ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جمع بندی کنکور سراسری 1403 + {بهترین منابع}

جمع بندی کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم ؟ به نظر شما مدت زمان لازم برای جمع بندی کنکور سراسری چقدر است؟ اصلا جمع بندی کنکور سراسری را از کی شروع کنیم؟ این ها سوالاتی است که ذهن هر داوطلبی را مخصوصا در روزهای نزدیک به کنکور به خود مشغول می کند. شاید بهتر باشد که پاسخ این پرسش ها را هر چه زودتر و همین امروز، پیش از آنکه زمان را از دست دهیم، به دست آوریم. در ادامه با 5 روش عالی رتبه ها برای جمع آشنا می شویم. اما برای طرح سوالات خود و چینش یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت می توانیم روی مشاورین ما حساب باز کنید.

اهمیت جمع بندی کنکور سراسری

👈 از میان داوطلبان کنکور سراسری، برخی افراد هستند که در آغاز سال تحصیلی با روحیه بالا مطالعه خود را آغاز می‌کنند، اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری، به دلایل مختلف از جمله استرس آزمون، حجم زیاد مطالب درسی، خستگی روحی، انزجار از درس و… در دوران مهم کنکور، دچار یاس و ناامیدی می‌شوند و از جمع‌بندی دروس غافل می‌شوند.

پس از اتمام برنامه امتحانات نهایی، جمع‌بندی بهترین فرصت برای مرور و تثبیت مباحث مطالعه‌شده‌است، همچنین ارتقا درصد دروس بر اساس درصدهای لازم برای قبولی در رشته محل‌های مورد علاقه و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت است.

جهت آشنایی با بهترین روش های جمع بندی برای آزمون سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید.

اهمیت جمع بندی کنکور سراسری

در طول سال چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

👈 درس خواندن های مستمر با انبوهی از اطلاعات مختلف، شیوه زندگی تحصیلی یک کنکوری است. هر داوطلبی با حجم بالایی از مطالب حفظی، تشریحی و فرمولی سرو کار دارد، که باید آن ها را روز کنکور در حافظه خود بایگانی نماید. ذهن انسان برای ثبت اطلاعات به نظم و طبقه بندی نیاز دارد.

✔️ این مسئله به خصوص در هنگام آمادگی برای کنکور که داوطلب دائما از یک شاخه به شاخه دیگر می پرد، بیش از هر چیز ضرورت دارد. شاید بهترین روش برای این کار، جمع بندی آنچه که خوانده ایم باشد. در جمع بندی نه تنها همه مطالب پراکنده در ذهن ما جمع و جور و مرتب می شوند، بلکه در بخاطر سپاری و تثبیت آن ها نیز تاثیر بسزایی دارند.

✔️ این مسئله، به ویژه در روزها و ماه های پایانی نزدیک به کنکور بیش از پیش اهمیت می یابد. سوالی که ذهن کنکوری ها را همواره مشغول می کند این است که چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟ قبل از هر چیز باید حواسمان باشد که نوع مطالعه در دوران جمع بندی برای همه افراد نمی تواند یکسان باشد و ممکن است برخی از روش ها برای یک داوطلب تاثیر گذارتر از سایرین باشد.

✔️ با این حال، برای اینکه بدانیم جمع بندی کنکور سراسری را از کی شروع کنیم؟ و یا بهترین روش کدام است، استاندارهایی وجود دارد که بیش از همه متدهای دیگر ثمر بخش می باشند. در ادامه بهتر متوجه خواهیم شد که مدت زمان لازم برای جمع بندی کنکور سراسری چیست و اصول انجام این کار کدام است.

✔️ متقاضیان شرکت در کنکور سراسری عموما از میان دانش آموزان و یا فارغ التحصیلان مدارس در سال‌های گذشته انتخاب می‌شوند. دانش آموزان پس از اتمام امتحانات نهایی وارد دوران جمع‌بندی می‌شوند اما فارغ التحصیلان می‌توانند زودتر جمع‌بندی را آغاز کنند. از دیدگاه مشاوران تحصیلی هیوا، بهترین روش جمع‌بندی کنکور برای موفقیت متقاضیان در این آزمون به این ترتیب است:

✔️ در ابتدا داوطلبان باید به صورت منظم هر ۳ روز یکبار آزمون شبیه ساز کنکور برگزار کنند. سپس بعد از هر آزمون، با استفاده از نرم‌افزار محاسبه درصد هیوا برای هر درس درصد‌گیری کرده و رتبه و محدوده قبولی خود را بدست آورند. همچنین لازم است تا در گام بعدی به تحلیل سوالات آزمون و بررسی علت وجود سوالات غلط، شک‌دار و بدون پاسخ در بین سوالات آزمون بپردازند. در ادامه نحوه برگزاری آزمون سه روز بکبار را به داوطلبان کنکور آموزش داده‌شده‌است.

✔️ بهترین روش برای خودآزمایی در دوران جمع بندی، شبیه‌سازی کنکور و حل سوالات کنکور سراسری سال‌های گذشته است به این ترتیب که زمان‌های مشخصی را در طول هفته برای آزمون‌های آزمایشی خود در نظر گرفته و با ظاهر و پوشش مناسب روز کنکور، شرایط محیطی کنکور، زمان کنکور و وسایل مورد نیاز روز کنکور این آزمون‌ها را برگزار کنید.

✔️ داوطلبان عزیز بهتر است، زمان برگزاری آزمون‌های شبیه ساز کنکور را به گونه‌ای تنظیم کنند تا آمادگی لازم برای حضور در جلسه کنکور در ۲ نوبت صبح و عصر را داشته باشند.

✔️ با تغییر نظام آموزشی به نظام جدید ۳-۳-۶، به دیگر داوطلبان کنکور سراسری که دیپلم نظام‌های دیگر از جمله نظام قدیم چهار ساله و نظام سالی واحدی / ترمی واحدی را دارند، پیشنهاد می‌شود که دروس جدید و کتب سال جاری را تهیه و مطالعه نمایند. از سوی دیگر با توجه تاثیر قطعی معدل در کنکور، ایشان می‌توانند دیپلم خود را معادل‌سازی نمایند.

✔️ درصد‌گیری هر درس در یک آزمون شبیه ساز، الزاما به داوطلب توصیه می‌شود که پس از پایان زمان پاسخ‌گویی به هر درس کنکور دیگر، به تست زدن ادامه ندهد و مدتی به ذهن خود استراحت دهد.

✔️ سپس با مراجعه به پاسخنامه کلیدی، درصد هر درس را محاسبه کرده و برای خود کارنامه‌ای شامل تعداد سوالات درست و غلط و نزده تهیه نماید. برای مشاهده وضعیت خود در طول دوران جمع بندی، بهتر است تا کارنامه تمام آزمون‌های شبیه ساز را در یک دفترچه یادداشت کرده و تاریخ برگزاری هر آزمون را نیز مشخص نماید.

این امر باعث می‌شود تا عمل‌کرد خود را در هر آزمون سنجیده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

✔️ر تحلیل آزمون‌های شبیه‌سازی بعد از خود آزمایی در کنکورهای آزمایشی و درصدگیری، مهم‌ترین کار، تحلیل سوالات آزمون است، برای تحلیل سوالات ابتدا باید به سراغ سوالاتی رفت که به آن پاسخ غلط دادید.

✔️ سپس سوالات شکدار و در انتها سوالاتی که بدان پاسخ نداده اید. در تحلیل آزمون‌های آزمایشی بدون توجه به زمان، ابتدا باید سوال مورد نظر را حل کرده و بررسی کرد که زمان برگزاری آزمون چه مشکلی باعث شد تا به سوال پاسخ غلط داده یا بدان پاسخ ندهید. سپس به برطرف کردن آن مشکل بپردازید.

برای اطلاع از نحوه جمع بندی کنکور در یک ماه می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

در طول سال چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

تحلیل سوالات غلط و شک دار

👈 در تحلیل آزمون ها، تمرکز بیشتری بر سوالات شک‌دار و غلط قرار می‌گیرد، زیرا وجود این سوالات در نتیجه آزمون، نشان‌دهنده ضعف یا عدم یادگیری کامل و درست برخی مباحث است. هدف دوره جمع بندی کنکور سراسری، تشخیص و بررسی این نقاط ضعف است و تلاش برای تبدیل آن‌ها به قوت داوطلب است.

پس از تحلیل اولین آزمون شبیه ساز برای هر درس، سوالات شک‌دار و غلط بررسی‌شده‌و مباحث مرتبط با آن‌ها تفکیک می‌شوند تا در ۲ روز بعد با مطالعه، مرور و پاسخ‌گویی به تست‌های تکمیلی، تسلط بیشتری روی این مباحث ایجاد شود. پس از تحلیل و دریافت نکات تست‌ها، نکات کلیدی به خلاصه نویسی‌ها اضافه می‌شوند تا در ادامه روند جمع‌بندی و مطالعه و مرور این نکات به حافظه بلندمدت منتقل شود.

اغلب سوالات غلط یا شک‌دار ناشی از بی‌دقتی، کم‌بودن تمرکز و استرس آزمون است، که با زمان و زدن تست‌های متعدد، می‌توان تا حدودی روی کنترل استرس و بالا بردن تمرکز نیز تسلط یافت. گاهی پس از تحلیل و بررسی آزمون‌ها به سوالاتی برمی‌خوریم که مبحث مورد پرسش را نخوانده و به سوال پاسخ غلط داده‌ایم، علت این اتفاق وسواس در پاسخ‌گویی به سوالات است، که با تمرین تکنیک ضربدر و منها در آزمون‌های شبیه ساز کنکور، می‌توان تا حدودی این مشکل را کنترل کرد.

تست‌های بدون پاسخ یا نزده

👈 در تحلیل آزمون‌ها با تست‌های بدون پاسخ مواجه می‌شویم که عموما به ۲ دلیل کلی این اتفاق می‌افتد، یکی از دلایل این است که مبحث مورد سوال، مطالعه و مرور‌نشده‌و اصطلاحا مبحث حذف‌شده‌آن درس است. دومین دلیل نداشتن مهارت مدیریت زمان در آزمون هاست، بنابراین رمز اصلی موفقیت در کنکور، داشتن مهارت مدیریت زمان در تست زنی است که این مهارت با استفاده از تکنیک ضربدر و منها و تکنیک زمان‌های نقصانی به دست می‌آید.

جمع‌بندی کنکور انسانی

👈 با توجه به ماهیت دروس انسانی، داوطلبان در این دوره با جمع‌بندی صحیح، بهترین نتیجه را دریافت می‌کنند. داوطلبان کنکور انسانی دروس خود را که در طول سال مزالعه کرده‌اند در این ایام صرفا با مطالعه خلاصه نویسی‌ها و با در نظر داشتن بودجه‌بندی کنکور انسانی، به مباحثی که اهمیت بیشتری دارند رجوع کنند.

جمع‌بندی کنکور تجربی

👈 در زمان جمع‌بندی داوطلبان دقت داشته باشند با این که همیشه پیشنهاد‌شده‌دروسی که ضریب بالاتری (برای مثال درس ریاضی) دارند را در اولویت بگذارند اما این مورد برای داوطلبی که هیچ مطالعه‌ای نداشته صدق نمی‌کند، چنانچه داوطلب در این بازه بخواهند درس حذف‌شده‌را تماما مطالعه نمایند، نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد گرفت، بلکه ممکن است دروس مذکور را با درصد منفی نیز پاسخ دهد.

جمع‌بندی کنکور ریاضی

👈 از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی داوطلبان کنکور ریاضی با توجه به ماهیت دروس آن که اکثرا حل کردنی هستند، کمبود زمان است بنابراین با توجه به حذف دروس عمومی در کنکور، داوطلبان کنکور ریاضی در این ایام با تست زنی بیشتر و بالا بردن سرعت خود در حل مسائل، می‌توانند از بسیاری از رقیبان خود پیشی بگیرند. بنابراین لازم است در شیوه‌های تست زنی و مدیریت زمان خود را تقویت نمایند.

 

اگر می خواهید بدانید که  روش جمع بندی هاوس چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

جمع‌بندی دروس عمومی

👈 دروس عمومی شامل ادبیات و زبان فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی، که از کنکور سال ۱۴۰۲ حذف‌شده‌اند، این دروس تنها در سوابق تحصیلی تاثیر گذارند که باید به خوبی در دوران مدرسه و امتحانات مطالعه شوند.

مهم‌ترین نکات در خصوص جمع بندی کنکور سراسری دروس عمومی برای امتحانات نهایی و مدرسه به این ترتیب است:

❇️ استفاده از کتاب‌های خلاصه و جمع‌بندی مرتبط با دروس عمومی

❇️ مطالعه خلاصه نویسی‌های تهیه‌شده‌توسط شخص داوطلب

❇️ مرور و تحلیل سوالات عمومی چند سال اخیر امتحانات نهایی

❇️ اختصاص زمان مناسب با توجه به دشواری هر درس (توجه داشته باشید که سطح دشواری این دروس، عموما کمتر از دروس اختصاصی محسوب می‌گردد.)

❇️ تاکید بر جمع‌بندی مباحث عمومی در یک ماه منتهی به امتحانات

❇️ توجه به فرار بودن مفاهیم عمومی و مطالعه چندباره مباحث عمومی در طول دوران آماده سازی

 

جمع‌بندی دروس عمومی

جمع‌بندی دروس اختصاصی

👈 جمع بندی کنکور سراسری برای دروس اختصاصی  سه روش زیر وجود دارد:

❇️ روش اول مرتبط با دروس یادگیری مانند ریاضی و فیزیک است که اشتراکی بین گروه ریاضی و تجربی دارند.

❇️ روش دوم مرتبط با دروس حفظی و یادگیری مانند شیمی است که اشتراکی بین گروه ریاضی و تجربی دارند.

❇️ روش سوم مرتبط با دروس حفظی مفهومی مانند زیست است که برای گروه تجربی تعیین‌شده‌است.

✔️ روش اول: جمع‌بندی دروس اختصاصی مانند ریاضی و فیزیک برای مرور و جمع‌بندی دروس اختصاصی یادگیری، باید خلاصه نکات و یادداشت‌ها را مطالعه کنید. سپس باید به تست‌های استاندارد مراجعه کرده و آن‌ها را انجام دهید. این کارها را برای هر فصل انجام دهید و سپس به فصل بعدی بروید. به عبارت دیگر، تا زمانی که هر فصل را به‌طور کامل جمع‌بندی و مرور نکردید، به فصل بعدی نروید.

✔️ روش دوم: جمع‌بندی دروس اختصاصی حفظی مانند شیمی نکات فوق را در این روش به یاد داشته و انجام دهید. ممکن است مهم‌ترین نکته برای مرور و جمع‌بندی درس اختصاصی شیمی، مرور دقیق مفاهیم حفظی باشد.

✔️ روش سوم برای جمع‌بندی دروس اختصاصی مفهومی مانند زیست، با جمع‌بندی دروس اختصاصی دیگر نظیر ریاضی، فیزیک و شیمی، به‌طور کاملا متفاوت است. بهترین روش برای جمع‌بندی زیست شناسی، استفاده از روش ورق زدن سریع صفحات کتاب به صورت فصل به فصل است.

این به این معنی است که هر فصل را به‌طور کامل جمع‌بندی کنید و سپس به فصل بعدی بروید. در هنگامی که در یک موضوع تسلط دارید، وقت کمتری را صرف کنید و به سرعت به موضوع بعدی بروید. همچنین در هنگامی که در موضوعی کمتر تسلط دارید، وقت بیشتری را برای آن اختصاص دهید. در نهایت، با استفاده از تست‌های استاندارد، جمع‌بندی خود را کامل کنید.

 

برای اطلاع از نکات طلایی دوران جمع بندی کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

جمع بندی کنکور را از کی شروع کنیم؟

👈 نمی توان برای همه کنکوری هایی که می پرسند چه زمانی و چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟ یک نسخه ثابت پیچید و گفت که مثلا از فلان روز یا هفته شروع کن. چرا که ما در بین داوطلبان با سه طیف ضعیف، متوسط و قوی مواجه هستیم که شیوه مطالعه برای هر کدام تفاوت خواهد بود.

ابتدا سعی کنید که با یک آزمون جامع، سطح خود را مشخص نمایید. اگر جزء کنکوری های ضعیف هستید و تابحال به طور جدی مطالعه نکرده اید، نباید تا تمام شدن کتا ها منتظر بمانید و بعد شروع به جمع بندی کنکور سراسری کنید. بهتر است به مرور و خواندن مطالبی که بهتر یا دست و پا شکسته خوانده اید، بپردازید تا آن ها را فراموش نکنید.

مطمئنا مدت زمان لازم برای جمع بندی کنکور دانش آموزان متوسط و قوی متفاوت تر است. توصیه می کنیم که اگر جزئ این گروه هستید، از یک مشاوره و برنامه ریزی درسی حرفه ایی و منسجم استفاده کنید. کسب راهنمایی از یک مشاور با تجربه می تواند کمک شایان ذکری باشد. به همین دلیل هم کارشناسان ایران تحصیل با سابقه بالا در این زمینه، همواره پاسخگوی همه کنکوری های عزیز هستند.

 

چه زمانی باید دوره‌های نیمسال اول را جمع‌بندی کرد؟

👈 اکثر شرکت‌کنندگان در کنکور، دانش‌آموزان پایه دوازدهم هستند که طی سال آخر تحصیلی خود علاوه بر کنکور، با امتحانات نهایی تشریحی هم مواجه خواهند شد.

بنابراین، آنان باید از روز اول به نحوی مطالعه کنند که بتوانند هر دو این موارد را با موفقیت پشت سر بگذارند. مطالعه عمیق و دقیق مفاهیم نیمسال اول پایه دوازدهم در حد فاصل مهر ماه تا دی ماه سال تحصیلی در کنار یک جمع‌بندی اصولی در دی ماه، شانس کسب بهترین نتیجه از امتحانات نیمسال اول را به طرز قابل‌توجهی بالا می‌برد و آمادگی کنکوری متقاضی را نیز تقویت می‌کند.

این روش مطالعه در کنار بهره‌گیری از طرز صحیح جمع‌بندی کنکور، می‌تواند مثمربه‌ثمر واقع شود و همچنین با تثبیت مفاهیم نیمسال اول در ذهن داوطلب، زمان لازم برای مرور جامع مطالب در یکی دو ماه منتهی به کنکور را نیز کاهش می‌دهد. زمان مناسب برای جمع‌بندی مطالب نیمسال دوم چالش‌های پیش روی دانش‌آموزان دوازدهم در نیمسال اول تحصیلی، چند ماه بعد نیز دوباره تکرار خواهد شد.

امتحانات نهایی به شکل تشریحی برگزار می‌شوند و کنکور تستی نیز نزدیک است! در این حالت، می‌توان با استفاده از یک برنامه‌ریزی اصولی کنکور، در انتهای اردیبهشت ماه و طی خردادماه، کلیه دروس نیمسال دوم تحصیلی به همراه مفاهیم نیمسال اول را برای امتحانات نهایی مرور کرد که همین جمع‌بندی، تاثیر به‌سزایی نیز بر روند آماده‌سازی کنکور متقاضیان خواهد داشت.

لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در کاهش زمان جمع‌بندی، شیوه مطالعاتی داوطلب در طول سال تحصیلی است. مطالب تثبیت‌شده‌و مطالعه عمیق، مستلزم جمع‌بندی کوتاه‌تر و سریع‌تری خواهد‌بود و همین مساله می‌تواند در ایام منتهی به کنکور، تعیین‌کننده سرنوشت افراد باشد.

به منظور دریافت برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

چه زمانی باید دوره‌های نیمسال اول را جمع‌بندی کرد؟

جزوه جمع بندی کنکور سراسری

👈 جزوه جمع‌بندی کنکور سراسری ابزاری است که به آمادگی دانش آموزان برای این آزمون ملی کمک می‌کند. این جزوه‌ها معمولا شامل خلاصه‌ای از موضوعات مهم درسی است که در طول سال تدریس می‌شود.

جزوه جمع‌بندی کنکور سراسری به دانش آموزان کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی به بررسی و مرور سریع موضوعات مختلف بپردازند. این جزوه‌ها می‌توانند به عنوان یک راهنمای مطالعه خلاصه و موثر در زمان‌هایی که زمان برای مطالعه کامل کتاب درسی وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرند.

بهتر است دانش آموزان قبل از مطالعه جزوه جمع‌بندی کنکور سراسری، با موضوعات کلی درسی آشنا شوند. سپس می‌توانند از این جزوه‌ها برای مرور و تثبیت اطلاعات استفاده کنند. همچنین می‌توانند از آن‌ها برای تمرین و تقویت حافظه استفاده کنند.

در ادامه برخی از جزوه های جمع‌بندی کنکور سراسری را برای شما قرار دادیم، که می توانید آن ها را دانلود و مطالعه نمایید.

جزوه جمع‌بندی کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی زمین شناسی کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی ادبیات کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی آمار کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی زبان انگلیسی کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی شیمی کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی عربی کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی فیزیک کنکور سراسری
جزوه جمع‌بندی توابع و معادلات کنکور سراسری

برای دریافت تمامی جزوه جمع‌بندی کنکور سراسری  با مشاورین ایران تخصیل در ارتباط باشید.

فاکتورهای مهم جمع بندی کنکور سراسری

👈 در جمع‌ بندی کنکور سراسری، فاکتورهای اساسی برای ارتقای سرعت و کارایی باید در نظر گرفته شود. برای آشنایی با مطالب اساسی، توصیه می‌شود سوالات بودجه‌بندی کنکور سراسری سال‌های گذشته را بررسی کنید و مطالبی که کمترین سوال از آن‌ها طراحی می‌شود را حذف نکنید.

همچنین، مرور خلاصه نویسی‌ها به ارتقای سرعت و مرور مطالب بیشتر و کاهش استرس داوطلبان کمک می‌کند. در این دوره، شرکت در آزمون‌های جامع مانند آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور نیز توصیه می‌شود.

 

بهترین منابع جمع‌بندی کنکور ۱۴۰۲

👈 مطالعه مجدد همه کتاب‌های درسی و کمک آموزشی کنکور، روش مناسب و مفیدی در ایام جمع‌بندی ناست. این کار نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه باعث سردرگمی و خستگی می‌شود و روحیه شما را نیز تضعیف می‌کند. در بازار منابع مختلفی در رابطه با جمع‌بندی آزمون سراسری وجود دارد.

👈 از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به :

📚 کتاب‌های خط ویژه گاج، زرد قلم چی، کتاب‌های جمع‌بندی مهر و ماه، موج آزمون و دور دنیا در چهار ساعت گاج اشاره کرد که حاوی خلاصه‌های ارزشمند، نکات مهم کنکوری، نمودارها و جداول کلی و همچنین سوالات کنکور سال‌های گذشته به منظور مرور داوطلبان است. شما می‌توانید با توجه به وضعیت خود از این منابع بهره ببرید.

📚 کتاب‌های خط ویژه انتشارات گاج دارای خلاصه‌های مفید و نکات ارزشمند دروس مختلف هستند.

📚 کتاب‌های زرد قلم چی شامل سوالات آزمون سراسری سال‌های گذشته و تحلیل آماری دقیق و موثر هستند.

📚 کتاب‌های جمع‌بندی انتشارات مهر و ماه دارای مفاهیم خلاصه‌شده‌جهت مرور سریع داوطلبان در دوران جمع‌بندی کنکور می‌باشند.

📚 کتاب‌های موج آزمون حاوی تعداد زیادی آزمون جامع تالیفی هستند.

📚 کتاب دور دنیا در چهار ساعت انتشارات گاج دارای سوالات آزمون سراسری سال‌های گذشته است.

جزوه جمع بندی کنکور سراسری

اولویت مطالعه منابع جمع‌بندی

👈 احتمالا برای شما پیش می‌آید که در حین جمع‌بندی کنکور سراسری، اولویت مرور را باید به بررسی کدام مطالب اختصاص دهیم؟ به دلیل محدودیت زمان، بهتر است که برنامه‌ریزی شما به نحوی باشد که بتوانید در کمترین زمان، مهم‌ترین منابع را مطابق آخرین بودجه‌بندی کنکور مطالعه نمایید.

به‌طور کلی، اهمیت دروس اختصاصی بیشتر از عمومی است و مرور مباحث تخصصی نیز همواره در اولویت قرار دارد. می‌توانید به ضریب هر درس و همچنین احتمال طرح سوال از مباحث مختلف (با توجه به سوالات سال‌های گذشته) توجه نموده و بر این اساس، جدولی از دروس و مفاهیم پراهمیت ترسیم کنید.

اختصاص بیش‌ترین تمرکز و زمان جهت مرور مهم‌ترین مطالب روشی منطقی در دوران جمع‌بندی محسوب می‌شود که راندمان بالایی نیز برای داوطلبان شرکت در آزمون سراسری به همراه خواهد داشت.

هدف جمع بندی کنکور سراسری

👈 هدف دوران جمع‌بندی کنکور سراسری ۱۴۰۲ بررسی و تحلیل مطالب آموخته‌شده‌در زمان یادگیری است. در این دوران، تمرکز داوطلبان باید به مرور مطالب پیشین معطوف گردد.

باید توجه داشت که یادگیری نکات جزئی و تکمیلی در حین تست زنی یا مرور دوران جمع بندی کنکور سراسری، می‌تواند به بهبود تسلط داوطلب بر مباحث مختلف منجر شود. اما مطالعه مفاهیم جدید و از پیش مطالعه نشده، به نحوی اتلاف وقت محسوب می‌شود.

بنابراین تمام تلاش خود را برای مطالعه کامل و دقیق بودجه‌بندی کنکور ۱۴۰۲ در زمان یادگیری بکنید تا در زمان جمع‌بندی از آن استفاده کنید. در زمان جمع بندی، باید به اهمیت ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور ۱۴۰۲ توجه داشته باشید و مباحث مهم را در اولویت قرار دهید.

اگر هنگام مطالعه دروس، نکته برداری و خلاصه نویسی کرده باشید، می‌توانید در زمان جمع‌بندی از آن‌ها استفاده کنید.

 

مشاوره جمع بندی کنکور سراسری

👈 توصیه‌های اساسی در دوره جمع‌بندی پیروی از نکات و توصیه‌های زیر در دوره جمع‌بندی کنکور برای دوری از مشکلات و دستیابی به موفقیت در این زمان، بسیار حائز اهمیت است. این نکات شامل موارد زیر است:

📝 حفظ آرامش و دوری از فشار

📝 عدم یادگیری مطالب جدید

📝 مرور خلاصه نویسی‌ها ۲۰-۳۰ دقیقه قبل از هر آزمون

📝 توجه به تجزیه و تحلیل آزمون‌ها و تمرکز بر نقاط قوت و ضعف

📝 اندیشه مثبت و ایجاد انگیزه و اشتیاق

در صورتی که پس از خواندن مطالب جمع‌بندی کنکور سراسری ، سوالی دارید حتما با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

مشاوره جمع بندی کنکور سراسری

جهت اطلاع از نحوه جمع بندی دروس  اختصاصی و عمومی آزمون سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله متوجه شدیم که چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟ و جمع بندی کنکور سراسری را از کی شروع کنیم؟ همچنین با 5 روش عالی رتبه ها آشنا شدیم.

اگر می خواهید با توجه به شرایط و شخصیت خود صبح الی از یک برنامه ریزی و شیوه درست جمع بندی بهره مند شوید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید. برای این کافی است که از طریق شماره 9099075307 ، از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته با ما در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله جمع بندی کنکور سراسری کلیک نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

برای آشنایی با روش های جمع بندی به این مقاله مراجعه کنید. 

مدت زمان لازم برای جمع بندی کنکور چقدر است؟

اگر می خواهید متناسب با میزان تسلط خود، از بهترین بازه زمانی برای جمع بندی مطلع شوید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

چه منابعی برای جمع بندی کنکور مناسب است؟

بهترین منابع همان کتب درسی و خلاصه نویسی های شخصی استاندارد می باشد. همچنین برخی از منابع مهم در طول مقاله بیان شده است.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «جمع بندی کنکور سراسری 1403 + {بهترین منابع}»

  1. Avatar photo somaye گفت:

    سلام به جزوه جمع بندی کنکور سراسری نیاز دارم از کجا می تونم دانلود کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      از طریق سایت های مختلف یا کانال های درسی میتوانید تهیه اش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)