ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جدول زمانبندی آزمون ept در سال ۱۴۰۳

جدول زمانبندی آزمون ept
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جدول زمانبندی آزمون ept منتشر شده است. دانشجویانی که قصد دارند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند، نیاز است از جدول زمان بندی این آزمون اطلاعات کافی را بدست آورند. زیرا ثبت نام و روز برگزاری از قبل اعلام می شود و تمامی داوطلبان باید طبق تاریخ های اعلام شده برنامه خود را به پیش ببرند. این آزمون جهت سنجش دانش زبان انگلیسی داوطلبان طراحی شده است و نیاز است که تمامی داوطلبان نمره مورد نیاز آن را کسب نمایند. افرادی که در این آزمون نمره مورد نیاز را نمی گیرند، نمی توانند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

 

جدیدترین جدول زمانبندی آزمون ept

طبق جدول زیر داوطلبان می توانند اقدام به ثبت نام در این آزمون نمایند. در صورت تغییر تاریخ ها در رابطه با جدول زمانبندی آزمون ept در همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نوع آزمون ماه شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری
EPT خرداد 8 اردیبهشت 23 اردیبهشت 6 خرداد
EPT تیر 25 خرداد 3 تیر 17 تیر
EPT شهریور 24 مرداد 31 مرداد 18 شهریور

 

آزمون طبق تاریخ جدول زمانبندی آزمون ept در شهریور ماه برگزار شده و شهرهایی که میزبان برای برگزاری آن هستند شامل، شهرهای تهران،تبریز،مشهد،اهواز،اصفهان،شیراز،کرمانشاه،رشت،کرمان،اردبیل،کرج،یزد،همدان،ارومیه،قزوین،گرگان،خرم آباد،اراک،ساری ،بوشهر و زاهدان خواهد بود.

 

تاریخ برگزاری آزمون EPT

 

موارد قابل توجه در هنگام ثبت نام آزمون EPT

داوطلب گرامی از ثبت نام همزمان دو نفر یا بیشتر در یک سیستم کامپیوتری خودداری نمائید. 

ثبت نام شما در آزمون زمانی قطعی و تکمیل خواهد شد که پرداخت مالی صورت گرفته و تائید نهایی پرداخت انجام شده باشد و از سیستم شناسه پرداخت حتما دریافت نمائید.

هزینه آزمون 225 هزار تومان می باشد که باید اینترنتی پرداخت شود.

 

اطلاعیه :

تنها دانشجویان دوره دکتری تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به شرکت در آزمون می باشند بدین منظور لازم است داوطلبان شماره دانشجویی ۹ رقمی خود را به منظور ورود به سامانه در اختیار داشته باشند.

 

بودجه بندی سوالات آزمون EPT

برای اینکه در این آزمون پذیرفته شوید و نمره مورد نیاز را کسب نمایید نیاز است از بودجه بندی آن اطلاعات کافی را کسب نمایید. در ادامه بودجه بندی آن را بررسی خواهیم کرد.

۱- واژگان شامل ۲۵ سؤال تستی

۲- دستور زبان شامل ۴۰ سؤال تستی

۳- درک مطلب در دو بخش شامل :

الف) خواندن و درک متون ۲۰ سؤال تستی

ب) درک مطلب متن با کلمات حذف شده شامل 15 سوال

 

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون EPT کلیک کنید.

 

 

نکات مهم در رابطه با آزمون EPT

 1- ثبت نام شما زماني قطعي و تكميل خواهد شد كه پرداخت مالي صورت گرفته و تائيد نهايي پرداخت انجام شده باشد.

2- در وارد كردن اطلاعات خود دقت لازم را داشته باشيد، زیرا در صورت بروز اشتباه تمام مسئولیت با خودتان است.

3- چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در سايت با مشخصات فردي شما وجود داشته باشد، محرومیت برای حضور در جلسه خواهید داشت.

4- در زمان حضور در جلسه آزمون ارائه كارت شناسايي طبق اطلاعاتی که در سایت وارد کرده اید، ضروری است.

5- شروع فرآیند آزمون ساعت 08:30 صبح خواهد بود؛ بهتر است که نیم ساعت قبل از شروع آزمون حضور داشته باشید.

6- سوالات به صورت تستي است و نمره منفي ندارد.

7- همراه داشتن هر گونه وسايل الكترونيكي در جلسه آزمون ممنوع است و با متخلف برخورد قانوني خواهد شد.

 

اطلاعیه:

به اطلاع داوطلبان گرامی شرکت در آزمون می رساند هیچ یک از کارکنان و اعضای هیات علمی بدون توجه به نوع و نحوه همکاری، اعم از رسمی قطعی،رسمی آزمایشی،پیمانی،حق التدریس، قراردادی،ساعتی،شرکتی،تمام وقت،نیمه وقت و …مجاز به شرکت در آزمونهای زبان (EPT و اشتمال) در محل اشتغال خود نمی باشند.چنانچه این موضوع رعایت نشود ضمن ابطال آزمون، وفق مقررات و ضوابط با ایشان برخورد خواهد شد.

 

آزمون EPT چیست؟

در این قسمت همراه ما باشید تا اطلاعاتی را در رابطه با آزمون EPT در اختیار شما قرار دهیم. این آزمون توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود و مخصوص دانشجویانی است که می خواهند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند. افراد که قصد تحصیل در دوره دکتری را دارند باید در این آزمون نمره کافی را کسب نمایند.

 

برای اطلاع از جزییات نمره قبولی در آزمون EPT کلیک کنید.

 

سیستم نمره‌دهی در آزمون EPT

آزمون ای پی تی  مثل تمامی آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی دارای نمره قبولی مشروطی و مردودی است. حداکثر نمره در آزمون EPT صد نمره است که این نمره در سه مهارت: واژگان،گرامر و درک مطلب خلاصه می شود. این صد نمره به صورت زیر در سوالات این آزمون پخش شده است:

قسمت واژگان که شامل 25 تست می شود. سوالات چهارگزینه ای بوده و افراد باید گزینه صحیح را از بین گزینه ها انتخاب کنند. گرامر شامل 40 تست می شود و به شکلی است که در هر سوال زیر چهار بخش از کلمات خط کشیده شده است شما در نوع سوالات می‌بایست گزینه صحیح را انتخاب کنید.

درک مطلب ۲۰ تست را در برمی گیرد و در این بخش 4 متن آمده است که باید آن ها را خوانده و کاملاً ترجمه کنید. سپس سوالاتی از داخل متن طرح می شود که باید به آن ها پاسخ دهید.

 

تفاوت آزمون زبان EPT و MSRT

در این قسمت همراه ما باشید تا به بررسی تفاوت های دو آزمون EPT و MSRT بپردازیم. در خصوص تفاوت این دو باید به شما بگوییم که آزمون EPT سوالات مشابهی با MSRT دارد. در واقع بیشترین تفاوت این دو مربوط به

Listening یا همان بخش شنیداری است که این بخش در آزمون MSRT برگزار می‌شود ولی در آزمون زبان EPT  این بخش وجود ندارد. یکی دیگر از تفاوت آزمون MSRT  با EPT در زمان برگزاری است آزمون ای پی تی به‌صورت ماهانه برگزار می شود.

 

نحوه ثبت‌نام در آزمون EPT

ثبت نام در این آزمون اینترنتی بوده و از طریق سامانه دانشگاه آزاد صورت می‌پذیرد و شما می‌توانید با ساختن یک حساب کاربری برای خود نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایید. پس از ایجاد صفحه کاربری، به صفحه ای که مربوط به پرداخت می شود هدایت خواهید شد. سپس باید شناسه پرداخت را در این صفحه دریافت کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

روش گرفتن کارت ورود به جلسه آزمون ای پی تی نیز بدین صورت است که شرکت کنندگان در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه‌ی خود را چهل و هشت ساعت (دو روز) پیش از موعد آزمون از سامانه ثبت نام EPT بگیرند.

 

 

تاریخ ثبت نام آزمون EPT

 

 

منابع آزمون EPT چیست؟

در این قسمت همراه ما باشید تا منابع آزمون EPT را به شما معرفی کنیم. فراموش نکنید برای موفقیت در این آزمون، آشنایی با منابع ضروری است. یکی از ضروری ترین و جامع ترین منابعی که پیشنهاد می دهیم مطالعه کنید، کتاب لانگمن قرمز است. این کتاب درسنامه های متفاوتی را دارد که هر بخش آن به یکی از مهارت های زبان مربوط می شود. با مطالعه کتاب مهارت تست زنی و مهارت حل سوالات تشریحی را به صورت همزمان به دست خواهید آورد.

کتاب واژگان ضروری تافل نیز منبع بعدی است که به شما پیشنهاد می دهیم مطالعه کنید. در این کتاب 30 درسنامه وجودد ارد که هر کدام بین 15 تا 17 لغت جدید به شما آموزش خواهد داد. توجه داشته باشید که آخرین نسخه ویرایش شده این کتاب را تهیه کرده باشید.

کتاب ۱۱۰۰ واژه بارونز نیز کتابی پر محتوا است که می توانید برای این آزمون تهیه کرده و مطالعه کنید. در این کتاب برنامه ای 46 هفته ای به شما ارائه خواهد شد که می توانید با مطالعه آن دامنه لغات خود را به صورت گسترده ای افزایش دهید.

کتاب های 504 و راهنمای تافل نیز می توانند منابع خوبی برای مطالعه باشند.

 

 

ویژگی های آزمون EPT

در موارد فوق اشاره کردیم که این آزمون برای سنجش مهارت های اصلی داوطلبان می باشد و سوالات آن در سه گروه لغات، درک مطلب و گرامر خلاصه می شود. مدت زمانی که برای پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده است، 140 دقیقه می باشد. این آزمون نمره منفی نیز ندارد. از آنجایی که سبک طراحی سوالات مشابه تافل و آیلتس است افرادی که نمره بالای 6.5 در آن بدست آورده باشند می توانند سوالات این آزمون را نیز پاسخ دهند.

 

 

شرایط شرکت در آزمون EPT

برای شرکت در این آزمون نیاز است که دانشنامه کارشناسی ارشد را داشته باشید. پس از شرکت در آزمون و دریافت مدرک 2 سال زمان دارید تا در کنکور پذیرفته شوید. در صورت عدم پذیرش باید دوباره در این آزمون شرکت کنید. این آزمون و مدرک آن در خارج از کشور اعتباری ندارد. به علاوه دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند نیز این مدرک را هنگام مصاحبه دکتری قبول نمی کنند.

 

 

روش های آمادگی برای آزمون EPT

پس از اطلاع در رابطه با جدول زمانبندی آزمون ept باید خودتان را برای این آزمون آماده کنید. برای آمادگی کافی است دانش زبان خود را افزایش دهید. اینکه از چه روشی برای افزایش دانش زبان خود استفاده کنید، تفاوتی ندارد. زیرا هر فردی می تواند روش مخصوص به خودش را داشته باشید. به علاوه نقاط قوت و ضعف افراد نیز متفاوت است و باید به آن ها توجه شود. برخی نیز برای کمک گرفتن از موسسات آماده هستند که این روش نیز می تواند مناسب باشد. برای کمک گرفتن از موسسات کافی است با یکی از آن ها تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

 

برای دانلود PDF این مطلب روی لینک قرمز کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جدول زمانبندی آزمون ept در سال جاری بپردازیم و به شما کمک کنیم که از تمامی تاریخ های مرتبط با این آزمون اطلاعات کافی را بدست آورید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام حتماً در تاریخ های اعلام شده اقدام کرده باشید زیرا در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری از تاریخ ها داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون EPT چندبار در سال برگزار می شود؟

طبق جدول زمان بندی 3 بار در سال برگزار می شود.

آیا آزمون EPT برای مراکز دیگر نیز معتبر است؟

خیر تنها برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد معتبر است.

آیا در خصوص آخرین اخبار آزمون EPT می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله در این زمینه ایران تحصیل آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور