ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

  • دسته بندی: ,
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت همگام برای انجام بسیاری از امور تحصیلی دانش آموزان طراحی شده است. از جمله این امور می توان به برگزاری آزمون آنلاین سایت همگام اشاره کرد. معلمان به راحتی می توانند سوالات خود را،هم به صورت تستی و هم تشریحی در این سامانه طراحی و بارگذاری نمایند. در ادامه به چگونگی انجام این فرایند می پردازیم.

در این مقاله به بررسی نحوه ی طراحی آزمون برای معلمان در سامانه همگام، نحوه شرکت در آزمون در سایت همگام و آخرین اخبار در این زمینه پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمای تصویری طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

آزمون آنلاین سایت همگام از جنبه های بسیاری مورد توجه معلمان قرار گرفته است.از جمله این موارد می توان به صرفه جویی در هزینه ی چاپ و تکثیر برگه های امتحانی و همچنین صرفه جویی در زمان اشاره کرد.سهولت دسترسی و آرامش خاطر دانش آموزان از سرعت و کاررآیی مناسب این سایت باعث افزودن دانش آموزان در گروه طرفداران این سامانه شده است.

با توجه به موارد ذکر شده است و اهمیت طراحی آزمون آنلاین در عصر امروز به توضیح چگونگی این امر پرداخته ایم.

  • در ابتدا وارد سایت همگام به آدرس اینترنتی  hamgam.medu.ir شوید. در صفحه ی نمایش داده شده کاربری معلم را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید کاربری مدیر یا معاون امکان بارگذاری سوالات امتحانی را نخواهند داشت. و سپس گزینه ی ورود را انتخاب نمایید.

 

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

 

  • در آزمون آنلاین سه مرحله ی بانک سوال، طراحی آزمون و زمان بندی آزمون وجود دارد. در این مرحله وارد داشبورد دبیر شده و از قسمت بانک سوال، سوالات را طراحی کنید.

 

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

 

  • در این صفحه همانند تصویر منوی جدید سبز رنگ را انتخاب نموده و پایه،رشته، درس و نوع سوال تشریحی یا تستی را مشخص نمایید. در اینجا به طور پیش فرض سوالات تستی بررسی شده است.

 

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

 

  • در قسمت پایین نوع سوال، بخشی به عنوان سوال در نظر گرفته شده است که می توانید سوالات خود را از نرم افزار ورد کپی کرده و یا به طراحی جدول بپردازید. همچنین سایز و رنگ سوالات هم قابل تغییر است. هر یک از گزینه ها به طور جداگانه طراحی شده و در قسمت پایین گزینه ی صحیح را مشخص کرده و سوالات را ثبت نمایید.

 

طراحی آزمون آنلاین سایت همگام

بانک سوالات همگام

 

بانک سوالات سایت همگام

بانک سوالات سایت همگام

 

بانک سوالات سایت همگام

بانک سوالات سایت همگام

 

  • با بازگشت یه صفحه ی قبل طراحی آزمون را انتخاب نمایید و عنوان آزمون را وارد نمایید.همچنین همانند تصویر مشخص شده روبه روی آزمون،گزینه علامت سوال برای افزودن سوالات در بانک سوالات طراحی شده است.سوالات را انتخاب و روی گزینه افزودن کلیک نمایید. گزینه ی ویرایش هم وجود دارد.

 

طراحی آزمون

طراحی آزمون

 

طراحی آزمون سایت همگام

طراحی آزمون سایت همگام

 

  • مرحله ی بعد برای زمانبندی آزمون در نظر گرفته شده است. مطابق تصویر زیر آرمون را انتخاب و تاریخ شروع آزمون را مشخص نمایید.همچنین ساعت شروع و پایان آزمون هم قابل تغییر است.توجه داشته باشید گزینه غیرفعال برای بارگذاری آزمون نباید تیک بخورد. در نهایت ثبت را انتخاب نمایید.

 

زمانبندی آزمون

زمانبندی آزمون

 

زمانبندی آزمون

زمانبندی آزمون

 

زمانبندی آزمون

زمانبندی آزمون

 

راهنمای شرکت در آزمون آنلاین سایت همگام

دانش آموزان در پایه های تحصیلی مختلف می توانند از امکانات این سایت برای شرکت در آزمون های مختلف و آمادگی هرچه بیشتر برای آزمون های حضوری استفاده نمایند.در ادامه برای سهولت دانش آموزان به بررسی نحوه ی شرکت در آزمون آنلایت سایت همگام می پردازیم.

  • ابتدا وارد سایت همگام به آدرس اینترنتی medu.ir شوید. با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود وارد پورتال اصلی این سایت شده و در سمت چپ تصویر گزینه آزمون آنلاین را انتخاب نمایید.
  • در صفحه ی بعد آزمونی که قصد شرکت در آن را دارید را انتخاب نموده و در قسمت مدیریت بر روی آیکون مداد کلیک نمایید. با این کار وارد محیط آزمون آنلاین همگام خواهید شد.
  • با انتخاب گزینه شروع آزمون سوالات و مدت زمان پاسخگویی برای دانش آموزان قابل مشاهده خواهد شد. دانش آموزان باید پس از اتمام آزمون و پاسخ گویی به سوالات کزینه تحویل برگه را انتخاب کرده و آزمون خود را به پایان برسانند.

لازم به ذکر است زمان آزمون از هنگام انتخاب گزینه شروع آزمون، شروع خواهد شد و مدیریت زمان برای پاسخ گویی به تمام سوالات بسیار مهم است.در صورت عدم انتخاب گزینه تحویل برگه و اتمام وقت آزمون شما به صوت خودکار از سامانه خارج خواهید شد. البته سوالات و پاسخ هایی را که نوشته ایدهم به صورت خودکار ثبت خواهند شد.

دانش آموزان پایه های تحصیلی مختلف می توانند با وارد کردن کد ملی و رمز همگام دانش آموزی که از مدرسه دریافت نموده اند به پورتال شخصی خود در این سامانه وارد شده و کارنامه خود را دریافت نمایند. بدین منظور دانش آموزان باید در زمان اعلام شده توسط مدیر مدرسه به سامانه همگام مراجعه نمایند. با کلیک بر گزینه دریافت کارنامه امکان مشاهده کارنامه دانش آموزان وجود دارد. نمرات امتحانات به صورت ماهانه توسط معلمان بر روی سایت بروزرسانی می شود و نمرات نهایی کارنامه هم با پایان فصل امتحانات و با اعلام مدیذ مدرسه قابل پیگیری و مشاهده است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ورود به سایت همگام کلیک کنید.

 

 

 

امکانات سامانه همگام

همانطور که اشاره شد به سبب شرایط پیش آمده در خصوص کرونا و لزوم آموزش دانش آموزان به صورت مجازی این سامانه طراحی شده است. از جمله ویژگی های این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برگزاری آزمون های مشاوره ای
  • برگزاری آزمون هاب غربالگری
  • ثبت نام در کلاس های جانبی در اوقات فراغت
  • دریافت و اطلاع از وضعیت کارنامه
  • برگزاری آزمون هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم
  • ثبت نام مدارس تیزهوشان و المپیاد
  • انتخاب رشته پایه نهم
  • ثبت نام بیمه دانش آموزی
  • پرسش و پاسخ آنلاین

 

آخرین اخبار آموزش مجازی

  • ۳۰۰ کلاس جبرانی برای دانش آموزان ابتدایی سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: در قالب طرح جبران و تثبیت آموزش و یادگیری، ۳۰۰ کلاس جبرانی برای دانش آموزان ابتدایی استان برگزار می‌شود.,وی ادامه داد این آموزش‌ها کاملاً با رعایت نوبت بندی و شیوع نامه‌های بهداشتی آغاز شده است،در شهرستان‌های دارای شرایط قرمز کرونایی کلاس‌ها به صورت مجازی است البته در همین شهرستان‌ها هم مدارس روستایی و عشایری که کم جمعیت هستند، به صورت حضوری کلاس‌های درسی خود را برگزار می‌کنند اما دروس در کلاس‌های پرجمعیت در درون شهرهای قرمز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

  • آموزش آنلاین فرصت یادگیری را از کودکان می‌گیرد

استادیار دانشگاه شهید بهشتی گفت: عمده مهارت‌های کسب شده توسط کودکان در سنین پایین و از طریق تقلید و یادگیری مشاهده‌ای است و ما در آموزش آنلاین فرصت این نوع یادگیری‌ها را از کودکان می‌گیریم.با شیوع ویروس کرونا و همزمان با اعمال قرنطینه‌های طولانی مدت در سرتاسر جهان کلاس‌های مدارس نیز به شکل غیرحضوری برگزار شد. برگزاری کلاس‌های مدارس به شیوه غیرحضوری اگر چه راه حلی موفق در کوتاه مدت بود؛ اما در بلند مدت آثار منفی خود را نشان داد.افت تحصیلی در میان دانش آموزان و تضعیف جدی مهارت نوشتن در دانش‌آموزان اول ابتدایی از مهم‌ترین اثرات منفی برگزاری کلاس‌های درسی به شکل غیرحضوری می باشد.

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

سایت همگام برای دانش آموزان مقاطع مختلف طراحی شده است تا معلم ها بتوانند آزمون های مختلف تستی و تشریحی خود را تحت پوشش این سامانه برگزار نمایند. این سامانه امکان تاریخ گذاری، تعیین ساعت و مدت زمان آزمون را فراهم کرده است. همچنین در امتحانات تستی معلم ها با مشخص کردن گزینه صحیح برای سامانه، می توانند از همگام در جهت تصحیح آزمون و نمره دهی امتحانات استفاده نمایند و این امر کاملا به صورت خودکار انجام خواهد شد.با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم آشنایی معلم ها و دانش آموزان با نحوه استفاده از همگام مقاله پیش رو آماده گرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تصحیح خودکار آزمون های تستی در سامانه همگام وجود دارد؟

بله با مشخص کردن کلید سوالات این امکان وجود خواهد داشت.

امکانات سایت همگام چیست؟

برگزاری آزمون های مشاوره ای، برگزاری آزمون هاب غربالگری، ثبت نام در کلاس های جانبی در اوقات فراغت، دریافت و اطلاع از وضعیت کارنامه، برگزاری آزمون هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، ثبت نام مدارس تیزهوشان و المپیاد از جمله امکانات این سامانه می باشند.

برای استفاده از سامانه همگام به چه آدرسی باید مراجعه کرد؟

آدرس سامانه همگام hamgam.medu.ir می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
تماس با مشاور