ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت وادانا

تایپ فارسی در ادوبی کانکت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پس از مشکلاتی که ویروس کرونا به وجود آورد مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه‌های سطح کشور تصمیم گرفتند تا کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند تا دانش آموزان و دانشجویان در این بازه زمانی در روند تحصیلی آن‌ها خللی وارد نشود، به همین سبب اکثر مدارس و دانشگاه‌ها از برنامه ادوبی کانکت برای رفع این مسئله کمک گرفتند اما استفاده از این برنامه برای فارسی زبان‌ها مشکلاتی دارد که افراد از همان ابتد با آن درگیر هستند، اگر شما هم جزو افرادی هستید که برنامه ادوب کانکت را برای برگزاری کلاس مجازی انتخاب کرده و به صورت دانشجو یا دانش آموز از آن استفاده می‌کنید حتما با مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت وادانا روبرو شده‌اید.

حتما برایتان پیش آمده که در کلاس متنی تایپ می‌کنید و پس از ارسال شاهده درج اشتباه آن می‌شوید و این مسئله برای شما رنج آور است. در این مقاله قصد داریم به رفع مشکل تایپ فارسی  در ادوبی کانکت بپردازیم.

 

مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت وادانا

 

 دانشجویان دانشگاه آزاد که از برنامه ادوبی کانکت برای شرکت در کلاس‌های مجازی خود استفاده می‌کنند با مشکلاتی همچون مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت وادانا روبرو هستند و نمی‌توانند به خوبی متون و نظرات خود را به زبان فارسی در این برنامه تایپ کنند. در حقیقت دلیل اصلی این مشکل در نرم افزار Adobe connect، حرف “ی” است. کلماتی که دارای این حرف هستند به ریخته خواهند شد.

اگرچه این نرم افزار با حرف “ی” در زبان عربی هیچ مشکلی ندارد، اگر بتوانید در این برنامه به هر روشی از ی عربی استفاده کنید شاهد مشکل خاصی نخواهید شد. 

 

رفع مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت

 

رفع مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت

 

روش اول: نخستین اقدام رفع خطا در 30 ثانیه است، شما می‌توانید از یک کلید ترکیبی و میانبر در سیستم خود استفاده کنید تا به جای حرف “ی” اعلام شود و مشکل شما را به صورت موقت حل کند.

شما می‌توانید در صورت بروز این مشکل از کلید ترکیبی shift+x استفاده کنید، در اینجا قادر هستید بدون مشکل حرف ی را تایپ کنید و به هم ریختگی خاصی را مشاهده نکنند.

روش دوم: اما بهترین راه‌حل در این زمینه تغییر کیبورد شما است که با دانلود یکی از کیبوردهای فارسی می‌توانید در محیط ادوبی کانکت از آن استفاده کنید.

پس از دانلود کیبورد فوق باید آن را در سیستم خود نصب کنید، در این صورت پس از اینکه برنامه را از حالت فشرده خارج کردید (extract)، وارد پوشه Arabic شده و فایلی تحت عنوان setup.exe را اجرا کنید تا پس از استفاده از برنامه ادوب کانکت با مشکل قبل روبرو نشوید.

 

 برای فعال کردن میکروفون در ادوب کانکت می‌توانید به مقاله فوق در سایت ایران تحصیل مراجعه کرده و آن را مطالعه کنید.

 

نحوه تغییر کیبورد برای استفاده از ادوبی کانکت

 

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تغییر کیبورد در این برنامه بکارگیری کلیدهای ترکیبی alt+ shift است، احتمالا شما روزانه بارها این کار را انجام داده باشید و کیبورد خود را از فارسی به انگلیسی و بلعکس تغییر داده‌اید. اما پس از نصب کیبورد جدید شاید کار با این کلید ترکیبی مشکل شود زیرا زبان دیگری به این لیست اضافه شده است.

برای برطرف کردن این مشکل از کلید ترکیبی Windows + space به جای کلید ترکیبی alt+ shift استفاده کنید.

اگر ابتدا کلید windows را بفشارید و نگه دارید و بعد کلید space را بفشارید، پنجره‌ایی برای شما در قسمت راست مانیتور ظاهر می‌شود، در این پنجره می‌توانید کیبوردهای موجود و نصب شده را مشاهده کنید و در اینجا شما به راحتی می‌توانید کیبورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

مشابه تصویر زیر می‌توانید با استفاده از موس کیبورد مناسب خود را از سمت راست مانیتور و صفحه ظاهر شده انتخاب کنید.

 

نحوه تغییر کیبورد برای استفاده از ادوبی کانکت

 

برای صحبت در کلاس مجازی با استفاده از نسخه وب برنامه ادوبی کانکت به آدرس اینترنتی adobe.com می‌توانید به مقاله چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم؟ مراجعه کنید.

 

تایپ فارسی در ادوب کانکت موبایل

 

زمانی که با موبایل به برنامه ادوبی کانکت برای شرکت در کلاس مجازی استفاده می‌کنید در زمان تایپ متن در بخش چت با مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت وادانا روبروی می‌شوید زیرا همانطور که در کامپیوتر این برنامه با حرف “ی” فارسی مشکل دارد در موبایل هم به همین صورت است.

 

نصب و راه‌اندازی کیبوردهای جدید راه‌حل مناسب برطرف کردن مشکل چت دانشجویان در برنامه ادوبی کانکت است.

 

رفع مشکل بهم ريختگي فونت فارسي در کلاس آنلاين در گوشی

 

 کاربرانی که از سیستم عامل اندروید و ios برای ورود به برنامه ادوبی کانکت استفاده می‌کنند با مشکل تایپ در بخش چت این برنامه روبرو هستند و پس از تایپ هر کلمه‌ایی که دارای حرف “ی” است شاهد به‌هم ریختگی متن خود می‌شوند.

متاسفانه برای این موضوع روش خاصی موجود نیست زیرا زبان فارسی از کاراکترهایی برخوردار است که به صورت پیشفرض در این برنامه مشکلاتی پدید می‌آورد.

اما می‌توانید با استفاده از ی عربی این مشکل را تا حدودی برطرف کنید. اگر کیبور شما ی عربی ندارد می‌تواند کیبوردهایی عربی دانلود کرده و روی گوشی‌های خود نصب کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

معمولا اکثر دانشجویان و دانش آموزانی که از برنامه ادوب کانکت برای ورود در کلاس مجازی استفاده می‌کنند در بخش چت با مشکل تایپ فارسی در ادوب کانکت وادانا روبرو خواهند شد و نمی‌توانند به درستی متن و نظرات خود را تایپ کنند. در ابتدای این مقاله ما روش‌هایی برای رفع خطا در 30 ثانیه برای چت فارسی در کامپیوتر و موبایل ذکر کرده‌ایم. 

اگر همچنان با مشکل روبرو هستید، به مطالب گفته شده در همین مقاله مراجعه کرده و مجددا مطالعه و اعمال کنید تا مشکل خود را رفع کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در کلاس مجازی مشکل فارسی نوشتن را رفع کنیم؟

همانطور که در مقاله بالا گفتیم می‌توانید اقدام کنید.

چرا با برنامه ادوب کانکت چت فارسی به هم ریخته ارسال می‌شود؟

زیرا برنامه ادوبی کانکت با کارکترهایی که در زبان فارسی وجود دارد مشکل دارد و شما مطابق روش‌هایی که در مقاله بالا گفتیم می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید.

دلیل اصلی به هم ریختگی کلمات در برنامه ادوبی کانکت چیست؟

اگر کلماتی که در این برنامه تایپ می‌کنید دارای حرف "ی" باشد این برنامه تشخیص نداده و متن شما را خراب نشان می‌دهد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور