ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین گرایش mba برای مهاجرت

بهترین گرایش mba برای مهاجرت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته مدیریت بازرگانی (Master in business administration) که به اختصار به رشته mba نیز شناخته میشود از جمله رشته های پرطرفدار در سراسر دنیا است. رقابت زیادی بین علاقه مندان به این رشته برای ورود به برترین رشته ها و گرایش ها وجود دارد. افراد تحصیل کرده در این رشته مهارت ها و علم مدیریت را در شاخه ها و گرایش های متنوع آموخته و به عنوان نیروی کار کلیدی در بسیاری از شرکت ها و اداره ها مشغول به کار میشوند.عده کثیری از متقاضیان ورود به این رشته خواستار تحصیل MBA در مراکز آموزشی و مدارس بیزینس در خارج از کشور هستند. این افراد همواره به دنبال انتخاب بهترین گرایش mba برای مهاجرت هستند، حال آنکه بهترین گرایش در mba و سایر رشته ها تحت تاثیر عوامل زیادی نظیر علاقه شخصی، سوابق تحصیلی و بازار کار و … است. در این مطلب با بررسی گرایش های مختلف این رشته شما را برای انتخاب بهترین گرایش mba برای مهاجرت راهنمایی کرده و اطلاعات زیادی را در خصوص شرایط مهاجرت با مدرک mba ارائه خواهیم داد.

 

گرایش های mba

گرایش های mba

رشته mba دارای گرایش های متنوع و زیادی است که افراد باید با در نظر گرفتن شرایط خود اعم از: علاقه، استعداد و توانایی، سوابق تحصیلی و همچنین بازار کار اقدام به انتخاب یکی از گرایش های موجود کنند. در ادامه به تعدادی از گرایشات mba پرداخته ایم:

1) گرایش بازاریابی

بازاریابی یکی از محبوب ترین گرایش ها در بین دانشجویان این رشته است. این گرایش تمرکز ویژه تی بر روی علم تحلیل بازار، فروش و توزیع، نحوه طراحی محصول، قیمت گذاری و بسیاری دیگر از مفاهیم بازار یابی دارد. لازمه ورود به این گرایش توانایی در برقراری روابط عمومی و علاقه به دانش بازاریابی و تبلیغات است.

2)گرایش مالی

گرایش امور مالی نیز همانند بازاریابی علاقه مندان زیادی دارد. در این گرایش دانشجویان به طور متمرکز با حسابداری، مدیریت مالی، بازار سرمایه و ارز، بانکداری آشنا میشوند. افراد پس از اتمام این دوره توانایی تحلیل بازار های مالی را کسب خواهند کرد و میتوانند وضعیت مالی سازمان ها، شرکت ها و صنایع را ارزیابی و در اخذ تصمیمات مالی نقشی کلیدی ایفا کنند.

3)گرایش تجارت بین الملل

دوره mba در گرایش تجارت بین الملل افراد را برای برقراری ارتباطات و یا معاملات کالا، خدمات در عرصه بین الملل آماده میسازد. در این دوره ها به طور ویژه به استاندارد های کاری، تنوع فرهنگی، فرهنگ سازمانی، بازار های ارزی، قوانین صادرات و واردات و از این دست موارد پرداخته میشود.

 

برای اطلاع از بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور کلیک کنید.

 

4)گرایش مدیریت پروژه

جزو محبوب ترین گرایشات مدیریت  MBA محسوب می شود که مدیران جوان خیلی به این بخش توجه دارند. دانشجویان این گرایش می‌توانند خود را آماده مدیریت پروژه‌ها کنند و مهارت‌های لازم برای این کار را فرا بگیرند، تا بتوانند در مسیر موفقیت در دنیای کسب و کارها قدم بردارند. معمولا تحصیل در این رشته به صورت دوره های عملی و کار آموزی میباشد.

5)گرایش استراتژی

گرایش استراتژی در MBA به دانشجویان تفکر استراتژیک مورد نیاز برای مدیریت تاثیر گذار پروژه را می‌دهد. درس‌های استراتژیک شامل برنامه ریزی استراتژیک، کارآفرینی سازمانی، مدیریت تحول سازمانی، تفکر استراتژیک، تحلیل دینامیک سیستم‌ها، یادگیری سازمانی، رهبری سازمانی و … میباشد.

6)گرایش مدیریت منابع انسانی

دوره MBA منابع انسانی بر آموزش متخصصان برای مدیریت نیروی کار یک سازمان متمرکز است.  وجود بخش منابع انسانی برای هر شرکت و سازمان حیاتی محسوب میشود. مدیران منابع انسانی کسانی هستند که بر نیروی کار نظارت می کنند تا با پیروی از مجموعه ارزش ها، چشم اندازها، آرمان ها، هنجارها، سیستم ها و روش ها، موفقیت سازمان را قطعی کنند.

7)گرایش مدیریت گردشگری و هتل داری

دوره MBA در گردشگری  به شما امکان می دهد تا مهارت های مورد نیاز برای مدیریت عملیات روزانه، موضوعات نظری و عملی بخش گردشگری را از طریق یک رویکرد کل نگر به شکل سازمان یافته  به دست آورید.

8)گرایش کارآفرینی

دانشجویانی که در رشته کار آفرینی مشغول به تحصیل هستند؛ دوره های  MBA رشته کار آفرینی برای آن ها لازم میباشد تا اطلاعات و علم خود را به روز رسانی کنند و در حوزه تحصیلی خود پیشرفت کنند. فراگیران در گرایش کارآفرینی دانش مرتبط با این زمینه را به دست می آورند. این دانش شامل مهارت های کنترل، توسعه ایده های تجاری خارج از چهار چوب فعلی، طراحی یک کسب و کار و شیوه های جذب سرمایه به آن و حفظ موفقیت آمیز شبکه های ارتباطی مورد نیاز برای گسترش شرکت می شود.

شرایط مهاجرت mba

برای کسب اطلاع از شرایط شرایط اپلای با مدرک دانشگاه آزاد روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 مهاجرت با مدرک mba

از آن جایی که مدرک  MBA، یک لوح بین المللی محسوب میشود و در سرتاسر دنیا ارزشمند است؛ شما میتواند با اخذ این مدرک سطح سواد و اطلاعات خود را بالاتر ببرید و در کنار این مزیت قرصت ارتقا شغلی و پیشنهادات بین المللی برای افراد ایجاد میشود. از بهترین ویژگی های مطالعه و اپلای رشته بازرگانی، در داخل یا خارج از کشور، این است که زمینه ها و گرایش های زیادی در تجارت وجود دارد که می توانید تحصیلات خود را بر آن ها متمرکز کنید که یکی از این زمینه ها مدیریت است. تحصیل و ادامه تحصیل در خارج از کشور باعث میشود افراد علاوه بر این که میتواند با زبان و فرهنگ دیگری آشنا شوند، موقعیت های کاری و تجاری بهتری کسب بکنند. از آن جایی که  رشته MBA دارای طیف گسترده ای از شاخه های متفاوت رشته مدیریت است و افراد متخصص کمی در این زمینه وجود دارند؛ استعداد زیادی برای اپلای کردن و تصمیم گیری وجود دارد. اگر چه شرایط مهاجرت با مدرک MBA به دلیل رقابت زیاد در سرتاسر دنیا مقداری دشوار است اما با تلاش زیاد و جمع آوری رزومه ای مناسب، امکان ادامه تحصیل در این رشته در کشور های خارجی را خواهید داشت.

بهترین گرایش mba برای مهاجرت

اکثر رشته های مدیریت به یکدیگر مربوط هستند و در جزییات با یکدیر تفاوت دارند و دانشجویانی که مشغول به تحصیل در رشته های مدیریتی هستند با طیف گسترده ای از انشعابات رشته ای روبرو میشوند. یکی از مهم ترین مسائل برای دانشجویان رشته مدیریت، انتخاب بهترین گرایش mba برای مهاجرت است که به صورت مستقیم به علاقه افراد و میزان درآمدی که میتوانند کسب کنند دارد. اگر شما در هر رشته متخصص باشید و به رشته خود علاقه مند باشید، در کشور های خارجی حقوق مناسبی دریافت میکنید. گرایش های مدیریت منابع منابع انسانی، تحلیلگر مدیریت، مدیریت فروش، مدیر مالی، مدیر عملیات و… به خاطر نبود افراد متخصص و اهمیتی که در سازمان ها دارند؛ ماهانه بین 8 تا 15 هزار دلار درآمد دارند.

برای کسب اطلاع از میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

بهترین دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی

هر ساله موسسه  QS با اعلام رتبه بندی دانشگاه ها در جهان طبق معیار های جدید، به تمام دانشجویان برای اپلای کردن و انتخاب رشته کمک میکند. طبق آخرین رتبه بندی موسسه QS بهترین دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی به شکل زیر میباشد:

رتبه نام دانشگاه
1 دانشگاه پنسیلوانیا
2 دانشگاه میشیگان-آن آربور
3 دانشگاه کالیفرنیا-برکلی
4 دانشگاه تگزاس در آستین
5 دانشگاه نیویورک
6 دانشگاه ایندیانا – بلومینگتون
7 دانشگاه A&M تگزاس
8 دانشگاه کارولینای شمالی – چپل هیل
9 دانشگاه ویرجینیا
10 دانشگاه تکنولوژی ماساچوست- MIT

 

جهت کسب اطلاع از نحوه نوشتن رزومه در مقاله چگونه رزومه بنویسیم؟ با ما همراه باشید.

 

شرایط مهاجرت با مدرک mba

برای مهاجرت کردن و تحصیل در رشته MBA افراد باید بتوانند ویزای تحصیلی و تایدیه خود را از دانشگاه مقصد بگیرند.  هر کشور قوانین خاص خودش را در رابطه با دادن ویزای تحصیلی به دانشجویان مهاجر دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب درست کشور مقصد است. از لحاظ فرهنگی، زبانی، مهاجر پذیری، آب، هوا و.. باید کشور مقصد را تحلیل کنید و آیا توانایی زندگی کردن طبق آن عرف، هنجار، فرهنگ و… دارا هستید؟

اگر میخواهید به زبان انگلیسی درس بخوانید بهترین کشور های مقصد برای شما انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا است. کشور کانادا به‌ لحاظ هزینه از بقیه کشورها اقتصادی‌ تر است و اگر در اروپا دنبال کشورهایی با هزینه تحصیل ارزان‌ تر هستید آلمان، فرانسه و اسپانیا پیشنهاد مناسبی است. یکی از مهم ترین مدارکی که همه افراد برای اپلای کردن باید در اختیار داشته باشند؛ مدرک کارشناسی یا لیسانس است؛ البته هر ساله قوانین اپلای کردن کشور ها تغییر میکند و نمیتوان یک حکم کلی و دائمی برای این شرایط تعیین کرد. از مسائل مهم دیگری که باید آن را در نظر بگیریم؛ سن افراد و بازار کاری کشور مقصد است. هر چه قدر سن افراد کمتر باشد؛ موقعیت های شغلی و تحصیلی بیشتر برای افراد فراهم میشود.

اخذ ویزای تحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی

  • درخواست مصاحبه در سفارت و گرفتن نوبت به ‌صورت آنلاین
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • تعیین رشته‌ مورد نظر
  • همراه داشتن نامه‌ پذیرش دانشگاه
  • همراه داشتن گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • همراه داشتن مدارک شناسایی ازجمله شناسنامه و کارت ملی (ترجمه‌ شناسنامه الزامی است)
  • داشتن حداقل ۲ قطعه عکس و حداکثر ۵ قطعه عکس مناسب برای گذرنامه
  • ارائه‌ آخرین مدرک تحصیلی
  • همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه ترجمه
  • همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان کشور موردنظر با حداقل نمره ‌ی مورد نیاز
  • پرداخت هزینه‌ ی صدور ویزا
  • همراه داشتن نامه‌ سوء پیشینه
  • ارائه‌ مقالات چاپ ‌شده‌

بهترین گرایش mba

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور

بین سال های 2019 و 2021 چشم انداز شغلی مدیریت بازرگانی تقریبا 5 درصد رشد داشته است؛ در حالی که میانگین رشد بقیه شغل ها تقریبا 2 الی 4 درصد است. متوسط حقوق مدیریت بازرگانی برای مشاغل در این زمینه ۷۲,۲۵۰ دلار در سال ۲۰۲۰ بود؛ تقریبا 30 هزار دلار بیشتر از میانگین درآمد بقیه شغل ها. برخی از مشاغل پردرآمد مانند بازرسان مالی، تحلیلگران مدیریت و مشاوران مالی شخصی دارای میانگین دستمزد بیش از ۸۰۰۰۰ دلار هستند.

کشور میانگین درآمد
آمریکا تقریبا 73 هزار دلار
انگلستان تقریبا 42 هزار پوند
کانادا بین 85 تا 120 هزار دلار
فرانسه تقریبا 45 هزار یورو
سنگاپور بین 66 تا 95 هزار دلار
اسپانیا تقریبا 50 هزار یورو
استرالیا بین 90 تا 130 هزار دلار

چگونه رشته MBA را بخوانیم ؟

دوره های MBA به صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود. دوره های حضوری برای دانشجویان مناسب میباشد زیرا در زمان هایی برگزار میشود که تداخل زمانی با کلاس دانشجویان نداشته باشد. دوره های آنلاین برای افرادی مناسب است که با بیماری یا نقص عضو درگیر هستند و یا افرادی که در ساعات اداری مشغول به کار هستند. این افراد با دوره های آنلاین به صورت اینترنتی میتوانند مدرک MBA خود را دریافت کنند.

 بهترین دانشگاه و مدرسه بازرگانی دارنده مدرک MBA کاربردی در دنیا

  • دانشگاه مانهایم آلمان
  • دانشگاه جیمز مدیسون، ایالات متحده
  • مدرسه بازرگانی ژنو، سوئیس
  • دانشگاه ولورهمپتون، انگلستان
  • دانشگاه کوچ ترکیه
  • دانشگاه لافبورو، انگلستان

مزایا و معایب رشته MBA 

مزایای تحصیل. در رشته MBA. به قدری زیاد است. که در مقابل معایب آن اصلا قابل مقایسه نیست. برای رشد کردن آموزش حرف اول را میزند و در دوره های ام بی ای شما کاربردی‌ ترین آموزش‌ ها را دریافت خواهید کرد. در MBA شما مدیریت کردن خود را هم یاد میگیرید و از آن جایی که این مدرک بین المللی است زمینه های رشد و ترقی شما فراهم میشود. در این بخش با مزایا و معایب این رشته آشنا میشویم.

مزایا:

  • پیشرفت شغلی با MBA
  • توسعه روابط حرفه‌ای
  • توسعه شخصی
  • تسلط بر مهارت‌های مدیریتی
  • مهارت برای راه اندازی کسب و کار شخصی

معایب:

  • هزینه
  • تعهد زمانی(حداقل یک سال و حداکثر دو سال الزامی است.)

 

برای اطلاع از دانشگاه های دارای رشته مدیریت کسب و کار mba کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

رشته MBA یکی از گرایشات رشته های مدیریتی محسوب میشود که برای گرفتن این مدرک باید به صورت آنلاین یا حضوری دوره های این رشته را طی کرد. به صورت کلی درآمد میانگین افرادی که در رشته MBA و گرایشات آن تحصیل کرده اند بیشتر از 15 هزار دلار میباشدو در این مقاله تیم ایران تحصیل تلاش کرده است با گرد آوری مطالبی در مورد بهترین گرایش mba برای مهاجرت برای شما، یاری رسان و همراهتان باشد.

 

برای دریافت پی دی اف کامل مطالب این صفحه کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این دوره چگونه به پیشرفت شغل من کمک می کند؟

MBA می تواند شانس رقابت شما را به عنوان یک متخصص افزایش دهد و کیفیت و کمیت فرصت های شغلی تان را بالا ببرد. MBA همچنین به شما کمک می کند تا مهارت های رهبری کسب و کار و شبکه سازی حرفه ای را به دست بیاورید.

در MBA چه چیزی یاد می گیرم؟

اصول کسب و کار مانند رهبری، ارتباطات، تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی را یاد می گیرند.

آیا MBA همان مدرک کارشناسی ارشد است؟

 این دوره نه در دانشگاه، بلکه در مدارس کسب و کار تدریس می گردد و مدرک آن معادل با کارشناسی ارشد است. در داخل ایران، شما نمی توانید با مدرک MBA وارد مقاطع بالاتر تحصیلی یعنی دکترا شوید. اما خارج از ایران، معمولا این مدرک را با کارشناسی ارشد دانشگاهی برابر می دانند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور