ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ اسفند ۱۴۰۱
ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در این مقاله نحوه ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان را توضیح خواهیم داد. این صندوق برای افزایش دریافتی های بازنشستگان فرهنگی ایجاد شده است. در سال گذشته زمان ثبت این کد تا 20 آبان ماه بوده است؛ اما برای سال جاری هنوز خبری مبنی بر این که تا چه تاریخی زمان خواهید داشت، منتشر نشده است. افرادی که نمی دانند چطور باید برای ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کنند در این مقاله همراه ما باشند تا راهنمای تصویری آن را ارائه دهیم.

 

سامانه های ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان

در سال گذشته آن‌ دسته از شاغلین و بازنشستگان معزز که طی نوبت گذشته موفق به ورود و ثبت‌نام در سامانه‌ های اعلام شده در صندوق ذخیره بازنشستگان نشده‌اند، تا 20 آبان 1400 فرصت داشته اند نسبت به انجام این مهم، اقدام کنند.

سامانه‌های ثبت کد بورسی فرهنگیان به شرح زیر است:

  1. شاغلین و افراد بازنشسته بعد از سال 1395
  • ورود مستقیم به سامانه صورت وضعیت اعضا به نشانی: http://mb.szf.ir
  1. افراد بازنشسته قبل از سال 1395
  • ورود به سامانه: http://saham.tadbir-atlas.ir

 

برای اطلاع از نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی کلیک کنید.

 

 مراحل ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان را شرح دهیم.

ابتدا در یگی از مرورگرهای خود آدرس szf.ir را وارد کنید تا به صورت مستقیم به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان منتقل شوید.

 

نحوه ثبت کد فرهنگیان

 

در صفحه اصلی سایت، قسمت پایین و روی گزینه ثبت کد بورسی کلیک نمایید.

 

در صفحه باز شده، دو سامانه برای ثبت کد می بینید که یکی برای بازنشستگان قبل از سال 94 و دیگری برای بازنشستگان بعد از سال 94 می باشد که باید یکی را انتخاب نمایید.

 

 

نحوه دریافت کد فرهنگیان

 

ابتدا نحوه ثبت کد بورسی برای بازنشستگان قبل از سال 94 را ارائه می دهیم. اما باید گفت که با توجه به پایان مهلت ثبت کد بورسی، در حال حاضر امکان انجام فرایند نبوده و طبق گفته صندوق ذخیره فرهنگیان، زمان و نحوه ثبت کد برای بازنشستگان قبل از سال 94 اعلام خواهد شد.

برای ثبت کد بورسی بازنشستگان قبل از سال 94 باید روی لینک آبی رنگ آن کلیک نمایید.

در صفحه باز شده، از شما کدملی و شماره موبایل خواسته می شود که باید روی دریافت کد تایید کلیک نمایید تا این کد برایتان ارسال شود. سپس باید کد ارسالی را در سامانه وارد کنید و ادامه مراحل را انجام دهید.

 

 

ورود به صندوق ذخیره فرهنگیان

 

 

پس از انجام مراحل قبلی، اکنون باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و روی گزینه بعد کلیک کنید.

 

 

صورت وضعیت در صندوق ذخیره فرهنگیان

 

در نهایت، با زدن دکمه ثبت، اطلاعات وارد شده را تایید و ثبت نمایید. توجه کنید که پس از ثبت مشخصات امکان ویرایش آن ها وجود ندارد.

اکنون به نحوه ثبت کد بورسی برای بازنشستگان بعد از سال 94 می پردازیم که برای این منظور، ابتدا روی لینک آن کلیک نمایید.

در صفحه باز شده، کد پرسنلی، کد ملی و عبارت امنیتی از شما خواسته می شود و روی ورود به سامانه کلیک کنید تا صورت وضعیت خود را مشاهده نمایید.

 

کد بورسی فرهنگیان

 

در صفحه شخصی خود، به بخش مشخصات پرسنلی که بروید باید شماره همراه و کد بورسی خود را وارد نمایید و گزینه آبی رنگ جلوی آن ها را بزنید.

 

برای اطلاع از نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشورکلیک کنید.

 

راهنمای ورود به سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

فرهنگیان شاغل می توانند با عضو شدن در صندوق ذخیره فرهنگیان وضعیت اقتصادی خود را در دوران بازنشستگی بهبود بخشند. نحوه کار این صندوق بدین شکل است که از دولت سهم دریافت کرده و افراد با عضو شدن در آن می توانند درخواست خود را برای دریافت سود 100 درصدی انجام دهند.تمام مبالغ پرداختی و سودهای حاصله، در زمان بازنشستگی و یا بازخریدی به آنان برگردانده خواهد شد.

 

 

ثبت نام در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

تمامی فرهنگیان می توانند به صورت اختیاری در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان عضو شوند. البته برای عضویت از آن ها حق عضویتی دریافت می شود که به صورت 5 درصد از حقوق دریافتی هر ماه فرهنگیان شاغل است.

سپس می توانند متناسب با سهم واریزی خود، از سود سالانه موسسه و سهم دولت بهره مند شوند. سهم دولت، اعتباری معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق ذخیره فرهنگیان می باشد که دولت سالیانه آن را پرداخت می کند.

به بیان ساده تر، اگر فردی مبلغی را به عنوان حق عضویت ماهانه به صندوق پرداخت می کند، دولت موظف است به اندازه مبلغ کسر شده، سهم دولت به حساب شخص اضافه نماید. باید به این نکته اشاره کرد که این سهم فقط به کسانی که عضو هستند تعلق می گیرد و اگر فردی انصراف دهد، از دریافت آن محروم خواهد بود.

برای عضویت در این نهاد نیازی به ثبت نام در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir نیست. در واقع با مراجعه به اداره آموزش و پرورش افراد می توانند فرم عضویت را تکمیل کرده و اطلاعات خود را در سامانه ثبت نمایند. به علاوه اعضای انصرافی نیز می توانند برای عضویت دوباره درخواست دهند.

تمامی معلمان، کارمندان، مدیران مدارس و … می توانند به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان مراجعه کرده و فیش حقوق خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین دریافت کنند.

 

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

راهنمای مشاهده صورت وضعیت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

از جمله خدمات دیگر سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، مشاهده صورت وضعیت می باشد که افراد می توانند به بخش مربوطه مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود، وارد سامانه صورت وضعیت شوند. در ادامه این بخش، راهنمای مشاهده صورت وضعیت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا در یگی از مرورگرهای خود آدرس szf.ir را وارد کنید تا به صورت مستقیم به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان منتقل شوید.

در صفحه اصلی سایت، قسمت پایین روی گزینه مشاهده صورت وضعیت کلیک نمایید.

در صفحه باز شده، کد پرسنلی، کد ملی و عبارت امنیتی از شما خواسته می شود سپس روی سامانه کلیک کنید تا صورت وضعیت خود را مشاهده نمایید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کد بورسی دریافت کنیم؟

برای دریافت کد بورسی باید بع به سایت سجام sejam.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنید. ثبت نام در سامانه سجام

پس از دریافت پیامک کد 10 رقمی احراز هویت سجام را انجام خواهد شد.

 

برای اطلاع از نحوه خرید خودرو از بورس کالا کلیک کنید.

 

 صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟

در اواخر سال ١٣٧٣ اندیشه ارتقاء معیشتی و رفاه فرهنگیان به عنوان یکی از دغدغه های مسئولان فرهنگی کشور بود که این صندوق با هدف افزایش قدرت مالی دوران بازنشستگی، ایجاد شد.

در آن سال ها قوانین طوری وضع شد که هر یک از فرهنگیان در صورت تمایل به عضویت در صندوق، حداکثر تا سقف ۵ درصد از حقوق ماهیانه خود را به این صندوق واریز کند و دولت نیز معادل مبلغ واریزی، به صندوق کمک کند.

عضویت در این صندوق مزایای بسیاری برای فرهنگیان داشته و دارد. آن‌ها هم سهم واریزی خود را در اختیار دارند، هم مبلغی که دولت واریز می‌کند و هم سود هر دوی این مبالغ را دریافت خواهند کرد. به علاوه، صندوق و شرکت‌های تابع آن تسهیلاتی مانند بیمه شخص ثالث اقساطی، تورهای مسافرتی اقساطی، خودرو لیزینگی و … خواهد بود.

 

 

مزایای عرضه صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس چیست؟

قطعاً پذیرش صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. نظارت‌های دقیق سازمان بورس و شفافیت اطلاعات در این بازار، مانع بروز تخلفات شده و همچنین نحوه ارزش‌گذاری شرکت‌ها در بازار بورس، منجر به سودهای بیشتری برای معلمان گرامی خواهد شد.

شفاف سازی از جمله مهم ترین مزیت ها محسوب می شود.زیرا سازمان بورس روی عملکرد و گزارش‌های شرکت‌های بورسی نظارت کامل دارد.

نکته مهم دیگر ارزش‌گذاری دارایی‌های صندوق می باشد از آنجایی که در بورس ارزش روز دارایی‌ها به صورت دقیق محاسبه می‌شود و فرایندی متفاوت با حسابداری دفتری دارد این مورد نیز از مزیت ها محسوب خواهد شد.. پس از تعیین ارزش واقعی دارایی‌ها، به هر معلم با توجه به امتیازی که دارد، مقداری سهام داده می شود.

 

 

سهام صندوق چگونه در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد؟

قرار بر این است که سهام به صورت واحدها یا یونیت‌های قابل صدور و ابطال در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد و هر زمان فردی قصد خروج داشته واحدهای او محاسبه شده و داده خواهد شد.

فرهنگیان می‌توانند به سه طریق از سهام خود استفاده کنند:

 یونیت‌ها را به قیمت روز در بازار بفروشند و وجه نقد بگیرند.

 سهام خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری حفظ کنند.

 یونیت‌ها را در اختیار بیمه معلم قرار دهند و در زمان بازنشستگی از بیمه معلم حقوق مکمل دریافت کنند.

 

برای دانلود PDF مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان بپردازیم. اگر تا کنون برای دریافت کد بورسی و ثبت نام صندوق بازنشستگی فرهنگیان کشور اقدام نکرده‌اید لازم است تا قبل از به پایان رسیدن مهلت مشخص‌شده، کد بورسی خود را دریافت کرده و سپس نسبت به ثبت کد بورسی در صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام نمایید. می‌توانید به سامانه ثبت نام غیرحضوری بورس tgfb.ir مراجعه کنید. تمامی مراحل ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی به صورت آنلاین انجام می شود. برای احراز هویت نیز می‌توانید از روش‌های آنلاین استفاده کنید. چند روز پس از انجام ثبت نام و احراز هویت، کد بورسی برایتان صادر می‌شود. سپس می‌توانید آن را در سامانه صندوق فرهنیگان وارد کنید. در صورت داشتن سوال در رابطه با این موضوع می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هدف از ایجاد صندوق رفاه بازنشستگان چیست؟

هدف از ایجاد این صندوق دریافتی بیشتر برای دوران بازنشستگی فرهنگیان بوده است.

هر ماه چند درصد از حقوق باید به صندوق واریز شود؟

حدوداً 5 درصد از حقوق باید واریز گردد.

سهام صندوق چگونه در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد؟

قرار بر این است که سهام به صورت واحدها یا یونیت‌های قابل صدور و ابطال در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور