ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دوره تکنسین داروخانه هلال احمر

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
دوره تکنسین داروخانه هلال احمر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شاید تصور کنید افرادی که در داروخانه ها مشغول فعالیت هستند، مدرک پزشکی و یا مرتبط با داروسازی دارند؛ اما این طور نیست و این افراد دوره های نسخه خوانی را گذرانده اند. از آنجایی که این دوره به صورت عمومی برگزار شده و پیش نیاز آن تنها داشتم دیپلم است؛ ما در این مطلب قصد داریم به بررسی دوره ای که توسط هلال احمر برگزار می شود، بپردازیم. با شرکت در دوره تکنسین داروخانه هلال احمر امکان فعالیت در داروخانه ها برای شما میسر خواهد شد. افرادی که به نسخه خوانی و آشنایی با داروها علاقه مند هستند می توانند برای دوره تکنسین داروخانه هلال احمر اقدام کنند. پس از اقدام و ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر و همچنین به دست آوردن نمره کافی امکان فعالیت میسر خواهد شد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که برای ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر چه مدارکی مورد نیاز بوده و چه شرایطی تعیین شده است. برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی در رابطه با دوره تکنسین داروخانه هلال احمر با ما همراه باشید.

 

برگزاری دوره تکنسین داروخانه هلال احمر

هلال احمر تهران در راستای برنامه های بلند مدت مهارت آموزی خود، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تکنسین داروخانه می کند. تخصصی شدن مشاغل در دنیای امروز نیاز به نیروی کار متخصص و حرفه ای دارد. افرادی که با علوم و مهارت های تخصصی آشنا باشند، قطعا از جایگاه بالاتری در بازار کار برخوردارند.

نیاز جامعه و برنامه درسی اعلام شده در هلال احمر تهران، این فرصت را به شما می دهد تا به دانش و تجربه کافی و مدرک معتبر قابل ترجمه، جهت کار در داروخانه ها و یا شرکتهای دارویی را به دست آورید.

کسب این مهارت ها شما را از سایر متقاضیان فاقد مدرک که به دنبال کار در داروخانه ها و شرکت های دارویی هستند، جلوتر می اندازد. زیرا رقابت در دنیای امروز بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.

 

 

ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر

 

هزینه دوره تکنسین داروخانه هلال احمر

از آنجایی که مرکز هلال احمر در شهرهای مختلف شعبه های متفاوتی دارد به همین دلیل هزینه در شهرها نیز متفاوت خواهد بود. در حال حاضر هزینه ها از 750 هزار تومان شروع می شود و می تواند تا 2 میلیون تومان افزایش یابد. البته این اعداد تغییر خواهند کرد و نمی توان آن ها را ثابت در نظر گرفت.

 

برای اطلاع از شرایط تاسیس داروخانه کلیک کنید.

 

مدارک ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر

تمامی افرادی که به فعالیت در این زمینه علاقه مند هستند می توانند در دوره های تکنسین داروخانه هلال احمر شرکت کنند. البته داشتن حداقل مدرک دیپلم برای آن الزامی است.

برای ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر مدارک زیر نیاز است:

  • مدارک تحصیلی
  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • وازیز هزینه
  • عکس پرسنلی

 

تکنسین داروخانه به چه کسی گفته می شود؟

تکنسین داروخانه فردی است که تحت نظر پزشک کار انجام می دهد و وظیفه او نسخه پیچی یا نسخه خوانی است.

افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند بعد از گذراندن یک سری دوره ها می توانند به عنوان کارورز یا تکنسین مشغول به کار شوند.

تکنسین داروخانه در مورد نسخه خوانی، قیمت زنی، چیدن داروها و آشنایی با داروها اطلاعات لازم را کسب کرده و مهارت های مورد نیاز را به دست می آورد.

 

برای آشنایی با بهترین دوره تکنسین داروخانه کلیک کنید.

 

تقویم آموزشی ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر 

در مورد طول زمانی که دوره برگزار می شود باید به شما بگوییم که در برخی آموزشگاه ها ممکن است 50 ساعته و در برخی دیگر ممکن است تا 130 ساعت افزایش یابد. روزهای برگزاری نیز با توجه به برنامه های افراد شرکت کننده تنظیم خواهد شد. برخی روزهای وسط هفته و برخی دیگر آخر هفته ها را ترجیح می دهند. ساعت های برگزاری نیز متغیر خواهد بود.

 

 

مزایا و معایب ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر 

از جمله رایج ترین معایب این شغل این است که حقوق تکنسین داروخانه میزان مشخصی نداشته و هر کارفرما به دلخواه خود ماهیانه مبلغی را به تکنسین داروخانه پرداخت خواهد کرد.

از آنجایی که این حوزه صنف مشخصی ندارد ممکن است برای افراد مرخصی ها و دیگر موارد در نظر گرفته نشود.

اما از جمله مزایای آن می توان به این مورد اشاره کرد که برای فعالیت در این شغل نیازی به داشتن مدرک خاصی نیست.

 

 

دوره تکنسین داروخانه چیست؟

دوره تکنسین داروخانه هلال احمر افرادی را که به نسخه خوانی علاقه دارند، آموزش می دهد. در واقع این دوره ها مواردی را که نیاز است افراد برای نسخه خوانی بدانند ارائه داده و به تربیت افراد در این زمینه می پردازند. از آنجایی که در دانشگاه ها چنین رشته ای وجود ندارد، نیاز است افراد حتماً در دوره های نسخه خوانی شرکت نمایند تا بتوانند مهارت های مربوط به آن را بدست آورند. البته نیاز است بدانید که تجربه اصلی این افراد بعد از حضور در داروخانه ها بدست خواهد آمد. مراکزی به آموزش در این زمینه می پردازند شامل جهاد دانشگاهی های مختلف و سازمان هلال احمر خواهد بود.

 

برای اطلاع از اینکه چگونه تکنسین داروخانه شوید، کلیک کنید.

 

مهارت های مهم برای فعالیت در شغل تکنسین داروخانه چیست؟

مهارت خدمت ‌دهی: رعایت ادب و احترام هنگام ارتباط با مشتریان ضروری است که این مورد به افراد آموزش داده می شود.

مهارت جزئی ‌نگری: مسئول اصلی داروخانه دکتر است؛ اما فرد تکنسین نیز باید توجه و دقت کافی را داشته باشد تا خطاها حداقل شوند.

مهارت شنیدن: تکنسین داروخانه باید مهارت گوش دادن خوبی داشته باشد تا بتواند نیازهای افراد مراجعه کننده را به خوبی برطرف نماید.

مهارت ریاضی: به طور کلی تکنسین داروخانه با شمارش قرص ‌ها و دیگر دارو ها نیاز است مهارت ریاضی خوبی داشته باشد تا دچار اشتباه نشود.

مهارت مدیریت و سازمان ‌دهی: افرادی که تکنسین داروخانه هستند باید مهارت خوبی در مدیریت و سازمان دهی داشته باشند.

 

 

جزییات دوره تکنسین هلال احمر

 

 

اعتبار مدرک دوره تکنسین داروخانه هلال احمر

در پایان شرکت در دوره ها به افراد مدرک معتبر داده می شود که قابل ترجمه خواهد بود.  این مدرک اگر از سمت انجمن پرستاری ارائه شود معادل مدرک دکتری داروسازی می باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکا و مهاجرت به کانادا را دارند علاوه بر داشتن مدرک باید زبان خود را نیز تقویت کرده و یک سری آزمون های دیگر را پاس نمایند.

متقاضیان دوره تکنسین داروخانه هلال احمر بعد از ثبت نام در دوره تکنسین داروخانه و گذراندن واحد های مورد نیاز می توانند با استناد به این مدرک در داروخانه ها مشغول به کار شوند. مراکز مختلف این دوره ها را برگزار می کنند. مراکز هلال احمر، جهاد دانشگاهی، نظام سلامت، نظام پرستاری، مراکز علمی کاربردی از جمله گزینه هایی است که مدارک معتبر بابت این دوره صادر می کنند.

انتخاب مرکز آموزشی بسته به بودجه در نظر گرفته شده، زمان برگزاری دوره، مدارک بین المللی برای افرادی که متقاضی مهاجرت به خارج از کشور هستند، متفاوت است.

اما همان طور که می دانید، گذراندن این دوره ها  و کسب مدرک به معنای تسلط کامل فرد بر مباحث این دوره نیست و همانند دیگر مهارت ها باید به صورت تخصصی و عملی در این زمینه تجربه کسب کرد.

ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر و کسب مدرک تکنسین داروخانه به این معناست که فرد دانش پایه ای نسبت به این حرفه را کسب کرده و می تواند در این حرفه مشغول به کار شود اما به دلیل حساس بودن موقعیت شغلی این افراد، نیاز به آموزش های تخصصی قبل از اشتغال برای تسلط بیشتر بر وظایف تکنسین داروخانه، بسیار احساس می شود.

 

 

استخدام تکنسین داروخانه

داروخانه ها افرادی را که مدرک ندارند، به عنوان تکنسین استخدام نمی کنند به همین دلیل برای استخدام در داروخانه ها نیاز است افراد یک سری دوره ها را بگذرانند تا بتوانند نمره قبولی را کسب کنند و در داروخانه استخدام شوند. پس از گذراندن دوره ها و به دست آوردن نمره های قبولی می توانید استخدام شوید.

به افراد شرکت کننده مدرک معتبری در سطح ملی و بین المللی به آن ها تعلق خواهد گرفت که مجوز شروع فعالیت آن ها در داروخانه می باشد. متقاضیان می توانند در دوره های آموزشی هلال احمر نیز شرکت کنند.

به طور کلی وظایف یک تکنسین داروخانه شامل موارد زیر می شود:

  • تحویل گرفتن نسخه
  • خواندن نسخه
  • جمع‌ آوری دارو
  • تحویل دارو به بیمار یا مراجعه کننده
  • بسته ‌بندی و لیبل زدن به دارو ها بر اساس نسخه
  • دادن اطلاعات به بیمار در مورد دارو، تداخل دارویی، نحوه مصرف و عوارض احتمالی دارو ها
  • مدیریت و سازماندهی انبار دارو ها، بررسی کمبود دارو ها، تاریخ انقضا، نحوه نگهداری دارو ها
  • سفارش دارو و چیدن آن ها در قفسه
  • کمک به داروساز در ساخت دارو
  • رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات
  • دریافت وجه از بیمار
  • ثبت اطلاعات بیمار، اطلاعات دارویی بیمار و انجام کلیه کار های مرتبط با بیمه
  • تنظیم ملاقات بین بیمار و دکتر داروساز‌ در مواردی که بیمار نیاز به مشاوره تخصصی دارد.
  • همکاری با متخصصین بهداشت و مراقبت و فرآهم کردن اطلاعات برای آن ها
  • دادن مشاوره در مورد بیماری ‌های عمومی

 

 

شرایط مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه هلال احمر

افراد با داشتن مدرک تکنسین داروخانه از مراکز معتبر که قابلیت ترجمه دارد می توانند برای مهاجرت به کشورهایی که در این حوزه پذیرش دارند اقدام کنند. در واقع افراد با داشتن مدرک تکنسین داروخانه یا معادل انگلیسی آن pharmacy assistant با طی کردن مراحل لازم در کشور هدف مشغول بکار شوند. مراحل ذکر شده بسته به کشور انتخابی متفاوت است که به عنوان نمونه در ادامه شرایط برخی از کشورها شرح داده می شود.

 

  • مهاجرت کشور های عربی حاشیه خلیج فارس

برای کار در حوزه درمانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس افراد باید مجوز مربوطه راکسب نمایند . به عنوان مثال افرادی که متقاضی کار در مراکز داروخانه کشور عمان هستند باید مجوز OMBS دریافت کنند.

برای دریافت این مجوز افراد باید در آزمون گروه پرومتریک نمره قابل قبول کسب کرده و مدارک و سوابق کاری خود را معادل سازی کنند. برای سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات یا شهر دوبی و قطر نیز شرایط اقدام به صورت مشابه است.

افراد با داشتن سابقه کاری یکساله و مدرک مراکز معتبر، آزمون پرومتریک را به راحتی می توانند پاس کنند. در واقع افراد با مطالعه سوالات دوره های قبل می توانند با آمادگی لازم در آزمون پرومتریک نمره قبولی کسب کنند.

از مزایای مهاجرت تکنسین داروخانه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عدم نیاز به مدرک زبان و شرایط آسان برای قبولی آزمون پرومتریک اشاره کرد.

  • مهاجرت اروپایی و آمریکا و کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا را دارند علاوه بر داشتن مدرک معتبر باید حداقل نمره زبان مربوطه را ارائه دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده بر اساس کشور انتخابی افراد یا باید در دوره های آموزشی برای معادل سازی شرکت کنند یا در آزمون های صلاحیت کاری نمره قابل قبول کسب کنند.

افراد با انتخاب مراکزی که مدارک بین المللی مانند گواهینامه city & guilds کشور انگلستان ارائه می کنند شانس بیشتری برای ورود به بازار کار کشورهای اروپایی و انگلستان خواهند داشت.

هر کدام از دوره های تکنسین داروخانه، دارای سرفصل ها و موضوعات خاصی است که با توجه به سطح دانش داوطلب به وی ارائه میشود. در ادامه به بررسی این سر فصل ها خواهیم پرداخت.

 

برای اطلاع از شرایط تاسیس داروخانه کلیک کنید.

 

هدف از برگزاری دوره تکنسین داروخانه هلال احمر چیست؟

هلال احمر تهران با هدف افزایش مهارت و توانایی نسخه خوانی در افراد فارغ التحصیل، سالهاست که این دوره را برگزار می نماید.

فراگیران با گذراندن دوره، تبحرهای لازم در امر خواندن نسخه شامل نوع دارو، شکل دارو و تعداد آن را بدست آورده و می توانند با دسته‌ بندی کلی داروها و اصول قفسه چینی داروخانه آشنا شوند.

علاوه بر این از آنجایی که در داروخانه علاوه بر داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی نیز موجود می‌باشد، آشنایی مقدماتی با این گونه فرآورده‌ها و محصولات ضروری خواهد بود.

آشنایی با این حرفه فرصتی مناسب برای افرادیست که به دنبال یک کار تمام وقت و یا نیمه وقت خواهد بود.

دوره نسخه خوانی برای افرادی که قبلا یه صورت تجربی یا تئوری اطلاعاتی در این زمینه  داشته اند، فرصت مناسبی خواهد بود.

بعضی از تکنسین های داروخانه مهارت های تخصصی در زمینه ی محصولات استریل، مواد افزودنی، اتوماسیون داروخانه و سیستم های اطلاعات سلامت به دست می آورند.

 

 

ضرورت تشکیل دوره تکنسین داروخانه

وظیفه اصلی فردی که نسخه خوانی انجام می دهد، تشخیص داروهای نوشته شده توسط پزشک است. پس این اشخاص وظیفه سنگینی بر عهده دارند. زیرا اگر داروها را اشتباه تشخیص دهند سلامت افراد به خطر خواهد افتاد. پس نیاز است که این افراد حتماً به درستی آموزش ببینند.

با دقت نظر در این مسئله ضرورت وجود یک دوره که افراد به عنوان کار آموز زیر نظر اساتید مشغول به کار شوند، ضروری است.

از اهداف اصلی برگزاری دوره تکنسین داروخانه، توانایی نسخه خوانی در افراد می باشد.

 

 

زمینه‌های اشتغال زایی دوره تکنسین داروخانه  هلال احمر

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که پس از گذراندن دوره چه فرصت های شغلی برای افراد وجود خواهد داشت. این فرصت ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • داروخانه شهری
  • داروخانه بیمارستانی
  • شرکت های دارویی
  • شرکت های بیمه
  • شرکت های نرم افزاری

 

 

سرفصل های دوره تکنسین داروخانه هلال احمر و شرایط شرکت در آن

دوره تکنسین داروخانه در مراکز متعددی برگزار می شود. این دوره ها ممکن است به صورت دوره عمومی و یا دوره تکمیلی برگزار گردند که مباحث هرکدام می تواند متفاوت باشد.

مرکز هلال احمر تهران دوره تکنسین داروخانه را با سرفصل های مشخصی برگزار خواهد کرد. علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها می توانند با شماره های مرکز تماس بگیرند و اطلاعات لازم را کسب نمایند. همچنین تمامی توضیحات تکمیلی در زمینه ی برگزاری این دوه ها از طریق سایت هلال احمر در دسترس شماست.

سرفصل های دوره تکنسین داروخانه شامل موارد زیر می شود:

  • نسخه خوانی
  • آشنایی با دست درمانی داروها
  • اشکال دارویی
  • قیمت گذاری داروها
  • فراورده های آرایشی و بهداشتی
  • داروهای گیاهی
  • تجهیزات پزشکی
  • قوانین و حدود اختیارات
  • مهارت های ارتباط و تعامل بین فردی

 

برای دانلود  pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی این موضوع بپردازیم که برای دوره تکنسین داروخانه هلال احمر چه مدارکی مورد نیاز بوده و چه شرایطی تعیین شده است. در صورتی که برای ثبت نام دوره تکنسین داروخانه هلال احمر  تصمیم خود را گرفته اید می توانید با اطلاع از این موارد برای شروع دوره آموزشی خود اقدام کنید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا رشته تکنسین داروخانه پذیرش در دانشگاه نیز دارد؟

خیر این رشته تنها در برخی موسسات به صورت دوره های آموزشی ارائه می شود.

معتبرترین دوره دستیاری داروخانه در چه مؤسسه ای برگزار میشود؟

دوره های هلال احمر از معتبرترین دوره های تکنسین داروخانه در کشور هستند.

آیا دستیارهای داروخانه با مدرک هلال احمر میتوانند در داروخانه مشغول به کار شوند؟

 متقاضیان این دوره بعد از ثبت نام در دوره تکنسین داروخانه و گذراندن واحد های مورد نیاز می توانند با استناد به این مدرک در داروخانه ها مشغول به کار شوند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور