ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته سینما بدون کنکور ۱۴۰۲

رشته سینما بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته سینما یکی از پرطرفدارترین رشته‌های گروه هنر است زیرا کم بودن تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته در کشور و همچنین متقاضیان بسیار زیاد تحصیل در آن، قبولی در رشته سینما را برای علاقمندانش دشوار ساخته است. برای برطرف کردن این مشکل در سال‌های اخیر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در رشته‌ پرمتقاضی سینما به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو قبول می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز یکی از طرفداران رشته سینما بدون آزمون هستید و قصد دارید بدون کنکور وارد این رشته شوید می‌توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی را در مورد قبولی رشته سینما بدون کنکور، شرایط رشته سینما بدون آزمون و شهریه آن به دست آورید. پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه نمایید و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید.

 

پذیرش بدون آزمون سینما

 

معرفی رشته سینما 

رشته سینما یکی از رشته‌های زیرمجموعه هنر است و دانشگاه‌های ارائه دهنده آن در نوبت‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی دانشجو می‌پذیرند. برای معرفی رشته سینما می توان گفت که در آن تصاویر، حوادث و ترکیبات خاص را با هم ترکیب می‌کنند و با صداگذاری و آهنگ‌سازی بیانی ویژه را به آن می‌افزایند تا یک هنر تجسمی زیبا تولید شود.

رشته کارشناسی سینما یکی از دوره‌های آموزش عالی است که هدف آن تامین افراد متعهد و متخصص در این حوزه می‌باشد تا از این طریق بتواند نیاز روز افزون جامعه در زمینه‌های مختلف سینما را تامین کند. خوب است بدانید که رشته سینما در چهار گرایش مختلف در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ تدوین، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی و فیلم‌برداری این گرایش‌ها هستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه تهران کلیک کنید.

 

رشته سینما بدون آزمون

 

گرایش‌های رشته سینما بدون آزمون

دانشگاه های دارای رشته سینما بدون کنکور در چهار گرایش مختلف دانشجو می‌پذیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 تدوین

به آخرین مرحله تولید فیلم تدوین می‌گویند که در آن شکل نهایی فیلم به دست می‌آید. در گذشته تدوین تنها مرتب کردن و حذف برخی سکانس‌های فیلم بود، اما در حال حاضر به معنای ایجاد ساختار مفهومی در فیلم می‌باشد. معمولاً در تدوین، سکانس‌ها و صحنه‌ها را مرتب کرده و صداگذاری را تنظیم می‌کنند به طوری که کاملا با تصویر هماهنگ باشد. به شخصی که این کار را انجام می‌دهد تدوینگر می‌گویند.

فیلم‌نامه‌نویس

فیلم‌نامه‌نویس کسی است که اولین مراحل شکل‌گیری فیلم را انجام می‌دهد. فیلم‌نامه در واقع داستانی است که در آن تمام صحنه‌های ساخت فیلم را توضیح می‌دهند. در فیلم‌نامه شخصیت‌ها، صحنه‌ها، موسیقی، مکان و غیره کاملاً مشخص هستند و به دو نوع فیلم‌نامه داستانی و مستند تقسیم می‌شود.

کارگردانی

کارگردانی را می‌توان مهم‌ترین بخش تولید فیلم دانست. او مسئول اصلی ساخت فیلم است مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهد، حفظ موضوع اصلی فیلم در طول مراحل پیش ‌تولید، تولید و پس از تولید است. در واقع کارگردان برنامه‌ریزی می‌کند چگونه فیلم بسازد و آن را نظارت کند. همچنین او دستورالعمل‌های لازم را به کلیه بازیگران، دست‌اندرکاران فنی تولید و ارائه‌دهندگان تصویری هنری ارائه می‌دهد. کارگردان از ابتدا تا انتهای فرآیند تولید فیلم با همه عوامل فیلم از جمله فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، بازیگران، تدوینگر صداگذار و غیره ارتباط نزدیکی دارد.

فیلم‌برداری

فیلمبردار کسی است که سکانس‌ها را ثبت می‌کند. معمولا در طول فیلم مدیریت فیلم‌برداری بر عده یک نفر است که دستورات لازم را آن‌ها می‌دهد. در حال حاضر در بسیاری از پروژه‌های فیلمسازی بزرگ از این روش استفاده می‌کنند. البته در مرحله فیلم‌برداری کارهای دیگری مانند صدابرداری، نورپردازی، کارگردانی و بازیگری نیز انجام می‌گیرد. 

 

قبولی با معدل در سینما

 

ظرفیت رشته سینما برای انتخاب رشته داوطلبان

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای داوطلبان رشته سینما بدون آزمون پیش می‌آید این است که ظرفیت داوطلبان آن در دانشگاه‌های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد چقدر است. خوب است بدانید که در حال حاضر در کشور ما رشته سینما بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری دانشجو قبول نمی‌کند. لذا شما برای ورود به رشته سینما بدون کنکور باید در دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی ثبت‌نام کنید و ظرفیت قبولی دانشجوها به صورت کلی در دانشگاه‌های اعلام شده مشخص نیست. زیرا هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط تحصیلی خود در هر سال جدید اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

بنابراین اگر شما قصد دارید در مورد ظرفیت و شرایط رشته سینما بدون آزمون اطلاعات بیشتری به دست اورید می‌توانید دفترچه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی را که هر سال از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

فیلمبرداری سینما

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه لازم برای قبولی در رشته بازیگری کلیک کنید.

 

شرایط رشته سینما بدون آزمون

خوب است بدانید که به صورت کلی شرایط رشته سینمای بدون آزمون برای همه یکسان است. بنابراین شما در این رشته می‌توانید بدون شرکت در آزمون کنکور قبول شوید. البته باید در آن معدل و مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید را داشته باشید. همچنین باید نوع سهمیه آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا، ورزشکاران و بومی بودن و شرایط عمومی آن را دارا باشید.

هم‌چنین علاوه بر شرایط بالا باید علاقه و استعداد ذاتی در این حوزه هنری داشته باشید. به طوری که اطلاعات عمومی هنر، آشنایی با عکاسی، روحیه اجتماعی قوی، داشتن قدرت بیان خوب، خلاقیت ذهنی بالا و تسلط کافی بر زبان و ادبیات فارسی می‌توانند چند مورد از شرایط رشته سینما بدون آزمون باشند. اما به طور کلی این شرایط شامل موارد زیر هستند.

شرایط عمومی

. داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم برای داوطلبان الزامی است.

. ارائه مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم برای افراد متقاضی ثبت نام در دوره بدون کنکور دانشگاه سوره

. تحویل مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم جهت افراد مایل به ثبت نام در دوره بدون آزمون سوره

. اعتقاد و باور به نظام جمهوری اسلامی و همین طور دین مبین اسلام

. برخورداری از کارت معافیت از سربازی و یا کارت پایان خدمت برای داوطلب ذکور الزامی است.

. عدم عضویت در گروه های معاند سیاسی و دسته های مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران

 

شرایط اختصاصی 

. دانشجویان دوره روزانه  می توانند بعد از قبولی در رشته سینما بدون کنکور برای انصراف از دانشگاه قبلی خود اقدام کنند.

. دانشجویان مراکز آموزش عالی دولتی تا زمانی که انصراف ندهند امکان ثبت نام بدون کنکور رشته سینما را ندارند.

. فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت الزاماً باید طرح تعهد خدمتشان را به اتمام رسانده باشد.

.برای فارغ التحصیلان هنرستان ها داشتن مدرک کاردانی و یا پیش دانشگاهی لازم است.

 

شرایط رشته سینما بدون آزمون

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره کنکور هنر کلیک کنید.

 

شهریه رشته سینما بدون کنکور چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مشکلات داوطلبان رشته سینما بدون کنکور میزان شهریه آن است. زیرا این رقم تاثیر مستقیمی در انتخاب نهایی داوطلبان دارد. حال شما با توجه به اینکه قصد دارید در کدام دانشگاه به تحصیل رشته سینما بدون کنکور ادامه دهید باید شهریه متفاوتی بپردازید. مثلاً میزان این شهریه  در دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاه پردیس خودگردان ارزانتر است.

در این رشته دروس کارگاهی و واحدهای علمی بسیاری وجود دارد و ممکن است این کلاس‌ها هزینه‌های جانبی نیز داشته باشند که بر همین اساس میزان شهریه در دانشگاه های شهریه پرداز برای رشته سینما بدون کنکور از دو نوع شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل می شود و شهریه ثابت بر اساس سال ورودی هر داوطلب به دانشگاه تعیین می‌گردد و تا پایان مدت تحصیل هر داوطلب ثابت است ولی برای ورودی های جدید به طور سالانه 10 الی 15 درصد به این میزان اضافه می‌شود. شهریه متغیر رشته سینما بدون آزمون نیز بر اساس واحدهای ترمی، دروس عمومی، اختصاصی، تئوری و علمی تعیین می‌شود.

 

تحصیل سینما در اروپا

 

مدارک لازم برای ثبت‌نام در رشته سینما

در حال حاضر رشته سینمای بدون کنکور در دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشجو قبول می‌کند. بنابراین ممکن است مدارک ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی در آن‌ها متغیر باشد. اما مدارک زیر معمولا در همه آن‌ها لازم هستند.

 

  • گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک معتبر دیپلم برای متقاضیان کاردانی
  • مدرک کاردانی برای متقاضیان کارشناسانی ناپیوسته
  • فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل هستند.
  • آخرین فیش حقوقی متقاضیان شاغل
  • اصل و 2 برگ کپی کامل شناسنامه و کارت ملی
  • شش قطعه عكس 4×3 تهیه شده در سال جاری
  • مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول
  • تائیدیه تحصیلی
  • تعهدنامه برای ثبت‌نام نهایی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سوره کلیک کنید.

 

دانشگاه‌های دارای رشته سینما بدون کنکور

 

دانشگاه‌های دارای رشته سینما بدون کنکور کدام هستند؟

با توجه به تعداد کم دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در کشور، داوطلبان کمتری نیز مورد پذیرش قرار می گیرند. چند مورد از دانشگاه‌های دارای رشته سینما شامل موارد زیر هستند که در برخی از آن ها رشته سینما بدون کنکور پذیرش می شود.

  • پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • پردیس  خودگردان دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه هنر تهران
  • دانشگاه غیر انتفاعی سوره
  • دانشگاه صدا و سیما
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه پارس تهران
  • موسسه غیرانتفاعی هنر شیراز
  • موسسه غیرانتفاعی کمال‌الملک نوشهر – استان مازندران
  • موسسه غیرانتفاعی نیما – محمودآباد
  • موسسه غیرانتفاعی سپهر – اصفهان
  • موسسه غیرانتفاعی ادیبان – گرمسار
  • موسسه غیرانتفاعی ادیب مازندران – ساری
  • موسسه غیرانتفاعی روزبهان – ساری
  • دانشگاه های آزاد واحدهای بوشهر، تهران مرکزی، انارستان استان کرمان، شیراز، علی آباد کتول، صومعه سرا گیلان، قائمشهر، اراک، قشم، یزد و رامسر

 

اطلاعیه

در حال حاضر دانشگاه های سراسری در رشته هنر پذیرش بدون کنکور ندارند و برای ورود به رشته سینما بدون کنکور باید به ثبت نام در دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و یا علمی کاربردی اقدام کنید. همچنین برای ورود بدون آزمون به این رشته ثبت نام به عنوان دانشجوی آزاد در کلاس های هنرهای تجسمی دانشگاه تهران و سایر مراکز نیز وجود دارد که زیر نظر استادان دانشگاه ها برگزار می گردد. 

 

 

بازار کار رشته سینما در کشور چگونه است؟

تمام فارغ‌التحصیلان رشته سینما بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی خود می‌توانند به عنوان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، فیلمبردار و تدوینگر در سینما فعالیت کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند در مراکز هنرهای آموزشی جذب شوند و به عنوان گروهی از هنرمندان در مفاهیم فرهنگی هنری و اجتماعی جامعه حضور داشته باشند و در انتقال مفاهیم مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی به عموم مردم نقش مهمی را ایفا کنند. البته شغل‌های زیر هم برای فارغ التحصیلان سینما مناسب هستند.

  • ساخت فیلم کوتاه و بلند
  • دستیار فیلم‌بردار
  • کارگردان سینما
  • دستیار تدوین و نورپردازی
  • دستیار کارگردان
  • طراحی و نقاشی صحنه
  • طراحی گریم و ماسک
  • تولید برنامه‌های سینما
  • نویسنده فیلم‌نامه

 

درآمد و حقوق فارغ‌التحصیلان رشته سینما 

درآمد فارغ تحصیلان رشته سینما با توجه به آنکه آن‌ها می‌توانند در کارهای مختلفی مشغول به کار شوند متفاوت می باشد مثلاً کسی که به عنوان فیلمبردار کار می‌کند با توجه به نوع کار و قراردادهای خود درآمد متغیری دارد. هم‌چنین کسانی که شغلشان بازیگری است و نقش اول را بازی می‌کنند میزان حقوق بیشتری خواهند گرفت. در حالی که بازیگران نقش‌های مکمل و بعدی حقوق‌های کمتری می‌گیرند. پس به طور کلی درآمد این رشته به نوع قرارداد و پروژه ای که فرد در آن همکاری می کند وابسته است و میزان مشخصی را برای آن نمی توان در نطر گرفت.

 

فیلمنامه نویسی

 

زمان آغاز ثبت‌نام رشته سینما بدون کنکور 

زمان آغاز ثبت‌نام بدون کنکور رشته سینما برای نیمه اول سال 1402 از اواسط مردادماه تا اواخر آن ادامه دارد. در این روش معمولا ثبت‌نام به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت سنجش انجام می‌گیرد. اما در ترم بهمن و برای نیمه دوم سال 1402 این زمان از اواخر آذر ماه شروع شده و تا دی ماه ادامه دارد که برای ثبت‌نام در رشته سینما بدون کنکور باید به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید.

 

اطلاعیه

تاریخ ثبت‌نام‌ رشته سینما بدون کنکور برای ترم مهر از اواسط مرداد و برای ترم بهمن از اواخر آذرماه شروع می شود.

 

 

دروس تخصصی و عمومی رشته سینما بدون کنکور و گرایش‌های آن

شما بعد از قبولی در رشته سینما بدون کنکور باید درس‌های زیر را ‌پشت سر بگذارید. در ادامه به دروس عمومی و دروس تخصصی هر گرایش اشاره می‌کنیم.

 

دروس مشترک در گرایش‌های مختلف رشته سینما

  • فرهنگ عامه
  • آشنایی با هنرهای تجسمی
  • تاریخ فلسفه
  • آشنایی با هنر در تاریخ
  • آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان
  • آشنایی با ادبیات معاصر ایران و جهان
  • جامعه‌شناسی
  • موسیقی
  • طراحی مقدماتی
  • تمثیل شناسی
  • روانشناسی
  • اصول و مبانی ارتباطات
  • تاریخ اجتماعی ایران
  • تاریخ اجتماعی جهان
  • شناخت رنگ
  • ریتم‌ در هنرها
  • تاریخ سینما
  • عکاسی
  • گزارش‌نویسی
  • معماری
  • مبانی هنرهای نمایشی
  • اصول فیلمنامه‌نویسی
  • اصول فیلم‌برداری
  • مبانی تدوین
  • اصول کارگردانی

تدوین فیلم

دروس تخصصی گرایش تدوین

  • صدا
  • لابراتوار فیلم
  • آشنایی با نقاشی متحرک
  • مستندسازی
  • تئوری‌های تدوین
  • ترکیب‌بندی تصویر
  • شناخت تحلیلی تدوین
  • ولید برنامه‌های تلویزیونی
  • آشنایی با سبک‌های سینمایی
  • موسیقی فیلم
  • تدوین
  • موسیقی
  • پروژه نهایی

 

دروس تخصصی گرایش فیلمنامه‌نویسی

  • آشنایی با متون نمایشی فیلم
  • فیلم
  • سبک‌های ادبی جهان
  • شخصیت‌شناسی
  • تاریخ ادبیات نمایشی
  • تحلیل فیلم‌نامه
  • داستان‌نویسی
  • فیلم‌نامه‌نویسی
  • آشنایی با شعر در ایران و جهان
  • قصه در ادیان
  • آشنایی با ادبیات کودکان
  • نمایشنامه‌نویسی
  • تصویرنامه نویسی
  • پروژه نهایی

 

دروس تخصصی گرایش کارگردانی

  • صدا
  • لابراتوار فیلم
  • آشنایی با نقاشی متحرک
  • آشنایی با متون نمایشی
  • اصول بازیگری
  • کارگردانی
  • مستندسازی
  • تحلیل فیلم
  • تولید برنامه‌های تلویزیونی
  • آشنایی‌ با سبک‌های سینمایی
  • موسیقی فیلم
  • جلوه‌های خاص
  • شیوه‌های رهبری بازیگر
  • مدیریت تولید
  • پروژه نهایی

 

دروس رشته سینما

 

دروس تخصصی گرایش فیلم‌برداری

  • صدا
  • لابراتوار فیلم
  • تحلیل فیلم
  • جلوه‌های خاص
  • فیزیک نور و عدسی
  • شناخت ابزار فیلم‌برداری
  • فیلم‌برداری
  • شناخت مواد خام
  • پرسپکتیو رنگ و نور
  • نورپردازی
  • ترکیب‌بندی تصویر
  • گریم
  • تصویربرداری
  • فیلم‌برداری در نقاشی متحرک
  • پروژه نهایی

اخبار پیرامون رشته سینما بدون کنکور

بررسی امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته سینما 

شما می‌توانید در رشته سینما در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید. به طوری که تمام فارغ‌التحصیلان این رشته بعد از مقطع کارشناسی با اصول طراحی و مبانی هنرهای تجسمی، موسیقی، عکاسی، تحولات سینمای ایران و جهان، تاریخ هنر ایران و جهان، نقد و تحلیل فیلم، نوشتن فیلم‌نامه و مراحل ساخت و تولید فیلم، کار در کارگاه مبانی زیباشناسی و درک تصویر، کار در کارگاه نگارش، کار در کارگاه فنی سینما، آشنا می‌شوند. لذا علاقمندان به این رشته می‌توانند در هر یک از موارد نامبرده شده به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.

 

ورود تضمینی رشته سینما بدون کنکور

 

خلاصه مطلب 

آنچه در این مقاله به آن پرداختیم رشته سینما بدون کنکور بود که مورد توجه بسیاری از علاقمندان به سینماست زیرا از یک سو این رشته متقاضیان بسیاری دارد و از سویی دیگر تعداد دانشگاه های ارائه دهنده آن در کشور بسیار کم می باشد. علاوه بر این، دانشگاه هایی که به پذیرش دانشجو در رشته سینما بدون آزمون می پردازند معرفی کردیم و یادآور شدیم در حال حاضر دانشگاه های سراسری در رشته هنر پذیرش بدون کنکور ندارند و برای ورود به رشته سینما بدون کنکور باید به ثبت نام در دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و یا علمی کاربردی اقدام کنید. همچنین برای ورود بدون آزمون به این رشته، ثبت نام به عنوان دانشجوی آزاد در کلاس های هنرهای تجسمی دانشگاه تهران و سایر مراکز نیز وجود دارد که زیر نظر استادان دانشگاه ها برگزار می گردد. 
افزون بر این شرایط رشته سینما بدون کنکور و میزان شهریه و مدارک لازم برای ثبت نام در آن را ذکر کردیم و در کنار موارد فوق برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان دروس این رشته در گرایش های مختلف آن را نیز شرح دادیم و بازار کار هر گرایش را معرفی کردیم و در آخر امکان ادامه تحصیل در رشته سینما را مورد بررسی قرار دادیم اما شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت‌نام‌ رشته سینما بدون کنکور از چه زمانی شروع می شود؟

تاریخ ثبت‌نام‌ رشته سینما بدون کنکور برای ترم مهر از اواسط مرداد و برای ترم بهمن از اواخر آذرماه شروع می شود.

 شهریه رشته سینما بدون کنکور چقدر است؟

میزان شهریه هر داوطلب بسته به دروس عملی و نظری گرایش انتخابی او دارد و شامل شهریه ثابت و متغیر دانشگاه محل تحصیل وی است.

آیا امکان ادامه تحصیل در رشته سینما وجود دارد؟

بله علاقمندان به این رشته می‌توانند در هر یک از گرایش های آن به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.

 

نظرات

36 دیدگاه دربارهٔ «رشته سینما بدون کنکور ۱۴۰۲»

  1. Avatar photo عسل گفت:

    سلام‌وقت بخیر چطوری میشه برای بدون کنکور این رشته رو برای بهمن ماه ثبت نام کرد؟ خود دانشگاه ها چیزی میدن یا سنجش؟
    و میدونید شهريه پردیس رشته کارگردانی حدودا چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام دانشگاه های غیرانتفاعی در تهران پذیرش این رشته رو بدون کنکور انجام میدهند

  2. Avatar photo عرفان بداقی گفت:

    با سلام من رشته تصویربرداری در هنرستان رو گذروندم برای ورود به دانشگاه برای این رشته ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام برای مشاوره راجب این رشته با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید

  3. Avatar photo فاطیما گفت:

    سلام بنده رشتم سینماست و سال اخرم خواستم بدونم دانشگاه ازاد مشهد خاستار دواطلبان این رشته بدون کنکور هست ؟!

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      باید دفترچه بدون کنکور آزاد را بررسی نمایید

  4. Avatar photo جواد احمدی گفت:

    سلام و درود بر مشاوران عزیز ببخشید میخواستم بدون بنده از طریق ادبیات میتوانم وارد بازیگری شوم بنده سال بد دیپلم ادبیاتم رو میگیرم ممنون نشوم اگر راه نمایی کنید..

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بستگی به تجربه ی شما در حوزه بازیگری دارد
      برای راهنمایی بیشتر تماس بگیریذ

      1. Avatar photo 😻 گفت:

        من میخواستم رشته سینما دانشگاه آزاد ثبت نام کنم، بدون کنکور دانشگاه آزاد هست برای سینما؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله برخی از واحدهای دانشگاه ازاد این رشته را ارائه می کنند.

  5. Avatar photo جواد احمدی گفت:

    سلام و درود بر مشاوران عزیز ببخشید میخواستم بدون بنده از طریق ادبیات میتوانم وارد بازیگری شوم بنده سال بد دیپلم ادبیاتم رو میگیرم ممنون نشوم اگر راه نمایی کنید.

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز هم از طریق دانشگاه بدون کنکور و هم از طریق با کنکور میتونید این رشته رو بخونید.

    2. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام بستگی به سوابق و تجربه شما در این حوزه دارد
      برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید

  6. Avatar photo صفا گفت:

    درود بر شما
    بنده دیپلم ۱۲ ساله ی تجربی دارم میخوام دانشگاه سوره برای ترم مهر ماه رشته ی سینما اقدام کنم آیا امکانش هست؟ چه زمانی میتونم اینکارو انجام بدم؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله
      تقریبا مردادماه دفترچه ارائه می شود
      و می توانید درصورت ارائه شدن ثبت نام کنید

  7. Avatar photo چالش گفت:

    من با دیپلم انیمیشن میتونم کارگردانی بخونم؟
    و اینکه ممنون میشم بگید تو تهران کجا کارگردانی بدون کنکور دارن ..؟
    و اینکه باید چه کارهایی بکنم برای آماده سازی

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله رشته ی کارگردانی بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه میشود که میتونید از دی ماه سال جاری برای ثبت نام اقدام کنید.

    2. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید.

  8. Avatar photo مائده گفت:

    تو کرج دانشگاه هایی که بدون کنکور این رشته رو ارائه بدن داریم؟
    اگه آره میشه اسماشون رو بگین

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      لیست رشته های ارائه شده را از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته بررسی نمایید.

  9. Avatar photo هادی گفت:

    سلام…میشه با دیپلم انسانی رشته کارگردانی رو تو دانشگاه خوند؟

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام باید کنکور دهید ببینید قبول میشوید یا خیر

  10. Avatar photo Baran گفت:

    سلام وقت بخیر من سال ۱۴۰۲کنکور دارم و در رشته انسانی تحصیل میکنم، علاقه خیلی شدیدی به تدوین و تدوینگری دارم میخوام بدونم بعد از گرفتن دیپلم میتونم بدون کنکور در این رشته آغاز به تحصیل کنم و کدوم دانشگاه بدون کنکور قبول میکنه؟

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر بله تعداد محدودی از دانشگاها بدون کنکور ارایه میدهند منتهی باید وضعیت دقیق شما برای پذیرش در دانشگاه بر اساس سوتبق تحصیلی بررسی شود.

  11. Avatar photo محمد گفت:

    سلام آیا با دیپلم تجربی نظام جدید و بدون آزمون میشه تو دانشگاهی به غیر از علمی کاربردی رشته فیلمبرداری خوند؟

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام معمولا رشته فیلمبرداری رو فقط علمی کاربردی ارائه میده

  12. Avatar photo امیر گفت:

    سلام… آیا تحصیل در رشته های سینما در دانشگاه پیام نور حضور در کلاسهای درسی بصورت اجباری است یا بطور خودخوان هم می توان تحصیل کرد؟ لطفأ راهنمایی کنید…باتشکر

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام معمولا برای رشته های هنری مثل سینما دروس عملی وجود داره که حضوری باید تشکیل بشه

  13. Avatar photo محمد مهدی گفت:

    سلام آیا لیست دانشگاه های بدن کنکور رشته هنر رو دارید

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید تماس بگیرید .

      1. Avatar photo موسوی گفت:

        سلام موسوی هستم ۲۳سالمه از خوزستان ایذه و دیپلم نظام جدید انسانی دارم و خیلی به رشته های هنر علاقه مندم و مخصوصا رشته سینما . میخواستم بدونم آیا هنرستان های شهرستان رشته گرایش به رشته سینما ارائه می‌دهند و میتونم تو هنرستان سینما بخونم یا نه ؟! و آیا اگر دیپلم رشته هنر بگیرم میتونم چند سال آینده ک کنکور غیر مرتبط با رشته نمیشه داد من میتونم کنکور هنر بدم چون از هنرستان می‌خوام رشته هنر تحصیل کنم (دیپلم مجدد؟)

        لطفا راهنمایی کنید مممنونم

        1. Avatar photo karimi گفت:

          سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  14. Avatar photo مریم گفت:

    سلام.من مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی دارم.اگر بخوام از دیپلم دوباره یک گرایش از رشته سینما رو بخونم،دروس عمومی رو هم باید مجددا بگذرونم یا حذف میشن و دوره کوتاهتر میشه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام دوره کوتاه ترمیشود

  15. Avatar photo فاطمه گفت:

    این رشته بستگی به سن هم دارد؟
    هر شخص می‌تونه تو هر سن و شرایطی بخونه ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر.برای تحصیل در رشته سینما بدون کنکور محدودیت سنی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی 1403 + رشته ها و زمان

    داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی هستند، باید در زمان‌های تعیین‌شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که ثبت‌نام در رشته‌های...
  • ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ + شرایط، رشته ها | sanjesh

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 1402 در دو نوبت ورودی مهر و بهمن ماه انجام می‌شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بدون شرکت در آزمون سراسری هستند، باید با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام...
  • ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل

    ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

    کسانی که قصد دارند در دانشگاه های دولتی بدون شرکت در کنکور سراسری ثبت نام کنند باید از ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل اطلاع داشته باشند. هم چنین لازم است در مورد لیست رشته های شرط معدل دانشگاه دولتی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)