ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟

لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته حسابداری به معنای ثبت و ذخیره اطلاعات مالی و تجزیه و تحلیل نتایج گزارش های مالی است. رشته حسابداری یکی از پرطرفدارترین رشته هایی است که افراد می توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا بدون شرکت در کنکور در این رشته درس بخوانند. افراد می توانند در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری در این رشته درس بخوانند. حال ممکن است سوال کنید که لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که زمان تحصیل لیسانس حسابداری 4 سال، زمان تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری 2 سال می باشد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید بدانید که لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با رشته حسابداری بدانید را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

 

اطلاعیه:

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که از داوطلبان سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد.

 

معرفی رشته حسابداری

حسابداری به زبان تجارت معروف است و امروزه به عنوان یکی از رشته های تحصیلی پرطرفدار به حساب می آید که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان در این رشته فارغ التحصیل می شوند. تعاریف متعددی برای حسابداری وجود دارد؛ در این میان آنچه ملموس تر است، ضرورت وجود حرفه حسابداری در هر کسب و کار است. چرا که حسابداری در تمام داد و ستدها و روابط اقتصادی و اجتماعی نقش برجسته ای دارد و باعث بقای هر کسب و کار می شود. یک حسابدار با ارائه گزارش های مالی و تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی در هر کسب و کار، اطلاعات لازم را در اختیار تمامی مدیران و صاحبین شرکت ها قرار می دهد.

یک حسابدار با جمع آوری اطلاعات، ثبت و طبقه بندی و خلاصه سازی داده ها گزارش مالی تهیه کرده و موجب می شود که افراد مربوط به ارگان ها مانند معاونین، مدیران و یا ناظران مالیاتی بتوانند به این اطلاعات رجوع کرده و از آن ها استفاده کنند. بنابراین حسابدار نقشی کلیدی در مدیریت و سامان دهی منابع مالی دارد. در جامعه امروز غیر ممکن است در اداره یا کارخانه ای، واحدی به عنوان حسابداری وجود نداشته باشد. به همین خاطر می توان گفت که آینده کاری این رشته بسیار عالی پیش بینی می شود. 

 

 

معرفی رشته حسابداری

 

لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟

هم اکنون که به طور کامل با رشته حسابداری و انواع آن آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ و یا مدت زمان تحصیل حسابداری چقدر است؟ شما عزیزان اگر تصمیم دارید تا در رشته حسابداری و در مقطع لیسانس درس بخوانید، باید 140 واحد درسی را پاس کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که این واحد ها شامل: دروس عمومی، دروس پایه، دروس اختصاصی و … می باشند. شما عزیزان باید بتوانید در هشت ترم یعنی در مدت زمان 4 سال، تمامی این واحدهای درسی را پاس کنید. اما، برخی از افراد بنا به دلایل بسیاری ممکن است که نتوانند در هشت ترم دروس حسابداری را پاس نمایند. در این صورت، باید با پرداخت سنوات، در ترم های آتی دروس لیسانس خود را به اتمام برسانند.

 

آیا فارغ التحصیلی رشته حسابداری در مدت زمان کمتر امکان پذیر است؟

حال که به طور کامل با مدت زمان تحصیل حسابداری آشنا شدید و پاسخ سوال خود در رابطه با لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ را یافتید، ممکن است سوال کنید که آیا امکان فارغ التحصیلی کمتر از مدت بیان شده وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، شما عزیزان می توانید در هر ترم، واحدهای بیشتری بردارید تا زودتر مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید. شما می توانید در هر ترم 24 واحد بردارید و تمامی آن ها را پاس کنید. در این صورت، شما می توانید زودتر از 8 ترم یعنی زودتر از 4 سال، مدرک کارشناسی خود را دریافت کنید. اما، به یاد داشته باشید که دروس رشته حسابداری کمی سخت و پیچیده هستند و زمانی که شما در هر ترم 24 واحد بردارید، پاس کردن تمامی آن ها کمی دشوار خواهد بود . به همین دلیل، بهتر است که در هر ترم واحد های کمتری بردارید و مدرک خود را پس از 8 ترم دریافت کنید. 

 

لیسانس حسابداری چند واحد است؟

همان طور که در بخش قبلی بیان شد، شما عزیزان برای دریافت لیسانس حسابداری باید 140 واحد را پاس کنید که از این 140 واحد، بخشی از آن ها به دروس عمومی، بخشی از آن ها به دروس پایه و بخشی دیگر به دروس اختصاصی، تعلق دارد. یکی از دروس مهمی که تمامی شما عزیزان باید آن ها را پاس کنید، دروس عمومی است. فرقی ندارد که شما عزیزان تصمیم دارید تا در چه رشته ای درس بخوانید، در هر حال همه دانشجویان باید این دروس عمومی را پاس نمایند. رشته حسابداری دارای 20 واحد دروس عمومی است که این دروس، شامل موارد زیر می باشند:

  • مبانی نظری اسلام
  • ادبیات فارسی
  • اخلاق اسلامی
  • زبان عمومی
  • انقلاب اسلامی
  • تربیت بدنی 1
  • تاریخ و تمدن اسلامی
  • تربیت بدنی 2
  • آشنایی با منابع اسلامی

 

تعداد واحدهای دروس پایه رشته لیسانس حسابداری

علاوه بر دروس عمومی، شما عزیزان باید دروس پایه رشته حسابداری را نیز پاس نمایید. در واقع، شما عزیزان باید 44 واحد دروس پایه را نیز پاس کنید. برخی از مهم ترین دروس پایه لیسانس حسابداری، شامل موارد زیر می باشند:

  • مبانی سازمان و مدیریت
  • اصول علم اقتصاد 1و 2
  • آمار و کاربرد آن در مدیریت
  • پژوهش عملیاتی
  • مالیه عمومی و خط مشی مالی دولت ها
  • پول و ارز و بانکداری
  • حقوق تجارت
  • مبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت
  • مبانی تولید و عملیات
  • روش های تحقیق و مأخذ شناسی

 

 

 دروس پایه رشته لیسانس حسابداری

 

 

تعداد واحدهای دروس اختصاصی رشته کارشناسی حسابداری 

شما عزیزان اگر می خواهید که بدانید لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ باید علاوه بر دروس عمومی و پایه، دروس اختصاصی رشته خود را نیز پاس کنید. در واقع، مدت زمان تحصیل حسابداری، بستگی به مدت زمان پاس کردن این دروس دارد. برخی از مهم ترین دروس اختصاصی این رشته در مقطع کارشناسی، شامل موارد زیر می باشند:

  • اصول حسابداری 1 و 2 و 3
  • حسابداری میانه 1 و 2
  • حسابداری پیشرفته 1 و 2
  • حسابداری صنعتی 1 و 2 و 3
  • حسابرسی 1 و 2
  • اصول و مبانی تنظیم بودجه دولتی
  • حسابداری دولتی 1 و 2
  • زبان تخصصی حسابداری 1 و 2
  • حسابرسی دولتی
  • مدیریت مالی 1
  • حسابرسی شرکت ها

 

 

برای آشنایی با چارت انتخاب واحد رشته حسابداری، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

لیست دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی حسابداری

شما دانشجویان عزیز پس از این که پاسخ سوال خود مبنی بر لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ را یافتید، باید به دنبال دانشگاه هایی باشید که بتوانید در آن ها در مقطع کارشناسی درس بخوانید. دانشگاه های بسیاری در کشور عزیزمان ایران وجود دارند که بدون کنکور و یا با شرکت در کنکور، در رشته حسابداری دانشجو می پذیرند. برخی از بهترین دانشگاه های پذیرنده دانشجو در مقطع کارشناسی، شامل موارد زیر می باشند:

 

لیست دانشگاه های دولتی دارای رشته حسابداری

 

دانشگاه ارومیه
دانشگاه اصفهان
دانشگاه ایلام
دانشگاه الزهرا (س) – تهران ( ویژه خواهران )
دانشگاه تهران ( محل تحصیل پردیس فارابی قم )
دانشگاه خوارزمی – تهران
دانشگاه علامه طباطبایی – تهران
دانشکده فنی و حرفه ای دختران تهران – دکتر شریعتی
دانشگاه شهید بهشتی – تهران
دانشگاه بجنورد واحد خراسان شمالی

 

 

 

لیست دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی حسابداری

 

 

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر
دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام
دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس

 

 

جهت آشنایی با نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

 

لیست دانشگاه های غیرانتفاعی ارائه دهنده رشته حسابداری

 

موسسه غیرانتفاعی البرز – قزوین
دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) – مشهد
دانشگاه غیرانتفاعی خیام – مشهد
موسسه غیرانتفاعی خاتم – تهران
دانشگاه غیرانتفاعی شمال – آمل

 

 

مشاوره مدت زمان تحصیل لیسانس حسابداری

شما داوطلبان عزیز بهتر است که در تمام مدت زمان تحصیلی خود، از یک مشاور خوب کمک بگیرید. زیرا، مشاوران به شما در تمامی مراحل تحصیل کمک کرده و در مراحل سخت همچون: انتخاب رشته، انتخاب واحدهای درسی و …. در کنار شما هستند. آن ها به شما کمک می کنند تا بهترین رشته ها را انتخاب کنید و بتوانید آینده شغلی بسیار عالی داشته باشید. مشاوران عزیز علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، اطلاعات کاملی را در رابطه با مدت زمان تحصیل در هر یک از رشته های مد نظر شما ارائه می دهند. زمانی که شما سوال می کنید که لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ مشاوران به طور دقیق این سوال را پاسخ داده و مدت زمان تحصیل حسابداری را به شما عزیزان بیان می کنند. آن ها اطلاعات دقیقی در رابطه با هر یک از واحدهای درسی این رشته به شما عزیزان ارائه می کنند. 

علاوه بر مدت زمان تحصیل، زمانی که شما فارغ التحصیل می شوید و می خواهید که وارد بازار کار شوید، مشاوران به شما کمک شایانی می نمایند. در واقع، شما عزیزان برای داشتن شغلی خوب، باید علاوه بر آشنایی با مهارت ‌های تخصصی رشته مورد نظر، با سایر مهارت ‌های فردی هم آشنایی داشته باشید. در واقع، این مهارت ‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می ‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ ها و موقعیت ‌های شغلی می ‌شوند. چنین مهارت ‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌ های کاری خواهند شد. لذا، مشاوران به خوبی این مهارت را به شما آموزش داده و یا بهترین مراکز را به شما معرفی می کنند. برای آشنایی با این مهارت ها و یا کسب آن ها می توانید از مشاوران مجربی همچون ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

 

آینده شغلی رشته حسابداری

 

جدیدترین اخبار کارشناسی حسابداری

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی شفیعه تا ۱۴ خرداد ماه تمدید شد

محمد عسگری، رئیس مرکز علمی کاربردی زائر ـ شفیعه گفت: پذیرش کارشناسی ناپیوسته از این هفته به صورت متمرکز و از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و تا ۱۴ تیر ماه ادامه دارد. 

آموزش کاربردی حسابداری و حسابرسی را از تابستان شروع کنید

در اینکه رشته حسابداری نیاز بسیاری از شرکت‌ ها و موسسات است، هیچ شکی نیست؛ اما هر حسابداری هم نمی‌ تواند جایگاه شغلی مناسبی به دست بیاورد. این موضوع به تخصص و رشته تخصصی حسابداری که فرد انتخاب کرده است بستگی دارد. همچنین کسانی که در دوره‌ های تخصصی حسابداری شرکت کرده‌ اند، شانس بیشتری برای دریافت پست‌ های شغلی بهتر خواهند داشت.

استخدام حسابدار در شرکت پیشرو رسانا الکتریک فردا در شیراز

شرکت معتبر بازرگانی پیشرو رسانا الکتریک فردا جهت تکمیل کادر خود در استان‌ فارس، شیراز از فارغ التحصیلان رشته حسابداری واجد شرایط زیر دعوت به همکاری می‌ نماید.
اطلاعیه:
مدت زمان تحصیل حسابداری در مقطع کارشناسی، 4 سال است که داوطلبان باید در این 4 سال نزدیک به 140 واحد را پاس نمایند. 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا سوال شما عزیزان مبنی بر لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ را به طور کامل و مفصل پاسخ دهیم. همچنین، شما عزیزان را به طور کامل با کارشناسی حسابداری آشنا کردیم. به یاد داشته باشید که مدت تحصیل حسابداری به طور میانگین 4 سال است اما، برخی از افراد می توانند در مدت زمان کمتری لیسانس خود را در این رشته تحصیلی بگیرند. در واقع، آن ها می توانند در هر ترم 24 واحد پاس نمایند تا زمان تحصیل حسابداری آن ها کمتر از چهار سال شود. لازم به ذکر است تا بدانید که بهتر است برای آشنایی بیشتر با این موضوع و دریافت جواب سوال لیسانس حسابداری چند سال طول می کشد؟ با مشاوران با تجربه و مجرب در ارتباط باشید. مشاوران ما در ایران تحصیل علاوه بر پاسخ این سوال شما عزیزان را در طی مدت زمان تحصیل حسابداری یاری می نمایند. برای برقراری ارتباط کافی است تا با ما تماس گرفته و یا برای ما در زیر این مقاله کامنت بگذارید. 

 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدت زمان تحصیل حسابداری چند سال است؟

مدت زمان تحصیل در این رشته در مقاطع کارشناسی، 4 سال است.  

رشته حسابداری در مقطع کارشناسی، چند واحد درسی دارد؟

رشته حسابداری در مقطع کارشناسی دارای 140 واحد درسی است.

آیا می توان در رشته حسابداری زودتر فارغ التحصیل شد؟

بله، افراد می توانند واحدهای بیشتری در هر ترم پاس نمایند تا زودتر از 4 سال لیسانس خود را اخذ نمایند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور