ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای دریافت کد پستی + ۵ روش سریع

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
دریافت کد پستی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای اطلاع از راهنمای دریافت کد پستی در این مطلب همراه ما باشید. به صورت کلی یافتن کد پستی روش های مختلفی دارد که بهترین آن کمک از اداره پست است. اداره پست بر سردرمنازل کدپستی های هر منطقه را می چسباند. اما ممکن است به هر دلیلی برای برخی از منازل این امر صورت نگیرد، که در این وضعیت می توانید از روش هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا از نحوه دریافت کد پستی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه دریافت کد پستی

نحوه دریافت کد پستی

در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه دریافت کد پستی را به روش های مختلف بررسی کنیم. دو مورد از روش هایی که می خواهیم بررسی کنیم توسط شرکت پست ارائه شده؛ اما سه روش دیگر نیز وجود دارد که این موارد را نیز بررسی خواهیم کرد.

روش هایی که برای یافتن کدپستی وجود دارد شامل، دو روش اینترنتی، یک روش پیامکی و یک روش سنتی برای پیدا کردن کد پستی می شود.

 

 

برای اطلاع از نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست کلیک کنید.

 

 

یافتن کد پستی از روش اینترنتی

برای یافتن کد پستی به روش اینترنتی نیاز است از آدرس دقیق خود استفاده نمایید. در این روش شما می توانید با ارائه آدرس خود به کدپستی دست پیدا نمایید که در ادامه جزییات آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

پیدا کردن کدپستی منزل از طریق سایت شرکت ملی پست، شامل دو روش وارد کردن آدرس و استفاده از نقشه خواهد شد.

در این روش ابتدا، آدرس مقصد را وارد کرده و یا به صورت حدودی روی نقشه آدرس خود را مشخص می کنید. سپس می توانید برای یافتن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

برای وارد کردن آدرس نیاز است، در کادر باز شده ابتدا نام شهر یا روستای خودتان را بنویسید و یا از از قسمت انتخاب از لیست نام استان و سپس نام شهر خود را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی، نیاز است شماره پلاک و نام آخرین کوچه و یا معبر در آدرس پستی خود را وارد کنید، سپس در میان نتایج جستجو آدرس مورد نظر خود را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

پس از انتخاب همه این موارد و در صفحه جدید می‌توانید کد پستی تمام واحد‌های آن ساختمان را مشاهده کنید.

برای یافتن از روی نقشه نیز نیاز است ابتدا وارد وبسایت شرکت پست شده و سپس با کلیک کردن روی نقشه، محل مورد نظر خود را مشخص نمایید.

 

یافتن کد پستی

راهنمای لازم داری؟

 

برای اطلاع از نحوه دریافت کدپستی با شماره تلفن کلیک کنید.

 

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری پاسپورت از پست با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

یافتن کد پستی از راه پیامک (فعلا در دسترس نیست)

اگرچه این روش فعلاً در دسترس نیست؛ اما در گذشته یکی از روش های پیدا کردن کد پستی بود. در این روش نیاز بود افراد شکاره تلفن ثابت محل مورد نظر را به شماره 7087 پیامک می‌ زدند و کد پستی آن واحد برای شان ارسال می شد.

 

نحوه دریافت کد پستی

 

یافتن کد پستی به روش سنتی

در روش سنتی همانطور که از نام آن پیداست، شما بدون استفاده از اینترنت می توانید کد پستی خود را بیابید. این روش شامل مراجعه حضوری و یا استفاده از قبض می شود که در ادامه آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

یافتن کد پستی از طریق قبض

برای یافتن کد پستی از طریق قبض کافی است یکی از قبض های خودتان را که شامل، قبض آب، گاز، برق، تلفن و… می شود، برداشته و کد را از روی آن بخوانید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کد پستی، استفاده از همین روش است. تمامی قبض‌ها دارای بخشی برای درج کد پستی محل هستند.

دریافت کدپستی به صورت حضوری

از جمله روش های دیگری که می توانید برای یافتن کد پستی استفاده کنید، روش حضوری است. در روش حضوری افراد به دفترهای پستی مراجعه کرده و با ارائه آدرس، کدپستی محل مورد نظر را به همراه تاییدیه آن دریافت خواهند کرد. البته روش رایگان نبوده و مقداری هزینه خواهد داشت.

استعلام کد پستی از طریق کارت ملی

استعلام کد پستی از طریق کد ملی نیز در حال حاضر امکان پذیر نیست اما اگر هنوز کارت ملی قدیمی (کاغذی) دارید می‌توانید از پشت آن جهت دریافت کد پستی منزل استفاده نمایید. در پشت کارت ملی‌های قدیمی کد پستی منزل افراد ثبت شده است.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی راهنمای دریافت کد پستی و مراحل و نحوه دریافت کد پستی بپردازیم. برای یافتن کد پستی روش های مختلفی وجود دارد که ما تمامی این روش ها را بررسی کردیم. البته برخی از آن ها در حال حاضر کاربردی ندارند که این موارد نیز معرفی شد. اگر برای یافتن کد پستی خود هنوز هم مشکل دارید و یا نتوانستید از هیچ یک از موارد گفته شده استفاده کنید، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با روش پیامکی می توان کدپستی گرفت؟

خیر این روش در گذشته کاربرد داشته است.

آیا با روش تلفنی می توان کد پستی گرفت؟

خیر با استفاده از روش اینترنتی و یا سنتی می توانید بگیرید.

کدپستی روی کدام قبض ها درج می شود؟

روی قبض های گاز، آب و یا برق درج می شود.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای دریافت کد پستی + ۵ روش سریع»

  1. Avatar photo واعظی گفت:

    می‌خوام دریافت کد پستی رو تو سایتی که گفتین بزنم آدرس میخواد اونو میزنم پیدا نمیکنم خونه رو ؟ باید چیکار کنم؟؟

  2. Avatar photo Mohsen گفت:

    درود. به جهت اخذ کد پستی میتوان به پلیس ۱۰ مراجعه کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)