ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری امریه قوه قضاییه ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۷ اسفند ۱۴۰۲
پیگیری امریه قوه قضاییه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سازمان قوه قضاییه یکی از ارگان هایی است که اقدام به پذیرش امریه می کند. اگر شما تحصیل کرده رشته حقوق و یا سایر رشته هایی که مورد نیاز این سازمان است، هستید می توانید دوران خدمت سربازی خود را در قوه قضاییه سپری کنید و سابقه کاری مرتبط با رشته خود را کسب کنید. پس از اعلام زمان ثبت نام امریه قوه قضاییه، ممکن است متقاضی تمایل به پیگیری امریه خود داشته باشد.

به همین دلیل در این مقاله علاوه بر بررسی این نوع از امریه، به بررسی نحوه پیگیری امریه قوه قضاییه ۱۴۰۳ و نیز زمان اعلام نتایج امریه قوه قضاییه خواهیم پرداخت. چنانچه از متقاضیان این امریه می باشید، با مطالعه این مقاله می توانید از نحوه مشاهده جواب امریه سربازی دادگستری اطلاع حاصل نمایید. با ما همراه باشید.

سایت امریه قوه قضاییه amrie.qazahrm.ir

سایت امریه قوه قضاییه که در این مقاله به بررسی آن و نحوه ورود به این سایت خواهیم پرداخت، سایتی برای استفاده افرادی است که مشمول امریه قوه قضاییه می باشند و می توانند در مراحل مختلف ثبت نام و پیگیری و … از آن استفاده کنند.

پس از اعلام فراخوان ثبت نام امریه قوه قضاییه داوطلبان می توانند به این سایت مراجعه کرده و اطلاعاتی مانند شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز، نکات مورد توجه و جواب امریه سربازی دادگستری و … را مطالعه کنند. پس از کسب اطلاع و اطمینان از تطابق داشتن شرایط مورد نیاز می توانند در زمان اعلام شده توسط این سایت برای ثبت نام، به سایت امریه قوه قضاییه به آدرس اینترنتی amrie.qazahrm.ir مزاجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند.

فراموش نکنید که چنانچه تمایل به ثبت نام در این امریه را دارید، می بایست حدود سه ماه قبل از تاریخ اعزام سربازی به سایت ثبت نام امریه قوه قضاییه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند و از ارسال اطلاعات و ثبت نام در سایر سایت ها بپرهیزند.

توجه داشته باشید که رزومه عالی می تواند شما را در اولویت پذیرش قرار دهد چرا که ظرفیت پذیرش سربازان امریه قوه قضاییه در هر استان محدود است و اولویت با افراد دارای شایستگی بیشتر است.

سربازان امریه نیز مانند سایر سربازان به مدت 24 ماه مشغول به خدمت خواهند بود و به هیچ عنوان نمی توانند کسری خدمت برای امریه قوه قضاییه دریافت کنند. .ولی با این تفاوت که مزایایی چون امکان استخدام پس از پایان دوره سربازی و یا کسب تجربه کاری در رشته تحصیلی خود و … برخوردار خواهند بود.

برای اطلاع از امریه سربازی سپاه کلیک کنید.

نحوه ورود به سایت امریه قوه قضاییه amrie.qazahrm.ir

اگر علاقمند به دریافت امریه قوه قضاییه شده اید، مطالعه این بخش از مقاله را جدی بگیرید. در این قسمت به توضیح نحوه ورود به سامانه امریه قوه قضاییه خواهیم پرداخت. پیش از اقدام به ثبت نام امریه، می بایست در این سامانه عضو شده و نام کاربری و رمز عبر خود را دریافت کنید و تنها پس از آن امکان ورود به پروتال شخصی خود را خواهید داشت. برای ورود به این سامانه و ثبت نام در سایت مراحل زیر را انجام دهید:

در ابتدا یکی از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس خود را برای وارد شدن به سایت امریه قوه قضاییه به نشانی اینترنتی amrie.qazahrm.ir در فیلد جستجوی گوگل تایپ کنید و سپس آن را جستجو نمایید.

جستجوی سایت امریه قوه قضاییه در مرورگر

در مرحله بعد، باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید. پس لازم است تا بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده، مراحل تکمیل پروفایل شخصی خود را انجام دهید.

انتخاب گزینه ثبت نام در سامانه امریه قوه قضاییه

بعد از تکمیل اطلاعات خود و ثبت نهایی نام نویسی می توانید برای ورود به پروتال شخصی سامانه امریه قوه قضاییه اقدام کنید. می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه ورود، وارد پورتال شخصی خود شوید.

وارد شدن به پروتال شخصی امریه قوه قضاییه

در مرحله پایانی با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به سامانه امریه قوه قضاییه وارد شوید و وضعیت درخواست های خود را مشاهده نمایید.

وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در سامانه امریه قوه قضاییه

توجه داشته باشید که هر زمان نمی توانید برای ثبت نام در این سامانه اقدام نمایید چرا که این سامانه تنها در زمان ثبت نام و اعلام جواب امریه سربازی دادگستری فعال می گردد.

نکته مهم: امکان وارد شدن به سایت امریه قوه قضاییه برای آن دسته از مشمولانی که تا به الان در سایت امریه قوه قضاییه ثبت نام نکرده اند، وجود نخواهد داشت.

چگونگی پیگیری امریه قوه قضاییه

پس از ثبت نام در امریه قوه قضاییه، دیگر مراحلی را لازم نیست طی کنید و تنها کار باقی مانده، انتظار برای اعلام نتایج امریه قوه قضاییه است. معمولا جواب امریه سربازی دادگستری تا حداکثر 20 روز قبل از اعزام سربازان مشخص می گردد و با شما تماس گرفته می شود. چنانچه با شما تماسی گرفته نشد، به منزله عدم پذیرش شما خواهد بود.

اگر دچار سردرگمی شده اید و تمایل دارید تا نتایج امریه قوه قضاییه را پیگیری کنید، می توانید از طریق سامانه قوه قضاییه به نشانی اینترنتی amrie.qazahrm.ir پیگیری کنید. پس از ثبت نام، در زمانی که نتایج امریه قوه قضاییه اعلام گردید، می‌توانید از طریق سامانه معرفی شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، نتیجه ثبت نام را مشاهده کنید.

مدارک ارسالی شما در مدت زمان کوتاهی بررسی می شود و در صورتی که واجد شرایط باشید و مدارک ارسالی شما صحیح باشد، ثبت نام شما تایید می شود.

فراموش نکنید که این روش تنها برای مشاهده نتیجه بررسی مدارکی که ارسال کرده اید می باشد و نه برای مشاهده قبولی شما در امریه قوه قضاییه. چنانچه موفق به اخذ امریه قوه قضاییه شدید، از طریق تماس تلفنی نتیجه به شما اعلام می گردد.

برای اطلاع از امریه وزارت نفت کلیک کنید.

شرایط شرکت در امریه سربازی قوه قضاییه

اطلاع از شرایط شرکت در امریه سربازی قوه قضاییه یکی از کارهای بسیار مهمی است که تمامی داوطلبان می بایست تا قبل از ثبت نام در این امریه و سپس پیگیری نتایج امریه قوه قضاییه به آن توجه کنند.

در این بخش از مقاله شماری از شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز جهت ثبت نام و شرکت در امریه قوه قضاییه را خدمت شما عرض می کنیم.

شرایط عمومی مورد نیاز برای اخذ امریه (نه تنها امریه قوه قضاییه بلکه برای ثبت نام در تمامی امریه ها مستلزم داشتن این شرایط می باشید) شامل موارد ذکر شده در زیر می باشد:

  • مشمولانی که متاهل بوده و دارای فرزند باشند.
  • سرپرست خانوار محسوب شوند.
  • مشمولانی که به علت داشتن بیماری معاف از رزم باشند.
  • افرادی که تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند.
  • مشمولانی که از اعضای خانواده های ایثارگران، شهدا و یا جانبازان باشند.

داشتن هر یک از این شروط ذکر شده در قسمت بالا سبب می شود تا شانس شما برای دریافت امریه، افزایش یابد هر چند که ممکن است برخی سازمان ها از بین افرادی که دارای این شروط نمی باشند نیز اقدام به پذیرش سرباز امریه کنند.

برخی شروط دیگر نیز وجود دارند که از سوی قوه قضاییه اعلام می شود و تحت عنوان شرایط اختصاصی مطرح می گردند که اگر فردی تمایل به دریافت امریه قوه قضاییه دارد، می بایست این شرایط را داشته باشد. مهم ترین این شرایط به شرح زیر می باشند:

  • کسانی که قاری و حافظ قرآن کریم می باشند که در این مورد ارائه تاییدیه های سازمان مربوطه الزامی است.
  • افرادی که متقاضی خدمت در مناطق محروم هستند.
  • کسانی که مادر یا پدرشان از دنیا رفته اند. (ایتام و اخذ گواهی از مرجع ذی ربط)
  • افرادی که سابقه بسیج فعال داشته باشند
  • افرادی که شرایط دریافت کسری خدمت را نداشته باشند. (توجه داشته باشید که سربازان امریه نمی توانند هیچ گونه کسری را دریافت کنند.)
  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در یکی از رشته های مورد نیاز قوه قضاییه
  • مشمولان فاقد غیبت سربازی

ذکر این نکته مهم است که سربازان بومی هر منطقه برای جذب شدن در قوه قضاییه همان منطقه دارای اولویت می باشند و به طور معمول فاصله محل زندگی مشمول تا محل خدمت نباید بیش از ۳۵ کیلومتر باشد.

برای اطلاع از امریه سازمان انرژی اتمی کلیک کنید.

برای ثبت نام در امریه قوه قضاییه چه مدارکی را باید آماده کرد؟

قبل از هر گونه اقدامی جهت ثبت نام و شرکت در این امریه و همین طور پیگیری جواب امریه سربازی دادگستری باید لیست مدارک ضروری برای ثبت نام را نیز آماده بفرمایید.

در ابتدا حتما به این نکته توجه کنید که آیا دارای شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای ثبت نام در امریه می باشید یا خیر؟ پس از آن با آماده کردن مدارک و مستندات لازم، می تونید وارد سامانه قوه قضاییه شده و مدارک را بارگزاری نمایید. این مدارک عبارتند از:

  • برگه اعزام به خدمت بدون غیبت (از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت درخواست امریه می باشد.)
  • تصویر صفحه های شناسنامه فرد متقاضی و در صورت متاهل بودن وی تصویری از صفحات شناسنامه همسر و فرزندان او لازم به ارائه می باشد.
  • کپی پشت و روی کارت ملی متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی کسب شده از متقاضی که باید در مقاطع کارشناسی و بالاتر از آن بوده و در یکی از رشته های مورد نظر قوه قضاییه باشد.
  • تکمیل فرم تعهد مبنی بر عدم داشتن نسبت فامیلی نسبی و سببی
  • فرم تکمیل شده مربوط به واکسیناسیون
  • فرم تکمیل شده نداشتن اعتراض به عدم پذیرش امریه
  • تکمیل تعهد نامه مربوط به ۲۴ ماه خدمت در قوه قضاییه که طبق آن مشمول مجاز به استفاده از هیچ گونه کسری خدمت نمی باشد.
  • مدارک مربوط به سوابق بسیج فعال مشمولان که حداقل دارای شش ماه سابقه بسیج را تایید کند.
  • مدارک تایید کننده قاریان و حافظان قرآن کریم؛ از سوی سازمان های ذی ربط

برای آشنایی با امریه وزارت دفاع روی لینک بزنید.

همچنین تمام کسانی که دارای شرایط پنجگانه باشند نیز باید مستندات مربوطه را ارائه دهند، به عنوان مثال:

  • ارائه معرفی از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مشمولان خانواده ایثارگر
  • معرفی نامه کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای مشمولانی که مددجوی این سازمان ها هستند.
  • ارائه برگه معافیت از رزم برای مشمولانی که معافیت پزشکی دریافت کرده اند.

جواب امریه سربازی دادگستری

چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از امریه پارک علم و فناوری کلیک کنید.

اخبار مرتبط با امریه سربازی

  • ­وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درنظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیرو‌ های امریه (کارکنان وظیفه) برای ارائه خدمات در حوزه‌ های اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و رفاه در مراکز استان‌ ها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور اقدام کند.
  • وزیر علوم گفت: طرح پسا دکتری به جای سربازی از امسال اجرایی شده است، براساس این طرح فقط دانش‌ آموختگانی از سربازی معاف می‌ شوند که با ارائه طرح پسا دکتری مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند.
  • روابط عمومی سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: این سازمان در راستای تکمیل ظرفیت نیروی سرباز وظیفه امریه در واحد های عملیاتی و اداری از مشمولان بنا بر شرایط و ضوابط دعوت به‌ عمل می‌ آورد.
  • شرایط و ضوابط برابر با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس (جهت نیروی پشتیبانی عملیات)، فوق لیسانس و دکترای غیرپزشکی (جهت امور پشتیبانی و اداری) و دارا بودن شرایط اعلامی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح است؛ همچنین اولویت جذب مشمولان با رشته‌ های تحصیلی مرتبط و مورد نیاز سازمان آتش‌ نشانی نظیر مهندسی عمران، معماری و شهرسازی، تربیت‌ بدنی، کامپیوتر، نرم‌ افزار، مکانیک، برق، مالی و حسابداری، مدیریت بحران، ایمنی و آتش‌ نشانی است.

خلاصه مطلب

با افزایش متقاضیان ثبت نام امریه سربازی در ارگان های مختلف، سوالاتی در رابطه با نحوه پیگیری نتایج این امریه ها مطرح می گردید. از این رو در این مقاله به بررسی نحوه پیگیری امریه قوه قضاییه ۱۴۰۳ و نیز چگونگی مشاهده جواب امریه سربازی دادگستری خواهیم پرداخت. علاوه بر این موارد، متقاضیان لازم است تا با شروط لازم برای ثبت نام در این امریه و نیز مدارک مورد نیاز آشنا گردند و سپس اقدام به ثبت نام نمایند. پس از مطالعه کامل این مقاله، چنانچه در رابطه با چگونگی کسب اطلاع از نتایج امریه قوه قضاییه، با سوال و یا ابهامی روبه رو شدید، می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کامنت شما در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان ما در ایران تحصیل پاسخ داده خواهند شد.

برای دانلود متن پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چه طریقی می توان به سایت امریه قوه قضاییه وارد شد؟

داوطلبان می توانند با داشتن رمز عبور و نام کاربری خود، به سایت amrie.qazahrm.ir وارد شوند. در مقاله فوق به صورت کامل به توضیح نحوه ورود به این سامانه پرداختیم. 

نحوه ثبت نام امریه قوه قضاییه چیست؟

ثبت نام امریه قوه قضاییه معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت امریه قوه قضاییه انجام می شود. در مقاله فوق به صورت کامل به توضیح نحوه ثبت نام در این سامانه پرداختیم. 

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ امریه قوه قضاییه چیست؟

مشمولان امریه قوه قضاییه می بایست مدرک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته های حقوق، کامپیوتر، فقه و حقوق اسلامی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت فرهنگی و هنری، الهیات و معارف اسلامی، علوم قضایی و حقوق و… را داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارسناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)