ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تخمین رتبه ایثارگران 1403 {سهمیه ۵ و ۲۵ درصد} + محاسبه کن!

تخمین رتبه ایثارگران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران تخمین رتبه کنکور ایثارگران

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بحث تأثیر انواع سهمیه‌ها از جمله مواردی است که در زمان انتخاب رشته ذهن تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به خود مشغول می‌کند. سهمیه ایثارگران یکی از آن سهمیه‌هایی است که داوطلبان مایل به اطلاع از درصد تأثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها هستند و به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال مهم هستند که تخمین رتبه ایثارگران چه اثر مثبتی در زمان انتخاب رشته می‌تواند داشته باشد؟

در حال حاضر 30 درصد از ظرفیت مراکز دانشگاهی کشور مختص به سهمیه ایثارگران است. داوطلبان عزیز باید در زمان انتخاب رشته حتما انواع سهمیه‌ها را در نظر گرفته و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

اگر شما هم جز داوطلبانی هستید که قصد انتخاب رشته دارید، فراموش نکنید که باید ابتدا اطلاعات دقیقی در رابطه با این موضوع به دست آورده و سپس با کمک یک مشاور خوب اولویت‌های خود را انتخاب کرده و انتخاب رشته کنید. برای آشنایی با نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران، در ادامه مقاله این مقاله از ایران تحصیل با ما همراه باشید.

تخمین رتبه ایثارگران با سهمیه 5 و 25 درصدی

در ابتدای نوشته مرتبط با تخمین رتبه ایثارگران بهتر است کمی در رابطه با تأثیر سهمیه ایثارگران بر روی رتبه و تراز داوطلبان صحبت کنیم. به یاد داشته باشید که می‌توان هم از طریق نرم‌افزارهای مختلف و هم از طریق دریافت مشاوره، تخمین رتبه ایثارگران 5 درصد و تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد را به طور دقیق به دست آورد.

دسته اولی که سهمیه ایثارگران شامل حال آن‌ها می‌شود و باید دست به تخمین رتبه سهمیه ایثارگران بزنند، فرزندان و همسران جانبازانی با درصد 25 هستند. فقط کافی است که این قبیل از افراد حداقل 80 درصد از تراز آخرین داوطلب قبول شده در سهمیه عادی کد رشته محل مورد نظر را به دست آورده باشند.

مثلاً فرض کنید که تراز آخرین داوطلب کنکور پذیرفته شده در رشته پرستاری برابر با 10000 باشد. در این صورت، فرد متقاضی استفاده و تخمین رتبه ایثارگران فقط باید تراز 8000 را از آن خود کند. حال این سؤال پیش می‌آید که چند درصد از ظرفیت پذیرش در هر کدام از رشته محل‌ها شامل حال این دسته از داوطلبان می‌شود؟

باید عرض کنیم که بیشترین درصد یعنی 25 درصد از کل ظرفیت هر یک از رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور، شامل حال این قبیل از افراد و داوطلبان می‌گردد و نیاز به تخمین رتبه سهمیه ایثارگران 25 درصد دارند.

تخمین رتبه ایثارگران با سهمیه 5 و 25 درصدی

گروه دوم افرادی هستند که سهمیه 5 درصدی شامل حال آن ها می‌شود و در زمان انتخاب رشته و تخمین رتبه باید تخمین رتبه ایثارگران خود را با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده یعنی 5 درصد انجام دهند. در صورت عدم تکمیل ظرفیت با سهمیه 25 درصدی باقی‌مانده ظرفیت رشته‌ها تحت عنوان ظرفیت مازاد به افراد دارای سهمیه 5 درصدی تعلق می‌گیرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بر اساس آخرین مصوبه‌های مجلس، احتمالاً برای کنکور سال 1403 ظرفیت 25 درصدی به 30 درصد افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که در زمان تخمین رتبه ایثارگران باید این موضوع لحاظ شود.

مزایای تخمین رتبه ایثارگران

تخمین رتبه سهمیه ایثارگران نیز همچون تخمین رتبه سایر سهمیه‌ها از جمله سهمیه‌های عادی، مناطق، جانبازان و غیره خالی از لطف نبوده و با مزایایی برای فرد متقاضی همراه است. از جمله موضوعاتی که ذهن دارندگان سهمیه ایثارگران را به خود مشغول می‌کند اطلاع نسبی از این موضوع است که با توجه به تأثیر این سهمیه در رتبه کنکورشان، در چه رشته و دانشگاهی امکان پذیرش و قبولی را دارند.

در این زمان تخمین رتبه ایثارگران می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها باشد و به صورت نسبی فرد را متوجه این موضوع می‌کند که امکان قبولی و پذیرش در کدام یک از رشته محل‌ها را دارد.

مشاوران ما در سامانه مشاوره کنکور آکادمی ایران تحصیل پس از ارائه برنامه‌ای مناسب، به صورت 24 ساعته داوطلبان را پشتیبانی کرده و قبولی آن‌ها را در کنکور تضمین می‌نمایند.

یک گام تا رتبه شدن!

برای اطلاع از نرم افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

همانطور که در بخش بالایی مقاله مطالعه کردید، بنا بر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین مربوطه، ظرفیت ویژه‌ای را در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها برای مشمولین سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می‌شود. مجموع ظرفیتی که به این داوطلبان اختصاص داده شده است، 30 درصد (25 درصد و 5 درصد) است که این ظرفیت در میان ایثارگران بر اساس 25 و 5 درصد تقسیم بندی خواهد شد.

برای درک بهتر این مسئله در نظر بگیرید که اگر در دانشگاهی برای رشته ای 50 ظرفیت وجود داشته باشد، 15 نفر از این 50 نفر، افرادی خواهند بود که دارای سهمیه 25 درصدی ایثارگری بوده اند و 3 نفر، افراد دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری و در نهایت 32 ظرفیت باقی مانده متعلق به داوطلبانی است که دارای سهمیه مناطق 1 تا 3 و یا مناطق محروم هستند.

در این شرایط تمامی کسانی که به عنوان مثال دارای سهمیه 25 درصد هستند، تنها با کسانی که این سهمیه را دارند رقابت خواهند کرد نه کسانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری هستند و در نهایت نیز با توجه به رتبه در سهمیه خود در کارنامه کنکور سراسری، رشته مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

در واقع می توان بیان کرد از میان داوطلبانی دارای سهمیه ۵ درصد اگر شرایط یکسانی میان آن ها وجود داشته باشد در این صورت تخمین رتبه ایثارگران با معدل آن ها انجام می شود.

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی

همه می‌دانیم که در حال حاضر افراد بسیاری برای رسیدن به رشته پزشکی سرودست شکسته و تنها هدف خود را قبولی و پذیرش در این رشته قرار می‌دهند. اما در این میان افرادی هم هستند که مایل به گذراندن آسان‌تر این مسیر سخت و ناهموار جهت قبولی در این رشته هستند.

استفاده از انواع سهمیه‌ها از جمله سهمیه 5 درصدی ایثارگران برای افراد واجد شرایط می‌تواند در این زمان به کاهش رتبه و در نهایت قبولی تضمینی در رشته پزشکی کمک کند.

اما موضوعی که در این زمان مطرح می‌شود بحث رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران 5 درصدی است. استفاده از تخمین رتبه ایثارگران با معدل می‌تواند به تخمین رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی (البته به صورت نسبی) کمک کند. در این صورت و با اطلاع فرد از رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی فرد می‌تواند این اطلاع نسبی را به دست آورد که با توجه به سهمیه اختصاص یافته در کدام دانشگاه کشور در رشته پزشکی پذیرفته می‌شود.

استفاده از نرم افزار تخمین رتبه سنجش جهت تخمین رتبه ایثارگری

نرم افزار تخمین رتبه سازمان سنجش می‌تواند به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارها جهت تخمین رتبه سهمیه ایثارگران مورد استفاده قرار بگیرد. از آن جایی که سازمان سنجش آموزش کشور به کلیه ترازها، رتبه‌ها و کارنامه‌های داوطلبان کنکوری‌های سال‌های قبل دسترسی مستقیم دارد، می‌توان انتظار بهترین تخمین رتبه ایثارگران با معدل را از نرم‌افزار این سازمان داشت.

برای آشنایی با سامانه ایثار کلیک کنید.

نحوه استفاده نرم افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران

لازم است برای بررسی رشته محل‌هایی که شانس قبولی بیش‌تری در آن‌ها دارید، در ابتدا نحوه کار با نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران را آموزش ببینید که در این بخش به صورت کامل آن را برای شما شرح داده‌ایم. شما باید از فیلد اول که در اختیار دارید، از بین رشته‌های اصلی ریاضی، انسانی و تجربی، رشته خود را انتخاب کنید.

در فیلد بعد، سهمیه که شامل 5 درصد و 25 درصد می‌شود را باید انتخاب نمایید. در فیلد آخر باید رتبه کشوری خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید از طریق فیلدهای باقی‌مانده استان مورد نظر و دوره‌ای که تصمیم دارید در آن ادامه تحصیل دهید را انتخاب کنید.

دوره‌های درج شده و قابل دسترس در این فیلد شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، مناطق محروم، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی دولتی و غیره هستند. حال با انتخاب گزینه جست و جو می‌توانید رشته محل‌ها را مشاهده نمایید. به طور کلی همان طور که پیش تر گفته شد، رشته محل‌ها در سه دسته‌بندی قبولی خوش بینانه، قبولی منطقی و قبولی بدبینانه برای شما نمایش داده می‌شوند.

نحوه استفاده نرم افزار انتخاب رشته مجازی ایثارگران

 

برای کسب اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت نام کارت ایثارگران روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مشاوره تخمین رتبه ایثارگران

مشاوران تحصیلی در صورت داشتن تجربه و آگاهی کافی می‌توانند بهترین راهنمای شما جهت تخمین رتبه ایثارگران با معدلباشند. مشاورانی که به وسیله نرم‌افزارهای تخمین رتبه پیشرفته و کاربردی این کار را برای شما انجام می‌دهند. پس هرگز از کمک مشاوران جهت تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد و 5 درصد غافل نشوید.

آن‌ها می‌دانند که ایثارگران در کدام دانشگاه‌ها قبول شده و یا درصد قبولی شما در مقابل ایثارگران چقدر است. به همین دلیل بهتر است که در زمان انتخاب رشته حتما از یک مشاور آگاه و با تجربه کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل نیز می توانند به شما عزیزان در این زمینه یاری رسانند.

 

یک گام تا رتبه شدن

یک گام تا رتبه شدن

اطلاعیه مهم
داوطلبان سهمیه 5 و 25 درصدی کنکور سراسری می توانند در سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی به فرم انتخاب رشته ایده آل خود برسند.

خلاصه مطلب مقاله تخمین رتبه ایثارگران

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با تخمین رتبه ایثارگران آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که شما داوطلبان عزیز فقط یک بار حق استفاده از این سهمیه را دارید. بنابراین، باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشید. برای این که سهمیه شما هدر نرود، می توانید از مشاوران با تجربه و ماهر کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب رشته را داشته باشید.

مشاوران ما در ایران تحصیل با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن به شما مشورت داده و شما را یاری خواهند کرد. برای برقراری ارتباط با آن ها و صحبت در مورد تخمین رتبه ایثارگران با معدل کافی است با شماره های مندرج در مقاله تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

3.6/5 - (27 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران تخمین رتبه کنکور ایثارگران

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای انجام تخمین رتبه ایثارگران باید چه کاری انجام داد؟

در این زمینه می توانید از کمک مشاوری آگاه و کاردان از جمله مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی چند است؟

رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی با توجه به تغییرات هر ساله به وجود در کنکور سراسر متغیر است.

نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران برای کدام یک از گروه‌های آزمایشی کاربرد دارد؟

این نرم افزار برای تخمین رتبه در هر سه گروه آزمایشی ریاضی، انسانی و تجربی هنگام کنکور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات

853 دیدگاه دربارهٔ «تخمین رتبه ایثارگران 1403 {سهمیه ۵ و ۲۵ درصد} + محاسبه کن!»

  1. Avatar photo مینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    بین کسی که سهمیه ی 25% داره و منطقه3، تفاوتی دارن با25%های منطقه1و 2؟؟
    یا اصلا منطقه در اون صورت مطرح نیست و رتبه در سهمیه نهایی مهمه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. برای اعمال رتبه و تراز هم سهمیه ی مناطق مهم هست و سهمیه ی 25%. و رتبه در سهمیه ملاک انتخاب رشته میباشد.

  2. Avatar photo مینا گفت:

    سلام.
    کف تراز کل برای قبولی پزشکی ارتش، سهمیه 25%چنده؟؟ دختر

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      هر سال متفاوت است

  3. Avatar photo ماجد گفت:

    سلام با سهمیه ۲۵ درصد و تراز بالای ۷۵۰۰ میشه دندانپزشکی دانشگاه های ازاد تبریز و از این دست دانشگاه ها رو اورد؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله با توجه به شرایطی که بهش اشاره کردید احتمالا قبولی وجود دارد.

  4. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام .لطفا جواب بدید: داخل دفترچه کنکور نوشته است حداقل(70) درصد از تراز آخرین داوطلب قبول شده در سهمیه 25 قبول میشن. اما شما نوشتید (80)درصد از تراز اخرین قبولی… الان کدوم درسته؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      70

  5. Avatar photo امیررضا گفت:

    سلام آیا با رتبه ۵۰۰۰ سهمیه پنج درصد میشه پرستاری دولتی قبول شد؟ شهر و دانشگاه مهم نیست

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله امکانش هست ولی در نقطه مرز قبولی قرار میگیرید

      1. Avatar photo علی گفت:

        سلام اگر امکانش هست لطفا پاسخ بدید
        با چه رتبه ای میتونم رشته فقه و حقوق دانشگاه شاهد تهران رو بیارم؟
        سهیمه پنج درصد دارم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          رتبه های زیر ۲۰۰۰ شانس قبولی بالاتری دارند

        2. Avatar photo مهدی گفت:

          سلام برای رتبه3000منطقه دو رشته انسانی تراز کل باید چقدر باشه؟

          1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

            سلام وقت بخیر
            هر ساله متفاوت است . تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم

          2. Avatar photo Sh گفت:

            سلام ، ببخشید برای قبولی در رشته دندان پزشکی چه رتبه ای در سهمیه ۲۵ نیاز هست؟
            برای داروسازی چطور؟
            ممنون میشم جواب بدید

          3. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت بخیر
            تراز بالای 8500 را نیاز دارید.

  6. Avatar photo Y گفت:

    سلام با رتبه ۱۶۰هزار منطقه سه و سهمیه ۵ درصدی پرستاری گناباد یا تربت حیدریه قبول میشم؟

  7. Avatar photo مهدی گفت:

    با سلام ببخشید با رتبه 1000 سهمیه پنج درصد امکان رشته حقوق حتی شبامه دانشگاه هایی مثل تبریز و اصقهان و شاهد تهران و شیراز رو دارم؟
    با معدل نهایی18.50

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیلی کم است شانس شما

      1. Avatar photo مهدی گفت:

        برای رشته حقوق نوبت دوم دانشگاه تبریز یا شیراز یا اصفهان
        حداقل رتبه در سهمیه پنج درصد باید چقدر باشه؟
        و ببخشید آیا رشته فقه و حقوق برای ازمون وکالت و وکیل شدن مناسب هست؟
        ممنون میشم پاسخ بدید

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          حدودا باید رتبه زیر 2000 داشته باشین
          رشته حقوق بهتره

    2. Avatar photo مهدی گفت:

      سلام ببخشید با رتبه 3000منطقه دو و دارای سهمیه پنج درصد باشم
      امسال شانس قبولی توی رشته حقوق دانشگاه تبریز یا اصفهان یا شیراز رو دارم؟
      با تشکر

      1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

        سلام وقت بخیر
        با توجه به سهمیه و رتبه مورد نظر تقریبا شانس پذیرش برای شما پایین می باشد

  8. Avatar photo کیارش گفت:

    با ۹۵۸ سهمیه ۵ درصد پزشکی روزنه اهوازو میارم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام شانس دارید

  9. Avatar photo یوسف گفت:

    سلام با رتبه ۴۶۰۲منطقه۳ سهمیه ۵درصد مکانیک روزانه بوشهر یا برق روزانه کازرون میارم؟

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      شما شانس قبولی در این دانشگاه را دارید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور