ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با کارشناسان استعلام مستقیم سوابق بیمه

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سازمان تامین اجتماعی جزو سازمان‌های پیشرو در زمینه خدمات الکترونیک می‌باشد که با راه اندازی سامانه‌های اینترنتی و پیامکی مختلفی، توانسته است به بسیاری از بیمه شدگان خود، خدمات غیرحضوری ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین این خدمات مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک می‌باشد. خدماتی که تا پیش از این نیاز به مراجعه حضوری و در صف انتظار ماندن و هم چنین اتلاف وقت و انرژی بسیاری داشته است.

خدمات غیر حضوری در نظر گرفته شده از سوی تامین اجتماعی، باعث شده است تا مراجعه کنندگان بدون مراجعه حضوری به مراکز تامین اجتماعی، به راحتی بسیاری از کارهای خود از جمله فعال سازی پیامک تامین اجتماعی را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

برخی از خدمات از جمله خدمات نام نویسی، خدمات مشاهده سوابق بیمه و… از طریق سامانه پیامکی تامین اجتماعی در دسترس می‌باشند. چرا که این امکان وجود دارد شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید اما نیاز به خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی  داشته باشید.

به همین خاطر سامانه پیامکی از سوی تامین اجتماعی ایجاد شده است تا امکان مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک، برای بیمه شدگان میسر شود. در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام در ارتباط با عدم ارسال پیامک تامین اجتماعی می‌توانی از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید.

کد مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک

👈 خدمات قابل ارائه در سازمان تامین اجتماعی در دو بخش اینترنتی و پیامکی ارائه می‌شوند. در بخش اینترنتی نیاز به ثبت نام در سامانه خواهید داشت. اما در بخش پیامکی می‌توانید با شماره گیری کدی مشخص، خدمات مورد نیاز خود را از طریق پیامک دریافت کنید. در طی انجام این مراحل و با فعال سازی پیامک تامین اجتماعی شما می‌توانید برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک اقدام کنید.

👈 این کد صرفاً برای مشاهده آخرین سابقه بیمه تامین اجتماعی بوده و می‌توانید از سایر خدمات غیر حضوری که به صورت پیامکی ارائه می‌شوند، استفاده نمایید. این خدمات شامل پرداخت حق بیمه، دریافت اپلیکیشن، مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، نوبت دهی، فیش مستمری، نمونه فرم‌های تامین اجتماعی، دستمزد مبنای کسر بیمه نیز می‌باشد، اما با این حال، به گستردگی خدمات قابل ارائه در سامانه اینترنتی نمی‌باشد.

👈 به طور کلی اگر نیاز دارید مانند مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، اقدام به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک کنید، این سامانه می‌تواند نیاز شما را پاسخگو باشد. اما به شما پیشنهاد می‌دهیم در صورت دسترسی به اینترنت، از خدمات سامانه اینترنتی تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir استفاده کنید.

کد مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک

فعال سازی پیامک تامین اجتماعی

👈 توجه داشته باشید که برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک، باید با همان شماره خطی این کار را انجام دهید که در سازمان تامین اجتماعی ثبت شده باشد. برای استفاده از خدمات سامانه پیامکی برای تمامی اپراتورها و فعال سازی پیامک تامین اجتماعی، کد #1420*4* را شماره گیری نمایید. بر اساس منویی که پیش رو دارید، می‌توانید برای استعلام‌ها، عدد 2 را شماره گیری کنید.

👈 در بخش بعدی با وارد کردن عدد 1 می‌توانید آخرین سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را از طریق پیامک دریافت نمایید. در روش دیگر برای فعال سازی پیامک تامین اجتماعی می‌توانید از کدهای USSD اپراتورهای همراه مختلف استفاده نمایید. به منظور مشاهده و استعلام آخرین وضعیت بیمه تامین اجتماعی متناسب با اپراتور خود، کدهای زیر را شماره گیری کنید:

✔ کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای همراه اول #142*

✔ کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای ایرانسل  #1420*4*

✔ کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای رایتل #1420*4*

اطلاعیه

پیش از شماره گیری کد دستوری برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک، حتماً در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید.

راهنمای تصویری مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق پیامک

👈 همان طور که پیش‌تر گفته شد، برای فعال سازی پیامک تامین اجتماعی، باید از شماره خطی استعلام سوابق تامین اجتماعی را استعلام بگیرید که در سازمان تامین اجتماعی ثبت شده باشد. برای استفاده از خدمات سامانه پیامکی برای تمامی اپراتورها، می‌تواند کد #1420*4* را شماره گیری کنید.

👈 براساس منویی که پیش رو دارید، برای استعلام‌ها و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک باید عدد 2 را شماره گیری نمایید. در صورتی که زمان ثبت نام در سایت تامین اجتماعی با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

👈 در بخش بعدی با وارد کردن عدد 1 می‌توانید آخرین سابقه خود را دریافت کنید. در ادامه لازم است کد ملی خود را وارد کنید تا نتیجه را از طریق پیامک دریافت نمایید.

✔ کد USSD #1420*4* را شماره گیری کنید.

گام اول مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق پیامک

✔ سپس عدد 1 را وارد کنید تا گزینه‌های زیر برای شما نشان داده شود.

گام دوم مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق پیامک

✔ حال می‌توانید با وارد کردن کد ملی، از طریق پیامک، سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را دریافت کنید.

گام سوم مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق پیامک

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

عدم ارسال پیامک تامین اجتماعی

👈 بیمه شدگان و کارفرمایان خدمات مختلفی مانند خدمات عمومی، خدمات نام نویسی، خدمات پرونده الکترونیک، خدمات سابقه، خدمات درمانی و دفترچه، دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی تامین اجتماعی، بررسی حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی‌های انجام شده از محل اشتغال، امور فنی بیمه شدگان و بازنشستگی، نام نویسی کارفرمایان، خدمات ارسال لیست حق بیمه، بازرسی‌های کارگاهی، مکاتبات و ابلاغ‌ها، مطالبات کارگاه و ریز مبانی محاسباتی، مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و… را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

👈 با فعال سازی پیامک تامین اجتماعی افراد در جریان مراحل انجام هریک از موارد مذکور قرار خواهند گرفت. برخی از افراد ممکن است هنگام فعال سازی پیامک تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک با مشکل مواجه شوند. عدم ارسال پیامک تامین اجتماعی باعث می‌شود که افراد نتوانند برای مشاهده سوابق بیمه خود اقدام کنند.

👈 بسیاری از افراد در این خصوص سؤال دارند. در چنین شرایطی که افراد با مشکل عدم ارسال پیامک تامین اجتماعی روبرو می‌شوند، چاره‌ای به جز مراجعه حضوری به یکی از شعب تامین اجتماعی نیست. شما می تونید با حضوری به یکی از شعب، در کوتاه‌ترین زمان، این مشکل را حل کنید.

عدم ارسال پیامک تامین اجتماعی

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل

👈 براساس قانون کار و رفاه اجتماعی، به منظور حمایت از کارگران و کارمندان، کارفرمایان موظف می‌باشند تا کارکنان خود را بیمه کنند. به منظور کسب اطمینان خاطر تمامی بیمه شدگان از واریز حق بیمه خود، می‌توانند با شماره گیری کد USSD، از سوابق بیمه خود اطلاعات کافی را به دست آورند.

👈 البته ناگفته نماند که بیمه شدگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن طراحی و ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، سوابق بیمه خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که برای دریافت و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک، باید ثبت نام در سایت تامین اجتماعی را انجام داده باشید و نام کاربری و رمز عبور را دریافت کرده باشید.

👈 از سوی دیگر کاربران این امکان را دارند که بدون نصب هیچ اپلیکیشنی و فقط از طریق مرورگر گوشی موبایل خود وارد سایت خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی شده و از این طریق برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق موبایل اقدام کنند.

مشاهده سوابق بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من

👈 یکی از بهترین روش‌ها و هم چنین در دسترس ترین آن‌ها به منظور مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، استفاده از برنامه تامین اجتماعی من می‌باشد. این برنامه برای گوشی موبایل و از سوی سازمان تامین اجتماعی طراحی و ارائه شده است. آن دسته از افرادی که در مورد عدم ارسال پیامک تأمین اجتماعی شاکی هستند، می‌توانند به راحتی از این اپلیکیشن استفاده کنند.

👈 به منظور استفاده از برنامه تامین اجتماعی من، باید در ابتدا در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی عضو شوید. برای این کار می‌توانید در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ثبت نام کنید تا نام کاربری و رمز عبور را برای دریافت خدمات غیر حضوری دریافت نمایید.

👈 پس از ثبت سوابق بیمه تامین اجتماعی، در قسمت خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی با دانلود و نصب برنامه تامین اجتماعی من، می‌توانید سوابق بیمه خود را از طریق گوشی موبایل مشاهده نمایید.

👈 خدمات ارائه شده توسط این برنامه برای 3 گروه اصلی کاربران تامین اجتماعی یعنی مستمری بگیران، بیمه شدگان و کارفرمایان می‌باشد.

اطلاعیه

در صورت مغایرت شماره تماس ثبت شده در سازمان تامین اجتماعی، امکان استفاده از این خدمات وجود ندارد.

مشاهده سوابق بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من

راهنمای تصویری مشاهده سوابق بیمه با برنامه تامین اجتماعی من

👈 پس از انجام مراحل نصب برنامه و اجرا کردن آن، وارد تب «بیمه شده» می‌شوید. در گام بعد کد ملی و گذرواژه تامین اجتماعی که قبلاً آن را دریافت کرده‌اید را وارد کرده و گزینه استعلام را انتخاب کنید.

✔ اگر در سایت خدمات غیر حضوری ثبت نام نکرده باشید، می‌‌توانید برای نام نویسی اقدام کرده و گذرواژه را دریافت نمایید.

گام اول مشاهده سوابق بیمه با برنامه تامین اجتماعی من

✔ پس از آن اطلاعات هویتی خود را مشاهده خواهید کرد و این امکان را دارید در بخش «نمایش کلیه سوابق» تمام سوابق خود را به تفکیک سال مشاهده کنید.

گام دوم مشاهده سوابق بیمه با برنامه تامین اجتماعی من

✔ پس از اینکه کد ملی و رمز عبور را ثبت کردید، با انتخاب گزینه «استعلام» می‌توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

  •   سابقه و دستمزد
  •   مشخصات شعبه
  •   مشخصات کارگاه
  •   مشاهده تمام سوابق
  •  پیگیری و مشاهده سوابق درمانی
  •   ارزیابی و بررسی انواع طرح‌ها و خدمات

👈 در برنامه تامین اجتماعی من، مستمری بگیران با ثبت کد ملی و شماره مستمری (شماره مستمری در صفحه اول دفترچه درمانی) این امکان را دارند که وارد سامانه شده و از خدمات آن بهره ببرند.

👈 کارفرمایان با ثبت نمودن کد ملی و رمز عبور این امکان را دارند که برای استعلام بدهی و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

سایر روش‌ های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

👈 به جز روش مشاهده سوابق تامین اجتماعی با پیامک، دو روش دیگر نیز جهت مشاهده سوابق بیمه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

✔ مراجعه حضوری به شعب: شما با داشتن کارت ملی و مراجعه کردن به کارگزاری بیمه یا دفاتر بیمه تامین اجتماعی می‌توانید برای مشاهده سوابق خود اقدام کنید. البته این روش بسیار زمان‌بر است.

✔ از طریق پورتال سازمان تامین اجتماعی: با مراجعه نمودن به نشانی اینترنتی سازمان تامین اجتماعی با ثبت کد ملی و رمز عبور قادر به مشاهده سوابق بیمه هستید. برای دریافت رمز عبور باید قبل از هر چیز در سایت سازمان تامین اجتماعی نام نویسی کرده باشید.

خلاصه مقاله مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک، باید کد #1420*4* را شماره گیری نمایید. توجه داشته باشید که شماره گیری این کد USSD باید از طریق شماره همراهی باشد که در سامانه تامین اجتماعی ثبت شده باشد. برخی از افراد پس از فعال سازی پیامک تامین اجتماعی دچار مشکل می‌شوند و از عدم ارسال پیامک تامین اجتماعی شکایت دارند.

در چنین شرایطی راهی جز مراجعه حضوری به شعب و دفاتر تامین اجتماعی وجود ندارد. در این مقاله سعی کردیم در مورد نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک توضیحات کاملی ارائه کنیم. در صورتی که در اجرای مراحل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل از طریق شماره تماس 9099075307 در تماس باشید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

1/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارتباط با کارشناسان استعلام مستقیم سوابق بیمه

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک کدام کد را شماره گیری کنیم؟

از طریق شماره همراه ثبت شده در سامانه تامین اجتماعی کد #1420*4* را شماره گیری کنید.

آیا برای مشاهده سوابق بیمه باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنیم؟

برای مشاهده سوابق بیمه از طریق سامانه غیر حضوری، باید پیش تر در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید.

آیا با تمامی اپراتور های همراه می توان این کد را شماره گیری کرد؟

USSD ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، از طریق تمامی اپراتور ها قابل شماره گیری می باشد.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک»

  1. Avatar photo پوریا گفت:

    سلام من امروز چندبار کد #1420*4* شماره‌گیری کردم ولی اصلا به مرحله بعدی نمیره مشکلش چیه؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت مشاهده سوابق بیمه خود وارد سامانه تامین اجتماعی شوید و سوابق خود را مشاهده نمایید

  2. Avatar photo ندا گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه برای فعال سازی پیامک تامین اجتماعی باید به شعبه مراجعه کنم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله باید مراجعه ی حضوری کنید.

  3. Avatar photo فریبرز گفت:

    برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک وارد کدوم سامانه باید بشم؟ میشه یه راهنمایی کنید لطفا

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مشاهده سوابق بیمه خود وارد سامانه تامین اجتماعی شوید

  4. Avatar photo شهرام رحمانی گفت:

    من شهرام رحمانی هستم با کد ملی ۲۴۹۰۰۹۱۵۴۹ سال ۹۰ یا ۸۸ به مدت سه ماه پرداخت کردم بابت مشکلات خانوادگی چون بدهکارمالی داشتم دیگرنتوانستم بیمه خود را به مبلغ ۹۰ هزارتومان ان زمان را پرداخت کنم وازشما خواهشمندم برای من کمک کنید تا درپرداخت بیمه تا بازنشتگی ماباقی را به مبلغ توانم پرداخت کنم‌ چون .قبلن املاکی داشتم وحدود ۶ سال هست که مشاوراملاکی که داشتم بعداز فوت مادرم مشاوراملاکی را جمع کردم ددحال حاضرنه مقازه دارم ونه مشاوراملاکی ازمدیرمحترم درخواست کمک ویاری من بشتابد وبنده دچار بیماری پا واعصاب هم شدم وبعد ازفوت مادرم کلا بیکار شدم و اهی برای پرداخت بیمه خودم هم نیستم .باتشکرارمدیرمحترم بیمه تامین اجتماعی وپدردارم که بازنشت شده وتوان پرداخت بیمه بنده را ندارد وشماره خودم ۰۹۳۸۵۰۹۵۶۴۰ میباشد منتظرتماس شما هستم .شهرام رحمانی

    ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)