ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ریدینگ های کنکور با ترجمه

ریدینگ های کنکور با ترجمه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات ریدینگ برای بسیاری از داوطلبان دشوار است. مطالعه ریدینگ های کنکور با ترجمه می تواند به شما کمک کند تا با نحوه ترجمه آن آشنا شوید. ما در ادامه برای آشنایی شما داوطلبان عزیز نمونه ریدینگ کنکور با جواب را ارائه خواهیم نمود. در صورتی که مایل به دریافت تمامی ریدینگ ها می باشید، می توانید جهت دانلود ریدینگ های کنکور و دانلود کلوز تست کنکور با جواب با پاسخ تشریحی با ما در ارتباط باشید.

 

 

برای دریافت ریدینگ های کنکور با ترجمه – دریافت لینک دانلود نمونه ریدینگ ها، مشاوره در رابطه با نحوه تست زنی با سرعت بیشتر برای پاسخ به سوالات زبان با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

نمونه ریدینگ های کنکور با ترجمه

آنچه در ادامه در رابطه با نمونه ریدینگ های کنکور با ترجمه ارائه خواهد شد، توسط برترین اساتید پاسخ داده شده است.

دانلود ریدینگ های کنکور با پاسخ تشریحی

دانلود ریدینگ های کنکور با پاسخ تشریحی

ترجمه

در نيمه ی نخست دهه 1990 ، بسياری از روستايان در بخش هایی از آفریقا که زندگی به دليل عدم وجود برق مشکل بود، به سمت نيروی خورشيدی گرایش یافتند. شاید بزرگترین پروژه ی این گونه و موردی که اغلب ذکر شده است، پروژه ی زیمباوه ای باشد که از طریق مؤستسه ( GEF ) تسهيلات محيطی جهانی مورد پشتيبانی قرار گرفت. این طرح، که توسط GEF به ارزش هفت ميليون دلار و کشور زیمباوه به ارزش چهارده دهزار دلار در آن سرمایه گذاری کرده اند، امکان استفاده از 9111 سيستم نيروی خورشيدی را در سرتاسر کشور (زیمباوه) فراهم آورد تا استتانداردهای زندگی را ارتقاء بخشتيده باشد، اما (این طرح) به دنبال کاهش دمای زمين و کاهش آلودگی (محيط زیست) هم بود.
در هفتاد کيلومتری پایتخت زیمباوه (هراره) ، یکی از بهترین مدل های روستایی انرژی خورشيدی در این کشور است. «شتاموا » منطقه ی 22 خانوار کشاورزی، سيستم ها را به اشتراک می گذارند؛ برای هر دو منزل یک سيستم وجود دارد. هر خانوار دو عدد لامپ و یک اتصال برای رادیو و دستتگاه کوچک تلویزیون در اختيار دارد. سيستم های جدید روشنایی،کيفيت زندگی این جامعه را بهتر کرده است. آنها ساعات مطالعه دانش آموزان مدرسه را بيشتر کرده اند، و مهاجرت روستا به شهر در این منطقه به مراکز درمانی محلی
ارتقاء یافته است.

93. پاسخ صحیح : 2 . ترجمه : بهترین عنوان برای متن «آینده انرژی خورشیدی در آفریقا » است.

94. پاسخ صحیح : 3. ترجمه: مطابق متن، مردم زمیباوه تحت تاثیر استانداردهای زندگی کردن برخی از افراد روستایی در زمیباوه هستند.

95. پاسخ صحیح : 4 کدام یک از موارد زیر درباره شاموا صحیح است؟

مجهز شدن آن به سیستم  های خورشیدی می باشد که توسط تمام خانواده های که در آنجا زندگی می کنند به اشتراک گذاشته شده است.

96. گزینه 2. ترجمه: کلمه they در پاراگراف دوم به سیستم های روشنایی اشاره دارد.

 

شوک فرهنگی، واژه ای است که برای توديف فرآیندی به کار می رود که (در آن) یک فرد تجربه می کند هنگامی که برای مدتی طولانی، خارج از فرهنگ خودش زندگی می کند. شوک فرهنگی برای دانشجویان بين المللی یک واقعيت است. وقتی آنها به یک فرهنگ جدید نقل مکان می کنند، دانشجویان بين المللی با زبانی مواجه می شوند که ممکن است (با آن) ناآشنا باشند، سنت ها و ارزش هایشان غيرقابل درک باشد و در ضمن، انتظارات فرهنگی این دانشجویان ممکن است کاملاً آگاهانه نباشد. در نتيجه، این دانشجویان ممکن است به افراط و تفریط های عاطفی از هيجان و یا اضطراب ناشی از فرهنگ جدید مبتلا بشوند. من، مثل بيشتر دانشجویانِ خارجی، مجبورم با این واقعيت سختِ شوک فرهنگی مواجه شوم وقتی که شغل دانشگاهی ام را دنبال می کنم. اما آن یک فرآیند ساده نيست. هيچ قرص یا واکسن جادویی وجود ندارد. برای موفق شدن، دانشجویان بين المللی باید با فرآیند فرهنگ شوک آشنا بشوند، یعنی فرآیندی که از احساس راحت بودن من از فرهنگ فرانسوی دارم را به دست آورند.

97 . پاسخ : گزینه 1. مطابق متن، شوک فرهنگی تقریبا توسط همه دانشجویان بین المللی تجربه می شود.

98 . پاسخ : گزینه 3. کدام یک از جملات زیر درباره ی نویسنده این متن صحیح می باشد؟ او حداقل بخشی از آموزش را به دور از زادگاه سپری کرده است.

99. پاسخ : گزینه 2. مطابق متن، تاثیر شوک فرهنگی، هیجان ناشی از فرهنگ جدید است.

100 پاسخ : گزینه 1 منظور نویسنده از گفتن «هیچ قرص یا واکسن جادویی وجود ندارد» تاکید بر این حقیقت است که غلبه بر شوک فرهنگی، آسان نیست و زمان و تلاش می طلبد.

دانلود ریدینگ های کنکور با پاسخ تشریحی

دانلود ریدینگ های کنکور با پاسخ تشریحی

نمونه ریدینگ کنکور

نمونه ریدینگ کنکور

 

بافت فرهنگی (جامعه) نیز می تواند بر روی میزان امید به زندگی مردان و زنان تاثیر بگذارد. (امید به زندگی، طول مورد انتظار زندگی شخص است). برای مثال، زنان عموما کمتر از مردان سیگار می کشند، که ثابت شده است مشکلات سلامتی زيادی ايجاد می کند و زندگی ها را کوتاه تر می کند. عامل ديگری که زندگی زنان را تحت تاثیر قرار داده است، عدم وجود استرس است. استرس از نظر کاهش طول زندگی ها، بسیار مشهور است. تا همین اخیرا، زنانی که کار می کردند، معمولا در شرايط کم مسئولیت تر و کم استرس تر قرار داشتند. در خانه، کارِ خانه زنان را در شرايط فیزيکی بهتری نسبت به مردان، قرار می دهد. اين وضعیت فیزيکی عموما بهترِزنان، خود عامل ديگری در زندگی های طولانی تر زنان است. اين عوامل فرهنگی، نقش مهمی برای زنانی که در حال پیر شدن هستند، بازی می کند. اما عادات اجتماعی زنان، در حال تغییر است. زنان جوان، نسبت به قبل، سیگار بیشتری می کشند. زنان بیشتری در حال حاضر کار می کنند و جايگاه های مسولیت آور بیشتری را اشغال کرده اند. اين تغییرات ممکن است به اين معنی باشد که اين بافت فرهنگی، ديگر به زنان کمک نمی کند زندگی سالمتری داشته باشند. به هر حال، زنان به دلیل عوامل خاص ديگری، باز هم زندگی طولانی تری خواهند داشت

93. اين متن، به احتمال زياد با يک بحث در موردِ…….ادامه خواهد داشت:

1-چرا زنان ديگر مايل نیستند در خانه بمانند و کار خانه انجام دهند.

2-دلايلِ پشتِ تغییرات در فرهنگ جوامع مختلف در سراسر دنیا

3-عواملی به جز عوامل فرهنگی در رابطه با طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان

4-چگونه يک سبک زندگی سالم هم برای مردان و هم برای زنان در دنیای همیشه در حال تغییرِ امروز مهم است.

نوع سوال: تحلیلی. در انتهای متن آمده است که دلايل فرهنگی تنها دلیل طول عمر زنان نیستند و دلايل ديگری وجود دارد، پس بديهی است که بند بعد، ممکن است به اين مساله بپردازد.

94.می توان از متن، فهمید که نويسنده سیگار کشیدن را ……..در نظر می گیرد.

1-که در بین زنان، شايعتر از میزانی است که در بین مردان است.

2-که با میزان استرس در زندگی های مردم، رابطه مستقیمی دارد

3-که برای زنان نسبت به مردان، مضرتر است.

4-که يک عادت وابسته به فرهنگ است.نوع سوال: غیر مستقیم يا implicit

95. پاسخ: گزینه 5.  می توان از متن برداشت کرد که مردان می توانند شرايط جسمی خود را بهبود بخشند با …….

1-انجام کارِ خانه

2-دادن شغل خود به زنان

3-انجام کارهايی با مسولیت بیشتر

4-مراقبت بهتر از سلامتی خود

نوع سوال: غیر مستقیم يا  implic

 

96- بر طبق متن، کداميک از جملات زير، صحیح است؟

1-زنان در گذشته سیگار نمی کشیدند، چون يک رفتار منفی اجتماعی محسوب می شد.

2-تفاوت بین امید به زندگی مردان و زنان احتمال دارد که کوچکتر شود.

3-مشکلات سلامتی زنان و مردان هم از نظر علت و هم از نظر معلول مشابه است.

4-اگر زنان تشخیص بدهند که مشکلات سلامی آنان به دلیل نقش های اجتماعی جديدشان است، عادات گذشته خود را احیا می کنند.نوع سوال: مستقیم يا explicit

 

ریدینگ کنکور با جواب

ریدینگ کنکور با جواب

 

مزايا يا نکات مثبت مربوط به کتابخوانان الکترونیکی (يا مجازی) قطعا به نظر می رسد که بیش از معايب آن باشد. اين کتاب ها ابزار سبک و قابل حملی هستند که می توانند به همه جا برده شوند. بردن يک ابزار در تعطیلات به ما اجازه می دهد که صدها صفحه رمان را بدون اجبار به پرداخت پول اضافی به داخل هواپیما ببريم. ماهیت الکترونیکی کتابخوانان مجازی به ما بیش از آنچه که يک کتاب چاپی می تواند هديه کند ،ارايه می دهد. آن به ما اجازه می دهد که در تاريکی بخوانیم، (در صورت قطع برق، به صورت دستی استفاده کنیم). ما می توانیم معنی کلمات نا آشنا را در يک فرهنگ لغت مجازی فقط با يک کلیک پیدا کنیم، می توانیم يادداشت برداری کنیم و هیچوقت فراموش نمی کنیم در چه صفحه ای بوده ايم: کتاب خوان الکترونیکی اين کاررا برای ما يادآوری می کند. اگر قدرت بینايی ما ضعیف شود، آن می تواند کلمات را برای ما درشت تر کند. ما می توانیم حین-ايررا به تعداد دفعاتی که مايلیم، بخوانیم وبه خاطر اين کار، کتاب هرگز ظاهر بدتری پیدا نخواهد کرد. و حتی اگر، سلیقه ما در خواندن کتاب، غیر طبیعی باشد، لازم نیست کسی بداند. ديگران نمی توانند چیزی را که ما می خوانیم، بدانند. نه تنها اين، بلکه بیشتر کتاب های مجازی ارزانتر از ويرايش چاپی خود هستند، و بسیاری از کتب قديمی را می توان به صورت رايگان دانلود کرد. بنابراين، چرا فقط يک سوم ما کتاب مجازی می خواند؟ پاسخ بايد قطعا اين باشد که يک چیزخاصی دربارة ظاهر کتاب حس آن، و حتی بوی کتاب چاپی وجود دارد. کتاب های “واقعی”اشیايی هستند که دارای گذشته هستند و حضور فیزيکی آنان، ما را با خاطرات شاد احاطه میکند

97. به نظر می آيد که نويسنده معتقد است که……

1-کتاب های چاپی پابرجا خواهند ماند

2-به زودی همه از کتاب های مجازی استفاده خواهند کرد

3-دنیای ديجیتال، به طور کلی صنعت چاپ را تغییر داده است

4-استفاده از کتاب های الکترونیکی، سخت است چون آنها نیاز به استفاده از ابزار الکترونیکی اضافی دارند

نوع سوال: غیر مستقیم يا implicit-

98-پاراگراف 2عمدتا در مورد چه چیزی بحث می کند؟

1-روشی که با آن کتاب های مجازی عادت های خواندن مردم را تغییر داده اند.

2-دلايلی که کتاب های مجازی برای خواندن جالبتر هستند.

3-تاثیرات کتابهای مجازی بر سلامت انسان

4-مزايای کتاب های مجازی

نوع سوال: ايده اصلی يا main idea

99-اسم “جین-اير”در پاراگراف 2به احتمال زياد………..است

1-نام نويسنده

2-عنوان يک کتاب

3-يک برند خواننده مجازی

4-يک متن که درک آن سخت است.

نوع سوال: غیر مستقیم يا implicitJane Eyre) )معروفترین رمان شارلوت برونته خواهر امیلی برونته (نویسنده بلندی های بادگیر) است.

100-کلمه thatدر پاراگراف 2به چه چیزی اشاره می کند؟

1-يادداشت برداری

2-صفحه ای که آن را میخوانیم

3.-عمل خواندن

4-معنی کلمات ناشناخته

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا ریدینگ های کنکور با ترجمه سال 98 را ارائه نماییم. برای دریافت لینک دانلود مجموعه ریدینگ و کلوز تست کنکور ، ریدینگ کنکور با جواب ، دانلود کلوز تست کنکور با جواب با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین هر یک از داوطلبان می توانند برای دریافت مشاوره در رابطه با نحوه ترجمه، با کارشناسان زبان ما تماس حاصل نمایند.

 

 

مطالب مرتبط

ریدینگ های کنکور با ترجمه 

دانلود مجموعه ریدینگ و کلوز تست کنکور با پاسخ تشریحی

ریدینگ کنکور با جواب
نمونه ریدینگ کنکور
دانلود ریدینگ های کنکور با پاسخ تشریحی
دانلود کلوز تست کنکور با جواب

 

1.9/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانیم به ریدینگ های کنکور با ترجمه دسترسی داشته باشیم؟

نمونه ریدینگ کنکور با جواب را در این مقاله ارائه نموده ایم که می توانید برای آشنایی با این نمونه ها وارد سایت شوید.

 

چگونه می توانم به لینک دانلود ریدینگ های کنکور با پاسخ تشریحی دسترسی یابم؟

برای دانلود کلوز تست کنکور با جواب و همچنین مشاوره تست زنی، با مشاوران ما به شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

در کنکور سراسری چند ریدینگ وجود دارد؟

در دروس عمومی زبان برای تمامی رشته ها دو ریدینگ قرار داده شده است.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)