ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین هنرستان های تهران ۱۴۰۳ + هنرستان نمونه

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۸ مهر ۱۴۰۲
بهترین هنرستان های تهران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید بهترین هنرستان های تهران ۱۴۰۳ شامل چه مدارسی می شوند؟ به طور کلی هنرستان ها به چند دسته تقسیم می شوند و چه دروسی را ارائه می دهند؟ زمان و نحوه ثبت نام در اینگونه مدارس چیست؟ چه مزایایی نسبت به دبیرستان ها دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با لیست بهترین هنرستان های پسرانه و دخترانه تهران در هر کدام از دسته های نمونه دولتی، هیئت امنایی و غیر انتفاعی آشنا شده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

همچنین، چنانچه شما دانش آموز یا اولیای گرامی مایل به آگاهی از شرایط ثبت نام، میزان هزینه و شهریه های ورود و تحصیل، امکانات موجود، بهترین رشته متناسب با دانش آموزان و سایر موارد دیگر هستید، و یا مدرسه خاصی را در نظر دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی دریافت نمایید.

 

 

اگر می خواهید بدانید بهترین هنرستان های دخترانه و پسرانه تهران از لحاظ رتبه کدامند و چه شرایطی برای ثبت نام دارند از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

بهترین هنرستان های تهران چند دسته اند؟

 

 

نام هفت بهترین هنرستان های پسرانه تهران

 

در سال های اخیر گرایش به ورود و تحصیل در هنرستان ها افزایش یافته است. چرا که علیرغم گذشته این تصور در میان خانواده که فرزندشان بایستی حتما دکتر یا مهندس شود، کمرنگ تر از گذشته شده و خوشبختانه بسیاری از دانش آموزان به دنبال علاقه و استعداد خود می روند.

در این میان، دانش آموزان پایه نهم که در تهران زندگی می کنند، به دلیل بزرگی و تنوع انواع هنرستان ها گاها دچار مشکل می شوند و معمولا این سوال مطرح می شود که بهترین هنرستان های تهران کدامند؟ قبل از هر چیز باید بدانیم که چند نوع هنرستان در این شهر وجود دارد و سپس به معرفی بهترین هنرستان های پسرانه و دخترانه تهران بپردازیم.

به طور کلی می توان گفت که هنرستان ها به چند دسته اعم از هنرستان ها دولتی، هنرستان های هیئت امنایی، هنرستان های نمونه دولتی، و هنرستان های غیر انتفاعی تقسیم بندی می شوند. در ادامه سعی خواهیم کرد تا شما را با ویژگی های هر کدام از این مدارس آشنا کنیم.

 

برای اطلاع از شرایط معلم شدن در مدارس و هنرستان ها وارد لینک مربوطه شوید

 

 

نام  هفت بهترین هنرستان های نمونه دولتی دخترانه تهران

همانطور که ذکر شد، بخشی از هنرستان ها نمونه دولتی می باشند و خانواده هایی که دارای دانش آموز دختر هستند، احتمالا می خواهند بهترین هنرستان های نمونه دخترانه تهران را بشناسند. در اینجا نام 7 هنرستان که در میان بهترین ها هستند را با ذکر توضیحات مختصر در مورد آن ها مشاهده خواهید کرد.

 

نام هنرستان آدرس ویژگی ها

 

هنرستان فنی حرفه ایی دخترانه آزادگان منطقه 1 تهران و در آدرس خیابان شریعتی، پائین تر از پل رومی،جنب مترو قیطریه، کوچه کارامیان دارای رشته هایی رشته هایی همچون معماری داخلی، گرافیک، نقاشی، انیمیشن و طراحی دوخت

 

هنرستان دخترانه علامه جعفری منطقه 5 تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، انتهای خیابان 22 بهمن دارای رشته هایی همچون شبکه و نرم افزار رایانه، الکترونیک، حسابداری، و نقشه کشی معماری

 

هنرستان نمونه دولتی دخترانه معصومیه منطقه 13، منطقه 5 تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، انتهای خیابان 22 بهمن

مدیریت: زهرا سلیمانی

 

دارای رشته های حسابداری، شبکه و نرم‌افزار رایانه، گرافیک و نقشه‌کشی معماری، خدمات آموزشی

 

هنرستان دخترانه شهید مطهری منطقه 7 تهران، خیابا شریعتی، خیابان قدوسی، خیابان امجدی منش شمالی

 

دارای رشته های شبکه و نرم افزار رایانه، حسابداری و فتوگرافیک

 

هنرستان دخترانه آسیه منطقه 14 تهران، چهارصد دستگاه، انتهای خیابان فارای، جنب آموزش و پرورش

 

گرافیک، نقشه کشی معماری، شبکه و نرم افزار رایانه، حسابداری

 

هنرستان دخترانه بتول آقا محمدی منطقه 15، مسعودیه، شهرک ولفجر، خیابان هنرستان، خیابان شهید محمدی

 

گرافیک، نقشه کشی معماری، شبکه و نرم افزار رایانه، حسابداری

 

هنرستان دخترانه زینبیه منطقه 16، خیابان شهید رایی، علی آباد جنوبی، بلوار شهید دستواره، جنب مترو علی آباد، کوچه مدرسه

 

گرافیک، نقشه کشی معماری، شبکه و نرم افزار رایانه، حسابداری

 

 

 

برای آشنایی با رشته های بدون کنکور هنرستان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

نام هفت بهترین هنرستان های پسرانه تهران

 

نام  هفت بهترین هنرستان های نمونه دولتی دخترانه تهران

 

دانش آموزان پسری که قصد ورود به یکی از بهترین هنرستان های نمونه پسرانه تهران را دارند، می توانند به مدارس نام برده در جدول زیر مراجعه نمایند.

 

نام هنرستان آدرس ویژگی ها

 

هنرستان پسرانه رسالت منطقه 6، خیابان ولیعصر، نرسیده به طالقانی، نبش دانشگاه شاهد دارای رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک، شبکه و نرم افزار رایانه

 

هنرستان پسرانه امام صادق منطقه 12، خیابان ری، پایین تر از میدان قیام، روبروی پارک کوثر دارای رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک، ماشین ابزار، تاسسیات، ساختمان، چاپ، متالورژی، مکانیک خودرو، صنایع چوپ و کاغذ

 

هنرستان پسرانه توحید منطقه 17، خیابان زمزم، روربروی پارک هویزه، پلاک 12/14 گرافیک، نقشه کشی معماری، شبکه و نرم افزار، حسابداری

 

هنرستان پسرانه شهید طهرانی مقدم منطقه 14، ميدان شهيد کلاهدوز -بزرگراهبسيج -ابتداي بلوار هجرت (سه راه تختي) الکتروتکنیک، الکترونیک، ماشین ابزار، ساختمان

 

هنرستان پسرانه  آزادی فلسطین منطقه 7، میدان امام حسین، ابتدای خیابان دماوند، روبروی خیابان اقبال الکتروتکنیک، الکترونیک، ماشین ابزار، ساختمان

 

هنرستان پسرانه شهید نصیرزاده منطقه 19، عبدل اباد-شهرک شکوفه-خ مطهری شبکه و نرم افزار رایانه، نقشه کشی معماری، حسابداری

 

 

 

جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان وارد لینک شوید

 

 

هنرستان های هیئت امنایی تهران

علاوه بر هنرستان های نمونه دولتی تهران، دانش آموزانی که از شرایط لازم برخوردارند می توانند در مدارس هیئت امنایی نیز به تحصیل بپردارند. در واقع این نوع مدارس به لحاظ شیوه مدیریتی که دارند با این نام خوانده می شوند. بدین معنا که به جای مدیریت یک نفره، یک هیئت امنا وظیفه نظارت و گردندان بخش های مختلف مدرسه را برعهده دارند. همچنین، این هنرستان ها را نه می توان در دسته مدارس دولتی جای داد و نه غیر انتفاعی، و مستلزم پرداخت شهریه می باشند.

البته بر اساس قوانین، آن دسته از دانش آموزانی که محل زندگی آن ها به مدرسه نزدیکتر باشد، در اولویت قرار خواهند داشت. در زیر می توانید نام  بهترین هنرستان های هیئت امنایی پسرانه و دخترانه تهران را مشاهده فرمایید. اما چنانچه مایل به اطلاع از شرایط نام نویسی، کیفیت آموزشی و میزان شهریه مدرسه مورد نظر خود می باشید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • هنرستان فنی پسرانه هشتم شهریور 1– منطقه 4 تهران
  • هنرستان فنی پسرانه قدس– منطقه 17 تهران
  • هنرستان فنی پسرانه ماندگار صنعتی تهران– منطقه 12
  • هنرستان فنی دخترانه آل یاسین– منطقه 12 تهران
  • هنرستان فنی دخترانه شهادت– منطقه 6 تهران
  • هنرستان فنینرگس 1 – منطقه 4 تهران
  • هنرستان کاردانش دخترانه حجاب– منطقه 6 تهران

 

 

برای دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان روی لینک کلیک کنید.

 

 

بهترین هنرستان های غیر انتفاعی تهران

هنرستان های غیر انتفاعی که در دسته مدارس غیر دولتی جای می گیرند، همانند مدارس هیئت امنایی هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه تامین می کنند. به طور معمول، این نوع هنرستان ها دارای امکانات بسیار خوبی بوده و از اساتیدی با سطح دانش و مهارت بالا جهت تدریس بهره می برند.

نکته دیگر در مورد هنرستان های غیر انتفاعی این است که تعداد دانش آموزان کمتر از مدارس دولتی است و غالبا کلاس های فوق برنامه را نیز در کلاس های خود جای می دهند. این موارد باعث شده است که دانش آموزان و اولیاء ساکن پایتخت به دنبال شناخت بهترین هنرستان های غیر انتفاعی تهران باشند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که بر اساس روال معمول، از دانش آموزان متقاضی ورود به پایه دهم یک آزمون ورودی گرفته می شود و تنها در صورت قبولی در این آزمون امکان تحصیل وجود خواهد داشت. از جمله بهترین هنرستان های پسرانه تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • هنرستان فنی پسرانه فرهنگ جوان-منطقه 6
  • هنرستان فنی پسرانه کار و اندیشه حرفه ایی – منطقه 1
  • هنرستان فنی پسرانه خواجه نصیر الدین طوسی- منطقه 5
  • هنرستان فنی پسرانه دارالفنون – منطقه 4
  • هنرستان فنی پسرانه علم و صنعت – منطقه 4
  • هنرستان فنی حرفه ایی صدا وسیما- منطقه 2

 

 

برای شناسایی و رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان ابتدایی و متوسطه روی لینک کلیک کنید.

 

 

 زمان و نحوه ثبت نام در هنرستان های نمونه دولتی تهران

حال که با لیست و ویژگی های بهترین هنرستان های نمونه دولتی دخترانه و پسرانه تهران آشنا شدیم، شاید بهتر باشد تا زمان و شیوه ثبت نام در این مدارس نیز اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهیم.

بر اساس آیین نامه های موجود، همه دانش آموزان پایه نهم که از معدل لازم برخوردارند می توانند برای ثبت نام هنرستان های نمونه دولتی اقدام کنند. اما ابتدا لازم است با رشته های تحصیلی هنرستان آشنا شوید و بعد برای ثبت نام اقدام کنید.

زمان ثبت نام نیز به طور معمول اواخر خردادماه می باشد. برای مثال، در سال جاری نام نویسی هنرستان های نمونه دولتی از تاریخ 29 خرداد لغایت 2 تیرماه بود و از متقاضیان خواسته شد تا مدارک لازم را در سایت مربوطه بارگذاری نمایند.

 

 

 برای مشاوره تحصیلی دبیرستان روی لینک کلیک کنید.

 

 

مزایای تحصیل در هنرستان های پسرانه و دخترانه تهران

 

مزایای تحصیل در هنرستان های پسرانه و دخترانه تهران

 

با وجود آنکه توجه به هنرستان ها بیشتر از قبل شده است، اما هنوز بسیاری از والدین آشنایی چندانی با مزایای تحصیل در اینگونه مدارس نداشته و حتی گاهی تصورات اشتباهی دارند. در حالی که ویژگی های مثبت بسیاری را برای هنرستان ها می توان برشمرد. البته این مزایا تنها مختص به بهترین هنرستان های تهران نیست و می توان به همه هنرستان ها اطلاق داد.

برای مثال، تنوع رشته های تحصیلی در هنرستان ها نسبت به دبیرستان ها بسیار بیشتر بوده و معمولا بازار کار خوبی در انتظار فارغ التحصیلان خواهد بود. دلیل این امر نیز آن است که در اغلب رشته ها، علائه بر  دروس تئوری، واحدهای عملی نیز ارائه می شود.

همچنین، دانش آموزان هنرستانی مدت تحصیل کمتری داشته و زودتر وارد دانشگاه خواهد شد. یک خصیصه بسیار خوب که در اینگونه مدارس مشاهده می شود، بارور کردن استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان است. به نحوی که با قرار گرفتن در کارهای تیمی و گروهی مهارت بیشتری را جهت انجام و عملی کردن دانسته های خود کسب خواهند نمود.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سایت همگام انتخاب رشته نهم کلیک کنید.

 

 

در هنرستان های تهران چه رشته هایی ارائه می شود؟

شاید بریا شما هم این سوال مطرح شده باشد که در بهترین هنرستان های تهران چه رشته های تدریس می شود و یا چند دسته کلی برای هنرستان ها وجود دارد. در پاسخ باید گفت که رشته های هنرستان ها به چند دسته هنر، مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی تقسیم بندی می شود.

 

مدیریت و خدمات صنعت کشاورزی هنر

 

 حسابداری شبکه و نرم افزار امور باغی معماری داخلی

 

تربیت کودک الکترونیک و مخابرات دریایی ماشین های کشاورزی صنایع دستی
ناوبری الکتروتکنیک امور زراعی فتوگرافیک

 

حمل و نقل الکترونیک امور دامی طراحی دوخت

 

 تربیت بدنی مکانیک موتورهای دریایی صنایع غذایی

 

انیمیشن و پویانمایی
سرامیک تولید برنامه تلویزیونی

 

تاسیسات مکانیکی نقشه کشی معماری

 

مکانیک خودرو طراحی زبان بصری

 

ماشین ابزار مرمت آثار فرهنگی

 

صنایع چوب و مبلمان موسیقی مبانی آهنگ سازی

 

ابزار پشتیبانی صحنه

 

معماری چاپ دستی

 

صنایع شیمیایی گرافیک

 

صنایع نساجی نقاشی

 

متالوژی نوازندگی ساز جهانی

 

معدن نوازندگی ساز ایرانی

 

مکاترونیک نمایش

 

صنایع فلزی سینما

 

 

 

جهت ورود به سامانه ثبت نام تیزهوشان اصفهان بر رروی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا به تفکیک هترین هنرستان های دخترانه  و پسرانه تهران را معرفی کرده و شما را از جنبه های دیگر ورود به اینگونه مدارس آشنا کنیم.

اگر شما اولیای عزیز در مورد ورود فرزندنتان به هر کدام از هنرستان های تهران مردد هستید، نمی دانید که آیا انتخاب رشته وی درست است یا خیر، چه آینده ایی در انتظار او خواهد بود و یا نیازمند دریافت مشاوره در این زمینه هستید، می توانید با مشاوران ما از طریق شماره های سایت در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب در ارتباط باشید. 

 

 

چنانچه مایل به آشنایی با بهترین هنرستان های غیر انتفاعی و نمونه دولتی تهران هستید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

رشته های تحصیلی هنرستان

لیست مدارس نمونه دولتی تهران

rahbaran.medu.ir

آدرس مدارس نمونه دولتی اصفهان

بهترین هنرستان های تهران

1.9/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین هنرستان های پسرانه تهران کدامند؟

در این مقاله می توانید لیست بهترین هنرستان های پسرانه مناطق مختلف تهران را مطالعه کنید.

چگونه از بهترین هنرستان های دخترانه تهران آگاه شویم؟

برای آشنایی با لیست بهترین هنرستان های دخترانه تهران به مقاله کنونی مراجعه نمایید.

آیا هنرستان های هیئت امنایی و غیر انتفاعی تهران برای تحصیل، شهریه دریافت می کنند؟

بله. هر دو مدرسه شهریه دریافت می کنند که البته بسته به نوع هنرستان میزان شهریه متفاوت است.

بهترین هنرستان های تهران برای پذیرش چه شرایطی دارند؟

برای اطلاع از این مورد می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «بهترین هنرستان های تهران ۱۴۰۳ + هنرستان نمونه»

  1. Avatar photo KB گفت:

    چرا لیست بهترین مدارس غیر انتفاعی دخترانه در سایت درج نشده؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم

  2. Avatar photo طاها گفت:

    سلام بعد از گرفتن مدرک آیا می تونند دانشگاه خوب برن که بتونن اقدام به مهاجرت کنند؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارند

  3. Avatar photo افسانه مهرابی گفت:

    با درود
    به هیچ عنوان قادر به شماره گیری با تلفن تماسی که درج کرده اید نیستم و با تلفن ثابت نتوانستم تماس بگیرم. سوالات مهمی دارم و نیازمند مشاوره و راهنمایی فوری هستم.
    09124874873

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز لطفا یکبار دیگه با شماره 9099075307 با تلفن ثابت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور