ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام

ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با پیشرفت تکنولوژی و ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری توسط سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها و … سامانه همگام نیز تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور تسریع خدمت رسانی، یکپارچه سازی دسترسی دانش آموزان و معلمان و کادر مدارس به امکانات اینترنتی و نیز ایجاد عدالت آموزشی راه اندازی شده است. سامانه همگام جامع ترین پورتال ملی مدارس کشور است. لازم به ذکر است که به دلیل سهولت استفاده از خدمات متعدد این سامانه مانند هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته، ثبت نام المپیادهای دانش آموزی، آزمون های آنلاین و … در این مقاله به بررسی نحوه کار و نیز نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام خواهیم پرداخت. اگر دانش آموز و یا عضوی از کادر مدارس می باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با سایت همگام

سامانه همگام به آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir همانطور که گفته شد، یک سایت آموزشی و تحصیلی است که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است. این سامانه امکانات آموزشی و تحصیلی مختلفی مانند فرم های ارزیابی، آزمون های علمی و یا خدمات مشاوره ای ارائه می کند که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود از آن استفاده نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از برخی از امکانات این سامانه مانند ثبت نام در المپیادهای دانش آموزی، تنها در زمانی معین و بازه زمانی مشخص شده امکان پذیر است. به همین دلیل لازم است که با امکانات الکترونیکی این سامانه بیشتر آشنا شوید.

 

جهت مطالعه مقاله «رمز همگام را فراموش کردم» کلیک کنید.

 

دریافت رمز عبور سایت همگام

در ابتدا برای ورود به سامانه همگام نیازمند نام کاربری و رمز عبور خواهید بود. نام کاربری لازم برای ورود به سامانه همان کد ملی هر شخص می باشد ولی برای دریافت رمز عبور لازم است تا به صورت حضوری به مدرسه خود مراجعه کرده و جهت دریافت رمز عبور خود از مدیر مدرسه اقدام نمایید. رمز عبور را نمی توان به صورت مجزا دریافت کرد و یا خود ساخت، به دلیل اینکه نیازمند تعریف نقش از سوی مدیر می باشد.

پرسنل و کارمندان وزارت آموزش و پرورش در تمامی کشور می بایست برای به سامانه همگام، به کارشناس فناوری منطقه استان مراجعه کنند و به منظور دسترسی به نقش مرتبط با جایگاه سازمانی پرسنل، رمز عبور فردی خود را دریافت کنند. علاوه بر موارد گفته شده، افرادی که توسط سامانه فیش حقوقی آموزش و پرورش به نشانی اینترنتیfish.medu.ir می توانند اطلاعات فیش حقوقی خود را مشاهده کنند، نیازی به دریافت رمز ورود مجزا نداشته و می توانند از همان رمز برای ورود به سامانه همگام استفاده کنند.

 

نکته

بهترین عملکرد سامانه همگام در حالتی است که از طریق آخرین نسخه مرورگرهای google chrome و یا Firefox وارد سامانه شوید. 

 

نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام

در این بخش از مقاله به بررسی نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام مدارس خواهیم پرداخت البته به شرط داشتن رمز عبور همگام که در بخش قبلی اشاره کردیم که دانش آموزان به چه طریق باید جهت دریافت رمز عبور اقدام نمایید. لازم به ذکر است برای اینکه دانش آموزان بتوانند رمز عبور خود را دریافت کنند، نیاز است تا اطلاعات دانش آموزان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد ثبت و تایید شده باشد. اگر که ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد تکمیل و در نهایت تایید شده باشد، رمز عبور سامانه همگام با مراجعه مدیر مدرسه مربوطه به سایت همگام و تایید اطلاعات دانش آموزان قابل دریافت خواهد بود.

 

توجه

لازم است بدانید که ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام توسط خود دانش آموز امکان پذیر نیست و این عمل تنها از طریق مدیر مدارس امکان پذیر است.

 

در این بخش از مقاله برای راهنمایی بیشتر شما کاربران عزیزبه بررسی نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد دانش آموزی توسط مدیران مدارس خواهیم پرداخت.

  • در ابتدا می بایست آدرس اینترنتی سامانه سناد دانش آموزی به نشانی schsnd.medu.ir، را در مرورگر خود وارد نمایید. سپس وارد سامانه شده و مانند تصویر مقطع خود را انتخاب نمایید. 

جستجو سامانه سناد

  • در این قسمت برای ورود به پنل مدرسه وارد بخش دانش آموزی و یا بخش مدارس شوید. سپس صفحه ای مانند تصویر زیر باز می شود که باید کد مدرسه و کد ملی و رمز عبور را در آن درج کنید. کد مدرسه یک کد 8 رقمی ثابت و یکسان است که به هر یک از مدارس اختصاص داده می شود و رمز عبور شما نیز باید پیشتر توسط مدیر ساخته شده باشد و برای دریافت آن ها باید به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایید.

ورود به سامانه سناد دانش آموزی

  • در گام بعدی می بایست وارد قسمت “امور دفتری” شده و بر روی گزینه “ثبت نام دانش آموز جدید” کلیک کنید.

ثبت نام دانش آموز جدید در سامانه سناد

  • در بخش بعدی می بایست اطلاعات دانش آموز مانند کد ملی او را وارد نمایید.

وارد کردن کدملی دانش آموز در سامانه سناد

  • پس از وارد کردن کد ملی دانش آموز، د صورتی که دانش آموز از قبل در سامانه سناد نام نویسی کرده باشد اطلاعات او نمایش داده می شود اما اگر که برای اولین بار است اطلاعات او وارد سامانه سناد می شود، در ابتدا لازم است اطلاعاتش در سامانه ثبت شود.

ثبت اطلاعات دانش آموز

  • در مرحله بعد برای ثبت نام دانش آموز جدید در سامانه سناد و نام نویسی در این سایت، باید گزینه “ثبت مشخصات دانش آموز جدید” را از منوی سمت چپ سایت انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی پدر، کد ملی مادر و اطلاعات دانش آموز، ثبت نام را انجام دهید. پس از تایید کردن و وارد شدن به مرحله بعد، مجددا کد ملی پدر را وارد نمایید و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

وارد کردن اطلاعات تکمیلی دانش آموز

  • در این مرحله باید جنسیت دانش آموز، شماره تماس وی ، محل تولد او و … را مطابق تصویر زیر در محل هایی که از شما خواسته شده است درج کنید.

ثبت اطلاعات بیشتر از دانش آموز در سامانه سناد

قسمت دوم ثبت اطلاعات بیشتر از دانش آموز در سامانه سناد

 

  • در گام بعد باید از منوی سمت چپ سایت سناد گزینه “لیست دانش آموزان” را انتخاب کنید و سال تحصیلی را ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و پایه تحصیلی را “بدون پایه” انتخاب کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

مشاهده لیست دانش آموزان در سامانه سناد

  • در نهایت پس از جستجو کردن، اطلاعات دانش آموز و مقطع تحصیلی او مانند تصویر زیر نمایش داده می شود. 

ثبت نام کامل دانش آموز در سامانه سناد

به این ترتیب اطلاعات دانش آموز در سامانه سناد ثبت می گردد. دانش آموزان می توانند با مراجعه به مدیر مدرسه از او تقاضای رمز عبور کرده تا بتوانند با رمز عبور ساخته شده توسط مدیر مدرسه وارد سامانه همگام شوند.

 

 

توجه: اگر که شما به عنوان دانش آموز، معلم، مشاور و مسئول مدرسه و یا سایر موارد این چنینی قصد ورود به سایت همگام مدارس را دارید، باید ابتدا به مدیر مدرسه مراجعه کرده تا نقش شما را در سامانه همگام تعریف کند. در ادامه رمز عبوری هم توسط مدیر به شما داده می شود که به کمک این اطلاعات می توانید وارد حساب کاربری خود در سامانه همگام شوید.

 

نحوه ورود به سامانه همگام

  • برای ورود به سامانه همگام لازم است تا آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir را در مرورگر خود جستجو کنید. صفحه ای مانند زیر باز خواهد شد. در این مرحله بعد از درج کد ملی و رمز عبور در کادرهای مربوطه، عبارت “ورود” را بفشارید.

ورود به سایت همگام دانش آموزی

  • برای بار دوم صفحه ای مانند زیر  باز خواهد شد. در این صفحه می بایست نقش خود (مانند: دانش آموز) و نام سازمان را (در واقع نام مدرسه خود را اگر که دانش آموز هستید) در قسمت های مشخص ثبت کرده و سپس بر روی دکمه “تایید” کلیک نمایید.

نام کاربری و رمز عبور سایت همگام

  • در این مرحله وارد پنل کاربری خود خواهید شد و می توانید به تمامی امکانات و بخش های مختلف تحصیلی و آموزشی مانند تصویر زیر دسترسی داشته باشید و استفاده نمایید.

پنل کاربری سایت همگام

  • در صورتی که بر روی گزینه “هدایت تحصیلی” کلیک نمایید با صفحه ای مانند زیر مواجه می شوید که می توانید با انتخاب گزینه “تکمیل فرم اولویت” فایل اینترنتی مربوط به تعیین توانایی ها، مهارت و علایق شخصی خود را جهت انتخاب رشته تحصیلی تکمیل نمایید. لازم به ذکر است که این قسمت جهت کمک به انتخاب رشته دانش آموزان در پایه نهم، تعبیه شده است. علاوه بر آن در صورت انتخاب “نتایج فردی دانش آموز”، نتیجه تکمیل فرم اولویت برای شما نمایش داده خواهد شد.

هدایت تحصیلی سایت همگام تحصیلی

  • یکی دیگر از بخش های مهم دیگر، قسمت مربوط به آزمون های مشاوره ای می باشد که با انتخاب آن، به صفحه ای مانند زیر هدایت می شوید. اگر که تمایل به شرکت در آزمون سلامت روان سامانه همگام را دارید، می توانید با کلیک بر روی “شرکت در آزمون خود ارزیابی” نسبت به انجام مجازی این آزمون اقدام کنید.

آزمون های مشاوره ای سایت همگام

  • یکی دیگر از امکانات کاربردی این سامانه مربوط به بخش کارنامه می باشد. در صورتی که مایل به مشاهده کارنامه نهایی، ماهانه یا هفتگی خود و یا فرزند خود هستید، می توانید از این قسمت به نتایج مربوطه دسترسی یابید.

بخش کارنامه سایت همگام

  • به جز امکانات گفته شده، هر کدام از گزینه های دیگر سامانه همگام نیز دارای عملکرد مخصوص به خود می باشد. به عنوان نمونه، شما می توانید نسبت به انجام امور مربوط به مواردی مانند “المپیاد دانش آموزی”، “تکالیف”، “بیمه دانش آموزی”، “جشنواره ها و مسابقات”، تنها با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های مربوطه اقدام نمایید. 

امکانات مختلف سایت همگام

 

جهت اطلاع از مقاله چگونه در سایت همگام آزمون دهیم؟ کلیک کنید.

 

سایر امکانات سایت همگام

تا این قسمت از مقاله نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام و نیز نحوه ورود آنها به سامانه را خدمت شما کاربران عزیز توضیح دادیم. از این پس قصد داریم تا امکانات بیشتری از این سامانه را برای شما عزیزان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

  • هدایت تحصیلی: یکی از امکانات سامانه همگام بخش هدایت تحصیلی پایه نهم می باشد تا متقاضیان ورود به پایه دهم، بتوانند متناسب با علایق، هدف خود در آینده، استعداد و نیز شرایط حال حاضر خود، بهترین رشته ممکن را انتخاب کنند. به همین دلیل، دانش آموزان می بایست با مراجعه به سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم، نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند تا مشاوران مدرسه بتوانند با استناد به این فرم و سایر آزمون های مشاوره ای، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند. 
  • المپیادهای دانش آموزی: توجه داشته باشید که ثبت نام در المپیادهای دانش آموزی در مقطع متوسطه دوم، از میان افراد واجد شرایط و تنها در بازه زمانی که مشخص می گردد، فقط با مراجعه به سامانه همگام امکان پذیر است.
  • ثبت نام آزمون تیزهوشان: همان طور که می دانید، ثبت نام آزمون تیزهوشان در میان مقطع تحصیلی ششم به هفتم اتفاق افتاده و ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان مقطع نهم به دهم، در فرصت از پیش اعلام شده و از طریق سایت همگام انجام می شود. به همین دلیل، لازم است تا کلیه متقاضیان ثبت نام در این آزمون با نحوه دریافت رمز عبور همگام جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان آشنایی کافی داشته باشند.
  • ثبت وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان: انجام حضور و غیاب دانش آموزان به ویژه در کلاس های آنلاین و غیر حضوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دبیران و معلمان مدارس می توانند با مراجعه به سایت همگام حضور و غیبت دانش آموزان خود را از این طریق انجام دهند. هم چنین امکان مشاهده وضعیت حضور در کلاس برای خود دانش آموزان نیز در این سایت وجود دارد.
  • مشاهده برنامه کلاسی دانش آموز: دانش آموزان مدارس مختلف می توانند با مراجعه به سایت همگام نسبت به دریافت برنامه کلاسی هفتگی خود اقدام نمایند. جهت مشاهده و دریافت این برنامه کلاسی باید پس از ورود به حساب کاربری، گزینه «برنامه کلاسی» را انتخاب کنید.
  • طراحی آزمون های آنلاین زمان دار: از دیگر امکانات قابل توجه سایت همگام می توان به فراهم کردن امکان ساخت آزمون های آنلاین زمان دار برای معلم ها اشاره کرد. با توجه به این که در کلاس های آنلاین برگزاری آزمون تا حدی مشکل تر می باشد، امکان ساخت آزمون های آنلاین برای دبیران و معلمان محترم در این سایت به وجود آمده است. این افراد می توانند آزمون های مورد نظر خود را از طریق سامانه همگام طراحی کرده و نیز زمان و تاریخ برگزاری آن را هم مشخص کنند. استفاده از انواع سوالات در این آزمون ها از جمله سوالات تستی، تشریحی و غیره امکان پذیر است.
  • آزمون های مشاوره ای مدارس: همان طور که می دانید، مدارس در کنار آموزش علمی دانش آموزان وظیفه دارند بر روی جنبه های روحی و روانی دانش آموزان نیز کار کنند و از هر نظر شرایط دانش آموز را بهبود ببخشند. در زمان آموزش های حضوری، مشاورین بیش ترین نقش را در انجام این امورات بر عهده داشته و آزمون های مختلفی برای اطلاع از وضعیت دانش اموزان برگزار می کردند. اکنون هم امکان برگزاری آزمون های مشاوره ای آنلاین از طریق سایت hamgam.medu.ir فراهم شده است تا هم چنان توجه به این جنبه روحی و روانی مهم ادامه داشته باشد. بنابراین، دانش آموزان می توانند با مراجعه به این سامانه در زمان اعلام شده توسط مشاور مدرسه، نسبت به شرکت در این آزمون ها اقدام نمایند.

 

علاوه بر امکانات گفته شده، آن دسته از دانش آموزانی که متقاضی شرکت در برنامه هایی که از سوی مدرسه برای گذران ایام فراغت آن ها تدارک دیده شده، هستند؛ لازم است تا نام نویسی این رویه را از طریق سایت اینترنتی همگام به انجام رسانده تا واحد آموزشی مربوطه بتواند با توجه به آمار درخواست ها، نسبت به تدارک هرچه بهت برنامه های مذکور اقدام نمایند.

 

جهت اطلاع از سامانه پشتیبانی همگام آموزش و پرورش کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون سایت همگام

  • مدیرعامل همراه اول گفت: پلتفرم شاد، در سال گذشته توانست گوی رقابت را از منظر ترافیکی از سایر پلتفرم های داخلی و خارجی برباید.
  • وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان ایلام خبر داد: از مناطق عملیاتی والفجر ۳ و کربلای ۱ نقطه ایثار شهرستان مهران استان ایلام جهت گسترش زمینه برگزاری حضوری اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی، استفاده خواهد شد.

 

 

خلاصه مطالب

وزارت آموزش و پرورش برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی متناسب به صورت آنلاین و غیر حضوری به دانش آموزان، معلم ها و سایر کارکنان و پرسنل مدارس، اقدام به راه اندازی سایت همگام کرده اند. همانطور که در مقاله گفته شد، تمامی این افراد با در اختیار داشتن اطلاعات کاربری می توانند به سامانه همگام وارد شده و از خدمات گوناگون آن استفاده کنند. اطلاعات کاربری لازم برای ورود به این سامانه شامل نام کاربری یا همان کد ملی هر فرد و رمز عبور می باشد.

فراموش نکنید که برای دریافت رمز عبور به سامانه همگام نیازمند این خواهید بود که مدیر مدرسه پیشتر ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام و یا سایر پرسنل مدرسه را انجام داده باشد و رمز عبور را در اختیار شما قرار دهد. در مقاله فوق به طور کامل نحوه ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام و نیز ورود آنها به این سامانه و سایر امکانات را توضیح داده ایم. در صورت بروز مشکل و یا داشتن هر سوالی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما عزیزان پاسخ داده خواهد شد.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ثبت نام دانش آموزان در سایت همگام بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان در سامانه همگام ثبت نام کرده و از آن استفاده کرد؟

تمامی جزئیات و مراحل ثبت نام در سایت همگام مدارس در این مقاله توضیح داده شده است و شما می توانید با کمک این مقاله به راحتی در این سامانه ثبت نام نمایید.

از سایت همگام چه کسانی می توانند استفاده کنند؟

دانش آموزان، معلمان، کادر اجرایی مدرسه ها، پرسنل و کارکنان آموزش و پرورش و حتی اولیای محصلان نیز می توانند با درج نام کاربری و رمز عبور خود وارد این سامانه شوند و از آن استفاده نمایند.

آیا دانش آموزان خود می توانند رمز عبور سایت همگام را دریافت نمایند؟

خیر؛ همانطور که در مقاله گفته شد، رمز عبور سامانه همگام تنها توسط مدیران مدرسه ها قابل دریافت می باشد و دانش آموزان می توانند با مراجعه حضوری به مدرسه خود این رمز را دریافت نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)