ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

شرایط ثبت نام امریه وزارت ارتباطات
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام امریه وزارت ارتباطات اعلام شد. طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری مشمولانی که دارای مدارک تحصیلی مرتبط و مورد قبول این سازمان باشند، می‌توانند به جای گذراندن دوره سربازی، به عنوان امریه خدمت خود را بگذارنند. متقاضیان باید ضمن آشنایی با نحوه ورود به سامانه ثبت نام، شرایط مراحل و زمان بندی در تاریخ‌های مقرر درخواست خود راثبت نمایند. 

مشمولان برای حضور در مرحله گزینش باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس amrieh.ict.gov.ir مراجعه کرده و مراحل مورد نیاز برای ثبت درخواست خود را طی نمایند. طول خدمت مشمولان امریه وزارت ارتباطات 24 ماه است و می‌توانند پس از دریافت پذیرش برای گذراندن دوره آموزش و ادامه خدمت به واحدهای زیرمجموعه این وزارت معرفی شوند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات کامل در مورد شرایط ثبت نام امریه وزارت ارتباطات، زمان دقیق مراجعه، مدارک مورد، مراحل درخواست و رسیدگی می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

چگونگی ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

👈برخی تصور می‌کنند که دوران سربازی یعنی هدر رفتن دوسال از عمر بدون هیچ ثمره مفیدی. این تفکر بخصوص در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی که زمان خدمت آن‌ها فرا رسیده وجود دارد. به همین دلیل ارگان‌های زیادی از جمله سازمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طی مراحلی، اقدام به جذب مشمولان علاقه مند و مستعد به عنوان امریه می‌کند. درگاه ورود به این سازمان از طریق ثبت نام امریه وزارت ارتباطات می‌باشد.

👈پر واضح است که متقاضیان تنها در صورت داشتن شرایط پذیرش امریه وزارت اطلاعات که از سوی این سازمان اعلام می‌شود، می‌توانند به عنوان کارمند وظیفه در این سارمان خدمت خود را بگذارنند. اما حتماً می‌پرسید که این شرایط شامل چه مواردی می‌شود؟ یا برای ثبت نام چه مدارک و مراحلی لازم است؟ قبل از هر چیز باید عرض کنیم که زمان‌های ثبت نام امریه وزارت ارتباطات تاریخ مشخصی ندارد و معمولاً به صورت فراخوان است.

👈البته متاسفانه بسیاری از متقاضیان دچار سردرگمی می‌شوند و یا دیر اقدام می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم مشمولان عزیز برای دریافت اطلاعات به روز درباره نحوه با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرند تا ضمن آگاهی از تاریخ ثبت نام تمامی امریه‌ها، از جدیدترین تغییرات خدمت سربازی با خبر شوند. همچنین همکاران ما در نحوه ورود به سامانه ثبت نام ، شرایط مراحل و زمان بندی به این عزیزان کمک می‌کنند. 

چگونگی ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

برای آشنایی با امریه وزارت دفاع روی لینک بزنید.

ورود به سامانه ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

👈مشمولان خدمت نظام وظیفه باید وارد سامانه جذب امریه وزارت ارتباطات شوند. متقاضیان بایستی پس از ورود به سامانه تمامی اطلاعات درخواست شده را با دقت تکمیل نمایند. در فرم ثبت نام 8 مورد یافت می‌شود که هر کدام مربوط به بخشی از مشخصات متقاضی است. اما یکی از مهم‌ترین موارد که می‌تواند در بالا بردن احتمال پذیرش به شما کمک کند، قسمت هفتم این فرم می‌باشد که درباره رزومه فرد سؤال پرسیده شده است. سعی کنید اگر فعالیت، کتاب و یا هر امتیاز مثبتی دارید، در این قسمت بگنجانید.

👈از سوی دیگر در بند 6 از شما اطلاعاتی در مورد رشته و مدرک دانشگاهی و همچنن انگیزه‌تان از گرفتن امریه در این وزارت پرسیده شده است. توجه داشته باشید که رشته تحصیلی شما حتماً باید با نیاز این وزارت خانه مرتبط باشد، در غیر اینصورت ثبت نام امریه وزارت ارتباطات کان لم یکن خواهد بود. علاوه بر این، تنها دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکترا می‌تواند در این وزارت امریه بگیرند و مدارک پایین‌تر مورد قبول نیست.

👈متقاضیان بایستی حتماً در یکی از رشته‌های تحصیلی مخابرات، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی برق و بیوانفورماتیک، امنیت فضای سایبری، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، فارغ التحصیل شده باشند. در نهایت نیز پس از تکمیل تمامی موارد، یک کد رهگیری به هر متقاضی داده می‌شود که از طریق آن می‌تواند تمامی فرایندهای رسیدگی به درخواست را دنبال کرده و بداند در چه مرحله ایی قرار دارد.

برای ثبت نام در امریه خاتم الانبیا روی لینک کلیک کنید.

تاریخ ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

👈براساس آخرین اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات، تاریخ نام نویسی مشمولان برای امریه وزارت ارتباطات از چهارشنبه 25 فروردین 1403 شروع می‌شود و تا تاریخ 1 اردیبهشت 1403 ادامه دارد.

👈توجه داشته باشید که مشمولان خدمت نظام وظیفه، برای دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید علاوه بر اسم نویسی در سامانه جذب این سازمان، در مصاحبه‌ای که از سوی ارگان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه برگزار خواهد شد نیز حضور یابند.

تاریخ ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

برای اطلاع از امریه سربازی کلیک کنید.

شرایط پذیرش امریه وزارت ارتباطات

متقاضیان عزیز باید توجه داشته باشند که ثبت نام امریه وزارت ارتباطات به منزله پذیرش نهایی نیست و تنها در صورت که ستاد کل نیروهای مسلح تأییدیه نهایی را صادر نماید، وی می‌تواند با اخذ امریه در ارگان‌های مربوطه به صورت کارمند وظیفه دوره خدمت خود را به پایان برساند. اما سوالی که در مشاوره رایگان نظام وظیفه به کرات پرسیده می‌شود، این است که در چه صورتی با این درخواست موافقت می‌شود؟

✔فرد باید حتماً متأهل و یا دارای فرزند باشد.

✔دارای سابقه فعالیت در بسیج بوده و به اصطلاح بسیج فعال باشد

✔داشتن معدل بالا ( حداقل 17) و جزء فارغ التحصیلان برتر

✔جزء خانواده‌های ایثارگران ( شهدا، مفقودالاثر، جانبازان، آزادگان، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه جبهه)

✔حافظ قرآن و یا جزء قاریان برتر باشد.

✔تحت پوشش بهزیستی و یا فاقد پدر

✔با درخواست افراد دارای غیبت موافقت نمی‌شود.

✔متقاضیانی که در گذشته سابقه خدمت در نظام را داشته‌اند نیز پذیرفته نخواهند شد.

رشته‌های ارائه شده برای دریافت امریه وزارت ارتباطات

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشته‌های مورد نیاز برای اخذ امریه این سازمان عبارتند از:

✔اقتصاد

✔علوم اجتماعی 

✔مخابرات 

✔حقوق 

✔کامپیوتر 

✔فناوری اطلاعات 

✔بیوانفورماتیک  

✔امنیت فضای سایبری 

✔مهندسی برق 

افرادی که در مرحله اول اسم نویسی پذیرش شده‌اند، باید با پیگیری اطلاعیه‌ها در سایت وزارت ارتباطات نسبت به تاریخ گزینش اولیه متقاضیان و زمان برگزاری مصاحبه حضوری اطلاعات لازم را بدست آورند.

مدارک لازم جهت ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

مشمولان خدمت نظام وظیفه سربازی که قصد طی کردن امریه خود در سازمان‌های دولتی از جمله وزارت ارتباط دارند، باید مدارک درخواستی این ارگان که به شرح زیر است را هنگام ثبت نام ارائه نمایند:

✔در هنگام ثبت نام اینترنتی، فرد باید اسکن (یا تصویر) تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی خود و همسرش را در سامانه بارگذاری نماید.

✔آخرین مدرک تحصیلی که الزاماً ارشد یا دکتری باشد اسکن شود

✔اسکن گذرنامه

✔عکس سه در چهار جدید را با حجم کم اسکن کرده و به صورت فایل

✔آپلود یا بارگذاری تمام مدارک با فرمت PDF یا jpg و ذخیره آن‌ها

✔در هنگام مراجعه حضوری و مصاحبه همراه داشتن گواهی عدم سوء پیشینه ضروری است

✔4 قطعه عکس از فرد متقاضی به همراه پشت نویسی

مدارک لازم جهت ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

مرحله مصاحبه حضوری ثبت نام امریه وزارت اطلاعات 

 مشمولان دریافت امریه پس از گزینش در مرحله اولیه، برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. در روز مصاحبه متقاضیان باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را به همراه چهار قطعه عکس ۳*۴ پشت نویسی شده و مدارکی چون شناسنامه، مدرک تحصیلی و کارت ملی را که قبلاً تصاویر آن را از طریق سامانه ارسال نموده‌اند، به همراه داشته باشند.

سؤالات مرحله مصاحبه در مباحث عمومی خواهد بود و تقریباً بین 20 الی 30 دقیقاً به طول می‌انجامد.  مشمولان در مرحله گزینش نهایی باید حداقل 45 روز پیش از تاریخ اعزام به دوره آموزشی برای ارائه اصل برگه اعزام به خدمت خود به اداره کل امور اداری و پشتیبانی وزارت ارتباطات مراجعه کنند.

نکات تکمیلی در مورد ثبت نام امریه وزارت ارتباطات

متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که گزینش به صورت بومی می‌باشد و تنها در صورتی که در استان محل سکونت خود ثبت نام کرده و دارای شرایط پذیرش امریه وزارت اطلاعات باشید، با درخواست شما موافقت می‌شود. بناراین از انتخاب مراکز خارج از استان خود خودداری نمایید. همچنین این وزارت هیچ تعهدی درقبال استخدام فرد پس از اتمام دوره سربازی نداشته و این مدت صرفاً جهت گذران خدمت ضروری می‌باشد.

دور امریه به صورت 24 ماه کامل می‌باشد. گفتنی است که تدارک محل اقامت فرد بر عهده خود متقاضیان است و وزارت مربوطه هیچگونه تعهدی در مورد نخواهد داشت. یک نکته بسیار مهم این است که متقاضیان بایستی پس از فارغ التحصیلی ابتدا از طریق سامانه مذکور برای ثبت نام امریه وزارت ارتباطات اقدام کرده و سپس در صورت موافقت نهایی برگه اعزام خود را دریافت نمایند. چرا که همانند شرایط و مراحل اخذ امریه سازمان صدا و سیما و همه امریه‌های دیگر،  آن دشته از مشمولینی که قبلاً برگه سبز اعزام خود را گرفته باشند دیگر نمی‌توانند درخواست دهند.

البته دوره آموزشی تمام مشمولین در مراکز ستاد کل نیروهای مسلح سپری شده و پس از گذراندن آن که دو ماه می‌باشد، فرد به عنوان کارمند وظیفه به وزارت اطلاعات ارجاع داده می‌شود. پس از پذیرش نیز امکان انصراف وجود ندارد. اگر در طی این مدت فرد انصراف داده و یا به منظور ادامه درخواست ترخیص کند، طبق قانون با او برخورد خواهد شد. انجام منظم و درست تمام وظایف محول شده نیز از ضروریات است.

خلاصه مطالب

مشمولان خدمت نظام وظیفه سربازی می‌توانند از طریق دریافت امریه می‌توانند در ارگان‌های دولتی دوران خدمت خود را طی کنند. برای ثبت نام امریه وزارت ارتباطات افراد باید در صورت واجدالشرایط بودن، مدارک درخواستی این سازمان را در سامانه جذب امریه بارگذاری نمایند.

در این مقاله تلاش کردیم تا مشمولان عزیز را در مورد نحوه ثبت نام امریه وزارت ارتباطات راهنمایی کنیم. چنانچه قصد ثبت نام امریه وزارت ارتباطات را دارید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما تماس گرفته تا تمامی اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش امریه وزارت اطلاعات را دریافت و سؤالات خود را مطرح فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام امریه وزارت ارتباطات چیست؟

متقاضیان بایستی در وهله اول با ورود به سامانه این سازمان اطلاعات لازم را وارد و ثبت نمایند و سپس در صورت پذیرش مدارک را حضورا تکمیل کنند.

چه افرادی و چگونه می توانند امریه وزارت ارتباطات بگیرند؟

مدارک مجاز برای اخذ امریه وزارت اطلاعات و ارتباطات حداقل کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط می باشد. متقاضیان باید از نحوه ورود به سامانه ثبت نام ، شرایط مراحل و زمان بندی آگاهی داشته باشند.

شرایط پذیرش امریه وزارت اطلاعات چیست؟ 

شرایط اخذ امریه در این سازمان با چند عامل مرتبط است. متقاضیان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 9099075307 با مشاورین ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور