ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آسان ترین رشته مهندسی

آسان ترین رشته مهندسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آسان ترین رشته مهندسی! چیزی به اسم تحصیلات دانشگاهی آسان و راحت وجود ندارد. درس خواندن و تحصیل چه به صورت آنلاین باشد و چه به صورت حضوری کار راحتی نیست و دشواری های خودش را دارد. اخذ مدرک تحصیلی نیاز به تلاش و پشتکار و صرف زمان دارد اما همه رشته‌ های تحصیلی به اندازه هم سخت نیستند، برخی از رشته‌ ها تلاش و زمان بیشتری برای یادگیری لازم دارند و برخی دیگر مقداری کمتر و به همین خاطر هم هست که داشتن مدارک تحصیلی از لحاظ سودآوری متفاوت می باشد. 

بسته به استعداد و توانایی شما گذراندن تحصیلات در یک رشته به شما بستگی دارد، به عنوان مثال برخی از افراد در حل مسائل فیزیک توانایی بالاتری دارند و برخی، استعداد مناسبی برای نویسندگی دارند. با شناختن نقاط قدرت و ضعف و استعداد های خود، می‌توانید دریابید که تحصیل در چه رشته‌ای برای شما مناسب است.

 

برای اطلاع از آسان ترین رشته مهندسی و ۳ رشته آسان پردرآمد و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

رشته های فنی و مهندسی

رشته های فنی و مهندسی از گذشته تا به حال از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده است. در اولویت بندی رشته های فنی مهندسی شاخص های زیادی در نظر گرفته شده است تا از هرگونه اعمال نظر سلیقه ای جلوگیری شود. شاخص هایی نظیر میزان اقبال رتبه های برتر کنکور به رشته ها، نوع بازار کار، جایگاه رشته در ایران، جایگاه رشته در دنیا، کیفیت تدریس رشته ها در دانشگاه، پذیرش و یا عدم پذیرش دانشگاه های معتبر، فراگیری رشته، میزان فارغ التحصیلان بیکار در رشته مربوطه و غیره در نظر گرفته شده است.

۱۰ رشته برتر فنی مهندسی به ترتیب اولویت:

۱) مهندسی برق
– گرایش قدرت
– گرایش الکترونیک
– گرایش کنترل و ابزار دقیق
– گرایش مخابرات
– گرایش مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)

۲) مهندسی مکانیک
– گرایش طراحی جامدات
– گرایش حرارت و سیالات

۳) مهندسی عمران
– گرایش عمران
– گرایش نقشه برداری
– گرایش آب

۴) مهندسی صنایع
– گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها
– گرایش تولید صنعتی
– گرایش تکنولوژی صنعتی
– گرایش ایمنی صنعتی

۵) مهندسی شیمی
– گرایش صنایع پتروشیمی
– گرایش طراحی فرایندهای نفت
– گرایش صنایع پالایش
– گرایش صنایع گاز
– گرایش صنایع غذایی

۶) مهندسی کامپیوتر
– گرایش نرم افزار
– گرایش سخت افزار

۷) مهندسی مواد
– گرایش متالورژی صنعتی
– گرایش متالورژی استخراجی
– گرایش سرامیک

۸) مهندسی هوافضا

۹) مهندسی معماری

۱۰) مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

 

مهندسی صنایع، آسان‌ ترین رشته‌ مهندسی

قبل تر رشته مهندسی صنایع یکی از آسان‌ ترین رشته‌ های مهندسی در برابر حوزه‌هایی همچون: مکانیک، برق، عمران و … به حساب می آمد اما در چند سال گذشته، نیاز روزافزون بازار کار به مهندسان صنایع باعث شد دید افراد به این رشته تغییر کند و رتبه‌های برتر هم مهندسی صنایع را به لیست خود اضافه کنند.

مهندسی صنایع و گرایش‌های برتر آن

اغلب زیرشاخه‌ های کاری مهندسی صنایع را همان گرایش‌های درسی آن می‌دانند. البته در بازار کار، گرایش شما در دانشگاه اهمیت چندانی ندارد. به عنوان مثال در بسیاری از شرکت‌ها برای آگهی استخدام مهندس صنایع کنترل پروژه، همین که رشته تحصیلی‌ شما صنایع باشد کافی است و نیازی نیست لزوما در این گرایش تحصیل کرده باشید.

برای اطلاع از شرایط رشته مهندسی صنایع بدون کنکور کلیک نمایید.

گرچه هر کدام از این زیر شاخه‌ها روی بخشی از دروس مهندسی صنایع تمرکز دارند و تعدادی از وظایف مرتبط با این رشته را دربرمی‌گیرند. از مهم‌ترین گرایش های مهندسی صنایع در دانشگاه و بازار کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

■ مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی
■ مدیریت تولید
■ مهندسی کیفیت
■ مدیریت عملیات
■ مدیریت منابع انسانی و مالی
■ مدیریت محصول

آسان ترین رشته مهندسی + ۳ رشته آسان پردرآمد

آسان ترین رشته مهندسی + ۳ رشته آسان پردرآمد

رشته های پردرآمد در ایران

اینکه چه رشته‌ای برای تحصیل در دانشگاه می‌تواند درآمدهای آتی را افزایش دهد، تصمیم بزرگی به نظر می‌رسد. در این میان می‌توان شکاف درآمد پنج‌ سال پس از فارغ‌التحصیلی بین دانش‌ آموزانی را که بیشترین و کمترین حقوق را دارند، مورد بررسی قرار داد.
به عنوان مثال فارغ‌التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی به‌طور متوسط به ۴۶‌ هزار و ۷۰۰ پوند دست پیدا می‌کنند، در حالی ‌که افرادی که رشته آن ها اقتصاد بوده، ۴۰هزار پوند به دست می‌آورند. این ارقام دو برابر دستمزد متوسط فارغ‌التحصیلان هنرهای خلاق (۲۰‌هزار و۱۰۰ پوند)، کشاورزی (۲۲‌هزار پوند) و ارتباطات جمعی (۲۲‌هزار و ۳۰۰ پوند) است.
گرچه این شکاف درآمد در برخی موارد بزرگتر می‌شود،‌ زمانی که دانشگاه معتبرتر و نمرات دانشجویان نسبت به یکدیگر متفاوت‌‎تر یا بالاتر باشد. با این وجود یکی از نشریه‌ های انگلیسی زبان، فهرستی از پولسازترین مشاغل دنیا را در ‌سال میلادی جدید منتشر کرد که در صدر آن رشته‌های مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک جا خوش کرده‌اند.

 

رشته‌ های پردرآمد بازار کار ایران

حال کمی از پردرآمد ترین رشته‌ های کالج‌ های دنیا فاصله می‌گیریم و به پولسازترین رشته‌ های دانشگاهی در ایران می‌پردازیم. در این دوره از تاریخ که ما روزگار می‌گذرانیم، پولدار شدن مهم ترین دلیل دانش‌ آموزان ایرانی برای رفتن به دانشگاه و انتخاب پردرآمد ترین رشته‌ های دانشگاهی است. دکتر یا مهندس‌ شدن، آرزوی بسیاری از دانش‌ آموزان است.

امروزه که تنها مهندسی، دکتری و وکالت جزو رشته‌ های پردرآمد در ایران به حساب می‌آیند و رشته‌ هایی همچون فنی‌ و حرفه‌ای و بیشتر رشته‌ های علوم انسانی به فراموشی سپرده شده‌اند که به عقیده جامعه‌ شناسان، این نیاز جامعه نیست بلکه اولویت‌ هایی است که دولتمردان برای جامعه تعریف کرده‌اند.
به عنوان مثال اگر دولتمردان به‌ تک‌تک افراد جامعه اهمیت می‌دادند و برای مسائل اجتماعی به دنبال راه‌حل‌ های ریشه‌ای بودند، حالا رشته‌ای همچون روانشناسی جزو رشته‌ های با اهمیت و باارزش به حساب می‌آمد و رغبت دانش‌ آموزان و جوانان برای کشش به سمت این رشته‌ ها بیشتر می‌شد.

رشته های پردرآمد:

● کامپیوتر
● مدیریت
● مدیریت بازرگانی گرایش بیمه
● علوم آزمایشگاهی
● داروسازی
● دندانپزشکی
● کادر درمانی و فیزیوتراپی
● رشته های پزشکی

پردرآمد ترین رشته ها در دنیا

بر خلاف ایران که هنوز اشتیاق به تحصیلات دانشگاهی، به بحران کار و کارآفرینی در آن دامن می‌زند، در بسیاری از کشورها تمایل جوانان برای ورود به دانشگاه‌ها رو به کاهش گذاشته است. کشورهایی همچون: “ایالات متحده آمریکا، انگلستان، هند، چین و کشورهای حوزه نوردیک” همگی در سال‌های اخیر با کاهش تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاهی روبه‌رو شده‌اند.
در آمریکا سال‌ های متمادی کمپ‌ های دانشگاهی شاهد دانشجویانی بودند که روز‌ به‌ روز بر تعدادشان افزوده می‌شد.
در ‌سال ۲۰۱۰ تعداد دانشجویان این کشور به بالاترین میزان خود یعنی ٢١‌ میلیون نفر رسید ولی از آن زمان تاکنون هر‌ سال با کاهش روبه‌رو بوده است.
در پایان ‌سال ۲۰۱۴ میلادی (که جدیدترین آمار دولتی در دست است) تعداد ورودی دانشگاه‌ ها در این کشور بیش از ٨٠٠‌ هزار نفر کاهش پیدا کرد.
در‌ سال ۲۰۱۵ میلادی باراک اوباما در یکی از سخنرانی‌ های خود گفت: “مدرک دانشگاهی مطمئن‌ ترین بلیت برای ورود به طبقه متوسط است.” و حالا دو‌ سال پس از سخنان او ٨٠٠‌ هزار جوان، کمتر از گذشته، از این طریق قصد ورود به طبقه متوسط را دارند!
برخی معتقدند جایی برای نگرانی نمی باشد، تعداد دانشجویان کم شده، چون اقتصاد رو به بهبود است، یعنی افراد بیشتری وارد بازار کار شده‌اند. تجربه تاریخی در آمریکا نشان می‌دهد هرگاه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کرده، جوانان آمریکایی به کار روی آورده‌اند و تحصیل در دانشگاه‌ ها با افت مواجه شده است. این در حالی است که فارغ‌التحصیلان کالج با مدرک لیسانس تقریبا دو برابر کسانی که با دیپلم وارد بازار کار می‌شوند، حقوق می‌گیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته سازمان سنجش کلیک نمایید.

پردرآمد ترین رشته‌ های دانشگاهی

در این مقاله به چند رشته‌ دانشگاهی را که جز رشته‌ های پردرآمد در ایران هستند اشاره شد. ممکن است عموم مردم از درآمد بالا آن‌ها آگاه نباشند، به شما معرفی کنیم. در انتها به شما توصیه می‌کنیم یک رشته را تنها به خاطر درآمد آن انتخاب نکنید زیرا تحصیل بهتر الزاما به معنای موفقیت نیست. اگر رشته‌ای که انتخاب می‌کنید جز پردرآمد ترین رشته‌ های دانشگاهی باشد اما با روحیات و شخصیت شما سازگاری نداشته باشد، شما نمی‌توانید از این رشته درآمد بالایی به دست بیاورید.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص رشته های مهندسی و همچنین رشته های پردرآمد برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از آسان ترین رشته مهندسی و ۳ رشته آسان پردرآمد و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط:

لیست مشاغل رشته انسانی

بهترین مشاغل رشته ریاضی

بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار

کم متقاضی ترین رشته ارشد ۱۴۰۰

آسان ترین رشته مهندسی + ۳ رشته آسان پردرآمد

2.6/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور