ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه شرکت در آزمون وادانا

نحوه شرکت در آزمون وادانا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بر اساس گزارش های به دست آمده از دانشگاه آزاد اسلامی، امتحانات در سامانه وادانا برگزار می شود. اگر با نحوه شرکت در آزمون وادانا آشنا نمی باشید، این مطلب را از دست ندهید. نوع سوالات در این سامانه به سه صورت تستی، تشریحی و یا تلفیقی خواهد بود که استاد امکان انتخاب آن ها را خواهد داشت.

همین طور بازگشت به سوالات قبل در امتحانات، به انتخاب استاد قابل فعال شدن می باشد و دانشجویان در زمان شروع آزمون باید به این نکته توجه کنند که امکان بازگشت به سوال قبل وجود دارد یا نه!

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ساماندهی هر چه بهتر فرایند آموزش مجاز در روز های کرونایی، دو سامانه دان و وادانا را راه اندازین موده است تا آموزش مجازی و همین طور امتحانات دانشجویان از طریق این دو سامانه صورت پذیرد. بر اساس اخبار به دست رسیده، امتحانات دانشجویان برای دانشجویانی که کلاس های غیر حضوری خود را از طریق سامانه دان پشت سر گذاشته اند، در سامانه دان  دانشجویانی که کلاس های خود را در سامانه وادانا برگزار کرده اند، در این سامانه خواهد بود.

از این رو دانشجویان سوالات و ابهامات زیادی در زمینه نحوه شرکت در آزمون وادانا دارند که تصمیم داریم در ادامه آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

نکاتی در مورد نحوه شرکت در آزمون وادانا

نحوه شرکت در آزمون وادانا

 

نحوه شرکت در آزمون وادانا

دانشجویان پس از ورود به سامانه وادانا آزمون، باید بر روی کلاس مورد نظر کلیک کنند و آزمون مربوطه را انتخاب نمایند.

در صفحه ای که پیش رو دارند، اطلاعات مربوط به آزمون که شامل مدت زمان امتحان و بازه زمانی می شود، قابل مشاهده خواهد بود. پس از آن دانشجویان می توانند به منظور شرکت در آزمون، گزینه شرکت مجدد در آزمون را انتخاب کنند و سپس بر روی گزینه شرکت در آزمون کلیک نمایند.

لازم است بدانید که پس از انتخاب گزینه شرکت در آزمون، بلافاصله آزمون شروع شده و زمان آن مورد محاسبه قرار می گیرد و غیر قابل بازگشت خواهد بود.

برای آشنایی با نحوه امتحان تشریحی وادانا کلیک کنید.

 

نحوه پاسخگویی به سوالات در سامانه وادانا

نحوه شرکت در آزمون وادانا، شامل سوالات تشریحی و تستی می شوند که در این بخش از مطلب ایران تحصیل برای شما توضیح کامل خواهد داد.

در صورتی که سوالات تستی باشند، پس از ورود به صفحه آزمون، سوالات به صورت ترتیبی برای دانشجو نمایش داده خواهند شد. در این صورت باید فقط پاسخ مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

همین طور اگر سوالات تشریحی باشند، پس از انتخاب گزینه شرکت در آزمون، سوالات به دانشجو نشان داده خواهند شد و دانشجو می تواند پاسخ های خود را در قسمت زیرین هر سوال، تایپ کند.

توجه داشته باشید که پس از پاسخ دادن به تمامی سوالات و در نهایت به پایان رسیدن آزمون، باید دکمه ثبت و اتمام امتحان را انتخاب کنید. هم چنین در صورتی که نیاز به تغییر و یا ویرایش پاسخ ها وجود داشت، دانشجو می تواند با انتخاب گزینه بازگشت و ادامه آزمون، جواب های اشتباه را تصحیح نماید و در پایان ثبت آزمون را انتخاب کرده و خلاصه پاسخ های خود را مشاهده نماید.

اطلاعیه

بازگشت به سوالات قبل در امتحانات، به انتخاب استاد قابل فعال شدن می باشد و دانشجویان در زمان شروع آزمون باید به این نکته توجه کنند که امکان بازگشت به سوال قبل وجود دارد یا نه!

 

نکاتی مهم در مورد نحوه شرکت در آزمون سامانه وادانا

اگر جزو دانشجویانی محسوب می شوید که اطلاعات کافی و کاملی در مورد نحوه شرکت در آزمون وادانا ندارید، این بخش از مطلب را از دست ندهید. در ادامه نکاتی را در این مورد بیان خواهیم کرد.

دانشجویان می توانند به منظور شرکت در امتحانات سامانه وادانا، به نزدیک ترین واحد استان محل زندگی خود مراجعه نمایند. از این رو تمهیدات لازم در واحد های دانشگاهی که شامل تجهیز کارگاه های کامپیوتر و… می شود، در نظر گرفته شده است.

 

آشنایی با نحوه شرکت در آزمون وادانا

نکاتی مهم در مورد نحوه شرکت در آزمون وادانا

 

استادان نیز باید بدانند که امکان تغییر سوالات امتحان از 2 ساعت پیش از برگزاری امتحان امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است دانشجویان باید در طور برگزاری جلسه امتحان، پاسخ سوالات خود را بارگزاری کنند و از موکول کردن آن به لحظات پایانی امتحان خودداری نمایند.

 

برای بررسی مشکل ورود به سامانه وادانا کلیک کنید.

 

15 نکته مهم برای شرکت در امتحانات سامانه وادانا

  • تحت هیچ شرایطی از فیلتر شکن و یا وی پی ان استفاده نکنید. چرا که سامانه وادانا از دسترس خارج خواهد شد.
  • در صورتی که نمایش سوالات آزمون، به صورت ترتیبی باشد، امکان بازگشت به سوالات قبلی وجود نخواهد داشت. به همین خاطر هر سوال را به خوبی مطالعه کنید و در جواب دادن به آن ها دقت کنید.
  • حتما از مرورگر گوگل کروم با آخرین به روزرسانی به منظور شرکت در امتحانات سامانه وادانا استفاده کنید. در غیر این صورت نمایش امتحان برای شما به درستی صورت نمی گیرد.
  • اگر در زمان برگزاری امتحان و پاسخ دادن به سوالات، اینترنت قطع شد و یا صفحه بسته شد، نگران نشوید. می توانید مجدد به سامانه وادانا ورود پیدا کنید و دوباره وارد آزمون شوید.
  • اگر سوالات امتحان تشریحی بودند، می توانید جواب آن را به صورت دستی بر روی کاغذ بنویسید و سپس با گوشی عکس بگیرید و فایل آن را بارگزاری کنید.
  • پس از آپلود پاسخ نامه، حتما پاسخ نامه خود را از سامانه دانلود نمایید و بررسی کنید تا به طور کامل خوانایی لازم را داشته باشد.
  • امکان پاسخ دادن به سوالات امتحان از طریق موبایل، تبلت و یا کامپیوتر وجود دارد.
  • حتما 1 ساعت پیش از شروع آزمون، وارد سامانه وادانا شوید و از سالم بودن تجهیزات الکترونیکی خود مانند موبایل، تبلت و یا کامپیوتر و اینترنت خود، اطمینان خاطر کسب کنید.
  • حتما در زمان امتحان یکی گوشی موبایل با اینترنت آماده کنید تا در صورت نیاز، از ان استفاده کنید.
  • به منظور نهایی کردن آزمون خود در سامانه وادانا، باید پس از انتخاب گزینه اتمام آزمون، گزینه ثبت همه پاسخ ها و اتمام آزمون را نیز انتخاب نمایید.

 

نحوه شرکت در آزمون وادانا و پاسخ به سوالات

نحوه شرکت در آزمون وادانا و رعایت نکات مهم در زمان امتحان

 

  • پس از این که به تمامی سوالات پاسخ دادید، حتما گزینه اتمام آزمون را انتخاب کنید تا جواب های شما ثبت شود.
  • امکان ارسال پاسخ نامه در مواقع ضروری و صرفا از طریق پست الکترونیک به استاد وجود دارد. پیش از انجام این کار حتما با استاد مربوطه هماهنگ نمایید.
  • امکان برگزاری مجدد آزمون به هیچ وجه وجود ندارد.
  • نمرات آزمون پایان ترم، پس از تصحیح توسط استاد در سامانه ثبت خواهد شد و می توانید آن ها را مشاهده کنید.
  • دانشجویانی که در یک تاریخ و ساعت چند امتحان دارند، باید به اداره امتحانات مراجعه کنند و تمهیدات لازم برای این دانشجویان در نظر گرفته شود.

 

اطلاعیه

حداکثر حجم فایلی که بارگزاری می کنید، باید حداکثر 10 مگا بایت باشد.

اخبار پیرامون سامانه وادانا

به گزارش خبرنگار ایران تحصیل، امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق سامانه وادانا برگزار می گردد. همین طور سوالات به سه شکل تستی، تشریحی و یا تلفیقی از هر دو که به انتخاب استاد می باشد، در سامانه قابل مشاهده هستند.

دانشجویان باید پیش از برگزاری آزمون، با نحوه شرکت در آزمون وادانا به طور کامل آشنا باشند تا در زمان برگزاری امتحانات، با مشکل مواجه نشوند.

حتما پس از پاسخ دادن به هر سوال، گزینه ثبت و بعدی را انتخاب کنید تا پاسخ شما ثبت شود.

لازم به ذکر است که ترتیب سوالات برای هر دانشجو با دیگری متفاوت می باشد.

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

پس از آشنایی با نحوه شرکت در آزمون وادانا، لازم است بدانید که باید پس از پاسخ دادن به هر سوال، گزینه ثبت را انتخاب کنید تا پاسخ شما درج شود. همین طور پیش از شروع امتحان، دستگاه ها و اینترنت خود را مورد بررسی قرار دهید تا در حین برگزاری آزمون، مشکلی به وجود نیاید.

در صورتی که در حین شرکت در آزمون وادانا با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا بدون هیچ گونه تنش و استرسی، به راحتی امتحان خود را پشت سر بگذارید.

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات در سامانه وادانا به چند شکل می باشند؟

سوالات به سه صورت تشریحی، تستی و تلفیقی از هر دو می باشد که به انتخاب استاد است.

آیا امکان بازگشت به سوال قبل در حین امتحان وجود دارد؟

در صورتی که استاد دسترسی آن را داده باشد، بلی.

اگر در حین آزمون اینترنت قطع شد، چه کاری انجام دهیم؟

در صورتی که در زمان برگزاری آزمون، اینترنت قطع شد، مجدد به سامانه وارد شوید تا بتوانید باقی سوالات را پاسخ دهید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)