ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام کد سخا با شماره ملی

استعلام کد سخا با شماره ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ایران از جمله کشورهایی است که مردان آن موظف به انجام خدمت سربازی به مدت دو سال می­باشند. این وظیفه از بعد از 18 سالگی پسران و تا بعد از یک سال به عهده­­­­ آنان می­باشد مگر اینکه مشمول شرایط خاصی بوده باشند و معافیت موقت دریافت کنند.

از جمله مهم ترین معافیت های موقت، معافیت به دلیل ادامه تحصیل و مراقبت از والدین می باشد. در هر حال، به هر فردی که خدمت سربازی شامل حال او می شود یک کد به نام کد سخا تعلق می گیرد و باید در اولین فرصت از طریق استعلام کد سخا با شماره ملی نسبت به تعیین وضعیت نظام وظیفه خود اقدام کند. در این مقاله به بررسی استعلام کد سخا با شماره ملی برای مشمولان این وظیفه خواهیم پرداخت.

کد سخا چیست؟

کد سخا مانند شماره ملی در حقیقت یک شناسه چند رقمی مختص هر فرد می باشد که با استفاده از آن می تواند تمامی امور مرتبط با خدمت سربازی خود را پیگیری نماید. این کد در سامانه سازمان نظام وظیفه عمومی و در کل کشور به طور یکپارچه ثبت شده است و در هر حال نشان دهنده ی وضعیت نظام وظیفه او می باشد و با مراجعه به سامانه سازمان نظام وظیفه و از طریق بخش خدمات الکترونیک، می توان در خصوص موارد زیر اطلاعات لازم را بدست آورد:

  • استعلام وضعیت مشمولیت
  • استعلام پایان تاریخ معافیت تحصیلی
  • استعلام تاریخ و محل اعزام به خدمت
  • استعلام وضعیت مجوز خروج از کشور
  • استعلام وضعیت امریه
  • استعلام کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت سربازی

اطلاعیه مهم:

مشمولان نظام وظیفه می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 کد سخا خود را دریافت نمایند.

نحوه دریافت کد سخا ۱۴۰۳

همان طور که در مطالب فوق ذکر شد، دریافت کد سخا برای تمامی مشمولان خدمت سربازی الزامی می باشد و مشمولان برای انجام کلیه مراحل اعزام و استعلام وضعیت خدمت خود، به این کد نیاز خواهند داشت اما چگونگی دریافت این کد و اینکه از چه طریقی باید نسبت به دریافت آن اقدام کرد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • در ابتدا برگه مربوط به وضعیت مشمولیت و همچنین واکسیناسیون سربازی را باید دریافت کرده و پس از تایید و ثبت درخواست، کد به شما تحویل داده خواهد شد.
  • چنانچه مشمول خدمت سربازی می باشید، در وهله ی اول باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) دفترچه مربوطه را تهیه کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز در سیستم ثبت کرده و برگه ای تحت عنوان برگه سبز به شما تحویل داده می شود را دریافت کنید. در این برگه زمان اعزام شما مشخص خواهد شد.
  • مسئولین مربوطه پس از بررسی و تایید برگه مربوط به وضعیت مشمولیت شما و همچنین برگه واکسیناسیون سربازی، اطلاعات شما را در سامانه ثبت می کنند و سپس کد سخایی را که تنها مختص شما می باشد، در اختیارتان قرار می دهند. این کد به همراه کد ملی، کلید ورود شما به سامانه الکترونیکی نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir  می باشد و از این طریق به آسانی می توانید نسبت به استعلام کد سخا با شماره ملی اقدام نمایید.

نحوه دریافت کد سخا برای مشمولین دانشجو

مشمولان دانشجو نیز باید برگه فراغت از تحصیل خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) ارائه نمایند. پس از ارائه دفترچه آخرین وضعیت تحصیلی آنها در سیستم نظام وظیفه ثبت می گردد پس از ثبت اطلاعات، دانشجو باید از دفاتر پلیس برگه سبز دریافت نماید که در این برگه تاریخ اعزام به خدمت سربازی وی درج می گردد.

بعد از آن دانشجویان باید وارد سامانه سخا به آدرس epolice.ir شده و از طریق استعلام کد سخا با شماره ملی نسبت به ثبت درخواست خود که یکی از موارد زیر می باشد اقدام کنند:

  • درخواست خروج از کشور
  • درخواست تمدید یا تعجیل خدمت
  • درخواست ارسال مجدد کارت

 نکته مهم:

مشمولین خدمت سربازی به منظور ثبت درخواست و دریافت غیرحضوری کد سخا در ابتدا می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند.

برای اطلاع از مدارک لازم برای دریافت کد سخا کلیک کنید.

معرفی سامانه سخا سربازی services.epolice.ir

سامانه خدمات الکترونیک انتظامی و یا سامانه سخا سربازی، به منظور ارائه خدمات به مشمولان و سربازان در حال خدمت از سوی سازمان نظام وظیفه کشور راه اندازی شده است. کلیه مشمولانی که مراحل مربوط به ارسال دفترچه را انجام داده اند و کد سخای خود را از دفاتر پلیس +10 دریافت کرده اند، می توانند به مراجعه به سامانه سخا نظام وظیفه به نشانی اینترنتی services.epolice.ir و یا sakha.epolice.ir  وارد شوند و مراحل مربوط به ورود به این سامانه را انجام دهند. پس از ورود به سامانه سخا سربازی با کد ملی و کد سخا، امکان استفاده از بسیاری از خدمات سازمان نظام وظیفه برای سربازان و مشمولان نظام وظیفه فراهم می گردد.

برای اطلاع از نحوه استعلام محل اعزام خدمت با کد سخا کلیک کنید.

راهنمای استعلام کد سخا با شماره ملی

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری به کلیه مردم، اقدام به راه اندازی سامانه پلیس کرده است که در ادامه نحوه ورود به این سایت را توضیح خواهیم داد.

  • در ابتدا برای ورود به سامانه و پورتال شخصی خود در سامانه سخا، باید آدرس services.epolice.ir  را در مرورگر خود تایپ کنید تا به صورت مستقیم به سامانه سخا وارد شوید.

ورود به سامانه سخا

  • در قدم بعدی صفحه­ ای باز خواهد شد که در قسمت اول باید کد ملی و در قسمت دوم کد سخا خود را وارد نمایید. در نهایت پس از وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

نکته:

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید یا نمی توانید با رمز خود وارد شوید، روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کنید تا رمز جدید بسازید.

  • اکنون در صفحه باز شده، نام کاربری و شماره موبایل خود را وارد کنید. توجه کنید که شماره موبایل شما باید در سامانه وظیفه عمومی ثبت شده باشد. در غیر این صورت، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید تا شماره موبایل خود را در سامانه ثبت کنند.
  • پس از وارد کردن شماره موبایل، رمز عبور جدید برای شما ارسال می شود که باید آن را در قسمت کلمه عبور قبلی وارد کنید و رمز جدیدی برای خود بسازید و درآخر، روی ذخیره کلیک کنید.وارد کردن اطلاعات و ورود به سامانه سخا
  • در صفحه باز شده، در قسمت سمت چپ، روی گزینه خدمات الکترونیک کلیک کنید و در منو باز شده، روی گزینه وظیفه عمومی و سپس روی گزینه استعلام کلیک کنید.

انتخاب گزینه استعلام در سامانه سخا

  • در قسمت استعلام می توانید تاریخ شروع و پایان خدمت و موارد دیگر را مشاهده کنید.

برای اطلاع از کد محل اعزام به خدمت چیست؟ کلیک کنید.

چگونگی بازیابی کد سخا

گاهی ممکن است برخی از داوطلبان کد پنج رقمی سخای خود را فراموش کنند که در این شرایط نیز امکان بازیایی این شماره برای افراد وجود دارد. در این شرایط متقاضیان می بایست به صورت اینترنتی از طریق سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه طبق مراحل ذیل، با وارد نمودن اطلاعات لازم نسبت به دریافت کد سخا اقدام کنند:

  • در ابتدا به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir  مراجعه نمایید و از قسمت سمت چپ در پایین کادرهای موجود، عبارت “فراموشی کلمه عبور” که همان فراموشی کد سخا می باشد را انتخاب کنید.

بازیابی اطلاعات کاربری

  • حال می بایست نام کاربری را که همان شماره ملی است، به همراه شماره موبایل در کادر های مربوطه وارد نمایید و کلید “ارسال پیامک” را بفشارید تا کد سخای شما بازیابی گردد.

ارسال پیامک برای بازیابی اطلاعات کاربری سامانه سخا

 

دریافت کد سخا از طریق پیامک

در قدم اول باید یک پیام که تنها حاوی یک علامت سوال (؟) می باشد را به شماره سامانه پیامکی 110206010 که معرفی شده توسط سازمان نظام وظیفه است، ارسال نمایید. این کار برای شروع ثبت نام در این سامانه انجام می گیرد.

پس از ارسال علامت سوال به شماره ذکر شده، پیامی از طرف آن شماره برای شما فرستاده می شود. این پیام خدمات مختلف غیر حضوری مربوط به خدمت سربازی را برای شما لیست کرده است.

در مرحله بعد برای اطلاع از موارد زیر عدد مربوطه را وارد نمایید:

  • دریافت آخرین وضعیت مشمولین، عدد 1 کد سخا و کد ملی
  • اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده، عدد 2 کد سخا و کد ملی
  • اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت، عدد ۳ کد سخا و کد ملی

 

توجه:

ارسال عدد مورد نظر به سامانه، به معنای فعال کردن این سامانه پیامکی بوده و برای شما هزینه در پی خواهد داشت. هزینه آن هم ۳۵۰ تومان به ازای پیامکی است که دریافت می کنید.

 

اخبار پیرامون استعلام کد سخا با شماره ملی

  • برای دریافت معافیت کفالت افرادی می‌توانند اقدام کنند که سن آنها به ۱۸ سال تمام رسیده باشد، هیچگونه غیبتی نداشته باشند و به عنوان سرپرست خانوار معرفی شوند.
  • با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه و کشور، مدت زمان دوره آموزش سربازی به ۴۵ روز قبل از دوران کرونا بازگشت. درگذشته مدت دوره آموزش سربازی به دلیل شیوع کرونا در کشور، به ۳۰ روز کاهش یافته بود. هم اکنون دوره آموزشی ۴۵ روزه در تمام مراکز آموزشی و پادگان‌های نیرو‌های مسلح در حال اجرا است.

برای اطلاع از نحوه استعلام غیبت سربازی با کد ملی  کلیک کنید.

خلاصه مقاله استعلام کد سخا با شماره ملی

همانطور که گفته شد، در ایران همه مردان بعد از رسیدن به سن مشمولیت یعنی 18 سالگی، در صورت نداشتن دلیلی خاص باید به خدمت سربازی بروند. از این رو، مشمولین خدمت سربازی برای انجام امور مرتبط نسبت به دریافت کد سخا اقدام نمایند.

از این رو در این مقاله به بررسی نحوه استعلام کد سخا با شماره ملی پرداختیم. لازم به ذکر است که امکان دریافت غیر حضوری کد سخا وجود ندارد و مشمولان می بایست ابتدا به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک، کد سخا را دریافت نمایند. پس از دریافت کد سخا، می توانند با در اختیار داشتن آن و شماره ملی به سامانه اینترنتی نظام وظیفه وارد شده و طبق مراحل گفته شده در مقاله فوق، از وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع حاصل نمایند.

اگر به کمکی نیاز دارید و یا سوالی و ابهامی در رابطه با استعلام کد سخا با شماره ملی دارید، می توانید با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان کمک کرده و سوالات شما را پاسخ خواهند داد.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله استعلام کد سخا با شماره ملی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای بازیابی کد سخا می بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنیم؟

خیر؛ بازیابی کد سخا به صورت اینترنتی و از طریق پرتال جامع سازمان نظام وظیفه انجام می شود. مراحل انجام بازیابی کد سخا در مقاله فوق شرح داده شده است.

چگونه می توان کد سخا را دریافت کرد؟

با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) و مطابق با مراحلی که در این مقاله ذکر شده است، می توان کد سخا را دریافت نمود.

دریافت کد سخا برای انجام چه کارهایی لازم است؟

داشتن کد سخا برای درخواست مجوز خروج از کشور، درخواست کارت پایان خدمت المثنی و... لازم است. در مقاله فوق به صورت کامل شرح داده شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)