت می بایست رزمندگان گرامی با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران، نسبت به دریافت کارت من ایثارگری خود اقدام کنند.

از آن جایی که ارتش و سپاه دو ارگان اصلی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی برای جذب و اعزام رزمندگان بودند، دو نوع کارت ایثارگری ارائه می‌گردد. در ضمن برای پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی می‌توانید به سامانه ایثارگران مراجعه نمایید.

آشنایی با کارت ایثارگری

🔰 کارت ایثارگری ارتش:

در زمان هشت سال جنگ تحمیلی ارتش از جمله ارگان هایی بوده است که اقدام به اعزام رزمندگان به جبهه های جنگ کرده است. تمامی افرادی که از طریق ارتش راهی جبهه شده اند، می بایست با ارائه مدارک مورد نیاز، نسبت به دریافت کارت ایثارگری خود اقدام کنند. توجه داشته باشید که تنها افرادی که بیش از 3 ماه در جبهه حضور فعال داشته اند می توانند برای دریافت کارت ایثارگری ارتش اقدام کنند. افراد مشمول دریافت این کارت عبارتند: از سربازان نظام وظیفه، رسمی و سربازان بسیجی به جبهه رفته.

🔰 کارت ایثارگری سپاه:

از دیگر ارگان ها، سپاه پاسداران می باشد که سربازان و رزمندگان بسیاری را که شامل سربازن وظیفه، رسمی و بسیجی بودند، به جبهه های جنگ فرستاده است. افرادی که توسط ارگان سپاه برای اعزام به جبهه اقدام کرده اند و بیش از 45 روز حضور فعال در جبهه های جنگ را داشته اند، می توانند برای دریافت کارت ایثارگری سپاه اقدام نمایند.

افراد با ارائه کارت ایثارگری خود می توانند برای دریافت کلیه خدماتی که برای دارندگان آن در نظر گرفته شده است، اقدام کنند. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر مزایای سامانه ثبت نام کارت ایثارگری و دریافت این کارت خواهیم پرداخت.

برای پیگیری شرایط پرداختی یارانه و ورود به my.gov.ir روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

معرفی سامانه ثبت نام کارت ایثارگران

همانطور که پیش تر گفته شد، برای اینکه تمامی اطلاعات رزمندگان، جانبازان و افراد حاضر در جبهه های جنگ به همراه مدت زمان حضور، درجه جانبازی و … جمع آوری و نگهداری شود، سامانه ثبت نام کارت ایثارگری راه اندازی شد.

رزمندگان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران، از تمامی حقوق و مزایایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. همچنین در این سامانه ها امکان دریافت و ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران نیز وجود دارد.

توجه داشته باشید که برای دریافت کارت ایثارگری ارتش و سپاه لازم است به سامانه های جداگانه مراجعه کنید؛ چرا که هر یک از این ارگان ها برای رزمندگان خود کارتی جداگانه صادر می کنند. از آنجایی که نحوه ثبت نام در این سامانه ها (سامانه مختص به ارتش و سپاه) و شرایط هر یک متفاوت می باشد، در ادامه به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

فراموش نکنید که برای دریافت کارت رزمندگی خود از هر دو ارگان (ارتش و سپاه)، می توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای اطلاع از انتخاب رشته ایثارگران 5 و 25% روی لینک کلیک کنید.

سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران – ارتش

توجه داشته باشید که زمان و یا تاریخ به خصوص برای ثبت نام کارت ایثارگری وجود ندارد و رزمندگان می توانند در هر زمانی برای دریافت این کارت نام نویسی کنند؛ ولی با توجه به مزایای ارائه شده به افراد دارنده این کارت، بهتر است هر چه سریع تر برای تکمیل اطلاعات خود به سامانه ثبت نام کارت ایثارگری مراجعه کنید.

در این قسمت از مقاله به طور اختصاصی به بررسی نحوه دریافت کارت ایثارگری به صورت حضوری و غیر حضوری از ارگان ارتش خواهیم پرداخت. در صورتی که شما از جمله رزمندگان اعزامی ارگان ارتش به جبهه های جنگ می باشید، با طی کردن مراحل زیر می توانید برای دریافت کارت خود اقدام کنید.

توجه داشته باشید که در ابتدا به بررسی چگونگی دریافت کارت به صورت حضوری خواهیم پرداخت و سپس به بررسی نحوه کار با سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران ارتش می پردازیم. برای ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران نیز می بایست به سامانه aja.ir مراجعه نمایید.

📢 اطلاعیه 📢

ایثارگران گرامی که در طول دفاع مقدس در بازه زمانی 31 شهریور سال 1359 تا 29 مرداد 1367 در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 45 روز در مناطق عملیاتی خدمت نموده اند از مورخه 1400/6/17 می توانند به نزدیک ترین یگان محل سکونت خود مراجعه نمایند تا اقدامات لازم جهت صدور کارت ایثار ملی آنان انجام گردد.

📍 ثبت نام کارت ایثارگری ارتش به صورت حضوری:

برای دریافت کارت ایثارگری خود از ارگان ارتش به صورت حضوری، می بایست به یگان های ارتش مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در مراجعه حضوری، می بایست دقیقا به همان یگان خدمتی مراجعه کنید که در زمان اعزام به جبهه مراجعه کرده بودید.

در این روش از دریافت کارت ایثارگری نیازی به انجام مراحل خاص نخواهید داشت؛ چرا که تمامی مراحل توسط یگان مربوطه طی خواهد شد. تنها نکته حائز اهمیت، مدارکی می باشد که بایستی به همراه داشته باشید. در صورتی که مدارک ارائه شده ناقص باشند، روند دریافت کارت با تاخیر مواجه خواهد شد. از این رو در این قسمت تمامی مدارکی را که می بایست به همراه داشته باشید، ذکر کرده ایم:

📄 اصل شناسنامه رزمنده، همسر و فرزندان او به همراه کپی از تمام صفحات آن ها.
📄 اصل کارت ملی رزمنده، همسر و فرزندان وی به همراه کپی پشت و رو از همه آن ها.
📄 اصل و کپی کارت پایان خدمت خود رزمنده.
📄 کپی از آخرین مدرک تحصیلی رزمنده.
📄 دو قطعه عکس پرسنلی خود رزمنده.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

 

🌐 سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران ارتش به صورت غیرحضوری:

روش دیگر دریافت کارت ایثارگری مراجعه به سامانه ثبت نام ایثارگری ارتش به نشانی اینترنتی aja.ir می باشد. با مراجعه به این سامانه می توانید از تمامی مدارک و فرم هایی که می بایست ارائه دهید کسب اطلاع کرده و با دانلود و تکمیل آن ها، مراحل ثبت نام خود را طی کنید.

برای ورود به سامانه آجا و دانلود فرم های مورد نیاز، لازم است تا نشانی اینترنتی aja.ir را در مرورگر خود سرچ کرده و وارد سامانه شوید. پس از ورود به سامانه، از منوی سمت راست صفحه گزینه «کارت ایثار ملی» را انتخاب نمایید.

ثبت نام کارت ایثارگران ارتش

در صفحه ای که باز می شود می توانید تمامی فرم های مورد نیاز خود را دانلود کرده و سپس به نزدیک ترین یگان محل سکونت خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در این روش نیازی به مراجعه به ارگان های مختلف برای تهیه فرم ها نخواهید داشت و با در دست داشتن مدارک می توانید باقی مراحل را به یگان محل سکونت خود بسپارید.

ثبت نام اینترنتی کارت ایثارگران ارتش

❗ قابل ذکر می باشد که تکمیل فرم های زیر و مراجعه به نزدیکترین یگان محل سکونت و تحویل مدارک اعلام شده، جهت کلیه متقاضیان کارت ایثار ملی، حتی ایثارگرانی که قبلا به صورت اینترنتی درخواست نموده اند و یا دارای کارت ایثار قدیمی ارتش می باشند، جهت صدور کارت ایثار ملی الزامی است.

🔰 مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثار ملی جهت ارائه به یگان و استفاده در تخمین رتبه ایثارگران:

📄تکمیل فرم های خود اظهاری هشت گانه (دانلود فرم های خود اظهاری هشت گانه)
📄 عکس 3×4 با لباس شخصی (پشت زمینه سفید)
📄 کپی از صفحه اول و دوم شناسنامه و کارت ملی ایثارگر
📄 کپی از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی عائله (فرزند – همسر)
📄 کپی مدرک مشخص کننده آخرین یگان خدمت کارکنان وظیفه (کپی پشت و رو از کارت پایان خدمت و کارت احتیاط)
همچنین جهت تسهیل در امر بررسی مدارک شما عزیزان در صورت تمایل و کاملا اختیاری می توانید مدارک زیر را نیز در اختیار دفاتر مراجعات ایثار قرار دهید.
الف: کپی مدرک مشخص کننده آخرین یگان خدمت کارکنان پایور (اختیاری)
ب: کپی از سوابق جبهه، سوابق مسئولیت، سوابق حضور در عملیات، سوابق اسارت، سوابق مجروحیت، سایر سوابق ایثارگری، افراد تحت تکفل (اختیاری)
پ: دو قطعه عکس مستند ایثارگر از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی (انفرادی یا دسته جمعی) (اختیاری)

✅ نکات حائز اهمیت در رابطه با مدارک ارائه شده:

✔ تمامی کپی های ارائه شده، می بایست دارای کیفیت مناسب باشند.
✔ سامانه ایثار آجا به گونه ای طراحی گردیده است که تمامی یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران می بایست بدون در نظر گرفتن نیرو و آخرین یگان خدمتی ایثارگر پاسخگو کلیه ایثارگران آجا اعم از پایور و منقضی خدمت (سرباز) باشند.
✔ قابل ذکر است سامانه فوق به گونه ای طراحی گردیده است که شما ایثارگر عزیز (یا نماینده ایثارگر) تنها در یک مرحله مدارک را تحویل نزدیکترین یگان محل سکونت خود داده و کلیه مراحل اعم از ثبت مدارک، ارسال مدارک به یگان بررسی کننده، ارسال مدارک به ستاد نیرو و ستاد آجا و همچنین ارسال مدارک به ستاد کل ن.م به صورت پیامک جهت آگاهی شما سروران گرامی ارسال گردد. و در نهایت پس از استخراج سوابق مناطق عملیاتی جهت تائید به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

📢 اطلاعیه 📢

چنانچه در رابطه با ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. با شماره گیری 9099075307 (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) می توانید از راهنمایی مشاوران ما بهره مند شوید.

سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران – سپاه

سپاه یکی از ارگان های مهم در زمان هشت سال جنگ تحمیلی بوده و سربازان بسیاری را جهت آمادگی برای جنگ اعزام کرده است. رزمندگانی که از طریق این ارگان به جبهه ها اعزام شده اند نیز می توانند برای دریافت کارت ایثارگری به دو روش حضوری و غیر حضوری اقدام کنند.

چنانچه شما از رزمندگانی هستید که توسط این ارگان به جبهه اعزام شده اید و بیش از 45 روز سابقه فعالیت در جبهه را داشته اید، با طی کردن مراحل زیر می توانید برای دریافت کارت ایثارگری خود اقدام کنید. همچون بخش قبلی، ابتدا روش دریافت کارت به صورت حضوری به همراه مدارک مورد نیاز را بررسی کرده و در نهایت به چگونگی کار با سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران سپاه خواهیم پرداخت.

📍 ثبت نام کارت ایثارگری سپاه به صورت حضوری:

در روش حضوری اقدام برای دریافت کارت ایثارگری سپاه، لازم است تا فرد رزمنده به مراکز سپاه شهرستان خود مراجعه نماید و درخواست خود را مبنی بر دریافت کارت ایثار ارائه دهد. به همراه داشتن برخی مدارک در زمان مراجعه حضوری می تواند روند دریافت کارت را سرعت ببخشد، چرا که بدون در دست داشتن مدارک مورد نیاز، امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. از این رو در این بخش از مقاله لیست برخی از مدارکی را که به همراه داشتن آن ها الزامی می باشد را ارائه داده ایم.

🔰 این مدارک شامل موارد زیر می باشند:

📄 اصل شناسنامه رزمنده سپاهی، همسر و فرزندانش به همراه کپی از تمامی صفحات شناسنامه هایشان
📄 اصل کارت ملی شناسنامه رزمنده، همسر و فرزندانش به علاوه کپی پشت و رو از همه آن ها
📄 دو قطعه عکس 3 * 4 زمینه سفید از خود رزمنده سپاهی
📄 اصلی و کپی کارت پایان خدمات رزمنده

🌐سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران سپاه به صورت غیرحضوری:

در بخش قبل، روش حضوری ثبت نام جهت دریافت کارت ایثارگران سپاه را بررسی کردیم و در این قسمت قصد داریم روش ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران سپاه به صورت غیرحضوری بررسی کنیم. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در سامانه سپاه داشتن نام کاربری و رمز عبور ضروری می باشد. پیش از اقدام به نام نویسی لازم است به نزدیک ترین یگان سپاه یا مراکز بنیاد شهید این ارگان مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایید.

پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور، می بایست مراحل زیر را طی کنید:

در اولین قدم لازم است وارد سامانه ثبت نام کارت ایثارگری سپاه به آدرس اینترنتی isaarit.isaar.ir شوید و روی آن کلیک کنید. پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه، با سه بخش مختلف با عناوین «خدمات الکترونیکی عمومی»، «خدمات الکترونیکی کارمندان و ایثارگران» و «دولت الکترونیک» مواجه خواهید شد. برای دریافت کارت ایثارگری نیاز است که گزینه «درخواست صدور کارت» را از منوی «خدمات الکترونیکی کارمندان و ایثارگران» انتخاب کنید.

ثبت نام کارت ایثارگران سپاه

سپس پنجره ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد که از شما نام کاربری و رمز عبور را می خواهد. پس از وارد کردن این موارد یک کد امنیتی را نیز باید وارد کرده و سپس گزینه ورود را بزنید.

ثبت نام اینترنتی کارت ایثارگران سپاه

با طی کردن مراحل بالا می توانید وارد سامانه ثبت نام کارت ایثارگران شوید و درخواست خود را برای دریافت کارت ایثار ارائه نمایید.

اطلاعیه

برای ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران سپاه باید به سامانه مخصوصی مراجعه نمایید. چنانچه در رابطه با ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید.

شرایط درخواست در سامانه ثبت نام کارت ایثارگران

در این بخش از مقاله به بررسی شرایطی خواهیم پرداخت که در صورت برخورداری از آن ها می توانید برای دریافت کارت ایثارگری خود ثبت نام نمایید. ایثارگران محترمی که به مدت سه ماه رزمنده جبهه بوده اند، می توانند درخواست صدور کارت هوشمند ایثارگری را بدهند. این کارت نشان دهنده حضور وی در جبهه جنگ خواهد بود و در واقع برای تجلیل از سربازان هشت سال دفاع مقدس ارائه می گردد.

لازم به ذکر است که کلیه ایثارگران نمی توانند این کارت را دریافت نمایند. همانطور که پیش تر گفته شد، کارت ایثارگری در دو ارگان ارتش و سپاه قابل دریافت می باشد. رزمندگان عزیز در صورتی امکان دریافت کارت هوشمند ایثارگری را خواهند داشت که مجموعه عدد درصد جانبازی و همچنین مدت حضور در جبهه آن ها به ۳۰ ماه برسد و این زمان مطابق با مستندات و مدارک موجود رزمندگان و ایثارگران باشد.

برای ثبت نام در سایت ایثارگران در سامانه های یاد شده یک سری شرایط تعیین شده است که لازم است افراد واجد آن شرایط باشند. در ادامه همراه ما باشید تا این شرایط را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که بر خلاف مراحل و سامانه های متفاوت تعیین شده برای سربازهای ارتش و سپاه، شرایط تعیین شده برای هر دو ارگان یکسان است و تفاوت چندانی ندارد.

📌 رزمندگان باید حداقل ۴۵ روز یا بیش تر در جبهه حضور داشته باشند. در صورتی که کم تر از این مقدار حضور آن ها بوده نمی توانند کارت را دریافت کنند.

📌 باید مدارک و اطلاعات مبنی بر این حضور وجود داشته و در سامانه های مربوط به هر ارگان بارگذاری شده و دیده شود.

📌 واجدین شرایط دریافت کارت ایثارگری می توانند جزء هر کدام از گروه های زیر باشند:

🔸 افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ تا ۲۹ مرداد سال ۱۳۶۷ در جبهه حضور داشته اند.

🔸 رزمندگان پایور (شاغل یا بازنشسته)، نیروی انتظامی (شهربانی، مستخدمین کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و پلیس قضایی) که در مناطق عملیاتی، جنگی و یا امنیتی جنگیده اند.

🔸 کارکنان وظیفه (کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی، ژاندارمری)

🔸 پاسداران افتخاری، جوانمردان و نیروهای مردمی رزمنده که در زمان دفاع مقدس تحت اختیار نیروهای انتظامی بودند نیز در این گروه قرار می گیرند.

برای اطلاع از سهمیه ایثارگران در کنکور بر روی لینک مربوطه، کلیک کنید.

امکانات سامانه ثبت نام کارت ایثارگران

در قسمت های قبلی، سامانه های ثبت نام برای دریافت کارت ایثارگری در هر یک از ارگان های ارتش و سپاه را شرح داده و معرفی کردیم. لازم است بدانید که این سامانه ها علاوه بر ثبت نام کارت ایثارگری، امکانات دیگری نیز ارائه می دهند که در این بخش از مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

برای مشاهده امکاناتی که سامانه ثبت نام ایثارگران سپاه ارائه می دهد، جدول زیر را مطالعه نمایید:

امکانات سامانه ثبت نام کارت ایثارگران سپاه
خدمات الکترونیکی عمومی نمایشگاه کارآفرینان و نخبگان
استعلام ایثارگر یا وابسته خدمات الکترونیکی ایثارگران و کارمندان
استعلام معرفینامه ثبت نام خدمات الکترونیک ایثارگران
جستجوی مزار شهدا فیش حقوقی ایثاگران
ارتباط با بنیاد فیش حقوقی کارمندان
خدمات الکترونیکی عمومی درخواست صدور کارت
ثبت و پیگیری درخواست ها پیشنهادات
ثبت و پیگیری شکایات

 

از جمله امکانات سامانه ثبت نام کارت ایثارگران ارتش نیز، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔶 امکان دریافت کد رهگیری ایثارگران

🔶 امکان دریافت کارت ایثارگری ملی

توجه داشته باشید که برای ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران می بایست به صورت حضوری به ارگان های ارتش و سپاه مراجعه کنید. متاسفانه ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران از جمله امکاناتی میباشد که در هیچ یک از سامانه های ارتش و سپاه ارائه نشده است.

ایرادات رایج موجود در سامانه ثبت نام کارت ایثارگران

اگرچه سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران یک سامانه هوشمند است؛ اما لازم است تمامی اطلاعات کاملاً صحیح در سامانه موارد شود. بعد از وارد کردن اطلاعات نیز به موارد زیر توجه داشته باشید.

🔸 اگر شماره ملی مندرج بر روی کارت ایثار اشتباه باشد، برای ورود به سامانه، همان شماره ملی اشتباه باید وارد شود.

🔸 اگر با شماره کارت ایثار و شماره ملی مندرج بر روی کارت موفق به ورود به سامانه نشوید، می توانید با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.

🔸 اگر اطلاعات هویتی غیر قابل ویرایش با اطلاعات شناسنامه ای ایثارگر مطابقت نداشته باشد، باید گزینه «اطلاعات هویتی درج شده در سامانه با شناسنامه و کارت ملی مغایرت دارد» را انتخاب کنید تا ادامه مراحل طی شود.

🔸 در صورتی که دکمه انتخاب را تایید کنید و پیغام «اطلاعات با موفقیت ثبت شد» نمایش داده نشود، یعنی باید دوباره اطلاعات وارد شده بررسی گردد.

 برای مشاهده لیست دفاتر پاسخگویی کارت ایثار ملی در سطح کشور به تفکیک استان بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه دریافت کارت ایثارگری کارکنان وظیفه

کارکنان وظیفه منقضی خدمت آجا که از تاریخ  31 شهریور سال 1358 الی  27 مرداد سال 1367 مدت خدمت مقدس سربازی یا بخشی از آن را در مناطق عملیاتی سپری نموده اند، می توانند با مراجعه به آخرین یگان خدمتی که کارت پایان خدمت وظیفه عمومی را دریافت داشته اند، مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز برای صدور کارت ایثار خود درخواست دهند.

از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت ایثارگری عبارت است از:

📄 کپی کارت پایان خدمت

📄 کپی کارت ملی و شناسنامه

📄 2 قطعه عکس 3*4

📢 اطلاعیه 📢

توجه داشته باشید که در پی توافق به عمل آمده نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا / معاونت احتیاط با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عزیزان منقضی خدمت دوران هشت سال دفاع مقدس نزاجا می توانند با مراجعه به اداره پست محل سکونت و تکمیل فرم های مربوط و تحویل مدارک،‌ در مورد دریافت کارت ایثار اقدام کنند و شرکت پست ج.ا.ا راسا کارت موصوف را به آدرس متقاضی تحویل خواهد داد.

در واقع هدف از ارائه این کارت برای کلیه رزمندگان دفاع مقدس این است که به سرعت شناسایی شده و اطلاع رسانی های لازم در رابطه با رزمندگان و همچنین سازمان‌ های مربوطه به سهولت انجام شده تا ایثارگران میهن عزیزمان بتوانند به راحتی از خدمات لازم و احقاق حق خود دریافت نمایید.

برای مشاهده نمونه کارنامه قبولی پزشکی ایثارگران بر روی لینک مربوطه، کلیک کنید.

مزایای داشتن کارت ایثارگری

مزایای داشتن کارت ایثارگری

افرادی که اقدام به حضور در جبهه های جنگ کرده اند و ایثار و فداکاری خود را نشان داده اند، از یک سری مزایا و حقوق به خصوصی بهره مند می گردند. ارائه کارت ایثارگری به منزله حضور آن ها در جبهه بوده و با توجه به درجه جانبازی، میزان حضور در جبهه و فاکتور هایی از این قبیل مبلغی را به صورت مستمری دریافت خواهند کرد. علاوه بر این حقوق رزمندگان و خانواده آن ها، از برخی مزایا بهره مند خواهند شد که عبارت است از:

✅ اختصاص سهمیه کنکور سراسری ایثارگران برای دارندگان کارت ایثارگری و نیز همسر و فرزندان آن ها.

✅ استفاده از سهمیه ایثارگران برای ثبت نام در دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور سراسری.

✅ دریافت تخفیف در خرید کالاها

✅ قرار گرفتن در اولویت کسب وام اشتغال زایی از بین افرادی که دارای شرایط لازم می باشند.

✅ استفاده از کسری خدمت و یا معافیت برای فرزندانی که ولی آن ها دارای کارت ایثارگری می باشد.

✅ اولویت داشتن دارندگان کارت ایثارگری در کسب وام مسکن مهر

✅ پرداخت حق بیمه از طرف سازمان محل کار رزمندگان (بخشی از حق بیمه که فرد خود موظف به پرداخت آن می باشد.)

✅ حق استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی هم چون سالن های ورزشی، تالارها و … .

✅ احراز هویت در مبادی ورودی و خروجی

✅ من کارت ایثارگران برای جانبازان 25% و بالاتر، آزادگان، خانواده شهدا و خانواده جانبازان 70% مقیم مشهد مقدس رایگان می باشد. (این افراد می توانند از خدماتی که توسط من کارت ارائه می شود، رایگان استفاده نمایند.)

💡توجه: البته خدمات رایگان شامل استفاده از 60 بار در ماه از خدمات حمل و نقل عمومی شود که در صورت عدم استفاده آن، تعداد باقی مانده به ماه آینده منتقل نخواهد شد و خواهد سوخت.

جدیدترین اخبار پیرامون کارت ایثارگران

پیگیری دستورالعمل جذب خانواده‌ های شاهد و ایثارگر در خوزستان

ارسلان غمگین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در بازدید از شرکت‌ های استان به منظور بررسی میدانی اعمال ۲۵ درصد حق به کارگیری و جذب فرزندان شاهد و ایثارگر در کارگاه‌ ها و شرکت‌ های تولیدی و صنعتی این استان اظهار کرد: این بازدید از شرکت‌ های بزرگ را در سطح استان جهت بررسی و پیگیری و نظارت بر جذب به کارگیری ۲۵ درصد از جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز شهدا آغاز کردیم. وی اشاره کرد: علاوه بر وظیفه قانونی، باید نسبت به جذب فرزندان و خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان تلاش کنیم.

چگونگی پیگیری دریافت کارت ایثارگری

افرادی که درخواست خود را برای اسم نویسی کارت ایثارگری ارتش و سپاه ثبت کرده اند، این امکان را دارند از طریق یگان خدمتی که درخواست آن ها نیز از طریق آن جا ثبت شده، روند دریافت کارت های ایثارگری خود را پیگیری کنند. دقت داشته باشید که می توانید از طریق سامانه های دریافت کارت ایثارگری برای هر کدام از یگان های ارتش و سپاه این کارت ها را پیگیری کنید.

برای اطلاع از سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خلاصه مطلب

رزمندگان گرامی می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت ایثارگران، جهت هر چه زودتر دریافت کردن کارت ایثارگری خود اقدام نمایند. همانطور که در این مقاله گفته شد، کارت ایثارگری های پیشین فاقد اعتبار بوده و می بایست با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثارگران، نسبت به دریافت کارت جدید اقدام نمایند.

در این مقاله به صورت کامل به بررسی چگونگی سامانه ثبت نام کارت ایثارگری پرداختیم و مدارک مورد نیاز برای ارائه به این سامانه را ذکر کردیم. همچنین مزایا و حقوق برخورداری از این کارت را بیان کردیم که به موجب آن افراد از برخی سهمیه ها در کنکور سراسری، ثبت نام در دانشگاه ها و استفاده رایگان از خدمات شهری و رفاهی بهره مند می شوند؛ به همین دلیل چنانچه کارت خود را گم کرده اید، با مراجعه به سامانه ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران، جهت دریافت مجدد کارت خود اقدام کنید. در صورت تمایل می توانید از کارشناسان ما درخواست ثبت نام من کارت المثنی ایثارگران را بنمایید.

پس از مطالعه دقیق این مقاله چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام کارت ایثارگری با مشکل مواجه شدید و یا دسترسی به سیستم برای ثبت نام نداشتید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 (تماس با تلفن ثابت بدون گرفتن کد) در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید؛ سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهند شد.

 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

3.6/5 - (17 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان برای ثبت نام کارت ایثارگری ارگان های سپاه و ارتش اقدام کرد؟

رزمندگان گرامی توجه داشته باشید که نحوه ثبت نام کارت ایثارگری سپاه و ارتش متفاوت از یک دیگر می باشد که در این مقاله به صورت تصویری به چگونگی ثبت نام در هر یک از این سامانه ها پرداختیم.

آیا امکان دریافت کارت ایثارگری برای تمامی رزمندگان وجود دارد؟ 

خیر؛ برای دریافت کارت ایثارگری می بایست دارای برخی شرایط باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

حقوق و مزایای داشتن کارت ایثارگری چیست؟

داشتن کارت ایثارگری مزایایی دارد که از جمله آنها می توان به سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری، بهره مندی از اولویت های وام اشتغال زایی، استفاده از کسری خدمت برای فرزندان ایثارگران و... اشاره کرد.

نظرات

287 دیدگاه دربارهٔ «سامانه ثبت نام کارت ایثارگران ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo فریدون گفت:

    با سلام ۲۸ ماه در منطقه‌ی جنگی خدمت کردم از تاریخ ۱۸’۴’۱۳۶۵تا۱۸’۸’۱۳۶۷
    مدارکم رو به ارتش تحویل دادم نه کارت پایان خدمت و نه کارت ایثارگری نیامده است پایان خدمتم لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه میباشد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. برای دریافت کارت ایثارگری باید از طریق بنیاد پیگیری نمایید.

  2. Avatar photo عبدالرضا گفت:

    سلام من الان نزدیک 8 ماه فرم‌های ایثارگران را وعکس وهر چه لازم بود به لجستیکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمان 05 مرکز آموزش از جایی که به جبهه اعزام شدم خبری نشده الان هم نیاز مبرم به وام دارم چون برای جهیزیه میخوام راهنمایی کنید چکار باید بکنم باتشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام به بانک صادرات و دی مراجعه کنید اکر تسهیلات دارند دریافت کنید

  3. Avatar photo ماهان گفت:

    سلام ببخشید من پدرم ایثار گر الان میخواستم بدونم کارت اتکا براش پیامک آمد همون کارت هوشمند ایثار گری می خواستم بدونم بعد از کارت اتکا کارت فروشگاه و کارت درمانی براش میاد یانه این دو کارت پیامکی یا حضوری

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)