ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور ۱۴۰۳

ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته باستان شناسی، یکی از رشته های محبوب گروه انسانی می باشد. افراد می توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مجاز و یا بدون شرکت در کنکور در رشته باستان شناسی درس بخوانند. آن ها برای ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور باید شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند. در غیر این صورت، نمی توانند در رشته باستان شناسی بدون آزمون، ثبت نام نمایند. علاوه بر این شرایط، افراد متقاضی باید مدارکی را نیز به همراه داشته باشند تا بتوانند فرایند ثبت نام را به خوبی تا انتها طی کنند. 

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید در رشته باستان شناسی بدون آزمون ثبت نام کنید، بهتر است که ابتدا با تمامی شرایط و مدارک به خوبی آشنا شوید. سپس، در زمان مقرر نسبت به ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور، اقدام کنید. برای آشنایی با تمامی این موارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آنچه که باید در رابطه با رشته باستان شناسی بدون کنکور بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

 

 

مراحل ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور

 

معرفی رشته باستان شناسی

تفکر اشتباهی که در میان مردم رواج دارد این است که باستان شناسان آن را با افراد عتیقه فروش اشتباه می گیرند. در حالی که عتیقه فروشان به وسایل بازمانده از دوره های گذشته به عنوان یک کسب و کار و تجارت نگاه می کنند و باستان شناسان از آن به عنوان یک تحقیق یاد می کنند. در واقع، باستان‌ شناس فردی است كه در محل‌ های باستانی كاوش می‌ كند، یافته‌ ها را مورد مطالعه قرار می‌ دهد و پس از تعیین ارزش مادی و معنوی و تخمین قدمت آثار، آنها را در بازار های عتیقه به فروش می‌ رساند. 

برای فارغ التحصیل شدن در این رشته دانشجویان موظف هستند که ۱۳۰ واحد درسی را در طول سه سال و نیم بگذراند و ترم هشتم را به انجام پروژه تحقیقاتی و حفاری اختصاص دهند. توجه داشته باشید که این رشته نیز همچون غالب رشته ‌های دانشگاهی ۱۶ واحد دروس پایه، ۳۲ واحد اختصاصی، ۶۸ واحد  اصلی، ۲۳ واحد عمومی و ۲۱ واحد اختیاری دارد. 

 

 

معرفی رشته باستان شناسی

 

زمان ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور 

ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور در دانشگاه سراسری طی دو دوره برای متقاضیان و داوطلبان انجام می شود. دوره اول ثبت نام باستان شناسی در دوره بدون کنکور از سیستم اسفند ماه آغاز شده و تا سی و یکم شهریور نیز ادامه خواهد داشت. اما دوره دوم ثبت نام باستان شناسی بدون کنکور (دوره بهمن ماه) از اواخر آبان ماه آغاز خواهد شد و تا شانزدهم بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت. کلیه داوطلبان می توانند از اواخر دهه دوم اسفند اقدام به ثبت نام در باستان شناسی بدون آزمون در دانشگاه سراسری نمایند. جهت کسب اطلاعات دقیق تری در مورد زمان دقیق شروع و پایان ثبت نام دوره بدون آزمون در رشته باستان شناسی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

 

شرایط ثبت نام رشته باستان شناسی بدون آزمون 

در مورد شرایط ثبت نام باستان شناسی بدون کنکور باید اشاره کنیم که پذیرش و گزینش دانشجو در مقطع کارشناسی و در دوره روزانه بر اساس معدل دیپلم فرد (سوابق تحصیلی) وی انجام می شود. افراد متقاضی برای ثبت نام رشته باستان شناسی بدون آزمون، حتما باید شرایطی عمومی و شرایطی اختصاصی را دارا باشند. در غیر این صورت، نمی توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در این رشته درس بخوانند. برخی از مهم ترین این شرایط، شامل موارد زیر می باشند:

 

شرایط عمومی ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور

✔️اعتقاد به اسلام و يا يكي از اديان مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران

✔️عدم عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران 

✔️نداشتن سابقه عضويت در سازمان ها و گروه های غير قانونی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور 

✔️نداشتن منع نظام وظیفه (مختص آقایان) 

✔️داشتن یکی از گواهی های فارغ التحصیلی پیش دانشگاهی، سال دوازدهم نظام جدید، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا کاردانی

✔️محرومیت شرکت دانشجوی روزانه (امکان شرکت به شرط انصراف تا پایان مهلت ثبت نام و یا فارغ التحصیلی در ترم جاری) 

✔️پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم برای رشته های نظری و معدل کل برای سایر رشته ها 

 

جزییات ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور

 

لیست دانشگاه های پذیرنده رشته باستان شناسی بدون کنکور

دانشگاه های بسیاری در ایران وجود دارند که دانشجویان را بر اساس سوابق تحصیلی، پذیرش می کنند. این دانشگاه، بالا بودن معدل را شرط ورود دانشجویان قرار داده اند و افرادی را که معدل پایینی دارند صرفا بر اساس شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مجاز، پذیرش می نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و …. جز این دانشگاه ها هستند. برای آشنایی با لیست و اسامی آن ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

 

لیست دانشگاه های پذیرنده رشته باستان شناسی بدون کنکور

 

 

اسامی دانشگاه های سراسری پذیرنده رشته باستان شناسی بدون آزمون

 

دانشگاه های سراسری پذیرنده  رشته باستان شناسی بدون کنکور
گروه آزمایشی ظرفیت دوره دانشگاه
علوم انسانی 30  نفر نوبت دوم استان سیستان و بلوچستان- دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان
هنر 30 نفر نوبت دوم استان سیستان و بلوچستان- دانشگاه زابل
علوم انسانی 35 نفر روزانه استان خوزستان- دانشگاه شهید چمران- اهواز ( محل تحصیل دانشکده باستان شناسی شوش)
علوم انسانی 60 نفر روزانه استان خراسان رضوی- مجتمع آموزش عالی گناباد
هنر 10 نفر نوبت دوم استان خراسان جنوبی- دانشگاه بیرجند

 

اسامی دانشگاه های آزاد پذیرنده رشته باستان شناسی بدون آزمون

 

دانشگاه های آزاد پذیرنده بدون کنکور باستان شناسی
استان کرمان- واحد کوهبنان
استان فارس- واحد کازرون
استان خوزستان- واحد دزفول
استان خراسان رضوی- واحد بیرجند
استان تهران- واحد ورامین
استان تهران- واحد تهران مرکزی
استان گیلان- واحد ایلام

 

شهریه ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد چقدر است؟

هر کدام از داوطلبان و متقاضیان انتخاب رشته باستان شناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد باید پیش از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته، باید از شهریه دانشگاه آزاد رشته باستان شناسی اطلاع کسب کنند. شهریه دانشگاه آزاد رشته باستان شناسی هر ساله و با توجه به مصوبه دانشگاه آزاد تغییر پیدا می کند. اگر می خواهید اطلاع دقیق از میزان مبلغ پرداختی برای تحصیل در رشته باستان شناسی در دانشگاه آزاد کسب کنید می توانید از کمک یک مشاوره تحصیلی استفاده کنید.

 

 

👈 برای اطلاع از میزان شهریه دانشگاه آزاد بدون کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 👉

 

 

چارت دروس رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی

رشته باستان شناسی نیز همانند سایر رشته های تحصیلی، دارای دروس پایه و تخصصی است که در مقاطع تحصیلی مختلف، تعداد آن ها متفاوت می باشد. برخی از مهم ترین این دروس در مقطع کارشناسی، شامل موارد زیر می باشند: 

 

دروس‌ پایه‌ رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی

☑️ تاریخچه‌ علم‌ باستان‌ شناسی‌

☑️ بررسی‌ تمدن‌ های‌ باستانی‌ از نظر قرآن‌ کریم‌

☑️ جغرافیای‌ تاریخی‌

☑️ اصول‌ و مبانی‌ انسان‌ شناسی‌

☑️ اسطوره‌ شناسی‌

☑️ تاریخ‌ هنر از باستان‌ تا آغاز اسلام‌

☑️ حفظ‌ آثار باستانی‌

☑️ اصول‌ و مبانی‌ باستان‌ شناسی‌

 

دروس‌ اصلی‌ و تخصصی رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی

☑️ استخوان‌ شناسی‌، باستان‌ شناسی‌ پیش‌ از تاریخ‌ ایران‌، ایران‌ در آغاز شهرنشینی‌، باستان‌ شناسی‌ و هنر ایلام‌، باستان‌ شناسی‌ ایران‌ در هزاره‌ اول‌ قبل‌ از میلاد، باستان‌ شناسی‌ و هنر ماد و هخامنشی‌، باستان‌ شناسی‌ اشکانی‌، باستان‌ شناسی‌ ساسانی‌، باستان‌ شناسی‌ و هنر اسلامی‌، فلزکاری‌ دوره‌ اسلامی‌، باستان‌ شناسی‌ پیش‌ از تاریخ‌ بین‌النهرین‌، هنر و معماری‌ بین‌النهرین‌ در دوران‌ تاریخی‌.

☑️ باستان‌ شناسی‌ مصر باستان‌، باستان‌ شناسی‌ و هنر آسیای‌ صغیر، سکه ‌شناسی‌، شناخت‌ مهر و تابلت‌، تاریخ‌ هنر نقاشی‌ در ایران‌، هنر یونان‌ و روم‌ باستان‌، حفاظت‌ اشیاء باستانی‌، باستان‌ شناسی‌ و هنر سرزمین‌ های‌ اسلامی‌، سیر تحول‌ خطوط‌ و خواندن‌ کتیبه‌ های‌ اسلامی‌، کتاب‌ آرایی‌، هنر خاور دور، هنر هند باستان‌، خواندن‌ خطوط‌ باستانی‌، تکنیک‌ و هنر سفالگری‌، طراحی‌ و ترسیم‌ مدارک‌ باستانی‌، روش‌ کاوش‌، موزه‌ داری‌، کاوش‌ در محل‌، طبقه‌بندی‌ سفال‌، بررسی‌ آثار باستانی‌، خواندن‌ متون‌ باستان‌ شناسی‌، باستان‌ شناسی‌ و هنر قلمرو غربی‌ اسلامی‌.

 

نکات مهم در ثبت تام رشته باستان شناسی

 

آینده شغلی و بازار کار رشته باستان شناسی

همانطور که می دانید تمدن کشور ما بسیار غنی و قدیمی است. در حال حاضر بسیاری از آثار باستانی و حتی تمدن های گذشته شناسایی نشده اند و این موضوع در حالی است که تعداد بسیار زیادی باستان شناس بیکار داریم. تاریخ و گذشته کشور ما به گونه ای است که می تواند در خاورمیانه حرف اول را بزند اما متاسفانه به دلیل عدم استفاده ناصحیح از باستان شناسان، ما در این حوزه بسیار عقب هستیم. به همین دلیل هم هست که گفته می شود فارغ التحصیلان این رشته شاید درآمد و بازار کار خوبی در ایران نداشته باشند.

اما، با این حال در خصوص فرصت های شغلی این رشته باید به شما بگوییم که فرصت های شغلی بی شماری در صنایع مختلف برای این رشته می تواند وجود داشته باشد. افرادی فارغ التحصیل در این رشته می توانند در انواع سازمان های دولتی، خصوصی، موزه ها و اماکن تاریخی به فعالیت بپردازند. حتی برخی از فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شرکت های خصوصی خود به فعالیت بپردازند. برای آشنایی بیشتر با فرصت های شغلی این رسته و بازار کار آن در ایران، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه نمایید. 

 

 

👈 برای آشنایی بیشتر با رشته باستان شناسی، بر روی لینک زیر کلیک کنید. 👉

 

 

جدیدترین اخبار پیرامون ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور

📝 رشته « باستان‌ سنجی » در دانشگاه تهران راه‌ اندازی می‌ شود

غلامحسین کریمی دوستان رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران افزود: رشته باستان‌ سنجی به تصویب کمیسیون تخصصی و مشورتی علوم انسانی دانشگاه تهران رسیده و در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه تهران قرار دارد.

📝۱۳۰ مقاله به دبیرخانه پنجمین همایش ملی باستان‌ شناسی ایران رسید

دبیر علمی پنجمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران گفت: ۱۳۰ مقاله از پژوهشگران سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسید که پس از داوری ۷۱ مقاله پذیرش قطعی و در کتاب مجموعه مقالات چاپ شد.

📝 نامه اعتراضی ۶۱ باستان‌ شناس به رئیس مجلس | از الفبای رشته باستان‌شناسی بی‌ خبرند؛ از واژه سخیف «گنج» معلوم است

۶۱ نفر از استادان باستان‌شناسی سراسر کشور با امضای این نامه، اعتراض علنی و آشکار خود را نسبت به این طرح اعلام کرده‌اند.

مشاوره تحصیل در رشته باستان شناسی بدون کنکور

 

📜 خلاصه مطلب 📜 

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با زمان و شرایط ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای این که بخواهید فرایند ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور را به درستی انجام دهید، بهتر است که اطلاعات دقیقی در رابطه با این رشته به دست آوری. همچنین، بهتر است که در طی انجام این فرایند، حتما از یک مشاور خوب و با تجربه کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل می توانند اطلاعات کاملی را در رابطه با رشته باستان شناسی بدون آزمون به شما عزیزان ارائه داده و در طی تمامی مراحل شما عزیزان را یاری رسانند. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافی است تا با ما تماس گرفته و یا در زیر این مقاله کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد. 

 

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور برای ورودی های مهر ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟ 

ثبت نام رشته باستان شناسی براساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان ورودی سال ۱۴۰۳ ‌از اسفند ماه شروع می شود.

نحوه ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور چگونه است؟ 

ثبت نام در رشته باستان شناسی بدون آزمون در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

چگونه می توانم از شهریه دانشگاه آزاد رشته باستان شناسی مطلع شوم؟ 

برای اطلاع از مبلغ شهریه دانشگاه آزاد رشته باستان شناسی بهتر است از کمک یک مشاور در این زمینه استفاده کنید.

نظرات

77 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام رشته باستان شناسی بدون کنکور ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo پرستو میرزایی گفت:

    و یه سئوال دیگه من استان گیلان هستم و رشته تحصیلی من دیپلم کاردانش هست مراقبت‌های زیبایی هستش که تقریبا ۸ سال از اخذ دیپلم میگذره میتونم برای کاردانی در رشته باستان‌شناسی اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید در مقطع کاردانی ناپیوسته ثبت نام کنید

  2. Avatar photo پرستو میرزایی گفت:

    هزینه کارانی در رشته باستان شناسی به چه صورته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ترمی حدود 5 الی 6 میلیون تومان

  3. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من تازه دیپلم برق گرفتم و میخوام تغییر رشته بدم
    و بیام باستان شناسی
    میشه ثبت نام کنم برای باستان شناسی ؟؟
    و این ک از خراسان شمالی دانشگاه هست برای باستان شناسی یا باید جای دیگه برم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید در رشته انتخابی تان ثبت نام کنید در خصوص لیست پذیرش دانشگاه با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباظ باشید
      راه ارتباط:9099075307

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من تازه ترم مکانیک خودرو دارم میخونم اصلاً علاقه ای ندارم و میخام بیام رسته باستان شناسی علاقه خیلی زیادی دارم .میشه راهنمایی کنید چیکار کنم و چند تا دانشگاه تو استان گیلان هست که میشه باستان شناسی خوند و کجای گیلان هست ممنون.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت عدم علاقه و تمایل به تغییر رشته باید از این رشته و دانشگاه انصراف داده و در دانشگاه بعدی ثبت نام انجام دهید.
      برای بررسی شرایط و راهنمایی با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  5. Avatar photo ملیکا گفت:

    سلام من سال دوازدهم رشته کاردانش هستم میتونم بدون کنکور رشته باستان شناسی قبول بشم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان پذیر است
      در دانشگاه های ازاد ثبت نام فرمایید

  6. Avatar photo سیدمجید گفت:

    با درود و احتراما
    بنده در رته برق الکترو تکنیک حدود 25 سال پیش فاذغ التحصیل شدن و اکنون در سالهای انتهایی شغل خودم و در شروف بازنشسنگی هستم . از کودکی به باستان شناسی علاقه داشتم . می خواستم بدونم ایا می توانم در این رشته تحصل کنم و ایا منی توانم با توجه به شاغل بودن به صورت نیمه حضوری تا زمان بازنشستگی در کلاسهای حضور داشته باشم . و سوال اخر اینکه که من شاغل کرج هستم . کدام شهر می توانم تحصیل کنم . متشکرم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما می توانید در رشته باستان شناسی تحصیل نمایید پیشنهاد می شود برای ثبت نام و انتخاب دانشگاه در رشته مورد نظر تان با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط :9099075307

  7. Avatar photo تینا گفت:

    سلام من کاردانی معماری داخلی خوندم می خواستم بدونم میشه کارشناسی باستان شناسی شرکت کنم؟ ممنون میشم که اگر میشه بگید بدون کنکور هم میشه ثبت نام کنم؟ و اینکه تو چه دانشگاهی امکانش است؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله اگه رشته مورد نظر ارایه بشه از کاردانی به کارشناسی معمولا آذر ماه و مردادماه زمان انتخاب رشته هست

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور