ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ + زمان و نحوه مشاهده

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۲
نتایج آزمون لیسانس به پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر درخصوص اقدامات بعد از اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته پزشکی پر متقاضی ترین رشته گروه آزمایشی علوم تجربی است؛ سالانه دانش آموزان بسیاری برای قبولی در دانشگاه های پذیرای این رشته تلاش می کنند اما تنها تعداد محدودی موفق به پذیرش می شوند. برای آن دسته از افرادی که نتوانستند از طریق کنکور سراسری این رشته را انتخاب کنند، راه دیگری وجود دارد و آن شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی است. دانشگاه علوم پزشکی تهران مسئول برگزاری این آزمون است و در نهایت نیز اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی از طریق سامانه این دانشگاه اطلاع رسانی می گردد. برای اطلاع از نحوه مشاهده نتایج لیسانس به پزشکی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله به بررسی کامل نحوه اعتراض به نتیجه آزمون و اقداماتی که پس از قبولی در هر دو مرحله این آزمون باید انجام دهید، می پردازیم. در صورت نیاز به راهنمایی برای تسلط بیشتر به مباحث این آزمون نیز می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل شما را راهنمایی خواهند کرد.

زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی از بخش اصلی تشکیل می شود که کسب موفقیت در هر دو بخش در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو تاثیر می گذارد. بخش اول آزمون کتبی و چند گزینه ای است که به صورت هماهنگ پس از ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می شود و بخش دوم شرکت در مصاحبه علمی است که پذیرفته شدگان بخش اول، در آن جلسه حاضر می شوند. نتیجه اولیه این آزمون کارشناسی به پزشکی در 30 ام مرداد ماه سال 1403 اعلام شد.

افراد پذیرفته شده به جلسه مصاحبه دعوت می شوند و نتیجه نهایی آزمون پس از آن اعلام خواهد شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سامانه این دانشگاه به نشانی اینترنتی education.tums.ac.ir، زمان شرکت در آزمون بخش دوم یعنی مصاحبه و آزمون فراشناختی روز دوشنبه 27 شهریور ماه سال 1403 می باشد.

زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

افراد دعوت شده به شرکت در مرحله دوم پذیرش، می بایست راس ساعت 8 صبح الی ساعت 15 بعد از ظهر، در مرکز مهارت های بالینی skill lab ساختمان شماره 8 دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، واقع در بلوار کشاورز، خیابان پورسینا حاضر شده و در جلسه مصاحبه شرکت کنند. لازم به ذکر است که به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه متقاضیان برای شرکت در آزمون الزامی است.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که به دلیل اینکه هنوز بخش دوم آزمون کارشناسی به پزشکی برگزار نشده است، اطلاعیه ای در خصوص نتیجه نهایی آزمون نیز منتشر نشده است. به محض انتشار زمان اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی، این مقاله آپدیت شده و به شما کاربران گرامی اطلاع داده خواهد شد.

برای مشاهده نمونه سوالات و پاسخ مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نحوه مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی به پزشکی شرکت کرده اند، دو بار می بایست برای مشاهده نتیجه آزمون خود اقدام کنند. پس از منتشر شدن اطلاعیه اعلام نتیجه اولیه آزمون می بایست داوطلبان به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی education.tums.ac.ir مراجعه کنند. در ادامه مقاله نحوه مشاهده نتیجه اولیه و نهایی را ارائه خواهیم کرد.

✅ مراحلی که باید برای مشاهده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی به پزشکی طی کنید عبارتند از:

✔ در ابتدا لازم است تا وارد سامانه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی education.tums.ac.ir شوید. (برای ورود مستقیم به سامانه بر روی لینک ذکر شده کلیک کنید.)

مرحله اول نحوه مشاهده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی به پزشکی

✔ از میان اطلاعیه های منتشر شده، بر روی عنوان «اطلاعیه اعلام نتایج آزمون کارشناسی به پزشکی» کلیک کنید.

مرحله دوم نحوه مشاهده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی به پزشکی

✔ با ورود به صفحه جدید، لینک جدید به شما معرفی خواهد شد. بر روی لینک exam.tums.ac.ir کلیک کنید و وارد صفحه سیستم برگزاری آزمون این دانشگاه شوید. نام کاربری و رمز ورود خود را وارد کرده بر روی «ورود به پنل کاربری» کلیک کنید.

مرحله سوم نحوه مشاهده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی به پزشکی

✔ با ورود به پنل کاربری خود می توانید نتیجه اولیه آزمون خود را مشاهده کنید.

✅ مراحلی که باید برای مشاهده نتیجه نهایی آزمون کارشناسی به پزشکی طی کنید عبارتند از:

✔ برای مشاهده نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی نیز می بایست همان مراحل بالا را طی کنید. تنها تفاوتی که بین مشاهده نتایج اولیه و نهایی است، انتخاب گزینه «اعلام نتایج نهایی شانزدهمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی دکتری عمومی رشته پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1403 – 1403» است.

✔ با انتخاب این گزینه نیز به سایت exam.tums.ac.ir منتقل خواهید شد و با ورود به پنل کاربری خود می توانید نتیجه نهایی آزمون خود را مشاهده کنید.

مشاهده نتیجه نهایی آزمون کارشناسی به پزشکی

کاربران گرامی توجه داشته باشید که در صورت بروز خطا و یا مشکل در زمان مشاهده نتایج آزمون، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از راهنمایی های ارائه شده جهت رفع مشکل ایجاد شده، استفاده کنید.

برای اطلاع از لیست رشته های مجاز لیسانس به پزشکی براساس آیین نامه جدید، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اسامی قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی

اعلام اسامی قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی نیز همانند ثبت نام و اعلام نتایج اولیه و نهایی به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت می گیرد. به همین دلیل تاکید می کنیم که از مراجعه حضوری به این دانشگاه جهت اطلاع از نتیجه آزمون و اسامی قبول شدگان، اکیدا خودداری کنید.

نکته دیگری که در رابطه با اسامی قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی باید بدانید، این است که هر داوطلب تنها می تواند نتیجه آزمون، قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده کند و به نتایج قبولی سایر داوطلبان دسترسی نخواهد داشت و اینگونه نیست که اسامی پذیرفته شدگان به صورت یک لیست کلی و عمومی در معرض نمایش قرار گیرد.

اسامی قبول شدگان آزمون کارشناسی به پزشکی

همان‌ طور که ذکر شد با توجه به شرایط ثبت نامی که برای داوطلبان قرار داده شده است، چنانچه آزمون خود را در حد قبولی گذرانده‌ باشید نام شما در لیست اسامی قبول شدگان آزمون لیسانس به پزشکی قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه داشتن معافیت تحصیلی برای این آزمون منظور نمی شود ، لذا آن دسته از داوطلبانی که کارت معافیت و یا پایان خدمت سربازی ندارند در این آزمون پذیرفته نخواهند شد.

برای اطلاع از سهمیه ها و میزان ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اگر بعد از مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی قبول نشده باشم چه؟

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کرده اند و در جلسه آزمون حضور داشته اند، می‌ توانند در زمان مقرر شده نسبت به مشاهده نتایج لیسانس به پزشکی اقدام کنند. اگر نتیجه آزمون، نشان دهنده عدم قبولی داوطلب باشد چه باید کرد؟

اگر بعد از مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی قبول نشده باشم چه؟

متاسفانه در این صورت داوطلب یا باید مسیر زندگی خود را تغییر دهد و رشته دیگری را برای تحصیل و کار در آینده انتخاب کند و یا برای ثبت نام مجدد در این آزمون در سال بعدی اقدام کند. گر تصمیم گرفته اید که مجددا در این آزمون شرکت کنید، پیشنهاد می کنیم که این بار حتما از راهنمایی های مشاوران کاردان در این زمینه استفاده کنید.

مشاوران متخصصی که می توانند بهترین منابع را جهت قبولی به شما معرفی کنند و شما را به سمت موفقیت سوق دهند. پس مطمئن باشید که نا امیدی از ادامه مسیر، فقط شما را از موفقیت دور و دورتر خواهد کرد و راه رسیدن به هدف را به روی شما خواهد بست.

مشاوران ایران تحصیل در این زمینه یار و یاور شما عزیزان خواهند بود. برای دریافت مشاوره تخصصی جهت آمادگی و یافتن تسلط بیشتر به مباحث آزمون لیسانس به پزشکی، برنامه درسی ویژه و اطلاع از بهترین منابع مناسب برای مطالعه مباحث، با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

برای اطلاع از بودجه بندی سوالات و منابع لیسانس به پزشکی در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی به پزشکی

معمولاً هر ساله در زمان انتشار نتایج لیسانس به پزشکی شاهد برخی از نارضایتی ها از سوی داوطلبان گرامی مبنی بر عدم مطابقت نتیجه منتشر شده با عملکرد آنان در آزمون هستیم. خوشبختانه به این دسته از داوطلبان معترض فرصت ثبت اعتراض و درخواست برای بررسی مجدد برگه پاسخ سوالات داده شده است.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی به پزشکی

کلیه متقاضیان گرامی که نام آنها جز اسامی پذیرفته شدگان آزمون لیسانس به پزشکی نیست و یا نسبت به هر نوع مشکل دیگری در رابطه این آزمون اعتراضی دارند، می توانند با مراجعه به سیستم برگزاری آزمون دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی تهران به نشانی اینترنتی exam.tums.ac.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

متن و درخواست اعتراض متقاضی در بازه زمانی مشخص بررسی شده و نتیجه نهایی آن به داوطلبان عزیز اعلام خواهد شد.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

مراحل بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی به پزشکی

بعد از اعلام نتایج مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی اگر داوطلب نمره کافی را کسب کرده و پذیرفته شده باشد، باید در تاریخ مقرر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، برای بارگذاری مدارک مورد نیاز و نیز تکمیل مراحل ثبت نام نهایی خود اقدام کند. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام نهایی می بایست به سامانه دانشگاه علوم پزشکی به نشانی اینترنتی sipad.tums.ac.ir مراجعه کنید.

مراحل بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی به پزشکی

◀ لیست مدارکی که در زمان ثبت نام نهایی می بایست در سامانه آپلود کنید عبارتند از:

👈 اصل مدرک کارشناسی و یا گواهی موقت تحصیلی

👈 فایل اسکن شده تمامی صفحات شناسنامه

👈 فایل اسکن شده از پشت و روی كارت ملی

👈 گواهی اتمام و یا ترخیص از طرح نيروی انسانی

👈 ارائه عكس 4*3 (با فرمت JPEG و حجمی کمتر از 50kb)

👈 متقاضیان آقا باید كارت هوشمند پايان خدمت يا معافيت از خدمت سربازی يا گواهی تعويض از مراكز پليس 10+ خود را ارائه کنند.

👈 هم چنین ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز الزامی است. از معتبر ترین مدارک قابل ارائه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام مدرک زبان انگلیسی حد نصاب قبولی
TOEFL 50
IELTS 6
MSRT 50
MHLE 50

لازم به ذکر است که عدم مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران در تاریخ مقرر شده و تکمیل نکردن فرم ثبت نام و عدم آپلود مدارک لازم، اقدام داوطلب به منزله انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد و دیگر فرصتی برای ثبت نام نهایی در دانشگاه به وی داده نخواهد شد. به همین دلیل هم می بایست نسبت به تاریخ ثبت نام نهایی حساس و پیگیر باشید.

برای اطلاع از حوزه های آزمون و زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون آزمون لیسانس به پزشکی

◀ حذف «شرط معدل» و «محدودیت سنی» در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس / افزایش ظرفیت 20 درصدی:

دکتر غلامرضا حسن‌ زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ ریزی علوم‌ پزشکی، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان برگزار کننده آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی، به دلیل اشکالات و نکات مبهم در آیین‌ نامه، خواهان بازنگری آیین‌ نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی بود. لذا این آیین‌ نامه آموزشی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ ریزی علوم‌ پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره تغییرات اعمال شده در آیین‌ نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی گفت: با توجه به وجود شرط محدودیت سنی (حداکثر 25 سال) در آزمون کارشناسی به پزشکی و وجود احتمال اینکه افرادی با سن بیشتر متقاضی شرکت در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس باشند؛ در تغییرات جدید، شرط سنی حذف شده است. زیرا در هیچ جای دنیا، افراد را با در نظر گرفتن شرایط سنی محدود نمی‌ کنند.

حسن زاده اظهار کرد: با تغییرات ایجاد شده در آیین نامه جدید، شرط معدل دیپلم حذف شده است؛ چرا که این احتمال وجود دارد افراد بنا به هر دلیلی نتوانسته‌ باشند در دوران دیپلم به خوبی درس بخوانند اما افراد توانمندی در دوران تحصیل مقطع کارشناسی بوده‌ باشند. وی ادامه داد: افزایش ظرفیت 20 درصدی از دیگر تغییرات این آیین‌ نامه است. البته این آیین‌ نامه هنوز به مرحله امضای نهایی نرسیده و تغییرات در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی بعدی اجرایی می‌ شود.

خلاصه مطلب

تحصیل در رشته پزشکی آرزوی بسیاری از دانش آموزانی است که در دوره متوسطه دوم، رشته تجربی را انتخاب کرده اند و چندین سال با برنامه ریزی و پشتکار بسیار برای گرفتن پذیرش پزشکی تلاش کرده اند. از آن جایی که ظرفیت پذیرش محدود است، بسیاری از داوطلبان نمی توانند برای تحصیل در این رشته ثبت نام کنند. خبر خوب اینکه این داوطلبان هنوز فرصت خود را از دست نداده اند. این دسته از افراد می توانند با اخذ مدرک کارشناسی، در آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت کنند. با اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی، در صورت اخذ نمره لازم و قبولی در مصاحبه علمی می توانند برای ثبت نام نهایی خود اقدام کنند.

اگر شما هم از شرکت کنندگان این آزمون هستید، می توانید با مطالعه مقاله بالا از نحوه مشاهده نتایج آزمون خود مطلع شوید. لیست مدارکی که باید برای ثبت نام نهایی در سامانه دانشگاه علوم پزشکی تهران آپلود کنید نیز آورده شده است؛ در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای ثبت نام در دانشگاه یا مشاهده نتایج خود، با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله نتایج آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر درخصوص اقدامات بعد از اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج آزمون لیسانس به پزشکی چه زمانی اعلام می شود؟ 

نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی در 30 ام مرداد ماه 1403 اعلام شده است. نتیجه نهایی آزمون نیز پس از برگزاری آزمون فراشناختی و مصاحبه علمی داوطلبان در 27 شهریور ماه، اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی از طریق چه سامانه ای انجام می شود؟ 

متقاضیان گرامی باید جهت مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی education.tums.ac.ir مراجعه کنند. در مقاله بالا راهنمای تصویری ارائه شده است.

اقدامات پس از قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

پس از قبولی در آزمون کارشناسی به پزشکی، داوطلب پذیرفته شده باید در تاریخ مقرر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، برای بارگذاری مدارک مورد نیاز و نیز تکمیل مراحل ثبت نام نهایی خود به سایت sipad.tums.ac.ir مراجعه کند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ + زمان و نحوه مشاهده»

  1. Avatar photo ندا راستگو گفت:

    سلام میخواستم بدونم امکان دریفت نتایج آزمون لیسانس به پزشکی برای افراد خارج از کشور به چه شکله؟ از اینجا نمیشه وارد سایت های دولتی ایران شد.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. صرفا از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

  2. Avatar photo محمد دارابی گفت:

    برای گرفتن نتیجه آزمون لیسانس به پزشکی باید بریم توی سایت آزمون یا سنجش؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سایت سنجش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور