ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟

خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ایران خودرو یکی از کارخانه های خودروسازی کشور است که برای استفاده از خدمات آن از جمله خرید خودرو، شرکت در جشنواره های فروش و .. باید به سایت آن به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرد. اما گاهی متقاضیان هنگام ثبت نام در این سامانه، با خطاهای مختلفی از سوی این کارخانه مواجه می شوند، خطاهایی که می توانند شانس ثبت نام موفق از سوی متقاضیان را کاهش دهد. یکی از خطاهایی که خریداران خودرو اغلب با آن مواجه می شوند، خطای 98 است. اما خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟ و چطور میتوان آن را برطرف کرد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به معرفی سامانه ایران خودرو و اطلاعات مربوط به آن پرداخته و سپس خطای 98 را مورد بررسی قرار دهیم.

 

خطای 98 هنگام ثبت نام در ایران خودرو 

هنگام ثبت نام در سایت ایران خودرو، متقاضیان خطاهای بسیاری از جمله خطای نامشخص در کپچا، خطای مربوط به نام کاربری و رمز عبور و … روبرو می شوند. اما خطای 98 خطایی است که مشتریان معنای آن را نمی دانند و وقتی با این پیام مواجه می شوند، نمی دانند چه اقدامی باید انجام دهند. اما خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟  

خطای 98، در واقع خطای مربوط به اطلاعات تماس است که در صورت مشاهده، فرد متقاضی باید آن را اصلاح نماید. از آنجا که روال خرید خودروهای فروش فوری تغییر یافته است و متقاضیان به ثبت نام در سایت ایران خودرو قبل از اقدام به خرید ملزم هستند، در هنگام وارد کردن کد ملی و کلیک کردن بر روی دکمه جست وجو، خطایی با عنوان ” خطاي 98 لطفا برای اصلاح شماره موبایل به نمایندگی مراجعه نمایید. ” به کاربران نمایش داده می شود.

اما برای رفع این مشکل دریافت پاسخ به خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟، باید با نمایندگی های ایران خودرو در سراسر کشور تماس بگیرید، چنانچه نمایندگی در مورد رفع این مشکل اظهار بی اطلاعی نمود، باید با نمایندگی های دیگر تماس حاصل کنید یا با پشتیبانی سایت ایران خودرو ارتباط بگیرید.

 

سایت ثبت نام ایران خودرو 

ایران خودرو یکی از کارخانه های ساخت خودرو در ایران است که هر ساله اقدام به تولید خودروهای بسیار زیادی می کند و افراد زیادی درصدد ثبت نام جهت خرید خودروهای این شرکت هستند. یکی از روش های خرید خودروهای ایران خودرو این است که افراد متقاضی به سامانه ثبت نام ایران خودرو مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خودروی مورد نظر خود را در این سایت انجام  دهند.

سامانه ثبت نام ایران خودرو امکان ثبت نام آنلاین در جشنواره پیش فروش و جشنواره های مختلف دیگر را نیز برای متقاضیان خرید خودروهای این کارخانه فراهم کرده است. افرادی که قصد ورود به بخش ثبت نام در خودروهای ایران خودرو را دارند، باید به سایت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir با دریافت کد کاربری و رمز عبور اختصاصی مراجعه نمایند و از طریق ورود به بخش های مختلف مراحل ثبت نام در این سامانه را انجام دهند.

 

کد خطا در ثبت نام ایران خودرو

کد خطا در ثبت نام ایران خودرو

 

برای کسب اطلاع از کد منطقه برای ثبت نام ایران خودرو بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

بعلاوه امکان دسترسی به سامانه esale.ikco.ir برای همه افراد در سراسر کشور وجود دارد و محدودیتی در زمینه ورود و یا ثبت نام در هر یک از جشنواره های ایران خودرو برای هر یک از استان ها و یا شهرستان های کشور در این سایت وجود نخواهد داشت. افرادی که خواهان ثبت نام خودرو هستند، می بایست فرایند ثبت نام خود را در سامانه سخا پلیس نیز انجام دهند. 

مطابق قانون جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی فرایندهای فروشی که از طریق سایت های فروش شرکت های ایران خودرو و سایپا انجام می شوند، باید متوقف شوند و جهت افزایش رضایت مردم و شفاف سازی فرایند ثبت نام و فروش، نام نویسی و خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو صورت گیرد. 

 

فرآیند ثبت نام ایران خودرو

  • 1:متقاضی، با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌کند.
  • 2:در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.
  • 3:مراسم قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.
  • 4:فهرست منتخبین قرعه کشی، حداکثر ۳ روز پس از پایان ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام می‌شود و مشتری باید با مراجعه به سایت، از وضعیت ثبت نام خود (انتخاب یا عدم انتخاب خود در قرعه کشی) مطلع شود.
  • 5:فرد انتخاب شده، باید ظرف مهلت ۳ روز وجه خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس: ikco.ir واریز کنند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.

نکته اول: چنانچه هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو مشاهده شود، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی خواهد شد و وجه پرداختی متقاضی حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌ مسئولیتی جهت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

نکته دوم: متقاضیانی که فاقد هر کدام از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه باشند، در صورت اقدام به ثبت نام، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام، به مدت ۳ سال از ثبت نام در تمامی طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو محروم می شوند.

 

خطای 98 ایران خودرو

اطلاعیه 

گاهی اوقات مشاهده شده است که کاربر بعد از پرداخت مبلغ ثبت نام گمان میکند که ثبت نام انجام شده اما بعد از 10 الی 15 دقیقه مبلغ به حساب شخص برگشت داده شده و ثبت نام لغو میشود، دلیل این امر آن است که بعد از پرداخت به صفحه موفقیت منتقل نشده است.

 

بخش پیش فروش سایت ثبت نام ایران خودرو 

یکی از بخش هایی که در سایت esale.ikco.ir وجود دارد، بخش پیش فروش است. از طریق انتخاب  گزینه «پیش فروش» در بالای سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو می توانید به این بخش دسترسی داشته باشید. 

همانطور که از نام این بخش پیدا است، امکان ثبت نام در طرح پیش فروش خودروهای ایران خودرو به صورت غیر حضوری و آنلاین وجود دارد. افرادی که درصدد خرید خودروهای ایران خودرو در طرح پیش فروش این شرکت هستند، می بایست وارد این بخش شوند و خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایند و مراحل ثبت نام در این طرح را انجام دهند.

از آنجا که شرکت ایران خودرو فقط در زمان های خاصی اقدام به برگزاری طرح پیش فروش می کند، بخش پیش فروش سایت ثبت نام ایران خودرو نیز همیشه فعال نمی باشد و تنها زمانی در این بخش امکان ثبت نام در خودروها وجود دارد که طرحی توسط شرکت ایران خودرو برای پیش فروش خودروهای این شرکت ارائه شود. لذا متقاضیان شرکت در طرح پیش فروش خودروهای ایران خودرو نمی توانند در هر زمانی به سایت esale.ikco.ir مراجعه و در این طرح ثبت نام نمایند.

برای رفع مشکل فراموشی نام کاربری ایران خودرو بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

مدارک لازم جهت ثبت نام ایران خودرو

افرادی که متقاضی ثبت نام در فروش های فوری و یا فروش فوق العاده از سایت esale.ikco.ir هستند، می بایست در زمان ثبت نام علاوه بر داشتن شرایط لازم، مدارک خواسته شده برای ثبت نام را نیز آماده کنند.  

مدارک لازم برای ثبت نام ایران خودرو :

داشتن شناسنامه و کارت ملی برای وارد کردن مشخصات 

همراه داشتن اطلاعات پستی و آدرس

وارد نمودن اطلاعات تماس

اطلاعات مربوط به شماره کارت، شبا و …

 

خطاهای ثبت نامی ایران خودرو

 

 

اطلاعیه

افرادی که تمامی شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام پیش فروش ایران خودرو را داشته اند و در زمان مقرر اقدام به تکمیل فرم ثبت نام در سایت esale.ikco.ir کرده اند، پیگیر اطلاعیه های مختلف جهت مشاهده نتایج قرعه کشی این فراخوان هستند.

 

 

نحوه واریز مبلغ قابل پرداخت به ایران خودرو

  • بعد از برگزاری قرعه کشی و اعلام اسامی، فرد منتخب مبلغ خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز می‌کند.
  • قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان، فرد متقاضی هیچ گونه وجهی واریز نخواهد کرد.

 

 

خطای 98 هنگام ثبت نام ایران خودرو

 

شرایط اختصاصی بخشنامه ایران خودرو

  • تحویل خودرو بر پایه اولویت بندی در قرعه کشی و دیگر ضوابط ابلاغی کمیته خودرو خواهد بود.
  • انتخاب رنگ خودرو توسط مشتری، پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در زمان واریز وجه صورت خواهد گرفت.
  • خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغی در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود.
  • صحت کلیه اطلاعات درج شده بالاخص کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در درج اطلاعات، کلیه تبعات ناشی از آن از جمله تأخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو بر عهده شخص است.
  • در صورت بروز هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، معادل ۳۶ درصد سالیانه (۳ درصد ماهانه)، خسارت تأخیر به صورت روز شمار محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.
  • امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت نام نویسی از طریق سایت و میز کار (پنل کاربری) امکان پذیر است، اما بعد از انعقاد قرارداد، مشتری به هیچ عنوان حق انصراف ندارد.
  • سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ است و کلیه پیامک‌های ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.
  • شماره مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی حین نام نویسی ۸۲۲۷۲۷۲۷-۰۲۱ است.

 

ارورهای ثبت نام ایران خودرو

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری قرعه کشی ایران خودرو با کد ملی بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

اخبار جدید ایران خودرو

فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۳

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو در فروردین ۱۴۰۳ آغاز شد. در این طرح هیچ گونه مبلغی به‌عنوان پیش‌ پرداخت تا قبل از اعلام اسامی منتخبان در قرعه‌کشی اخذ نخواهد شد. متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران خودرو، انتخاب نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به انجام مجدد ثبت نام اقدام کنند.

 

فروش نقدی ایران خودرو ۱۴۰۳

ثبت‌نام طرح پیش فروش ایران خودرو در فروردین ۱۴۰۳ آغاز شد. گفتنی است هیچ گونه مبلغی به‌عنوان پیش‌ دریافت، تا قبل از اعلام اسامی منتخبان در قرعه‌کشی اخذ نخواهد شد. متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران خودرو، انتخاب نشده‌اند و انتخاب شدگان در طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به انجام مجدد ثبت نام اقدام کنند.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم به پرسش بسیاری از متقاضیان ثبت نام خودرو در شرکت ایران خودرو پیرامون این سوال که “خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟ ” جواب دهیم. افرادی که خواهان ثبت نام ماشین هستند، همواره با خطاهایی از این دست مواجه می شوند که برای رفع آن باید با نمایندگی های ایران خودرو در کشور تماس بگیرند و اگر پاسخی دریافت نکردند، با پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایند. اگر شما نیز متقاضی ثبت نام بوده و برای حل مشکل ثبت نام خود خواهان دریافت مشاوره هستید، می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هدف از ایجاد سایت ثبت نام ایران خودرو چیست ؟

هدف از ایجاد این سایت ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان می باشد که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است.

نحوه ثبت نام در سایت ایران خودرو به چه صورتی می باشد ؟

نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت www.esale.ikco.ir انجام می شود که راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در این مقاله گذاشته شده است.

بخش پیش فروش سایت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی فعال می باشد ؟

همان طور که در این مقاله توضیح داده شد، این بخش همیشه فعال نمی باشد و تنها زمانی در این بخش امکان ثبت نام در خودروها وجود دارد که طرحی توسط شرکت ایران خودرو برای پیش فروش خودروهای این شرکت وجود داشته باشد. 

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟»

  1. Avatar photo قربانی گفت:

    برای ورود به سایت طرح فروش یکپارچه امروز۲۵اسفند۱۴۰۱ پیغام : خطای آی پی شما متعلق به کشور ایران نیست میاد نه رو گوشی و نه گوشی vpn ندارم مشکل از چیه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      سامانه شلوغ و دارای ارور های بسیار است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور