ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چارت انتخاب واحد طراحی لباس + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

چارت انتخاب واحد طراحی لباس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چارت انتخاب واحد طراحی لباس 1403 ارائه شد. رشته‌ طراحی لباس یکی از رشته‌های کاربردی گروه هنر می‌باشد و هدف از ایجاد آن پرورش افرادی است که براساس نیازهای مربوط به رشته طراحی و بهره بردن از ماشین آلات صنعتی بتوانند نیازهای مربوط به طراحی لباس، طراحی الگو، برش و دوخت را برطرف نمایند. لیست دروس رشته طراحی لباس در دو شاخه اصلی تک دوزی و مزون صنعت ارائه می‌شود.

شاخه تک دوزی مربوط به طراحی و دوخت لباس و شاخه صنعت که کاربردی‌تر است به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از آن جمله می‌توان به طراحی پارچه جین، پیراهن زنانه، پیراهن بچه و لباس مردانه اشاره کرد. داوطلبانی که در این رشته تحصیل می‌کنند باید قبل ازشروع هر ترم با چارت انتخاب واحد طراحی لباس و لیست دروس ارائه شده آشنایی داشته باشند.

ضرورت اطلاع از چارت ترمی طراحی لباس

دانشجویانی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل در رشته طراحی لباس به عنوان یکی از کاربردی ترین رشته های این گروه آزمایشی هستند، قبل از شروع هر ترم باید از چارت انتخاب واحد طراحی لباس اطلاع داشته باشند و دروس پیش نیاز، اختیاری، تخصصی و پایه را مورد بررسی قرار دهند. 

آشنایی با چارت ترمی طراحی لباس از این رو اهمیت دارد که افراد می توانند از طریق لیست دروس ارائه شده در هر ترم، گزینش دروس اصلی، پایه و تخصصی را انجام دهند. اگر افراد در موعد مقرر از فرایند انتخاب واحد باز بمانند، عملاً ممکن است برخی از دروس آن ترم یا کل نیمسال تحصیلی را از دست بدهند. از این رو توصیه می کنیم قبل از شروع هر ترم به طور کامل از لیست دروس رشته طراحی لباس آگاهی داشته باشید. 

لیست دروس رشته طراحی لباس

واحدهای رشته طراحی لباس هر نیمسال تحصیلی قبل از شروع ترم، اعلام می شوند. در این میان برخی از دانشجویان ممکن است با لیست دروس رشته طراحی لباس و واحدهای ارائه شده این رشته آشنایی نداشته باشند. در ادامه تعداد کل واحدها و دروس عمومی، پایه، اصلی، تخصصی و اختیاری ارائه شده است. توجه داشته باشید که اعلام سرفصل دروس از طریق سامانه وزارت علوم می‌باشد و این سرفصل‌ها برای آشنایی کلیه با محتوای دروس خواهد بود.

  • تعداد کل واحدها : 134 واحد
  • دروس عمومی : 21 واحد
  • دروس پایه : 25 واحد
  • دروس اصلی : 35 واحد
  • دروس تخصصی : 46 واحد
  • دروس انتخابی : 6 واحد

دروس عمومي

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
معارف اسلامی (1) 2 فارسی   * 3
معارف اسلامی (2) 2 زبان خارجی   * 3
درس اخلاق و تربیت اسلامی 2 درس تربیت بدنی (1) 1
انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن 2 درس تربیت بدنی (2) 1
درس تاریخ اسلام 2 جمعیت و تنظیم خانواده 1
متون اسلامی (آموزش زبان عربی) 2

 

دروس پایه رشته طراحی لباس

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
طراحی (1) 3 آشنایی با  هنرهای سنتی 2
طراحی (2) 3 آشنایی با هنرهای معاصر 2
درس مبانی هنرهای تجسمی (1) 3 عکاسی پایه 2
درس مبانی هنرهای تجسمی (2) 3 درس هنر و تمدن اسلامی (1) 2
آشنایی با هنر در تاریخ (1) 2 درس هنر و تمدن اسلامی (2) 2

آشنایی با هنر در تاریخ (2)

2

لیست دروس رشته طراحی لباس

 برای آشنایی با دانشگاه های دارای رشته طراحی دوخت وارد لینک شوید. 

آشنایی با چارت انتخاب واحد طراحی لباس سراسری

در حال حاضر رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارائه می‌شود و افراد باید قبل از شروع نیم سال تحصیلی با رشته‌های ارائه شده در مقاطع مختلف آشنایی داشته باشند. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه چارت انتخاب واحد طراحی لباس دانشگاه سراسری ارائه شده و دانشجویان می‌توانند از طریق اطلاع از واحدهای رشته طراحی لباس و لیست دروس این رشته در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند.

برای دانلود چارت انتخاب واحد طراحی لباس سراسری بر روی لینک کلیک کنید. 

آشنایی با چارت انتخاب واحد طراحی لباس سراسری

چارت انتخاب واحد طراحی لباس دانشگاه آزاد

رشته طراحی لباس به دلیل کاربردی بودن آن طرفداران زیادی دارد و در اکثر دانشگاه‌های سراسری ارائه می‌شود. به دلیل علاقه‌مندی و تقاضای زیاد داوطلبان این رشته در دانشگاه آزاد نیز تدریس می‌شود. در حال حاضر دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند در شاخه‌های مختلف طراحی لباس مشغول به تحصیل شوند. اما قبل از هر چیز باید با چارت انتخاب واحد طراحی لباس دانشگاه آزاد آشنایی داشته باشند. به دلیل سهولت دسترسی در ادامه لیست دروس و چارت ترمی رشته طراحی لباس را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

چارت انتخاب واحد طراحی لباس دانشگاه آزاد اسلامی

اطلاعیه

دانشجویان قبل از شروع نیمسال تحصیلی باید با چارت انتخاب واحد طراحی لباس آشنایی داشته باشند تا واحدهای ترم خود را از دست ندهند.

خلاصه مطالب

 در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم را در ارتباط با چارت انتخاب واحد طراحی لباس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در حال حاضر رشته طراحی لباس در دو شاخه اصلی دوخت و صنعت ارائه می‌شود و به علت کاربردی بودن آن سالانه بسیاری از افراد متقاضی ادامه تحصیل در این رشته هستند. اما آنچه که اهمیت دارد اطلاع از واحدهای درسی ارائه شده و لیست دروس رشته طراحی لباس در هر نیم سال تحصیلی است، چراکه اگر افراد ندانند که در هر ترم چه واحدهایی را باید پاس کنند، عملاً طول تحصیل آنها بیشتر خواهد شد و برخی از واحدها را در آن نیمسال مشخص از دست می‌دهند.

در این مطلب سعی کردیم چارت انتخاب واحد طراحی لباس دانشگاه سراسری و آزاد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید یا سؤالات خود را در زیر این مطلب برای ما کامنت کنید تا همکاران ما پاسخگوی ابهامات شما عزیزان باشند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چارت انتخاب واحد طراحی لباس در چه شاخه‌هایی ارائه می‌شود؟

چارت انتخاب واحد رشته تغییر باز شامل دروس عمومی، پایه، اصلی، تخصصی و اختیاری می‌باشد.

لیست دروس رشته طراحی لباس دانشگاه سراسری چیست؟

فایل مربوط به دروس ارائه شده در رشته طراحی لباس دوره کارشناسی در دانشگاه سراسری ارائه شده است.

برای دریافت مشاوره لیست دروس رشته طراحی لباس چه باید کرد؟

اگر مایل به دریافت مشاوره در این زمینه هستید، می‌توان با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • بازار کار رشته مکانیک خودرو

    رشته مکانیک خودرو + درآمد، بازارکار، دروس و شرایط مهاجرت

    رشته‌های مکانیک از جمله رشته‌هایی هستند که بسیاری از افراد مایلند در آن ادامه تحصیل دهند. رشته مکانیک خودرو نیز از جمله این رشته‌ها است. بازار کار رشته مکانیک خودرو در دهه‌های اخیر رونق زیادی داشته و با افزایش شرکت‌های...
  • چارت-انتخاب-واحد-رشته-پرستاری

    چارت انتخاب واحد رشته پرستاری + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    دانشجویان رشته پرستاری زمان شروع هر ترم تحصیلی باید با چارت انتخاب واحد رشته پرستاری آشنایی داشته باشند تا بدانند که در هر ترم چه درس‌هایی ارائه شده و چگونه باید انتخاب انتخاب واحد خود را براساس دروس ارائه شده...
  • چارت انتخاب واحد رشته مشاوره

    چارت انتخاب واحد رشته مشاوره + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    رشته مشاوره از جمله رشته‌هایی است که متقاضیان زیادی در کنکور دارد. داوطلبان با چارت انتخاب واحد رشته مشاوره، می‌توانند به نیازهای اصلی خود یعنی قدم برداشتن در مسیری که بتواند آن‌ها را به هدف نهایی؛ یعنی اخذ مدرک لیسانس...
  • چارت انتخاب واحد رشته تربیت بدنی

    چارت انتخاب واحد رشته تربیت بدنی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین جوانان، ورزش است. داوطلبانی که می‌خواهند در این شاخه مشغول به تحصیل شوند، لازم است از چارت انتخاب واحد رشته تربیت بدنی برای بررسی آمادگی جسمانی مطلع گردند. زیرا تنها در این صورت می‌توانند...
تماس با مشاور