ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ + شرایط نفرات ذخیره | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون استخدام وزارت بهداشت هرساله به هدف جذب نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی و سایر مراکز زیر مجموعه وزارت بهداشت طی دو مرحله آزمون کنبی و مصاحبه ی حضوری انجام می گیرد. در این بین گروهی واجد شرایط به استخدام وزارت بهداشت در آمده و گروه دیگری هم به عنوان ذخیره استخدامی وزارت بهداشت معرفی می شوند.

داوطلبان واجد شرایط می توانند در مهلت مشخص شده از سوی سازمان سنجش، اقدامات لازم را جهت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۳ انجام دهند. افرادی که به عنوان ذخیره ی وزارت بهداشت معرفی می شوند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتری برای موفقیت در مصاحبه ی پیش رو و سایر شرایط و مراحل تیم مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایند.

همچنین در ادامه به بررسی موضوعاتی همچون ( مدارک مورد نیاز آزمون استخدام وزارت بهداشت، مدارک مورد نیاز ذخیره شدگان استخدامی وزارت بهداشت، نحوه ی ثبت نام آزمون و غیره) می پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام اینترنتی آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 

  • تصویر کارت ملی( پشت و رو):
    مدارک شناسایی داوطلب باید با فرمت jpg و حداکثر به حجم 300kb ذخیره و بارگذاری شود.
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه :
     همانند عگس کارت ملی گرفته شود.
  • تصویر یک قطعه عکس سه در چهار که به تازگی گرفته شده است :
    توجه داشته باشید اسکن عکس از روی کارت های شناسایی ( کارت ملی و شناسنامه ) امکان پذیر نمی باشد و باید از اصل عکس با کیفیت اسکن تهیه شود.همچنین عکس خواهران باید با حجاب کامل گرفته شده و اسکن شود.
  • تصویر اصل مدرک تمام دوره های تحصیلی :
    شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دکتری تخصصی و یا گواهی فراغت از تحصیل از دانشگاه تحصیل داوطلب
  • مدارک تحصیل در خارج از کشور:
    در صورت تحصیل خارج از کشور این گواهی باید به تایید یکی از وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا علوم تحقیقات و فناوری برسد.

 

برای اطلاع از شرایط استخدام وزارت بهداشت کلیک کنید.

 

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

مدارک مورد نیاز ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

 

  • دو قطعه عکس : با اطلاعات داوطلب پشت نویسی شود.
  • شناسنامه : اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه داوطلب باد ارائه شود.
  • کارت ملی : اصل و تصویر کارت ملی داوطلب باید ارائه شود.
  • کارت پایان خدمت : اصل و تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم (ویژه آقایان)  و یا نامه از یگان خدمتی با قید تاریخ اتمام خدمت نظام وظیفه لازم است ارائه شود.
  • فرم امتیاز کرونا : در صورت بهره مندی از امتیاز کرونا لازم است نسبت به دریافت فرم امتیاز کرونا از سایت وتایید توسط مراکز و معاونت مربوطه اقدام نمایید.
  • اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی : داوطلبان رشته های شغلی که در شرایط احراز تحصیلی شغل آن ها مدرک تحصیلی فوق لیسانس مشروط به داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط ذکر شده است لازم است علاوه برآخرین مقطع، مدارک مقاطع قبلی خود را هم ارائه دهند.
  • مدارک ایثارگری : اصل و تصویر مدارک دال بر ایثارگری ( اصل شناسنامه ی فرد ایثارگر) ارائه شود.
  • گواهی اشتغال به طرح :  لازم است در رشته های اجباری یا اختیاری از محل خدمت تهیه شود.
  • تمدید طرح : گواهی اشتغال به طرح برای کسانی که تمدید طرح کرده اند لازم است.
  • مدارک بیمه : لیست سوابق بیمه ممهور به مهر سازمان تامین اجتماعی به همراه گواهی مدت کارکرد ویژه شاغلین شرکتی برای محاسبه ی سن باید ارائه شود.

مدارک لازم برای داوطلبانی که دارای شرایط سنی مناسب نیستند

 

این مدارک برای آن گروه از متقاضیانی است که دارای شرایط سنی مناسب نبوده و برای گرفتن کسری سن اقدام میکنند.

  • فرزندان ایثارگران : جانبازان، آزادگان، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان حداقل یک سال سابقه اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
  • داوطلبان قراردادی شاغل : شامل قرارداد کار معین، پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری حداکثر به میزان 15 سال قابل ارائه است. همچنین لازم است به ممهور به مهر سازمان تامین اجتماعی باشد.
  • کارمندان شرکتی :  کارمندانی که به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکت پیمانکاری طرف قرار داد با دانشگاه وسایر موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خدمت اشتغال دارند حداکثر به میزان 15 سال می توانند از این بند استفاده نمایند.
  • شرکت در جبهه ها به صورت داوطلبانه : این افراد به میزان حضور در جبهه و مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی در اثر مجروحیت از سنشان کسر می شود.
  • طرح خدمت نیروی انسانی : داوطلبانی که طرح اجباری، اختیاری و یا تمدید طرح با استناد به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان گذرانده اند، به میزان انجام خدمت فوق از سنشان کسر می شود.
  • سربازی : مدت سربازی آقایان برای کسر از سن قابل قبول مورد تایید است.

لازم به ذکر است لیست ارائه شده تنها براساس اظهارات داوطلب ثبت می شود و پس از بررسی اولیه مدارک افراد و تایید مستندات،نتیجه ی نهایی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

 

آزمون استخدامی برای ذخیره شدگان وزارت بهداشت

پیرو اعلام اسامی داوطلبان واجد شرایط جهت بررسی مدارک آزمون اسخدامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به حذف تعدادی از داوطلبان و تغییرات امتیاز کرونا ، پذیرفتگان مرحله ی دوم به عنوان داوطلب ذخیره معرفی می شوند و طبق بخش نامه ی سازمان سنجش باید مدارک خود را به محل اعلام شده ارسال نمایند. همچنین آزمون استخدامی سال آینده فرصت مناسبی برای افرادی است که به عنوان نیروی ذخیره در آزمون استخدامی سال گذشته انتخاب شده اند و این افراد می توانند در آزمون پیش رو شرکت کنند و شانس خود را برای قبولی افزایش دهند. لازم به ذکر است تمامی افراد باید حداقل امتیاز آزمون را کسب نمایند و در این مورد تمامی افراد برابر اند.

 

 

شرایط قبولی داوطالبان و نحوه به کارگیری افراد ذخیره وزارت بهداشت

از شرایط قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل 60 درصد از مجموع نمره می باشد. ایثارگران و معلولین با سهمیه مشخص از کسب نمره ی مذکور معاف اند. در ادامه داوطلبان باید 50 درصد از نمره ی مصاحبه را کسب نمایند در غی این صورت از ادامه ی فرایند استخدام حذف می شوند. داوطلبان 20 تا30 روز پس از آزمون، می توانند نتیجه یآزمون کتبی خود را از طریق سایت مربوطه مشاهده نمایند. همچنین نتیجه ی کلی آزمون شامل تخصصی و مصاحبه، حداقل 30 روز پس از روز مصاجبه قابل پیگیری است. در خصوص استفاده از افراد ذخیره باید گفت، در صورت انصراف و یا عدم تایید افراد گزینش شده ی اصلی از سوی هسته ی گزینش، از افزاد ذخیره به ترتیب امتیاز استفاده می شود در غیر این صورت از اقراد ذخیره استفاده نخواهد شد. به علاوه اینکه افراد ذخیره در آزمون بعدی از اولویتی برخوردار نمی شوند و قبول شدن تمام افراد منوط بر کسب حداقل نمره ی اعلام شده است .

 

 

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی : ابتدا وارد سایت به نشانی مرکز سنجش آموزش پزشکی شده و طبق دستور العملی که در ادامه توضیح داده شده است عمل نمایید.

  • ارسال مدارک: در صفحه ی اصلی سایت از منوی سمت راست گزینه ی آزمون های استخدامی را انتخاب نمایید سپس روی لینک ارسال مدارک و ثبت نام کلیک کنید تا مراحل ثبت نام آغاز شوند. سپس مطابق تصویر گزینه ی ارسال مدارک و ثبت نام جدید را بزنید.

 

 

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

 

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

  • ثبت کد ملی : در این مرحله لازم است کد ملی خود را وارد کنید. دقت کنید در صورت اشتباه وارد کردن کد ملی فرایند ثبت نام ادامه پیدا نخواهد کرد. پس از آن گزینه ی پرداخت هزینه را کلیک کنید.

 

ذخیزه استخدامی وزارت بهداشت

ذخیزه استخدامی وزارت بهداشت

  • مطالعه ی نکات و تایید شرایط : پس از مطالعه ی نکات و با کلیک بر گزینه ی ادامه وارد مرحله ی بعد ثبت نام می شوید.

 

  • ثبت مشخصات : مشخصات خود را وارد کنید و گزینه ی ثبت اطلاعات را بزنید.

 

 

 

 

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

  • مشخصات بانکی : در مرحله آخر با وارد کردن اطلاعات حساب خود ثبت نام شما تکمیل می شوید و می توانید در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت نمایید.

 

 

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

ذخیره استخدامی وزارت بهداشت

 

اولویت افراد بومی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت چگونه لحاظ می شود؟

تعریف افراد بومی:

داوطلبان در صورت داشتن یکی از شرایط ذیل بومی تلقی می‌گردند:

  •  محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی مورد درخواست برای استخدامی یکی باشد.
  • حداقل دو مقطع از مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در محل مورد تقاضای استخدام گذرانده باشد.
  • فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتی که محل سه سال از سنوات تحصیلی آنان (اعم از ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) با محل جغرافیایی مورد تقاضای استخدامی یکی باشد.

گزینش افراد ابتدا با تطبیق شرایط درج شده در آگهی صورت می گیرد. در ادامه در صورتی که افراد بومی باشند تا سقف 50% از اولویت های مربوطه بهره مند می شوند. به نحوی که  به طور مثال  اگر 20 نفر برای موقغیت شغلی نیاز باشد 10 نفر از آن ها را افراد بومی تشکیل می دهند. در واقع 10 نفر بومی و ده نفر غیر بومی استخدام می شوند.

 

آخرین اخبار مرتبط با وزارت بهداشت

 

وزارت بهداشت با کمبود نیرو مواجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیرو در حوزه ی بهداشت و درمان خاطر نشان کرد که هیچ قصدی در جهت تعدیل نیرو نداریم و سیاست کلی ما حفظ نیروهای شاغل در سیستم مذکور است. در ادامه دکتر بهروز رحیمی در خصوص مطالباتی که کادر سلامت کشور دارند بیان کرد : تلاش ها و جان فشانی های کادر درمان در دوران کرونا فراموش نخواهد شد و در تاریخ کشور و جهان باقی خواهد ماند. وی افزود ما در راستای تحقق این مطالبات هستیم و به زودی راه حل هایی را برای رفع موانع پرداخت مطالبات ارائه می دهیم.

 

تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران وزارت بهداشت تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

بهروز رفیعی در این خصوص گفت : با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ بند ( د) تبصره ی 20 در خصوص وضعیت ایثارگران، این گروه همیشه مورد توجه وزارت بهداشت بوده اند. اما متاسفانه مدتی است که با توجه به نامه ارسالی سازمان مدیریت برنامه و بودجه در مورد عدم استخدام و تبدیل وضعیت در استان ها این موضوع کمی به چالش خورده بود که خوشبختانه این موضوع حل شد و به سرعت در حال پیگیری تغییر وضعیت استخدامی ایثارگران مجموعه وزارت بهداشت هستیم.

 

 

خلاصه مطالب

وزارت بهداشت در بازه های زمانی مشخص و با توجه به نیاز کشور اقدام به جذب و استخدام نیروی انسانی می کند به همین جهت در این مقاله به بررسی مدارک ثبت نام و شرکت در آژمون استخدامی وزارت بهداشت پرداخته ایم همچنین برای آن دسته از افرادی که به عنوان ذخیره استخدامی وزارت بهداشت پذیرفته شده اند اطلاعاتی در ارتباط با مدارک مورد نیاز با توجه به تجربه ی سالیان گذشته، نحوه ی شرکت مجدد در ازمون استخدامی سال آینده و شرایط دیگر آورده شده است. همچنین شما می توانید با تماس با کارشناسان و مشاوران ایران تحصیل از جزئیات این امر اطلاع حاصل فرمایید.

 

 

برای دانلودمقاله کلیک کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای استخدام وزارت بهداشت به افراد بومی سهمیه تعلق می گیرد؟

بله افراد بومی تا 50 درصد استخدامی ها را شامل می شوند. به طور مثال اگر وزارت بهداشت برای عنوان شغلی تا 20 نفر نیرو میگیرد 10 نفر از آن ها از افراد بومی هستند.

به افرادی که به عنوان ذخیره ی وزارت بهداشت معرفی می شوند آیا در آزمون سال بعد سهمیه تعلق می گیرد؟

خیر تمام افراد به صئرت برابر سنجیده می شوند.

نتیجه ی مصاحبه ی وزارت بهداشت در چه تتاریخی اعلام می شود؟

نتیجه ی مصاحبه 20 تا30 روز پس از آن اعلام می شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان

    ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان – nesha.saorg.ir

    کلیه دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند، با استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی می‌توانند به صورت الکترونیک کلیه اقدامات لازم را به صورت غیرحضوری انجام دهند. خدمات سامانه نشا به نشانی nesha.saorg.ir برای آن دسته از متقاضیانی...
تماس با مشاور