ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

فراخوان ثبت نام امریه وزارت دفاع 1403 + شرایط و رشته ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
شرایط و مراحل اخذ امریه وزارت دفاع
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای دریافت کسری خدمت امریه وزارت دفاع

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امریه وزارت دفاع یکی از امریه‌هایی است که دریافت آن در بین سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه بسیار متداول است. هر مشمول می‌تواند در صورت برخورداری از شرایط، برای ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهد. اطلاع از حقوق امریه وزارت دفاع بسیار اهمیت دارد و مشمولان می‌توانند با پیگیری فراخوان امریه وزارت دفاع اطلاعات لازم را کسب کنند.

در واقع، ثبت نام امریه وزارت دفاع و اخذ پذیرش امریه وزارت دفاع می‌تواند راهی برای فرار از گذراندن دوره معمول سربازی برای بسیاری از سربازان باشد. در این نوشته، اطلاعات ضروری در رابطه با شرایط امریه سربازی وزارت دفاع ارائه خواهیم کرد. برای آشنایی با رشته های امریه وزارت دفاع از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

زمان ثبت نام امریه وزارت دفاع 1403

یک سری از ارگان های امریه زمان خاصی جهت ثبت نام داوطلبان برای امریه در نظر می‌گیرند، به گونه‌ای که داوطلب باید در زمانی که جهت ثبت نام در امریه مشخص شده به سایت یا سازمان مربوطه مراجعه کند.

یک سری از ارگان‌های دیگر نیز هستند که برای ثبت نام جهت امریه زمان خاصی را در نظر نگرفته‌اند و همه داوطلبان می‌توانند بسته به زمان اعزام خود، جهت ثبت نام در امریه اقدام نمایند.

یکی از امریه‌هایی که برای ثبت نام داوطلبان زمان خاصی را در نظر نگرفته، امریه وزارت دفاع است. افرادی که می‌خواهند در این امریه ثبت نام کنند، بهتر است در خواست خود را به کارگزینی وزارت دفاع 3 الی 4 ماه زودتر ارسال کنند.

ثبت نام در این امریه به صورت حضوری انجام شده و سایت خاصی جهت ثبت نام در نظر گرفته نشده است، اما داوطلبین گرامی می‌توانند جهت به دست آوردن اطلاعات کافی در این مورد، به سایت وزارت دفاع به آدرس dotic.ir مراجعه کرده یا با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرند.

برای ثبت نام در امریه خاتم الانبیا روی لینک کلیک کنید.

سایت ثبت نام امریه وزارت دفاع

هنگام انتشار فراخوان امریه وزارت دفاع مشمولان برای ثبت نام امریه وزارت دفاع ، باید به صورت حضوری برای نام نویسی خود اقدام کنند تا این لحظه سایتی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

با این وجود مشمولان می‌توانند با مراجعه کردن به سامانه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نشانی اینترنتی defanews.ir از آخرین فراخوان امریه وزارت دفاع مطلع شوند. از سوی دیگر مشمولان برای انجام امور دیگر مربوط به خدمت سربازی نیز امکان استفاده از سامانه سخا را دارند.

برای آشنایی با سامانه ایثار کلیک کنید.

نحوه ثبت نام امریه وزارت دفاع 1403

برای پذیرش امریه وزارت دفاع باید به صورت حضوری اقدام کرد. به این منظور شما باید در رشته های وزارت دفاع دفترچه اعزام به خدمت سربازی را پست نموده و برگه اعزام به خدمت را دریافت کنید.

چند ماه قبل از اعزام افراد مشمول باید همراه با مدارک خود ار جمله مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی از جمله گواهی فراغت از تحصیل و برگ اعزام به خدمت بدون مهر غیبت به یکی از ارگان های وزارت دفاع مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

توصیه می‌کنیم رزومه خود را تحت عنوان وضعیت تحصیلی و شغلی خود در زمان ثبت نام امریه وزارت دفاع، به همراه داشته باشید.

معمولا بعد از بررسی مدارک به شما اطلاع داده می‎شود در امریه این سازمان پذیرفته شده‌اید یا خیر. در صورت قبولی مانند دیگر سربازان برای گذراندن دوره آموزشی سربازی اعزام شوید.

نحوه ثبت نام امریه وزارت دفاع

شرایط امریه سربازی وزارت دفاع 1403

شرایط امریه سربازی وزارت دفاع در قالب شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام تعریف می‌شوند و هر فرد باید در صورت نیاز به ثبت نام از آن‌ها برخوردار باشد. اما آیا اطلاعی از کلیه شرایط در نظر گفته شده برای دریافت این نوع از امریه دارید؟ آیا می‌دانید مسئولین امر چه شرایطی را برای جذب و پذیرش در این امریه پیشنهاد داده‌اند؟

👈 برای کسب اطلاعاتی دقیق‌تر در رابطه با شرایط امریه سربازی وزارت دفاع می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا هر آن چه را که لازم دارید را در رابطه با این شرایط خدمت شما دوستان عزیز عرض کنند.

شرایط عمومی پذیرش و جذب امریه وزارت دفاع

شرایط عمومی ثبت نام امریه وزارت دفاع به صورت زیر است:

در صورتی که فرد به علت ضایعه یا داشتن بیماری از انجام فعالیت‌های رزمی معاف باشد.

در صورتی که فرد عضوی از خانواده ایثارگران، جانبازان و یا شهدا باشد.

شخص مایل به قبولی و پذیرش در این امریه لزوما باید تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد قرار داشته باشد.

افرادی که سرپرست خانوار باشند، می‌توانند برای ثبت نام و پذیرش در این نوع از امریه اقدام کنند.

یکی دیگر از شرایط ثبت نام و پذیرش در  این امریه سربازی متأهل بودن فرد مشمول است.

شرایط عمومی پذیرش و جذب امریه وزارت دفاع

شرایط اختصاصی پذیرش و جذب امریه وزارت دفاع

شرایط اختصاصی ثبت نام امریه وزارت دفاع عبارت است از:

هر فرد هنگام ثبت نام امریه وزارت دفاع، باید از داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر برای خود اطمینان حاصل کند. زیرا ثبت نام دراین نوع از امریه تنها برای افرادی امکان پذیر است که مدرک کارشناسی و یا بالاتر داشته باشند و برای کسانی با داشتن مدارک زیر لیسانس به هیچ وجه مقدور نیست.

در صورتی که از طرف بنیاد شهید، سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد معرفی شده‌اید در اولویت جذب و پذیرش در این نوع از امریه قرار دارید.

در صورتی که تعداد افراد متقاضی از سهمیه هر یک از استان‌ها بالاتر باشد، اشخاصی که دارای معدل بالاتری در مقایسه با بقیه هستند در اولویت قرار دارند.

کلیه افراد پذیرفته شده قبل از شروع دوران امریه لزوما باید دوره آموزشی رزم را سپری کنند و بعد از این که به وسیله کمیته گزینش تأیید شدند امکان شروع فعالیت در  این نوع امریه را دارند.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش امریه وزارت دفاع 1403

برای ثبت نام امریه وزارت دفاع، داشتن مدارکی برای هر مشمول خدمت نظام وظیفه ضروری است. مدارکی که در صورت عدم برخورداری از آن‌ها به هیچ وجه امکان ثبت نام امریه وزارت دفاع وجود نخواهد داشت. مدارک لازم برای درخواست پذیرش امریه وزارت دفاع عبارتند از:

  • کپی از مدارک تحصیلی
  • یک قطعه عکس از فرد مشمول
  • کپی از کارت ملی و شناسنامه فرد

👈 اما دقت داشته باشید که باتوجه به این موضوع که تحت چه شرایط قصد گرفتن این امریه را دارید، مدارکی که باید ارائه دهید با یکدیگر متفاوت است.

👈 به عنوان مثال، اگر جزء خانواده‌های ایثارگران هستید، شماری از مدارکی که باید ارائه دهید با مدارکی که یک فرد با شرایطی دیگر مثلا جزء خانواده‌های جانبازان بودن ارائه می‌کند، کاملا متفاوت است. پس در زمان ارائه مدارک لازم برای ثبت نام در امریه سربازی وزارت دفاع از توجه به این موضوع مهم غافل نشوید.

رشته های امریه وزارت دفاع 1403

امکان ایجاد تغییراتی در شرایط امریه سربازی وزارت دفاع با توجه به رشته های مورد نیاز برای پذیرش وجود دارد. از این رو، اطلاع از تغییرات به وجود آمده در این شرایط برای تمامی جوانان مایل به ثبت نام امریه وزارت دفاع امری ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

لیست رشته های امریه وزارت دفاع
مهندسی پزشکی مهندسی هوافضا
مهندسی کامپیوتر مهندسی فناوری اطلاعات
تعمیر و نگهداری هواپیما مهندسی شیمی
مدیریت مهندسی مکانیک
ایمنی مهندسی برق
کشتی سازی فیزیک
حقوق حسابداری
زیست شناسی جوش کاری
مهندسی مواد مهندسی صنایع

رشته های امریه وزارت دفاع

حقوق امریه وزارت دفاع 1403

میزان حقوق امریه وزرات دفاع، مبلغ پرداختی به هر فرد در این امریه با یکدیگر متفاوت است. در واقع، با توجه به این موضوع که فرد متأهل است یا مجرد و یا این که مدرک تحصیلی آن‌ها چیست، حقوق متفاوتی به وی پرداخت می‌شود.

از طرف دیگر، میزان حقوق دریافتی افرادی که فرزند دارند با افراد بدون فرزند بایکدیگر متفاوت است. اما بالاترین حقوق را افرادی دریافت می‌کنند که مدرک پزشکی دارند و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند.

کسانی که مدرک تحصیلی آن‌ها زیر دیپلم است، در مناطق معمولی مشغول به خدمت سربازی هستند و یا مجرد بوده و ازدواج نکرده‌اند، به مراتب میزان دریافتی کمتری در مقایسه با مابقی افراد دارند. در حقیقت، پایین‌ترین میزان حقوق دریافتی مربوط به این افراد است.

برای دریافت مشاوره تخصصی نظام وظیفه و اطلاع از فراخوان امریه وزارت دفاع می‌توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل که حرفه‌ای و باتجربه هستند، با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس بگیرید.

کسری خدمت امریه وزارت دفاع

شاید شما دوست عزیز مایل به ثبت نام در این نوع امریه به دنبال دریافت کسری خدمت سربازی باشید. اما باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که در صورت پذیرش در این نوع امریه به هیچ وجه امکان گرفتن کسری خدمت سربازی و استفاده از این امتیاز مهم را ندارید.

در واقع مشمولانی که به عنوان نیروی امریه در وزارت دفاع مشغول به کار هستند، نمی توانند از کسری خدمت بهره مند شوند و باید تمام طول دروان خدمت را به طور کامل در ارگان مدنظر طی کنند.

درخواست امریه سربازی وزارت دفاع به دو ارگان

بسیاری سوال دارند که آیا امکان دادن درخواست خدمت امریه سربازی وزارت دفاع به دو ارگان مختلف وجود دارد؟ در پاسخ باید عرض کنیم که خیر. شما فقط می توانید درخواست ثبت نام خود را برای یک سازمان ارسال کنید.

با توجه به این موضوع که امکان لغو در صورت پذیرش امریه وزارت دفاع برای شما وجود ندارد در نتیجه در زمان ثبت نام در امریه وزرات دفاع هرگز درخواست ثبت نام خود را به دو سازمان مختلف نفرستید. چون امکان ایجاد مشکلاتی برای شما وجود دارد و حتی ممکن است این فرصت استثنایی را به کل از دست بدهید.

جذب و استخدام سربازها در امریه وزارت دفاع

بسیاری از سربازان به امید استخدام دائمی و پذیرش در این سازمان ها اقدام به ثبت نام در امریه سربازی وزارت دفاع می کنند. اما در این جا این سؤال مطرح می شود که آیا واقعاً این امکان برای این قبیل از ارگان ها وجود دارد یا نه افراد باید کلاً قید پذیرش و استخدام را بزنند؟

در پاسخ باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم بله در صورت داشتن شرایط لازم و سایر موارد مد نظر سازمان مربوطه، شما امکان استخدام دائمی را نیز دارید.

مشاوره استخدام آموزش و پرورش

مشاوره استخدام آموزش و پرورش

خلاصه مقاله امریه وزارت دفاع

مشمولان خدمت سربازی با اطلاع از فراخوان امریه وزارت دفاع می‌توانند در زمان مقرر ثبت نام خود را انجام دهند. پذیرش امریه وزارت دفاع تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد و تنها افرادی که واجد شرایط امریه سربازی وزارت دفاع باشند، می‌توانند درخواست دهند.

در این مقاله به شرایط ثبت نام امریه وزارت دفاع اشاره کردیم. چنانچه شما عزیزان در مورد رشته های امریه وزارت دفاع سوال دارید یا می‌خواهید اطلاعات به روز را در مورد حقوق امریه وزارت دفاع کسب کنید، می‌‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله

 

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای دریافت کسری خدمت امریه وزارت دفاع

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام امریه وزارت دفاع چه تاریخی است؟

مشمولانی که می‌خواهند در این امریه ثبت نام کنند، بهتر است در خواست خود را به کارگزینی وزارت دفاع 3 الی 4 ماه زودتر ارسال نمایند.

رشته های امریه وزارت دفاع چیست؟

رشته های امریه وزارت دفاع شامل مهندسی فضا، مهندسی مکانیک و شیمی و... است.

در حین امریه وزارت دفاع میتوان کسری خدمت دریافت کرد؟

خیر. به هیچ عنوان نمی‌توان برای دریافت کسری خدمت از طریق این سازمان در حین امریه اقدام کرد.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «فراخوان ثبت نام امریه وزارت دفاع 1403 + شرایط و رشته ها»

  1. Avatar photo مهدی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    برای ثبت نام در امریه وزرات دفاع می‌بایست حداقل یکی از شرایط عمومی ذکر شده در این مقاله را داشته باشیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  2. Avatar photo برآبادی گفت:

    برای گرفتن امریه وزارت دفاع باید حتما غیبت نداشته نباشی؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

      1. Avatar photo علی گفت:

        اگر یکی غیبت داشته باشه مثلا 2 سال – چیکار باید بکنه؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای دریافت امریه می بایست غیبت نداشته باشید

  3. Avatar photo سید مهدی موسوی گفت:

    من سرباز سازمان صنایع دفاع هستم اگر سربازی تمام شود چگونه استخدام ساصد(سازمان صنایع دفاع) شوم کار کنم ؟؟؟ راهنمایی کنید

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیردر طی سربازی و بخصوص اواخر سربازی به ارگان درخواست بدید در صورت نیازمندی نیرو و واجد شرایط بودن شما یررسی میشود برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)