ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حذف و اضافه در سامانه آموزشیار

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
حذف و اضافه در سامانه آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حذف و اضافه در سامانه آموزشیار این امکان را می‌دهد که تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌ای در مورد مسیر تحصیلی خود داشته باشند و از آنجا که شرایط تحصیلی و شخصی دانشجویان ممکن است تغییر کند، این امکان به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند برنامه درسی خود را مطابق با نیازهای تغییر یافته خود در سامانه آموزشیار حذف و اضافه تنظیم کنند.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار فرصتی برای دانشجویان برای اضافه و یا ویرایش انتخاب واحد می باشد. با استفاده از این فرصت می توانند دروس انتخابی آن ترم را تغییر دهند. برخی از داوطلبان از این فرصت انتخاب واحد قافل می مانند و نمی توانند در بازه زمانی تعیین شده اقدام به انتخاب واحد  کنند. این فرصت مناسبی برای افراد جا مانده از انتخاب واحد می باشد که اگر دانشگاه اجازه دهد دروس خود را انتخاب کنند.

مجوز حذف و اضافه آموزشیار

مجوز حذف و اضافه دانشگاه آزاد در آموزشیار، به اجازه‌ای گفته می‌شود که به دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داده می‌شود تا بتوانند در بازه‌های زمانی مشخصی، دروسی را که قبلا انتخاب کرده‌اند، حذف یا به لیست دروس خود اضافه کنند. این فرآیند معمولا از طریق سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و به دانشجویان امکان می‌دهد تا برنامه درسی خود را متناسب با شرایط و نیازهای خود تنظیم کنند.

در صورتی که دانشجویان در موعد مقرر موفق به انتخاب واحد و یا انتخاب دروس مورد نظر خود نشده اند، می‌توانند در زمان حذف و اضافه اقدام به انتخاب دروس و واحد های مورد نظر خود کنند. اما با فراموشی رمز آموزشیار ممکن است دانشجو از حذف و اضافه عقب افتاده و با تاخیر وارد سامانه شود.

در ابتدای هر ترم دانشجویان باید با پرداخت مبلغی به عنوان شهریه که از قبل تعیین شده است اقدام به انتخاب واحد کنند. آموزش حذف و اضافه در سامانه آموزشیار در ادامه شرح داده می شود که بازه زمانی متفاوت برای گروه رشته های مختلف و استان های مختلف و واحد های مختلف مشخص شده است. ممکن است بعد از مهلت یک هفته تا ۱۰ روز زمان مجدد و تمدید شده نیز برای انتخاب واحد مشخص گردد. که فرصتی برای داوطلبانی است که از زمان انتخاب واحد غافل ماندن و در این زمان می توانند انتخاب واحد خود را تکمیل کنند.

مجوز حذف و اضافه آموزشیار

نحوه انتخاب واحد و راهنمای حذف و اضافه در سامانه آموزشیار

در این مقاله داوطلبان و دانشجویان می توانند اطلاعات مفید و دقیق درباره حذف و اضافه در سامانه آموزشیار کسب کنند. دانشجویان به دو روش می توانند در تاریخ تعیین شده نسبت به حذف و اضافه اقدام کنند. اولین روش با مراجعه به سامانه آموزشیار می باشد که بدین صورت است که داوطلبان بایستی وارد سامانه آموزشیار حذف و اضافه شده و هر دانشجو با ورود به سایت دانشگاه آزاد در این سامانه باید وارد صفحه شخصی خود شود و از منوی گزینه مربوط به حذف و اضافه را انتخاب کند. که به شرح زیر می باشد:

  • ورود به سایت آموزشیار
  • انتخاب گزینه دانشجو
  • وارد کردن شماره دانشجویی
  • وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور
  • ورود به صفحه شخصی
  • انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو برای مشاهده دروس
  • در آخر انتخاب گزینه حذف و اضافه

راهنمای حذف و اضافه انتخاب واحد

دانشجویان باید توجه داشته باشند که بازه ای برای حذف و اضافه مشخص شده است و همچنین ممکن است ظرفیت کلاس ها و دروس پر شود بر این اساس باید در وقت و ساعات اولیه به سامانه آموزشیار مراجعه کنند و باید تمامی مراحل حذف و اضافه را با دقت کامل طی کنند. اصلاحات و ویرایشات جدید را در سامانه ثبت کنند.

در این جا راهنمای گام به گام برای استفاده دانشجویان وجود دارد که به شرح زیر می باشد.

۱: جستجو سامانه آموزشیار از طریق موتور جستجو

۲: انتخاب اولین لینک در صفحه پیش رو که عبارت سامانه آموزشیار می باشد

۳: ورود به سایت به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir و انتخاب گزینه دانشجو از میان عبارت های موجود

۴: وارد کردن شماره دانشجویی و ورود به پرتال حذف و اضافه در سامانه آموزشیار هر دانشجو

۵: وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به سامانه حذف و اضافه در سامانه آموزشیار

۶: انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو و حذف و اضافه از منوی سمت راست در صفحه

دانشجویان باید در مهلت و زمان تعیین شده نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار

دانشجویان بابد مطلع باشند برای شرکت در حذف و اضافه در سامانه آموزشیار، شهریه خود را به طور کامل تسویه کنند. در صورت داشتن بدهی سامانه انتخاب واحد برای آنها باز نمی شود.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار به این صورت است که بعد از پرداخت مبلغ بدهی وارد سامانه آموزشیار به آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir می شوید.

سپس با انتخاب گزینه دانشجو وارد پورتال دانشجویی شده و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید.

سپس باید از منوی سمت راست سامانه آموزشیار گزینه ثبت نام دروس دانشجو را انتخاب کنند و سپس بر روی گزینه حذف و اضافه کلیک کنند.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار 1

با انتخاب گزینه حذف و اضافه در سامانه آموزشیار وارد صفحه ای می شوید که می توانید ادامه را بزنید.

 

دانشجویان باید قبل از حذف و اضافه کد دروس ‌و کد ارائه شده را آماده کنند. ظرفیت کلاس ها در حذف و اضافه کم می باشد و به همین دلیل باید سرعت عمل بسیار بالایی داشته باشند تا قبل از پر شدن کلاس ها دروس مورد نظرشان را انتخاب کنند.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار 2

باید یکی از گزینه های انتخاب درس از دانشکده دانشجو و یا انتخاب درس از دروس رشته دانشجو را انتخاب کنند.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار 3

در این قسمت باید کد درس و یا کد ارائه شده را وارد کنند بعد از نمایش لیست دروس، درسی که با برنامه شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید.

آموزش حذف و اضافه در آموزشیار 4

حال که با آموزش حذف و اضافه در آموزشیار آشنا شدید، در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص آموزش حذف و اضافه در آموزشیار می توانید با کارشناسان سامانه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت درخواست حذف و اضافه در سامانه آموزشیار توسط دانشجو

از طریق منوی درخواست پیگیری درخواست دانشجو اقدام به ثبت درخواست کنید.

در قسمت ارسال درخواست جدید طبقه بندی موضوع را عملیان آموزشی دانشجو و موضوع درخواست را مجوز حذف و اضافه آموزشیار را مشخص کنید.

کلمه ثبت را انتخاب کنید در این صورت درخواست انتخاب واحد برای دانشجو درج می شود.

از طریق منوی ثبت نام دروس دانشجو زیر منوی انتخاب واحد اقدام به انتخاب دروس و واحد های ترم پیش رو کنید.

راهنمای تلفنی برای ورود به سامانه آموزشیار

دانشجویان می توانند برای رفع مشکل در وارد شدن به سامانه آموزشیار و در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره این سامانه آموزشیار حذف و اضافه و در حالت کلی رفع تمامی مشکلات انتخاب واحد و حذف و اضافه در سامانه آموزشیار می توانند با کارشناسان و مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند تا راهنمایی های لازمه را دریافت کنند.

آموزش انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

شماره دانشجویی برای ورود به حذف و اضافه در سامانه آموزشیار، شماره دانشجویی + کد دانشگاه می باشد.

بعد از ورود به پروتال شخصی خود در سامانه در منوی سمت راست سایت می توانید سه گزینه اصلی را مشاهده کنید. ثبت نام دروس دانشجو، درخواست مجوز حذف و اضافه آموزشیار و ارزیابی اساتید است. شما باید بر روی گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کنید. از منوی ظاهر شده انتخاب واحد را انتخاب کنید.

نکات مهم و قابل توجه درباره حذف و اضافه سامانه آموزشیار

۱: امکان حذف و اضافه بعد از انتخاب واحد میسر می شود.

۲: دانشجویان باید در هنگام حذف و اضافه به انتخاب واحد خود دقت کنند و دوباره چک کنند. تا مطمئن شوند که تمامی دروس برایشان معتبر شده است.

۳: در مقابل دروس واژه جدیدی مانند، معتبر توسط آموزش ثبت شده است. این عنوان در مقابل انتخاب شما این معنی را دارد که این درس برای شما تایید نهایی شده است و مشکلی برای حذف شدن ندارد.

۴: انجام انتخاب واحد برای دانشجویان ورودی جدید بر عهده کارشناس گروه می باشد و باید حتما اقدام کنند. همچنین داوطلبان باید تمامی واحد های خود را از روی چارت تحصیلی که برایشان مشخص شده است انجام دهند.

امکان حذف و اضافه این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا در انتخاب واحد خود تغییراتی ایجاد کنند و دروسی را اضافه و حذف کنند.

دانشجویان می توانند با مشاهده ظرفیت خالی کلاس ها نسبت به انتخاب دروس اقدام کنند. فرصت حذف و اضافه برای دانشجویان مهم و خوب است که در زمان انتخاب واحد بنابه هر دلیلی نتوانسته اند دروس مورد نظر خود را انتخاب کنند و در این زمان می توانند دروس مورد نظر خود را انتخاب واحد کنند و انتخاب واحد خود را ویرایش دهند.

نکات مهم و قابل توجه درباره حذف و اضافه سامانه آموزشیار

تذکرات خاص برای حذف و اضافه در سامانه آموزشیار

اخذ برگ نهایی انتخاب واحد بعد از حذف اضافه از طریق اینترنت و با پرداخت کامل شهریه امکان پذیر می باشد.

ابطال چاپ نهایی بعد از اتمام زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه امکان پذیر نیست.

انتخاب واحد تنها در زمان اعلام شده ممکن می باشد و برای جلوگیری از پر شدن ظرفیت کلاس ها و دیگر مشکلات توصیه می شود در ساعات اولیه دانشجویان اقدام کنند.

بعد از انتخاب واحد کردن قطعی کردن انتخاب ها واجب است زیرا ممکن است ظرفیت کلاس ها پر شود.

انتخاب واحد بیش از سقف تعیین شده مجاز نیست و در صورت انتخاب از سوی آموزش حذف می گردد.

مشاوره حذف و اضافه در سامانه آموزشیار

دانشجویان برای استفاده از امکان حذف و اضافه در سامانه آموزشیار باید شرایط و ضوابط مشخصی را رعایت کنند که ممکن است شامل محدودیت‌های زمانی برای انجام حذف و اضافه، محدودیت در تعداد واحدهای قابل حذف یا اضافه، و همچنین نیاز به کسب اجازه از مدیر گروه یا مشاور آموزشی باشد.

فرآیند حذف و اضافه معمولا به صورت آنلاین از طریق سامانه آموزشی دانشگاه انجام می‌گیرد. دانشجویان باید در بازه زمانی تعیین‌شده‌ وارد سامانه‌ شده‌ و با رعایت شرایط موجود، دروس مورد نظر خود را حذف یا به لیست دروس خود اضافه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حذف و اضافه در سامانه آموزشیار با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

خلاصه مقاله حذف و اضافه در سامانه آموزشیار

دانشجویان باید برای انتخاب واحد ابتدا مبلغی از شهریه خود را پرداخت کنند. سپس با توجه به قوانین و ضوابط انتخاب واحد خود را انجام دهند. در صورتی که بعدا متوجه شدن که در کلاس های دروس انتخابی تداخل وجود دارد و یا تاریخ چندین امتحان در یک روز می باشد و یا به هر دلیلی علاقه به ویرایش داشتند، می توانند در زمان حذف و اضافه در سامانه آموزشیار در بازه زمانی تعیین شده دروسی را انتخاب و دروسی را حذف کنند.

در حالت کلی انتخاب واحد خودشان را ویرایش دهند که در بالا مطالبی با نحوه آموزش حذف و اضافه در آموزشیار و نحوه انتخاب واحد نوشته شده است که داوطلبان و دانشجویان می توانند از این مطالب استفاده کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال درباره راهنمای حذف و اضافه در سامانه آموزشیار با کارشناسان و مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های درج شده تماس حاصل کنند.

جهت دانلود فایل PDF مقاله کلیک نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد در نیم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا کی است؟

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد پس از پایان مهلت انتخاب واحد است.

چه دانشجویانی می توانند  در حذف و اضافه دانشگاه آزاد شرکت کنند؟

تمامی دانشجویان می توانند در دانشگاه آزاد در فرایند حذف و اضافه شرکت نمایند.

نحوه انجام حذف  اضافه در سامانه آموزشیار چگونه است؟

نحوه حذف و یا اضافه کردن دروس درسی در سامانه آموزشیار به طور مفصل در مقاله بیان شده است لطفا آن را مطالعه نمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج مشاوره آنلاین و تلفنی

پکیج نقره
safafaf
شروع قیمت از
570 هزار تومان
  • برنامه ریزی ماهانه
  • پشتیبان رتبه پیگیری ۱ بار در هفته
  • مشاوره تلفنی هفته ای ۱ بار
  • آزمون آنلاین ۱ بار در ماه
  • منابع و جزوات رتبه ها
  • محاسبات سریع و روش های تست زنی
  • آموزش تندخوانی
  • وبینار انگیزشی مهندس ناصری
  • کارنامه و گزارش نموداری عملکرد ماهانه
رزرو وقت مشاوره
پکیج طلایی
شروع قیمت از
570 هزار تومان
  • برنامه ریزی ماهانه
  • پشتیبان رتبه پیگیری ۱ بار در هفته
  • مشاوره تلفنی هفته ای ۱ بار
  • آزمون آنلاین ۱ بار در ماه
  • منابع و جزوات رتبه ها
  • محاسبات سریع و روش های تست زنی
  • آموزش تندخوانی
  • وبینار انگیزشی مهندس ناصری
  • کارنامه و گزارش نموداری عملکرد ماهانه
رزرو وقت مشاوره
پکیج برنز
شروع قیمت از
970 هزار تومان
  • برنامه ریزی ماهانه
  • پشتیبان رتبه پیگیری ۱ بار در هفته
  • مشاوره تلفنی هفته ای ۱ بار
  • آزمون آنلاین ۱ بار در ماه
  • منابع و جزوات رتبه ها
  • محاسبات سریع و روش های تست زنی
  • آموزش تندخوانی
  • وبینار انگیزشی مهندس ناصری
  • کارنامه و گزارش نموداری عملکرد ماهانه
رزرو وقت مشاوره
پکیج الماس
شروع قیمت از
۱ میلیون ۵۷۰ هزار تومان
  • برنامه ریزی ماهانه
  • پشتیبان رتبه پیگیری ۱ بار در هفته
  • مشاوره تلفنی هفته ای ۱ بار
  • آزمون آنلاین ۱ بار در ماه
  • منابع و جزوات رتبه ها
  • محاسبات سریع و روش های تست زنی
  • آموزش تندخوانی
  • وبینار انگیزشی مهندس ناصری
  • کارنامه و گزارش نموداری عملکرد ماهانه
رزرو وقت مشاوره

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)