ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت کد پستی با شماره تلفن

دریافت کد پستی با شماره تلفن
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از ساده‌ترین راه حل‌ها برای زمانی که کد پستی خود را لازم دارید اما به هر دلیلی آن را در دسترس ندارید یا بطور کلی نمی‌دانید، دریافت کد پستی با شماره تلفن است.

اگر تا به حال قصد خرید به صورت اینترنتی یا ثبت نام در آزمون و… را کرده باشید به احتمال زیاد با فیلد کد پستی در قسمت تکمیل اطلاعات سایت مربوطه برخورد کرده اید. اهمیت کد پستی به قدری می باشد که در بیشتر سایت ها تکمیل آن ضروری بوده و امکان ادامه عملیات بدون داشتن کد پستی امکان پذیر نمی‌باشد. در ضمن نمی‌توانید اطلاعات غلط و یا کد پستی اشتباه وارد کنید.

از این رو لازم است که کد پستی محل سکونت و یا محل کار خود را داشته و در مواقع ضروری از آن استفاده نمایید. اگر اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت کد پستی خود ندارید، این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله به بررسی نحوه دریافت آن از روش های مختلف مانند دریافت کد پستی با شماره تلفن ، دریافت کد از طریق سایت شرکت پست و … می پردازیم. برای یادگیری این روش ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کد پستی چیست؟

کد پستی در واقع شماره ای می باشد 10 رقمی که برای مشخص کردن آدرس دقیق محل زندگی و یا محل کار و … از آن استفاده می شود. لازم به ذکر است که این کد برای هر ملکی منحصر به فرد بوده و نمی توان از یک کد برای دو ملک استفاده کرد. ساختار این کد نیز به این صورت است:

5 رقم ابتدایی این کد برای مشخص‌کردن محدودۀ جغرافیایی و 5 رقم دوم برای مشخص‌کردن ردیف ساختمان و محل دقیق آن است. لذا برای پیگیری مرسوله پستی با کد ملی می‌توانید به سامانه ادراه پست مراجعه نمایید.

کد پستی تا قبل از سال 1376، پنج رقمی بود ولی بعدها تصمیم گرفته شد که کد 10 رقمی منحصر‌ به‌ فردی برای کلیه ساختمان‌ ها تعریف شود.

روش های دریافت کد پستی

امروزه برای استفاده از خدمات اینترنتی مانند خرید آنلاین، افتتاح حساب بانکی و یا صرافی ارز دیجیتال و… نیاز است کد پستی محل سکونت یا محل کار خود را داشته باشیم. اما مشکل اینجاست که شاید شماره کد پستی را ندانیم و یا در خاطرمان نباشد یا به تازگی محل سکونت خود را تغییر داده ایم و نیازمند دانستن کد پستی خود هستیم.

روش های دریافت کد پستی

در این صورت است که به دنبال سریعترین و راحت ترین راه ها برای دریافت کد پستی می گردیم. در ادامه تمام روش‌های دریافت کد پستی را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

روش های دریافت کد پستی:

روش های دریافت کد پستی

  • استعلام کد پستی از طریق سامانه کد پستی 
  • دریافت کد پستی از طریق قبض
  • دریافت کد پستی از طریق پیامک
  • دریافت کد پستی با شماره تلفن ثابت
  • دریافت کد پستی از طریق کارت ملی

راهنمای 24 ساعته

برای اطلاع از نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست کلیک کنید.

دریافت کد پستی با شماره تلفن ثابت

دریافت کد پستی با شماره تلفن ثابت مشابه پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل از دیگر روش های استعلام کد پستی بوده که البته امروزه غیر فعال شده است و به گفته ی مسئولین شرکت پست احتمالا در آینده این بخش را دوباره فعال خواهد شد. در این روش فرد می توانست با مراجعه به سایت اداره پست کشور، شماره تلفن ثابت خود را وارد کرده و کد پستی مربوطه را دریافت نماید. این روش یکی از ساده ترین و راحت ترین روش های استعلام کد پستی بود که امیدواریم در آینده مجددا فعال گردد.

برای کس اطلاع از علت نرسیدن مرسوله پستی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

استعلام کد پستی از طریق سامانه کد پستی 

برای یافتن کد پستی، راحت ترین و سریع ترین راه سامانه شرکت ملی پست ایران می باشد.

  • برای یافتن کد پستی از طریق سامانه در ابتدا باید وارد سامانه کدپستی شده و یا بر روی آدرس اینترنتی آن کلیک نمایید.
  • سپس در صفحه ی باز شده بر روی گزینه ی “یافتن کد پستی” که در بخش بالایی صفحه قرار دارد، کلیک نمایید.

چگونه-کد-پستی-را-به-راحتی-پیدا-کنیم؟

  • در مرحله ی بعد برای دریافت کد پستی با استفاده از آدرس باید در کادر مشخص شده نام شهر یا روستای خود را وارد کنید و بعد از آن پلاک و نام آخرین کوچه یا خیابانی که منزل یا محل کار شما در آن قرار دارد را وارد نمایید.

انتخاب شهر در سایت پست برای پیدا کردن کد پستی

✅ در این مرحله همچنین می توانید بر روی گزینه ی انتخاب از لیست کلیک کرده و براساس لیستی از استان ها و شهرهای مربوطه که به شما نشان می دهد محل سکونت خود را انتخاب نمایید.

انتخاب استان در سایت پست برای پیدا کردن کد پستی

  • در این مرحله با نوشتن نام آخرین معبر منتهی به ساختمان مذکور از بین گزینه های داده شده طبق پلاک خود، ساختمان مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد لیست واحد های ساختمان شوید.

جستجوی معبر در سایت پست برای پیدا کردن آدرس

  • در مرحله ی بعد باید توجه نمایید که اگر ملکی که قصد دریافت کد پستی آن را دارید، آپارتمان می باشد واحدهای آپارتمان برای شما نمایش داده خواهد شد و می توانید با کلیک بر روی گزینه جزئیات واحد مورد نظر، کد پستی را مشاهده نمایید.

انتخاب واحد ساختمان برای دریافت کد پستی

دریافت کد پستی از طریق قبض

روش دیگر برای دریافت کد پستی، از طریق قبض ساختمان مورد نظر شما می باشد. در این روش لازم است که قبض آب، برق و یا گاز خود را مشاهده نمایید چرا که کد پستی محل زندگی و یا کار شما بر روی آن ثبت شده است. این روش معمولا اولین راه حل هر شخصی می باشد چرا که روشی قدیمی و بسیار آسان می باشد.

برای یافتن راحت کد پستی در قبض خود، راهنمای تصویری زیر را قرار داده ایم تا در صورت وجود سوال احتمالی، پاسخگوی آن باشیم. در کنار این روش سنتی بهتر است از سایر روش های موجود نیز اطلاع داشته باشید چرا که اگر به تازگی به محلی جدید رفته و محل سکونت خود را تغییر داده اید و تا کنون قبضی دریافت نکرده باشید، سایر روش ها برایتان کاربردی خواهند بود.

کد پستی روی قبض

دریافت کد پستی از طریق پیامک

از دیگر روش هایی که می توان به کمک آن کد پستی را پیدا کرد، استعلام کد پستی از طریق پیامک می باشد برای این کار کافی است شماره ثابت محل سکونت و یا محل کار خود را به شماره ی 7087  ارسال نمایید، لازم به ذکر است که این روش رایگان نبوده و هزینه آن 200 تومان برای شما خواهد بود.

این امکان از طریق قرارداد شرکت ملی پست ایران با یک شرکت خصوصی فراهم شده است و اگر که مایل به پرداخت این هزینه نیستید، باید به سراغ سایر روش ها که رایگان می باشند بروید.

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری مرسولات از طریق سایت اداره پست به آدرس tracking.post.ir روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

دریافت کد پستی از طریق کارت ملی

روش دیگر برای استعلام کد پستی خود، استفاده از کارت ملی می باشد. البته که این روش با توجه به هوشمند شدن کارت های ملی امروزه زیاد قابل استفاده نیست و تنها افرادی می توانند استفاده نمایند که کارت ملی آن ها قدیمی می باشد چرا که در پشت کارت ملی های قدیمی می توانید کد پستی درج شده را به راحتی مشاهده نمایید. در ضمن این راه، روشی قابل اطمینان نیست و با تغییر محل سکونت امکان استفاده از این روش وجود نخواهد داشت.

کد پستی روی کارت ملی

برای اطلاع از راهنمای استعلام کارت خودرو با کدملی کلیک کنید.

اخبار پیرامون کد پستی با شماره تلفن

تعداد کد های پستی کل کشور:

  • در ایران حدود ۶۰ میلیون کد پستی به ساختمان‌ها داده شده است که وظیفه دادن این کدها بر عهده اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور است.

هزینه دریافت کد پستی بر عهده متقاضی است

  • طبق گفته مسئولان اداره پست: قبلا شهرداری هم‌ زمان با صدور پروانه ساخت و پیش از شروع ساخت‌ و ساز، هزینه دریافت کد پستی را می‌ پرداخت. اما مدتی است شهرداری هیچ مبلغی به اداره پست نمی‌ پردازد و هزینه دریافت کد پستی بر دوش متقاضی دریافت کد پستی ملک گذاشته شده است.

الزام وجود کد پستی روی مرسولات

  • مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی شرکت ملی پست گفت: زین پس درج کد پستی و کد ملی روی مرسولات الزامی است.

لازم به ذکر است رهگیری مرسولات پستی نیز به روش آنلاین در دسترس است که به تفضیل در لینک توضیح داده شده.

خلاصه مقاله دریافت کد پستی با شماره تلفن

در این مقاله به بررسی چرایی اهمیت دانستن کدپستی پرداختیم و روش هایی برای دریافت شماره کد پستی خود ارائه کردیم که در صورت نداشتن اطلاع از کد پستی خود به راحتی از طریق این راه حل ها مانند دریافت کد پستی با شماره تلفن، سامانه شرکت پست و پیامک و … جهت دریافت کد پستی اقدام نمایید. همانطور که می دانید کد پستی هر ملک منحصر به فرد بوده و قابلیت استفاده از یک کد پستی برای چندین ملک وجود ندارد.

ضمن تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورتی که در نحوه ی استفاده از سامانه و هر یک از مراحل دریافت کد پستی با سوال و یا مشکلی رو به رو شده اید می توانید برای ما کامنت بگذارید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

اگر شما هم روش دیگری را می‌دانید در قسمت دیدگاه‌ها برای ما و کاربران ایران تحصیل بنویسید.

برای دریافت مقاله بالا در قالب PDF روی لینک کلیک کنید.

2.7/5 - (24 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می توان از طریق تلفن ثابت نسبت به دریافت کد پستی خود اقدام نماییم؟

خیر؛ این روش در گذشته امکان پذیر بود ولی در حال حاضر غیرفعال شده است و می توانید برای دریافت کد پستی از سایر روش های بیان شده در مقاله بالا استفاده نمایید.

راحت ترین روش دریافت کد پستی کدام روش می باشد؟

در حال حاضر راحت ترین روش دریافت کد پستی از طریق سامانه شرکت پست می باشد. می توانید با مطالعه مقاله بالا عملی کردن مراحل گفته شده به راحتی کد پستی خود را دریافت نمایید.

می توان از طریق کارت ملی خود، کد پستی ملک را دریافت کرد؟

در صورتی که کارت ملی شما هوشمند باشد، خیر. کد پستی در گذشته بر روی کارت ملی افراد ساکن در آن محل ثبت می شد ولی در کارت های ملی هوشمند کنونی ثبت نمی گردد. از طرفی این روش قابل اطمینان نیست و با تغییر محل سکونت امکان استفاده از این روش وجود نخواهد داشت.

نظرات

23 دیدگاه دربارهٔ «دریافت کد پستی با شماره تلفن»

  1. Avatar photo ع، حقانی گفت:

    سلام. چطوری میتونم فقط با داشتن شماره تلفن ثابت ، کد پستی بگیرم؟؟ راهنمایی کنید لطفا

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقتتون بخیرذ
      قبلا میشد ولی الان اگر ازین طریق بخواید باید حتما برید پیشخوان دولت پیگیری کنید.

  2. Avatar photo علی.ح گفت:

    سلام وقت بخیر. میخام از طریق شماره تلفن ، کد پستی بگیرم . هیچ آ رسی هم ندارم. باید از کجا کد پستی مربوط ب شماره تلفن ثابت مورد نظرم رو بگیرم. لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo chitsaz گفت:

      سلام وقت بخیر
      بر اساس لوکیشن شما کد پستیتون یافت میشود
      با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. Avatar photo فرمانیان گفت:

    سلام
    خیلی سایت کند و داغونی هست. یاد سایت های بیست سال پیش افتادم. حیف بودجه واقعا.
    کلی وقت گذاشتم برای دریافت کدپستی، اول که زومش خراب بود، بعدش که درست شد، بعد از هر زوم کلی معطلی داشت تا نقشه واضح بشه، بعد هم که آدرس مشخص شد، برای فرستادن کد تایید درخواست شماره همراه کرد، ولی کد نفرستاد.
    حیف حقوقی که مسئول سایت می گیره. تخصص گرا باشید خواهشا

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بلهاختلال در سامانه کد پستی سراسری هست متاسفانه

      1. Avatar photo هوشنگ ابراهیمی گفت:

        با سلام هسته تباشی اگه استعلام کسی یا فردی رو بخایم بگیریم مثل سابقه زتدان یا مجرد بودن یا تبودن چطور باید، اقدام کنیم کجا باید، رفت

        1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

          سلام امکان دریافت اطلاعات محرمانه اشخاص وجود ندارد

  4. Avatar photo محمدجواد گفت:

    سلام
    دریافت کد پستی با شماره تلفن امکان پذیر نبود و متاسفانه توی سایتی که معرفی کردید نتونستم آدرس خودم رو پیدا کنم کارت ملیم هم جدید هست. راه دیگه ای هست که کد پستی رو پیدا کنم؟
    ساکن پاکدشت هستم

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما از طریق وارد کردن اطلاعات وپیداکردن در نقشه یا از طریق مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولت میتوانید اقدام کنید

  5. Avatar photo Moosa گفت:

    آقا من برای گرفتن کد پستی با شماره تلفن نتونستم کاری کنم اما یادم میاد قبلاً برای یکی از آشناها این کارو‌ کردم میشه اون شماره ای که باید بگیریم و بفرمایید ؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برای استعلام میتونید با مرکز تماس بگیرید

  6. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

    سلام
    برای استعلام میتونید با مشاورین مرکز تماس بگیرید

  7. Avatar photo محمد هردوانه گفت:

    کد پستی میخام

    1. Avatar photo hedayati گفت:

      سلام وقت بخیر جهت دریافت کد پستی با ما تماس بگیرید

  8. Avatar photo اکبر مرادی گفت:

    همه چی تو این مملکت مسخره است بخدا یکی از روشهایی که گفتین اگه کار کنه هر روشی رو انتخاب میکنی یه نازی واسه خودش داره یعنی تو این کشور نمیشد با یه تلفن یا کد ملی کدپستی گرفت اگه بگین خو روششو گذاشتیم فحش کشتون میکنم چون واسه ما جواب نمیده اس ام اس میدم جواب نمیاد نقشه میرم مینویسه خطا آقا من تک خونه ام تو بیابون الانم کدپستی نیاز دارم مرده شور همتونو ببره که اینقد کارا رو واسه ملت سخت کردین

    1. Avatar photo karimi گفت:

      مراجع کنین به شهرداری

    2. Avatar photo ممد گفت:

      ی سفره ای باز بوده به اسم استارت کار پولی و بودجه ای رو گرفتن خوردن رفته حالا کار نکنه یا بکنه مهم نیست مهم اون بودجه بود که خورده شد

      1. Avatar photo karimi گفت:

        سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

    3. Avatar photo علی اثبات گفت:

      هیچکدوم از این روش‌ها جواب نمیده یعنی یک کار ساده رو نمیتونن انجام بدن بعد ادعای حاکمیت جهانی دارن سگ تو روح همتون برینه

      1. Avatar photo maleki گفت:

        سلام وقت بخیر
        جت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس فرمایید

        1. Avatar photo ف گفت:

          مگه این سایت اداره پست نیست؟
          تلفنی که گذاشتید هزینه داره، درسته؟
          این یه سایت جدا از اداره پسته؟

          1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

            سلام دوست گرامی
            خیر شما می توانید با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور