ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کمک پرستاری ۱۴۰۲ + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران آزمون کمک پرستاری

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت‌ نام کمک پرستاری به همراه زمان آن اعلام شد. داوطلبانی که قصد دارند به عنوان کمک پرستار استخدام شوند، می‌توانند در زمان‌ مقرر با مراجعه به سایت ثبت نام کمک پرستاری در زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری اقدام کنند. گفتنی است که ظرفیت پذیرش دوره‌ها محدود بوده و اولویت با افرادی خواهد بود که پیش از سایرین و در مهلت تعیین شده نام نویسی کنند.

چنانچه قصد شرکت در فراخوان کمک پرستاری دارید، می‌توانید جدیدترین اخبار مربوط به ثبت نام، برگزاری آزمون، نحوه شرکت در دوره‌ها، میزان شهریه‌ها و شرایط شغلی را از کارشناسان ایران تحصیل دریافت نمایید. با تماس با شماره 9099075307 می‌توانید از کارشناسان ما بخواهید در صورت نیاز ثبت نام را به صورت آنلاین برای شما انجام دهند، یا در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

جهت دسترسی به سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری وارد سایت komakparastari.ir شوید.

آشنایی با کمک پرستاری

👈 با توجه به افزایش درمان و بیمارستان‌های کشور، یکی از چالش‌های اصلی این واحدها تامین نیروی انسانی و کادر درمانی مورد نیاز است. به دلیل محدودیت ظرفیت پذیرش رشته‌های وزارت بهداشت در دانشگاه‌ها، فارغ التحصیلان این رشته‌ها ممکن است نتوانند نیازهای مراکز بهداشتی و درمانی را برطرف کنند.

وظایف پرستاران به عنوان یکی از اعضای اصلی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بسیار حیاتی بوده و جذب نیروهای متخصص و متعهد در این زمینه بسیار اهمیت دارد. بنابراین، دوره‌های کمک پرستاری یا بهیاری یکساله جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش مهمی در تامین نیاز واحدهای درمانی ایفا کند.

افرادی که علاقه‌مند به ثبت نام کمک پرستاری هستند می‌توانند طبق اطلاعیه منتشر‌شده‌برای نام‌نویسی در این دوره و گذراندن کلاس‌های آموزشی و کارآموزی بهیاری یکساله نام‌نویسی کنند.

زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری 1402

👈 اطلاع از زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که متقاضیان معمولا به دنبال آن هستند. از آنجا که روند برگزاری و نام نویسی این آزمون‌ متغییر بوده فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، نمی‌تواند یک تاریخ مشخص را در هر سال برای آن معرفی کند.

اما نکته مهم ظرفیت محدود پذیرش دوره بوده است و به طور معمول متقاضیان بسیاری در آن شرکت می‌کنند. بنابراین، طبق قوانین موجود، اگر داوطلبی شرایط ثبت نام کمک پرستاری را داشته و برای مشخص کردن وضعیت خود به سامانه مراجعه نکنند، ثبت نام آن ها لغو خواهد شد.

🔔اطلاعیه🔔

زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری در سال جاری به اتمام رسیده است و دیگر امکان نام نویسی آن وجود ندارد. اما به محض اعلام زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری بعدی، مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری

شرایط ثبت نام کمک پرستاری 1403

👈 افرادی که قصد دارند تا در زمان فراخوان  پذیرفته شوند، می‌بایست از شرایط عمومی و اختصاصی لازم برخوردار باشند. شرایط ثبت نام کمک پرستاری به شرح ذیل می باشد.

شرایط ثبت نام کمک پرستاری چیست؟

✔️ تبعیت جمهوری اسلامی ایران و پایبند بودن به قوانین

✔️ معتقد بودن به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

✔️ نداشتن سوء سابقه کیفری یا اخلاقی یکی از شرایط ثبت نام کمک پرستاری می باشد.

✔️ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

✔️ عدم منع قانونی برای استخدام در دستگاه‌های دولتی

✔️ سن داوطلب بایستی حداقل 18 و حداکثر 32 سال باشد (برای افرادی که دارای سابقه بیمه هستند، در برخی از موارد چند سال به سن مجاز اضافه می‌شود.)

✔️ از جمله شرایط ثبت نام کمک پرستاری حداقل معدل مجاز بایستی 12 است.

✔️ برخورداری از سلامت جسمی و روانی به تایید مراکز مورد تایید دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام کارهای مربوط به کمک پرستاری

✔️ نداشتن مشکل از نظر خدمت وظیفه عمومی

✔️ نداشتن انفصال از خدمت یا عدم اخراج از نهادهای دولتی

✔️ پرداخت شهریه مورد نیاز برای هر دوره یکی دیگر از شرایط ثبت نام کمک پرستاری است.

✔️ داوطلبان با هر نوع دیپلم مقطع متوسطه در رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای یا کار دانش می‌توانند در این دوره ثبت‌ نام نمایند.

✔️ کسب حداقل نمره قبولی در دوره‌های تئوری و مصاحبه

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

برای آشنایی با کمک پرستاری یکساله کلیک نمایید.

سایت ثبت نام کمک پرستاری

👈 سایت ثبت نام کمک پرستاری به آدرس اینترنتی  komakparastari.ir تحت مجوز وزارت بهداشت، اقدام به برگزاری دوره‌های پزشکی و پرستاری می‌نماید.

همچنین، در سال‌های گذشته و امسال نیز، ثبت‌نام در دوره کمک‌پرستاری از طریق سامانه komakparastari.ir انجام می‌شود تا نیاز به نیروی انسانی پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور تامین شود.

دوره مهارتی کمک‌پرستاری از سه بخش آموزش نظری، عملی و بالینی تشکیل‌شده‌و پس از اتمام دوره، فراگیران گواهینامه کمک‌پرستاری دریافت می‌کنند. کمک‌پرستاران با گذراندن این دوره آموزشی تحت نظارت پرستاران با تجربه، اقدامات ایمن و موثر را برای بیماران بستری یا سرپایی انجام می‌دهند و همچنین برای آزمون استخدامی وزارت بهداشت آماده می‌شوند.

برای ثبت‌نام در دوره کمک‌پرستاری، به سامانه komakparastari.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم جهت شرکت در کلاس‌ها را انجام دهید. به‌منظور در ادامه مراحل ثبت نام برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

مراحل ثبت نام دوره کمک پرستاری 1402

👈 اشخاص متقاضی شرکت در دوره کمک پرستاری موظفند در زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری در اطلاعیه جهاد دانشگاهی با داشتن شرایط ثبت نام کمک پرستاری با مراجعه به وب‌سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری مراحل ثبت نام خود را به‌صورت دقیق تکمیل نمایند.

در صورت انتشار اطلاعیه ثبت نام دوره کمک پرستاری ۱۴۰۲ از سوی مرکز جهاد دانشگاهی، متقاضیان می‌توانند پس از مراجعه به وب‌سایت کمک پرستاری به نشانی komakparastari. ir با مطالعه ضوابط فراخوان سال جاری و تایید آن فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مراحل ثبت نام دوره کمک پرستاری سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

💢 پیش ثبت نام اینترنتی کمک پرستاری

در این مرحله، ابتدا افراد باید شرایط ثبت نام کمک پرستاری را مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام کمک پرستاری باید  با مراجعه به سامانه دوره های کمک پرستاری به نشانی komakparastari.ir اطلاعات مورد نیاز اعم از مشخصات فردی، شناسه، محل تولد و سکونت، آدرس دقیق و اطلاعات مدرک تحصیلی خود را در سامانه ثبت کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ مشخص شده، ثبت نام خود را نهایی کنند.

💢 دریافت پیامک کد رهیگیری کمک پرستاری

پس از اتمام پیش ثبت نام اینترنتی در وب‌سایت استخدامی جهاد دانشگاهی، اطلاعات داوطلب در سامانه بررسی‌شده‌و پیامک حاوی کد رهگیری حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از اتمام ثبت نام از سوی سامانه برای شخص ارسال می‌شود. داوطلبان موظف هستند با این کد مجددا به وب‌سایت مراجعه کرده و از قسمت رهگیری ثبت نام فرآیند نام نویسی خود را تایید و نهایی کنند.

💢 بررسی وضعیت پذیرش داوطلب کمک پرستاری

پس از تایید ثبت نام توسط داوطلب، وضعیت پذیرش وی به صورت «پذیرفته شده، در حال بررسی و یا رد شده» قابل‌مشاهده خواهد بود.

ثبت نام کمک پرستاری

💢 فراخوان واحدها برای ثبت نام کمک پرستاری

واحدهای متقاضی موظف هستند از طریق تماس تلفنی با داوطلبان جزئیات زمان مراجعه حضوری و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نهایی را به آن‌ها اطلاع دهند.

برای اطلاع از  منابع آزمون کمک پرستاری کلیک نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام کمک پرستاری

👈 مراحل ثبت نام در زمان ثبت نام دوره کمک پرستاری به شرح زیر است:

برای ثبت نام دوره کمک پرستاری ابتدا باید وارد سایت کمک پرستاری شوید.

سپس بر روی گزینه شروع ثبت نام کلیک نمایید.

مرحله اول راهنمای تصویری ثبت نام کمک پرستاری

در مرحله بعدی شما باید تمامی شرایط و ضوابط را مطالعه کرده و در انتهای صفحه بر روی گزینه شروع ثبت نام کلیک نمایید.

مرحله دوم راهنمای تصویری ثبت نام کمک پرستاری

در انتها فرم  را تکمیل کرده و پرداخت ثبت نام خود را انجام می دهید.

مرحله سوم راهنمای تصویری ثبت نام کمک پرستاری

توجه نمایید آخرین دوره ثبت نام کمک پرستاری مربوط به دوره کرونا بوده و در حال حاضر ثبت نامی وجود ندارد.

 

مراحل استعلام ثبت نام در سایت کمک پرستاری

👈 برای استعلام ثبت نام در سایت کمک پرستاری komakparastari. ir، پس از تکمیل فرم مربوطه، حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از ثبت نام، یک پیامک از طرف سیستم به داوطلب ارسال می‌شود که داوطلب می‌تواند با استفاده از کد رهگیری، جهت تایید ثبت نام نهایی خود و یا انجام تغییرات در اطلاعات خود در سایت komakparastari. ir اقدام نماید.

برای پیگیری ثبت نام در دوره کمک پرستاری، باید مجددا به صفحه ثبت نام دوره مراجعه کرده و این بار بر روی گزینه «رهگیری ثبت نام» کلیک نمایید.

مرحله اول استعلام ثبت نام در سایت کمک پرستاری

در این بخش، کد رهگیری خود را به همراه کد امنیتی در فیلدهای مخصوص وارد کرده و گزینه «ورود» را انتخاب نمایید.

مرحله دوم استعلام ثبت نام در سایت کمک پرستاری

پس از مشاهده مشخصات خود، در صورت کامل بودن اطلاعات ثبت نامی دوره کمک پرستاری، می‌توانید ثبت نام خود را نهایی کرده و منتظر شروع کلاس‌های کمک پرستاری باشید.

برای اطلاع از ثبت نام طرح پرستاری  کلیک نمایید.

دوره های کمک پرستاری

👈 دوره‌های کمک پرستاری به موجب همکاری وزارت بهداشت، بسیج جامعه پزشکی، تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور و جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود. این دوره جزو دوره‌های مهارتی زیرمجموعه پرستاری است که شامل آموزش‌های نظری، عملی و بالینی است.

فارغ‌التحصیلان دیپلم قادر به ثبت نام در دوره‌های کمک پرستاری هستند. افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم امکان شرکت در این دوره‌ها را ندارند.

دوره‌های آموزش کمک پرستاری مدت یکساله بوده و دو و نیم ماه از این مدت به آموزش نظری و عملی و ۹ ماه به کارآموزی اختصاص دارد. همچنین ۲ هفته پایانی برای آمادگی افراد به منظور شرکت در آزمون نهایی در نظر گرفته‌شده‌است.

آشنایی با دروس کمک پرستاری

👈 دوره کمک بهیاری شامل ۳۰۰ ساعت درسی است که دروس اختصاصی آن شامل موارد زیر است:

دروس اختصاصی کمک پرستاری
کمکهای اولیه و حمل بیماران تغذیه و روش‌های غذا دادن به بیمار اخلاق، ارتباطات و آشنایی با تشکیلات بیمارستان
اصطلاحات و اختصارات رایج در بیمارستان دارو‌شناسی و روش‌های تجویز دارو اصول بکارگیری اقدامات پایه بهیاری
آشنایی با اصول بهداشت عمومی در مراکز درمانی آناتومی و فیزیولوژی ایمنی بیمار و کنترل عفونت
دروس ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های مختلف
روش‌های ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های اطفال روش‌های ارائه خدمات به بیماران در اتاق عمل و کار در CSR روش‌های ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های داخلی
روش‌های ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های زنان روش‌های ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های جراحی روش‌های ارائه خدمات به بیماران در بخش‌های اورژانس

🔶 شرط قبولی در امتحان دوره، نمره ۱۲ از ۲۰ یا ۶۰ از ۱۰۰ است.

دروس کارآموزی کمک پرستاری
آشنایی با بیمارستان بخش‌های داخلی بخش‌های اطفال
بخش‌های زنان بخش‌های روانی بخش‌های اورژانس
بخش‌های جراحی و اطاق عمل و CSR

🔶 در این دوره کمک پرستاری، کارآموز باید پنج روز در هفته و هر روز ۶ ساعت در بخش‌های مختلف بیمارستان زیر نظر مسئول مرتبط دوره کارآموزی را انجام دهد و ملاک قبولی کسب نمره ۱۴ از ۲۰ یا ۷۰ از ۱۰۰ خواهد بود.

برای آشنایی با انتخاب رشته پرستاری دانشگاه آزاد  کلیک نمایید.

وظایف کمک پرستاران

👈 یکی از نکات مهمی که در سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری به آن اشاره شده، وظایفی است که قبول شدگان پس از دوره‌های آموزشی باید به آن‌ها عمل کنند. از جمله مهارت‌های مربوطه عبارتند از:

✔️ داشتن رابطه خوب با افراد بیمار و خانواده آن‌ها

✔️ مواظبت و داشتن حس مسئولیت نسبت به نیازهای جسمی، روانی و معنوی بیمار

✔️ دقت در ارائه بموقع غذا، مراقبت‌های بهداشتی و جابجایی آن‌ها در صورت نیاز

✔️ ارائه وسایلی که بیمار جهت معاینه یا سلامت به آن‌ها نیاز دارد.

✔️ تمیزی و نظافت محیط و محل بیمار

✔️ یاری رساندن در موادی همچون پذیرش یا ترخیص مریض

✔️ از کار در محیط بیمارستانی اطلاع کافی را داشته باشد.

✔️ همکاری برای کنترل عفونت های بیمارستانی

وظایف کمک پرستاران

نحوه برگزاری دوره کمک پرستاری جهاد دانشگاهی

👈 افرادی که حائز شرایط ثبت نام و پذیرش کمک پرستاری هستند، دوره آموزشی آن‌ها به دو بخش تئوری و عملی، و کارآموزی تقسیم بندی می‌شود. دوره تئوری و عملی شامل 300 ساعت بوده و به طور تقریبی 2 ماه و نیم به طول می‌انجامد.

همچنین، بخش کارآموزی نیز متشکل از 1080 ساعت کلاس آموزشی می‌باشد که در آن شرکت کنندگان حدود 9 ماه در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت. دو هفته آخر نیز به آمادگی فراگیران برای شرکت در آزمون نهایی اختصاص دارد.در این پروسه دو آزمون تئوری و عملی نیز وجو دارد که حتما قبل از آزمون حتما همچنین جهت آشنایی بیشتر و بررسی آزمون حتما نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری را بررسی و با روال هر دو آزمون آشنا شوید.

به طور معمول، افرادی که در این دوره فارغ می‌شوند، استخدام خواهند شد. البته جهاد دانشگاهی تعهدی در قبال استخدام ندارد.

شهریه دوره کمک پرستاری چقدر است؟

👈 دوره‌های کمک پرستاری که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌‌شود، رایگان نبوده و فراگیران ملزم به پرداخت شهریه هستند. بنابراین، پس از اینکه شرایط ثبت نام کمک پرستاری به تایید رسید، در هنگام ثبت نام حضوری، نسبت به پرداخت اولین قسط شهریه اقدام می‌کند. هزینه دوره کمک پرستاری در سال جاری  3 میلیون و 650 هزار تومان می‌باشد که البته پرداخت آن به صورت اقساطی نیز امکان‌پذیر است.

اولین قسط بایستی در زمان ثبت نام حضوری کمک پرستاری واریز گردد و بعد از آن دو قسط دیگر باقی می‌ماند. قسط دوم که بر اساس جدیدترین آیین‌نامه‌ها، 1 میلیون 200 هزارتومان می‌باشد، می‌بایست قبل از آزمون جامع مرحله تئوری پرداخت شود.

در نهایت، زمان واریز قسط سوم نیز که از طریق سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری  و به صورت الکترونیک می‌باشد، سه ماه بعد از شروع کاروزی بیمارستان خواهد بود.

قابل توجه است که از طریق مراجعه به سایت، می‌توانید اطلاعات پرداختی خود را بررسی کنید.

شهریه دوره کمک پرستاری چقدر است؟

موقعیت شغلی کمک پرستاری

👈 بازار کار کمک پرستاری در تمامی کشورهای پیشرفته به صورت مناسب و قابل قبولی وجود دارد. در این کشورها، سالانه نیروهای کمک پرستاری استخدام می‌شوند و متقاضیان عموما در مراکز مختلفی از جمله  موارد زیر مشغول به کار می شوند:

موقعیت شغلی رشته کمک پرستاری

بیمارستان‌ها خانه‌های سالمندان درمانگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی مراکز توانبخشی

تمامی این مشاغل دارای پوشش بیمه و تسهیلات ویژه کاری هستند که شرایط مناسبی را برای کارکنان فراهم می‌کنند. از آنجا که کمک پرستاران می‌توانند به صورت آزاد فعالیت کنند و با بستن قرارداد با خانواده‌ها، از افراد سالمند یا معلول مراقبت می‌کنند، متقاضیان نباید نگران بیکاری و پیدا نشدن شغل باشند.

باید توجه داشت که شغل کمک پرستاری نسبتا سختی است و افراد به صورت شبانه‌روز درگیر نگهداری از بیماران هستند.

اما در برخی مراکز، شرایط کار به صورت شیفتی هستند که افراد می‌توانند مدتی را استراحت کنند و به کارهای شخصی خود بپردازند. به همین دلیل، شغل کمک پرستاری می‌تواند مسیر جدیدی در زندگی و کار متقاضیان ایجاد کند.

همچنین ساعت کاری پرستاران در هفته تقریبا ۳۵ تا ۴۰ ساعت است و شامل سه شیفت صبح، عصر و شب می‌شود. هر شیفت شب ۱۲ ساعته محسوب می‌شود که برای پرستاران به ازای ۱۸ ساعت کاری در نظر گرفته می‌شود و شیفت‌های صبح و عصر نیز ۷ ساعت می‌باشند. البته ساعت کاری کمک‌پرستاران ممکن است با ساعت کاری پرستاران متفاوت باشد.

برای اطلاع از پرستاری بدون کنکور کلیک نمایید.

مهاجرت با مدرک کمک پرستاری

👈 در بسیاری از کشورها برای پذیرش افراد متقاضی در شغل کمک پرستاری شرایط خاصی وجود دارد که شامل محدودیت سنی، میزان تحصیلات، آشنایی با زبان، تجربه کاری، سلامتی جسمی و روانی است. به همین دلیل بسیاری از کشورها افرادی با مدرک کمک پرستار را جذب می نمایند.

به همین دلیل گرفتن مدرک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای که مورد تایید تمامی کشورها باشد، به مهاجرین کمک به‌سزایی می‌کند. خوشبختانه امکان مهاجرت دارندگان مدرک کمک پرستاری با همسر و فرزندان نیز فراهم است و بسیاری از این افراد پس از گذراندن مدت زمان معین و موفقیت در این موقعیت شغلی، امکان دریافت تابعیت دائم کشور هدف را به دست می‌آورند.

پس از مهاجرت اعضای خانواده و فرزندان، امکان رشد و پرورش در یک کشور پیشرفته و مدرن را کسب کرده و از امکانات رفاهی بسیار مطلوبی بهره‌مند می‌شوید. از طرف دیگر بسیاری از این کشورها از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار هستند و کسب درآمد بالا در مشاغلی مانند کمک پرستاری امکان‌پذیر خواهد بود.

افزایش سابقه، اضافه‌کاری و ارائه خدمت در ایام تعطیل نیز سبب افزایش درآمد کارکنان خواهد شد.

مهاجرت با مدرک کمک پرستاری

میزان حقوق کمک‌پرستار

👈 توانایی‌های موردنیاز برای شغل کمک‌پرستاری شامل داشتن مهارت‌های ارتباطی با بیماران، کمک در توزیع داروهای خوراکی، مهارت گزارش دهی وضعیت بیمار، اندازه‌گیری‌های رایج و کالیبراسیون ابزار است.

کمک‌پرستار یا بهیار به‌صورت قراردادی استخدام می‌شود و حقوق دریافتی آن‌ها حدود ۷ میلیون تومان خواهد بود. این میزان ممکن است با توجه به شیفت‌های کاری و اضافه‌کار متغیر باشد.

حقوق کمک پرستار در آلمان

👈 در آلمان، حقوق کمک پرستار در رشته پرستاری به عواملی از جمله ساعت کاری، تجربه، تحصیلات، تسلط به زبان آلمانی و… بستگی دارد. پرستاران متقاضی و غیرآلمانی باید گزارش‌های بهداشتی بیماران را ثبت کرده و در سال اول شغل، به عنوان نیروی نیمه وقت و دستیار مشغول به فعالیت خواهند بود.

📌 حقوق کمک پرستاری در آلمان، از حداقل مبلغ ۲۵۰۰ یورو تا بالاترین مبلغ ۶۴۰۰ یورو تعیین می‌شود. رشته پرستاری یکی از برجسته‌ترین مشاغل در نظام پزشکی آلمان محسوب می‌شود و پرستاران از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

در نتیجه، عده زیادی از متقاضیان شغل پرستاری و کمک پرستاری علاقه‌مندند که وارد این شغل در کشور آلمان شوند.

حقوق کمک پرستار در کانادا

👈 به کمک پرستاران در کانادا مانند آلمان، درآمد خوبی ارائه می‌شود، اما ورود به این حرفه در این کشور نیازمند تحصیلات و مهارت‌های خاصی است. برای ورود به این حرفه، افراد باید دارای مجوز کمک پرستاری و گواهینامه مربوطه با گذراندن دوره‌های آموزش ۶ تا ۱۲ هفته‌ای باشند.

همچنین، فرد باید دارای مدرک تحصیلی دوره متوسطه با ۲ سال سابقه کار مرتبط باشد و توانایی مکالمه، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را داشته باشد. ارتباط موثر با پزشکان، بیماران و خانواده بیماران نیز از شرایط اصلی ورود به حرفه کمک پرستاری در کاناداست.

📌 میانگین درآمد کمک پرستاری در کانادا در هر ساعت کار حدود ۱۹ دلار است.

دوره‌های آموزشی کمک پرستاری در کانادا شامل مواردی مانند آناتومی و فیزیولوژی، کنترل عفونت، حقوق بیمار، تغذیه و بهداشت، و نیازهای پزشکی می‌شود.

برای اطلاع  از لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور لینک مربوطه را کلیک نمایید.

مشاوره شرکت دوره کمک پرستاری

👈 مسلما داشتن شرایط فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پزشکی برای افرادی که علاقه‌مندند در این کار مشغول شوند، یکی از ملزومات پذیرش است. اما پیش از آنکه بخواهید به طور قطعی برای دوره‌های آموزشی ثبت نام کنید، توصیه می‌کنیم که حتما از وظایف و نقشی که در آینده قرار است ایفا کنید، آگاه شوید.

به طور کلی، شغل پرستاری به ویژگی‌های خاصی نیازمند است که از جمله آن‌ها می توان به صبر و حوصله، و علاقه فراوان اشاره کرد. عمده‌ترین فعالیت کمک پرستار رسیدگی به افرادی است که توان مراقبت از خود را ندارند و لازم است که در در مواظبت از آن‌ها با محبت و دقت زیادی عمل کرد.

مسئله دیگر، اقدام بموقع در زمان ثبت نام کمک پرستاری است. چرا که ظرفیت دوره های ، اگر نام نویسی را به روزهای پایانی واگذار کنید، احتمال پذیرش کمتر خواهد بود.

 

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطالب

شرایط ثبت نام کمک پرستاری پیش نیاز خاصی ندارد و صورت تمایل میتوانید با ثبت نام و گذراندن همین دوره ها در بیمارستان مشغول به فعالیت و از مزایای کادر درمانی بهره‌مند شوید.موارد چون مراحل و هزینه دوره در کنار ماهیت و وظایف کمک پرستاری را بررسی کردیم تا متقاضیانی که قصد ثبت نام در دوره پرستاری را دارند با سهولت به انجام این مورد بپردازند.

به دلیل آنکه مراحل ثبت نام و اعلام نتایج آزمون کمک پرستاری به صورت عمومی منتشر نمی‌شود، بسیاری از داوطلبان اطلاع چندانی در مورد نحوه و مهلت ورود به سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری نداشته و زمان را از دست می‌دهند. چنانچه قصد دارید بموقع وارد عمل شوید و احتمال قبولی را بالا ببرید، می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 از همکاران ما بخواهید شرایط و نحوه ثبت نام را بطور کامل برای شما شرح داده یا در صورت نیاز بصورت اینترنتی برایتان ثبت نام کنند.

برای دریافت PDF کلیک کنید.

4.2/5 - (19 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران آزمون کمک پرستاری

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از چه طریق می توان برای کمک پرستاری ثبت نام نمود؟

متقاضیان بایستی برای انجام ثبت نام اولیه با سایت ثبت نام دوره کمک پرستاری  komakparastari.ir مراجعه فرمایید.

مهلت ثبت نام کمک پرستاری وزارت بهداشت چه زمانی است؟

جهت اطلاع از زمان دقیق فراخوان کمک پرستاری دانشگاه علوم پزشکی با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

شرط سنی نام نویسی در ازمون کمک پرستاری چند است؟

سن داوطلب بایستی حداقل 18 و حداکثر 32 سال باشد.

نظرات

225 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام کمک پرستاری ۱۴۰۲ + زمان، شرایط و مراحل پذیرش»

  1. Avatar photo بیتا گفت:

    با سلام ..من مدرک کمک پرستاری رو گم کردم از کجا باید بگیرم مجدداً..ولی سالها پیش مدرک رو گرفتم و ۱۲ سال کار کردم باهاش ..ممنونم راهنمایی کنید ..

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر دوره های کمک پرستاری در حال حاضر برگزار نخواهد شد برای دریافت مدرک مدرکتون میتوانید به مراکز دریافت این مدرک مراجعه کنید

  2. Avatar photo شقایق گفت:

    سلام وقت بخیر من می خوام مدرک کمک بهیاری بگیرم ، زمان ثبت نام چه موقعی هست ؟ و اگه لطف کنید آدرس رو بدید ممنون میشم از شیراز هستم .

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      دوره جدید هنوز گذاشته نشده باید با پشتیبانی و خود جهاد دانشگاهی صحبت کنید.

  3. Avatar photo ماندانا گفت:

    بخوایم کمک پرستاری ثبت نام کنیم ولی رشته مون بی ربط باشه شدنیه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      ثبت نام در دوره کمک پرستاری ارتباطی با عنوان مدرک و رشته ندارد و داوطلبین میتوانند با حداقل مدرک دیپلم در این دوره ها شرکت نمایند.

  4. Avatar photo میثاق گفت:

    سلام خسته نباشید. من به علت تصادف مجبور شدم تمام دندانهایمو بکشم و دندون مصنوعی بزارم. این مشکلی ایجاد نمیکنه توی ثبت نام کمک پرستاری؟ چون جزو شرایط نوشته سلامت کامل جسمی پرسیدم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز درصورتیکه این مسئله برای زندگی روزمره ی شما مشکل جدی ای ایجاد نکند و محدودیتی در تکلم و بلعیدن نداشته باشد خیر مشکلی ایجا نخواهد کرد.

  5. Avatar photo یاشار گفت:

    سلام برای کمک پرستاری باید دانشگاه خاصی رفت؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      کمک پرستاری یک دوره آموزشی است که عمدتا توسط جهاد دانشگاهی برگزار و به داوطلبین آموزش داده می شود.

  6. Avatar photo Mahsa گفت:

    سلام،وقت بخیر،ببخشید میشه زمان فراخوان نام نویسی در دوره کمک پرستاری رو بگید، دقیقااا کی هست؟…..

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر هنوز بازه زمانی مشخصی اعلام نشده سایت جهاد دانشگاهی رو چک کنید

    2. Avatar photo عارف حیدری گفت:

      سلام من خیلی علاقه شدید ب کمک پرستاری دارم میتونم در سن ۱۷ سالگی ورود کنم

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر باید در دوره های کمک پرستاری شرکت کنید که مدر کآکادمیک محسوب نمیشود و بیشتر مدرک مهارتی است

  7. Avatar photo محدثه وکیلی گفت:

    باسلام ،اگه میشه زمان ثبت نام و سایت ثبت نام رو از طریق رسانه‌ها اعلام کنید

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله داخل سایت اعلام خواهیم کرد .

  8. Avatar photo پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر .میبخشین ظرفیت ثبت نام دوره کمک پرستاری مجدد کی فعال میشه؟ ،توی سایت که نگاه کردم همه تکمیل شده بودن

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      زمان دقیقی اعلام نکردند.

  9. Avatar photo ممد گفت:

    سلام من دارم میرم ت ۱۷ سال رشته من ریاضی هست میتونم پرستاری ت بیمارستان آموزشی برک

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام برای ورود به رشته پرستاری باید مدرک دیپلم را داشته باشید

  10. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    ثبت نام کمک پرستاری شروع نشده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت فعال شدن لینک از طریق همین مقاله اطلاع رسانی می شود.

  11. Avatar photo غزل گفت:

    سلام ، بنده دانشجو هستم ایا در صورت شروع دوره های کمک پرستاری میتونم در کنار شرکت در دانشگاهم در دوره هاهم شرکت کنم؟؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.شما میتوانید در صورت گذاشتن فراخوان ثبت نام دوره کمک پرستاری انجام دهید.

  12. Avatar photo بهار گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    ببخشید میخواستم برای دوره بهیاری ثبت نام کنم
    فقط جهاددانشگاهی و هلال احمر مدرکش معتبرهست؟
    اگه به جز این مراکز بخوایم ثبت نام کنیم مدرکش موردتایید نیست؟
    بعد شرایط سنی دارد؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای دریافت مشاوره با شماره های سایت تماس بگیرید

  13. Avatar photo بهار گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    ببخشید میخواستم برای دوره بهیاری ثبت نام کنم
    فقط جهاددانشگاهی و هلال احمر مدرکش معتبرهست؟
    اگه به جز این مراکز بخوایم ثبت نام کنیم مدرکش موردتایید نیست؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      بله بعضی از آموزشگاه ها هم هستند و اموزشگاه فنی حرفه ای بله مدرک معتبر میباشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

    شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402 + مقاطع مختلف

    شهریه پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اعلام شد. رشته پرستاری یکی از پر طرفدارترین رشته های گروه تجربی است که هر ساله متقاضیان زیادی به‌ دنبال تحصیل در این رشته هستند. اما پذیرفته‌ شدگان رشته پرستاری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی...
  • پرستاری بدون کنکور

    پرستاری بدون کنکور ۱۴۰۲

    در میان داوطلبان کنکور رشته تجربی، رشته پرستاری از محبوبیت خاصی برخوردار است و جز یکی از رشته‌های برتر علوم تجربی محسوب می‌شود. افراد برای تحصیل در رشته پرستاری می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از کسب رتبه...
  • لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور

    لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور

    توجه توجه : به اطلاع کلیه داوطلبان محترم می رسانیم سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۲ هیچگونه اطلاعیه ای در مورد جذب دانشجو در هیچ یک از رشته های گروه پیراپزشکی اعلام نکرده و جذب دانشجوی پیراپزشکی به هیچ...
  • دانشگاه های آزاد دارای رشته فیزیوتراپی

    دانشگاه های آزاد دارای رشته فیزیوتراپی

    دانشگاه های آزاد دارای رشته فیزیوتراپی وجود دارند. این دانشگاه ها برای پذیرش، شرایط فیزیوتراپی بدون آزمون را در دفترچه ذکر می کنند.فیزیوتراپی از طریق کنکور سراسری و آزاد پذیرش دارد و جزو رشته هایی است که دانشگاه های آزاد...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)