ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۳ + قوانین و شرایط | ایران تحصیل

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از افراد تصمیم دارند تا بدون شرکت در کنکور در دانشگاه‌ها درس بخوانند. آن دسته از افراد باید بر اساس سوابق تحصیلی خود انتخاب رشته نمایند. در واقع این افراد باید به طور مداوم سایت سنجش کشور را بررسی کرده تا بتوانند در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری، اقدام نمایند. لازم به ذکر است که انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها سالانه دو بار در ترم‌های مهر و بهمن انجام می‌شود. در واقع افراد باید در زمان مقرر، دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و در صورت دارا بودن شرایط آن، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. تمامی آن‌ها باید هم شرایط عمومی و هم شرایط اختصاصی را دارا باشند. این افراد باید در هنگام انتخاب رشته، هزینه انتخاب رشته را نیز به درستی پرداخت نمایند. 

اگر که شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید با زمان و شرایط انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه این مقاله از ایران تحصیل شما عزیزان را با تمامی این موارد به طور کامل و مفصل آشنا کرده و هر آن چه که لازم است تا در رابطه با این موضوعات بدانید را بیان خواهیم کرد. همچنین، به شما عزیزان به صورت تصویری و گام به گام آموزش انتخاب رشته را خواهیم داد.

 

اطلاعیه مهم:

طبق مندرجات دفترچه کنکور سال ۱۴۰۳، ثبت نام برای پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و از مرداد ماه سال آینده آغاز می‌‌شود.

 

زمان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، برخی از دانشگاه‌ها در دو نوبت مهر و بهمن، بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند. حال ممکن است سوال کنید که زمان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری در هر دو نوبت مهر و بهمن چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که زمان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها، توسط سازمان سنجش کشور مقرر شده و بیان می‌شود. برای کسب اطلاع از زمان هر دو نیمسال، جدول زیر را مطالعه نمایید. 

 

نیمسال تحصیلی تاریخ آغاز و پایان انتخاب رشته مهلت تمدید انتخاب رشته 
مهر ماه ۱۴۰۳ مرداد ماه اعلام نشده است
بهمن ماه ۱۴۰۳ اعلام نشده است اعلام نشده است

لازم به ذکر است تا بدانید که زمان انتخاب رشته در ترم بهمن هنوز توسط سازمان سنجش اعلام نشده است. همچنین، زمان تمدید مهلت انتخاب رشته در هر دو ترم مهر و بهمن نیز توسط این سازمان اعلام نشده است. به محض اعلام، این مقاله به روز رسانی شده و زمان انتخاب رشته و مهلت تمدید آن به شما عزیزان بیان خواهد شد. علاوه بر این، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل نیز تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. 

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری روی لینک بزنید.

زمان انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

شرایط پذیرش و انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

اگر که می‌خواهید بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه مد نظر خود انتخاب رشته کنید، باید شرایطی را دارا باشید. در واقع، عدم وجود حتی یکی از شرایط سبب می‌شود تا شما عزیزان نتوانید در دانشگاه مد نظر خود انتخاب رشته نمایید. برخی از مهم ترین شرایط عمومی و خصوصی، به شرح زیر می باشند: 

شرایط عمومی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

✔ شما باید به دین اسلام اعتقاد داشته باشید.

✔ شما باید پیرو نظام جمهوری اسامی ایران باشید. 

✔ به هیچ یک از مواد مخدر نباید اعتیاد داشته باشید. 

✔ نباید هیچ گونه سابقه فساد اخلاقی و سابقه کیفری داشته باشید. 

برای دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین روی لینک کلیک کنید.

شرایط اختصاصی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

✔ باید یکی از مدارک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام قدیم+ اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم سه ساله نظام جدید (سال دوازدهم) و یا کاردانی (فوق دیپلم)، (مختص متقاضیان مقطع کارشناسی پیوسته) را ارائه دهید. 

✔ باید یکی از مدارک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام قدیم+ پیش دانشگاهی و دیپلم سه ساله نظام جدید فنی حرفه‌ای، کاردانش، هنرستان و نظری (مختص متقاضیان مقطع کاردانی ناپیوسته) را ارائه دهید. 

✔ باید تعهدنامه مبنی بر ادامه تحصیل در یکی از رشته محل‌های قبولی را ارائه دهید. 

✔ شما برای ورودی نیمسال اول باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوید.

✔ شما برای ورودی نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوید.

 

برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

بنر کال تو اکشن

نحوه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 

پس از اینکه از دارا بودن همه شرایط اطلاع حاصل کردید، سپس می‌توانید اقدامات لازم را برای انتخاب رشته انجام دهید. برای این کار ابتدا باید وارد سایت sanjesh.org شوید و اقداماتی را با دقت و به درستی انجام دهید. به دلیل اهمیت بالای مراحل انتخاب رشته، ما در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم تا به نحوه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری بپردازیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد چه رشته ای انتخاب کنم؟ وارد شوید.

نحوه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی

راهنمای تصویری و گام به گام انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ همان طور که بیان شد شما عزیزان باید برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های سراسری، مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. در مرحله اول، شما باید وارد سایت sanjesh.org شده و از منوی سایت، گزینه « سراسری » را انتخاب کنید.

مرحله 1 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ در مرحله دوم شما باید گزینه «سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری» را انتخاب نمایید.

مرحله 2 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ در مرحله بعد باید برای پرداخت هزینه ثبت نام و انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری، بر روی گزینه «خرید کارت اعتباری» کلیک کنید.

مرحله 3 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ در مرحله بعد باید بر روی عبارت «سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری» کلیک کرده و گزینه «تایید و ادامه» را انتخاب کنید.

مرحله 4 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ در مرحله بعدی، باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کرده و در نهابت گزینه «تایید و ادامه» را انتخاب نمایید.

مرحله 5 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ کد پیگیری پرداختی که در این مرحله به شما نمایش داده شده را یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید.

مرحله 6 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ پس از یادداشت شماره پیگیری، باید اطلاعات کارت بانکی خود را به درستی وارد کرده و سپس بر روی عبارت پرداخت کلیک کنید.

مرحله 7 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ پس از پرداخت هزینه، مجدد باید به صفحه اول بازگردید و هم اکنون گزینه «ثبت نام جدید» را انتخاب نمایید.

مرحله 8 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

✔ در این مرحله باید سریال ثبت نام خریداری شده که در مراحل قبل یادداشت کردید را در کادر مربوطه وارد کرده و در نهایت گزینه «تایید» را انتخاب نمایید. 

مرحله 9 انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

برای کسب اطلاعات از رشته های بدون کنکور هنرستان وارد شوید.

بنر انتخاب رشته

دانلود دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

هر سال دفترچه‌های انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، هم زمان با شروع ثبت نام در دانشگاه‌های بدون کنکور منتشر می‌شود. شما داوطلبان عزیز باید این دفترچه را دانلود کرده و تمامی موارد داخل آن را با دقت مطالعه نمایید. پس از مطالعه در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده در آن، نسبت به انتخاب رشته و ثبت‌نام اقدام کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که هنوز دفترچه ۱۴۰۳ منتشر نشده است اما شما می‌توانید با دانلود دفترچه سال گذشته با موارد داخل آن به خوبی آشنا شوید. برای دانلود دفترچه‌های سال‌های گذشته، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری
دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر ماه 1401
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1401

 

برای آشنایی با دانشگاه های بدون کنکور، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری

  • مهلت ثبت نام بدون آزمون و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تمدید شد

مهلت انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ثبت‌ نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ این دانشگاه تمدید شد.

  • ثبت‌ نام بدون آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد

به اطلاع متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی می‌ رساند، ثبت نام تا روز جمعه ۹ اردیبهشت تمدید شد.

  • حدنصاب نمره پذیرفته شدگان آزمون دستیاری اعلام شد

وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی، داوطلبانی که حداقل نمره ۱۵۰ از ۶۰۰  نمره کل آزمون را کسب نموده باشند، مجاز به انتخاب رشته هستند و می توانند رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته محل که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آن ها ارانه می شود، انتخاب کنند.

 

اطلاعیه:

طبق رویه و فرآیند ثبت نام پذیرش رشته های بدون کنکور کاردانی مهر و بهمن سال گذشته که به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام شده، احتمالا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ نیز به صورت اینترنتی از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با زمان و نحوه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر مراحل انتخاب رشته را خودتان به تنهایی انجام می‌دهید، حتما تمامی مراحل ذکر شده را به ترتیب و با دقت انجام دهید. اما برخی از افراد نیز در زمان انتخاب رشته از مشاوران با تجربه و ماهر همچون ایران تحصیل کمک می‌گیرند. مشاوران علاوه بر کمک به انجام ثبت انتخاب رشته، پیش از آن و برای داشتن یک انتخاب رشته خوب و  مناسب نیز به آن ها کمک می‌کنند. اگر که شما هم به کمکی احتیاج دارید و یا می‌خواهید که با کمک یک مشاور انتخاب رشته را انجام دهید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در کامنت‌های همین مقاله سوالات خود را مطرح کنید.

 

 

برای دانلود فایل PDF مقاله انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

2.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۳ در چه زمانی انجام می‌شود؟ 

زمان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها، توسط سازمان سنجش کشور مقرر شده و بیان می‌شود. برای کسب اطلاع از زمان هر دو نیمسال با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا شرایطی نیز برای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی در نظر گرفته شده است؟ 

بله. برای اطلاع از این شرایط می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا انتخاب رشته بدون شرط معدل در مهلت انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انحام می‌گیرد؟ 

خیر. فقط در صورت بالا بودن معدل می‌توانید انتظار قبولی در دانشگاهی بهتر را داشته باشید.

نظرات

138 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته با سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۳ + قوانین و شرایط | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم اگر کنکور سراسری شرکت کنم بعدش میتونم براساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنم؟ برای دانشگاه های ازاد و پیام نور؟
    برای این دانشگاه ها با معدل کل ۱۸.۱۶و نهایی ۱۳.۲۵شانسی برای رشته مهندسی پزشکی دارم؟ (دیپلم تجربی دارم)

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا شرایط شما بررسی شود

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور