ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام بارکد سند تک برگی + راهنما تصویری گام به گام | ایران تحصیل

استعلام بارکد سند تک برگی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استعلام بارکد سند تک برگی یکی از ملزومات مالکین ملک‌ ها است، زیرا در کشور ایران روزانه در حوزه ملک و ساختمان معاملات بسیاری صورت می‌گیرد، همانطور که در جریان این مسئله هستید سرمایه‌گذاری برای خرید خانه‌های غیرمسکونی و مسکونی یک عمل پر ریسک است، زیرا برای خریداری یک ملک باید هزینه زیادی را پرداخت کرد. سند یک ملک نشان‌دهنده مالکیت یک فرد نسبت به یک منزل مسکونی یا ملک تجاری است.

لذا این سند باید از اعتبار قانونی برخوردار باشد، در غیر این صورت هیچگونه زایایی برای هیچکس به وجود نمی‌آورد. استعلام بارکد سند تک برگی از جمله روش‌هایی است که به واسسطه آن می‌توان از اعتبار و وضعیت سند ملک مطلع شد و از بروز هر مشکلی جلوگیری می‌کند.

در ادامه قصد داریم به صورت کامل به بررسی و آشنایی به کمک راهنمای تصویری گام به گام به بررسی روش‌ استعلام بارکد سند تک برگی می‌پردازیم.

 

سند تک برگ

 

سامانه استعلام الکترونیکی ملک

معاملات ملک و خریداری کردن یک ملک مسکونی و یا تجاری می‌تواند برای افراد نگرانی‌های بسیاری را به همراه داشته باشد، در بسیاری از مواقع افراد بدون آگاهی و اطلاع قبلی یک سند تک برگی را پس از خریداری کردن از یک ملک دریافت خواهند کرد که از اعتبار آن به هیچ وجه اطلاعات درستی ندارند.

خوشبختانه می‌توان با روش‌های متعددی نسبت به استعلام بارکد سند تک برگی اقدام کرد، افراد قادر هستند با استفاده از کد پیگیری یا شناسه یکتای استعلام سند ملک نسبت به استعلام الکترونیکی سند ملک اقدام کنند.

لذا لازم است افرادی که از یک سند برخوردار هستند، برای جلوگیری از هرگونه اشتباه قانونی و یا کلاه‌برداری به سامانه استعلام الکترونیکی ملک یا سامانه ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند و به واسطه روشی که در زیر به آن می‌پرازیم افراد می‌توانند نسبت به بررسی اعتبار سند ملک خود اقدام کنند.

هرچند برای استعلام سند املاک می‌توان از روش‌های دیگری هم استفاده کرد، برای مثال می‌توان با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد و ارائه ملک این مسئله را پیگیری کرد.

در این روش افراد قادر هستند به صورت حضوری به یکی از مراکز ثبت اسناد مراجعه کنند و مراحلی را که به استعلام سند ملک آن‌ها مربوط است را پیگیری کند.

امروزه استعلام الکترونیکی ملک به صورت غیرحضوری بیشتر مورد استقبال مرد قرار گرفته است، در ادامه با روش‌های مختلفی می‌توان از وضعیت صدور سند و اعتبار سند ملک با خبر شد.

 

برای استعلام سند ملکی با کد ملی می‌توانید به مقاله مربوطه در سایت ایران تحصیل مراجعه کنید و موارد گفته شده در آن را مطالعه کنید.

 

روش‌ های پیگیری سند ملک

روش‌های پیگیری سند ملک به دو روش الکترونیکی و روش حضوری تقسیم شده است که در ادامه به بررسی این دو می‌پردازیم.

 

روش حضوری برای پیگیری سند ملک

در این روش افراد می‌توانند به کمک مدارک شناسایی معتبر به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور مراجعه کنند و با نشان دادن مدارک خود از وضعیت اسنادی خود مطلع شوند.

باید دقت داشته باشید که پیگیری سند ملک با کد ملی فقط با استفاده از مراجعه حضوری امکان دارد و افراد می‌بایست با مدارک معتبر شناسایی خود به یکی از مراکز گفته شده مراجعه کنند و مراحل استعلام خود را انجام دهند.

خوب است بدانید که در این صورت استعلام کلیه پلاک‌های ثبتی به اسم فرد به وی نشان داده خواهد شد.

 

برای پیگیری مراحل صدور سند مالکیت باید به سامانه صدور سند مالکیت مراجعه کنید و در این سایت اقدام کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک مربوطه مراجعه کنید.

 

پیگیری سند ملک از طریق سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت می گیرد و تنها با داشتن کد شناسه ۱۸ رقمی استعلام سند امکان پذیر است.

 

روش غیرحضوری برای پیگیری سند ملک

برای پیگیری سند ملک باید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس اینترنتی ssaa.ir مراجعه کنند. در این سایت افراد می‌توانند مراحل مربوط به استعلام وضعیت صدور و پیگیری سند ملک را انجام دهند.

استعلام سند ملک با کمک سامانه‌ها متعددی در این سایت صورت می‌گیرد و افراد زیادی می‌توانند با استفاده از سامانه‌های گفته شده از وضعیت اعتبار و صدور سند خود مطلع شوند که از اطلاعات خاصی مانند شناسه ملک، کدپیگیری و یا شناسه یکتای استعلام ملک برخوردار است.

در ادامه به بررسی روش‌های مختلف استعلام سند ملک الکترونیکی می‌پردازیم.

 

شناسه یکتای استعلام ملک چیست؟

 

از جمله روش‌‌هایی که می‌توان به کمک آن از وضعیت اعتبار سندهای ملک آگاهی داشت مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. این سامانه دارای خدمات متعددی در خصوص ثبت اسناد ارائه می‌دهد اما باید بدانید که برای مراجعه و استفاده از روش استعلام سند ملک به صورت الکترونیکی باید از اطلاعات خاصی مانند شناسه یکتای استعلام ملک برخوردار باشید.

 

شناسه یکتای استعلام ملک چیست و چگونه می‌توان آن را بدست آورد؟

هنگامی که شما یک سند را دریافت می‌کنید و کلیه مراحل مرتبط با سند ثبت را در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور طی می‌کنید، یک کد با نام کد رهگیری دریافت خواهید کرد که به آن کد یکتای استعلام ملک گفته می‌شود.

باید بدانید که این کد برای هر فرد مالک ملک منحصر به فرد است و برای فرد دیگری به صورت جداگانه صادر می‌شود.

کد استعلام یکتای استعلام سند ملک از یک کد 18 رقمی برخوردار است که افراد با کمک آن قادر خواهند بود به واسطه آخرین وضعیت و اعتبار سند ملک خود مطلع شوند.

 

نحوه استعلام سند ملک

در بخش قبل با کد 18 رقمی یا شناسه یکتای استعلام سند ملک آشنا شدیم، اکنون افرادی که از کد 18 رقمی یا همان شناسه یکتای استعلام سند ملک برخوردارند می‌توانند با استفاده از سامانه استعلام الکترونیکی ملک از آحرین وضعیت سند خود اطلاع کافی داشته باشند و از سوی دیگر وضعیت اعتبار سند خود را مورد بررسی قرار دهند.

به همین سبب برای این کار باید افراد براساس مراحلی که در ادامه به آن می‌پردازیم به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند و به کمک گزینه مرتبط با این استعلام، استعلام سند ملک را به واسطه شناسه یکتای استعلام ملک انجام دهند:

1- نخست به یکی از مرورگرهای سیستم عامل ویندوز یا اندروید بروید، توصیه می‌شود برای باز کردن سایت و پیگیری سند ملک از مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

2- بعد، در بخش جستجوی گوگل سایت سازمان ثبت املاک و اسناد کشور را جستجو کنید.

 

باز کردن سایت و پیگیری سند ملک

 

3- نخستین سایتی را که مانند تصویر زیر مشاهده کردید، همان سایت اصلی سازمان ثبت املاک و اسناد کشور است که از آدرس اینترنتی ssaa.ir برخوردار است، روی آن کلیک کرده تا به سایت مربوطه وارد شوید.

 

باز کردن سایت اسناد و املاک کشور

 

در مرحله بعدی می‌بایست از تب‌های موجود در بخش فوقانی سایت مانند تصویر زیر روی گزینه میز خدمات الکترونیک کلیک کنید تا در نهایت روی گزینه پیگیری استعلام الکترونیک ملک کلیک کنید.

 

پیگیری-استعلام-الکترونیک-ملک-از-طریق-شناسه-18-رقمی-سند

 

نکته: باید دقت داشته باشید که در بخش میز الکترونیک سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در متن بالا به آن اشاره شد، از امکانات و ویژگی‌های متعددی برخوردار است. اما اگر شما از شناسه یکتای استعلام سند ملک برخوردار هستید باید روی گزینه « پیگیری استعلام الکترونیک ملک » کلیک کنید. زیرا هر کدام از سامانه‌های دیگر از شما اطلاعات متفاوتی برای پیگیری سند ملک را درخواست می‌کند.

 

5- در مرحله پایانی کافی است از شناسه 18 رقمی استعلام سند ملک که در بالا به آن اشاره شد استفاده کرده و آن را در کادر مربوطه وارد کنید، بعد جمع دو عددی که در تصویر زیر نشان داده می‌شود را در کادر روبروی آن تایپ کنید و روی گزینه ارسال کلیک کنید.

 

پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک

 

پس از چند لحظه سامانه مذکور پیگیری مربوط به سند شما را انجام خواهد داد و اطلاعات موردنیاز شما را به شما نمایش خواهد داد.

 

 با استفاده از شناسه یکتای استعلام سند ملک می‌توانید گزینه « پیگیری استعلام الکترونیک ملک » را انتخاب کنید.

 

راهنمای تصویری استعلام سند مالکیت با بارکد

اشخاصی که در زمان ارسال مدارک برای ثدور سند بارکد و یا شماره پیگیری خود را دریافت کرده‌اند، نسبت به پیگیری وضعیت صدور سند مالکیت خود باید در سایت اینترنی به آدرس abtasnad.post.ir اقدام کنند.

پس از وارد کردن کدپیگیری یا بارکد سند مالکیت می‌توانید از وضعیت سند مالکیت خود اطلاع کافی داشه باشید.

 

استعلام سند مالکیت با بارکد

 

 

پیگیری صدور سند مالکیت با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

باید بدانید که این ساماه فقط برای پیگیری وضعیت صدور سند ملک است، زمانی که شما قصد دارید از وضعیت اعتبار سند خود باخبر شوند، می‌بایست از روش‌های گفته شده در بالای متن را به کمک شناسه یکتای استعلام سند ملک به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وارد شده و مراجلی را که به استعلام سند لک خود را انجام دهند.

 

کاربران برای ورود به سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی باید به سایت inquirystatus.ssaa.ir مراجعه کنند.

 

اخبار پیرامون استعلام بارکد سند تک برگی

 

  • صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه، حمیدرضا سعیدی به یکپارچه‌سازی اراضی ملی و اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی این شهرستان اشاره داشت و گفت: «اجرای طرح حدنگاری گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری است و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات و مالکان این املاک را آسان می‌کند.»

  • صدور سند تک‌برگی مالکیت نیازی به استعلام شهرداری ندارد

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: «برای صدور سند تک‌برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد.»

 

برای درخواست سند مالکیت باید نسبت به تکمیل فرم‌ های درخواست سند مالکیت اقدام کرد.

 

 

خلاصه مطلب

به دلیل اینکه معاملات مربوط به ملک بسیار مهم و حساس است، وجود سامانه‌ایی در جهت استعلام سند ملک لازم بود، خوشبختانه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای استعلام ملک، سامانه‌های مختلفی از جمله سامانه پیگیری سند ملک با کمک شناسه یکتای 18 رقمی استعلام ملک، راه‌اندازی کرد.

تمامی کسانی که به هردلیلی قصد دارند در جهت استعلام سند ملک خود اقدام کنند، می‌توانند به واسطه روش‌هایی که در مقاله استعلام بارکد سند تک برگی توضیح داده‌ایم مراجعه کنند و مطالب گفته شده را مطالعه کنند.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 سامانه استعلام الکترونیکی ملک چیست؟

قابلیت استعلام الکترونیکی ملک برای پیگیری سند ملک در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور  قرار دارد.

برای پیگیری سند ملک چه روش های وجود دارد؟

هم به صورت حضوری به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی و هم به صورت به صورت غیر حضوری از طریق سایت ssaa.ir می توان اقدام به پیگیری سند ملک کرد.

نحوه استعلام سند ملک با بارکد چگونه است؟

با مراجعه به سایت abtasnad.post.ir و وارد کردن سند مالکیت خود از وضعیت صدور سند مالکیت خود از  استعلام سند مالکیت خود مطلع شوید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور