ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

ثبت نام وام دانشجویی پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آیا واجد شرایط دریافت وام دانشجویی پیام نور هستید؟

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری این وام با همکاری و مدیریت صندوق رفاه دانشجویی انجام می‌شود و متقاضیان تمامی مقاطع و مراکز پیام نور، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند اقدام به ثبت نام وام دانشجویی پیام نور کنند.

دانشگاه پیام نور از سال 1385 تصمیم به واگذاری وام شهریه به دانشجویان گرفت. این وام در کنار وام کالا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جمله تسهیلاتی است که به دانشجویان متقاضی اعطا می‌شود. دانشجویان به ازای هر نیم‌سال تحصیلی می‌توانند متقاضی دریافت وام باشند. در سال تحصیلی1403-1404 نیز شرایط وام دانشجویی پیام نور برای هر دو نیم‌سال از سوی صندوق رفاه دانشجویی و دانشگاه پیام نور اعلام شده است.

در صورت عدم دسترسی به امکانات لازم، می توانید ثبت نام وام دانشجویی پیام نور خود را به مشاوران ایران تحصیل بسپارید. تنها کافیست از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

زمان ثبت نام وام دانشجویی پیام نور 1403

دانشجویان گرامی دانشگاه پیام نور می‌توانند طی دو نیمسال تحصیلی از صندوق رفاه، درخواست وام تحصیلی داشته باشند.

مطابق با بخشنامه صندوق رفاه دانشگاه پیام نور ثبت نام وام شهریه نیمسال اول 1403-1404 از اول آذر ماه شروع شده شده و تا تاریخ 15 آذر 1403 ادامه خواهد داشت. دانشجویان متقاضی وام شهریه می بایست درخواست خود را در مهلت اعلام شده از طریق سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://refah.swf.ir ارسال کنند.

پس از اعلام زمانبندی، دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه وام تحصیلی، فرایند ثبت نام و دریافت وام خود را انجام دهند. هنوز زمان ثبت نام وام دانشجویی پیام نور نیمسال دوم اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ دقیق ثبت نام برای وام تحصیلی دانشگاه پیام نور در نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۴، این مقاله به روز‌رسانی می گردد.

شرایط وام دانشجویی پیام نور 1403

برای دریافت و ثبت نام وام دانشجویی پیام نور، متقاضیان می‌بایست دارای شروط اعلام شده توسط صندوق رفاه دانشجویی باشند. شرایط وام دانشجویی پیام نور توسط صندوق رفاه دانشجویی به دو دسته عمومی و آموزشی تقسیم می‌شوند.

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی پیام نور 1403

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی پیام نور

🔶 اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

🔶 صلاحیت اخلاقی و روانی دریافت وام

🔶 دارا بودن اولویت مالی یکی از شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور  می باشد.

🔶 عدم دریافت وام یا کمک بورسیه تحصیلی

🔶 استخدام نبودن در کاری که شامل دستمزد است (به غیر از کار دانشجویی)

🔶 داشتن ضامن معتبر و امضای سند تعهد

شرایط ضامن وام دانشجویی پیام نور 1403

🔷 ضامن وام باید عضو رسمی یا پیمانی ادارات دولتی باشد.

🔷 ضامن می تواند بازنشسته مراکز دولتی باشد به این شرط که از فیش حقوقی و نامه کسر از حقوق از اداره مربوطه برخوردار باشد.

🔷ضامن می تواند از کارکنان رسمی و پیمانی نیروهای مسلح بوده و از گواهی عضویت از یگان خدمتی و فتوکپی فیش حقوقی برخوردار باشد.

شرایط آموزشی دریافت وام دانشجویی پیام نور 1403

🔷 اخذ حداقل واحد در نیم‌سال تحصیلی جاری به عنوان دانشجوی تمام وقت به عنوان یکی از یکی از شرایط وام دانشجویی پیام نور

🔷 اخذ حداقل نصف واحدهای لازم برای دانشجویانی که ترم آخر تحصیلی را می‌گذرانند.

🔷 عدم مشروطی دانشجوی متقاضی در دو ترم پیشین

🔷 دانشجویان ترم اول و دوم بدون احتساب معدل واجد شرایط دریافت وام هستند.

🔷 در صورت مشروطی دانشجو در یک ترم، حداکثر نصف وام دانشجویی تعلق خواهد گرفت. (وام مسکن و حق اولاد را شامل نمی‌شود)

🔷 در صورت مشروطی دانشجو در دو ترم متوالی، متقاضی از دریافت وام در نیم‌سال بعدی محروم می‌شود.

🔷 با موافقت کمیسیون موارد خاص یا شورای آموزشی دانشگاه، اعطای وام تحصیلی و مسکن بلامانع است.

 

کال تو اکشن تماس

مدارک مورد نیاز وام دانشجویی پیام نور 1403

دانشجویانی که متقاضی ثبت نام وام دانشجویی پیام نور هستند، می‌بایست در دفتر خدمات رفاهی دانشگاه شهر خود پرونده تشکیل دهند. متقاضی می‌بایست برای تشکیل پرونده، مدارک دانشجویی و هویتی متقاضی و مدارک شناسایی ضامن را همراه داشته باشد. لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ وام دانشجویی پیام نور به شرح زیر است.

✅ فرم تکمیل شده دریافت وام و تعهدنامه که از  طریق وبسایت پیام نور در دسترس است.

✅ کپی شناسنامه از تمامی صفحات

✅ کپی پشت و روی کارت شناسایی ملی

✅ کپی کارت دانشجویی با برچسب تمدید در ترم جدید

✅ فرم تکمیل شده تعهدنامه

✅ پرینت صفحه انتخاب واحد در ترم جاری

✅ مدارک مربوط به ضامن (کپی حکم کارگزینی اخیر و کپی پشت و روی کارت شناسایی ملی)

✅ کپی یا تصویر گواهینامه کارشناسی برای متقاضیان ارشد و کپی یا تصویر گواهینامه ارشد برای متقاضیان دکتری و رسید تسویه حساب وام

شرایط مربوط به ضامن برای ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

✅ کارمندی رسمی یا پیمانی ادارات یا ارگان‌های دولتی

✅ بازنشسته ادارات دولتی همراه با فیش حقوقی و سند کسر از حقوق

✅ عضو رسمی یا پیمانی نیروهای مسلح همراه با سند عضویت از ارگان خدمتی و کپی فیش حقوقی

مدارک مورد نیاز وام دانشجویی پیام نور

مبلغ وام دانشجویی پیام نور 1403

به منظور تسهیل در روند آموزش و عدم ایجاد فشار اقتصادی بر دانشجویان، متقاضیان وام دانشجویی در دانشگاه پیام نور می‌توانند وام پرداخت شهریه درخواست کنند. لازم به ذکر است که هر دانشجو با داشتن یکی از شرایط وام دانشجویی پیام نور، به ازای هر ترم تحصیلی یک بار می‌تواند متقاضی دریافت وام شهریه شود.

وام شهریه دانشگاه پیام نور

مبلغ وام دانشجویی پیام نور برای وام شهریه به شرح زیر است:

مقطع سقف تسهیلات سقف درخواست
کارشناسی 3 میلیون تومان 8 بار در هر ترم
کارشناسی ارشد 5 میلیون تومان 4 بار در هر ترم
دکتری 7 میلیون تومان 8 بار در هر ترم

 

وام دانشجویی بانک قرض الحسنه مهر ایران دانشگاه پیام نور

در سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات دانشجویی ویژه‌ای را تحت عنوان کالاکارت پیام نور برای دانشجویان پیام نور در نظر گرفته‌ است. گفتنی است این وام برای کمک به خرید تجهیزات آموزشی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دانشجویانی که برای ادامه روند مثبت تحصیلی خود و به انجام رساندن تکالیف دانشجویی نیاز به تهیه لپتاپ، دوربین یا تجهیزات دیگری دارند، می‌توانند از این تسهیلات برای خرید تجهیزات آموزشی استفاده کنند. سقف مبلغ پرداختی در این وام و بازپرداخت آن در جدول زیر قابل مشاهده است.

📣 توجه کنید که این ارقام مربوط به سال گذشته می باشد. به محض اعلام شرایط جدید، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

وام دانشجویی کالاکارت دانشگاه پیام نور
میزان مبلغ وام بانک عامل تعداد اقساط
تا سقف 20 میلیون تومان قرض الحسنه مهر ایران 6، 9 و 12 ماهه

 

مبلغ وام دانشجویی پیام نور

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی پیام نور در 1403

دستورالعمل پرداخت وام دانشجویی در وبسایت صندوق رفاه دانشجویی موجود است. همچنین با اعلام شروع ثبت نام وام‌ها بطور مجدد در سایت دانشگاه و صندوق رفاه بروز رسانی خواهد شد.

دانشجویانی که در هر مقطعی، به هنگام تحصیل از تسهیلات دانشجویی استفاده کرده‌اند، پس از اتمام دوره تحصیلی خود باید به بازپرداخت کل بدهی به صندوق رفاه دانشجویی و یا دریافت دفترچه اقساط اقدام نمایند. حداکثر مدت زمان تعیین تکلیف پرونده بازپرداخت وام دانشجویی 9 ماه است.

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی پیام نور

چنانچه از زمان اتمام تحصیل مدت زمان بیش از 9 ماه گذشته باشد و متقاضی برای دریافت دفترچه اقساط، یا پرداخت کل بدهی اقدام نکرده باشد، امکان قسط‌بندی از میان رفته و متقاضی می‌بایست کل مبلغ را یکجا واریز نماید.

لازم به ذکر است که متقاضی با پایان مهلت 9 ماهه، می‌بایست ظرف مدت 48 ساعت یکی از روش‌های بازپرداخت را شروع کند تا امکان قسط‌بندی را در صورت نیاز از دست ندهد. فرصت 9 ماهه بازپرداخت برای متقاضیان پسری که مشمول خدمت سربازی هستند 2 سال و 9 ماه است.

بنر کال تو اکشن

لازم به ذکر است که متقاضیان محترم قبل از هر اقدامی، می‌بایست شرایط اخذ و بازپرداخت هرکدام از وام‌های دانشجویی را به دقت مطالعه کرده و از طرف قرارداد و بانک عامل در صورت لزوم کسب اطلاع نمایند. پس از کسب اطلاعات کافی از سایت صندوق رفاه به نشانی bp.swf.ir و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نشانی qmb.ir، می‌توانید در مرکز پیام نوری که مشغول به تحصیل هستید پرونده تشکیل داده و فرم اینترنتی را تکمیل کنید و ثبت نام وام دانشجویی پیام نور را انجام دهند. شرایط بازپرداخت و اقساط وام دانشجویی پیام نور در جدول زیر قابل مشاهده است.

نوع بازپرداخت وام تعداد و مهلت اقساط
پرداخت نقدی پرداخت 10 درصد از مبلغ وام بصورت نقدی و مابقی اقساط 60 ماهه
پرداخت اقساطی بازپرداخت کل مبلغ وام بعلاوه 4% کارمزد بصورت نقدی

 

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی در مطلب قبلی به طور کامل تشریح شد، اما بسیار پیش آمده است که به دلایل متعدد، افراد مبلغ اقساط خود را در زمان های مقرر شده پرداخت نکرده اند. جریمه این افراد چگونه محاسبه می شود؟

طبیعی است که دانش آموختگان و دانشجویانی که از تسهیلات وام دانشجویی استفاده کرده اند، ملزم به پرداخت به موقع اقساط تعیین شده هستند، اما در صورتی که افراد در پرداخت اقساط دیرکرد داشته باشند، مبلغی به عنوان کارمزد تاخیر، به مبلغ بدهی آنها افزوده خواهد شد. این کار برای تشویق دانشجویان بدهکار برای پرداخت به موقع اقساط، انجام می شود.

36000 /(مدت تعویق)*12*(میزان قسط معوق)= میزان کارمزد تاخیر

مشاوره در خصوص ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

دانشجویان عزیزی که در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند، می‌توانند برای دریافت وام دانشجویی ثبت نام کنند. این وام به دانشجویانی که نیازمند کمک مالی هستند، کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های تحصیلی خود را بپردازند.

برای دریافت وام دانشجویی از دانشگاه پیام نور، شما باید دانشجوی تمام وقت باشید و همچنین باید توانایی پرداخت بازپرداخت وام را داشته باشید.

بازپرداخت وام دانشجویی پیام نور بعد از اتمام دوره تحصیلی شروع می‌شود. شما می‌توانید بازپرداخت را در قسط‌ های ماهانه از طریق سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه انجام دهید.

ثبت نام وام دانشجویی پیام نور یک فرصت خوب برای دانشجویانی است که نیازمند کمک مالی هستند. با استفاده از این وام، دانشجویان می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند بدون اینکه نگران هزینه‌های تحصیلی باشند. برای مشاوره ثبت نام وام دانشجویی پیام نور و دریافت وام می توانی با شماره 9099075307 تماس گرفته و نکات مورد نیاز را دریافت نمایید.

مشاوره در خصوص ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

خلاصه مقاله ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

ثبت نام وام دانشجویی پیام نور آغاز شده است و در صورت تمدید تا پایان آذر ماه ادامه دارد. دانشجویان دانشگاه پیام نور با آماده کردن مدارک و مطالعه شرایط وام دانشجویی پیام نور می توانند اقدام به درخواست وام شهریه، یا وام کالا کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کنند. هر دانشجو به ازای هر ترم تحصیلی یک بار مجاز به دریافت وام می‌شود و میزان تسهیلات آن برای هر مقطع متغیر می‌باشد.

دانشگاه ها و مراکز آموزشی مختلف در سراسر کشور، هر ساله جهت رفاه حال دانشجویان، اقدام ب اعطای انواع تسهیلات وام دانشجویی می کنند. دانشگاه پیام نور نیز یکی از مراکزی است که امکان دریافت وام دانشجویی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. این دانشگاه یکی از مراکزی است که بالاترین مبلغ اعتبار تسهیلات وام را فراهم کرده است. اعتبار این تسهیلات از محل صندوق رفاه دانشجویان، تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین می شود.  شما می توانید سوالات خود را در ارتباط با مبلغ وام دانشجویی پیام نور از طریق تماس با شماره 9099075307 با مشاوران مجرب ایران تحصیل در میان بگذارید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آیا واجد شرایط دریافت وام دانشجویی پیام نور هستید؟

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه زمانی ثبت نام وام دانشجویی پیام نور نیسمال دوم آغاز می‌شود؟

هنوز تاریخ ثبت نام وام دانشجویی پیام نور نیمسال دوم اعلام نشده است.

چه افرادی واجد شرایط دریافت وام دانشجویی پیام نور هستند؟

دانشجویانی که در ترم جاری وام نگرفته باشند و در دو ترم متوالی مشروط نشده باشند واجد شرایط ثبت نام برای وام هستند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، مطلب فوق را مطالعه کنید.

تا چه مدت بعد از پایان تحصیل، تنفس بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته می‌شود؟

برای دانشجویان دختر و پسرانی که مشمول خدمت سربازی نیستند 9 ماه رصت برای دریات دفترچه اقساط در نظر گرفته شده و برای پسرانی که مشمول سربازی هستند این مدت زمان 2 سال و 9 ماه می‌باشد.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403»

  1. Avatar photo کنعانی گفت:

    سلام من پیام نور هستم از دوستی که ازاد میخونه شنیدم این وامو فقط میشه برای شهریه گرفت یعنی اصلا پول دست آدم نمیاد
    حالا میخوام ببینم منم ثبت نام کنم همینجوری میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله وام رو مستقیم به حساب دانشگاه واریز میکنند

  2. Avatar photo سیفی گفت:

    وقت بخیر زمان ثبت نام وام دانشجویی پیام نور ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  3. Avatar photo یاسر گفت:

    با سلام ایا وام دانشجویی شامل دانشجویان واحدهای بین الملل هم میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      برای پیگیری این مورد به امور دانشجویی دانشگاه مراجعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
  • ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1403 + مراحل و مدارک

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور در رشته‌های با کنکور و بدون کنکور، پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول‌شدگان، آغاز خواهد شد. طبق اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر‌شده‌است، هر یک از دانشجویان جدیدالورود باید با...
تماس با مشاور