ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته خلبانی بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته خلبانی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته خلبانی بدون کنکور، یکی از رشته‌ های پرطرفداری در دانشگاه ها است که به دلیل جذابیت‌ های آن افراد زیادی را شیفته‌ی خود کرده است. خلبانی، یکی از گرایش‌ های مهم رشته‌ی هوانوردی است که آن را به نام های دیگری از جمله آویاتور، پیلوت یا سکان‌دار نیز  می شناسند. خلبان در واقع به شخصی گفته می‌شود که هدایت یک وسیله‌ی هوایی نظیر هلیکوپتر، هواپیمای مسافربری، هواپیمای جنگنده یا نظامی یا پاراگلایدر را بر عهده دارد.
امروزه راه های مختلفی برای رسیدن به این شغل وجود دارند که علاوه بر تحصیل در این رشته، آموزشگاه های آزادی هم وجود دارند که در این زمینه فعالیت می کنند. بنابراین شما بعد از گذراندن دوره های خاصی می توانید گواهینامه آن را دریافت نمایید.

اما شما برای نشستن در پشت فرمان هواپیما و پرواز در آسمان می بایست از ویژگی های فیزیکی خاصی برخوردار باشید. داشتن سلامت جسمی و روانی از جمله این ویژگی ها به شمار می روند. بنابراین لازم است شما در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید تا در صورت لزوم برای ثبت نام در رشته خلبانی بدون کنکور اقدام کنید. در این مقاله به صورت جامع در مورد شرایط جسمی و روحی لازم برای ثبت نام در این رشته پرطرفدار می پردازیم.

شرایط جسمانی لازم برای خلبانی

اگر چه همیشه شایعات زیادی درباره شرایط جسمانی و شرایط خلبان شدن وجود داشته است؛ اما شکی نیست که یک خلبان باید شرایط جسمانی و روحی سالمی داشته باشد. زیرا باید در شرایط استرس زا هواپیما را به خوبی کنترل نماید و بتواند پرواز را هدایت کند. بنابراین اقادی که قصد دارند خلبان شوند باید آزمایش های زیر را انجام دهند:

  • عکس و نوار ریه: برای بررسی سلامت سینوس و ریه ها
  • آزمایشات کامل ادرار و خون (حتی HIV)
  • تست بینایی سنجی: برای معاینه کردن میزان دید فرد از نظر دوربینی و نزدیک بینی
  • تست رنگ: برای تشخیص عدم کور رنگی و موارد دیگر از این قبیل
  • بررسی مشکلات دهان و دندان های فرد
  • آدیومتری (برای سنجش شنوایی): بررسی کردن میزان فرکانس ۱۲۵ _ ۲۵۰ _ ۵۰۰ _ ۱۰۰۰ _ ۲۰۰۰ _ ۳۰۰۰  _ ۴۰۰۰ _ ۸۰۰۰ هرتز (این سنجش برای هر دو گوش فرد است).
  • معاینه شرایط جسمانی برای احراز سلامت جسمانی (حداقل قد 165 سانتی متر)
  • اکو قلب و نوارقلبی و مغزی: در صورتی که فرد لازم به معاینات بیشتر در این زمینه باشد آزمایش هولتر مانیتورینگ گرفته می شود.
  • سنجش میزان فشار خون فرد
  • یک سری معاینات فیزیکی دیگر

 شرایط جسمانی لازم برای خلبانی

 

برای مشاهده رشته مهمانداری بدون کنکور کلیک نمایید.

داوطلبانی که آزمایشات بالا را انجام دادند و سلامت جسمانی کامل آن ها احراز شد، می توانند کارت AMC را دریافت نمایند. در حقیقت این کارت نشان دهنده سلامت کامل فردی است که علاقه مند به خلبان شدن در آینده است و می توانند به دنبال شرایط لازم برای خلبانی باشند. از خلبانان تا سن 40 سالگی، سالانه یکبار این آزمایشات به عمل می آید. از سن 40 تا 60 از خلبانان هر 6 ماه این آزمایشات گرفته می شود تا شرایط سلامتی آن ها بررسی شود.
از جمله شایعاتی که در بین افراد پیرامون شرایط خلبان شدن رواج پیدا کرده است، می توان به این موارد اشاره کرد که اگر عینکی هستید یا دندان پر شده دارید، نمی توانید خلبان شوید. اما در حالی که این شایعات نادرست هستند.

برای خلبان شدن چه رشته ای باید خواند؟

دانش آموزان محصل در مقطع دبیرستان می توانند دیپلم خود را در یکی از رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک کسب نمایند. آن ها برای ورود به دانشکده پرواز شرکت هواپیمایی کشور می بایست مدرک دیپلم متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی رشته ریاضی و فیزیک خود را ارائه دهند. فرد متقاضی تحصیل در دانشکده پرواز باید در کنکور شرکت نماید و حداکثر سن او 22 سال باشد. متقاضی تحصیل در رشته خلبانی پس از کسب نمره لازم قبولی خلبانی و انتخاب رشته خلبانی در انتخاب رشته خود باید مراحل آزمایشات و معاینات پزشکی را بگذراند. داوطلبان تحصیل در رشته خلبانی می توانند در رشته خلبانی مدارس ثبت نام کنند که هزینه آن متغییر است. کارشناسان سامانه ایران تحصیل می توانند در مورد جدیدترین هزینه ثبت نام کلاس خلبانی به شما کمک کنند.

شاخه خلبان نظامی، تنها شاخه از رشته خلبانی و هوانوردی است که در دانشگاه های سراسری وجود دارد؛ به عنوان مثال شما می توانید دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در رشته خلبانی تحصیل کنید.این دانشگاه دانشجویان خود را از متقاضیان گروه های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی و فیزیک بر می گزیند. در نتیجه در پاسخ به سوال همیشگی و پرتکرار این دسته از دانش آموزان که برای خلبانی می بایست در چه رشته ای در دبیرستان تحصیل نماییم تا به هدف خود برسیم، باید گفت داشتن مدرک دیپلم در گروه های ریاضی و تجربی برای ادامه این رشته در شاخه مذکور در دانشگاه سراسری، الزامی می باشد.
تست ها و آزمون هایی از متقاضیان رشته خلبانی در دانشگاه شهید ستاری دریافت می شود. نتیجه این تست ها نشان می دهد که داوطلب می تواند در کدام زمینه تخصصی (اعم از: خلبان‌ جنگی‌، آموزشی‌ و یا خلبان مسافربری‌) آموزش ببیند. دانشجویان پذیرفته شده در رشته خلبانی دانشگاه ستاری زیر مجموعه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خواهند بود. در واقع آن ها از بدو ورود به این دانشگاه یک فرد نظامی شناخته می شوند. در نهایت نیز تحت عنوان افسر مهندس هوایی یا کارشناس هوایی فارغ التحصیل می شوند. در این دانشگاه متقاضیان خانم نمی توانند پذیرش شوند و برای آن ها روش های دیگری وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

شرایط دندان خلبان ها

جهت مشاهده رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه سراسری کلیک نمایید.

شرایط دندان خلبان ها

درباره شرایط دندان برای خلبانی شایعات بسیاری در بین افراد وجود دارد آن ها می گویند افرادی که یک دندان پر کرده دارند نمی توانند خلبان شوند یا فردی که از عینک استفاده می کند شرایط خلبان شدن را ندارد. در حالی که تمامی این شایعات نادرست است. بنابراین بسیاری از افرادی که عینکی هستند می توانند با انجام عمل دیگ، از عینک استفاده نکنند و در سری آزمایشات مربوط به بررسی سلامت کامل خلبانان شرکت نمایند.
از جمله آزمایشاتی که جزو شرایط خلبان شدن است، آزمایشات مربوط به تست سلامت دهان و دندان می باشد. از دندان و فک متقاضیان عکس برداری می شود تا سلامت آن ها بررسی شود. در صورتی که متقاضی سلامت کاملی داشته باشد می تواند کارت AMC دریافت کند.

برای آشنایی با شرایط مهمانداری هواپیما روی لینک کلیک کنید.

 

مسئولیت های خلبان

■ مسئول جان مسافران در هواپیماهای مسافربری
■ سالم به مقصد رساندن مسافران و بارها
■ حضور یک تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه
■ دریافت نقشه مسیر پرواز
■ مشخص کردن میزان سوختی که مورد نیاز است و تامین آن برای پرواز
■ دریافت آمار تعداد مسافران و بارهای هواپیما

با توجه به مسئولیت های خلبان می توانید متوجه شوید که این شغل جزو دسته مشاغل سخت محسوب می شود. بنابراین تعداد زیادی از داوطلبان به خاطر سختی این شغل از علاقه خود دست می کشند.

مهارت های مورد نیاز برای خلبانی

● توانایی حفظ خونسردی در موقعیت های حساسی که برای فرد پیش می آید.
● مدیریت بحران ها در موقعیت های مختلف و شجاع و نترس بودن
● داشتن آرامش از نظر فکر و اعصاب در زمان پرواز هواپیما
● قدرت تصمیم گیری و تفکر به موقع و آنی
● منظم و دقیق بودن و دارا بودن برنامه در زندگی خود
● دارا بودن ضریب هوشی بالا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برای خلبان شدن چه رشته ای بخوانیم؟ کلیک کنید.

راه های پذیرش در رشته خلبانی

برای ورود به رشته خلبانی شما می توانید از طریق موسسات یا کنکور سراسری اقدام کنید. هر کدام از این روش ها برای خود شرایط خاصی دارند که به عنوان مثال شما برای ورود به دانشکده پرواز باید شرایط زیر را داشته باشید:

▪︎کسب نمره و رتبه مورد نظر این دانشکده
▪︎بعد از کسب حد نصاب فرد باید در مصاحبه و گزینش شرکت کند.
▪︎ داشتن مدرک دیپلم و دوازدهم از رشته علوم تجربی یا رشته ریاضی فیزیک
▪︎ حداکثر سن ۲۲ سال

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ورود به رشته خلبانی  موسسات آموزشی عالی می توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید. زیرا هر کدام از آن ها با توجه به موقعیت خود شرایط جدیدی را ارائه می دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط قبولی در رشته خلبانی کلیک کنید.

دریافت گواهینامه رشته خلبانی

با ورود به رشته خلبانی می توانید مدارک مختلفی را دریافت کنید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

◇ گواهینامه رشته خلبانی (پی پی ال)
◇ گواهینامه خلبانی و (ای آر)
◇ گواهینامه آلات پروازی یا گواهینامه کورو
◇ گواهینامه خلبانی مسافربری یا (پی ال ای)

این گواهینامه ها از طریق تحصیل در مدارس خصوصی خلبانی دریافت می شود که هزینه آن آزاد است. اگر تمایل به کار در هواپیمای نظامی را دارید باید از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شهید ستاری ارتش جمهوری اسلامی شوید.

دریافت گواهینامه رشته خلبانی

شرایط عمومی رشته خلبانی

● داشتن مدرک دیپلم الزامی است.
● حداقل ١٨ سال سن برای متقاضیان خلبانی لازم است.
● حداقل قد ١۶۵ سانتی‌متر از جمله موارد شرایط عمومی خلبان شدن است.
● قبولی در آزمون و مصاحبه ورودی ( این آزمون شامل زبان انگلیسی، هوش و اطلاعات عمومی درخصوص هوافضا)
● احراز صلاحیت پزشکی طبق استاندارد سازمان هواپیمایی و طی کردن آزمایشاتی که اشاره شد.
● تدین به یکی از ادیانی که در کشور به رسمیت شناخته شده است.
● عدم اعتیاد
● عدم سو پیشینه
● داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم غیرپزشکی یا معافیت تحصیلی برای آقایان الزامی است.

سن لازم برای خلبانی

از دیگر سوالات پرتکرار در بین متقاضیان خلبانی شرایط سنی و شرایط خلبان شدن است. به طور معمول سن استخدام در شرکت های هواپیمایی تا سن 26 سال می باشد که برای آقایان به دلیل موضوع سربازی و سایر موارد متغیر است. شرکت هواپیمایی هما در سال 96 اقدام به استخدام کمک خلبان تا سن 30 سالگی نموده است که این موضوع می تواند خبر خوبی برای متقاضیان خلبانی و استخدام در سازمان هوانوردی کشور باشد.

برای اطلاع از شرایط پذیرش در رشته مهمانداری هواپیما کلیک نمایید.

شرایط ورود به رشته خلبانی

▪︎حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر باشد.
▪︎حداقل سن مجاز ۱۸ سال است.
▪︎تدین به یکی از ادیان های رسمی که در کشور وجود دارد.
▪︎عدم سوء پیشینه یا هرگونه اعتیاد به مواد مخدر
▪︎داشتن صلاحیت اخلاقی که توسط اداره کل حراست سازمان هواپیمایی کشور ارائه می شود.
▪︎دارا بودن پایان نامه دیپلم (این مورد جزو شرایط عمومی محسوب نمی شود، اما از شخص آزمون سنجش هوش گرفته می شود و باید فرد نمره مورد نیاز را در این آزمون کسب کند).
▪︎کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی(غیر از معافیت پزشکی یا تحصیلی) داشته باشد.
▪︎میانگین نمره دیپلم بالای ۱۴ (جزو شرایط عمومی نیست به مورد ۶ در مورد آزمون هوش مراجعه کنید).
▪︎دارا بودن سلامت فیزیکی و روحی
▪︎از نظر سلامتی فرد باید کارت AMC دریافت کند. زیرا این کارت نشان می دهد فرد از نظر روحی و  جسمی در سلامت کامل قرار دارد.

برای آشنایی با شرایط مهمانداری هواپیما روی لینک کلیک کنید.

رشته خلبانی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به اخذ دانشجوی رشته خلبانی بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می کند. داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط ذیل برای این موضوع اقدام نمایند:

● داشتن شرایط عمومی دانشگاه های علمی کاربردی
● داشتن مدرک فراغت از تحصیل و مدرک دیپلم در رشته های نظری
● شرط معدلی برای این رشته در نظر نگرفته شده است و متقاضیان در رقابت با دیگر ثبت نام کنندگان رتبه بندی و انتخاب خواهند شد.

در نظر داشته باشید که قبولی نهایی در رشته خلبانی بدون کنکور بسته به اخذ امتیازات لازم در تست های پزشکی دارد که این تست ها به شکل زیر هستند:

رشته خلبانی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

◇ سلامت کامل بینایی، سلامت دندان ها و فک ها، قلب، گوش و مغز از بخش های مهم این تست ها هستند.
◇ حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر از جمله شرایط فیزیکی ثبت نام در رشته خلبانی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی است.
◇ میزان تسلط بر زبان انگلیسی نیز از پارامترهای مهمی است که در مصاحبه های پذیرش بررسی می شود.
◇ ارائه آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه مشاغل الزامی است.

شرایط پذیرش در خلبانی از رشته ریاضی و خلبانی از رشته تجربی مشابه می باشد، اما در برخی واحد های ارائه شده برای دیگر رشته ها تفاوت هایی قائل شده است. به طور مثال ممکن است برخی از دروس پیش نیاز برای این دسته از داوطلبان لحاظ گردد.

 

برای اطلاع از رشته خلبانی چند سال طول میکشد؟کلیک کنید.

 

نحوه و زمان ثبت نام رشته خلبانی دانشگاه علمی کابردی

متقاضیان به منظور نام نویسی در رشته خلبانی بدون کنکور می توانند هر ساله در آستانه شروع نیم سال های تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه، با مراجعه به سامانه دانشگاه علمی کاربردی از واحد های ارائه کننده این رشته اطلاعاتی را کسب نمایند. سپس با خرید کارت ثبت نام مربوط به این رشته، ثبت نام بدون کنکور خود را انجام دهند و تا اعلام نتایج آن صبر کنند. نتایج نهایی از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع متقاضیان رسانیده می شود تا برای شرکت در تست های پزشکی مراجعه نمایند. هزینه ثبت نام نیز هر ساله متغییر است. بنابراین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

تحصیل رشته خلبانی بدون کنکور در آموزشگاه های آزاد

ثبت نام در آموزشگاه های آزاد و مجوز دار، از دیگر روش های تحصیل در رشته خلبانی بدون کنکور است که در سال های اخیر نیز افزایش چشمگیری داشته است.بنابراین علاقه مندان به این رشته با شرکت در این دوره ها می توانند مدرک خلبانی خود را اخذ نمایند.

شرایط ثبت نام در آموزشگاه های آزاد نیز به قرار زیر تعیین گردیده است:

▪︎داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام
▪︎داشتن مدرک دیپلم در هر یک از رشته های نظری (لذا این آموزشگاه های می توانند بهترین گزینه برای تحصیل خلبانی از رشته انسانی باشند که بدون هیچ محدودیتی نام نویسی نمایند.)
▪︎حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر برای آقایان و ۱۶۰ سانتی متر برای خانم ها
▪︎قبولی در آزمون هوش و استعداد، زبان انگلیسی و اطلاعات پایه در زمینه های هوافضا
▪︎تایید صلاحیت پزشکی به منظور امکان داشتن پرواز
▪︎عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر
▪︎داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت دائم پزشکی
▪︎ایمان به دین اسلام و یا دیگر ادیان الهی رسمی
▪︎عدم کیفر خواست و یا هرگونه سو پیشینه

کلیه متقاضیان به منظور اخذ پذیرش در رشته خلبانی بدون کنکور و افزایش شانس خود می توانند با بررسی شرایط مذکور در فوق و ارتقای موارد اشاره شده خود را آماده نمایند.

تحصیل رشته خلبانی بدون کنکور در آموزشگاه های آزاد

 

برای دریافت لیست دانشگاه های هوانوردی تهران و ایران کلیک کنید.

مدارک لازم برای خلبانی

● مدرک PPL (Private Pilot License) یا گواهینامه شخصی
این مدرک همان گونه که از نام آن پیداست یک گواهینامه شخصی است که با گذراندن 150 ساعت کلاس تئوری و 40 ساعت پرواز به دست می آید. پس از موفقیت در آزمون های این دوره، در آزمون سازمان هواپیمایی کشوری شرکت کرده و در صورت قبولی مدرک پی پی ال را دریافت می کنید. این را هم باید بدانید که با اخذ این گواهینامه تنها مجاز به پرواز با هواپیمای شخصی در شرایط پرواز با دید VFR بوده و استفاده تجاری و حمل مسافر برای کسب درآمد تخلف به حساب می آید.
● مدرک CPL (Commercial Pilot License) یا گواهینامه تجاری
این مدرک مجوز نشستن پشت پروازهای مسافری و هواپیماهایی چون بوئینگ، ایرباس، فوکر و … را به شما می دهد. برای دریافت آن هم باید پس از گذراندن کلاس های تئوری و 110 ساعت پرواز، در آزمون سازمان هواپیمایی کشوری شرکت کنید.
● مدرک IR (Instrument Rating) یا گواهینامه اجازه پرواز کور
این دوره پس از اخذ مدرک سی پی ال و به منظور وارد شدن به یک ایرلاین گذرانده می شود که شامل 250 ساعت کلاس تئوری و 40 ساعت عملی است. پس از دریافت این گواهینامه شما می توانید شب ها و در هوای ابری هم پرواز کنید.
● مدرک آموزش خلبانی (Certified Flight Instructor Certificate)
برای اخذ مدرک فوق علاوه بر داشتن 18 سال تمام شما باید مدرک سی پی ال یا گواهینامه حمل و نقل شرکت های هوایی یعنی ATPL را داشته باشید.

 

جهت مشاهده شرایط ثبت نام استخدام ارتش کلیک نمایید.

 

اصطلاحات رایج خلبانی

افرادی که به خلبانی علاقه دارند، دوست دارند که اطلاعاتی فراتر از بقیه‌ی افراد در این خصوص داشته باشند. آشنایی با اصطلاحات رایج خلبانی یکی از این علایق است. در ادامه بخشی از این اصطلاحات به همراه معانی آن‌ها آورده شده است.

■ زمان efc: این اصطلاح رایج در هنگامی به کار برده می‌شود که هواپیما قصد بلند شدن دارد و خدمه‌ی پرواز را به آمادگی دعوت می‌کند.

■ پیش‌مرگ پرواز یا deadhead: این اصطلاح به کسانی اطلاق می‌شود که در هواپیما حضور دارند و در زمان‌های اضطراری بدون وقفه از هواپیما پایین می‌پرند (با چتر)؛ به این‌گونه افراد پیش‌مرگ گفته می‌شود و دستمزد بالایی به این‌گونه افراد تعلق می‌گیرد.

■ فرود نهایی: به زمانی گفته می‌شود که هواپیما به فرودگاه مقصد رسیده و کمترین فاصله را با زمین داشته و به برج مراقبت، فرود را اعلام می‌کند تا برای نشستن به زمین آماده شود.

■ کلمه ATC: به معنی کنترل ترافیک هوایی است. در واقع ناوبر هوایی سعی می‌کند تا مسیری را انتخاب کند که کمترین مانع را در طی مسیر پروازی هواپیما داشته باشد.

■ زولو: زمان هماهنگی بین خلبانان یک پرواز، فرودگاه مبدا و مقصد، برج مراقبت و غیره است. این زمان‌ بر اساس ساعت جهانی تنظیم می‌شود.

■ تاچ داون: به معنای فرود است.

■ روجر: علامتی است که نشان دهنده‌ این است که پیام دریافت و درک شده است.

■ کلمه ARRIVAL: ورود هواپیما به فرودگاه

■ اسکرامبل: حالت آماده‌باش کامل و وضعیت قرمز (در خصوص خلبانی هواپیماهای جنگنده بیشتر به کار می‌رود.)

■ پاکت هوا: برای پیشگیری از مشکلات سوء مزاج مسافران طراحی شده است.

■ عرشه پرواز: کابین خلبان

ثبت نام در رشته خلبانی بدون کنکور

درجات خلبانی

درجات خلبانی با توجه به اینکه شما خلبان نظامی محسوب می‌شوید یا خلبان غیرنظامی می‌تواند متفاوت باشد. افرادی که دوره‌ی خلبانی را در سازمان هواپیمایی کشور یا در شرکت‌های خصوصی سپری کردند با توجه به سابقه پرواز آن‌ها و تعداد ساعات پرواز، درجه اعطا می‌شود. اما به‌طور کلی کسانی که دوره PPL  را گذرانده‌اند سردوشی ۱ریت، کسانی که دوره‌ی CPL را گذرانده‌اند سردوشی ۲ریت، کسانی که دوره‌ی IR را گذرانده‌اند سردوشی ۳ خط و به خلبانان کامل که دوره‌ی ATP را نیز گذرانده‌اند سردوشی ۴ خط اعطا می‌شود. هرچقدر تجربه خلبان بیشتر شود ارتقای بیشتری نیز پیدا می‌کند.

 

برای اطلاع از دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری کلیک کنید.

 

اخبار مربوط به رشته خلبانی

آیین نخستین پرواز مستقل دانشجویان شهید ستاری برگزار شد.

در خبرگزاری های جدید، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در آیین اولین پرواز مستقل دانشجویان رشته خلبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری از فارغ التحصیلان این رشته تقدیر و تشکر کرد. او در پایان مراسم به فارغ التحصیلان این رشته و خانواده شهید ستاری لوح تندیس تشکر اهدا کرد.

 

ورود تضمینی خلبانی بدون کنکور

 

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا در مورد رشته خلبانی بدون کنکور، شرایط، مراحل و هزینه آن برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. به طوری که پس از خواندن آن از کلیه شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام در این رشته را فهمیده باشید. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص رشته خلبانی بدون کنکور پیش آمده باشد می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

4.4/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تنها داوطلبان رشته های ریاضی فیزیک و تجربی می توانند در رشته خلبانی ثبت نام کنند؟

خیر، در حال حاضر تمام دارندگان دیپلم نظری می توانند در رشته خلبانی بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.

آیا تنها داوطلبان مرد می توانند در رشته خلبانی تحصیل کنند؟

خیر، علاوه بر داوطلبان مرد داوطلبان زن نیز می توانند در رشته خلبانی دانشگاه آزاد ثبت نام کنند و درجات خلبانی را دریافت کنند.

هزینه ثبت نام در رشته خلبانی چقدر است؟

این هزینه می تواند برای بخش های مختلف رشته خلبانی متفاوت باشد. بنابراین بهتر است شما قبل از انتخاب مسیر خود با یک مشاور خوب صحبت کنید.

نظرات

159 دیدگاه دربارهٔ «رشته خلبانی بدون کنکور ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo B گفت:

    سلام با دیپلم کار و دانش یا فنی حرفه ای چگونه بدون کنکور به دانشگاه آزاد خلبانی بریم؟!

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته خلبانی بدون آزمون پذیرش ندارد

  2. Avatar photo سامان گفت:

    سلام کلا هزینه خلبانی از اول تا اخر چقدر میشه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بستگی به دوره دانشگاه مد نظرتان دارد .

  3. Avatar photo Arezoo گفت:

    سلام
    من نمره چشمام یکی نیم و یکی۰/۷۵ هستش
    با این شرایط میتونم وارد دوره های آزاد بشم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از شروط رشته خلبانی صحت و سلامت بینایی شماست

  4. Avatar photo yasin گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من سال دوم دبیرستان رشته تجربی هستم معدلم هم ۱۸ هست
    البته هنوز یک سال مونده که دیپلم بگیرم
    با قد ۱۸۲ از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردارم
    میخواستم بدونم با این شرایط میتونم وارد دانشگاه رشته ی خلبانی بشم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید

  5. Avatar photo امیرحسین خدری میرقائدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای پذیرش خلبانی باید حتمن بر روی زبان انگلیسی مسلط باشی

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  6. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام می شود از طریق دیپلم انسانی توی یکی از آموزشگاه های آزاد ثبت نام کرد اصلا از طریق رشته انسانی میشه خلبانی خواند.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله دوست عزیز این امکان وجود دارد.

  7. Avatar photo Ahmadian گفت:

    سلام من یک نوجوان ۱۴ ساله یعنی کلاس هشتمم
    قصد دارم به رشته ریاضی برم و در آینده یک خلبان بشم به امید خدا
    من یک خانم هستم و خیلی دلشوره ها دارم
    مثلا اینکه عینکی هستم و دندان هام دارن فرسوده میشن
    نگرانم چون بعضی افراد میگن که حیلی ها رفتن و توی تست روان و اعصاب موفق نشدند من میترسم آیا واقعیت داره میشه بیشتر توضیح بدین

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر برای پذیرش خلبانی در دانشگاه افسری پذیرش خانم وجود ندارد

    2. Avatar photo . گفت:

      میشه شهریه کامل هر ترم بگید چقدره

      1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

        سلام وقت بخیر
        حدودا 3 میلیون تومان

  8. Avatar photo امید گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا با دیپلم نظری حتما باید در دانشگاه علمی کاربردی درس خواند ؟
    نمیتوان مستقیم وارد آزمون ها شد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان را ندارید که مستقیم فقط امتحان هارا پاس کنید

  9. Avatar photo ارشیا گفت:

    سلام
    با دیپلم فنی حرفه‌ای هنرستان بدون کنکور چجوری باید برم خلبانی؟؟
    ممنونم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر با دیپلم فنی حرفه ای نمیتوانید وارد خلبانی شوید فقط میتوانید در دانشگاه علمی کاربردی رشته خلبانی ppl تحصیل کنید

      1. Avatar photo مجید رمضانی گفت:

        سلام درود خسته نباشید
        من سینوزیت دارم و درحال درمان هستم ایا امکان ورود به این رشته را دارم؟

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام دوست عزیز
          اگر درمان بشید و مشکلی ایجاد نکند بله میتوانید.

      2. Avatar photo شاداب اشرفی گفت:

        سلام وقت بخیر آیا کدام راهی دیگام است وارد رشته خلبانی شویم چونکه مه توی ایران نیستم خارج از کشور استم

        1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          از طریق اموزشگاه های خلبانی بهترین شیوه است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور