ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی 99
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قبل از شرکت در مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی ۱۴۰۳ توصیه می نماییم که ابتدا از سوالات مصاحبه اطلاع یابید و پس از آشنایی با نحوه طرح سوالات و چارچوب آن می توانید مصاحبه بهتری را داشته باشید. در ادامه ما برای آمادگی هر چه بیشتر شما پذیرفته شدگان اولیه این آزمون ، سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی را ارائه خواهیم نمود. همچنین منابع مورد نیاز برای داشتن یک مصاحبه علمی و خوب نیز، از جمله موارد ضروری برای شما خواهد بود که موجب ایجاد آمادگی بیشتر در گزینش مرکز مشاوران نیز خواهد شد.

 

 

برای دریافت کلیه سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی ۱۴۰۳ – زمان دقیق مصاحبه و همچنین آشنایی با منابع مطالعه برای مصاحبه با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

موارد مهم برای داشتن مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی موفق

 

موارد مهم برای داشتن مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی موفق

موارد مهم برای داشتن مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی موفق

 

قبل از هر چیز به شما موفقیت در آزمون را تبریک می گوییم. قطعا بسیاری از داوطلبان آرزو داشتند که حال می توانستند به جای شما باشند. یکی از مشکلات و یا اشتباهاتی که برخی از داوطلبان دارند این است که از مرحله مصاحبه، غول بی شاخ و دمی ساخته اند که گمان می کنند عبور از آن بسیار سخت خواهد بود. در وهله اول باید بگوییم اگر دچار این طرز تفکر هستید، سخت در اشتباهید.

در تمامی مصاحبه های علمی دو نکته بسیار مهم برای مصاحبه کننده ها وجود داد. اول اعتماد به نفس و دوم سطح علمی شما. اگر از افرادی که موفق به پذیرش در مرحله مصاحبه شده اند سوال کنید که چه اقدامی برای قبولی در مصاحبه به انجام رسانده اند و یا اینکه چقدر این موضوع می تواند استرس زا باشد، قطعا به شما خواهند گفت تنها با اعتماد به نفس صجبت کنید و جلو بروید و نگران هیچ چیز دیگری نباشید. زیرا این مهم ترین مسئله است.

قبل از اینکه در مصاحبه حضور یابید، نکات روانشناسی در رابطه با نحوه مصاحبه را به خوبی بدانید. همانند: خوب ایستادن ، صدای رسا، قدرت بیان، ارتباط چشمی و حتی حرکات بدن. زیرا برای مصاحبه کنندگان این موارد بسیار مهم می باشد. مطالعه دوباره از تمامی منابع که در این رشته وجود دارد و احتمالا از شما سوال خواهد شد را داشته باشید.

 

مصاحبه مرکز مشاوران چگونه است؟

 

مصاحبه مرکز مشاوران چگونه است؟

مصاحبه مرکز مشاوران چگونه است؟

 

در واقع در همان ابتدای ورود به اتاق مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی شما آغاز می گردد. حتی نحوه ورود شما برای مصاحبه کنندگان بسیار مهم است. اگر بخواهیم به زبان ساده در رابطه با مصاحبه صحبت نماییم، باید بگوییم که یک گفتگوی علمی تخصصی است که برای سنجیدن آمادگی علمی و همچنین شخصیتی فرد برای شغل مورد نظر می باشد.

در برخی از سوالات، ممکن است مصاحبه کننده تنها قصد داشته باشد تا با نحوه تصمیم گیری شما آشنا شود. به عنوان مثال ممکن است برخی از سوالات به صورت تحلیلی باشند. در این موارد، لازم است شما کمی مکث کنید و به سرعت به سوالات پاسخ ندهید . زیرک باشید و ذهن طراح سوال را بخوانید .

برخی از سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی شامل سوالات عقیدتی می باشد که خارج از حیطه مذهبی خواهد بود و در واقع در رابطه با رعایت اصول اخلاقی برای حرفه مورد نظر ضروری است و این سوالات عموما به صورت چالشی می باشند. هرگز اینگونه تصویر نکنید که شما حتما باید همانطوری باشید که مصاحبه کنندگان می خواهند. بلکه توصیه ما این است که صادق باشید و خودتان باشید.

 

 

سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی

 

سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی

سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی

 

برای ایجاد آمادگی شما پذیرفته شدگان عزیز، برخی ازسوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی را در ادامه برای شما ارائه خواهیم نمود.

  1. ترکیب دادگاه کیفري استان را توضیح دهید:
  2. در معیت دادگاه کیفري استان کدام دادسرا فعالیت می کند؟ با فرض این که جرم در حوزهي قضایی شهرستان غیرمرکز استان رخ دهد رسیدگی به آن جـرم چگونه است؟ توضیح دهید:
  3. آیا دادگاه کیفري استان میتواند اتهام مندرج در کیفرخواست را از قتل عمـد به قتل غیر عمد تغییر دهد؟
  4. آیا رسیدگی به مجازات صلب در صلاحیت دادگاه کیفري استان میباشد؟
  5. کدامیک از قرارهاي کیفري قابل اعتراض هستند؟ نام ببرید:
  6. آیا در محکومیت هاي کیفري میتوان تقاضاي اعسار کرد؟
  7. اگر وثیقه گذار آدرس حقیقـی خـود را ذکـر نکنـد دادسـتان چگونـه اتخـاذ تصمیم می کند؟
  8. طبق قانون تشکیل دادگاه هاي عمومی انقلاب منظـور از طـرح مسـتقیم پرونده در دادگاه چه می باشد؟ توضیح دهید:
  9. دادگاه کیفري استان در مورد تصادفی که در اثر بی احتیاطی راننده رخ داده است و منجر به نقص عضو فردي شده است حکم بـه حـبس و دیـه مـی دهـد لیکن وکیل محکوم اعتراض می کند، آیا اعتراض وي صحیح است؟
  10. ماده ي 170 قانون آیین دادرسی کیفري را توضیح دهید.
  11. اگر جرم قتل عمدي در حوزه ي قضایی بخش واقع شده باشد چـه مقـامی وظیفـه ي تحقیقـات مقـدماتی را عهـده دار مـی باشـد در ایـن صـورت دفـاع از کیفرخواست به عهده ي چه کسی است؟
  12. گر شخصی متهم به قتل باشـد وکیـل اتخـاذ نکنـد، دادگـاه هـم وکیـل تسخیري تعیین نکند، و بـه رأي صـادره اعتـراض شـود چـه تصـمیمی اتخـاذ می شود؟
  13. در چه مواردي به موضوعی که در صلاحیت دادگـاه انقـلاب مـی باشـد در دادگاه عمومی جزایی رسیدگی می شود؟
  14. متهمی به واسطه ي سپردن وثیقه آزاد می گردد بعد از مـدتی، وثیقـه گـذار فوت میکند، توضیح دهید آیا فوت وثیقه گذار تـأثیري در قـرار تـأمین کیفـري دارد؟
  15. چند کیلو مواد مخدر در حوزه ي قضایی بخش کشف می گردد، مراتـب بـه دادسرا اعلام می گردد، چگونگی رسیدگی را توضیح دهید
  16. مجازات اعدام در جرم قاچاق مواد مخدر برفرض این که از مجـازات هـاي بازدارنده باشد مشمول مرور زمان می شود ؟
  17. اگر دادسراي ویژه ي روحانیت با این که متهم روحانی اسـت رسـیدگی بـه موضوع را به دادسراي عمومی و انقلاب محول کند، آیا دادسرا حق صدور قـرار عدم صلاحیت ذاتی را دارد؟ توضیح دهید
  18. در بزه مزاحمت تلفنی فردي که در شهر آمل ساکن می باشد بـراي فـردي که در شهر ساري است ایجاد مزاحمت می کند توضیح دهید کدام مرجع قضایی صلاحیت رسیدگی دارد؟
  19. در چه زمانی متهم از طریق نشرآگهی دعـوت مـی شـود؟ تشـریفات آن را توضیح دهید:
  20. آیا ضابطین دادگستري می توانند متهم را بیش از 24 ساعت در بازداشـت نگه دارند؟
  21. قرار عدم صلاحیت در امور کیفري توسـط چـه مرجعـی قابـل اعتـراض می باشد؟
  22. کدام مرجع به اختلاف بازپرس و دادستان در پرونده هاي مربوط به دادگـاه کیفري استان رسیدگی می کند؟
  23. دادرس دادگاه انقلاب شهر شیراز مبادرت به صدور قرار بازداشـت موقـت می کند، رئیس حوزه ي قضایی با قرار مذکور مخالفت می کند؟ توضیح دهید حل اختلاف چگونه است؟
  24. در چه مواردي طبق قانون آیین دادرسی کیفري رأي غیـابی نمـی تـوان صادر کرد؟
  25. اگر متهم در زمان تحقیقات مقدماتی مبتلا به جنون شود چگونه به اتهام وي رسیدگی می شود؟
  26. دادستان در چه مواردي دستور ضبط اموال را می دهد؟ آیا دادگاه می تواند دستور ضبط مال را بدهد؟
  27. در ماده ي 4 قانون تشکیل دادگاه هاي عمومی و انقلاب آمـده اسـت کـه در صورت ضرورت می توان به شعب جزایی پرونـده حقـوقی و بـالعکس ارجـاع نمود، منظور از موارد ضرورت چیست؟ توضیح دهید:
  28. استاندار شهر شیراز اگر تصادفی کنـد کـه منجـر بـه قتـل فـردي شـود، تشریفات رسیدگی آن چگونه است؟
  29. آیا دادگاه تجدید نظر استان می توانـد مجـازات تعزیـري مقـرر در حکـم بدوي را تشدید کند؟
  30. آیا دادگاه می تواند از بازپرس در دادرسـی بـراي دفـاع از قـرار مجرمیـت دعوت کند؟
  31. مرجع صلاحیت دار براي رسیدگی به جرائم موضوع قانون نحوه مجـازات اشخاصی که در امور سمعی و بصري فعالیت غیر مجاز می کننـد، کـدام دادگـاه میباشد؟
  32. -چنانچه بین دادگاه انقلاب و شوراي حـل اخـتلاف در موضـوع کیفـري شورا اختلاف شود، اختلاف در صـلاحیت داشـته باشـند حـل اخـتلاف بـا چـه مرجعی می باشد؟
  33. اگر یک نظامی با معاونت فردي غیر نظامی مرتکـب سـرقت مهمـات از پادگان گردد، به اتهام آنها در چه مرجعی رسیدگی میشود؟
  34. در چه جرائمی دادگاه مکلف است در مورد ضرر ناشی از جـرم نیـز حکـم بدهد؟ توضیح دهید:
  35. اعادهي دادرسی رئیس حوزهي قضایی را با سایر اعادههـاي دادرسـی در امور کیفري توضیح دهید:
  36. اگر در دادگاه تجدید نظر استان متهم فاقد تأمین کیفري باشد؟ آیا دادگاه تجدید نظر میتواند قرار تأمین کیفري صادر کند؟
  37. آیا موضوع مادهي 277 قانون آیین دادرسی کیفري در خصـوص ارتشـاء هم صادق است؟ و می تواند با جلب رضایت راشی مشمول ایـن مـاده شـود یـا خیر؟
  38. در صورت اختلاف بین بازپرس و دادستان در نوع جرم طبق قانون سابق آیین دادرسی کیفري تکلیف چگونه بوده است؟
  39. آیا ضابطین دادگستري میتوانند به ادعاي خـلاف قـانون بـودن دسـتور قضایی به استناد مادهي 57 قـانون مجـازات اسـلامی از اجـراي آن اسـتنکاف کنند؟
  40. چنانچه فردي مدعی شود که مرتکب جرم سیاسی شده است آیـا صـرف ادعاي وي براي شروع به رسیدگی کافی می باشد؟
  41. در صورتی که سه ماه قبـل پرونـدهاي در کـرج مطـرح بـوده و در حـال رسیدگی بوده و از آن تجدیدنظر شود و به دادگاه تجدیـدنظـر اسـتان فرسـتاده شود، با استان شدن کرج، وضعیت پرونده چگونه است؟
  42. سفیر ایـــران در ترکیه در تصادف رانندگی مرتکـب بـه قتـل غیرعمـد می گردد، پرونده وي در کـــدام مرجع رسیدگی می شود؟
  43. هرگــاه پــس از صــدور حکــم، معلــوم گــردد محکــوم علیــه داراي محکومیت هاي قطعی دیگري بوده که مشمول مقررات تعدد جرم مـی باشـد، و در میزان مجازات قابل اجرا مؤثر است، دادگاه چگونه تصمیم می گیرد؟
  44. قبل از اجراي حکم اعدام یـا قصـاص نفـس طبـق مـاده ي 293 قـانون آیین دادرسی کیفري چه تشریفاتی اجرا می شود؟
  45. گر کسی ملک دیگري را غاصبانه تصرف کرده باشـد، بـراي خلـع یـد از چنین شخصی چه دعوایی باید مطرح شود و دلیـل مالکیـت چـه ویژگـی باید داشته باشد تا خلع ید مورد حکم قرار گیرد؟
  46. اگر بین دیوان عالی کشور و دادگاه تجدید نظر اسـتان یـا دادگـاه تجدیـد نظر استان با دادگاه بدوي در مورد صلاحیت اختلاف شود، حل اختلاف با چه مرجعی است؟
  47. اگر بین دیوان عدالت اداري و دیوان عالی کشـور اخـتلاف در صـلاحیت باشد، حل اختلاف با چه مرجعی می باشد؟
  48. اگر مخاطب، ابلاغ ورقه ي قضایی را ببیند ولی از دریافت آن امتناع کنـد، این نوع ابلاغ، چه نوع ابلاغی می باشد؟
  49. دعواي بین یک تاجر و شخص حقیقی راجع به مطالبات شـخص حقیقـی از تاجر مطرح است، در جلسه ي دادرسی تاجر براي اثبـات صـحت اظهـار خود مبنی بر عدم بدهکاري خود به دفتر کـل خـود اسـتناد مـی کنـد و از دادگاه تقاضاي ملاحظه ي آن را مینماید و ادعا مـی کنـد دفتـر بازرگـانی ایشان معتبر است در این فرض دادگاه چه تصمیمی را باید اتخاذ کند؟
  50. آیا حکمی که به علت تجدید نظرخـواهی در دادگـاه تجدیـد نظـر اسـتان مطرح شده است، قبل از تأیید یـا نقـض در دادگـاه تجدیـد نظـر اسـتان، قابلیت اجرایی دارد؟
  51. اگر خواندهي دعوا دفاع کتبی نکند وکیل هم نداشته باشـد و در جلسـه ي دادرسی نیز حاضر نگردد، و ابـلاغ وي هـم واقعـی نباشـد، لـیکن آدرس جدید خود را به دادگاه اعلام کند، حکمی که علیـه وي صـادر مـی شـود، غیابی است یا حضوري؟ چرا؟

پذیرفته شدگان عزیز توجه داشته باشند که نحوه مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی و نوع پاسخگویی به آن خیلی مهم است.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاس نمودیم تا اطلاعاتیدر رابطه با مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی ۱۴۰۳ و همچنین سوالات آن ارائه نماییم. برای اطلاع از تمامی جزئیات نحوه مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید. منابع مصاحبه مشاوران حقوقی هم به صورت تخصصی و هم به صورت منابع اسلامی و احکام می باشد. برای دریافت منابع آزمون ها می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی

نحوه مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی

 

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانیم برای مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی ۱۴۰۳ با آمادگی کامل حضور یابیم؟

توصیه ما به تمامی داوطلبان عزیز این است که قبل از حضور در جلسه حتما از سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی به صورت دقیق اطلاع یابید که ما برخی از این سوالات را در سایت برای شما فراهم نموده ایم.

 

مصاحبه مرکز مشاوران چگونه است؟

گزینش مرکز مشاوران معمولا به صورت تخصصی می باشد که در حوزه اخلاق نیز کارشناسانی خواهد داشت. دعوت شدگان به مصاحبه معمولا دو برابر ظرفیت می باشند که برای پذیرش نهایی، افرادی که از نظر علمی تخصص بیشتری دارند و یا اینکه به لحاظ اخلاقی مورد تایید می باشند مورد پذیرش قرار می گیرند.

 

چگونه می توانم از منابع مصاحبه مشاوران حقوقی اطلاع یابم؟

برای دریافت سوالات مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی و همچنین تمامی نکات روانشناسی برای قبولی در مصاحبه با مشاوران ما به شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo علی گفت:

    بدبخت شدیم رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • منابع لیسانس به پزشکی

    منابع لیسانس به پزشکی 1403 {بودجه‌بندی سوالات}

    آشنای با منابع لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. متقاضیانی که علاقه مند هستند در رشته پزشکی به تحصیل بپردازند باید در کنکور تجربی شرکت کنند. لازم به ذکر است بدانید بسیاری از افراد موفق به قبولی در کنکور تجربی...
  • ضرایب دروس آزمون وکالت

    ضرایب دروس آزمون وکالت ۱۴۰۳ + بودجه بندی | ایران تحصیل

    اهمیت هر یک از دروس برای قبولی در آزمون وکالت بسیار متفاوت است. ضرایب دروس آزمون وکالت 1403 با توجه به دروس مختلف متفاوت می باشد. همانطور که می دانید ظرفیت پذیرش در کانون های مختلف متفاوت است. برای انجام...
  • بودجه بندی آزمون وکالت۲

    بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ + جدول فراوانی سوالات | ایران تحصیل

    بودجه بندی آزمون وکالت 1403 در واقع تعیین‌کننده میزان اهمیت مباحث هر کدام از دروس می‌باشد. متقاضیان آزمون قوه قضاییه و آزمون وکالت دادگشتری، می‌توانند با اطلاع بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ و تعداد سؤالات هر درس، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته...
  • جزوه آزمون وکالت

    جزوه آزمون وکالت ۱۴۰۳ {دانلود pdf} | ایران تحصیل

    حجم کتاب‌های آزمون وکالت بسیار زیاد می‌باشد و مطالعه آنان وقت زیادی را می‌طلبد. جزوه آزمون وکالت 1403 به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بر مطالب مهم تسلط یابید. در هر درس تمام نکات مهمی که برای آمادگی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)