ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بورسیه رشته هنر در آمریکا

بورسیه رشته هنر در آمریکا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبان بسیاری سالانه به دنبال اخذ ویزا و بورسیه رشته هنر می باشند. از آنجا که آمریکا یکی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل هر دانشجویی است، دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا و اطلاع از شرایط بورسیه هنر آمریکا، دغدغه بسیاری از علاقه مندان این رشته می باشد. با توجه به بازار کار بسیار ایده آل رشته های هنری در ایالات متحده آمریکا، امروزه تحصیل رشته هنر در آمریکا متقاضیان فراوانی دارد. آمریکا به عنوان قطب اول اقتصاد جهان و با داشتن معتبرترین دانشگاه های جهان همراه با پیشرفته ترین تجهیزات آموزشی و پیشرفته ترین امکانات رفاهی، همواره به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به شمار می آید. 

بدون شک آمریکا مهد بزرگترین و قدرتمندترین کمپانی های فیلم سازی و هنرهای نمایشی در جهان است. از سوی دیگر هر ساله تعداد بی شماری از معتبر ترین گالری ها و نمایشگاه های هنری در آمریکا رونمایی می شود، به همین جهت، دریاقت بورسیه رشته هنر در آمریکا تحصیل علاوه بر ارتقای سطح علمی و اکادمیک افراد، می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را در برای آن ها به ارمغان بیاورد. اما شرایط دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا و هزینه تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟

برای این که شما داوطلبان نسبت به فرایند اخذ بورسیه هنر آمریکا آگاهی بیشتری کسب نمایید، در این مقاله شرایط تحصیل رشته هنر در آمریکا، هزینه تحصیل در رشته های هنری در آمریکا و بازار کار رشته های هنری در آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در ادامه بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته های هنری و نحوه اپلای کردن و دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

شرایط بورسیه هنر آمریکا 

رشته‌ های هنر جرء جذاب‌ ترین و پرکاربرد ترین رشته‌ ها در بین داوطلبان است. در حال حاضر این رشته تحصیلی کاربردهای فراوانی دارد. فارغ‌ التحصیلان رشته‌ های هنر بعد از اتمام تحصیل می‌توانند شغل مورد نیاز خود را تضمین کنند. برخی مؤسسات و دانشگاه‌ های مطرح جهان از نظر سطح کیفیت آموزشی، اساتید و امکانات رفاهی شرایط بسیار ایده آلی را برای دانشجویان رشته‌ های هنر فراهم کرده‌ اند. به همین دلیل برخی از متقاضیان تحصیل در این رشته تمایل دارند در دانشگاهی با شرایط مطلوب تحصیل نمایند.

شرایط بورسیه رشته هنر در آمریکا

 

اطلاعیه

جهت اپلای در رشته های هنر شما عزیزان می توانید به مراجعه به سایت دانشگاه ها، اساتید مرتبط با حوزه خود را پیدا کنید و سپس برای با استاد به مکاتبه بپردازید. لازم است در کنار متن ایمیل خود، رزومه و نمونه کارهای خود را برای استاد ارسال کنید تا اساتید بتوانند بهتر در مورد شرایط شما نظر بدهند.

 

فرایند اپلای رشته های هنر در آمریکا

دانشجویان متقاضی رشته های هنر جهت انجام فرایند اپلای خود باید چندین نکته را باید در نظر بگیرند و با مدنظر قرار دادن شرایط بورسیه هنر آمریکا، وارد پروسه اپلای شوند. فرایند اپلای رشته هنر شامل نکات زیر است:

  1. اختصاص دادن زمان کافی جهت انجام امور اپلای: اولین گام جهت رسیدن به موفقیت این است که درک کنید برای یافتن بورسیه های رشته های هنر مقداری تلاش لازم است. جستجوی برای فرصت های بورسیه، ساخت نمونه کارها و پیگیری موارد ارسالی شما به زمان و تفکر دقیق احتیاج دارد. اختصاص دادن زمان کافی  برای این اقدامات اولین قدم جهت اپلای در رشته های هنری می باشد.
  2. جست و جو برای بورسیه از طریق اساتید دانشگاه خود: دومین قدم جهت پیدا کردن بورسیه و اپلای در این رشته، ارتباط گیری با اساتید خود در دانشکده های هنر می باشد، در هر صورت اساتید شما سابقه زیادی در این رشته ها دارند و بهتر می توانند در این زمینه ها شما را راهنمایی کنند.
  3. ارتباط گیری با اساتید دانشگاه های خارجی: شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه های خارجی با اساتید این دانشگاه ها ارتباط گرفته و از چگونگی و فرایند اپلای برای بورسیه های رشته های هنر این دانشگاه ها سوال کنید.
  4. از گوگل و موتورهای جستجو استفاده کنید: جهت کسب اطلاعات کامل در مورد بورسیه های رشته هنر در دنیا و فرآیند اپلای آنان بهترین کار سرچ در گوگل و موتورهای جستجوگر می باشد. همچنین سایت هایی مانند Cappex و com جهت جستجو بورسیه ها می توانند به شما کمک کنند.
  5. پورتفولیوی هنری خود را بهبود ببخشید: حتماً قبل از انجام اپلای پورتفولیو هنری خود را مرتب نمایید و در حوزه ای که قصد اپلای دارید متمرکز شوید.
  6. توانایی های ارائه خود را تقویت نمایید: قبل از انجام فرایند اپلای حتما بر روی مهارت ارائه خود کار کنید، زیرا باید بتوانید رزومه و پورتفولیو خود را برای اساتید پرزنت و ارائه کنید.

 

مقدمه ای بر شرایط بورسیه هنر آمریکا

امروزه تحصیل در دانشگاه‌ های آمریکا متقاضیان فراوانی دارد. اکثر دانشگاه‌ های این کشور از بهترین دانشگاه‌ های جهان به شمار می‌روند و در رنک جهانی رتبه بسیار مناسبی دارند. تعداد برنامه‌ ها و دانشگاه‌ های با کیفیت در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد است.

با توجه به بالا بودن سطح کیفیت آموزشی در آمریکا، فرصت‌ های شغلی فوق العاده ای برای فارغ‌ التحصیلان در آمریکا و دیگر کشورها وجود خواهد داشت. بسیاری از دانشگاه‌ های هنر در این کشور برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی برگزار می‌ کنند. متقاضیان جهت پذیرش باید در آزمون ورودی شرکت نمایند و نمونه کارهای هنری خود را ارائه دهند.

رشته هنر در آمریکا گرایش های متنوع و مختلفی دارد. برای تحصیل در هر کدام از زیر شاخه‌ ها، شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. شرایط مربوط به تحصیل در هر یک از گرایش ها، به نوع رشته تحصیلی، قوانین دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را در دانشگاه‌ های این کشور ادامه دهید، هر چه زودتر یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر شانس شما را جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا افزایش می‌ دهد. علاوه بر این برای تحصیل در برخی دانشگاه‌ های این کشور ارائه مدرک زبان معتبر الزامی است.

در دهه 1970 رشته هنر جایگاه قابل قبولی در مدارس و دانشگاه های آمریکا نداشت و بودجه های این بخش حذف می شد، اما به تدریج با پی بردن به تأثیر هنر بر کیفیت زندگی بشر و اهمیت این رشته، برنامه های درسی در زمینه هنر در مدارس و دانشگاه های آمریکا شکل منظمی به خود گرفت. در حال حاضر مدارس و دانشگاه های مشهور در آمریکا در تمامی شاخه های هنر وجود دارند و دانشجویان از سراسر دنیا به منظور ادامه تحصیل، در دوره های آموزشی هنر در آمریکا به این کشور سفر می کنند. 

شرایط دریافت بورسیه هنر آمریکا و ادامه تحصیل در این رشته، بسته به مقطع تحصیلی و قوانین دانشگاه مورد نظر کمی متفاوت خواهد بود، معمولاً دوره های کارشناسی رشته هنر در آمریکا ۴ ساله می باشد، در حالی که دوره های کارشناسی رشته هنر در آمریکا ۲ ساله خواهد بود. علاوه بر این باید گفت برای ورود به برخی از دانشگاه های آمریکا دانشجویان باید در آزمون ورودی شرکت کنند و نمونه کارهای هنری خود را ارائه نمایند.

رشته هنر در آمریکا زیر شاخه ها و گرایش های بسیار متنوعی دارد، هر یک از زیر شاخه های رشته هنر شرایط خاص خود را خواهد داشت، از آنجا که رشته هنر به عنوان یک رشته شناور به حساب می آید، دانشجویان می توانند به راحتی در این رشته مشغول به تحصیل شوند.

برای تحصیل رشته هنر در آمریکا ارائه مدرک زبان الزامی خواهد بود، البته برخی از دانشگاه های آمریکا شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم نموده اند، ولی از آنجا که در صورت عدم ارائه مدرک زبان شانس دریافت ویزا برای افراد کاهش پیدا می کند، توصیه می شود بعد از دریافت مدرک زبان اقدام نمایند.

شرایط بورسیه هنر آمریکا

 

برای دریافت پاسخ این سوال که رشته هنر مناسب چه کسانی است؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 

برترین گرایش های رشته هنر در آمریکا

با توجه به بازار کار بسیار قوی آمریکا و فرصت های شغلی بی نظیر در زمینه های مختلف، مسلماً اغلب گرایش های رشته هنر می توانند آینده شغلی بسیار درخشانی را برای فارغ التحصیلان در پی داشته باشند. از سوی دیگر هدف و علاقه فردی از جمله مواردی است که در تعیین زیر شاخه مورد نظز فرد بسیار تاثیر گذار است.

البته با توجه به حضور بزرگ ترین کمپانی های فیلمسازی، طراحی مد و شرکت های مطرح تبلیغاتی در آمریکا، گرایش های مربوط به حوزه هنرهای نمایشی و تصویری بازار کار بسیار مناسب و ایده آلی را خواهند داشت. به طور کلی برترین زیر شاخه های رشته هنر در آمریکا به شرح زیر هستند:

  • طراح گرافیک
  • طراح وب
  • انیمیشن
  • تصویر پردازی
  • فیلمسازی
  • هنرهای تجسمی
  • عکاسی
  • کاریکاتوریست
  • نقاشی
  • طراح امور تبلیغات
  • طراح بازی های کامپیوتری
  • مجسمه سازی
  • طراح جواهرات
  • طراح بسته بندی
  • نویسندگی
  • هنرهای بصری
  • خوانندگی

 

برای کسب اطلاع از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

تحصیل در رشته های هنر در آمریکا 

ایالات متحده آمریکا، محبوب ترین و ایده آل ترین کشور برای دانشجویان بین المللی است که سالانه پذیرای هزاران دانشجو از سراسر جهان می باشد. تحصیل هنر در آمریکا از آن جهت که این کشور مدارس، کالج ها و دانشگاه های مطرحی در این حوزه دارد همیشه مورد اقبال دانشجویان بین المللی بوده است.

در اغلب شاخه های هنر از جمله سینما، بازیگری و کارگردانی و… آمریکا در رتبه اول قرار دارد. کشور های آمریکا، انگلستان، ایتالیا، فرانسه و فنلاند برترین دانشگاه های هنری را در خود جای داده اند. از مهمترین نکات در خصوص تحصیل در این رشته داشتن رزومه خوب برای تحصیل هنر در دانشگاه های آمریکا می باشد.

هر دانشگاه آمریکا برای دریافت بورسیه رشته هنر شرایط خاصی را برای دانشجویان قرار داده است و داشتن رزومه و پورتفولیو قوی یکی از نقاط قوت برای دانشجویان است.

معمولا نمره زبان مورد نیاز برای ادامه تحصیل در رشته هنر در دانشگاه های آمریکا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. اغلب برای تحصیل هنر در آمریکا در مقطع کارشناسی داشتن آیلتس 6، در مقطع کارشناسی ارشد داشتن آیلتس 6.5 و در مقطع دکتری داشتن آیلتس 7 الزامی است. اما باید اشاره کرد که در برخی از دانشگاه ها می توان بدون مدرک زبان بالا نیز پذیرش گرفت. اگر دانشجویان بعد از ورود به آمریکا سطح زبان خود را ارتقا دهند، می تواند پس از آن وارد کورس اصلی دانشگاه شوند.

در فهرست رشته های هنر در آمریکا رشته های متنوعی همچون رشته سینما، مد و فشن، موسیقی، رقص، نقاشی، گرافیک، عکاسی، بازیگری و… دیده می شود. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در این رشته ها، معمولاً جذب بازار کار در همین زمینه ها می شوند. گفتنی است رشته هایی مانند رشته هنر درمانی، پژوهش هنر، فلسفه هنر و… نیز در لیست رشته های مرتبط با هنر در آمریکا ارائه می شود که بیشتر به صورت پژوهشی است. به طور مثال در رشته فلسفه هنر، دانشجویان نظریه های مختلف در مورد هنر در سالیان اخیر را بررسی و کاوش می کنند. در ادامه شرایط تحصیل در زیر شاخه های پر طرفدار رشته هنر در آمریکا را بررسی می کنیم.

گرایش های رشته هنر در آمریکا

اطلاعیه

سیستم آموزشی آمریکا بسیار رقابتی بوده و برای کسانی که آشنایی با این نوع سیستم ندارند تحصیل سخت می شود. برای مثال نوع نوشتن مقالات یا کارهای کاغذی متفاوت تر از سیستم تحصیلی ایران بوده و تطابق دانشجو با این روش سخت و گاهاً طاقت فرساست. 

تحصیل در رشته سینما در آمریکا

آمریکا با داشتن بزرگ ترین صنعت سینمای جهان یعنی هالیوود، در دهه های اخیر توجه دانشجویان بسیاری را در این حوزه به خود جلب کرده است. بسیاری از دانشجویان علاقه مند و مشتاق تحصیل هنر در آمریکا، رشته سینما و رشته های مرتبط به این حوزه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می نمایند.

برای تحصیل در گرایش سینما در آمریکا دانشجویان حتماً باید دیپلم 12 ساله و مدرک زبان آیلتس 6 داشته باشند، البته برای تحصیل رشته سینما در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط و مدرک زبان آیلتس 6.5 الزامی است. تحصیل در رشته سینما در آمریکا در کالج ها و دانشگاه های این کشور در دوره های مختلف 2 ساله و 4 ساله امکان پذیر است. در کالج های آمریکا رشته سینما به صورت دوره های 2 ساله که مدرک سرتیفیکیت به دانشجویان اعطا می کند، تدریس می شود. علاوه بر این باید اشاره کرد که در دانشگاه های آمریکا رشته سینما در دوره های 4 ساله کارشناسی و 2 ساله کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

 

تحصیل در رشته مد و فشن در آمریکا

از رشته های پر تقاضا در بین دانشجویان علاقه مند به تحصیل هنر در آمریکا، رشته طراحی و مد و طراحی لباس در آمریکا است. وجود سلبریتی ها و ثروتمندان بسیار در آمریکا که به تنوع و طراحی لباس و پوشش خود اهمیت خاصی می دهند، سبب شده این شاخه هنری در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. از مهم ترین شرایط تحصیل رشته طراحی مد در آمریکا در کالج ها و دانشگاه های آمریکا، داشتن مدرک دیپلم و مدرک زبان می باشد.

جهت تحصیل رشته مد و فشن در آمریکا در دوره های 2 ساله یا دوره کارشناسی 4 ساله داشتن مدرک زبان آیلتس 6 ضروری است. برای تحصیل رشته مد و فشن در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی در این رشته و مدرک زبان آیلتس 6.5 مورد نیاز است.

تحصیل در رشته موسیقی در آمریکا

رشته موسیقی از دیگر شاخه های هنر در آمریکا است که متقاضیان خاص خود را دارد. دانشجویان برای تحصیل در گرایش موسیقی در آمریکا می توانند در دوره های کوتاه مدت در دوره های دانشگاهی یا کالج شرکت نمایند. پیش نیاز ادامه تحصیل در رشته موسیقی در آمریکا مانند سایر شته های هنری، داشتن مدرک دیپلم و مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 بسته به مقطع تحصیلی می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در گرایش های مختلف رشته موسیقی به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل هنر در آمریکا در رشته موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی مرتبط ارائه دهند.

تحصیل در رشته رقص در آمریکا

از دیگر رشته های تحصیلی هنری در آمریکا رشته رقص، مربی رقص و… است. برای تحصیل در رشته رقص در آمریکا نیاز به داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان در حد آیلتس 6 است. دانشجویان در مدت تحصیل هنر در آمریکا در شاخه رقص، مربی رقص و… در کالج ها و دانشگاه ها می توانند در دوره های کوتاه مدت دیپلم یا دوره های کارشناسی با اصول و تکنیک های رقص آشنا شوند و بعد از گذراندن واحدهای درسی و اتمام تحصیل، می توانند به عنوان رقصنده یا مربی رقص فعالیت نمایند. 

تحصیل در رشته نقاشی در آمریکا

بی شک یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین رشته های هنر در آمریکا، نقاشی است. شرایط تحصیل در رشته نقاشی در آمریکا نیز مانند سایر رشته های هنری در آمریکا است. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته نقاشی در آمریکا می بایست حداقل مدرک دیپلم 12 ساله را اخذ کرده باشند و مدرک زبان در حد آیلتس 6 برای دوره های کالج یا کارشناسی در دانشگاه ارائه نمایند. برای مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان نیاز به ارائه مدرک کارشناسی و مدرک زبان در حد آیلتس 6.5 دارند. دانشجویان برای تحصیل هنر در آمریکا در رشته نقاشی می توانند در دوره های خارج از دانشگاه نیز شرکت کنند. الیته فراموش نکنید که با اخذ پذیرش از موسسات خارج از دانشگاه عملاً شانس گرفتن ویزا کاهش می یابد و تحصیل در این موسسات را به دانشجویان بین المللی توصیه نمی شود.

تحصیل در رشته گرافیک در آمریکا

از دیگر رشته های هنری در آمریکا رشته گرافیک است. در رشته گرافیک دانشجویان می توانند با اصول برقراری ارتباط از طریق محتوای تصویری آشنا شوند. رشته گرافیک در آمریکا در دانشگاه های پنسیلوانیا، فلوریدا، بوستون، میامی و… تدریس می شود.

توجه به این نکته ضروری است که جهت تحصیل هنر در آمریکا در شاخه گرافیک، دانشجویان می بایست دیپلم 12 ساله داشته باشند و علاوه بر این مدرک زبان آیلتس در حد 6 -6.5 داشته باشند. افراد فارغ التحصیل در رشته گرافیک می توانند در پوزیشن های شغلی متعددی مشغول به کار شوند. رشته گرافیک یکی از پردرآمدترین مشاغل حال حاضر آمریکا است.

تحصیل در رشته عکاسی در آمریکا

از دیگر گرایش های پول ساز هنر، رشته عکاسی است. رشته عکاسی از دیگر شاخه های هنر در آمریکا می باشد که علاقه مندان خاص خود را دارد. دانشجویان به منظور تحصیل در رشته عکاسی در آمریکا می توانند در دوره های کوتاه مدت در کالج یا دوره های دانشگاهی شرکت نمایند.

پیش نیاز تحصیل در رشته عکاسی در آمریکا مانند سایر رشته های هنری، داشتن مدرک دیپلم  12 ساله و مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 بسته به مقطع تحصیلی می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در گرایش های مختلف رشته عکاسی به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان متقاضی تحصیل هنر در آمریکا در رشته عکاسی در مقطع کارشناسی ارشد می بایست مدرک کارشناسی مرتبط ارائه دهند.

تحصیل در رشته بازیگری در آمریکا

رشته بازیگری از پرطرفدار ترین رشته ها در بین دانشجویان آمریکایی و دانشجویان بین المللی است. وجود سینمای هالیوود باعث شده بسیاری از جوانان بازیگری را به عنوان حرفه خود در آینده انتخاب نمایند. با وجود کلاس ها و موسسات خارج از دانشگاه که رشته بازیگری را به صورت غیر رسمی به متقاضیان آموزش می دهند، کالج ها و دانشگاه های بسیاری نیز این رشته تحصیلی را به متقاضیان این رشته آموزش می دهند.

جهت تحصیل در رشته بازیگری در آمریکا در کالج و دانشگاه ها، دانشجویان ملزم به داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و مدرک زبانی هستند. شرایط تحصیل رشته سینما در آمریکا نیز به همین صورت خواهد بود. دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته هنر در آمریکا، بعد از اتمام تحصیل این فرصت را دارند که جذب سینمای هالیوود شده و در زمینه بازیگری مشغول به فعالیت شوند.

نحوه دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا

 

اطلاعیه

اگر خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هنر در کشورهایی هستید که دانشگاه هایی به زبان انگلیسی دارند، آیلتس ۶ تا ۶.۵ آکادمیک یا تافل ۷تا ۸.۵ اینترنتی مورد نیاز است. 

 

شرایط تحصیل در دیگر رشته های هنری در آمریکا

جهت تحصیل و دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا در سایر رشته های هنری مانند گریم، پژوهش هنر، رشته هنر درمانی در آمریکا و… می بایست حتماً مدرک دیپلم و مدرک زبان ارائه شود.

ذکر این نکته حایز اهمیت است که برای تحصیل در رشته پژوهش هنر در خارج از کشور و همچنین برای تحصیل رشته فلسفه هنر در خارج از کشور، داشتن مدارک تحصیلی و مدرک زبان مورد نیاز است، البته این رشته ها بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد ارائه می شود.

همچنین برای اخذ بورسیه رشته هنر در آمریکا در زیر شاخه گریم، دانشجویان می توانند در کالج ها یا دانشگاه ها دوره های کوتاه مدت بگذراند. فارغ التحصیلان از رشته های پژوهش و فلسفه هنر بیشتر در موسسات تحقیقاتی در زمینه هنر مشغول فعالیت می شوند.

بهترین دانشگاه های هنر آمریکا

دانشجویان بین المللی برای گرفتن پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه های هنر آمریکا می بایست رزومه و پورتفولیو بسیار خوبی داشته باشند. علاوه بر آمریکا، اکثر کشور هایی که در شاخه های هنر در رتبه بندی بالایی قرار دارند، برای پذیرش دانشجویان به رزومه و پورتفولیو آنها اهمیت ویژه ای می دهند. بهترین دانشگاه های هنر جهان در کشور های آمریکا، انگلستان، ایتالیا و فنلاند قرار دارند و بهترین کشور برای تحصیل هنر، قطعاً دو کشور آمریکا و انگلستان می باشند. در حال حاضر بهترین دانشگاه هنر آمریکا Parsons School است که در شهر نیویورک قرار دارد. در ادامه برترین دانشگاه های هنر در آمریکا و رتبه بندی آنها در QS را معرفی خواهیم کرد. دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا می توانند در جدول زیر بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته های هنر را مشاهده کنند.

 

بهترین دانشگاه های هنر آمریکا رتبه در QS رتبه در آمریکا
Parsons School of Design at The New School 3 1
Rhode Island School of Design (RISD) 4 2
Massachusetts Institute of Technology (MIT) 5 3
School of the Art Institute of Chicago (SAIC) 9 4
Pratt Institute 10 5
Art Center College of Design 12 6
Stanford University 16 7
Carnegie Mellon University 17 8
California Institute of the Arts 20 9
California College of the Arts 25 10

 

آکادمی هنر آمریکا

آکادمی هنر آمریکا از دیگر دانشگاه های مطرح در زمینه هنر است. این کالج در شیکاگو در سال 1923 تاسیس شد. آکادمی هنر آمریکا سالانه 500 -600 دانشجو را برای ورود به بازار کار هنر در آمریکا تربیت می کند. برای اخذ بورسیه هنر آمریکا و ادامه تحصیل در آکادمی هنر آمریکا دانشجویان باید حتماً سطح علمی بالایی داشته باشند. به علاوه رزومه و پورتفلیو قوی شانس پذیرش در این دانشگاه را افزایش خواهد داد.

این کالج بورسیه های بسیار مناسبی را برای دانشجویان مقیم آمریکا در نظر دارد و سالانه برخی از دانشجویان ممتاز در زمینه های هنری را بورسیه می کند. رشته های مختلفی در این آکادمی از جمله گرافیک، نقاشی و… ارائه می شود.

کالج هنر و طراحی ماساچوست

یکی دیگر از مطرح ترین کالج های آمریکا در زمینه هنر، کالج هنر و طراحی ماساچوست است. این کالج که در سال 1861 در شهر بوستون تأسیس شده است، در رتبه بندی QS در جایگاه 5 در بین تمام دانشگاه های هنر جهان قرار گرفته است. می توان گفت بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به کسب جوایز مختلف بین المللی و کشوری از آمریکا شده اند.

به منظور دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا از طریق کالج هنر و طراحی ماساچوست، دانشجویان می بایست معدل، نمره زبان بالا و رزومه بسیار قوی داشته باشند. افراد متقاضی و علاقه مند به تحصیل رشته هنر در این کالج، می توانند در شاخه های مختلف هنری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند. 

چطور بورسیه رشته هنر در آمریکا بگیریم؟

 

برای آشنایی با رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

چگونه بورسیه رشته هنر در آمریکا را دریافت کنیم؟

بسیاری از دانشجویان بین المللی که خواهان ادامه تحصیل در رشته هنر در کشور آمریکا هستند، رویای اخذ بورسیه رشته هنر در آمریکا و تحصیل رایگان در این رشته را در سر دارند. اما شرایط بورسیه هنر آمریکا چیست و چگونه برای رشته های هنری اپلای کنیم که بتوانیم فاند بگیریم؟

لازم است اشاره کنیم که دانشجویان برای رسیدن به این هدف باید تلاش و پشتکار فراوانی داشته باشند. داشتن معدل و نمرات بالا، رزومه و پورتفولیو بسیار قوی و داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا، شانس متقاضیان را برای اخذ بورسیه رشته هنر در آمریکا را افزایش می دهد.

علاوه بر این بورسیه تحصیلی رشته های هنری، بیشتر به دانشجویان مقیم و شهروندان ساکن آمریکا اعطا می شود و دانشجویان برای دریافت اکثر بورسیه ها می بایست در آمریکا دانشجو باشند. برای مثال بورسیه تحصیلی دانشگاه آکادمی هنر آمریکا در مقطع کارشناسی، برای دانشجویانی که لاتین تبار هستند و در دانشگاه یا کالج شیکاگو در حال تحصیل می باشند، ارائه می شود و مقدار این بورسیه تحصیلی 2500 دلار آمریکا است. برای آگاهی از شرایط بورسیه هنر آمریکا، باید انواع بورسیه رشته هنر در آمریکا را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را اخذ کنید. در جدول زیر برخی از بورسیه های رشته های هنری در دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان بین المللی را می توانید مشاهده نمایید. 

انواع بورسیه رشته هنر در آمریکا شرایط بورسیه
بورسیه CBC Spouses Visual Arts برای دریافت این بورسیه می بایست حداقل معدل 2.5 از 4 را داشته باشید، رزومه و پورتفولیو را نیز پیوست کنید. این بورسیه سالیانه 3000 دلار به شما پرداخت می کند.
بورسیه تحصیلی The Kress Foundation Interpretive Fellowships at Art Museums این بورسیه یکی از برترین بورسیه های هنر می باشد که 30000 دلار آمریکا به دانشجویان اعطا می کند.
بورسیه تحصیلی Robert Sherman Fine Art این بورسیه سالیانه 1000 دلار به دانشجویان پرداخت می کند.
بورسیه تحصیلی John F. & Anna Lee Stacey این بورسیه به دانشجویان 18 تا 35 سال اعطا می گردد.

شرایط دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا

نحوه دریافت بورسیه هنر آمریکا و ورود به دانشگاه های این کشور جهت ادامه تحصیل بسته به گرایش مورد نظر، مقطع تحصیلی و قوانین دانشگاه کمی متفاوت خواهد بود. به طور مثال جهت ورود به دانشگاه های برتر آمریکا، غالباً افراد متقاضی علاوه بر رزومه تحصیلی خوب باید حتماً نمونه کارهای هنری انجام شده خود را نیز ارائه کنند تا شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشند.

همچنین تعدادی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون های مختلفی را برگزار می کنند. اما اگر به دنبال کسب اطلاع از شرایط بورسیه هنر آمریکا و  آشنایی با شرایط ورود به دانشگاه های هنر آمریکا هستید، موارد زیر را مطالعه کنید. 

  • ارائه مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر
  • ارائه رزومه تحصیلی قوی و مناسب
  • شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها
  • ارائه نمونه کارهای هنری انجام شده (برای مقاطع تحصیلی ارشد به بالا در دانشگاه های ممتاز)
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه

چگونه بورسیه رشته هنر در آمریکا را دریافت کنیم؟

 

برای اطلاع از پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر بر روی لینک کلیک کنید.

 

هزینه تحصیل در رشته های هنر در آمریکا

هزینه تحصیل در رشته های هنری در آمریکا در رشته ها، مقاطع و دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. شهریه تحصیل رشته هنر در آمریکا در دوره های 2 ساله کالج معمولاً به طور متوسط از 10 تا 20 هزار دلار آمریکا برای هر سال تحصیلی متغیر می باشد.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در رشته ها و مقاطع مختلف متفاوت خواهد بود و به صورت متوسط سالانه 20 تا 40 هزار دلار آمریکا می باشد. شهریه تحصیل هنر در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد از 30 تا 40 هزار دلار متغیر است. باید اضافه کرد که هزینه های تحصیل در برخی دانشگاه های مطرح در زمینه های هنری بالاتر از 40 هزار دلار برآورد می شود. 

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته های هنر در آمریکا

از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات برای دانشجویان بین المللی هزینه های زندگی در کشور مورد نظر شان می باشد. هزینه زندگی برای دانشجویان در شهر های مختلف متفاوت است. البته به طور میانگین هزینه های زندگی برای یک نفر ماهانه در حدود 1000 دلار آمریکا می باشد. دانشجویان متقاضی بورسیه رشته هنر در آمریکا و ادامه تحصیل در این کشور می توانند در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی را مشاهده و بررسی کنند.

اقلام مصرفی قیمت ها به دلار آمریکا
حمل و نقل
بلیط اتوبوس 2.25
تاکسی برای یک مایل 2.63
غذا
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت 15
یک وعده غذا در رستوران متوسط 30
یک بطری آب کوچک 1.5
بازار
یک بطری شیر 3.2
یک بسته نان 2.4
یک کیلوگرم برنج 1.8
12 عدد تخم مرغ 2.3
1 کیلوگرم مرغ 4.1
1 کیلوگرم گوشت 5.7
1 کیلوگرم سیب 2
1 کیلوگرم موز 0.7
یک بطری آب بزرگ 1.8

علاوه بر این هزینه های اجاره ملک در شهر های مختلف آمریکا نیز متفاوت است، در ادامه می توانید میانگین هزینه های اجاره ملک در آمریکا را مشاهده کنید.

نوع ملک در آمریکا هزینه های اجاره به صورت ماهیانه به دلار آمریکا
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 1300
آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 1000
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 2100
آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر 1700

 

هزینه بورسیه رشته هنر در آمریکا

 

اطلاعیه

شهریۀ دانشجویان رشتۀ هنر در این کشور به نوع دانشگاه، مقطع و رشتۀ تحصیلی بستگی دارد. برخی دانشگاه‌های در این کشور، بورس‌های متنوعی را برای دانشجویان رشتۀ هنر در نظر گرفته‌اند. افرادی که رزومۀ تحصیلی قوی و شرایط مناسبی دارند با دریافت بورس‌های تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا می‌توانند بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را تأمین کنند.

 

بازار کار رشته های هنر در آمریکا

از مسائل اساسی و حائز اهمیت برای دانشجویان بین المللی متقاضی بورسیه هنر در آمریکا و ادامه تحصیل در این کشور، بازار کار رشته های هنری می باشد. یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین کننده وضعیت کار و اشتغال در آمریکا، نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری آمریکا همواره زیر 4 درصد بوده است که در سال های اخیر به دلیل وضعیت کنونی حاکم بر جامعه این نرخ تا 15 درصد افزایش یافت و مجددا نرخ بیکاری در حال کاهش است.

از جمله مشاغل هنری در آمریکا که بازار کار بسیار خوبی دارند، می توان به مشاغل عکاسی، مربی رقص، نوازنده، بازیگر، کارگردان، فیلم ساز، نقاش و… اشاره نمود. در جدول زیر می توانید متوسط حقوق سالیانه برخی از مشاغل هنری در آمریکا را مشاهده نمایید.

مشاغل هنری در آمریکا درآمد سالیانه به دلار آمریکا (میانگین)
طراح گرافیک 97000
طراح مد 74000
کارگردان هنری 73000
طراح پارچه 66000
مربی رقص 52000
عکاس 60000
ویرایشگر فیلم 54000

 

انواع بورسیه رشته هنر در آمریکا

دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا، برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار استف ولی یکی از اولین چالش ها برای اخذ بورسیه های تحصیلی، یافتن تمامی فرصت های مربوطه است. در ادامه بورسیه های هنر و مد و فسن آمریکا را معرفی خواهیم کرد. 

بورسیه های هنر:

  • بورسیه تحصیلی ARC : این بورسیه صرفاً برای دانش آموزانی است که خواستار ورود به دانشگاه هنر هستند و افراد متقاضی این بورسیه باید حتماً نمونه کاری مثلا مجسمه یا نقاشی سبک کلاسیک ارائه دهند.
  • برنامه تحصیلی آرچیبالد: بورسیه تحصیلی مدرسه هنر ایالات متحده برای دانش آموزان از کارولینای جنوبی جهت تحصیل در زمینه نویسندگی خلاق، رقص، موسیقی، تئاتر یا هنرهای تجسمی در دانشگاه معتبر ایالتی بورسیه تحصیلی به متقاضیان ارائه می دهد.
  • جوایز بنیاد هنر برای زندگی: جایزه ای به ارزش 1000 دلار آمریکا برای دانش آموزان دبیرستانی فارغ التحصیل فلوریدا است که در نویسندگی خلاق، رقص، درما، موسیقی یا هنر های بصری استعداد و توانایی دارند.

بورسیه های فشن و مد:

  • بورسیه طراحی بست ریویو (BestReviews Design Scholarship): دو بورسیه در زمینه طراحی به مبلغ ۲۰۰۰ دلار در سال است. دانشجویان ثبت نام شده بین المللی و آمریکایی در این برنامه در دانشگاه های معتبر جای داده می‌شود. برای دریافت این بورسیه بایستی یک مقاله ۵۰۰ کلمه‌ ای در مورد محصول طراحی شده بنویسید.
  • بورسیه بنیاد پرینت و گرافیک (Print and Graphics Scholarship Foundation): این بورسیه در واقع بورسیه جامعه گرافیک و طراحی است. این بورسیه برای دانشجویان ثبت نام شده در برنامه‌ های ۲ و یا ۴ ساله این جامعه در دانشگاه های معتبر آمریکا برنامه ریزی شده است.
  • بورسیه طراحی لیز کلابورن (The Liz Claiborne Design Scholarship Award): این بورسیه توسط شورای طراحان مد آمریکا (CFDA) ارائه می‌ گردد و برای تمامی دانشجویان ثبت نام شده در تمامی دانشگاه های معتبر آمریکایی قابل عرضه است.
  • بورسیه طراحی توتن فوت‌ ویر (TwoTen Footwear Design Scholarships): بورسیه طراحی مد که در ایالات متحده ارائه می شود و برای دانشجویان متقاضی کار در زمینه طراحی قابل استفاده می‌ باشد.
  • بورسیه طراحی وی‌ سی‌ یو (VCU Graphic Design Scholarships): انواع مخلفی از بورسیه‌ های طراحی وس سی یو برای دانشجویان پذیرفته شده در مدرسه هنر در دانشگاه مشترک المنافع ویرجینا ایالات متحده آمریکا ارائه می شود.

شرایط اخذ بورسیه هنر آمریکا

 

برای اطلاع از لیست رشته های کنکور هنر بر روی لینک کلیک کنید. 

 

مزایا و معایب تحصیل در رشته هنر در آمریکا

قطعاً تحصیل در رشته هنر در آمریکا صرف نظر مزایای فراوانی که دارد، چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت. البته نسبت مزایای تحصیل رشته هنر در آمریکا در مقایسه با چالش های آن به مراتب بیشتر است. به همین جهت رویارویی با چالش های موجود برای تحصیل در رشته هنر در آمریکا، ارزش بهره مندی از مزایای بسیار زیاد تحصیل در این کشور را توجیه خواهد کرد. به طور کلی مزایا و معایب اصلی تحصیل رشته هنر در آمریکا به شرح زیر هستند. لازم است که قبل از هر اقدامی از تمام معایب و مزایایی که ذکر خواهیم کرد مطلع شوید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. 

مزایای تحصیل در رشته هنر در آمریکا

بر هیچ کس پوشیده نیست که آمریکا به کشور فرصت ها شهرت دارد و به لطف شرایط اقتصادی مناسب و ایده ال، وجود امکانات آموزشی و رفاهی مناسب، برخورداری از دانشگاه های معتبر در سطح بین المللی، کیفیت بالای زندگی و… این کشور همواره به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی جهان محسوب می شود.

همچنین لازم به ذکر است که سرانه درآمد فردی بالا و از همه مهم تر امکان اخذ اقامت دائم آمریکا بعد از اتمام دوره تحصیلی، باعث شده آمریکا از لحاظ جذب دانشجویان بین المللی در رتبه نخست جهان قرار گیرد. تحصیل رشته هنر در آمریکا مزایای بی شماری دارد که در این بخش با چند مورد از آن ها آشنا خواهیم شد.

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان

از آنجا که آمریکا دارای معتبر ترین دانشگاه ها در جهان می باشد، سالیان سال است که بر اساس رده بندی معتبرترین سازمان های جهان از جمله QS، THE و شانگهای، دانشگاه های آمریکا بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند. مسلماً تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان که دارای پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات آموزشی و رفاهی در سطح بین المللی هستند، می تواند سبب پیشرفت تحصیلی و ارتقای سطح علمی و آکادمیک افراد شود.

در کنار پیشرفت علمی قابل توجه، اخذ مدرک از معتبرترین دانشگاه های جهان، رزومه بسیار ایده الی برای ورود به بازار کار در هر کشوری است. البته جهت ورود به معتبرترین دانشگاه های آمریکا، افراد می بایست از رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان مورد نیاز برخوردار باشند.

موقعیت های شغلی بسیار ایده آل

قطعاً یکی از شاخص ترین دلایل برای انتخاب مقصد به منظور ادامه تحصیل، شرایط ورود به بازار کار حین تحصیل و پس از اتمام دوره تحصیلی خواهد بود. آمریکا به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان از بالاترین نرخ اشتغال زایی برخوردار است و تقریباً در کلیه زمینه ها شغلی در آمریکا می توان وارد بازار کار شد. در واقع کمتر پیش می آید دانشجویان فارغ التحصیل بعد از خروج از دانشگاه، بیکار بمانند که رشته هنر نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

از سوی دیگر از لحاظ سرانه درآمد فردی و برابری قدرت خرید، آمریکا همواره در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد. به همین دلیل دانشجویان بین المللی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستند، می توانند در حین تحصیل به راحتی مشغول به کار شوند و پس از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه های آمریکا آینده شغلی بسیار درخشانی خواهند داشت.

امکان گرفتن اقامت دائم آمریکا

به جرأت می توان گفت یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در آمریکا، امکان اخذ اقامت دائم این کشور از طریق مهاجرت تحصیلی است. بر اساس قوانین مهاجرتی ایالات متحده آمریکا دانشجویان بین المللی بعد از اتمام دوره تحصیلی خود و اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر این کشور، اجازه کار در آمریکا را خواهند داشت.

از این رو افراد بعد از گذراندن دوره تحصیلی خود، در صورتی که وارد بازار کار در کشور آمریکا شوند، پس از مدتی می توانند برای دریافت اقامت دائم آمریکا اقدام نمایند. با توجه به کیفیت بالای زندگی در آمریکا و امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال این کشور، دریافت اقامت دائم آمریکا می تواند یکی از برجسته ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور باشد.

معایب تحصیل رشته هنر در آمریکا

همانطور  که قبلاً ذکر شد اطلاع از شرایط بورسیه هنر آمریکا و ادامه تحصیل در این رشته، با چالش های کمی نیز همراه خواهد بود. قطعاً بزرگ ترین چالش های پیش رو برای تحصیل در آمریکا، هزینه های نسبتاً بالای تحصیل و زندگی در این کشور و شانس کم دریافت ویزای تحصیلی می باشد.

اما فراوش نکنید که با توجه به بورسیه های تحصیلی فراوانی که دانشگاه های آمریکا در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند و از سوی دیگر داشتن اجازه کار حین تحصیل، بسیاری از دانشجویان بین المللی از عهده تأمین هزینه های خود برمی آیند و مشکل چندانی نخواهند داشت. در مجموع چالش های اصلی تحصیل در آمریکا را می توان در موارد زیر خلاصه کرد. 

هزینه های بالای تحصیل و زندگی در آمریکا

موضوع هزینه های تحصیل و زندگی در هر کشوری یکی از چالشی ترین معیارهای دانشجویان بین المللی برای انتخاب مقصد نهایی است. هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بیشتر خواهد بود، به طور مثال هزینه های تحصیل در آمریکا با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر می تواند سالیانه بین ۶۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰ هزار دلار باشد. 

از سوی دیگر هزینه های زندگی یک شخص مجرد در آمریکا بسته به شهر محل اقامت می تواند بین ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار در ماه باشد. از این رو تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین چالش های افراد برای تحصیل در آمریکا محسوب می شود که می توان با دریافت بورسیه هنر آمریکا، بسیاری از این هزینه ها را پوشش داد. 

شانس کم دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

با توجه به تنش های موجود میان کشور ایران و آمریکا متاسفانه در سال های اخیر شانس دریافت ویزای کشور آمریکا برای اتباع ایرانی بسیار کم شده است. البته در بین کلیه ویزاهای آمریکا شانس دریافت ویزای تحصیلی به مراتب بیشتر خواهد بود، ولی در هر صورت با توجه به شرایط موجود، امکان ریجکت شدن ویزا از سوی سفارت آمریکا نیز وجود دارد.

با در نظر گرفتن شرایط اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های آمریکا و عدم فعالیت سفارت آمریکا در ایران، برای تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه حضوری به سفارت افراد می بایست هزینه های مختلفی را پرداخت کنند. بر همین اساس در صورتی که ویزای تحصیل آمریکا صادر نشود، افراد وقت و هزینه قابل توجهی را هدر داده اند. با توجه به این شرایط شانس کم دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا از جمله چالش های اساسی و جدی تحصیل در آمریکا خواهد بود.

چگونگی تحصیل در رشته های هنر در آمریکا

 

اطلاعیه

جهت کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط بورسیه هنر آمریکا و فرآیند اپلای آنان بهترین کار سرچ در گوگل و موتورهای جستجوگر می باشد. همچنین سایت هایی مانند Cappex و Scholarships.com جهت جستجو بورسیه ها می توانند کمک شما کنند.

 

نکاتی در مورد بورسیه رشته هنر در آمریکا

  1. همان طور که در لیست بالا مشاهده کردید بورسیه های موجود برای این رشته زیاد است، اما جذب دانشجو به صورت اختصاصی انجام می شود و باید شرایط بورسیه هنر آمریکا را به درستی بررسی نمایید.
  2. برای دریافت بورسیه های هنری اغلب می بایست یک نمونه کار در سبکی که به شما معرفی می شود ارائه کنید.
  3. دانشگاه های خصوصی آمریکا معمولاً هزینه های کم تری برای تحصیل را پوشش می دهند.
  4. محل سکونت دانشجو اغلب به صورت استفاده از خوابگاه های خودگردان است.
  5. بهتر است گرایش های مقاطع مختلف تحصیلی شما یکی و مرتبط باشد تا شانس دریافت بورسیه هنر آمریکا افزایش یابد. 
  6. اغلب دوره های موجود برای ادامه تحصیل در رشته های هنر به زبان انگلیسی می باشد، بنابراین ضروری است که متقاضی دارای مدرک زبان انگلیسی باشد و یا بتواند توانایی خود در مهارت های زبانی اثبات نماید.

جدیدترین اخبار بورسیه آمریکا

  • بورسیه تحصیلی سازمان مشارکت جهانی آمریکا در مقطع کارشناسی سال 2022

سازمان مشارکت جهانی آمریکا، بورسیه تحصیلی را برای زنان و دختران  در سال 2022 و 2023 ارائه می کند. این بورسیه با هدف بهبود دسترسی زنان و دختران به فناوری دیجیتال، اتصال و امنیت، حمایت از توسعه علوم مهندسی، فناوری و مهارت‌های ریاضی آنان سازماندهی شده است. جوایز Equals in Tech هر ساله به سازمان‌ها و افرادی اهدا می‌شود که برای کمک به دختران و زنان در دستیابی به اینترنت، مهارت‌های دیجیتال و فرصت‌های برابر در صنعت فناوری تلاش می‌کنند.

سازمان مشارکت جهانی، که در سال 2016 توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات، مرکز تجارت بین‌الملل، دانشگاه ملل متحد و زنان سازمان ملل راه‌اندازی شد. از طریق اقدامات و تحقیقات مبتنی بر شواهد به برابری جنسیتی و پیشبرد برنامه توسعه پایدار سازمان ملل کمک می‌کند.

  • بورسیه فول فاند دانشگاه استنفورد آمریکا در سال 2023

دانشگاه استنفورد آمریکا بورسیه تحصیلی فول فاند The Knight Hennessy Scholarship Program برای دانشجویان آمریکایی و غیر آمریکایی برای سال 2023 ارایه می کند. این بورسیه به تعداد 100 نفر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف تحصیلی این دانشگاه ارایه شده است.

دانشگاه استنفورد آمریکا در رتبه دوم جهان در رده بندی جهانی QS قرار دارد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه حداکثر 3 سال و در مقطع دکتری نیز 6 سال می باشد. 1 جولای 2022 / 10 تیر ۱۴۰۳  سایت این دانشگاه جهت ثبت نام و تقاضا برای این بورسیه باز خواهد شد.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه سیمونز آمریکا در مقطع کارشناسی در سال 2022

دانشگاه سیمونز آمریکا بورسیه تحصیلی  Kotzen Scholarship  برای دانشجویان کشورهای خارجی در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی 2023 ارایه می کند. این بورسیه یک فرصت عالی برای دانش پژوهانی است که قصد ادامه تحصیل در کشور آمریکا را دارند.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه 4 ساله می باشد. بورسیه در رشته های مختلف این دانشگاه ارایه شده است. هدف اصلی این بورسیه توسعه مهارت های خلاقانه دانش آموزان می باشد. دانشگاه سیمونز در سال 1899 در ایالات متحده آمریکا تأسیس شد و تاکنون با بهترین پیشینه تحصیلی مشغول به کار بوده است. رهبران زیادی توسط این دانشگاه پرورش داده می شوند. اول مارس هر سال نتایج برگزیدگان اعلام می گردد.

چگونگی دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا

 

اطلاعیه

اصلی ترین و مهم ترین مرحله جهت پیدا کردن بورسیه و اپلای در این رشته، ارتباط گیری با اساتید خود در دانشکده های هنر می باشد، به هرحال اساتید شما سابقه زیادی در این رشته ها دارند و بهتر می توانند در این زمینه ها شما را راهنمایی کنند.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به‌ طور مفصل به بررسی شرایط اخذ بورسیه رشته هنر در آمریکا و هزینه‌ های تحصیل در ایالات‌ متحده پرداختیم. آنچه که در این مطالب به‌ عنوان پایه کسب اطلاع از شرایط بورسیه هنر آمریکا ذکر شد، می‌تواند چشم‌ انداز وسیعی را پیش روی افراد علاقمند به تحصیل در رشته هنر در آمریکا قرار دهد.

لازم به ذکر است که دانشگاه‌ های آمریکا در حوزه هنر جزو بهترین دانشگاه‌ های جهان با رنک بسیار عالی می‌ باشند که هر دانشجویی رؤیای تحصیل در این دانشگاه‌ ها را دارد. بورسیه رشته هنر آمریکا می‌تواند فرصتی را برای کسب موفقیت و رقم زدن آینده درخشان برای علاقمندان این حوزه به ارمغان آورد.

به شما عزیزان توصیه می‌شود قبل‌ از هر گونه اقدام برای مهاجرت،اطلاعات کافی را در ارتباط با شرایط زندگی، کار و تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید. چنانچه بعد از مطالعه این مقاله هنوز هم در خصوص نحوه دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا و شرایط بورسیه هنر آمریکا سوال و ابهامی داشته باشید، می‌توانید از طریق تماس با مشاوران مجرب ایران تحصیل، مسیر خود را جهت کسب اطلاعات دقیق و اخذ مناسب ترین تصمیم در ارتباط با فرایند دریافت بورسیه رشته هنر در آمریکا هموار نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تحصیل رایگان هنر در آمریکا امکان پذیر است؟

بیشتر بورسیه های تحصیلی در رشته های هنری برای دانشجویان مقیم دائم یا شهروند آمریکا می باشد.

شرایط تحصیل در رشته های هنری در آمریکا چگونه است؟

برای تحصیل در رشته های هنری در امریکا شخص می بایست مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و مدرک زبان ارائه نماید.

بهترین رشته های هنری برای تحصیل در آمریکا کدامند؟

بهترین رشته های هنری آمریکا رشته های سینما، بازیگری، رقص، گرافیک و … می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
  • نحوه محاسبه سهمیه حافظان قرآن در کنکور

    نحوه محاسبه سهمیه حافظان قرآن کنکور 1403

    سهمیه حافظان قرآن کنکور 1403 دچار تغییر شد. در سال‌های گذشته حافظان قرآن کریم می‌توانستند در آزمون ورودی این دانشگاه از امتیازات ویژه و تسهیلات خاصی تحت عنوان سهمیه حافظان قرآن کریم در کنکور سراسری، بهره‌مند شوند. این امکان برای...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
تماس با مشاور