ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه های استخدامی بانک ملی 1403 + شاهد و ایثارگران

سهمیه های استخدامی بانک ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه های استخدامی بانک ملی همزمان با انتشار دفترچه به اطلاع داوطلبان می رسد. بانک ملی هر ساله برای تأمین نیروی مورد نیاز شعب خود اقدام به برگزاری آزمون می کند. با آغاز ثبت نام، دفترچه آزمون نیز منتشر می شود. کسانی که قصد شرکت در آزمون بانک ملی را دارند باید از شرایط و سهمیه های در نظر گرفته شده اطلاع یابند تا در صورت دارا بودن این سهمیه ها شانس خود را برای موفقیت در آزمون بالا ببرند.

به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله سهمیه های استخدامی بانک ملی را بررسی می کنیم. اگر می خواهید در آزمون استخدامی بانک ملی شرکت کنید و اطلاعی از شرایط و سهمیه های در نظر گرفته ندارید، با شماره 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید. مشاوران ایران تحصیل آماده راهنمایی داوطلبان عزیز می باشند.

آشنایی با سهمیه های استخدامی بانک ملی 1403

همان طور که گفته شد هنوز زمان ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی بانک ملی 1403 اعلام نشده است. از آن جا که دفترچه آزمون هر دوره نیز همزمان با آغاز ثبت نام منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، بنابراین دسترسی به دفترچه آزمون 1403 وجود ندارد. از همین رو در این قسمت برای اطلاع داوطلبان از سهمیه های استخدامی بانک ملی بخش مربوط به این سهمیه ها که در دفترچه آزمون دوره گذشته درج شده بود را بررسی می کنیم.

سهمیه های در نظر گرفته شده برای ایثارگران، خانواده و فرزندان آزادگان و شهدا به دو بخش سهمیه 25 درصد و 5 درصد تقسیم می شود که هر کدام از این سهمیه ها برخی از داوطلبان را شامل می شود که در جدول زیر ذکر شده است.

سهمیه استخدام ایثارگران بانک ملی با 25 درصد شامل
آزادگان
جانبازان
فرزندان و همسر شهدا
فرزندان و همسر جانبازان با 25 درصد جانبازی و بالاتر
فرزندان و همسر آزادگان با سابقه اسارت یک سال و بالاتر از آن
مادر، پدر، برادر و خواهر شهدا

 

سهمیه ایثارگران بانک ملی با 25 درصد

برای اطلاع از مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی کلیک کنید

 

سهمیه استخدام ایثارگران بانک ملی با 5 درصد شامل
رزمندگانی که سابقه حضور داوطلبانه در جبهه ها را به مدت حداقل شش ماه داشته اند
فرزندان و همسر رزمندگان که سابقه حضور داوطلبانه در جبهه ها را به مدت حداقل شش ماه داشته اند
فرزندان جانبازان که زیر 25 درصد جانبازی دارند
فرزندان آزادگان که مدت اسارت کمتر از یک سال دارند

مراجع زیر می توانند مدت زمان حضور داوطلبانه رزمندگان را در جبهه ها تأیید نمایند:

  • برای جهادگران باید معاونت توسعه و منابع انسانی دفتر جهاد کشاورزی تأیید کند.
  • در مورد رزمندگان باید معاونت نیروی انسانی هر کدام از رده های نیروهای مسلح تأیید کند.
  • در مورد نیروهای مردمی و بسیج باید معاونت نیروی انسانی وابسته به سازمان بسیج مستضعفان تأیید نماید.

سهمیه های استخدامی بانک ملی

نکات مهم سهمیه های استخدام بانک ملی برای ایثارگران

  • سهمیه فرزندان شاهد استخدام بانک ملی و جانبازان، آزادگان، فرزندان آن ها که ایثارگری 25 درصد و بالاتر را دارند و فرزندان آزادگانی که بیشتر از یک سال در اسارت بودند، این است که شرط حداکثر سن و حداقل معدل در مورد آن ها اعمال نمی شود.
  • فرزندان شاهد، جانبازان و فرزندان آن ها که غیر از برخورداری از سهمیه 25 درصد ایثارگری، توانسته اند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند و طبق سهمیه آزاد نیز پذیرفته شده اند، از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می شوند.
  • برای داوطلبان سهمیه استخدامی بانک ملی 25 و 5 درصد ایثارگری به دست آوردن حد نصاب نمره تا سقف سهمیه برای آن ها الزامی نیست. اما اگر در شغل محل هایی شرکت کنند که دارای سهمیه نیستند، باید حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند.
  • استخدام مازاد بر سهمیه استخدام ایثارگران بانک ملی در صورتی که نمره قبولی کسب کرده باشند، به وسیله رقابت با داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند، صورت می گیرد. این کار قبل از انجام مصاحبه و در مرحله بررسی مدارک انجام می شود.
  • معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه های استخدامی بانک ملی از میان کسانی صورت می گیرد که سهمیه نام نویسی و شرکت در آزمون در سهمیه ایثارگران در نظر گرفته شده باشد.
  • بعد از آن که مصاحبه استخدامی برگزار شد، نتایج نهایی براساس سهمیه استخدام ایثارگران بانک ملی که توسط داوطلب معرفی شده، صورت می گیرد.

جهت کسب اطلاع در مورد شرایط و سهمیه های استخدام بانک ملت کلیک کنید

سهمیه های استخدام بانک ملی برای معلولین 1403

بانک ملی برای کسانی که دارای معلولیت هستند سهمیه هایی در نظر گرفته است. برای استفاده از سهمیه استخدام معلولین بانک ملی باید داوطلبان گواهینامه و معرفی نامه معتبر از سوی سازمان بهزیستی ارائه دهند. افراد دارای معلولیت می توانند از طریق شرکت کردن در آزمون استخدامی بانک ملی از سهمیه 3 درصد که مربوط به قانون جامع حمایت از معلولان می باشد، استفاده نمایند. برای اعمال سهمیه های استخدامی بانک ملی برای معلولین باید سازوکارهای زیر رعایت شود:

  • داوطلبانی که مدارک آن ها از سوی سازمان بهزیستی مورد تأیید قرار گرفته است و مشمول سهمیه استخدام معلولین بانک ملی با 3 درصد می باشد، برای آن که سهمیه مذکور  اعمال شود فقط باید شغل محل های مشخص شده برای معلولین را انتخاب کنند.
  • معلولین  توانایی لازم برای انجام کاری که به خاطر آن استخدام می شوند را داشته باشند.
  • استخدام معلولان در بانک ملی به شرط آن که سازمان بهزیستی تأیید کرده باشد که معلولیت آن ها مانعی برای انجام کار نیست، صورت می گیرد.
  • اگر داوطلب معلول طبق نمره فضلی آزمون کتبی در رقابت با دیگر داوطلبان از سهمیه آزاد استفاده کند، در تمام مراحل آزمون و استخدام این سهمیه اعمال می شود.
  • اعلام نتیجه نهایی داوطلبان معلول براساس سهمیه معرفی شده، صورت می گیرد.

سهمیه های استخدام بانک ملی برای معلولین

سایر سهمیه های استخدامی بانک ملی 1403

در دفترچه آزمون استخدامی بانک ملی سهمیه های دیگری نیز برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. متقاضیانی که از هر کدام از این سهمیه های استخدامی بانک ملی برخوردار باشند با ارائه مدارک معتبر می توانند از این سهمیه ها استفاده کنند و احتمال قبولی خود را افزایش دهند. سایر سهمیه های استخدامی بانک ملی به دو بخش بومی شهرستانی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تقسیم می شود.

سهمیه بومی شهرستانی برای استخدام بانک ملی

براساس این سهمیه در نظر گرفته شده داوطلبانی که بومی شهرستان هستند به جزء داوطلبان مراکز استان ها و شهرستان تهران، نسبت به داوطلبان غیربومی دیگر از اولویت برخوردار می باشند. این سهمیه برای متقاضیان بومی شهرستانی به این صورت اعمال می شود که نمره ای که این داوطلبان در آزمون کتبی (مجموع وزن 40 درصد برای مواد امتحانی حیطه عمومی و 60 درصد برای مواد امتحانی حیطه تخصصی) کسب کرده اند با ضریب یک و چهاردهم محاسبه می شود و ملاک عمل برای سایر مراحل آزمون قرار می گیرد.

سهمیه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای استخدام بانک ملی

یکی دیگر از سهمیه های استخدامی بانک ملی برای داوطلبانی است که متأهل بوده و دارای فرزند می باشند. این سهمیه براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آزمون استخدامی بانک ملی اعمال می شود. طبق این سهمیه به ازای متأهل بودن و داشتن هر فرزند 2 درصد برای فرد سهمیه در نظر گرفته می شود. در مجموع حداکثر  10 درصد به امتیازی که فرد در آزمون کتبی به دست آورده است، اضافه می شود.

البته باید در نظر داشت که سهمیه های در نظر گرفته شده در این بخش مشروط به این است که در شهرستان محل تولد داوطلب و زادگاه فرزندان وی، نرخ باروری بیشتر 2/5 نباشد. تعیین نرخ باروری در مبنای آخرین اعلامی که به صورت رسمی از سوی وزارت کشور تا زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک ملی انجام شده، صورت می گیرد.

ذکر این نکته ضروری است که اعمال تمام سهمیه های استخدامی بانک ملی طبق خوداظهاری متقاضیان صورت می گیرد. اگر در هر مرحله از آزمون مشخص شود که مدارک و مستندات ارائه شده فاقد اعتبار است، داوطلب از فرآیند آزمون کنار گذاشته می شود.

سهمیه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

خلاصه مقاله سهمیه های استخدامی بانک ملی

در این مقاله سهمیه های استخدامی بانک ملی مورد بررسی قرار گرفت. براساس آن چه در دفترچه آزمون استخدامی بانک ملی درج شده سهمیه هایی برای ایثارگران، فرزندان شاهد، اسرا، رزمندگان و خانواده های آن ها در نظر گرفته شده است. این سهمیه ها براساس شرایطی با 25 درصد و 5 درصد سهمیه برای داوطلبانی که مدارک معتبر دارند، اعمال می شود. همچنین برای متقاضیانی که دارای معلولیت می باشند نیز سهمیه در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این ها بانک ملی هم راستا با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای افراد متأهل و دارای فرزند نیز سهمیه هایی در نظر گرفته است. همچنین داوطلبان بومی شهرستان ها نیز می توانند از سهمیه های استخدامی بانک ملی استفاده کنند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره سهمیه های در نظر گرفته شده در آزمون استخدامی بانک ملی به دست آورید، با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه های استخدامی بانک ملی چند مورد هستند؟

بانک ملی سهمیه های استخدامی برای ایثارگران، معلولین، بومی شهرستان ها و افراد متأهل و دارای فرزند در نظر گرفته است.

سهمیه استخدام ایثارگران بانک ملی چند نوع است؟

سهمیه ای که برای ایثارگران در نظر گرفته شده است، دو نوع سهمیه 25 درصد و 5 درصد می باشد.

چه سهمیه ای برای فرزندان شاهد در استخدام بانک ملی در نظر گرفته شده است؟ 

 فرزندان شاهد، آزادگان و جانبازان با ایثارگری 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با سابقه بیشتر از یک سال اسارت، شرط حداکثر سن و حداقل معدل در مورد آن ها اعمال نمی شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور