ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

منظور از تاریخ اخذ مدرک دیپلم چیست؟ + راهنما جامع | ایران تحصیل

تاریخ اخذ مدرک دیپلم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاریخ اخذ مدرک دیپلم، یکی از موارد مهم ثبت‌نام کنکور سراسری است. لذا داوطلبان زیادی به دنبال تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود می‌باشند. زیرا این تاریخ تاثیر زیادی در کنکور آن‌ها دارد. خوب است بدانید که در حال حاضر کلیه کسانی که مدرک دیپلم گرفتند می‌توانند تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.

حال ممکن است در این میان عده‌ای از دانش‌آموزان با سوالاتی مانند منظور از تاریخ اخذ مدرک دیپلم چیست و چگونه آن را دریافت کنیم مواجه شده باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از ایران تحصیل به جواب کلیه سوالات مربوط به این موضوع مانند طریقه دریافت تاریخ اخذ مدرک دیپلم و نحوه ثبت‌نام در کنکور سراسری دیپلم نظام جدید و قدیم اشاره کنیم.

تاریخ اخذ مدرک دیپلم کنکور

کلیه دانش‌آموزانی که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند باید فیلد مربوط به تاریخ دریافت مدرک دیپلم را در فرم ثبت‌نام سایت سنجش تکمیل کنند. در واقع این تاریخ نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در چه تاریخی فارغ‌التحصیل شدند. بر همین اساس سازمان سنجش کشور فارغ‌التحصیلان دبیرستان را به 4 دسته مختلف تقسیم می‌کند:

  • فارغ‌التحصیلان دیپلم نظام قدیم 4 ساله
  • فارغ‌التحصیلان دیپلم نظام ترمی واحدی – سالی واحدی (دیپلم و پیش‌دانشگاهی)
  • فارغ‌التحصیلان دیپلم نظام جدید (6-3-3)
  • دانش‌آموزانی که تاکنون فارغ‌التحصیل نشدند. در واقع دانش‌آموزانی که هنوز مدرک دیپلم خود را نگرفتند.
انواع فارغ التحصیلان دیپلم

انواع فارغ التحصیلان دیپلم

در حال حاضر مطابق دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری تنها دانش‌آموزانی می‌توانند در این آزمون نام‌نویسی کنند که مدرک دیپلم خود را گرفته باشند یا فارغ‌التحصیل شده باشند. معمولا تاریخ دریافت مدرک دیپلم 31 شهریور ماه یا 30 بهمن ماه می‌باشد که با توجه به شرایط درسی دانش‌آموز متفاوت خواهد بود. آن‌ها باید این تاریخ را در بند 13 فرم ثبت‌نام کنکور سراسری درج کنند. بنابراین کسانی که هنوز مدرک دیپلم خود را نرفتند یا هنوز فارغ‌التحصیل نشدند نمی‌توانند در کنکور سراسری ثبت‌نام کنند. حال اگر دانش‌آموزی تاریخ دریافت مدرک دیپلم خود را اشتباه وارد کرده باشد، آنگاه بعد از قبولی در دانشگاه ادامه تحصیل او دچار مشکل خواهد بود. البته دانش‌آموزان تا لحظه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری فرصت دارند که تاریخ دریافت مدرک دیپلم خود را ویرایش کنند و هیچ گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت معدل کتبی دیپلم کلیک کنید.

نحوه دریافت تاریخ اخذ مدرک دیپلم

فارغ‌التحصیلانی که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند بهتر است قبل از نام‌نویسی تمام اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند تا حین ثبت‌نام به مشکل برخورد نکنند. تاریخ دریافت مدرک دیپلم هم یکی از این موارد مهم است که دانش‌آموزان باید آن را به درستی وارد کنند. در صورتی که تاریخ دریافت مدرک دیپلم خود را اشتباه وارد کنند و دوره پیش‌دانشگاهی خود را گذرانده باشند، آنگاه ممکن است از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

این دانش‌آموزان برای دریافت تاریخ دریافت مدرک دیپلم خود به مدرک دریافتی یا گواهی دیپلم خود باید مراجعه کنند که در بند مربوط به این موضوع آن را مشاهده خواهند کرد. البته اگر به هر گونه مشکلی در این خصوص برخورد کرده باشند می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل در تمامی ساعات شبانه روز در تماس باشند.

محل درج تاریخ دریافت مدرک دیپلم در ثبت‌نام کنکور سراسری

همان‌گونه که می‌دانید کلیه داوطلبان ثبت‌نام در کنکور سراسری باید برای تکمیل نام‌نویسی خود فلیدهای مختلف آن را پر کنند. ثبت‌نام کنکور سراسری در تاریخ مشخصی شروع و پایان می‌یابد. برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ از 10 بهمن شروع و تا 17 بهمن ماه ادامه داشت. حال اگر شما داوطلب شرکت در کنکور سراسری 1403 هستید می‌توانید در زمان مقرر شده، تاریخ دریافت دیپلم خود را در فرم ثبت‌نام کنکور سراسری درج کنید.

معمولا محل درج تاریخ دریافت دیپلم در فیلد شماره 13 فرم ثبت‌نام کنکور سراسری می‌باشد که در تصویر زیر آن را برای شما مشخص کرده‌ایم. در این بخش شما باید تاریخ دریافت دیپلم خود را به صورت دقیق و بر اساس سال، ماه و روز مشخص کنید. حتما مد نظر داشته باشید که ترمیم معدل در تاریخ دریافت مدرک دیپلم تاثیر دارد.

 

محل درج تاریخ دریافت دیپلم در فرم ثبت نام کنکور سراسری

محل درج تاریخ دریافت دیپلم در فرم ثبت نام کنکور سراسری

طریقه ثبت‌نام در کنکور بر اساس تاریخ اخذ مدرک دیپلم

دانش‌آموزانی که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند بر اساس تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود به دو دسته نظام قدیم و نظام جدید تقسیم می‌شوند که شما برای فهمیدن این که جزو کدام یک از آن‌ها قرار دارید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

ثبت‌نام در کنکور سراسری بر اساس تاریخ اخذ مدرک دیپلم

ثبت‌نام در کنکور سراسری بر اساس تاریخ اخذ مدرک دیپلم

آن‌ها می‌توانند طبق آخرین اطلاعات سازمان سنجش، گروه آزمایش خود را به صورت اختیاری انتخاب کنند. در واقع اگر داوطلب به منابع کنکور نظام قدیم تسلط بیشتری داشته باشد می‌تواند آن را انتخاب کند. در غیر این صورت منابع کنکور نظام جدید را برای سوالات آزمون خود برگزیند.

برای کد سوابق دیپلم چیست ؟ کلیک کنید.

ثبت‌نام در کنکور سراسری نظام جدید

نحوه ثبت‌نام دانش آموزان نظام قدیم و جدید در سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. آن‌ها باید کارت اعتباری شرکت در آزمون را خریداری کنند و پس از دریافت سریال اعتباری 12 رقمی فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. داوطلبان باید به یاد داشته باشند که تنها در نظام آموزشی فارغ‌التحصیلی خود، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند. یعنی دانش‌آموزان پایه دوازدهم نظام جدید باید به هنگام ثبت‌نام گزینه مربوط به فارغ‌التحصیلان نظام جدید را فعال کنند.

ثبت‌نام در کنکور سراسری نظام قدیم

نظام قدیم، به فارغ‌التحصیلان دیپلم 4 ساله گفته می‌شود که در آن داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی هستند. لذا آن‌ها نیز با توجه به نظام آموزشی خود گزینه مورد نظر را فعال کنند. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد نحوه ثبت‌نام در کنکور سراسری نظام جدید و قدیم داشته باشید می‌توانید با کارشناسان این سامانه صحبت کنید.

 چگونه کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی را دریافت کنیم؟

داوطلبان ثبت‌نام در کنکور سراسری بعد از دریافت تاریخ اخذ مدرک دیپلم با سوالات دیگری مانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی مواجه خواهند شد. آن‌ها برای دریافت این کد می‌توانند به سامانه دیپ کد مراجعه کنند که روش دریافت آن به صورت زیر می‌باشد:

  • وارد سایت dipcode.medu.ir شوند.
  •  روی گزینه «برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید» کلیک کنند.
  • حالا کد دانش‌آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد خود را در کادر مشخص شده قرار دهند.
  • سپس می‌توانند  کد سوابق تحصیلی  خود را مشاهده کنند.
  • حالا با تایید اطلاعات، کد سوابق تحصیلی خود را بگیرند.

برای مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

خلاصه مطلب

از آنجا که دریافت تاریخ اخذ مدرک دیپلم برای ثبت‌نام در کنکور سراسری بسیار لازم است. و برخی از دانش‌آموزان در مورد تکمیل این فیلد در کنکور سراسری آشنایی کامل ندارند. به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیلی در مورد نحوه دریافت تاریخ دریافت مدرک دیپلم صحبت کردیم. هم‌چنین در میان آن‌ها به دریافت کد سوابق تحصیلی نیز اشاره کردیم. حال اگر داوطلبان به هر گونه مشکلی در مورد تاریخ دریافت مدرک دیپلم نظام جدید و قدیم داشته باشند می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز با شماره تلفن برای تهران 9099075307 و با شماره تلفن 9099075307 برای شهرستان‌ها تماس بگیرند.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه دریافت تاریخ اخذ مدرک دیپلم چگونه است؟

شما برای دریافت تاریخ اخذ مدرک دیپلم خود می‌توانید به گواهی‌نامه پایان تحصیلات خود مراجعه کنید که معمولا اواخر شهریور ماه یا بهمن ماه می‌باشد.

آیا بدون داشتن کد تاریخ اخذ مدرک دیپلم می‌توان در کنکور سراسری ثبت‌نام کرد؟

خیر، بدون داشتن تاریخ اخذ مدرک دیپلم نمی‌توانید در کنکور سراسری ثبت‌نام کنید. برای این کار حتما باید مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.

آیا انتخاب منابع آزمون نظام قدیم و جدید در کنکور سراسری اختیاری است؟

بله، در حال حاضر کلیه داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند می‌توانند بر اساس میزان تسلط خود بر منابع جدید و قدیم، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

نظرات

57 دیدگاه دربارهٔ «منظور از تاریخ اخذ مدرک دیپلم چیست؟ + راهنما جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام
    پسرم سال دوازدهمه و پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ کنکور داره
    میخواستم بدونم تاریخ اخذ دیپلم رو ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ نوشته درسته یا نه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله درست میباشد

  2. Avatar photo دانیال گفت:

    سلام من فارغ التحصیل 1402.3.31 شدم اما چند تا درس افتادم دی امتحان دادم قبول شدم الان گواهی موقت دیپلم دارم برای کنکور تیر چه تاریخی بزنم تاریخ اخذ دیپلم رو؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تاریخ 31 شهریور سال 1402 را ثبت کنید

  3. Avatar photo . گفت:

    سلام من فارغ التحصیل دی بزرگسال 1402 همین چند ماه پیش میخام کنکور 1403 ثبت نام کنم تاریخ اخذ مدرک چی بزنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تاریخ اخذ مدرک دیپلمتون رو 30 دی ماه 1402 ثبت کنید

  4. Avatar photo محمدلو گفت:

    ببخشید من خرداد ماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم تاریخ اخذ دیپلمم کی هست؟!

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت که همه دروس نمره قبولی دریافت کنید معمولا تاریخ فارغ التحصیلی مرداد ماه ثبت می شود

  5. Avatar photo لادن. گفت:

    سلام وقت بخیر تاریخ اخذ همون تاریخ ثبتیه که توی دیپلم هست؟من سال ۹۸ فارغ‌التحصیل شدم و بدلایلی امسال کنکور میدم باید چه تاریخی رو بزنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      تاریخ عنوان شده روی مدرک تان را وارد نمایید

  6. Avatar photo سعید گفت:

    سلام، من خرداد سال ۱۴۰۲ نهایی رو شرکت کردم ولی یکی از درسا رو افتادم ولی امتحانشو شهریور دادم و پاس کردم، الان میخوام برا این کنکور هم ثبت نام کنم و میخوام خرداد ۱۴۰۳ ترمیم معدل هم انجام بدم، الان من چه تاریخی برا زمان اخذ دیپلم بزنم؟ ۴۰۳ بزنم یا ۴۰۲؟ کدوم ماه و کدوم روز؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. تاریخ اخذ دیپلم نهایی شما شهریور 402 میباشد.

  7. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل ۱۴۰۲ هستم
    همه درسا رو هم همون خرداد پاس شدم
    تاریخ اخذ دیپلم ررو زدم ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ مشکلی نداره؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر ایرادی ندارد

  8. Avatar photo محمد گفت:

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ دیپیلم موقتم رو گرفتم و اینکه دی امتحان دادم و برای ثبت نام کنکور تاریخ اخذ دیپلم چه تاریخی رو بزنم ضمن اینکه هنوز مدرک اصل دیپلمم نیومده باید بزنم ۱۴۰۳/۴/۱ یا ۱۴۰۱/۱۰/۱

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تاریخ اخذ مدرک دیپلمتون رو 31 شهریور 1403 ثبت کنید

  9. Avatar photo پرنیا گفت:

    سلام من ۴۰۲ فارغ التحصیل شدم اما یکی از درس هام رو افتادم و دی ۴۰۲ قبول شدم الان برای تاریخ اخذ مدرک دیپلم چی باید بزنم ؟
    گواهی موقت هم نرفتم بگیرم .

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تاریخ 31 شهریور سال 1403 رو ثبت کنید

  10. Avatar photo مهران گفت:

    سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل ۱۴۰۲ هستم ولی توی فرم ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کافی نت بهم گفت تاریخ اخذ دیپلم رو باید بزنی ۱۴۰۱. ولی الان من مطمئن شدم باید بزنم ۱۴۰۲. خیلی نگرانم. آیا موقع دریافت کارت ورود به جلسه میتونم این موردو ویرایش کنم؟ لطفا اگه ممکنه جوابمو بدین. ممنونم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر تاریخ اخذ دیپلم باید 1402 میبود اگر گزینه ویرایش باز شود بله این امان را دارید تغییر دهید

      1. Avatar photo مهران گفت:

        بله ممنونم از لطفتون🙏🏻 ایشون گفتن چون دوازدهم وارد ۴۰۱ شدی باید اینو بزنی. من به سایت سازمان سنجش هم پیام ارسال کردم‌. دیگه امیدوارم باز کنن مثل پارسال. وگرنه باید به چه صورت پیگیری کنم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          از طریق درخواست زدن به سایت سنجش

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور