ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت کفالت سه خواهری در سال ۱۴۰۳

معافیت کفالت سه خواهری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خدمت سربازی و معافیت از آن یکی از اصلی ترین مشغله های ذهنی جوانان است. به علت این که وارد شدن به بازار کار، بیمه شدن، خروج از کشور و بسیاری از فعالیت های دیگر به معافیت نظام وظیفه یا کارت پایان خدمت سربازی احتیاج دارد، تمامی مشمولان خدمت سربازی به دنبال این هستند که بتوانند از خدمت نظام وظیفه سربازی معاف شوند. معافیت کفالت سه خواهری یکی از انواع معافیت هایی است که امکان دارد شما دارای شرایط بهره مندی از آن باشید.

در قوانین نظام وظیفه عمومی، معافیت های گوناگونی برای مشمولان نظام وظیفه وجود دارد. در قانون جدید انواع معافیت های سربازی، معافیت کفالت سه خواهری نیز ذکر شده است. این نوع معافیت دارای شرایط و ضوابط خاصی است. در ادامه در رابطه با قوانین و شرایط معافیت خدمت سربازی سه خواهری توضیحاتی ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

معافیت سربازی سه خواهری چیست؟

خبر خوب برای پسرانی که دارای سه خواهر می باشند، این است که این امکان را دارند تحت شرایطی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، از خدمت سربازی معاف شوند. یکی از دلایل معافیت به دلیل داشتن سه خواهر این است که شاید شرایط زندگی این دسته از مشمولان به صورتی نباشد که بتوانند به خدمت سربازی بروند. در چنین شرایطی اغلب اوقات پسری در خانواده مسئولیت گذران امورات خانواده را بر عهده دارد. به همین دلیل گرفتن معافیت کفالت برای این شخص حائز اهمیت است. 

مطابق با اعلام نظام وظیفه عمومی، معافیت سربازی جدیدی برای تک پسرهایی که دارای سه خواهر می باشند، در نظر گرفته شده است. این نوع معافیت کفالت را معافیت سربازی از طریق سه خواهر می نامند. معافیت کفالت سه خواهری زیر مجموعه معافیت کفالت سربازی قرار می گیرد، چرا که فرد مشمول، مسئولیت و وظیفه کمک به خانواده را دارد. زمانی که فرد مشمول دارای سه خواهر باشد، با برخورداری از شرایطی که در ادامه خواهیم گفت، می تواند از معافیت سه خواهری بهره مند شده و از خدمت سربازی معاف گردد. اما ابتدا معافیت کفالت و انواع آن را بررسی خواهیم کرد. 

معافیت با کفالت سه خواهر

 

اطلاعیه

به دلیل نگهداری از اعضای خانواده نمی تواند به خدمت سربازی برود. به همین دلیل در قانون نظام وظیفه نوعی معافیت تحت عنوان معافیت کفالت در نظر گرفته شده است. معافیت سه خواهری نیز زیر مجموعه معافیت کفالت می باشد.

 

معافیت کفالت سربازی

معافیت کفالت به آن عده از مشمولانی تعلق می گیرد که سرپرست خانوار به شمار می آیند. از انواع معافیت کفالت می توان به معافیت کفالت پدر و مادر، معافیت کفالت خواهر و برادر، معافیت کفالت پدر بزرگ یا مادر بزرگ و… اشاره نمود. دریافت هر یک از این معافیت ها دارای شرایط و ضوابط خاصی است که در مواردی از آن ها مشمول باید فاقد غیبت سربازی باشد.

کفالت به معنای سرپرستی شخصی دیگر را عهده دار شدن یا کفیل کسی شدن می باشد و معافیت کفالت یکی از انواع معافیت های سربازی است که مشمولان این امکان را دارند که در صورت داشتن شرایط از تسهیلات مربوط به آن استفاده نمایند. در مجموع معافیت های سربازی دو نوع اند؛ موقت و دائم. بر همین اساس برخی از معافیت های کفالت سربازی جزو معافیت های دائم هستند و برخی دیگر از جمله معافیت های موقت سربازی به شمار می آیند.

جهت آشنا شدن افرادی که در آستانه اتمام 18 سالگی و اعزام به خدمت سربازی قرار دارند، با شرایط و انواع معافیت کفالت در ادامه قصد داریم شرایط خاصی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای هر یک از معافیت های کفالت، اعم از معافیت کفالت پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ، فرزند صغیر اعلام کرده است را بررسی کنیم. 

 

برای اطلاع از تبدیل معافیت پزشکی به کفالت بر روی لینک کلیک کنید. 

 

معافیت کفالت و انواع آن

معافیت کفالت نظام وظیفه شکلی از معافیت است که مشمولان به واسطه پدر، مادر، خواهر، برادر و پدر بزرگ یا مادر بزرگ خود از انجام خدمت سربازی معاف خواهند شد. البته برای دریافت این نوع از معافیت، مشمولان باید برخوردار از شرایط معافیت کفالت سربازی باشند. بنابراین مانند سایر معافیت ها، این معافیت هم دارای شرایط خاصی است و به راحتی نمی توان آن را دریافت نمود.

قوانین مربوط به معافیت های خدمت سربازی هر ساله تغییر می کند. به همین جهت لازم است که قبل از هر گونه اقدامی جهت دریافت معافیت از قوانین به روز سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مطلع باشید. در جدول زیر انواع معافیت کفالت خدمت سربازی دسته بندی شده اند  و در ادامه به شرایط معافیت سربازی پرداخته خواهد شد. این شرایط، از جمله شرایطی است که به تازگی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولان وضع کرده است.

ردیف انواع معافیت کفالت
1 پدر و پدربزرگ دارای سن بالای 75 سال
2 پدر دارای سن کمتر از 75 سال، ولی نیازمند مراقبت فرزند
3 مادر فاقد همسر
4 خواهر فاقد همسر، فرزند و پدر
5 برادر صغیری که کمتر از 18 سال سن داشته باشد.
6 برادر دارای سن بالای 18 سال فاقد همسر، شغل پدر و نیازمند مراقبت برادر
7 معافیت جد (پدربزرگ فاقد همسر و فرزند و نیازمند مراقبت)
8 معافیت جد (مادربزرگ پدری یا مادری فاقد همسر و فرزند)
9 معافیت فرزند صغیر مشمول
10 معافیت فوت پدر یا برادر مشمول در زمان خدمت
11 معافیت برادر حین خدمت مشمول (دو برادر به طور همزمان خدمت کنند)

 

اطلاعیه

افراد مشمول خدمت سربازی، در حین خدمت نیز می توانند معافیت تحصیلی دریافت نمایند. این نوع از معافیت که ایست خدمت سربازی نام دارد، به مشمولانی که در حین خدمت سربازی قصد ادامه تحصیل دارند و یا دچار بیماری شده اند تعلق می گیرد. 

 

شرایط معافیت کفالت سربازی

برای دریافت هر کدام از معافیت های کفالت سربازی باید از شرایط خاصی برخوردار بود که در بخش های بعدی به طور کامل بررسی شده است. هر یک از معافیت های کفالت دارای شرایط ویژه ای هستند، اما به طور کلی شرایط دریافت معافیت کفالت به شرح زیر می باشد:

  • فرد مشمول یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد.
  • فرد مشمول یگانه مراقب یا نگهدارنده مادر فاقد شوهر باشد.
  • تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند ذکور غیر محجور.
  • تنها برادر سرپرست برادر کبیر نیازمند مراقب و فاقد پدر و همسر و فرزند ذکور غیر محجور و فاقد شغل.
  • یگانه سرپرست برادر کمتر از هجده سال تمام.
  • یگانه نوه ذکور مراقب یا نگهدارنده جد فاقد فرزند یا جده فاقد شوهر و فرزند.
  • مشمولی که همسرش فوت نموده و از او دارای فرزند صغیر بوده مادامی که ازدواج مجدد نکرده است و یا همسری دارد که بعد از ازدواج معلول شده و نیازمند مراقبت باشد.
  • یکی از فرزندان پسر سربازی که در حین خدمت نظام وظیفه سربازی فوت کند و یا یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که یک فرزند آن خانواده در حین انجام خدمت سربازی فوت کرده باشد.

نحوه گرفتن معافیت کفالت سه خواهری

 

اطلاعیه

انواع معافیت خدمت سربازی تنها شامل معافیت کفالت نیست، بلکه به طور کلی انواع معافیت های سربازی به دو بخش کلی که شامل معافیت های موقت و دائم است تقسیم می شوند که مشمولان نظام وظیفه بسته به شرایط خود می توانند از انواع معافیت های پزشکی، ایثارگران، کفالت، تحصیلی و… برخوردار شوند.

 

معافیت کفالت خواهر 

معافیت کفالت خواهر و برادر نیز مانند سایر معافیت ها از جمله کفالت مادر و پدر دارای شرایط خاصی است که فرد مشمول باید قبل از هر اقدامی از آن آگاه باشد. شرط اصلی معافیت کفالت خواهر این است که خواهر مشمول هیچ سرپرستی نداشته باشد. در ادامه شرایط مربوط به معافیت کفالت خواهر شرح داده شده که لازم است به آن دقت کنید:

  • مشمول باید تنها برادر تنی خواهر خود باشد. البته اگر خواهر مشمول دارای برادر دیگری کوچک تر از 18 سال باشد، باز هم مشمول بالای 18 سال می تواند از این تسهیلات استفاده کند.
  • پدر خواهر مشمول فوت کرده باشد، یا پدر و  مادر مشمول طلاق گرفته باشند.
  • خواهر مشمول فاقد همسر باشد، یعنی یا ازدواج نکرده باشد، یا طلاق گرفته باشد و یا همسر وی فوت کرده باشد.
  • خواهر مشمول نباید فرزند پسر سالم داشته باشد.
  • معافیت برادر، مانند معافیت پدر به دو دسته تقسیم می شود. قرار گرفتن برادر مشمول در هر یک از دو دسته، به منزله معافیت مشمول می باشد.
  • اگر برادر مشمول کمتر از 18 سال سن داشته باشد و فاقد پدر باشد، مشمول سرپرست وی محسوب می شود. البته شرط سرپرستی مشمول این است که تنها برادر صغیر باشد.
  • اگر برادر مشمول دارای سن بالای 18 سال باشد، ولی نیاز به مراقبت داشته باشد، امکان دریافت معافیت سربازی برای مشمول وجود دارد. در این دسته از معافیت کفالت، برادر ناتوان باید فاقد همسر، فرزند و پدر باشد.

 

اطلاعیه

افراد مشمولی که به عنوان سرپرست خانواده و تک پسر خانواده به شمار می آیند، می توانند تحت شرایط خاصی اقدام به دریافت معافیت تک فرزندی نمایند. معافیت تک فرزندی جزو معافیت کفالت سربازی است.

 

سوالات کمیسیون معافیت کفالت خواهر  

گاهاً مشمولانی که درخواست معافیت های کفالت را دارند، سوالات زیادی در خصوص کمیسیون معافیت کفالت برادر یا خواهر دارند. این کمیسیون مرجعی است که رای نهایی وضعیت نظام وظیفه را صادر خواهد کرد. بر اساس ماده (۲۴) قانون خدمت وظیفه عمومی، کمیسیون معافیت کفالت به وضع کسانی که می خواهند کفالت خواهر یا برادرشان را بر عهده بگیرند، در مراکز شهرستان ها و بخش‌ ها رسیدگی خواهد کرد. افراد زیر اعضای این کمیسیون را تشکیل می دهند و مدارک و مستندات شما در نهایت در جلسه این کمیسیون بررسی می شود:

  • بخشدار محل یا نماینده او.
  • رییس سازمان وظیفه عمومی محل یا نماینده او.
  • نماینده دادستان شهرستان و در صورت نبودن دادسرا و وجود دادگاه صلح نماینده دادگاه.
  • یک نفر از نمایندگان شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر به معرفی شورای مربوطه.

نحوه معافیت با کفالت سه خواهر

آشنایی با معافیت کفالت سه خواهری در سال ۱۴۰۳

طبق اعلام ستاد نیروهای مسلح افراد مشمول خدمت سربازی که به عنوان تنها پسر خانواده خود به حساب می آیند و دارای سه خواهر باشند، می توانند از معافیت کفالت سه خواهری بهره مند شوند. این معافیت برای مشمولینی است که سرپرست خانواده خود را (پدر) از دست داده باشند و به علت جایگاه و نقش سرپرستی و مسئولیتی که در تأمین مخارج سه خواهر تنی خود دارند، امکان اعزام به خدمت برای آنها فراهم نیست.

نکته قابل توجه در این میان تحت پوشش قرار داشتن خانواده مشمول زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی است، زیرا این معافیت مختص خانواده های بی سرپرست و کم بضاعت بوده و یکی از راه های اثبات این امر، تحت پوشش قرار گرفتن اعضای خانواده مشمول خدمت سربازی است.

اگر فرد از شرایط معافیت کفالت سه خواهری برخوردار باشد، اما از جمله مدد جویان کمیته امداد و یا بهزیستی نباشند، این امکان را دارد تا با ثبت درخواست و اعلام وضعیت خانوادگی خود، در نزدیک ترین محل نسبت به خانه محل سکونت خود اعزام شده و خدمت خود را انجام دهد.

 

برای اطلاع از شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

معافیت کفالت سه خواهری به چه کسانی تعلق می گیرد؟

برای دریافت معافیت سربازی سه خواهری داشتن چند فاکتور حائز اهمیت می باشد:

مشمول تک فرزند پسر خانواده باشد.
مشمول دارای سه خواهر باشد و هر سه خواهر در زمان درخواست معافیت در قید حیات باشند.
فرد مشمول و خانواده او تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد.
فرد مشمول فاقد غیبت نظام وظیفه باشد.

مراحل دریافت معافیت کفالت سه خواهری در سال ۱۴۰۳

افراد مشمول در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز دریافت معافیت، این امکان را دارند که نسبت به انجام مراحل زیر اقدام کنند:

  • مراجعه به کمیته امداد یا بهزیستی به منظور تأیید فرم های مربوطه
  • مراجعه به به دفاتر پلیس+۱۰
  • دریافت فرم معافیت کفالت سه خواهر
  • تکمیل فرم های مربوط به درخواست معافیت و الصاق مدارک مورد نیاز مانند استشهادیه و …
  • دریافت رای نهایی کمیته پزشکی نظام وظیفه

نحوه معافیت با کفالت سه خواهری

 

اطلاعیه

شرط اصلی رسیدگی به این نوع از معافیت، تحت پوشش بودن فرد مشمول زیر نظر کمیته امداد و یا بهزیستی بوده و امکان دریافت این معافیت برای سربازان غایب وجود ندارد.

 

تأثیر ازدواج خواهران مشمول بر معافیت سربازی

تأهل خواهران فرد مشمول و یا حتی مطلقه بودن خواهران مانعی برای دریافت معافیت کفالت توسط مشمول محسوب نشده و معافیت به او تعلق خواهد گرفت.

فقط باید در نظر داشت جهت کسب این نوع معافیت برای هر سه خواهر، مشمول باید در قید حیات بوده و فرد فاقد غیبت سربازی در دفترچه خود باشد، چرا که بهره گیری از معافیت کفالت سه خواهری برای سربازان غایب امکان پذیر نبوده و به بیانی دیگر، غیبت مشمول مانع رسیدگی به درخواست وی بود تلقی خواهد شد.

امکان دریافت معافیت کفالت خواهر در زمان حیات پدر

علاوه بر موارد فوق، امکان دریافت معافیت خدمت برای افرادی که دارای سه خواهر بوده و پدر آنها در قید حیات است، نیز وجود دارد. این امر در صورتی امکان پذیر است که پدر مشمول به دلیل بیماری و یا معلولیت خاصی به تشخیص شورای پزشکی فاقد صلاحیت برای سرپرستی تشخیص داده شود و در نتیجه فرد مشمول مسئولیت مراقبت یا سرپرستی خانواده خود را عهده دار باشد، معافیت دائم به او داده خواهد شد.

لازم به ذکر است در این مورد برخلاف معافیت کفالت پدر، صرفاً وضعیت جسمانی آن شخص ملاک رسیدگی نبوده و تحت پوشش بودن وی یا مادر مشمول در کمیته امداد یا بهزیستی شرط مهم و اصلی رسیدگی است. اما تعیین وضعیت پدر مشمول جهت سرپرستی خانواده در نهایت به نظر شورای پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد.

شرایط اخذ معافیت کفالت سه خواهری

دریافت معافیت کفالت توسط برادر ناتنی

اگر فرد مشمول نسبت به سه خواهر خود برادر ناتنی به حساب آید، مطابق قانون امکان دریافت معافیت را نداشته و استفاده از معافیت کفالت سه خواهری تنها برای برادر تنی برادر امکان پذیر است.

تأثیر وجود مادر برای دریافت کفالت سه خواهری

علی رغم وجود مادر می‌ توان به ادعای کفالت خواهر فاقد پدر و همسر و فرزند رسیدگی نمود و وجود مادر مانع رسیدگی این امر نخواهد بود.

 

برای اطلاع از  36 راه برای اخذ معافیت بر روی لینک کلیک کنید. 

 

سایر قوانین و شرایط معافیت کفالت سه خواهری

  • فرد مشمول باید تنها پسر خانواده بوده و فاقد هرگونه برادر بیشتر یا کمتر از ۱۸ سال باشد.(مشمول اصلا نبايد برادر داشته باشد)
  • وجود برادران غایب مفقودالاثر یا در حبس مانع بهره مندی مشمول از معافیت است (و به او معافيت تعلق نمي گيرد.)
  • تأهل (ازدواج كرده) یا مطلقه بودن (طلاق گرفته) خواهران مانع معافیت مشمول نمی باشد (معافيت به او تعلق مي گيرد.)
  • در این معافیت غیبت مشمول مانع رسیدگی به درخواست وی بوده (غيبت مشكل دارد ) اما در صورت فوت یا معلولیت فرد معاف شده پسر متولد شده دیگر نمی تواند از این معافیت استفاده نماید.
  • در زمان درخواست و رسیدگی به این معافیت حداقل می بایست سه نفر ازخواهران مشمول در قید حیات باشند.
  • در شرایطی که پدر در قید حیات باشد، وضعیت جسمانی وی ملاک رسیدگی نبوده و صرفا تحت پوشش بودن وی یا مادر مشمول در کمیته امداد یا بهزیستی شرط اصلی رسیدگی می باشد (پدر يا مادر حتما بايد تحت پوشش كميته و يا بهزيستي باشند.)
  • استفاده برادر ناتنی از این معافیت در صورتی که خواهران از طریق پدر یا مادر با مشمول دارای رابطه نسبی باشند بلامانع است (بايد يا از پدر و يا از مادر يكي باشند.)

شرایط معافیت کفالت سه خواهری

 

اطلاعیه

اگر مشمولین شرایط معافیت سه خواهری را داشته باشند، ولی از جمله مدد جویان کمیته امداد و یا بهزیستی نباشند، نیز این امکان را دارند که در نزدیک ترین محل نسبت به خانه ی محل سکونت خود اعزام شده و خدمت کنند.

 

نکات مهم برای معافیت سربازی سه خواهری

  • وجود برادران مفقود الاثر یا در حبس مانع بهره مندی مشمول از معافیت ۳ خواهری است.
  • با توجه به قانون اگر خواهر فرد مشمول متأهل هم باشد باز مانعی برای اخذ معافیت سربازی سه خواهری نیست.
  • هنگامی که فرد مشمول درخواست رسیدگی به این معافیت را می دهد باید هر سه خواهر در قید حیات باشند.
  • با توجه به قانون مشمولانی که پدر و مادرشان در قید حیات هستند و دارای سه خواهر می باشند هم می توانند از معافیت سربازی ۳ خواهری بهره مند شوند. فقط به شرطی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند.
  • چنانچه فرد مشمول برادر ناتنی است باید خواهران او از طریق پدر یا مادر با مشمول دارای رابطه نسبی باشند تا مشمول بتواند از معافیت کفالت سه خواهری استفاده کند.

مشاوره معافیت کفالت سه خواهری

شرایط دریافت معافیت مشمولان سربازی در سال های اخیر به یکی از پر مخاطب ترین اخبار مربوط به خدمت نظام وظیفه تبدیل شده است. نحوه دریافت معافیت کفالت، کسری خدمت و یا حتی معاف از رزم، در حال حاضر برای مشمولین بسیاری حائز اهمیت بوده و سوالات زیادی در این مورد به گوش مشاوران ما می رسد.

قوانین نظام وظیفه ممکن است در گذر زمان تغییر نماید. یکی از راه هایی که افراد با استفاده از آن می توانند واجد شرایط دریافت کارت معافیت سربازی شوند، معافیت از طریق کفالت سه خواهری می باشد. معافیت نامبرده در دسته موارد خاص معافیت های سربازی قرار دارد و موضوع مهمی که در رابطه با این معافیت می بایست در نظر گرفته شود، وضعیتی است که مشمول علاوه بر شرط سه خواهری باید از آن برخوردار باشد.

چنانچه به دنبال راهکاری برای معافیت از سربازی هستید، می توانید در این زمینه از مشاورین کارآزموده ما در آکادمی ایران تحصیل کمک بگیرید. مشاوران ما آماده هستند تا با ارائه مشاوره آنلاین و حضوری شما را برای اخذ هرچه سریع تر معافیت کفالت سه خواهری یاری نمایند. 

نحوه اخذ معافیت کفالت سه خواهری

جدیدترین اخبار پیرامون معافیت 

شرایط و ضوابط دریافت کسری سربازی اعلام شد

تعداد قابل توجهی از مشمولان خدمت سربازی درپی دریافت کسری از خدمت مقدس سربازی و راه قانونی برای بهره مندی از این ظرفیت هستند.

مشمولانی که سابقه ایثارگری والدین آنان به حد نصاب معافیت از خدمت سربازی نمی‌رسد، طبق ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۸ می‌توانند طبق شرایط و ضوابطی از کسر خدمت بهره‌مند شوند.

شرایط معافیت از خدمت سربازی مشمولین مقیم خارج از کشور تعیین شد

نمایندگان مجلس شرایط معافیت از خدمت سربازی مشمولین مقیم خارج از کشور را تعیین کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۱۴ اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی (۳) تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۳) تبصره ۱۰ آمده است؛ مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار تومان.

یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. سربازان متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد (۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.

خلاصه مطالب

یکی از شرایطی که مطابق آن فرد مشمول خدمت سربازی می تواند کارت معافیت خدمت سربازی را دریافت نماید، معافیت کفالت سه خواهری است. طبق قانون نظام وظیفه، فرزند مشمول بالای ۱۸ سال اگر به عنوان تک پسر دارای سه فرزند خواهر باشد و سرپرستی خواهران صرفاً بر عهده او باشد، واجد شرایط دریافت کارت معافیت دائم سربازی خواهد بود. در این مورد فرزند پسر باید به عنوان سرپرست خانواده باشد و اگر پدر مشمول در قید حیات است، شرایط دریافت مشمولیت وی در کمیته پزشکی نظام وظیفه بررسی خواهد شد و بر حسب شرایط پدر وی، تصمیم گیری می شود.

چنانچه در ارتباط با شرایط اخذ معافیت وکالت سه خواهری سوال و ابهام داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل برای دریافت بهترین راهنمایی ها تماس حاصل نمایید. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه افرادی مشمول دریافت معافیت کفالت سه خواهری در سال ۱۴۰۳ خواهند بود؟

شرایط مورد نیاز برای دریافت معافیت کفالت سه خواهری در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

در صورتی که یکی از خواهران مشمول در زمان درخواست برای معافیت فوت کرده باشد، آیا کارت معافیت برای وی صادر می‌گردد؟

طبق اعلام ستاد نیروهای مسلح ملاک رسیدگی واجد شرایط بودن کفالت سه خواهری از زمان رسیدگی و صدور رای کفالت است و اتفاقات بعد از آن تاثیری در شرایط معافیت مشمول نخواهد داشت.

آیا با وجود در قید حیات بودن مادر می توان کفالت خواهر را گرفت؟

بله، در قید حیات بودن مادر تاثیری برای این نوع معافیت ندارد.

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «معافیت کفالت سه خواهری در سال ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo مخدی گفت:

    سلام. من سه تا خواهر دارم یکیشون ازدواج کرده و پدر در قید حیاط هستن و مادرم به علت معلولین تحت پوشش بهزیستی هستن آیا امکان معافیت سه خواهری دارم؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. Avatar photo بی نام گفت:

    سلام وقتتون بخیر،ببخشید برای معافیت کفالت تک پسر با سه خواهر نامه و فرم مربوطه رو باید از کجا بگیریم،پدرم تحت پوشش بهزیستی هست با معلولیت شدید.در چه موردی نیازه که بهزیستی همکاری کنه؟اولین اقدام برای گرفتن نامه باید از کجا انجام بگیره؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز شما فقط میتونید معافیت مدد جویان رو بگیرید و معافیت 3 خواهری منتفی شده است، در قدم اول باید تشریف ببرید دفتر پلیس +10 و فرم مربوطه رو پر کنید.

      1. Avatar photo سعید گفت:

        ببخشید منظورتون معافیت ماده ۶ هست؟

        1. Avatar photo tahmasebi گفت:

          سلام. بله همینطور هست.

  3. Avatar photo حسین گفت:

    سلام
    بنده دارای ۴ خواهر که از پدر یکی ولی از مادر یکی نیستیم، و تحت پوشش بهزیستی قرار داریم، امکان گرفتن کفالت سه خواهری را دارم؟!

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      کفالت سه خواهری نداریم

  4. Avatar photo سجاد نعمتی گفت:

    با سلام خدمت شما
    بنده دارای 3 خواهر ناتنی بزرگتر از خودم میباشم که از از پدر نه ولی از مادر یکی هستیم.دوتا از خواهرام ازدواج کردن.و زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هم هیچکدوم نیستیم .

    میخواستم ببینم من هم مشمول این قانون معافیت 3 خواهری میشم یا نه

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خواهر ناتنی جزو معافیت سه خواهری محسوب نمی شود .

  5. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام
    بنده تمام شرایط معافیت سه خواهری را دارم فقط یکی از خواهر هام در خارج از کشور زندگی میکند ایا مشکلی برای معافیت گرفتن ایجاد میکند؟؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      نیازه شرایط شما بیشتر بررسی شود اما در این صورت امکان معافیت نیست

  6. Avatar photo مجتبی گفت:

    من دارای سه خواهر بودم که یکی شون در اثر بیماری معلوییت در سال ۹۸فوت کرده است و در حال حاضر دو خواهر در قید است بازم کفالت سه خواهری مخوره معاف مشم!؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز خیر متاسفانه نمیتوانید برای این کفالت اقدام کنید.

  7. Avatar photo Mehdi گفت:

    با سلام من چهار تا خواهر دارم و 21سالمه وتک پسرم آقام بازنشسته ولی دیسک داره میتونم معافیت کفالتی یا سه خواهری بگیرم و هیچ غیبتی ندارم وتا 1401/11/30معافیت تحصیلی دارم لطفاً کمکم کنید باتشکر

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی احتمالا میفرستنتون کمسیون

    2. Avatar photo حسین گفت:

      سلام وقت بخیر من سه تا خواهر دارم و۱۸ سالمه و تک پسرم پدرم ۵۲ سالشه پاهاش واریس داره و نمیتونه کار کنه لطفا کمک کنید

      1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

        سلام وقت بخیر
        در صورتی که پدر شما تحت پوشش کمیته باشه و مدارک مربوط به مشکلات پدر رو داشته باشید
        احتمال معافیت بالاست.

    3. Avatar photo حسین گفت:

      سلام وقت بخیر من سه تا خواهر دارم و۱۸ سالمه و تک پسرم پدرم ۵۲ سالشه پاهاش واریس داره و نمیتونه کار کنه و من بهش کمک میکنم لطفا کمک کنید

      1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

        سلام وقت بخیر
        در صورتی که پدر شما تحت پوشش کمیته باشه و مدارک مربوط به مشکلات پدر رو داشته باشید
        احتمال معافیت بالاست.

    4. Avatar photo حسام گفت:

      من ۴خواهر دارم که متاهل هستند تحت پوشش کمیته امدادیم از سال۹۱،پدرم در قید حیات هستند ،تیر۱۴۰۱ اقدام کردم،۲۹ دی کارتم صادر شد و معاف شدم، دوستانه که شرایط رو دارند نگران نباشند ،انشالله که معاف بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور