ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، همان گونه که از نام مقطع پیوسته پیداست، به دوره ای گفته می شود که بدون وقفه ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال مقطع کارشناسی پیوسته دوره ای 4 ساله می باشد و مختص افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند می باشد.
اما مقطع ناپیوسته مختص افرادی است که به طور پیوسته تحصیل نکرده اند. به عنوان مثال مقطع کارشناسی ناپیوسته دوره ای دو ساله می باشد و ویژه افرادی است که قبلاً مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند. به طور واضح تر کارشناسی ارشد پیوسته دوره ای حدودا شش ساله و ویژه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی است اما کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره ای دو ساله و مخصوص دارندگان مدرک کارشناسی می باشد.

 

برای اطلاع از تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

کارشناسی پیوسته، همان گونه که در بالا به آن اشاره شد، به صورت پیوسته برگزار می شود و طول دوره تحصیل 4 ساله دارد. اغلب رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند. با ورود به این مقطع در طول 4 سال تحصیل مدرک لیسانس دریافت می نمایید و مدت زمان مجاز تحصیل شما نیز 8 نیمسال تحصیلی است.
با توجه به اینکه مقطع کارشناسی پیوسته به صورت پیوسته و 4 ساله ارائه می شود ، داوطلبان برای ثبت نام در این مقطع باید دارای یکی از مدارک زیر باشند:

۱) مدرک دیپلم نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش
۲) مدرک دیپلم نظام قدیم متوسطه نظری + مدرک پیش دانشگاهی
۳) مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم
۴) مدرک کاردانی

بنابراین داوطلبانی که یکی از مدارک تحصیلی فوق را داشته باشند، می توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری یا ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور، وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوند. 

 

برای اطلاع از هزینه انصراف از دانشگاه آزاد  کلیک نمایید.

 

کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز همچون مقطع کارشناسی پیوسته به دریافت مدرک لیسانس منجر می شود، با این تفاوت که طول دوره تحصیل 4 ساله ندارد و تنها شامل 2 سال تحصیلی می باشد. به منظور ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته داوطلبانی می توانند اقدام کنند که مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته دارند، به این معنا که با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان تحصیل و ورود به این مقطع فراهم نیست.

در حقیقت فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه ها که پس از دو سال تحصیل مدرک فوق دیپلم دریافت کرده اند، می توانند برای ادامه تحصیل و دریافت مدرک لیسانس وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوند و دوباره با 2 سال تحصیل در نهایت مدرک کارشناسی به آن ها اعطا می شود.
بنابراین در یک جمع بندی اساسی و کلی، مقطع کارشناسی ناپیوسته شامل 2 تحصیل است و اگر رشته مورد تقاضای شما در این مقطع ارائه شده است، ابتدا باید وارد دوره کاردانی شوید و پس از دریافت مدرک فوق دیپلم، ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهید.
طول دوره کارشناسی پیوسته معمولاً چهار سال بوده و برای شروع به تحصیل در آن، نیاز به تکمیل دوره پیش دانشگاهی و پذیرش از طریق قبولی در آزمون سراسری است. پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی انجام می‌گیرد اما کارشناسی ناپیوسته که طول دوره آن، اغلب دو سال بوده و برای شروع به تحصیل در آن، نیاز به تکمیل دوره کاردانی و شرکت در آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی است.

 

برای مشاهده لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی  کلیک نمایید.

 

دوره کارشناسی

دوره کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد برای برخی از رشته ها دانشجو می پذیرد، این دوره به دو دوره پیوسته و ناپیوسته تقسیم می شود که هر کدام از این دوره ها شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند. درواقع مقطع تحصیلی کارشناسی به دو صورت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته وجود دارد.

دوره کارشناسی ناپیوسته

دوره کارشناسی ناپیوسته برای آن دسته از داوطلبانی است که دارای مدرک کاردانی می باشند و قصد ادامه تحصیل دارند. داوطلبان می توانند با ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته در رشته خود و در دانشگاه مورد علاقه نسبت به ادامه تحصیل خود اقدام نمایند.
دوره ناپیوسته یعنی پذیرش و ورود به مقطع کارشناسی پس از دریافت مدرک کاردانی امکان پذیر است. کسانی می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند که
ابتدا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود را از یکی از مراکز آموزش عالی کشور دریافت کرده باشند.

دوره کارشناسی پیوسته

دانش آموزانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند می توانند در دوره کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند و پس از گذراندن واحدهای دوره کارشناسی مدرک لیسانس خود را دریافت نمایند. کارشناسی پیوسته یعنی مستقیم و بدون نیاز به مدرک کاردانی به صورت پیوسته و ۴ ساله برای اخذ مدرک کارشناسی مشغول به تحصیل خواهید شد.
کارشناسی پیوسته یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی است که در گذشته با نام لیسانس که واژه‌ای فرانسوی می باشد، خوانده می‌شد و اکنون نیز اغلب به‌جای کارشناسی پیوسته به اختصار به آن کارشناسی می‌گویند.

فرق کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

جهت ورود به مقطع کارشناسی پیوسته می بایست حداقل دارای مدرک پیش‌دانشگاهی باشید، البته مدارک دانشگاهی بالاتر نیز مورد پذیرش است. شما می‌توانید از کاردانش بدون گذراندن پیش‌دانشگاهی وارد دانشگاه شده و کاردانی پیوسته بگیرید. در این حالت شما با اینکه پیش‌دانشگاهی را طی نکرده‌اید ولی چون دارای مدرک کاردانی هستید می‌توانید برای کارشناسی پیوسته ثبت‌نام کنید.البته داوطلبان مرد باید به قوانین سربازی هم توجه کنند.

اعتبار مدرک پیوسته و ناپیوسته

جهت ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته حداقل مدرک کاردانی لازم است. مدرک کاردانی شما می‌تواند به‌صورت پیوسته و ناپیوسته باشد و تفاوتی نمی‌کند. علاوه بر حداقل مدرک موردنیاز، تفاوت دیگر کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در طول مدت تحصیل است.
کارشناسی پیوسته معمولاً 4 سال و کارشناسی ناپیوسته معمولاً 2 سال به طول می‌انجامد و تعداد واحدهای این دو به همین تناسب با یکدیگر متفاوت‌اند.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی (چه پیوسته و چه ناپیوسته) در صورت تمایل می‌توانند در مقطع تحصیلی بعدی که کارشناسی ارشد است ادامه تحصیل دهند. به‌عبارت‌دیگر کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ازنظر اعتبار و ارزش هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و کاملاً یکسان‌اند.

 

جهت مشاهده منابع کنکور کاردانی به کارشناسی کلیک نمایید.

 

تعداد واحد کارشناسی

کارشناسی پیوسته عموما 4 سال معادل 8 ترم تحصیلی به طول می‌انجامد و دانشجویان در این مدت باید 130 تا 145 واحد درسی را بگذرانند. تعداد واحدهای درسی در رشته‌های گروه علوم انسانی کمتر و در رشته‌های فنی و مهندسی بیشتر است. از میان این تعداد واحد درسی 24 واحد آن از دروس عمومی و بقیه دروس پایه، تخصصی و اصلی‌اند.

دروس تخصصی می‌توانند اجباری و یا اختیاری باشند. در هر رشته تعدادی دروس به‌عنوان دروس اختیاری معرفی می‌شوند. گذراندن تمام واحدهای اختیاری برای دانشجویان اجباری نیست. برای هر رشته تعداد مشخصی واحد مشخص شده که دانشجویان باید از میان دروس اختیاری، فقط آن تعداد مشخص را بگذرانند.
گرچه اغلب در هر دانشگاه فقط یک سری از دروس اختیاری تدریس می گردد نه همه آن‌ها که این نیز خود نوعی اجبار را در انتخاب این دروس برای دانشجویان به وجود خواهد آورد. برخی رشته‌ها دروس کارورزی و پروژه هم دارند که معمولاً هرکدام 2 واحدند.

تعداد واحدهایی که در هر ترم کارشناسی پیوسته می‌توانید اخذ کنید، بستگی به معدل شما در ترم قبل دارد. دانشجویانی که معدل آن ها کمتر از 12 شود، مشروط حساب شده و درترم بعد فقط می‌توانند 14 واحد اخذ کنند.
دانشجویانی که معدل بالاتر از 17 باشد می‌توانند تا سقف 24 واحد درترم بعد بگذرانند. سایر دانشجویانی که معدل آن ها بین 12 و 17 باشد می‌توانند بین 14 تا 20 واحد درترم بعد بردارند.

معادل انگلیسی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

کشورهای انگلیسی‌ زبان دوره کارشناسی را bachelor’s degree می‌نامند اما در این کشورها مقطع کارشناسی ناپیوسته (دوره دوساله) وجود ندارد، یعنی کسی که مدرک کاردانی (associate’s degree) دارد برای ادامه تحصیل باید دوره چهارساله کارشناسی را طی کند.

 

برای دانلود دفترچه کنکور کاردانی به کارشناسی کلیک نمایید.

 

قوانین تعداد واحد های ترم آخر

دانشجویان می‌توانند درترم آخر حداکثر 24 واحد اخذ کنند، حتی اگر ترم قبل مشروط شده باشند؛ اما دقت داشته باشید که اگر تعداد واحدهای باقی‌مانده شما بیشتر از 24 واحد باشد شما ترم آخری محسوب نمی‌شوید و باید مانند ترم‌های معمولی انتخاب واحد کنید.
در تمامی دانشگاه‌ها، درترم آخر رعایت پیش‌نیاز و هم نیاز الزامی ندارد و دانشجویان می‌توانند این دروس را باهم و در یک‌ترم بردارند.

طول مجاز مدت تحصیل

در اکثر دانشگاه‌ها دانشجویان موظف‌اند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی پیوسته حداکثر طی 5 سال به پایان برسانند.
اما معمولاً در کارشناسی پیوسته می‌توانید تحصیلات خود را طی 8 ترم معادل 4 سال به پایان برسانید. هرچند اغلب دانشجویان گروه علوم انسانی طی ۷ ترم و دانشجویان گروه فنی و مهندسی طی ۹ ترم کارشناسی پیوسته خود را تمام می‌کنند.

رشته های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته

در مقطع کارشناسی پیوسته رشته های تحصیلی زیر ارائه می شوند :

▪︎حسابداری
▪︎روانشناسی
▪︎حقوق
▪︎مشاوره
▪︎مدیریت بازرگانی
▪︎مهندسی برق
▪︎مهندسی کامپیوتر
▪︎مهندسی پزشکی
▪︎عکاسی
▪︎موسیقی
▪︎نقاشی
▪︎زیست شناسی
▪︎شیمی کاربردی
▪︎شیمی محض و …

تنوع رشته های تحصیلی دوره کارشناسی پیوسته به ویژه در دانشگاه آزاد بسیار زیاد است و اگر قصد تحصیل بدون کنکور داشته باشید، می توانید در رشته مورد علاقه خود که با مدرک دیپلم شما متفاوت است، ثبت نام کنید.
به عنوان مثال اگر دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی هستید، می توانید وارد رشته های انسانی شوید.

در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشته های تحصیلی زیر ارائه می گردد :

▪︎معماری
▪︎ارتباط تصویری
▪︎علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
▪︎مهندسی فناوری ضنایع شیمی
▪︎مهندسی فناوری مکانیک خودرو
▪︎مهندسی تولیدات گیاهی
▪︎مهندسی اجرایی عمران
▪︎مدیریت دولتی
▪︎مدیریت بازرگانی
▪︎آموزش زبان انگلیسی
▪︎آموزش و پرورش ابتدایی
▪︎آموزش ریاضی
▪︎مهندسی نرم افزار کامپیوتر
▪︎تکنولوژی برق – قدرت
▪︎مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست
▪︎ایمنی صنعتی و محیط کار

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود. نکته مهمی که لازم است داوطلبان به آن توجه داشته باشند این است که شرکت در کنکور سراسری از شرایط ثبت نام نخواهد بود.
داوطلبان در 2 نوبت مهر و بهمن ماه به صورت دقیق تر، ورودی های مهر ماه می بایست در اواخر مرداد ماه و ورودی های بهمن ماه می بایست در آذر ماه نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند. دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری، هر ساله به صورت بدون کنکور نیز دانشجو پذیرش می کند. پذیرش دانشجوی بدون کنکور تنها از طریق ثبت نام اینترنتی و بدون توجه به معدل صورت می گیرد.

تفاوت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باید بگوییم که تفاوت این دو در ارائه مدرک تحصیلی خواهد بود. یعنی آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد را دارند دارا بودن مدرک فوق دیپلم از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته خواهد بود و همچنین دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی هم از شرایط ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد خواهد بود.

دوره کارشناسی

دوره کارشناسی بدون کنکوردانشگاه آزاد برای برخی از رشته ها دانشجو می پذیرد این دوره به دو دوره پیوسته و ناپیوسته تقسیم می شود که هر کدام از این دوره ها شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند.

دوره کارشناسی ناپیوسته

دوره کارشناسی ناپیوسته برای آن دسته از داوطلبانی است که دارای مدرک کاردانی می باشند و قصد ادامه تحصیل دارند. داوطلبان می توانند با ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته در رشته خود و در دانشگاه مورد علاقع نسبت به ادامه تحصیل خود اقدام نمایند.

دوره کارشناسی پیوسته

دانش آموزانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند می توانند در دوره کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند و پس از گذراندن واحدهای دوره کارشناسی مدرک لیسانس خود را دریافت نمایند.

بدون کنکور پزشکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی بدون کنکور هم که با تنوع زیاد رشته ها یکی دیگر از دانشگاه های مهم برای پذیرش داوطلبان در تمام گروه های تحصیلی به جز رشته های گروه پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی) و پیراپزشکی ( پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم تغذیه، بهداشت) و … می باشد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مهندسی مانند:
•مهندسی برق
•مهندسی مکانیک
•مهندسی صنایع
•مهندسی عمران
•مهندسی نفت
•مهندسی شیمی
•مهندسی مواد و متالوژی و …

در رشته های پر طرفدار علوم انسانی مانند:
•حقوق
•مدیریت
•حسابداری
•روانشناسی و …

در رشته های پر طرفدار هنر مانند:
•موسیقی
•سینما
•عکاسی و …

•رشته های مختلف زبان های خارجه

رشته های تجربی مانند:
•زیست شناسی
•شیمی
•مهندسی کشاورزی و شیلات و … بدون کنکور پذیرش می نماید.
دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته های پزشکی و پیراپزشکی تقریبا در 90 درصد رشته های دیگر پذیرش بدون کنکور دارد.

در انتها برای یک جمع بندی کلی، تفاوت دو مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را مورد بررسی قرار می دهیم:

● کارشناسی پیوسته شامل 4 سال تحصیل است اما کارشناسی ناپیوسته از 2 سال تحصیلی تشکیل شده است.
● جهت ثبت نام کارشناسی پیوسته دارا بودن مدرک دپیلم و پیش دانشگاهی الزامی است، اما برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته فقط مدرک کاردانی مورد تایید است.
● اگر مدرک کاردانی دارید، هم می توانید در دوره کارشناسی پیوسته و هم در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که طول دوره تحصیل این دو مقطع متفاوت است.
● اگر رشته مورد تقاضای شما در دوره کارشناسی پیوسته ارائه نمی شود، باید وارد مقطع کاردانی شوید و بعد از دو سال اگر تمایل داشتید ادامه تحصیل دهید، در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید.
● شهریه دانشگاه آزاد در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تفاوت زیادی ندارند.
● چارت درسی یک رشته ثابت در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته با یکدیگر متفاوت هستند.
● دوره کارشناسی پیوسته، رشته های تحصیلی بیشتری را در خود جای داده است.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۳-۱۴۰۴

دفترچه کاردانی ناپیوسته بدون آزمون آزاد

رشته های بر اساس سوابق تحصیلی آزاد مهر و بهمن ۱۴۰۳

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک

2/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

26 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته + اعتبار مدرک»

  1. Avatar photo Mmd sharafi گفت:

    سلام بنده امسال در رشته الکتروتکنیک فارغ‌التحصیل میشم میخاستم بدونم باید برای رشته مهندسی برق پیوسته بخونم یا ناپیوسته ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میتونید در دانشگاه های مختلف به صورت بدون ازمون اقدام کنید و ثبت نام کنید

  2. Avatar photo حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم نقشه کشی معماری هنرستان فنی حرفه ای دارم سال 89/90
    میخواستم ببینم امکانش هست مستقیم به لیسانس ادامه تحصیل بدم ؟یا خیر نیاز به پیش دانشگاهی دارم ؟
    اگر نیاز هست پیش دانشگاهی داشته باشم ایا میتونم ثبت نام دانشگاه داشته باشم و هم پیش دانشگاهی به صورت جدا بگیرم بعد ارايه بدم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید تشکر

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به زمان فارغ التحصیلی تان شما برای پذیرش در مقطع کارشناسی پیوسته می بایست دیپلم تطبیقی دریافت نمایید

  3. Avatar photo اوا گفت:

    سلام من سال ۸۱و۸۲دیپلم تجربی گرفتم ومدرک پیش دانشگاهی ندارم ،سوالم اینه ایا بدون مدرک پیش دانشگاهی میتونم دانشگاه ازاد رشته رشته زیست شناسی ملوکولی بخونم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      برای مقطع لیسانس این امکان رو نخواهید داشت اما برای فوق دیپلم در صورت ارائه این امکان رو خواهید داشت

  4. Avatar photo Pn. گفت:

    سلام
    من دیپلم کاردانش نظام جدید دارم میتونم تو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی رشته ارتباط تصویری بخونم؟
    اخه شنیدم کسایی که دیپلم کاردانش دارن باید اول کاردانی بخونن

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام اگر دیپلمتون نظام جدید 3-3-6 باشد میتوانید برای کارشناسی پیوسته اقدام کنید

  5. Avatar photo سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فارغ التحصیل رشته انسانی سال۱۴۰۰ هستم و دیپلم انسانی با معدل ۱۸.۳۶ دارم
    میتونم دانشگاه آزاد بدون کنکور در رشته های طراحی لباس یا مدیریت یا مدیریت بازرگانی یا روانشناسی ادامه تحصیل بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میتونید

  6. Avatar photo عرفان سلطانی گفت:

    سلام من دانشگاه ثبت نام کردم مثل اینکه ظرفیت پرشده گفتن میتونی ۲تا کاردانی پیوسته بخونی ۲ سال هم کارشناسی ناپیوسته
    الان برای کاردانی امتحانی چیزی باید انجام یا برای کارشناسی ناپیوسته چون از یکی از دوستام پرسیدن میگفت مثل اینکه امتحانی چزی میگیرن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      براب بدون کنکور نیازی نیست ازمونی داده شود ولی میتونید بهمن ماه هم ثبت نام کنید

  7. Avatar photo NV گفت:

    سلام.مدرک کارشناسی نا پیوسته من،نوشته شده مهندسی تکنولوژی کامپیوتر.
    که این مدرک رو با مورک کارشناسی پیوسته متفاوت کرده.سوال من اینه اگه ارشد بگیرم،مدرک من با کسی که کارشناسی پیوسته خونده متفاوت خواهد بود؟؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با لطفا مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  8. Avatar photo Gh گفت:

    سلام میتونم از رشته تصویر سازی به مهندسی کامپیوتر برم؟در دانشگاه ازاد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      فارغ التحصیلان نظام جدید 6-3-3 محدودیتی برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ندارند.

  9. Avatar photo Gh گفت:

    سلام میتونم از رشته تصویر سازی به مهندسی کامپیوتر برم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      فارغ التحصیلان نظام جدید 6-3-3 محدودیتی برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ندارند.

  10. Avatar photo ایوب گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم ؟ الان اگر من در رشته مدیریت کسب کار در مقطع کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته ثبت نام کنم در آخر چه تفاوتی خواهد داشت ؟ تعداد واحد های گذرانده یکسان هستند ؟
    چون برای مهاجرت میخوام سایت های دانشگاه رو که میبینم تعداد واحد های گذارنده براشون مهمه ممنون میشم پاسخ بدید

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      کارشناسی پیوسته 4ساله مدرک رو میگیرید
      اما کارشناسی ناپیوسته دوسال هست و تعداد واحد ها هم کمتر از پیوسته است

  11. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام من تا تیرماه 1402 از دانشگاه دولتی کاردانی میگیرم و طبق شرایط مشروطی باید از دانشگاه خارج شوم ایا اجازه ثبت نام و شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی رو دارم یا خیر باید به خدمت برم؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام دوست عزیز شرایط شما نیاز به مشاوره ی تخصصی دارد لطفا با داخلی 109در تماس باشید.

    2. Avatar photo عطائی گفت:

      با سلام من کارشناسی ناپیوسته حقوق علمی کاربردی خوانده ام سربازی هم رفته‌ام. بنا به برخی دلایل از جمله اعتبار مدرک در اکثر آزمون های استخدامی، ایا میتوانم از مرحله کاردانی مجددا با تبدیل واحد در دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته حقوق بگیرم؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        با سلام
        بله امکان این مورد و ثبت نام بدون ازمون ازاد رو خواهید داشت

  12. Avatar photo Salar گفت:

    منظور دروس اختیاری چیه یعنی هر ترمی یه درس اختیاری داشته باشیم اجباره ان را اخذ کنیم یا نه اگر میشه کامل توضیح دهید

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله دروس اجباری را باید در دانشگاه بگذرانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور