ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ + شرایط سال 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۴ مهر ۱۴۰۲
فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

گاهی پیش می‌ آید که دانشجو از دانشگاه یا رشته مورد تحصیل خود رضایت ندارد به همین دلیل وزارت علوم در هر سال برای دانشجویانی که دارای شرایط انتقالی یا مهمانی باشند فرصتی را فراهم می کند تا درخواست خود را مطرح نمایند. اما بسیاری از افراد نمی دانند فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ و به همین دلیل تصور می کنند مهمانی و انتقالی هر دو یکی هستند در حالی که این دو در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند.

نکته مهم اینکه با درخواست تمامی دانشجویان موافقت نمی‌ شود و تنها دانشجویانی که شرایط لازم برای دریافت مهمانی یا انتقالی را دارا باشند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
مورد قابل توجه دیگر این است که برای ارسال درخواست مهمانی یا اخذ انتقالی تنها باید در زمان تعیین شده اقدام کرد.

 

? اطلاعیه ?
با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه های مقصد اندک هستند و حتی امکان دارد شرایط پذیرش در هر یک از دانشگاه ها دستخوش تغییرات شود و از آن جا که ممکن است شما به دلیل عدم اطلاع از این شرایط با مشکل مواجه شوید؛ پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تمامی شرایط مربوط به مهمانی یا انتقالی حتماً با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید تا کارشناسان مجموعه پس از ذکر اطلاعات به روز، شما را برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان یاری رسانند.
برای دریافت مشاوره لازم است از تلفن ثابت بدون کد استانی با شماره 9099075307 تماس بگیرید. شایان ذکر است کارشناسان ایران تحصیل به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل نیز آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشند.

 

فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

برای اینکه بخواهیم بگوییم فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ بهتر است شما را با تعریف مهمانی و انتقالی آشنا سازیم.
مهمان شدن در دانشگاه به این معنی است که دانشجو از دانشگاه مورد تحصیل خود به دانشگاه دیگری که رشته او را دارد می رود. در مهمان شدن، دانشگاه مقصد دانشجو ملزم است آن دوره و همان مقطع تحصیلی را داشته باشد تا فرد دانشجو بتواند در دانشگاهی دیگر که مورد نظرش است ادامه تحصیل دهد.
در خصوص انتقالی هم باید بگوییم در زمان انتقالی می توان تغییر رشته نیز داد و همزمان با رفتن به دانشگاه دیگر در رشته دیگری تحصیل کرد. افزون بر این امکان اخذ انتقالی برای هر دانشجو تنها یکبار در طول مدت تحصیل وی وجود دارد.

نکته مهم دیگری که در پاسخ به این پرسش که فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ باید مطرح کنیم مدرک نهایی است که در فرایند انتقالی، مدرک نهایی از دانشگاه مقصد به دانشجو داده می شود ولی در فرایند مهمان شدن این مدرک توسط دانشگاه مبدا به دانشجو ارائه می شود.
مسئله قابل توجه اینکه مهمان شدن و اخذ انتقالی در دانشگاه ها می تواند به صورت موقت یا دائم باشد. البته هر یک از مهمان شدن یا اخذ انتقالی شرایط مربوط به خود را دارد که در ادامه این شرایط را بررسی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاع در خصوص آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت علوم روی لینک کلیک کنید.

فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

?? برای اطلاع از ثبت نام مهمانی دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

شرایط مربوط به اخذ مهمانی

حال که دانستید فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ می خواهیم به بررسی شرایط دریافت مهمانی بپردازیم. البته با توجه به اینکه مهمان شدن در دانشگاهی دیگر به دلایل مختلف اتفاق می افتد ممکن است شرایط لازم برای هرکدام از موارد انتقالی یا مهمانی با مورد دیگر تفاوت داشته باشد بنابراین حتما قبل از اقدام برای دریافت انتقالی حتما با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود را بدست آورید. 

برای کسب اطلاع در خصوص درخواست مهمانی دانشگاه آزاد روی لینک بزنید.

برخی از شرایط لازم برای اخذ مهمانی شامل موارد زیر هستند:

شرایط لازم برای مهمانی موقت

مهمانی موقت یعنی فرد دانشجو به صورت موقت در محلی غیر از محل تحصیل خود می تواند اشتغال به تحصیل خود را ادامه دهد برای این کار داشتن شرایط زیر الزامی هستند:

? به طور همزمان می توان برای دو ترم یک درخواست مهمانی موقت ثبت کرد.

? داشتن حداقل یک ترم معدل 13 لازم است.

? 20 درصد از ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و 15 درصد از ظرفیت دانشگاه‌ های غیردولتی برای پذیرش دانشجویان مهمان موقت تعیین شده است. 

? دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته می‌ توانند چهار ترم درخواست دهند. 

? دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای دو ترم می توانند ثبت درخواست داشته باشند.

? تقاضای مهمانی موقت بین دو دانشگاه ممنوع است؛ اما می‌ توان برای مهمانی تک درس اقدام کرد.

? مهمانی موقت از دانشگاه ها و موسسات دولتی به دانشگاه‌ های علمی کاربردی ممنوع است.

? انتخاب واحد دانشجو مهمان موقت باید به تایید دانشگاه مبدا و مقصد برسد و دروس گذرانده شده در کارنامه داوطلب در دانشگاه مبدا به ثبت برسد.

? در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد، فرد دانشجو می‌ تواند از دانشگاه‌ های غیردولتی به دانشگاه‌ های دولتی، مهمانی موقت بگیرد اما برعکس آن مجاز نیست.

? مدرک فارغ التحصیلی دانشجویانی که به صورت مهمان موقت در دانشگاه ثانویه فارغ التحصیل می شوند از سمت دانشگاه مبدا صادر شده و ارتباطی با دانشگاه مقصد ندارد.

جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

شرایط لازم برای اخذ مهمانی دائم

در اخذ مهمانی دائم دانشجو موظف است به صورت کامل دروس خود را در دانشگاه مقصد بگذراند و نیازی به مراجعه حضوری در دانشگاه مبدا نیست و تنها ریز نمرات دانشجو در پایان هر نیمسال به دانشگاه مبدا ارسال می شود.

? در این نوع مهمانی، مدرک تحصیلی دانشجو توسط دانشگاه مبدا صادر می شود.

? با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های پذیرنده مهمانی دائم، اولویت پذیرش با افراد دارای شرایط خاص است.

? شرط تبدیل شدن مهمانی موقت به مهمانی دائم این است که معدل کل 13 حداقل در 4 نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه مقصد کسب شود. در مورد کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نیز کسب معدل کل 13 حداقل در 2 نیم سال تحصیلی در دانشگاه مقصد لازم است.

شرایط لازم برای اخذ مهمانی مبنا 

برخی از شرایط لازم برای اخذ مهمانی مبنا به شرح زیر هستند:

? دانشجویان متقاضی مهمان مبنا می توانند از همان آغاز سال تحصیلی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

? فرد دانشجو باید بر اساس کارنامه اولیه خود 90 درصد نمره کنکور سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد را در همان رشته قبولی خود آورده باشد.

? محل سکونت خانواده دانشجو لازم است نزدیک به دانشگاه مورد تقاضای وی باشد.

? حداکثر طول زمان مهمان مبنا برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته 4 نیمسال تحصیلی و در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی 2 نیمسال است.

? 5 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها متعلق به متقاضیان مهمان مبنا است که نسبت به دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد و دانشجو می تواند از همان ابتدای شروع به تحصیل مهمان دانشگاه مبنا شود.

شرایط لازم برای اخذ مهمانی مبنا 

برای مطالعه شرایط و قوانین انتقال دانشجو از خارج به داخل دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

شرایط مربوط به دریافت انتقالی

برای دریافت انتقالی نیز شرایطی لازم است و هیچ دانشجویی بدون داشتن شرایط زیر قادر به اخذ انتقالی نیست.

? دانشجویان ترم آخر طبق شرایط تعیین شده حق ثبت نام در طرح انتقالی دانشگاه سراسری را ندارند.

? انتقالی دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان رشته و همان دوره و مقطع تحصیلی صورت می گیرد.

? امکان انتقال دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر فراهم نیست. توجه داشته باشید که انتقال دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر تنها برای گذراندن واحدهای تک درس وجود دارد و به صورت کامل این امکان وجود ندارد.

? حداکثر زمان انتقالی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی دو نیمسال تحصیلی است.

? حداکثر زمان انتقالی برای دانشجویان کارشناسی پیوسته 4 نیمسال تحصیلی است.

? امکان گرفتن انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور به داخل کشور وجود ندارد.

? چنانچه میانگین معدل دانشجو بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال در همان رشته در دانشگاه مقصد باشد می تواند نسبت به ثبت نام برای انتقالی اقدام کند و در صورتیکه واحدهای گذرانده شده دانشجو در دانشگاه مبدا حداقل 12 باشد در دانشگاه مقصد پذیرفته می شود. 

? امکان دریافت انتقالی برای دانشجویان ترم اول وجود ندارد. 

? برای این که دانشجویی مجاز به ثبت درخواست گرفتن انتقالی باشد، باید حداقل یک نیمسال تحصیلی از مدت تحصیل وی گذشته باشد. دیگر دانشجویان در صورت داشتن شرایط خاص می توانند برای دریافت انتقالی اقدام نمایند.

 

برای ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

 

? کلیه دانشجویان در طول دوره تحصیل خود فقط یک بار مجاز به استفاده از انتقالی هستند.

? تمام نمرات درسی دانشجو (اعم از ردی، قبولی و سوابق آموزشی) در کارنامه دانشجوی انتقالی ثبت شده و در میانگین معدل کل او موثر است.

? فرد دانشجو موظف است دانشگاهی را برای گرفتن انتقالی انتخاب کند که رشته و گرایش او را داشته باشد.

? دریافت انتقالی فقط مختص دانشجویانی است که به صورت با آزمون پذیرفته شده اند و برای دانشجویانی که به صورت بدون آزمون پذیرفته شده اند، امکان ثبت این درخواست وجود ندارد.

? اداره امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقالات مسئول رسیدگی به درخواست دانشجویان غیر ایرانی می باشد.

? آن دسته از دانشجویانی که علاوه بر انتقالی، متقاضی تغییر رشته نیز می باشند، لازم است درخواست خود را به صورت کتبی به دانشگاه مبدا ارائه کرده و در صورت احراز شرایط مورد نیاز و موافقت دانشگاه، امکان تغییر رشته و انتقالی به صورت همزمان وجود خواهد داشت.

? انتقالی از دوره شبانه به روزانه، دانشگاه پیام نور به دوره روزانه یا شبانه، دانشگاه غیرانتفاعی به دوره روزانه یا شبانه، دانشگاه غیردولتی به مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی مجاز نمی باشد.

? انتقال دانشجویان از دانشگاه های روزانه به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور ممکن بوده اما برعکس آن وجود ندارد.

? در صورت انتقال، واحدهایی که با نمره 12 و بالاتر توسط دانشجو در دانشگاه مبدا گذرانده شده اند، در دانشگاه مقصد وجود خواهد داشت.

? مهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه هایی که فرد عضو هیئت علمی یا کارکنان آن می باشد، وجود ندارد. برای مثال دانشجویی که در دانشگاه روزانه (الف) در حال تحصیل می باشد و در دانشگاه روزانه (ب) جزء هیئت علمی یا کارکنان است نمی تواند از دانشگاه (الف) به (ب) انتقالی بگیرد.

? میانگین نمرات دانشجویان متقاضی نقل و انتقال باید از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان رشته تحصیلی بالاتر باشد. میانگین نمرات دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته بر اساس 3 ترم تحصیلی متوالی و برای دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته بر اساس 2 ترم تحصیلی، محاسبه می شود.

? مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان انتقال یافته توسط دانشگاه مقصد صادر خواهد شد.

شرایط مربوط به دریافت انتقالی

?? برای اطلاع از شرایط مهمانی دانشگاه پیام نور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

فرق زمان درخواست مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

سامانه نقل و انتقالات دانشگاه های سراسری تنها یک مرتبه در هر سال برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن فعال خواهند شد. به طور معمول این سامانه در اردیبهشت ماه و به مدت یک ماه برای ثبت درخواست دانشجویان فعال است. برنامه انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه های سراسری در نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در جدول زیر آمده است:

برنامه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه های سراسری در نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۴
۵ اردیبهشت تا۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ زمان ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک لازم در سامانه آن
۸خرداد تا ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبدا و ویرایش مدارک توسط دانشجو
۱۹خرداد تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مبدا
۲۰ تیر تا ۳۱تیر ماه ۱۴۰۳ بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو
۲مرداد تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد

در مورد زمان درخواست انتقالی و مهمانی دانشگاه آزاد هم لازم است یادآور شویم کلیه مراحل مربوط به ثبت و پیگیری درخواست نقل و انتقال و مهمانی این دانشگاه غیر حضوری است و از طریق سامانه منادا انجام می گیرد. همچنین این سامانه بر خلاف سامانه دانشگاه های سراسری، طی یک سال تحصیلی در دسترس همه دانشجویان می باشد با این تفاوت که ثبت درخواست نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد 2 بار در هر سال در فراهم است.

معمولا برای انجام هر دوره از نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، زمان دقیق آغاز و اتمام ثبت درخواست های دانشجویان از سوی دانشگاه آزاد تعیین می گردد و از طریق سامانه منادا به دانشجویان این دانشگاه ابلاغ می شود.

معمولا این زمان برای نیمسال اول سال تحصیلی، در اواخر مرداد ماه و برای نیمسال دوم تحصیلی در اواسط ماه آذر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پذیرش دانشجوی مهمان در دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

فرق شهریه مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

پس از اینکه متوجه شدید فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ و با شرایط هرکدام آشنا شدید نوبت پاسخ این سوال است که فرق شهریه مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

یکی از موارد مهمی که دانشجویان در زمان اخذ انتقالی و مهمانی باید به آن توجه کنند بحث پرداخت شهریه می باشد.
در حقیقت باید بگوییم دانشجویان دوره روزانه در زمان دریافت مهمانی و یا انتقالی لازم است مطابق با تعرفه دانشجویان نوبت دوم دانشگاه مقصد شهریه پرداخت کنند. البته چنانچه دانشجوی انتقالی نمره قبولی دوره روزانه را با توجه به کارنامه نهایی کنکور سراسری در دانشگاه مقصد کسب کرده باشد از پرداخت شهریه معاف است.
دانشجویان دوره نوبت دوم نیز می بایست در هنگام مهمان شدن شهریه ثابت را به دانشگاه مبدا و تمام شهریه ثابت و متغیر را به دانشگاه مقصد پرداخت کنند.
دانشجویانی هم که در موسسات غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند و به صورت دائم یا موقت مهمان می شوند باید شهریه ثابت و متغیر را به دانشگاه مبدا و شهریه متغیر  را به دانشگاه مقصد پرداخت کنند.

فرق شهریه مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

?? برای اطلاع از نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت مهمانی یا انتقالی 

برای دریافت انتقالی یا مهمانی به صورت دائم، موقت یا مبنا نیاز به مدارکی می باشد و دانشجویان نمی توانند بدون داشتن مدارک لازم برای درخواست انتقالی یا مهمانی اقدام کنند. اما سوالی که پیش می آید این است که فرق مدارک مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

البته لازم است بگوییم مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی برای هر یک از موارد ازدواج و متارکه، دانشجویان باردار، بیمار و یا معلول، جوانانی که بر اساس فوت والدین، همسر و یا فرزند خود نیازمند انتقال یا مهمان شدن هستند، مهمانی دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر، انتقالی و مهمانی بر اساس چند دانشجویی، انتقالی و مهمانی کارکنان اعضای هیئت علمی دانشگاه، انتقالی و مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی و …  متفاوت می باشد و هر کدام از موارد ذکر شده نیازمند مدارک مربوط به خود می باشند.

همچنین باید بگوییم مدارک لازم برای میهمانی دانشگاه آزاد و مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیز ممکن است با مدارکی که برای دانشگاه های سراسری مورد نیاز است تفاوت داشته باشد.

به همین علت پیشنهاد می کنیم حتما برای اطلاع از مدارک لازم برای مهمان شدن یا انتقالی گرفتن با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

بررسی دلایل دریافت مهمانی یا انتقالی توسط دانشجویان

دانشجویان دانشگاه ها ممکن است به دلایل گوناگونی تصمیم به دریافت مهمانی یا انتقالی بگیرند. بعضی از متداول ترین دلایل انتقالی و مهمانی

دانشجویان دانشگاه ها شامل موارد زیر هستند:

? به دنیا آمدن فرزند دانشجو در طی دوران تحصیل

? عدم وجود هیات علمی مناسب در دانشگاه محل تحصیل

? عدم برخورداری از شرایط مناسب رفاهی در دانشگاه مبدا

? وجود مشکلات متعدد در خوابگاه شهر محل سکونت (شهری که دانشجو مشغول به تحصیل است)

? مسافت طولانی بین محل سکونت دانشجو با دانشگاه در حال تحصیل او

? ابتلا به بیماری های خاص خود فرد دانشجو یا یکی از اعضای خانواده او

? فوت والدین و یا همسر دانشجو

? کفیل بودن دانشجو

? ازدواج دانشجو در طول دوران دانشجویی

 

?? برای اطلاع از قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

افراد دارای اولویت برای درخواست مهمانی یا انتقالی چه کسانی هستند؟

با توجه به اینکه ظرفیت اکثر دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان انتقالی یا مهمان کم می باشد بنابراین برخی از دانشجویان به دلیل داشتن شرایطی از اولویت بالاتری برخوردار هستند. این اولویت ها شامل موارد زیر می باشند:

? فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده به طوری که منجر به سرپرست شدن فرد دانشجو شود.

? افراد تحت پوشش کمیته امداد

? افراد دارای بیماری خاص و صعب العلاج

? یکی از والدین دارای شرایط خاص به تائید مرجع ذی‌ صلاح باشد.

? معلولیت موثر در زمان دانشجویی و یا معلولانی که تحت حمایت بهزیستی بوده اند.

? دانشجویان دختر

? خانم‌ های متاهل دارای فرزند

? ازدواج دانشجوی دختر در زمان تحصیل در صورتی که محل اشتغال همسر او از قبل از ازدواج نزدیک به دانشگاه مقصد بوده باشد.

? دانشجوی پسر متاهل که همسر او نیز دانشجو باشد. 

افراد دارای اولویت برای درخواست مهمانی یا انتقالی

?? برای اطلاع از سامانه نقل و انتقال علمی کاربردی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون انتقالی و مهمانی دانشگاه ها

اعلام شرایط مهمان شدن دستیاران پزشکی

شرایط مهمان شدن دستیاران پزشکی برای سال جدید اعلام شد. برای اطلاع از این شرایط لازم است دستیاران پزشکی به سایت sguest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند و پس از اطلاع از شرایط آن، با استفاده از شماره دستیاری و کد ملی در پایین فرم اقدام به ثبت درخواست خود کرده و یا در صورت لزوم درخواست مهمانی ثبت شده شان را اصلاح کنند.

موافقت با درخواست مهمانی دائم 734 نفر از دانشجویان دختر

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اعلام کرد در ترم جاری با درخواست مهمانی دائم 734 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد به دلیل ازدواج، بارداری و یا دوری از خانواده و مشکلات ناشی از آن موافقت شده است.

بررسی رشته های دارای بیشترین نقل و انتقال در دانشگاه آزاد

آقای جهان بین، معاون دانشگاه آزاد اعلام کردند در ترم جاری بیشترین نقل و انتقالات در ۵ رشته تحصیلی روانشناسی، پرستاری، حقوق، مهندسی کامپیوتر و میکروبیولوژی صورت گرفته است.

رشته های دارای بیشترین نقل و انتقال در دانشگاه آزاد

خلاصه مطلب ?

در این نوشته به بررسی پاسخ این سوال که فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ پرداختیم و گفتیم یکی از اصلی ترین تفاوت مهمانی با انتقالی مربوط به مدرک نهایی است که با انجام انتقالی مدرک نهایی فرد دانشجو از دانشگاه مقصد به او اعطا می شود اما مدرک نهایی دانشجویان مهمان توسط دانشگاه مبدا به آن ها داده می شود.

همچنین گفتیم دانشجویان دانشگاه سراسری در هر کدام از دوره های تحصیلی خود تنها می توانند یک بار انتقالی بگیرند و برای درخواست انتقالی باید حتما در زمان مقرر آن اقدام کرد.

در کنار موارد فوق شرایط مربوط به انتقالی و مهمانی دانشگاه ها را بیان کردیم و یادآور شدیم تنها افرادی که واجد این شرایط باشند مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اما چنانچه شما همراهان گرامی در مورد انجام فرآیند های مهمانی یا انتقالی با مشکل یا سوالی مواجه شدید می توانید مشکل یا سوال خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند و یا از تلفن ثابت بدون پیش شماره با شماره تلفن 9099075307 حتی در روزهای تعطیل تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر دانشجو دانشگاه سراسری در مدت تحصیل خود چند بار می تواند انتقالی بگیرد؟

دانشجویان دانشگاه سراسری در هر کدام از دوره های تحصیلی خود تنها می توانند یک بار انتقالی بگیرند.

فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟

تفاوت مهمانی با اخذ انتقالی به طور کامل در مقاله فوق توضیح داده شده است لطفاً مقاله را مطالعه کنید.

آیا شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه ها یکسان است؟

به طور کلی شرایط مربوط به هر یک از موارد انتقالی یا مهمانی در اکثر دانشگاه ها یکسان است. اما ممکن است در برخی موارد تفاوت اندکی وجود داشته باشد.

نظرات

15 دیدگاه دربارهٔ «فرق مهمانی با اخذ انتقالی چیست؟ + شرایط سال 1403»

  1. Avatar photo سینا حیدری گفت:

    سلام ببخشید امکان اخذ انتقالی یا مهمانی برای یک پسر مجرد از پزشکی شیراز به شهید دستغیب وجود دارد یا خیر ؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      انتقالی شرایطی دارد از جمله دور بودن محل سکونت تا دانشگاه محل تحصیل
      که باید از این شرایط جهت انتقالی استفاده فرمایید

  2. Avatar photo سینا حیدری گفت:

    سلام من پسر مجرد قبولی پزشکی دانشگاه شیراز هستم میتونم به پزشکی بهشتی انتقال پیدا کنم یا مهمان دائم بشم؟شهریه باید بپردازم یا خیر؟

  3. Avatar photo علی گفت:

    سلام
    من در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان تحصیل میکنم
    محل زندگی خانواده تهران هست
    اگه دو ترم تحصیلی معدل خوبی داشته باشم امکان انتقالی به یکی از دانشگاه های تهران هست

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام به شرط داشتن ظرفیت در دانشگاه مقصد

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من دندون اصفهان نیاوردم ولی یزد آوردم میخواستم بدونم اگه دو ترم معدل بالا داشته باشم میتونم انتقالی بگیرم اصفهان؟ و اینکه باید شهریه بدم آیا؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما میتونید انتقالی بگیرید و باید درخواست دهید در سایت منادا تا موافقت شود و این که بله باید شهریه بپردازید

  5. Avatar photo سروین گفت:

    ببخشید یه سوال داشتم
    بعد از گذروندن ۱ ترم با معدل خوب و بالا (بنده خانم مجرد میباشم) امکانش هست که به دانشگاه‌ نزدیک محل سکونت مهمان یا انتقالی بگیرم؟
    یا باید متاهل یا صاحب فرزند یا بیماری خاصی داشته باشم؟
    سوال دیگه ام
    امکانش هست که از همون اول انتقالی گرفت ؟یعنی مهمان نگیرم و از انتقالی بگیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر دانشگاه مقصد شما پایین تر از دانشگاه مبدا باشد و بدون کنکور وارد دانشگاه نشدید میتونید انتقالی بگیرید

  6. Avatar photo MHMD گفت:

    در سامانه فقط گزینه مهمانی و انتقالی و مهمانی دائم وحود داره و برای مهمانی گرفتن باید مدرک بیماری های خاص و… داشته باشیم برای افرادی که میخوان به محل سکونتشون نزدیک تر بشن و هیچ کدوم از شرایط بیماری و… رو ندارن باید چیکار کنن؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله برای انتقالی نیاز به دلیل موجه است

  7. Avatar photo فاطی گفت:

    اگر درخواست انتقالی بدم شانس اینکه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت کنن با شانس درخواست میهمانی برابره؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      ابتدا شما باید برای مهمانی اقدام کنید بعد برای انتقالی اقدام کنید

      1. Avatar photo من همین کار رو‌انجام دادم و با درخواست میهمانی موافقت شده الان برای درخاست انتقالی بر اساس متارکه به شهر محل زندگی باید چکار کنم؟ گفت:

        خواهش میکنم بهم جواب بدید به بچه ۳ ساله دارم

        1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

          سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید برسی شود برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور