ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 1403 + زمان بندی دقیق

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۳۰ مهر ۱۴۰۲
ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متقاضیان و داوطلبان شرکت در آزمون دکتری 1403 می بایست با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور و بررسی دفترچه راهنما، نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند، اما بسیاری از افراد بنا بر دلایل متعدد موفق به ثبت نام در زمان مقرر شده نمی شوند، از رو هر ساله زمانی برای ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری در نظر گرفته می شود. امسال نیز سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای از  تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 برای بار دوم خبر داد. این آخرین فرصت برای جاماندگان ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز (phD) می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام این آزمون با ما همراه باشید.

ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 1403

داوطلبان شرکت در کنکور دکتری 1403  می بایست در زمان مقرر جهت نام نویسی و شرکت در کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام نمایند و دفترچه ثبت نام کنکور دکتری را به دقت بررسی نمایند. هرچند پیشنهاد می شود داوطلبان ثبت نام آزمون را در روز های نخست انجام دهند، اما با این حال بسیاری از افراد به دلایل مختلف از انجام ثبت نام در روز های مقرر شده باز می مانند، از رو سازمان سنجش آموزش کشور زمانی را برای نام نویسی با تاخیر آزمون دکتری، در نظر گرفته است. زمان اعلام شده برای جاماندگان ثبت نام آزمون دکتری 1403، روز های 13 و 14 آذر ماه سال جاری می باشد.

⏰  اطلاعیه ⏰

جاماندگان ثبت نام آزمون دکتری 1403، می توانند تا روز دوشنبه 14 آذر ماه سال جاری نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

 

📅 جدول زمان بندی آزمون دکتری 1403
فرآیند  تاریخ
 زمان ثبت نام اولیه  22 الی 29 آبان ماه سال ۱۴۰۳
تمدید مهلت ثبت نام 29 الی 3 آذر ۱۴۰۳
تمدید مجدد مهلت ثبت نام برای جاماندگان ثبت نام آزمون دکتری 13 الی 14 آذر ماه سال ۱۴۰۳

 

کال تو اکشن تماس

 

نحوه ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری

پس از اتمام مهلت اولیه نام نویسی کنکور دکتری، داوطلبان جامانده از ثبت نام می توانند جهت شرکت در کنکور به دو روش اقدام نمایند.

🔴 زمان تمدید مهلت ثبت نام سازمان سنجش

در این روش فرآیند ثبت نام  تفاوتی با نام نویسی در مهلت اصلی ندارد و پیشنهاد ما به جاماندگان، روش مذکور می باشد. در این روش داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش نشانی اینترنتی sanjesh.org و ورود به لینک مرتبطی که در این سامانه قرار داده شده است، می توانند نسبت به ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری اقدام نمایند.

🔴 سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

روش دوم برای آن دسته از داوطلبان و متقاضیانی که نتوانسته اند در بازه زمانی ثبت نام اصلی و همچنین بازه تمدید مهلت ثبت نام نسبت به ثبت کنکور دکتری اقدام نمایند، می توانند به وسیله ارسال درخواست خود در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت نام بعد از مهلت مقرر نمایند. اما از آن جایی که جوابگویی این روش قطعی نیست، در نتیجه لازم به ذکر است که داوطلبان تمام تلاش خود را به کار ببرند تا در زمان مقرر و مهلت اصلی ثبت نام نمایند و فرم اینترنتی نام نویسی کنکور دکتری را در همان تاریخ اصلی تکمیل نمایند و فرآیند ثبت نام را به روز ها و ساعات پایانی موکول نکنند.

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری

مراحل ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری

متقاضیان و داوطلبانی که در مهلت تعیین شده برای نام نویسی در آزمون نتوانسته اند اقدام نمایند، می توانند نسبت به ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری اقدام نمایند. قابل توجه است که ثبت نام در بازه تمدید مهلت تفاوتی با روند نام نویسی در زمان اصلی ندارد. داوطلبان می توانند از راهنمای زیر برای انجام صحیح مراحل بهره مند شوند.

⏰ اطلاعیه ⏰

آخرین مهلت ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 1403، روز یکشنبه 14 آذر سال جاری می باشد. توجه کنید، امکان ویرایش اطلاعات برای داوطلبانی که ثبت نام خود را پیش از این انجام داده اند، وجود ندارد.

✔️ در گام اول به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
✔️ در ادامه می بایست گزینه ” دکترای تخصصی” را از منوی موجود در سمت راست صفحه انتخاب کنید.

📌 پیشنهاد میکنی پیش از آن که برای ثبت نام اقدام نمایید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه کنید تا از شرایط ثبت نام آزمون دکتری آگاه شده و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به نام نویسی اقدام کنید.

📚 دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1403

✔️ مدارک ثبت نام آزمون دکتری  را پس از مطالعه کامل دفترچه، آماده نمایید تا بدون مشکل و با سرعت بیشتری نام نویسی خود را انجام دهید. سپس با کلیک بر روی عبارت “ثبت‌نام آزمون نیمه‌ متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳( ثبت‌نام با تاخیر)” وارد صفحه مربوطه شوید.

✔️ ابتدا باید هزینه ثبت نام آزمون دکتری را جهت آغاز ثبت نام در سایت مذکور از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت نمایید. پرداخت هزینه نیز در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و داوطلبان می توانند با یک کارت بانکی دارای رمز دوم نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند. هزینه نام نویسی برای جاماندگان، ششصد و بیست و هشت هزار تومان می باشد.
✔️ داوطلبان تنها پس از خرید کارت اعتباری قادر به ثبت نام خواهند بود. سپس می بایست فرم تقاضانامه ثبت نام را دریافت نموده و اطلاعات خواسته شده را در آن وارد کنید.
✔️ در صورتی که نام نویسی شما در آزمون دکتری با موفقیت انجام شده باشد، شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی توسط سایت نمایش داده می شود. این دو عدد را یادداشت نموده و تا پایان فرآیند ثبت نام آزمون، اعلام نتایج و… نزد خود نگه داری کنید.

🔎 برای کسب اطلاعات درباره اعلام نتایج آزمون دکتری وارد شوید.

بنر کال تو اکشن

راهنمای تصویری ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری به روش ارسال درخواست

ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری به روش ارسال درخواست

در صورت نیاز می توانید از راهنمای تصویری زیر برای اطمینان کامل از انجام صحیح مراحل ثبت نام، بهره مند شوید.

☑️برای ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش نیاز است ابتدا در این سامانه عضو شوید. به همین دلیل وارد سامانه شوید و از منوی سمت چپ سامانه گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب کنید.

 

ثبت نام آزمون دکتری با تاخیر

 

☑️ در مرحله بعدی نیاز است گزینه “عضویت در سامانه” را انتخاب کرده و اطلاعاتی که نیاز دارد، وارد کنید. در این مرحله از قبل کد ملی و ایمیل خود را آماده نمایید.

 

مراحل ثبت نام جاماندگان دکتری

☑️ حالا پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور ، وارد صفحه اول سیستم پاسخگویی شده و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب نمایید. در مرحله آخر نیاز است کد ورود را وارد کنید.

 

نکات مهم در ثبت نام آزمون دکتری با تاخیر

 

☑️ حالا در صفحه ای که می بینید از منوی سمت راست گزینه “ارسال درخواست جدید” را انتخاب کنید.

 

ارسال درخواست برای ثبت نام آزمون دکتری با تاخیر

 

سپس باید نام آزمون و سال آن را مشخص کرده و دکمه “جستجو” را کلیک کنید.

با انتخاب گزینه عمومی، وارد صفحه ای می شوید که باید در آن مشکل خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن تمام اطلاعات و تایید نهایی، درخواست شما به سازمان سنجش ارسال شده و در مدت زمان 72 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

برای مشاهده شرایط و مراحل ثبت نام دکتری بدون آزمون روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 

در این بخش مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکترا  جهت تسهیل فرآیند نام نویسی یرای داوطلبان آورده شده است. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون دکترا عبارت است از:

🔸 اطلاعات موجود در شناسنامه نظیر: نام و نام خانوادگی داوطلب، تاریخ تولد، سری و سریال شناسنامه، شماره شناسنامه

🔸 کد ملی

🔸 عکس پرسنلی داوطلب (عکس اسکن شده داوطلب در ابعاد و کیفیت اعلام شده)

🔸 کد پستی

🔸 ‏شماره تلفن ثابت

‏🔸 شماره تلفن همراه

🔸 آدرس محل سکونت (آدرس محل دقیق سکونت داوطلب)

🔸 سریال اعتباری (‏سریال اعتباری، کدی 12 رقیمی است که پس از پرداخت هزینه آزمون در اختیار شما قرار می گیرد.)

🔸 مدارک سهمیه ( در صورتی که مشمول استفاده از سهمیه های خاص می باشید.)

🔸 کد وضعیت نظام وظیفه (برای داوطلبان آقا)

🔸 مدارک داوطلبان دارای معلولیت (داوطلبان دارای معلولیت برای شرکت در آزمون دکترای 1403 می بایست در سازمان بهزیستی دارای پرونده باشند.)

🔸 تکمیل فرم معدل (تکمیل کردن فرم معدل برای داوطلبانی که در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای هستند الزامی می باشد.)

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سهمیه ها در آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری

« شرکت ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری 1403 »

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون 5 هزار و 700 نفر در مهلت مجدد نام نویسی آزمون دکترای نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1403 فرم ثبت نام را تکمیل کرده اند.

« ساعت ۱۲ امشب آخرین مهلت ثبت‌نام برای داوطلبان آزمون دکتری 1403 »

فرصت ثبت‌نام با تأخیر برای متقاضیان شرکت در آزمون ورودی مقطع دکترا نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال 1403 که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند، ساعت 24 امروز 14 آذر به پایان می رسد.

🔎 جهت مشاهده شرایط ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله نحوه ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری 1403 و زمان بندی دقیق آن به طور کامل شرح داده شد. جاماندگان می توانند با مطالعه این مقاله از تقویم زمانی و تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری و جزئیات بیشتر در این خصوص مطلع شوند. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی داشتید می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

برای دریافت پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا زمان ثبت نام آزمون دکتری تمدید می شود؟

بله، زمان این آزمون دو نوبت تمدید شده است و پس از اتمام زمان آخرین نوبت، امکان تمدید ثبت نام وجود ندارد. 

زمان ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 1403 چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام آزمون دکتری برای جاماندگان از 13 آذر شروع خواهد شد.

آیا امکان ویرایش اطلاعات در زمان تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد؟

خیر، امکان ویرایش اطلاعات برای داوطلبانی که پیش از این ثبت نام کرده اند، وجود ندارد.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 1403 + زمان بندی دقیق»

  1. Avatar photo اف گفت:

    با سلام و وقت بخیر ضمن تشکر از سایت شما؛

    من خودم امسال از ثبت نام آزمون دکتری تخصصی سال 1403 جامانده ام.

    با مراجعه حضوری به سازمان سنجش واقع در خیابان امانی، به من گفته شد، به شماره فکس: 02636182361 که فکس مستقیم بخش امور آزمونها است، خطاب به معاونت محترم امور آزمونهای سازمان سنجش جناب آقای دکتر صدر و یا خطاب به معاونت اداره امور آزمونها جناب آقای دکتر نیکوکار نامه ای تحت عنوان «درخواست ثبت نام با تأخیر در آزمون دکتری سال 1403» ارسال کنم ؛ در نامه مذکور ذکر « شماره کد ملی، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل» متقاضی برای ارسال لینک ثبت نام یا زمان باز شدن سایت ضروری است.

    بعلاوه با عضویت در سایت سازمان سنجش (ساخت اکانت و عضویت لازم است) و ارسال درخواست از طریق بستر وب نیز می‌توان درخواست ثبت نام با تأخیر در آزمون دکتری سال 1403 را ثبت کرد که درظاهر به آن پاسخ منفی میدهند.
    اما ، مسئولان محترم سازمان به من اعلام کردند که درصورت افزایش تعداد متقاضیان ثبت نام، چه باتوجه به درخواست های ثبت شده در سایت و چه با ارسال فکس ( که به نظر خود من ارسال فکس بهتر است) و رسیدن به حد نصاب تعداد متقاضیان و درنهایت با پذیرش ریاست کل محترم سازمان سنجش جناب آقای دکتر پورعباس که از همینجا پیشاپیش امیدوارم ایشان موافقت کنند، در حدود 24 ساعتی امکان بازگشایی سایت براب ثبت نام فراهم خواهد شد. درغیر این صورت ممکن نیست سایت باز بشود.

    لذا هم از دوستان که سایت را ملاحظه میکنند، هم از مسئولین محترم سایت درخواست دارم چه برای خود بنده که جامانده ام، چه برای سایرین ، این پیام را در کانالها یا اخبار و اطلاعیه ها شیر نمایند. انشاءالله به امید خدا و توکل بر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گرهی از کار همگی ما باز بشود.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام جهت دریافت اطلاعات کامل لطفا با مرکز مشاوره تماس بگیرید

  2. Avatar photo اف گفت:

    با سلام و وقت بخیر ضمن تشکر از سایت شما برای همراهی با عزیزانی که از ثبت نام جامانده اند؛

    من خودم هم امسال از ثبت نام آزمون دکتری تخصصی سال 1403 جامانده ام.

    با مراجعه حضوری به سازمان سنجش واقع در خیابان امانی، به من گفته شد، به شماره فکس: 02636182361 که فکس مستقیم بخش امور آزمونها است، خطاب به معاونت محترم امور آزمونهای سازمان سنجش جناب آقای دکتر صدر و یا خطاب به معاونت اداره امور آزمونها جناب آقای دکتر نیکوکار نامه ای تحت عنوان «درخواست ثبت نام با تأخیر در آزمون دکتری سال 1403» ارسال کنم ؛ در نامه مذکور ذکر « شماره کد ملی، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل» متقاضی برای ارسال لینک ثبت نام یا زمان باز شدن سایت ضروری است.

    بعلاوه با عضویت در سایت سازمان سنجش (ساخت اکانت و عضویت لازم است) و ارسال درخواست از طریق بستر وب نیز می‌توان درخواست ثبت نام با تأخیر در آزمون دکتری سال 1403 را ثبت کرد که درظاهر به آن پاسخ منفی میدهند.
    اما ، مسئولان محترم سازمان به من اعلام کردند که درصورت افزایش تعداد متقاضیان ثبت نام، چه باتوجه به درخواست های ثبت شده در سایت و چه با ارسال فکس ( که به نظر خود من ارسال فکس بهتر است) و رسیدن به حد نصاب تعداد متقاضیان و درنهایت با پذیرش ریاست کل محترم سازمان سنجش جناب آقای دکتر پورعباس که از همینجا پیشاپیش امیدوارم ایشان موافقت کنند، در حدود 24 ساعتی امکان بازگشایی سایت براب ثبت نام فراهم خواهد شد. درغیر این صورت ممکن نیست سایت باز بشود.

    لذا هم از دوستان که سایت را ملاحظه میکنند، هم از مسئولین محترم سایت درخواست دارم چه برای خود بنده که جامانده ام، چه برای سایرین ، این پیام را در کانالها یا اخبار و اطلاعیه ها شیر نمایند. انشاءالله به امید خدا و توکل بر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گرهی از کار همگی ما باز بشود.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام جهت دریافت اطلاعات کامل لطفا با مرکز مشاوره تماس بگیرید

  3. Avatar photo شهلا گفت:

    سلام و عرض ادب
    کسایی که ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری رو انجام دادن هم تو همون کنکور شرکت میکنن یا فرق داره؟ تو مصاحبه تاثیر میزاره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تفاوتی وجود ندارد .

  4. Avatar photo قبادیان گفت:

    هنوز مهلت هست برای ثبت نام تاخیری کنکور دکتری؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر در مرحله ی انتخاب رشته ی دکتری هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته آزمون دکترا

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته‌شدگان است، چرا که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود...
  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری {لینک دانلود pdf 1403} | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین فرآیندی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، انتخاب رشته دکتری است. به این ترتیب قبول شدگان پیش از انتخاب...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
تماس با مشاور