ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری 1403

ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در راستای اجرای آیین‌نامه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع ارشد، ابلاغ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور و آخرین اصلاحات آیین‌نامه مذکور، مبنی بر ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر؛ دانشگاه حکیم سبزواری اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه حکیم سبزواری مختص دانشجویان ممتاز سال آخر دوره­‌ی کارشناسیِ دانشگاه­‌های مشمول این فراخوان، در مقطع کارشناسی ارشد (در رشته‌های اعلام شده) است. فراخوان ثبت نام ارشد دانشگاه حکیم بدون شرکت در آزمون سراسری، مربوط به نیم‌سال اول سال تحصیلی 1403-۱۴۰۳ است. به داوطلبان شرکت در این فراخوان پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری را مطالعه کنند، سپس در صورت داشتن شرایطِ اعلام شده، اقدام به جمع‌آوری و ارسال مدارک کنند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

دانشگاه حکیم سبزواری از میان دانشجویان دارای استعداد درخشان، برای مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. تمامی دانشجویان کشور که در سال تحصیلی پایانی خود به سر می‌برند یا تحصیلات دوره کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به پایان رسانده‌اند واجد شرایط شرکت در این فراخوان هستند. ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور یکی از طرح‌های وزارت عتف با همکاری سازمان استعدادهای درخشان است. داوطلبان گرامی دقت داشته باشند که فراخوان و شرایط و مدارک ذکر شده در این متن، مربوط به فراخوان سال گذشته می‌باشد، لذا امکان دارد بعضی از شرایط و رشته‌ها و… دچار تغییر شوند. در سال جاری هنوز دانشگاه حکیم سبزواری تاریخ دقیقی برای شروع ثبت نام اعلام نکرده است. با انتشار اطلاعیه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه حکیم برای سال تحصیلی جدید، این صفحه بروز خواهد شد. شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری که از سوی معاونت آموزشی دانشگاه و سازمان استعدادهای درخشان منتشر شده است، به شرح زیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام استعداد درخشان ارشد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

شرایط الزامی ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

📌 داشتن یکی از موارد 1 تا 4 که در ادامه ذکر می‌شود برای قبولی الزامی است.

🔷 1. دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی ترم اول و دوم سال تحصیلی 1397-1398 که تا پایان ترم شش (یا تابستان متصل به آن) با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی از نظر معدل جزو 15 درصد برتر هم‌ورودی‌های خود باشند.

📌 تبصره: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل شیوع کرونا برای دانشجویانی که در ترم‌های دوم 1399-1398 و اول و دوم 1400-1399 در حال تحصیل بوده و در کارنامه حذف واحد داشته‌اند، با تایید دانشگاه مبدا شرط حداقل واحد گذرانده به میزانی که حذف واحد داشته‌اند و حداکثر تا 4 واحد قابل کاهش می‌باشد. ضمناً میزان سه چهارم واحد به سمت پایین گرد و به عدد صحیح تبدیل شود.

🔷 2. دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی 1398 که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و به لحاظ معدل کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویانِ هم‌رشته و غیرهم ورودی خود، جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان باشند.

📌 نکته: فرم گواهی معدل و ریز نمرات برای متقاضیانی که در شش نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند باید تا پایان نیمسال پنجم و در مقایسه با ورودی‌های سال قبل همان رشته تکمیل گردد و مجدداً در شهریور ماه و پس از فارغ‌التحصیلی این فرم را تا پایان نیمسال ششم و در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال ورودی‌های سال گذشته همان رشته تکمیل و ارائه گردد.

🔷 3. برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم المپیادهای دانشجویی کشور با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد

🔷 4. چنانچه ۱۵ درصد برتر دانشجویان به دلیل انصراف و یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش در رشته‌ای تکمیل نشد، دانشگاه می‌تواند از متقاضیان ۱۰ درصد بعدی (جزء ۲۵ درصد برتر) که صرفاً در مقطع کارشناسی در دانشگاه حکیم سبزواری تحصیل کرده باشند پذیرش نماید.

"شرایط

شرایط عمومی ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

🔶 قبولی در رشته تحصیلی مرتبط، منوط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه است.

🔶 داوطلبان مقطع کارشناسی که حداکثر در مدت 8 ترم تحصیلی (و نهایتاً ۱۴۰۳/06/31) فارغ‌التحصیل شوند می‌توانند در این فراخوان تقاضا دهند.

🔶 فارغ‌التحصیلان ورودی بهمن 96 به شرط اتمام تحصیل در 8 ترم می‌توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

🔶 براساس آیین‌نامه، تغییر رشته یا محل افراد پذیرفته شده ممکن نیست.

🔶 دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته باید در مجموع دانشگاه اول و دوم در 8 ترم فارغ‌التحصیل شوند. تعیین رتبه از طریق دانشگاهی انجام می‌شود که دانشجو از آن مدرک گرفته است.

🔶 درباره دانشجویانِ تغییر رشته، در صورت تایید معاونت آموزشی دانشگاه یک ترم به سنوات مجاز اضافه می‌گردد.

🔶 فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته، مجازی، پیام نور و پذیرفته‌شدگان با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و غیر دولتی و مدرک حوزویِ معادل، مشمول این آیین نامه نمی‌باشند.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

🔷 تصویر صفحه اول شناسنامه

🔷 کپی یا تصویر کارت ملی

🔷 عکس ۴×۳ پرسنلی

🔷 تصویر فایل ریز نمرات تا پایان ترم ششم

🔷 فیش واریزی به مبلغ 700000 ریال را به شماره حساب ۴۰۰۱۱۰۹۹۰۳۰۲۰۰۱۴ با شناسه پرداخت ۳۳۶۱۰۹۹۶۰۱۲۰۰۰۶۰۰۲۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱۰۵ (شماره شبا IR220100004001109903020014) به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه حکیم سبزواری نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی (قابل واریز از تمامی بانک‌ها و خودپردازها) جهت بررسی پرونده. (در تمدید فراخوان نیازی به واریز مبلغ و اسکن فیش واریزی نمی‌باشد و پس از بررسی اولیه مدارک جهت واریز وجه اطلاع رسانی خواهد شد.)

"مدارک

🎉برای آشنایی بیشتر با شرایط دانشجویان استعداد درخشان روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.🎉

نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

برای آشنایی با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری، پیشنهاد می‌شود فراخوان سال جدید را به محض انتشار در این صفحه یا در خود سایت استعدادهای درخشان مطالعه کنید. درخواست صرفا در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان به نشانی www.hsu.ac.ir/talent انجام می‌شود. دانلود و تکمیل فرم گواهی معدل، تعداد واحد گذرانده شده و رتبه تا پایان ترم ششم باید توسط داوطلب انجام شود.

داوطلبان عزیز دقت داشته باشند که ثبت نام کنکور ارشد و ثبت نام در ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری به یکدیگر هیچ ارتباطی نداشته و برهم بی‌تاثیرند. معاونت آموزشی دانشگاه حکیم به اطلاع دانشجویان عزیز می‌رساند دانشجویان دانشگاه حکیم، به دو طریق تماس تلفنی با آموزش دانشکده خود و یا تکمیل فرم در بخش ارتباط با مسئولین و انتخاب گزینه درخواست صدورِ نامه تاييديه استعداد درخشان به آدرس www.exterp.hsu.ac.ir می‌توانند درخواست خود را برای فرم گواهی معدل و رتبه به آموزش دانشکده ارائه نمایند. این نامه توسط دانشکده به معاونت آموزشی ارسال خواهد شد و نیازی به بارگذاری آن طی فرآیند ثبت نام توسط دانشجویان دانشگاه حکیم نمی‌باشد. دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نامه رسمی با سربرگ و مهر آن دانشگاه به معاونت آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری ارسال نمایند و یا اسکن آن نامه را در طی ثبت نام اینترنتی در بخش مربوطه بارگذاری نمایند.

"نحوه

اخبار پیرامون ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

🎉 تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری

فراخوانی که منتشر شده مربوط به اعلان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در سال گذشته است. دانشگاه حکیم سبزواری در سال جاری هنوز اعلانی مبنی بر ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری منتشر نکرده است. به محض انتشار اعلان پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری این صفحه با اطلاعات جدید بروز خواهد شد. 

کلیه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند با اخذ پذیرش از این دانشگاه و بدون شرکت در آزمون سراسری کنکور کارشناسی ارشد، ‌در رشته‌های موجود در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. بعلاوه در صورت وجود هرگونه ابهامی، داوطلبان می‌توانند با دریافت مشاوره کنکور ارشد از مجموعه ایران تحصیل، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه 40 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه هر کد محل تحصیل مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 1400 دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد. که اختصاص دو سوم این ظرفیت به دانش‌آموختگان همان دانشگاه و یک سوم باقیمانده به دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها الزامی است.

تمام دانشجویانی که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و مدرک معتبر مورد تایید وزارت علوم دریافت می‌کنند، در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات آیین‌نامه بهره‌مند شوند.

خلاصه مطلب

داشنگاه حکیم سبزواری، طبق بخشنامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد، در نزدیک به 60 رشته/گرایش در مقطع ارشد دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌های مورد پذیرش و ظرفیت هر رشته در سایت دانشگاه حکیم سبزواری قابل دسترسی است. داوطلبان عزیز دقت داشته باشند که لیست رشته و ظرفیت‌ها مطابق اعلان سال گذشته دانشگاه است. در فراخوان جدید امکان دارد بعضی از رشته‌ها و ظرفیت‌ها تغییر کنند. بصورت کلی تمامی دانشجویانی که ترم آخر تحصیلی خود را می‌گذرانند می‌توانند در فراخوان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری شرکت نمایند. 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه حکیم سبزواری حتما می‌بایست استعداد درخشان باشیم؟

بله. شرایط ذکر شده در دفترچه و اعلان دفتر استعدادهای درخشان متذکر می‌شود که پذیرش بدین صورت برای تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان دانشجویی است.

برای عضویت در استعدادهای درخشان حتما باید المپیادی باشیم؟

خیر. الزامی به داشتن مقام المپیاد نیست. گرچه دارا بودن رتبه در المپیادهای علمی امتیاز قابل توجهی محسوب می‌شود، اما تنها راه عضویت در این سازمان داشتن مقام المپیاد نیست. شرایط لازم برای ثبت نام در دفتر استعدادهای درخشان به عنوان دانشجوی ممتاز، در همین متن آمده است.

آیا تنها راه قبولی کارشناسی ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری در رشته‌های اعلام شده، از طریق پذیرش استعدادهای درخشان است؟

خیر. دانشجویان عزیز می‌توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری در مقطع ارشد تحصیل کنند. حداکثر 40 درصد ظرفیت ورودی‌های روزانه هر کدرشته به پذیرفته‌شدگان استعداد درخشان اختصاص دارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور