ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته های ارشد وزارت علوم + لیست کامل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین رشته های ارشد وزارت علوم، آزمون کارشناسی ارشد آزمونی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که همه ساله در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به طور هماهنگ در سراسر کشور برگزار می گردد. علاقمندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می بایست در زمان ثبت نام، رشته مورد نظر خود را از میان رشته های ارائه شده انتخاب نمایند.
هر داوطلب با توجه به علاقه مندی های خود می تواند حداکثر در دو رشته امتحانی “اصلی و شناور” نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری اقدام نماید. لیست رشته های مورد پذیرش در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ارائه شده است که ما در این مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم. با ایران تحصیل همراه باشید.

داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته امتحانی دوم (شناور) هستند برای ثبت نام اینترنتی باید کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد، گروه علوم انسانی یکی از پرطرفدار ترین گروه های آزمایشی در بین داوطلبان می باشد که دارای ۵۴ مجموعه امتحانی است. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام ثبت نام صرفا اعلام علاقمندی به مجموعه امتحانی امکان پذیر است نه گرایش و رشته.
به عنوان مثال داوطلبی که قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی را در مقطع کارشناسی ارشد دارد می بایست در هنگام ثبت نام، مجموعه علوم تربیتی با کد رشته ۱۱۱۷ را انتخاب نماید و در زمان انتشار کارنامه اولیه چنانچه حدنصاب علمی لازم را کسب نموده باشد، نسبت به انتخاب رشته و گرایش مورد نظر در دانشگاه های پذیرنده اقدام نماید.

 

برای اطلاع از بهترین رشته های ارشد وزارت علوم + لیست کامل و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

سازمان سنجش به منظور اطلاع داوطلبان از رشته های کنکور کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام این آزمون را منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد. لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد به دو دسته اصلی و شناور تقسیم شده و در قالب شش گروه آزمایشی:

● علوم انسانی
● علوم پایه
● فنی و مهندسی
● کشاورزی
● هنر
● دامپزشکی
ارائه می شود.

بهترین رشته های ارشد وزارت علوم

در سال های اخیر شاهد افزایش علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشیم. سازمان سنجش به منظور فراهم آوردن رقابتی سالم و راهیابی افراد شایسته به مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی، آزمون کارشناسی ارشد را برگزار کرده و شرایط و ضوابط ثبت نام را در دفترچه این آزمون منتشر می کند.
کلیه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی (بدون توجه به عنوان مدرک تحصیلی) می توانند در کنکور کارشناسی ارشد رشته امتحانی مورد علاقه خود شرکت نموده و با سایر داوطلبان به رقابت بپردازند. لیست رشته های کارشناسی ارشد به دو دسته اصلی و شناور تقسیم شده و در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد منتشر می شود.

 

رشته های اصلی وزارت علوم به عنوان رشته امتحانی اول و رشته های شناور به عنوان رشته امتحانی دوم در نظر گرفته می شوند. از این رو داوطلبان در صورت تمایل می توانند در آزمون دو رشته امتحانی شرکت نموده و شانس خود را بیازمایند. همان گونه که پیش تر اشاره شد، لیست رشته های کارشناسی ارشد در شش گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی قرار گرفته و به همراه گرایش ها و ضرایب دروس امتحانی به اطلاع داوطلبان می رسد.

سازمان سنجش به منظور برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد اطلاعیه ای در سایت خود منتشر کرده و لیست رشته های کارشناسی ارشد را در اختیار داوطلبان قرار داده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد پس از مراجعه به سایت مذکور می توانند بخش های مختلف این دفترچه را که شامل: کلیات، جداول کد رشته محل ها و پیوست ها می باشد دانلود نمایند. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .

 

برای دریافت لیست کامل رشته های وزارت علوم کلیک نمایید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ از دو قسمت تشکیل شده است.

■ قسمت اول دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد به کلیات، شرایط، سهمیه ها و نحوه انتخاب رشته پرداخته است.
■ قسمت دوم دفترچه مربوط به لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو است. به طور معمول این دفترچه مدتی پس از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .

سال گذشته با وجود تعویق در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه انتخاب رشته ارشد در اواسط شهریور ماه منتشر گردید. امسال با توجه به برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۰ در خرداد ماه، انتشار نتایج اولیه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۸ شهریور ماه منتشر شده و به همراه اصلاحیه آن به منظور دسترسی آسان و سهولت در کار شما عزیزان در بخش زیر قرار داده ایم.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد  کلیک نمایید.

 

برای دانلود اصلاحیه اول کلیک نمایید.

برای دانلود اصلاحیه دوم کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته امتحانی کارشناسی ارشد

همان گونه که اشاره کردیم هر داوطلب مجاز به انتخاب یک رشته امتحانی اصلی و یک رشته امتحانی شناور می باشد. در لیست رشته های کارشناسی ارشد، رشته های شناور ارشد با علامت ستاره ( * ) مشخص شده اند. به علاوه در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد جدولی مجزا به این رشته ها اختصاص داده می شود. متقاضیان در انتخاب کد رشته های امتحانی خود باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

۱) داوطلبان به هیچ عنوان حق انتخاب دو رشته امتحانی شناور را در مرحله ثبت نام کارشناسی ارشد ندارند. در صورت انتخاب یک رشته شناور به عنوان رشته امتحانی اصلی سیستم اجازه ثبت رشته شناور دیگر را نخواهد داد.

۲) چنانچه داوطلبی رشته امتحانی اول خود را از مجموعه رشته های شناور و رشته امتحانی دوم خود را از سایر رشته های امتحانی انتخاب نماید سیستم به طور خودکار نسبت به جابجایی این دو رشته امتحانی اقدام خواهد نمود.

 

لیست رشته محل های دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

همان گونه که گفته شد بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به معرفی کد رشته محل های گروه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی می پردازد. تفکیک این جداول به منظور تسهیل در یافتن رشته محل های متناسب با مجموعه امتحانی داوطلب می باشد. تعداد پذیرش هر دانشگاه در هر رشته نیز در دوره های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خود گردان مشخص شده است و داوطلبان با توجه به تعداد پذیرش می توانند کد رشته ها را الویت بندی نمایند.

از مراحل مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد استخراج کد رشته محل های مورد علاقه از این بخش و درج آن ها در فرم اینترنتی مربوطه می باشد . پذیرش در برخی از کد رشته ها دارای شرایط خاصی است که در پیوست دفترچه به توضیح آن ها پرداخته شده است و بهتر است داوطلبان قبل از انتخاب ابتدا آن ها را به دقت مطالعه کنند‌.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص بهترین رشته ارشد وزارت علوم و انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از بهترین رشته های ارشد وزارت علوم + لیست کامل و همچنین دریافت راهنمای کامل  با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

منابع آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

پر متقاضی‌ترین رشته‌های ارشد ۱۴۰۳

منابع کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

بهترین رشته های ارشد وزارت علوم + لیست کامل

 

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور